abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 29 maart 2012 @ 21:44:48 #101
147316 crew  DJMO
#trut
pi_109671721
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:41 schreef Adelante het volgende:
Succes!

Voor mijn 40e wil ik ook eens de NYC marathon lopen, dus ik volg je topic met interesse :)
Grappig dat je er over begint, mijn eerste voornemen ligt bij de Rotterdam Marathon, omdat ik geboren en getogen Rotterdamse ben. Vanmiddag had ik het er met iemand over, en toen zei ik dat als ik dit haal, ik doorga voor die van New York. :)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 29 maart 2012 @ 21:45:08 #102
147316 crew  DJMO
#trut
pi_109671739
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:44 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

pics or it didn't happen ;)
you will get :)
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

FOK!-Schrikkelbaas donderdag 29 maart 2012 @ 21:46:08 #103
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_109671805
quote:
7s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:44 schreef DJMO het volgende:

[..]

Grappig dat je er over begint, mijn eerste voornemen ligt bij de Rotterdam Marathon, omdat ik geboren en getogen Rotterdamse ben. Vanmiddag had ik het er met iemand over, en toen zei ik dat als ik dit haal, ik doorga voor die van New York. :)
Tuurlijk, gewoon inzetten op 2 marathons als je nog geen meter hebt hardgelopen.
  donderdag 29 maart 2012 @ 21:47:18 #104
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_109671878
Succes :) Alle dingen die gelijk door m'n hoofd schoten (vooral schoenen!!) zijn al gezegd. Al is het misschien veel geld, beknibbel hier niet op. Je pezen en gewrichten zullen het je namelijk dankbaar zijn.
Mede rugklachten eigenaar hier

Ik wil je alleen nog meegeven dat rust even belangrijk is als het lopen. Vooral als beginner. Om de dag lopen is echt een max. Ga niet direct jezelf pushen om zo hard mogelijk en zo ver mogelijk te gaan. Zorg dat je nog kan praten tijdens het lopen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 29 maart 2012 @ 21:47:27 #105
147316 crew  DJMO
#trut
pi_109671885
quote:
10s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:46 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Tuurlijk, gewoon inzetten op 2 marathons als je nog geen meter hebt hardgelopen.
ik zet alleen in op die van Rotterdam.

Als je 'n vent bent, loop je 'm samen met me ^O^

donderdag 29 maart 2012 @ 21:48:14 #106
3185 Adelante
To let it go now
pi_109671936
quote:
17s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:47 schreef GotC het volgende:
Succes :) Alle dingen die gelijk door m'n hoofd schoten (vooral schoenen!!) zijn al gezegd. Al is het misschien veel geld, beknibbel hier niet op. Je pezen en gewrichten zullen het je namelijk dankbaar zijn.
Mede rugklachten eigenaar hier

Ik wil je alleen nog meegeven dat rust even belangrijk is als het lopen. Vooral als beginner. Om de dag lopen is echt een max. Ga niet direct jezelf pushen om zo hard mogelijk en zo ver mogelijk te gaan. Zorg dat je nog kan praten tijdens het lopen.
Ik hoor Evy in je advies :D
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  donderdag 29 maart 2012 @ 21:49:30 #107
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_109672015
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:48 schreef Adelante het volgende:

[..]

Ik hoor Evy in je advies :D
Ik ben gebrainwashed ;(.
  donderdag 29 maart 2012 @ 21:51:23 #108
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_109672147
Veel succes en schop onder je kont. :P Zorg dat je genoeg rustdagen hebt tussen trainingen en zeker rusten bij pijntjes om te voorkomen dat je zware blessures krijgt. Better safe than sorry.

Over de prijzen van hardloopschoenen .. Bij zo een hardloopwinkel gaan ze je loop opnemen en analyseren. Op basis daarvan geven ze advies over welke schoenen het beste bij je passen. Ze geven je de keuze voor schoenen van bv 100, 130, 160 euro afhankelijk van merk en type. Die van 100 zou al goed genoeg zijn. Goede hardloopschoenen zijn een goede investering.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 29 maart 2012 @ 21:51:25 #109
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_109672149
quote:
7s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:47 schreef DJMO het volgende:

[..]

Nogmaals, we praten verder als je de 5KM haalt in 30 minuten.
  donderdag 29 maart 2012 @ 22:01:49 #110
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_109672932
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:51 schreef jcdragon het volgende:

Goede hardloopschoenen zijn een goedenoodzakelijke investering.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_109672946
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:51 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nogmaals, we praten verder als je de 5KM haalt in 30 minuten.
Prachtige afwijzing.
pi_109673071
quote:
7s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:00 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Jawel, diezelfde die 160 voor schoenen zei.

Maar dit is wel genoeg daarover me dunkt.
Nee dat zei ik niet. Ik zei dat tussen 100 en 160 euro een realistisch bedrag is voor schoenen, en nog een keer zoiets voor twee setjes kleding. Dat heb ik later verduidelijkt als twee functionele shirts, een korte en een lange tight, een dun jack, twee paar sokken en een hesje plus lampje voor in het donker. Maar als dat keer op keer zo kinderachtig en lacherig wordt versimpeld tot "schoenen van 160 euro en kleding van 160 euro" dan zakt mijn broek af. Ik loop meer dan 25 jaar en vind het hardstikke leuk als anderen ook enthousiast over lopen zijn. Bedenk wel dat een marathon een serieus te nemen belasting voor je lichaam is. Als je dat op gympen van de Action wil doen ben je m.i. onverstandig bezig.
  donderdag 29 maart 2012 @ 22:04:07 #113
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_109673096
quote:
7s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:47 schreef DJMO het volgende:

[..]

Wanneer is Rotterdam, in april toch? Bergh, in de wintermaanden moeten lopen :(
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 29 maart 2012 @ 22:16:49 #114
147316 crew  DJMO
#trut
pi_109673944
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2012 22:03 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Nee dat zei ik niet. Ik zei dat tussen 100 en 160 euro een realistisch bedrag is voor schoenen, en nog een keer zoiets voor twee setjes kleding. Dat heb ik later verduidelijkt als twee functionele shirts, een korte en een lange tight, een dun jack, twee paar sokken en een hesje plus lampje voor in het donker. Maar als dat keer op keer zo kinderachtig en lacherig wordt versimpeld tot "schoenen van 160 euro en kleding van 160 euro" dan zakt mijn broek af. Ik loop meer dan 25 jaar en vind het hardstikke leuk als anderen ook enthousiast over lopen zijn. Bedenk wel dat een marathon een serieus te nemen belasting voor je lichaam is. Als je dat op gympen van de Action wil doen ben je m.i. onverstandig bezig.
je hebt mij sowieso nooit gehoord over schoenen van de action. Ik heb nu nog nikes run staan en ja, m'n kleding komt wel bij de action vandaan. Zeker voor het begin zie ik het niet zitten om honderden euro's uit te geven als het ook goedkoper kan.

Goed, m'n man liet me net wat beenspieroefeningen zien die hij moest doen bij 't amateur voetballen. Blijkt dat hij er zeer veel moeite mee had en ik ze moeiteloos nadeed.

Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 29 maart 2012 @ 22:17:15 #115
147316 crew  DJMO
#trut
pi_109673968
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 22:04 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Wanneer is Rotterdam, in april toch? Bergh, in de wintermaanden moeten lopen :(
liever in wat kouder weer lopen dan in een bloedverzengende hitte. ;)

donderdag 29 maart 2012 @ 22:23:03 #116
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_109674305
quote:
7s.gif Op donderdag 29 maart 2012 22:16 schreef DJMO het volgende:

[..]

je hebt mij sowieso nooit gehoord over schoenen van de action. Ik heb nu nog nikes run staan en ja, m'n kleding komt wel bij de action vandaan. Zeker voor het begin zie ik het niet zitten om honderden euro's uit te geven als het ook goedkoper kan.

je kunt de flinke uitgave aan bijv.schoenen en kleding in het begin ook zien als een stok achter de deur om het vol te houden
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_109674425
quote:
7s.gif Op donderdag 29 maart 2012 22:16 schreef DJMO het volgende:

[..]

Goed, m'n man liet me net wat beenspieroefeningen zien die hij moest doen bij 't amateur voetballen. Blijkt dat hij er zeer veel moeite mee had en ik ze moeiteloos nadeed.
Maar waarom accepteer je niet dat het verschil tussen "lekker ongestoord lopen" en "een grotere kans op blessures" je uiteindelijk maar een paar tientjes meer kost? Dat moet toch niet zo'n grote invstering zijn voor een avontuur als dit?

Ik heb hier diverse mensen zien posten die je echt uit ervaring kunnen vertellen dat goede schoenen een wereld van verschil zijn, juist als je net begint met hardlopen (en dat ligt niet aan conditie, maar puur aan belasting van gewrichten en pezen).

Ik denk dat je fanatiek genoeg bent om het te halen, mits je ook bereid bent adviezen van mensen met ervaring aan te nemen. Anders ben ik bang dat het een grote (pijnlijke) desillusie gaat worden.

In ieder geval: Veel succes !!
En: Geniet ervan, hardlopen is leuk !!
  donderdag 29 maart 2012 @ 22:28:41 #118
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_109674689
quote:
7s.gif Op donderdag 29 maart 2012 22:17 schreef DJMO het volgende:

[..]

liever in wat kouder weer lopen dan in een bloedverzengende hitte. ;)
Nou, als je bezig bent met je voorbereiding van een marathon en der komt sneeuw dan kan ik je vertellen dat het best leuk kan zijn in de eerste dagen, maar daarna het echt drama is. Nu zal een weekje niet uitmaken, maar als het een beetje aanhoud.. Mij niet gezien.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 29 maart 2012 @ 22:29:12 #119
147316 crew  DJMO
#trut
pi_109674718
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 22:23 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

je kunt de flinke uitgave aan bijv.schoenen en kleding in het begin ook zien als een stok achter de deur om het vol te houden
Er zit een kleine kans in dat ik het lichamelijk gewooneweg niet aankan. Dan zou het verspilling zijn. Als na morgen blijkt dat het goed gaat, en m'n lichaam het aankan dan ga ik op zeker voor goede schoenen. ik heb idd al mensen genoeg gezien die me anders kunnen vertellen. Maar voor dat eerste rondje morgen moeten m'n nikes gewoon nog maar even voldoen.

donderdag 29 maart 2012 @ 22:44:29 #120
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_109675800
Ok, zet hem op en veel succes morgen!
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_109677092
Ja jongens de tip is gegeven over die schoenen wat ze er dan verder mee doet moet ze zelf weten! De kosten en kwaliteit van de kleding kan ze zelf ook nog wel uitvogelen lijkt me.

Hardlopen is wel erg zwaar voor je lichaam en ik heb ook nog wel een paar tips:
Als tijdens het lopen pijn krijgt in je schenen raken ze overbelast: rustig uitlopen en neem een paar dagen rust, met de gewrichten hetzelfde.

Het is vaak (vooral bij beginnende blessures) dat het alleen pijn doet als de spieren nog niet zijn opgewarmd. Dit wil zeggen dat de pijn weg gaat na een paar kilometer. Als je dan doorgaat wordt de blessure alleen maar erger tot de pijn na een x aantal trainingen niet meer weg gaat en het weken tot maanden kan duren voordat je hersteld bent. Ik heb het meegemaakt. De grootste tip die ik kan geven is naar je lichaam luisteren. Qua conditie kan je zo diep gaan als je wil, maar je gewrichten en spieren moet je ontzien. Heel veel succes!!
pi_109684983
Topic gelezen, DJMO succes ! Maaaaaaaaaaaaar koop goed schoeisel goede hardloopschoenen of ga voor bijna barefoot running bijvoorbeeld op fibram five finger http://www.5fingers.nl/ dat vang geen klappen op maar daardoor loop je wel zoals je "natuurlijk" zou lopen dat is de gedachte erachter de meningen zijn verdeelt .

Maar in elk geval niet op oude afgetrapte schoenen beginnen.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_109685435
Ben benieuwd :) Heel veel succes DJMO!(zelf ook een hardloopfan maar nog nooit een marathon gelopen)
Collectible solid silver personalised..
  vrijdag 30 maart 2012 @ 10:38:42 #124
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_109686777
Damn, denken jullie met dat gezeur over schoenen dat het punt inmiddels niet al 10x gemaakt. En dat goede schoenen van belang zijn maar dat jullie niet in de portemonnee van een ander kunnen kijken?

DJMO ik geloof in je dat het helemaal goed gaat komen met de Rotterdamse Marathon volgend jaar!
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  vrijdag 30 maart 2012 @ 10:58:04 #125
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_109687316
Dit topic moet ik volgen.

Zondag ga ik ook de schoenen weer onderbinden. Hè Joene? Vergeet je ze niet?!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')