Grappig dat je er over begint, mijn eerste voornemen ligt bij de Rotterdam Marathon, omdat ik geboren en getogen Rotterdamse ben. Vanmiddag had ik het er met iemand over, en toen zei ik dat als ik dit haal, ik doorga voor die van New York.quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:41 schreef Adelante het volgende:
Succes!
Voor mijn 40e wil ik ook eens de NYC marathon lopen, dus ik volg je topic met interesse
you will getquote:
Tuurlijk, gewoon inzetten op 2 marathons als je nog geen meter hebt hardgelopen.quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:44 schreef DJMO het volgende:
[..]
Grappig dat je er over begint, mijn eerste voornemen ligt bij de Rotterdam Marathon, omdat ik geboren en getogen Rotterdamse ben. Vanmiddag had ik het er met iemand over, en toen zei ik dat als ik dit haal, ik doorga voor die van New York.
ik zet alleen in op die van Rotterdam.quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tuurlijk, gewoon inzetten op 2 marathons als je nog geen meter hebt hardgelopen.
Ik hoor Evy in je adviesquote:Op donderdag 29 maart 2012 21:47 schreef GotC het volgende:
SuccesAlle dingen die gelijk door m'n hoofd schoten (vooral schoenen!!) zijn al gezegd. Al is het misschien veel geld, beknibbel hier niet op. Je pezen en gewrichten zullen het je namelijk dankbaar zijn.
Mede rugklachten eigenaar hier
Ik wil je alleen nog meegeven dat rust even belangrijk is als het lopen. Vooral als beginner. Om de dag lopen is echt een max. Ga niet direct jezelf pushen om zo hard mogelijk en zo ver mogelijk te gaan. Zorg dat je nog kan praten tijdens het lopen.
Nogmaals, we praten verder als je de 5KM haalt in 30 minuten.quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:47 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik zet alleen in op die van Rotterdam.
Als je 'n vent bent, loop je 'm samen met me
quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:51 schreef jcdragon het volgende:
Goede hardloopschoenen zijn een goedenoodzakelijke investering.
Prachtige afwijzing.quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nogmaals, we praten verder als je de 5KM haalt in 30 minuten.
Nee dat zei ik niet. Ik zei dat tussen 100 en 160 euro een realistisch bedrag is voor schoenen, en nog een keer zoiets voor twee setjes kleding. Dat heb ik later verduidelijkt als twee functionele shirts, een korte en een lange tight, een dun jack, twee paar sokken en een hesje plus lampje voor in het donker. Maar als dat keer op keer zo kinderachtig en lacherig wordt versimpeld tot "schoenen van 160 euro en kleding van 160 euro" dan zakt mijn broek af. Ik loop meer dan 25 jaar en vind het hardstikke leuk als anderen ook enthousiast over lopen zijn. Bedenk wel dat een marathon een serieus te nemen belasting voor je lichaam is. Als je dat op gympen van de Action wil doen ben je m.i. onverstandig bezig.quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:00 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Jawel, diezelfde die 160 voor schoenen zei.
Maar dit is wel genoeg daarover me dunkt.
Wanneer is Rotterdam, in april toch? Bergh, in de wintermaanden moeten lopenquote:Op donderdag 29 maart 2012 21:47 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik zet alleen in op die van Rotterdam.
Als je 'n vent bent, loop je 'm samen met me
je hebt mij sowieso nooit gehoord over schoenen van de action. Ik heb nu nog nikes run staan en ja, m'n kleding komt wel bij de action vandaan. Zeker voor het begin zie ik het niet zitten om honderden euro's uit te geven als het ook goedkoper kan.quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:03 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nee dat zei ik niet. Ik zei dat tussen 100 en 160 euro een realistisch bedrag is voor schoenen, en nog een keer zoiets voor twee setjes kleding. Dat heb ik later verduidelijkt als twee functionele shirts, een korte en een lange tight, een dun jack, twee paar sokken en een hesje plus lampje voor in het donker. Maar als dat keer op keer zo kinderachtig en lacherig wordt versimpeld tot "schoenen van 160 euro en kleding van 160 euro" dan zakt mijn broek af. Ik loop meer dan 25 jaar en vind het hardstikke leuk als anderen ook enthousiast over lopen zijn. Bedenk wel dat een marathon een serieus te nemen belasting voor je lichaam is. Als je dat op gympen van de Action wil doen ben je m.i. onverstandig bezig.
liever in wat kouder weer lopen dan in een bloedverzengende hitte.quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:04 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Wanneer is Rotterdam, in april toch? Bergh, in de wintermaanden moeten lopen
je kunt de flinke uitgave aan bijv.schoenen en kleding in het begin ook zien als een stok achter de deur om het vol te houdenquote:Op donderdag 29 maart 2012 22:16 schreef DJMO het volgende:
[..]
je hebt mij sowieso nooit gehoord over schoenen van de action. Ik heb nu nog nikes run staan en ja, m'n kleding komt wel bij de action vandaan. Zeker voor het begin zie ik het niet zitten om honderden euro's uit te geven als het ook goedkoper kan.
Maar waarom accepteer je niet dat het verschil tussen "lekker ongestoord lopen" en "een grotere kans op blessures" je uiteindelijk maar een paar tientjes meer kost? Dat moet toch niet zo'n grote invstering zijn voor een avontuur als dit?quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:16 schreef DJMO het volgende:
[..]
je hebt mij sowieso nooit gehoord over schoenen van de action. Ik heb nu nog nikes run staan en ja, m'n kleding komt wel bij de action vandaan. Zeker voor het begin zie ik het niet zitten om honderden euro's uit te geven als het ook goedkoper kan.
Goed, m'n man liet me net wat beenspieroefeningen zien die hij moest doen bij 't amateur voetballen. Blijkt dat hij er zeer veel moeite mee had en ik ze moeiteloos nadeed.
Nou, als je bezig bent met je voorbereiding van een marathon en der komt sneeuw dan kan ik je vertellen dat het best leuk kan zijn in de eerste dagen, maar daarna het echt drama is. Nu zal een weekje niet uitmaken, maar als het een beetje aanhoud.. Mij niet gezien.quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:17 schreef DJMO het volgende:
[..]
liever in wat kouder weer lopen dan in een bloedverzengende hitte.
Er zit een kleine kans in dat ik het lichamelijk gewooneweg niet aankan. Dan zou het verspilling zijn. Als na morgen blijkt dat het goed gaat, en m'n lichaam het aankan dan ga ik op zeker voor goede schoenen. ik heb idd al mensen genoeg gezien die me anders kunnen vertellen. Maar voor dat eerste rondje morgen moeten m'n nikes gewoon nog maar even voldoen.quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:23 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
je kunt de flinke uitgave aan bijv.schoenen en kleding in het begin ook zien als een stok achter de deur om het vol te houden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |