Als we toch bezig zijn: ik @ Tilburg.quote:Op zondag 25 maart 2012 15:11 schreef Nailpolish het volgende:
Enne, mag ik ook op de lijst? Uni Leiden
Dat weet ik, die kan ik dus nog lang nietquote:Op zondag 25 maart 2012 21:24 schreef Yreal het volgende:
kijk eens op blz 33 van de leidraad, dat is een oud tentamen.
Boek 3 en boek 6, goed arceren van te voren en je kan het allemaal in je bundel vinden.quote:Op zondag 25 maart 2012 21:31 schreef Tchock het volgende:
Alle relevante artikelen staan toch in titel 3&4 boek 3 en titel 4&5 boek 6 BW?
Boek 1 over de minderjarigheid en curatelequote:Op zondag 25 maart 2012 21:51 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Boek 3 en boek 6, goed arceren van te voren en je kan het allemaal in je bundel vinden.
Precontractuele aansprakelijkheid is echt onwijs intessant!quote:Op zondag 25 maart 2012 21:29 schreef Yreal het volgende:
nouwja,
precontractuele fase
Tot standkoming van de overeenkomst
aantasting van de overeenkomst
vertegenwoordiging
algemene voorwaarden
inhoud van de overeenkomst
Als je dat allemaal goed kan uitleggen en de arresten kent moet je een eind komen. denk ik
mijn sarcasme detector weet het niet zeker..quote:Op zondag 25 maart 2012 23:03 schreef H-D het volgende:
[..]
Precontractuele aansprakelijkheid is echt onwijs intessant!
Curatele en lastgeving is goederenrecht dus is nu nog niet relevant. Minderjarigheid werd toch in boek 3 uitgelegd bij handelingsonbekwaamheid?quote:Op zondag 25 maart 2012 22:34 schreef Yreal het volgende:
[..]
Boek 1 over de minderjarigheid en curatele
boek 7 over verschillende koopovereenkomsten en de lastgeving
Mogen jullie dat?quote:Op zondag 25 maart 2012 23:08 schreef dreamzk het volgende:
Makkelijkst is ook als je dan direct de artikels met elkaar verbind dmv juncto's (??).
Ja, in je wettenbundel en jurisprudentie mag je verwijzen naar wetsartikelen in Nederlands recht en DCFR.quote:
Ohhh shit.quote:Op zondag 25 maart 2012 23:08 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Curatele en lastgeving is goederenrecht dus is nu nog niet relevant. Minderjarigheid werd toch in boek 3 uitgelegd bij handelingsonbekwaamheid?
En tchock wat je moet arceren zijn de artikels die je nodig hebt gehad in de werkgroepen, die vragen die daar behandeld zijn komen aan bod op het tentamen. Makkelijkst is ook als je dan direct de artikels met elkaar verbind dmv juncto's (??). Heb je direct het stappenplan voor de antwoorden
Curatele en lastgeving zijn voor het tot stand komen van toch belangrijk, ik heb ze iig gehad bij contractenrecht. Minderjarigheid staat in 1 gedefinieerd.quote:Op zondag 25 maart 2012 23:08 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Curatele en lastgeving is goederenrecht dus is nu nog niet relevant. Minderjarigheid werd toch in boek 3 uitgelegd bij handelingsonbekwaamheid?
En tchock wat je moet arceren zijn de artikels die je nodig hebt gehad in de werkgroepen, die vragen die daar behandeld zijn komen aan bod op het tentamen. Makkelijkst is ook als je dan direct de artikels met elkaar verbind dmv juncto's (??). Heb je direct het stappenplan voor de antwoorden
dit klinkt allemaal onbekend?quote:
In Tilburg mogen we alleen maar onderstrepen/markeren.quote:Op zondag 25 maart 2012 23:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, in je wettenbundel en jurisprudentie mag je verwijzen naar wetsartikelen in Nederlands recht en DCFR.
Nee, maar ik heb de werkgroepen niet echt intensief gevolgdquote:Op zondag 25 maart 2012 23:20 schreef Yreal het volgende:
[..]
Curatele en lastgeving zijn voor het tot stand komen van toch belangrijk, ik heb ze iig gehad bij contractenrecht. Minderjarigheid staat in 1 gedefinieerd.
[..]
dit klinkt allemaal onbekend?
Waarom dat dan niet? Alsof het zinnig is de essentie van 30 arresten uit je kop te gaan lerenquote:Op zondag 25 maart 2012 23:21 schreef wimjongil het volgende:
[..]
In Tilburg mogen we alleen maar onderstrepen/markeren.Jurisprudentie mag je sowieso niet meenemen naar een tentamen.
Dit, inderdaad. Leren jullie in Tilburg dan helemaal geen jurisprudentie?quote:Op zondag 25 maart 2012 23:22 schreef Yreal het volgende:
[..]
Waarom dat dan niet? Alsof het zinnig is de essentie van 30 arresten uit je kop te gaan lerenen dan ook tot op de letter.
Ik bedoel het enige zinnige dat je hebt aan je bundel is dat je de exacte bewoording kan overschrijven. Als je dan nog moet gaan lezen is het te laat.
Voor mij scheelt het maar 5 minuten met OMHP, allebei ongeveer anderhalf uurquote:Op zondag 25 maart 2012 23:24 schreef Yreal het volgende:
Bah, Ik heb helemaal geen zin om naar de Iwo te reizen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Arrest_CBB/JPOquote:Op zondag 25 maart 2012 23:24 schreef Tchock het volgende:
Speaking of which. Ik snap echt geen klap van CBB/JPO projectenKan iemand me helpen? (HR 12 aug. 2005, NJ 2005, 467)
Probleem is alleen dat Plas/Valburg niet meer in de jurisprudentiebundel is opgenomen. Dus ik heb geen idee wat er in staatquote:Op zondag 25 maart 2012 23:29 schreef Yreal het volgende:
Kwa tijd scheelt het niet echt aanzienlijk, maar dan moet ik of boemelen vanaf gouda, of over de A9 rijden.
En zowel stoptreinen als de a9 zijn kut. Ik weet alleen nog niet welke ik kutter vind.
Cbb/jpo is opzich alleen nuttig als "stand van het recht". Het niet veel anders dan de opvolger van plas/valburg. Plas/valburg kende 3 stadia van onderhandeling. Cbb/jpo gaat slechts uit van afbreken mag, tenzij er een gerechtvaardigd vertrouwen is op tot stand koming.
Oh hey, praktisch. Dankjewel!quote:Op zondag 25 maart 2012 23:31 schreef Bananenman het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Arrest_CBB/JPO
Lijkt me hier heel helder uitgelegd, toch?
Mwaoh, een paar dingen uit je hoofd weten kan nooit mis zijn. Als je alleen weet waar je het moet opzoeken ben je uiteindelijk minder efficiënt dan wanneer je het een keer goed in je kop stampt. Ik leer liever een essentie van 3 zinnen uit m'n hoofd dan dat ik op een tentamen door 20 pagina's jurisprudentie moet gaan zoeken.quote:Op zondag 25 maart 2012 23:22 schreef Yreal het volgende:
[..]
Waarom dat dan niet? Alsof het zinnig is de essentie van 30 arresten uit je kop te gaan lerenen dan ook tot op de letter.
Ik bedoel het enige zinnige dat je hebt aan je bundel is dat je de exacte bewoording kan overschrijven. Als je dan nog moet gaan lezen is het te laat.
Nog nooit van kelderluik gehoord inderdaad.quote:Op zondag 25 maart 2012 23:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dit, inderdaad. Leren jullie in Tilburg dan helemaal geen jurisprudentie?
Ik moet voor dit deel(!)tentamen 11 arresten kennen. Je gaat mij vertellen dat jullie dan van ieder arrest de relevante rechtsregels uit het hoofd leren?quote:Op zondag 25 maart 2012 23:35 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Mwaoh, een paar dingen uit je hoofd weten kan nooit mis zijn. Als je alleen weet waar je het moet opzoeken ben je uiteindelijk minder efficiënt dan wanneer je het een keer goed in je kop stampt. Ik leer liever een essentie van 3 zinnen uit m'n hoofd dan dat ik op een tentamen door 20 pagina's jurisprudentie moet gaan zoeken.
[..]
Nog nooit van kelderluik gehoord inderdaad.
Du perrons uitleg over kelderluikquote:Op zondag 25 maart 2012 23:35 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Mwaoh, een paar dingen uit je hoofd weten kan nooit mis zijn. Als je alleen weet waar je het moet opzoeken ben je uiteindelijk minder efficiënt dan wanneer je het een keer goed in je kop stampt. Ik leer liever een essentie van 3 zinnen uit m'n hoofd dan dat ik op een tentamen door 20 pagina's jurisprudentie moet gaan zoeken.
[..]
Nog nooit van kelderluik gehoord inderdaad.
Nouja, een idee wel. Maar wat ik daadwerkelijk op moet schrijven met welke artikelen, neequote:Op zondag 25 maart 2012 23:45 schreef Yreal het volgende:
[..]
maar die 5 vragen op p33 van de leidraad. Geen enkel idee?
Voor strafrecht staan er 74. Maar die mogen we dus wel alle 74 bij ons hebben op het tentamenquote:Op zondag 25 maart 2012 23:46 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Wehe, 11 arresten.
Voor materieel strafrecht moesten wij er 65 leren. Je kreeg alleen een lijst me alle namen bij het tentamen, verder mocht je geen jurisprudentiebundel meenemen.
Die je opgegeven krijgt voor een tentamen, bedoel je? Zo ja, die zijn meestal heel erg belangrijk.quote:Op maandag 26 maart 2012 00:04 schreef Tchock het volgende:
Ik krijg trouwens sterk het idee dat de meeste arresten totaal niet boeien, op Haviltex na. Meningen?
quote:Op maandag 26 maart 2012 00:04 schreef Tchock het volgende:
Ik krijg trouwens sterk het idee dat de meeste arresten totaal niet boeien, op Haviltex na. Meningen?
Ik baal ervan dat ik hem niet meer krijg, echt een baas. Zoals ik eerder zei, 1 van de weinige docenten die mij kon boeien voor de HC's en waar ik met plezier naartoe ging.quote:Op zondag 25 maart 2012 23:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
Du perrons uitleg over kelderluik![]()
![]()
![]()
Ik zou het eigenlijk moet rippen en op youtube zetten
![]()
![]()
Staat ie te vertellen. Oh hee het zou nou leuk zijn "opent luik in het podium"
HE-HE![]()
![]()
Loopt steeds om dat luik heen, Oh jee moet ik er niet echt invallen zo![]()
Zo, nu doe ik hem toch maar weer dicht, jullie zitten allemaal te wachten tot ik erin val
Meh, strafrecht vond ik wel leuk, vooral de arresten dan. Die waren een stuk leuker te lezen dan bij bv bestuursrecht.quote:Op zondag 25 maart 2012 23:56 schreef Yreal het volgende:
merendeel heb je geen moer aan![]()
Sowieso, strafrecht
Wat een onzinquote:Op zondag 25 maart 2012 23:46 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Wehe, 11 arresten.
Voor materieel strafrecht moesten wij er 65 leren. Je kreeg alleen een lijst me alle namen bij het tentamen, verder mocht je geen jurisprudentiebundel meenemen.
Niet sarcastisch, vind ik echt serieus boeiendquote:Op zondag 25 maart 2012 23:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
mijn sarcasme detector weet het niet zeker..
Jij doet ook notarieel. Die zijn gek.quote:Op maandag 26 maart 2012 10:39 schreef H-D het volgende:
[..]
Niet sarcastisch, vind ik echt serieus boeiend
Ja da's waar.quote:Op maandag 26 maart 2012 10:42 schreef eriksd het volgende:
[..]
Jij doet ook notarieel. Die zijn gek.
Een tentamen van 1 uur?quote:Op maandag 26 maart 2012 12:15 schreef Yreal het volgende:
Contractrecht was wel goed te doen, alleen dat ene uur was wel vet kort. Zonder die 10m extra had niemand het af gekregen
15 MC vragen (als ik me goed herriner). Net 20 MC vragen ook in uur moeten doen, nu even wachten tot sleutel online komt en weet ik of ik bonuspunt verdiend hebquote:
Half bonuspuntquote:Op maandag 26 maart 2012 13:34 schreef eriksd het volgende:
Wat een gedoe voor een punt zeg. Wel fijn dat het meteen online komt.
Ja inderdaad, totaal nutteloos.quote:
M.i. is het toch juist handig voor het omgekeerde. Je krijgt een casus en hebt ooit een rechtsregel over een dergelijke casus geleerd, en weet hier een arrest aan te koppelen. Kun je daarna mooi de tekst van dat arrest erbij pakken. Had je die rechtsregels niet uit je kop geleerd, kon je er ook geen jurisprudentie aan vast plakken.quote:Op maandag 26 maart 2012 13:52 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Ja inderdaad, totaal nutteloos.
Net of je uiteindelijk in de praktijk de tekst er niet altijd even bijpakt.
• a. Er is geen sprake van verwijtbaarheid aangezien de directie van Bijenkorf heeft nagelaten onverwijld ontslag op staande voet te geven in plaats van het paar eerst nog eens op non-actief te stellen met behoud van loon.quote:26. Jack werkt bij de interne accountantsdienst op het hoofdkantoor van de Bijenkorf. Hij voelt zich al jaren sterk aangetrokken door Evelien, het hoofd van de afdeling inkoop. Op enig moment komt Jack in het kader van een steekproef erachter dat Evelien bij een aantal inkopen van textielpartijen de prijzen hoger heeft afgeboekt dan de bedragen die daadwerkelijk door de verkoper in rekening waren gebracht. Het verschil was door Evelien op haar eigen rekening gestort. In plaats van dit voorval onmiddellijk te rapporteren aan de directie, besluit Jack de zaak eerst met Evelien te bespreken. Tijdens het gesprek doet hij het schalkse voorstel om voor een paar kusjes op de wc de zaak met de mantel der liefde te bedekken. Evelien gaat op het voorstel in. Op de wc volgt een vrijpartij, althans een fysieke worsteling die waarschijnlijk als zodanig moet worden gekwalificeerd. Daarbij wordt per ongeluk het alarmtouw voor invaliden dat in de wc was gespannen in beweging gebracht. Een aldus gealarmeerde medewerker van de beveiliging komt onmiddellijk in actie en treft het paar aan in compromitterende houding.
De directie hoort van het incident en besluit de zaak te onderzoeken. Gedurende de looptijd van het onderzoek worden zowel Jack als Evelien op non-actief gesteld, met doorbetaling van het loon. Als na twee maanden het onderzoek is voltooid, roept de directie Jack en Evelien bij zich. Zij krijgen te horen dat ze niet meer hoeven terug te komen. Over het loon wordt niet meer gerept. Het liefdespaar legt zich erbij neer.
Jack en Evelien melden zich thans bij het UWV met een aanvraag voor een uitkering op grond van de WW. Welke van de onderstaande uitspraken inzake de verwijtbaarheid van de werkloosheid in de zin art. 24 WW is juist?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klopt, maar ik koppel het meer aan een onderwerp, dan aan een specifieke rechtsregel in mijn herinneringen.quote:Op maandag 26 maart 2012 15:21 schreef wimjongil het volgende:
[..]
M.i. is het toch juist handig voor het omgekeerde. Je krijgt een casus en hebt ooit een rechtsregel over een dergelijke casus geleerd, en weet hier een arrest aan te koppelen. Kun je daarna mooi de tekst van dat arrest erbij pakken. Had je die rechtsregels niet uit je kop geleerd, kon je er ook geen jurisprudentie aan vast plakken.
Lijkt mij.
wie verzint zulke zinsconstructies?quote:aangezien de directie van Bijenkorf heeft nagelaten onverwijld ontslag op staande voet te geven in plaats van het paar eerst nog eens op non-actief te stellen met behoud van loon.
vpb, ob, db, alles?quote:Op maandag 26 maart 2012 17:33 schreef eriksd het volgende:
Morgen belastingheffing van concerns, joepiedepoepie!
Nee, alle antimisbruik uit VPB in concernverband met de nadruk op juridische reorganisaties. DB is bij internationaal geloof ik.quote:
Aan de UvA heb in je derde jaar een half jaar vrije ruimte om minorvakken te doen of naar het buitenland te gaan. Maar daar moet je wel hele goede cijfers voor hebben.quote:Op maandag 26 maart 2012 18:15 schreef burtje het volgende:
Even tussen al het jargon door, een vraag van een studiekiezer
In hoeverre zijn er mogelijkheden om tijdens je rechtenstudie internationaal te 'gaan'? Dus een minor/semester op een andere uni volgen (evt in een andere studierichting), stage lopen, een master. De keuzevrijheid bij de meeste bachelors rechtsgeleerdheid lijkt namelijk vrij beperkt en gericht op NL. Maar misschien zie ik dit wel heuhlemaal verkeerd, daarom hoor ik het graag uit de eerste hand
quote:Op maandag 26 maart 2012 15:58 schreef LWD-Godius het volgende:
Grappige tentamenvraag, inleiding sociaal recht:
[..]
• a. Er is geen sprake van verwijtbaarheid aangezien de directie van Bijenkorf heeft nagelaten onverwijld ontslag op staande voet te geven in plaats van het paar eerst nog eens op non-actief te stellen met behoud van loon.
• b. Evelien is verwijtbaar werkloos in verband met de gepleegde fraude, Jack echter niet aangezien het “wc-gedrag” vrijwillig was en als zodanig niet valt onder de termen van art. 7:678 BW.
• c. Er is sprake van verwijtbaarheid aangezien aan de beëindiging van de dienstbetrekking een dringende reden ten grondslag ligt.
• d. Er is sprake van verwijtbaarheid, maar uitsluitend voor zover de directie van de Bijenkorf een ontslag op staande voet verleent ex art. 7:677 BW."Voor een paar kusjes".SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.!!!! Wat is dit voor zacht ei.
Ik had het antwoord goed overigens. Yeahhh.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
quote:Op maandag 26 maart 2012 18:25 schreef Paxcon het volgende:
Godver wat een wartaal in die vragen. Ik neem aan dat je daar snel mee bekend raakt als je rechten gaat studeren?
Het is echt verbazend hoe snel je daarmee vertrouwd raakt en hoe snel je zelf dergelijke taal bezigt.quote:Op maandag 26 maart 2012 18:25 schreef Paxcon het volgende:
Godver wat een wartaal in die vragen. Ik neem aan dat je daar snel mee bekend raakt als je rechten gaat studeren?
Daar wen je echt heel snel aanquote:Op maandag 26 maart 2012 18:25 schreef Paxcon het volgende:
Lekker aan de drank op maandagmiddag, goed bezigquote:Op maandag 26 maart 2012 18:00 schreef VonBallusseck het volgende:
Iemand enig idee of (en waar?) je de bundels van Kluwer afzonderlijk kunt kopen? Ik flikker net een vol glas Baileys over mijn publiekrechtbundel heen.Ik kan bij Studystore enkel de 2-delige versie vinden.
blijft raarquote:aangezien de directie van Bijenkorf heeft nagelaten onverwijld ontslag op staande voet te geven in plaats van het paar eerst nog eens op non-actief te stellen met behoud van loon.
sterk mag toch na 5e ?quote:Op maandag 26 maart 2012 18:36 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Lekker aan de drank op maandagmiddag, goed bezig
Sterker nog, als je de studie af hebt, ga je zo praten en schrijven...quote:Op maandag 26 maart 2012 18:25 schreef Paxcon het volgende:
Dan krijg ik toch wel dit gevoelquote:Op maandag 26 maart 2012 18:45 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Sterker nog, als je de studie af hebt, ga je zo praten en schrijven...
Na een tijdje is dat standaard en schrijf je zelf ook zo.quote:Op maandag 26 maart 2012 18:25 schreef Paxcon het volgende:
cool toch?quote:Op maandag 26 maart 2012 19:02 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Dan krijg ik toch wel dit gevoel:
[ afbeelding ]
Da's een bonus.quote:Op maandag 26 maart 2012 19:02 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Dan krijg ik toch wel dit gevoel:
[ afbeelding ]
Now i remember, was idd best pittig. Eigenlijk geen tijd om rustig na te denken of op te zoeken. Direct bam bam antwoorden.quote:
Oppassen he jongeman!quote:Op maandag 26 maart 2012 10:42 schreef eriksd het volgende:
[..]
Jij doet ook notarieel. Die zijn gek.
Deze man snapt 't!quote:Op maandag 26 maart 2012 15:21 schreef wimjongil het volgende:
[..]
M.i. is het toch juist handig voor het omgekeerde. Je krijgt een casus en hebt ooit een rechtsregel over een dergelijke casus geleerd, en weet hier een arrest aan te koppelen. Kun je daarna mooi de tekst van dat arrest erbij pakken. Had je die rechtsregels niet uit je kop geleerd, kon je er ook geen jurisprudentie aan vast plakken.
Lijkt mij.
Succes.quote:Op maandag 26 maart 2012 17:33 schreef eriksd het volgende:
Morgen belastingheffing van concerns, joepiedepoepie!
Gewoon een mooi verhaaltje maken over 10% of hogerquote:Op maandag 26 maart 2012 17:49 schreef GlowMouse het volgende:
Oh, alleen antimisbruik. Kun je de verschillen tussen de reële heffingstoets en de compenserende heffingstoets al zo opnoemen?
Ja, en dan gaat je baas tegen je zeggen dat je minder wollig moet schrijven. Het is ook nooit goedquote:Op maandag 26 maart 2012 18:45 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Sterker nog, als je de studie af hebt, ga je zo praten en schrijven...
Veel FE, 10a, afwaarderen/omzetten in aandelenkapitaal, liquidatieverliezen en samenloop van de hele handel bij fusies en splitsingen.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 08:32 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Succes.
Veelal DLN-vrij/FE?
[..]
Gewoon een mooi verhaaltje maken over 10% of hoger
Je zult 't ongetwijfeld wel weten, maar maak in godsnaam tekeningen bij elke vraag haha.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 08:34 schreef eriksd het volgende:
[..]
Veel FE, 10a, afwaarderen/omzetten in aandelenkapitaal, liquidatieverliezen en samenloop van de hele handel bij fusies en splitsingen.
Dan voel ik mij altijd interessant.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 08:35 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Je zult 't ongetwijfeld wel weten, maar maak in godsnaam tekeningen bij elke vraag haha.
Dat kan wel, maar als je het arrest bij je hebt kan je hem toch net even exact over schrijven. Met 80+ arresten met je ze toch wel kennen omdat je ze niet ter plekken kan gaan lezen.quote:
Je wordt dus gedwongen om de relevante rechtsregels goed te kennen en te onthouden. Als je ze erbij mag hebben dan onthoud je even vluchtig de naam en/of ga je toch wel zitten bladeren tijdens het tentamen. Daardoor word je niet gestimuleerd om die rechtsregels te leren kennen.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 09:01 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat kan wel, maar als je het arrest bij je hebt kan je hem toch net even exact over schrijven. Met 80+ arresten met je ze toch wel kennen omdat je ze niet ter plekken kan gaan lezen.
Ik wacht op het volgende instroommoment in september. Voor 't NOB moest je je master afhebben, en die heb ik pas officieel sinds september vorig jaar.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 09:22 schreef eriksd het volgende:
Volg jij ook de opleiding van de NOB, Maharbal?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 27 maart 2012 09:28 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik wacht op het volgende instroommoment in september. Voor 't NOB moest je je master afhebben, en die heb ik pas officieel sinds september vorig jaar.Krijg je zo makkelijk zoveel vrij dan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
Bedongen bij het aangaan van m'n contract. Ik wilde er niet werken als ik niet vrij zou krijgenquote:Op dinsdag 27 maart 2012 11:47 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Krijg je zo makkelijk zoveel vrij dan?
Als je een mr2 bent, dan dwing je dat af.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 11:47 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Krijg je zo makkelijk zoveel vrij dan?
Ah, de luxe van een gewild vakgebied, good4uquote:Op dinsdag 27 maart 2012 11:50 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Bedongen bij het aangaan van m'n contract. Ik wilde er niet werken als ik niet vrij zou krijgen
Yesquote:Op dinsdag 27 maart 2012 11:54 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ah, de luxe van een gewild vakgebied, good4u
Wat de fuck.. het klikte juist zo goed met mijn begeleidster en ik wil geen vertraging oplopen. Die heb ik deels al opgelopen door a) mezelf b) mijn begeleidster al eerder een maand afwezig is geweest omdat haar schoonvader terminaal was.quote:Beste Yasha,
Mw. ****** zal voor een langere periode afwezig zijn. De begeleiding van je scriptie wordt daarom overgenomen door dhr. Mr. ******. Dhr. ****** is vanaf 4 april te bereiken via *******@*****.
Eerst even rustig overleggen met je nieuwe begeleider dan. Misschien is het niet zo erg als je denkt!quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:29 schreef Yashaaaaa het volgende:
Godverdomme.. Krijg net een mail van de secretaresse:
[..]
Wat de fuck.. het klikte juist zo goed met mijn begeleidster en ik wil geen vertraging oplopen. Die heb ik deels al opgelopen door a) mezelf b) mijn begeleidster al eerder een maand afwezig is geweest omdat haar schoonvader terminaal was.
Zul je zien dat hij alles anders wilt enzoGodverdomme en ik zit al niet lekker in mijn vel qua scriptie en krijg je dit er ook nog eens bij......... Het ging juist zo vlot de laatste tijd maar had gewoon een beetje motivatie problemen..
Lekker schrijven, heerlijk toch?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:29 schreef Yashaaaaa het volgende:
Godverdomme.. Krijg net een mail van de secretaresse:
[..]
Wat de fuck.. het klikte juist zo goed met mijn begeleidster en ik wil geen vertraging oplopen. Die heb ik deels al opgelopen door a) mezelf b) mijn begeleidster al eerder een maand afwezig is geweest omdat haar schoonvader terminaal was.
Zul je zien dat hij alles anders wilt enzoGodverdomme en ik zit al niet lekker in mijn vel qua scriptie en krijg je dit er ook nog eens bij......... Het ging juist zo vlot de laatste tijd maar had gewoon een beetje motivatie problemen..
Juh, sorry dit was echt even een eerste reactie.. scriptie is al niet miojn favo bezigheid en dat ook dit nog erbij. Maar inderdaad eerst even afwachten. Maar goed toch wel behoorlijk grote kans dat hij dingen anders aanpakt want ieder mens is natuurlijk verschillendquote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:30 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Eerst even rustig overleggen met je nieuwe begeleider dan. Misschien is het niet zo erg als je denkt!
Gewoon doorgaan met waar je mee bezig was en je oorspronkelijke plan doorvoeren. Was dat per hoofdstuk inleveren? Dan doe je dat nu ook. Het is niet jouw probleem dat die andere begeleider wegvalt.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:52 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Juh, sorry dit was echt even een eerste reactie.. scriptie is al niet miojn favo bezigheid en dat ook dit nog erbij. Maar inderdaad eerst even afwachten. Maar goed toch wel behoorlijk grote kans dat hij dingen anders aanpakt want ieder mens is natuurlijk verschillend
En het is wel weer minimaal een week vertraging, want ik zou eigenlijk deze week een hoofdstuk inleveren, en toen bleek dat mijn begeleidster onverwachtst afwezig was van 19 maart tot 03 april. Nu kan ik die nieuwe begeleider pas contacteren na 4 april en ik weet niet of hij het goed vind dat het per hoofdstuk wordt ingeleverd.
Naja ik maak het hoofdstuk nu wel gewoon af maar vind het wel gewoon balen..
ik ga gewoon inzetten op een essay over de romeinen. Wat een kutvakquote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:56 schreef Tchock het volgende:
Weer de boeken in. Morgen Europese Rechtsgeschiedenis
Succes, vond het echt een rotvakquote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:56 schreef Tchock het volgende:
Weer de boeken in. Morgen Europese Rechtsgeschiedenis
Echt héquote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:01 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik ga gewoon inzetten op een essay over de romeinen. Wat een kutvak
Onderschat het niet, ken genoeg mensen die dachten MC easy, haalden 4/5 erop en dan voor het essay wat ze ook schijnbaar erg makkelijk vonden een 1/5 halen.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Echt héAlleen inleiding was erger, wat een schijtvak. Maar volgens mij moet dit wel goedkomen, meerkeuzevragen zijn niet al te lastig hoop ik en het essay is sowieso easy. Ik kan dat
inleiding was relaxt johquote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Echt héAlleen inleiding was erger, wat een schijtvak. Maar volgens mij moet dit wel goedkomen, meerkeuzevragen zijn niet al te lastig hoop ik en het essay is sowieso easy. Ik kan dat
Pas bij mn 2de keer gehaald, vond het ook echt een rotvakquote:
Mijn god neequote:
quote:Ben je ook rechtenstudent, post je graag mee en staat je naam nog niet in het lijstje? Meld het dan even in dit topic, dan word je toegevoegd. Of niet. Maar dan kun je bezwaar maken. En in beroep. En vast ook nog wel in cassatie bij Danny, al weet die kerel waarschijnlijk niet wat dat betekent.
Dat was ik inderdaad ook van plan jaquote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:54 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Gewoon doorgaan met waar je mee bezig was en je oorspronkelijke plan doorvoeren. Was dat per hoofdstuk inleveren? Dan doe je dat nu ook. Het is niet jouw probleem dat die andere begeleider wegvalt.
Heel flauw ja, maar wel leukquote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:38 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik vond 'm een beetje tč droog eigenlijk
Eerstequote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:55 schreef H-D het volgende:
[..]
Welk jaar zit jij eigenlijk van je studie?
Dat het 1e jaar heel orienterend is toch? Hier wel iig en of je dat leuk vondquote:
Oh, op die manier. Nouja. ik vind dat wel meevallen. Als je inleiding en europese rechtsgeschiedenis niet meedenkt.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:08 schreef H-D het volgende:
[..]
Dat het 1e jaar heel orienterend is toch? Hier wel iig en of je dat leuk vond
Of wat je interessant vind enzo
Ik vond Inleiding echt afgrijselijk hier ') wel een hele leuk prof. die dat gaf dus dat scheelde. Maar dat boek van Verheugt ') . Was ook een gigantisch tentamen.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh, op die manier. Nouja. ik vind dat wel meevallen. Als je inleiding en europese rechtsgeschiedenis niet meedenkt.
quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:43 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Dat was ik inderdaad ook van plan ja
Wat een rotvak inderdaadquote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:13 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik vond Inleiding echt afgrijselijk hier ') wel een hele leuk prof. die dat gaf dus dat scheelde. Maar dat boek van Verheugt ') . Was ook een gigantisch tentamen.
Ik vond het 1e jaar wel zwoegen. Zoveel vakken e.d. die ik echt niet interessant vond :$
Bij ons was het dan gewoon heel algemeen I guess. Je kreeg privaatrecht,straf(proces)recht, europees recht, volkenrecht, rechtsfilosofie, inleiding I & II, staat-en bestuursrecht, schriftelijke vaardigheden en argumentatie(quote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat een rotvak inderdaadIk werd echt gestoord. Maar mijn punt is: aansprakelijkheidsrecht en contractenrecht liggen redelijk in elkaars verlengde, strafrecht staat er wel buiten. Dus zo algemeen oriënterend vind ik het niet.
Ons eerste jaar is inleiding, constitutioneel recht, aansprakelijkheids-, contracten- en strafrecht en contractenrecht in perspectief. Wat die laatste ook moge zijn.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:26 schreef H-D het volgende:
[..]
Bij ons was het dan gewoon heel algemeen I guess. Je kreeg privaatrecht,straf(proces)recht, europees recht, volkenrecht, rechtsfilosofie, inleiding I & II, staat-en bestuursrecht, schriftelijke vaardigheden en argumentatie(![]()
wat een debiel vak was dat).
Het klinkt als een rechtsvergelijkende exercitiequote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ons eerste jaar is inleiding, constitutioneel recht, aansprakelijkheids-, contracten- en strafrecht en contractenrecht in perspectief. Wat die laatste ook moge zijn.
Het is de vraag of je de kosten aan de onderneming mag toerekenen. De kosten moeten uit zakelijk oogpunt worden gemaakt om voor aftrek in aanmerking te komen (3.15 is nog een extra beperking en schept geen nieuwe aftrekmogelijkheid). Ik ben van mening dat een etentje met een vriendin nooit zakelijk kan zijn. Daarnaast zul je een probleem hebben met de bewijslast.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:22 schreef Klonker het volgende:
Ondernemer A heeft een eigen eenmanszaak. Hij gaat eten met zijn vriendin en heeft het tijdens dit etentje alleen maar over werk. Ook hebben ze gebrainstormd (op papier) tijdens het etentje aan nieuwe plannen voor de onderneming.
Ondernemer A trekt de kosten van het uit eten gaan af van zijn resultaat voor 73.5% (Artikel 3.15 lid 5).
Mag dit?
(Dit is trouwens geen "school case", maar de ondernemer is een maat van me).
Eens.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:44 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Het is de vraag of je de kosten aan de onderneming mag toerekenen. De kosten moeten uit zakelijk oogpunt worden gemaakt om voor aftrek in aanmerking te komen (3.15 is nog een extra beperking en schept geen nieuwe aftrekmogelijkheid). Ik ben van mening dat een etentje met een vriendin nooit zakelijk kan zijn. Daarnaast zul je een probleem hebben met de bewijslast.
Aha. Ik vraag mij af hoe dat in de praktijk wordt getest.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:52 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Eens.
Standaardriedel van causaliteit, finaliteit en milieu.
In de praktijk wordt het gewoon gedaan though.
Dan moet je maat het aannemelijk maken.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 15:07 schreef Klonker het volgende:
[..]
Aha. Ik vraag mij af hoe dat in de praktijk wordt getest.
Mijn maat trekt het gewoon af, hij vindt echter zelf ook wel dat het op randje is.
Stel de belastinginspecteur komt langs en hij stelt dat het geen zakelijke kosten zijn. Mijn maat zegt dan dat hij bezig was met brainstormen voor zijn onderneming.
Wat nu? Dit wordt een "ja/nee" spelletje?
Ik wens hem dan succesquote:Op dinsdag 27 maart 2012 15:24 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dan moet je maat het aannemelijk maken.
waarom? je hebt er toch alleen baat bij als anderen meer belasting betalen?quote:
Het salaris en de vereiste (voor)opleiding?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 16:32 schreef Paxcon het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil tussen banen die voor een afgestudeerde hbo-er zijn en een afgestudeerde WO-er?
Maar iets als fiscaal recht zul je toch ook wel op hbo-niveau hebben?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 16:34 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het salaris en de vereiste (voor)opleiding?
HBO fiscale economie. Fiscaal recht is er alleen in de WO smaak. De meeste vraag is er dan ook naar WO-ers.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 16:40 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Maar iets als fiscaal recht zul je toch ook wel op hbo-niveau hebben?
Filosofische gedachte achter het contractenrecht, moet hem dit jaar opnieuwquote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ons eerste jaar is inleiding, constitutioneel recht, aansprakelijkheids-, contracten- en strafrecht en contractenrecht in perspectief. Wat die laatste ook moge zijn.
Gaat wel lekker soepel allemaal héquote:Op dinsdag 27 maart 2012 18:22 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Filosofische gedachte achter het contractenrecht, moet hem dit jaar opnieuw![]()
Haha valt mee, eerste semester vorig jaar ging niet lekker maar daarna wel alles gehaald op dit vak na. Was ziek tijdens tt en tijdens herkansing, toch nog beide keren een 5 eruit weten te slepen dus heb er wel vertrouwen in dat het dit jaar goed komtquote:
Hoe krijg je dat voor elkaar?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 19:24 schreef eriksd het volgende:
Ben daar nog de werkgroep uitgezet wegens onvoldoende motivatie.
Niet voorbereiden en ongeďnteresseerd zijn. Vond het een verschrikkelijk vak.quote:
quote:Op woensdag 28 maart 2012 13:36 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik heb gister de secretaresse gemaild dat ik niet heel blij met de situatie was maar begreep dat het overmacht is, maar dat ik het wel vervelend vind dat ik pas vanaf 4 april contact kan maken. Mailtje terug gehad vandaag en heb nu weer een nieuwe begeleidster gekregen die wel per direct bereikbaar is.. Ken deze naam ook niet maar goed we gaan het zien..
Ga nu met oor en hoofdpijn op bed liggen dus straks maar even een mailtje sturen en bedenken hoe ik verder wil.
Misschien is die nieuwe ook wel heel fijnquote:Op woensdag 28 maart 2012 13:36 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik heb gister de secretaresse gemaild dat ik niet heel blij met de situatie was maar begreep dat het overmacht is, maar dat ik het wel vervelend vind dat ik pas vanaf 4 april contact kan maken. Mailtje terug gehad vandaag en heb nu weer een nieuwe begeleidster gekregen die wel per direct bereikbaar is.. Ken deze naam ook niet maar goed we gaan het zien..
Ga nu met oor en hoofdpijn op bed liggen dus straks maar even een mailtje sturen en bedenken hoe ik verder wil.
Alles komt goed.quote:Op woensdag 28 maart 2012 13:36 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ja, dat ga ik ook doen. Beetje jammer dat het zo moet.quote:Op woensdag 28 maart 2012 18:31 schreef Yashaaaaa het volgende:
Dat is ook niet echt netjeskan je haar niet mailen of ze het wel ontvangen heeft ofzo?
Het komt vast ook allemaal goed, en ben wel blij dat ik nu gewoon iemand heb die ik per direct kan bereiken. Toen straks ook mijn al afgeronde hoofdstukken gemaild en scriptie opzet naar de nieuwe begeleidster met een verzoek om een kennismakingsgesprek. Dus hoop dat ik daar morgen reactie op krijg
de hoofd en oorpijn staan overigens los van de scriptie hoor
Anyway, succes!quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:36 schreef TvhN het volgende:
Morgen het tentamen burgerlijk procesrecht (RUG). Gezien de matige voorbereiding heb ik er weinig zin in.
Bij 14 goed werd je essay niet nagekeken, ik heb er 16quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:10 schreef Yreal het volgende:
Wat was europese rechtsgeschiedenis een drama zegLag natuurlijk aan mijn voorbereiding, maar dat ligt dan weer aan het vak.
Fuck, ik ben na deel 1 maar weg gegaan, als je de mc vragen niet eens weet kan je al helemaal geen essay schrijven.
Die essayopdracht wordt juist schappelijk nagekeken.quote:Op woensdag 28 maart 2012 22:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bij 14 goed werd je essay niet nagekeken, ik heb er 16Dus nu bidden voor een 4 voor essay. Maar dat zou wel echt een wonder zijn
Wat een schijttentamen zeg. Vooral de opdracht van het essay
wat was de essay opdracht?quote:Op woensdag 28 maart 2012 22:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bij 14 goed werd je essay niet nagekeken, ik heb er 16Dus nu bidden voor een 4 voor essay. Maar dat zou wel echt een wonder zijn
Wat een schijttentamen zeg. Vooral de opdracht van het essay
Iets met codificatie van het Britse recht. Hoorde ik eerstejaars het overhebben terwijl ik op de iwo stond te wachten.quote:
Ik kan -weet ik van mezelf- wel goed schrijven. Maar ik had nauwelijks geleerd en wist gewoon vrijwel niets te vertellenquote:Op woensdag 28 maart 2012 22:18 schreef eriksd het volgende:
[..]
Die essayopdracht wordt juist schappelijk nagekeken.
Als je goed kan schrijven, that is. Massa's juristen in spe die met wikken en wegen een paar zinnen eruit weten te persen. Drama.
Ik ben te lui om te typen, zal even fotootje uploaden.quote:
Waarom dan niet door je begeleider? :Squote:Op woensdag 28 maart 2012 23:49 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Ik heb volgende week een telefonische afspraak met m'n begeleider. Ben nu al een maand bezig om goedkeuring voor mijn onderwerp te krijgen. Hetzelfde onderwerp wat eerder door de scriptie coordinator en door de Coördinator masteropleiding Civiel Recht wel werd goed gekeurd.............
quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:59 schreef Gauner het volgende:
Verdediging en rechtsmiddelen in strafzaken, echt een interessant blok.![]()
Nee hoorquote:
Oh dat is je afstudeerrichting?quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:20 schreef Gauner het volgende:
Dat klopt, anders zou ik ook geen strafrecht studeren waarschijnlijk.
Ieder zijn eigen tak van het recht!quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:22 schreef H-D het volgende:
Voor mij was propedeuse strafrecht meeeer dan genoeg strafrecht voor de rest van m'n studie/leven.
Dat kopt, gelukkig maar ook anders konden we nooit een baan vindenquote:Op donderdag 29 maart 2012 11:23 schreef Gauner het volgende:
[..]
Ieder zijn eigen tak van het recht!
Waar studeren de FoK-ers hier eigenlijk? Nog andere UM'ers hier?
Inderdaad, is nu al lastig genoeg.quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:24 schreef H-D het volgende:
[..]
Dat kopt, gelukkig maar ook anders konden we nooit een baan vinden![]()
Dat staat allemaal in de OP
Ik in het begin ook wel. Maar heb het pas de 3e keer gehaald dus toen heb ik er een soort van hekel aan gekregen.quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:26 schreef Maharbal het volgende:
Ik vond strafrecht in het eerste jaar (klinkt zo lang geleden) erg interessant!
Dat had ik met Goederenrecht, wat een horrorvak.quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:27 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik in het begin ook wel. Maar heb het pas de 3e keer gehaald dus toen heb ik er een soort van hekel aan gekregen.
De OP is te oud om nog te editenquote:Op donderdag 29 maart 2012 11:27 schreef Gauner het volgende:
[..]
Inderdaad, is nu al lastig genoeg.![]()
Nice, je mag mij ook toevoegen aan het UM-lijstje aangezien je TS bent.
Dat is zň leuk!quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:28 schreef Gauner het volgende:
[..]
Dat had ik met Goederenrecht, wat een horrorvak.
quote:
Aparte smaak heb je!quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:29 schreef H-D het volgende:
Ik vind Agrarisch recht ook best interessant trouwens
Lol ik doe Notarieel hč dus dan moet je dat wel een beetje leuk vinden. Net als Erfrecht enzoquote:
Kijk, daar zit het geld!quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:31 schreef H-D het volgende:
[..]
Lol ik doe Notarieel hč dus dan moet je dat wel een beetje leuk vinden. Net als Erfrecht enzoook onwijs interessant.
Geen idee, volgende week maar eens bij hem langs.quote:Op donderdag 29 maart 2012 05:53 schreef H-D het volgende:
[..]
Waarom dan niet door je begeleider? :S
In 1x gehaald weet ik nog. Ik was bij de nabespreking, kon er net geen 9 uit slepenquote:Op donderdag 29 maart 2012 11:27 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik in het begin ook wel. Maar heb het pas de 3e keer gehaald dus toen heb ik er een soort van hekel aan gekregen.
Het geld zit niet, althans niet zoals vroeger, meer in notarieel. Helemaal niet in erfrecht.quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:36 schreef Gauner het volgende:
[..]
Kijk, daar zit het geld!Hoeveelste jaar?
Nog even en dan is het afgelopen met mijn studentenleven, arbeidsmarkt op.
Dat valt tegenwoordig best tegenquote:Op donderdag 29 maart 2012 11:36 schreef Gauner het volgende:
[..]
Kijk, daar zit het geld!Hoeveelste jaar?
Nog even en dan is het afgelopen met mijn studentenleven, arbeidsmarkt op.
quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:55 schreef Maharbal het volgende:
[..]
In 1x gehaald weet ik nog. Ik was bij de nabespreking, kon er net geen 9 uit slepen
Een lotgenootquote:Op donderdag 29 maart 2012 13:58 schreef Tchock het volgende:
Vandaag strafrecht lerenSowieso een leuk vak, maar in vergelijking met rechtsgeschiedenis van gister echt een verademing van ongekend niveau
Paar vrienden van me studeren ook fiscaal recht (master indirecte belastingen), echt niks voor mij.quote:Op donderdag 29 maart 2012 13:55 schreef H-D het volgende:
[..]
Dat valt tegenwoordig best tegenniet meer zoals vroeger. Maar gelukkig wil ik ook echt niet in het notariaat werken. Dus dat scheelt
. 3e jaars dus volgend jaar master doen. Wil dan ook master Fiscaal doen en dan in 1-1.5jr beide masters proppen zegmaar.
Vind het wel interessant. Vooral de vennootschappelijke kant zegmaarquote:Op donderdag 29 maart 2012 14:23 schreef Gauner het volgende:
[..]
Paar vrienden van me studeren ook fiscaal recht (master indirecte belastingen), echt niks voor mij.
Als je er maar plezier in hebt, dan spelen de centen uiteindelijk een kleine(re) rol.
Klopt, kan wel interessant zijn.quote:Op donderdag 29 maart 2012 14:24 schreef H-D het volgende:
[..]
Vind het wel interessant. Vooral de vennootschappelijke kant zegmaar
De fiscale eenheid eindigt bij het verkopen. Vlak voor dat moment wordt de FE geacht verbroken te zijn. Dan zit je dus weer met een deelnemingsverhouding, waardoor de verkoop onder de DLN-vrij valt.quote:Op donderdag 29 maart 2012 13:55 schreef Klonker het volgende:
Hopelijk vinden jullie het niet erg dat ik soms wat opgaven post waar ik niet uitkom. Deze opgave heb ik zelf bedacht omdat ik nog niet exact begrijp wat er gebeurt in deze situatie.
Stel NV X heeft 100% van de aandelen van NV Y en er is een fiscale eenheid tussen NV X en NV Y.
Nu verkoopt NV X al zijn aandelen van NV Y aan een derde.
Is een eventueel winst of verlies van de vervreemding van deelneming Y belastbaar?
Ik vroeg mij dit af omdat ik ook een opgave heb gemaakt waar de verliezen bij de vervreemding van een deelneming waren vrijgesteld vanwege de deelnemingsvrijstelling.
In die opgave was er echter geen sprake van een fiscale eenheid.
Is in geval van een fiscale eenheid ook gewoon de deelnemingsvrijstelling geldig? Dan zou de winst bij verkoop niet belast zijn toch?
Sowieso vind ik ondernemingsrecht e.d. ook wel leukquote:Op donderdag 29 maart 2012 14:27 schreef Gauner het volgende:
[..]
Klopt, kan wel interessant zijn.
Fiscalisten hebben daarnaast ook een goede uitgangspositie op de arbeidsmarkt vergeleken met andere rechtsgebieden. Vriend die nu nog bezig is met zijn master heeft al een aanbod gekregen om na de studie bij PWC aan de slag te gaan.
Vind zelf (naast het strafrecht) ook staats- en bestuursrecht wel interessant. Al ben ik een van de weinigen in mijn omgeving.quote:Op donderdag 29 maart 2012 14:29 schreef H-D het volgende:
[..]
Sowieso vind ik ondernemingsrecht e.d. ook wel leukmaar ook de meer 'notariele' vakken als erfrecht/huwelijksvermogensrecht. Maar bijvoorbeeld personen-en familierecht heeft echt niet mijn voorkeur
Ja ik vind er ook niet veel aanquote:Op donderdag 29 maart 2012 14:31 schreef Gauner het volgende:
[..]
Vind zelf (naast het strafrecht) ook staats- en bestuursrecht wel interessant. Al ben ik een van de weinigen in mijn omgeving.
Ekte ekte bazenquote:Op donderdag 29 maart 2012 14:27 schreef Gauner het volgende:
[..]
Klopt, kan wel interessant zijn.
Fiscalisten hebben daarnaast ook een goede uitgangspositie op de arbeidsmarkt vergeleken met andere rechtsgebieden. Vriend die nu nog bezig is met zijn master heeft al een aanbod gekregen om na de studie bij PWC aan de slag te gaan.
Morgenmiddagquote:Op donderdag 29 maart 2012 14:07 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Een lotgenootZaterdagochtend tentamen, wanneer moet jij?
Wut?!quote:Op donderdag 29 maart 2012 14:07 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Een lotgenootZaterdagochtend tentamen, wanneer moet jij?
Ik studeer aan de Open Universiteit en tentamens zijn daar per studiecentrum en per tentamensoort verschillend. Vaste tijdstippen zijn 09:00-12:00 op zaterdag en 19:00-22:00 op maandag en woensdagquote:
Ben dan wel benieuwd..doe je via de OU omdat het voor je werk ofzo is? Of is het gewoon uit interesse? Of omscholing oid?quote:Op donderdag 29 maart 2012 14:53 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik studeer aan de Open Universiteit en tentamens zijn daar per studiecentrum en per tentamensoort verschillend. Vaste tijdstippen zijn 09:00-12:00 op zaterdag en 19:00-22:00 op maandag en woensdag
Lastig om hier kort op te antwoordenquote:Op donderdag 29 maart 2012 14:54 schreef H-D het volgende:
[..]
Ben dan wel benieuwd..doe je via de OU omdat het voor je werk ofzo is? Of is het gewoon uit interesse? Of omscholing oid?
Ah oke. Wel tof dat je het toch doet ondanks werk en gezinquote:Op donderdag 29 maart 2012 16:02 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Lastig om hier kort op te antwoordenOmdat ik de studie moet combineren met mijn werk en mijn gezin moet ik zo flexibel mogelijk kunnen zijn.
De Open Universiteit heeft niet veel vakken met een aanwezigheidsplicht en omdat ik voor de meeste tentamens zelf een datum mag inplannen kan ik ook mijn eigen studieschema en tempo bepalen. Als ik het tentamen van zaterdag haal zit ik op 17.2 ECTS in precies zes maanden; dat is wat te langzaam voor reguliere deeltijdopleidingen denk ik.
Eerstejaars inderdaadquote:Op donderdag 29 maart 2012 16:04 schreef H-D het volgende:
[..]
Ah oke. Wel tof dat je het toch doet ondanks werk en gezin.
Je bent 1e jaars dan of...?
Dat is sneller dan deeltijd aan de uvaquote:Op donderdag 29 maart 2012 16:02 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Lastig om hier kort op te antwoordenOmdat ik de studie moet combineren met mijn werk en mijn gezin moet ik zo flexibel mogelijk kunnen zijn.
De Open Universiteit heeft niet veel vakken met een aanwezigheidsplicht en omdat ik voor de meeste tentamens zelf een datum mag inplannen kan ik ook mijn eigen studieschema en tempo bepalen. Als ik het tentamen van zaterdag haal zit ik op 17.2 ECTS in precies zes maanden; dat is wat te langzaam voor reguliere deeltijdopleidingen denk ik.
Interessant zeker. Rechten is een beetje een oude liefde; ik heb 15 jaar geleden al eens een jaartje aan de Erasmus Universiteit gestudeerd.quote:Op donderdag 29 maart 2012 16:09 schreef H-D het volgende:
[..]
Wel leuk/interessant?
Al een beetje een interessegebied gevonden?
Ah een jongensdroom die uitkomtquote:Op donderdag 29 maart 2012 16:19 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Interessant zeker. Rechten is een beetje een oude liefde; ik heb 15 jaar geleden al eens een jaartje aan de Erasmus Universiteit gestudeerd.
Arbeidsrecht lijkt me de moeite waard,helaas komt dat in de propedeuse niet aan bod.
Aha dit was inderdaad precies waar ik vast liep. Ik veronderstelde dat de FE pas verbroken werd na de verkoop, en daardoor vond ik het een rare constructie worden.quote:Op donderdag 29 maart 2012 14:29 schreef Maharbal het volgende:
[..]
De fiscale eenheid eindigt bij het verkopen. Vlak voor dat moment wordt de FE geacht verbroken te zijn. Dan zit je dus weer met een deelnemingsverhouding, waardoor de verkoop onder de DLN-vrij valt.
Ik heb even geen tijd om artikelen voor je op te zoeken. Je zult dus zelf nog ff aan de slag moeten
quote:Op donderdag 29 maart 2012 16:20 schreef H-D het volgende:
[..]
Ah een jongensdroom die uitkomt![]()
![]()
Maar je houdt dus wel een beetje van de civiele kant zegmaar?
Dit jaar nog wel, volgend jaar wordt dat samengegooid met inkomstenbelasting wat dan 2 blokken gaat zijn (volgens mij).quote:Op donderdag 29 maart 2012 15:43 schreef Yreal het volgende:
Gezien de hoeveelheid fiscale/notariele studenten hier van de uva
Belastingrecht, oriëntatie, Duurt dat slechts 1 blok?
Mooi, want dan denk ik dat ik die volgend blok nog even mee pak. Kan ik een maatje van mij mooi door een belastingrecht tentamen op het hbo heen helpen.quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:38 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Dit jaar nog wel, volgend jaar wordt dat samengegooid met inkomstenbelasting wat dan 2 blokken gaat zijn (volgens mij).
Redelijk simpel vak is het, je leert echte de basics van het belastingrecht dus weet niet hoe moeilijk het belastingrecht van je maat is, maar verwacht niet dat je al te veel informatie weetquote:Op donderdag 29 maart 2012 17:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mooi, want dan denk ik dat ik die volgend blok nog even mee pak. Kan ik een maatje van mij mooi door een belastingrecht tentamen op het hbo heen helpen.
Dat tentamen had ik ergens in de tweede van mijn hbo-opleiding gehad. Was best te doen, maar ik deed geen zak voor dat tentamen die gecombineerd was met een ander vak.quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:46 schreef Yreal het volgende:
MakkelijkHbo'tje onzinkunde. Heb datzelfde tentamen al gehaald, zou niet al te veel problemen moeten opleveren.
Wut went wrong!?quote:Op donderdag 29 maart 2012 18:28 schreef eriksd het volgende:
Hihi, Europees Belastingrecht verbaggerd.
Geen flauw idee. Een klootzak die geburnd wordt door geheel facebook, altijd leukquote:Op donderdag 29 maart 2012 19:31 schreef Yreal het volgende:
Zag hem al een paar keer op fb, wie is het?
Ja inderdaad. Vind ik ook wel leuk/interessant. Welk boek heb je voor privaat? Toch niet dat blauwe dingetje van Nieuwenhuis?quote:Op donderdag 29 maart 2012 16:42 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]Ja de civiele kant spreekt me wel aan. Ik vind privaatrecht ook interessant althans voor zover ik het gezien heb.
Te open vragen en een casus ging letterlijk over een van de 80 arresten. Alleen had ik die niet uitgeprintquote:
Ik heb privaatrecht nog niet in huis, ik zal eens kijken welk boek ze meeleveren.quote:Op donderdag 29 maart 2012 19:37 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Vind ik ook wel leuk/interessant. Welk boek heb je voor privaat? Toch niet dat blauwe dingetje van Nieuwenhuis?
Ooh op die fiets. Eigenlijk ook nogal logisch voor OUquote:Op donderdag 29 maart 2012 20:05 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik heb privaatrecht nog niet in huis, ik zal eens kijken welk boek ze meeleveren.
Je koopt je vakken per stuk en omdat er een inschrijvingsduur en tentamenmogelijkheden aan die vakken vast zitten is het beter om niet alle vakken ineens te kopen.
Kloptquote:Op donderdag 29 maart 2012 20:08 schreef H-D het volgende:
[..]
Ooh op die fiets. Eigenlijk ook nogal logisch voor OU
Achja, op zich ook niet een hele verkeerde ontwikkeling lijkt mij.quote:Op donderdag 29 maart 2012 20:19 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
KloptZe bieden de hele opleiding als geheel aan maar ook als losse vakken.
Je ziet overigens wel dat de hang naar efficiency ook bij de OU al tot veranderingen leidt. Er is recent een nieuw (optioneel) systeem geďntroduceerd waarin je groepsgewijs een aantal vakken kunt volgen. Dat gaat al meer in de richting van traditioneel deeltijdonderwijs. En voor Juridische Vaardigheden wordt een maximale doorlooptijd ingevoerd.
Zolang het optioneel blijft wel natuurlijk, maar de grens tussen OU en normale universiteiten vervaagt zo wel snelquote:Op donderdag 29 maart 2012 20:23 schreef H-D het volgende:
[..]
Achja, op zich ook niet een hele verkeerde ontwikkeling lijkt mij.
Ja maar wat jij zegt...zolang het optioneel blijftquote:Op donderdag 29 maart 2012 20:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zolang het optioneel blijft wel natuurlijk, maar de grens tussen OU en normale universiteiten vervaagt zo wel snelEn het lijkt me dat de OU het juist van dat exclusieve moet hebben
Waarschijnlijk zijn de uni's daarom het deeltijdonderwijs aan het afschaffenquote:Op donderdag 29 maart 2012 20:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zolang het optioneel blijft wel natuurlijk, maar de grens tussen OU en normale universiteiten vervaagt zo wel snelEn het lijkt me dat de OU het juist van dat exclusieve moet hebben
Mee eens hoor. Ik denk dat je altijd een minimale voortgang moet behouden.quote:Op donderdag 29 maart 2012 20:23 schreef H-D het volgende:
[..]
Achja, op zich ook niet een hele verkeerde ontwikkeling lijkt mij.
Dat dus. Hier loopt ook zo'n kerel rond die was al propedeuse recidivist toen ik 1ejaars was...en nu loopt ie hier nog over de faculteit en heb zo'n vermoeden dat ie nog steeds 1e jaars is.quote:Op donderdag 29 maart 2012 20:32 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Mee eens hoor. Ik denk dat je altijd een minimale voortgang moet behouden.
Dus je bedoelt dat als ik dit jaar mijn eerste jaar haal, ik volgend jaar nog de tijd heb om te beslissen tot specialisatie?quote:Op donderdag 29 maart 2012 20:33 schreef eightythree het volgende:
Hey! Ik heb hier nog nooit eerder gepost, maar ben tweedejaars Rechtsgeleerdheid aan de UvA. Ik zag dat er meerdere mensen op de UvA zitten dus ik had even een vraag en hoop dat jullie mij er mee kunnen helpen
Zoals gezegd zit ik in het tweede jaar van de bachelor Rechtsgeleerdheid. De laatste tijd zit ik echter sterk te twijfelen of ik toch niet fiscaal had moeten doen.. Nu ben ik lekker laat want de vakken voor fiscaal (fiscaal bestuursrecht, belastingrecht oriëntatie en handelsrecht) werden in het eerste semester en tweede semester, eerste blok gegeven.
Echter, Belastingrecht oriëntatie wordt komend blok ook gegeven en Handelsrecht zou ik de tweede kans (in juni) mee kunnen pakken. Rest dus alleen nog Fiscaal bestuursrecht. Probleem is dat ik het even niet meer snap met die nieuwe curriculums (curricula?) van volgend jaar. Kan ik Fiscaal bestuursrecht volgend jaar gewoon inhalen? Ik neem eigenlijk aan van wel, want er zou toch wel een regeling zijn voor de mensen die het dit jaar niet hebben gehad? En daarnaast, zie ik misschien iets over het hoofd? Stomme is dat vanaf volgend jaar de eerste twee (in plaats van alleen het eerste) jaren van Rechtsgeleerdheid en Fiscaal recht gelijk zijn, dus dan had dit niet zo'n probleem geweest, maarja.
Ik ga volgende week sowieso even langs bij de studieadviseur maar wilde even peilen!
Ja, pretty muchquote:Op donderdag 29 maart 2012 20:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dus je bedoelt dat als ik dit jaar mijn eerste jaar haal, ik volgend jaar nog de tijd heb om te beslissen tot specialisatie?Ik weet het nog absoluut niet namelijk, alle extra tijd is welkom
Sorry voor het kapen van je vraag
Waarom zou het niet kunnenquote:Op donderdag 29 maart 2012 20:33 schreef eightythree het volgende:
Hey! Ik heb hier nog nooit eerder gepost, maar ben tweedejaars Rechtsgeleerdheid aan de UvA. Ik zag dat er meerdere mensen op de UvA zitten dus ik had even een vraag en hoop dat jullie mij er mee kunnen helpen
Zoals gezegd zit ik in het tweede jaar van de bachelor Rechtsgeleerdheid. De laatste tijd zit ik echter sterk te twijfelen of ik toch niet fiscaal had moeten doen.. Nu ben ik lekker laat want de vakken voor fiscaal (fiscaal bestuursrecht, belastingrecht oriëntatie en handelsrecht) werden in het eerste semester en tweede semester, eerste blok gegeven.
Echter, Belastingrecht oriëntatie wordt komend blok ook gegeven en Handelsrecht zou ik de tweede kans (in juni) mee kunnen pakken. Rest dus alleen nog Fiscaal bestuursrecht. Probleem is dat ik het even niet meer snap met die nieuwe curriculums (curricula?) van volgend jaar. Kan ik Fiscaal bestuursrecht volgend jaar gewoon inhalen? Ik neem eigenlijk aan van wel, want er zou toch wel een regeling zijn voor de mensen die het dit jaar niet hebben gehad? En daarnaast, zie ik misschien iets over het hoofd? Stomme is dat vanaf volgend jaar de eerste twee (in plaats van alleen het eerste) jaren van Rechtsgeleerdheid en Fiscaal recht gelijk zijn, dus dan had dit niet zo'n probleem geweest, maarja.
Ik ga volgende week sowieso even langs bij de studieadviseur maar wilde even peilen!
Dat is ook een beetje de opzet ervan hé.quote:Op donderdag 29 maart 2012 20:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dus je bedoelt dat als ik dit jaar mijn eerste jaar haal, ik volgend jaar nog de tijd heb om te beslissen tot specialisatie?Ik weet het nog absoluut niet namelijk, alle extra tijd is welkom
Sorry voor het kapen van je vraag
Wil je ook nog notarieel gaan doen misschien dan?quote:Op donderdag 29 maart 2012 20:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Geldt dat alleen voor fiscaal recht of ook voor notarieel?
Ik heb nog geen flauw idee waar ik uiteindelijk naartoe wil, en ook niet precies wat nou de exacte verschillen zijn tussen de driequote:Op donderdag 29 maart 2012 20:40 schreef H-D het volgende:
[..]
Wil je ook nog notarieel gaan doen misschien dan?
Okeeequote:Op donderdag 29 maart 2012 20:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb nog geen flauw idee waar ik uiteindelijk naartoe wil, en ook niet precies wat nou de exacte verschillen zijn tussen de drie![]()
Ik weet het, slecht. Maar ik vind de keuzes gewoon heel moeilijk
Ik schreef me ook in juli pas in voor Rechtsgeleerdheid
Neequote:Op donderdag 29 maart 2012 20:49 schreef H-D het volgende:
[..]
Okeeedus je bent nog aan het uh oriënteren
![]()
Maar je hebt dus echt nog totaal geen idee wat je een beetje interessant vind?
En yes, op die manier kan ik dus met fiscaal m'n vrije ruimte vullen volgend jaar! Alhoewel, ik dacht dat het 5/10 meer was hahaquote:Op donderdag 29 maart 2012 20:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
Waarom zou het niet kunnen![]()
Het valt me op trouwens dat rechtsgeleerdheid, fiscaal en notarieel maar 30 punten van elkaar verschillen
Lastiglastig. De moeilijke keuzes in het leven kerel.quote:Op donderdag 29 maart 2012 20:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
NeeAansprakelijkheidsrecht vind ik leuk, strafrecht ook. Staatsrecht en contractenrecht ook wel aardig
wattes?quote:Op donderdag 29 maart 2012 20:51 schreef Maharbal het volgende:
Iemand advocatie vandaag gelezen? Notarieel recht aan de UvA is onterecht goedgekeurd
Ow boy. Linkje ofzo?quote:Op donderdag 29 maart 2012 20:51 schreef Maharbal het volgende:
Iemand advocatie vandaag gelezen? Notarieel recht aan de UvA is onterecht goedgekeurd
Daar moest ik om lachenquote:Op donderdag 29 maart 2012 21:20 schreef Yreal het volgende:
LSVB
Ook de Landelijke Studenten Vakbond maakt zich zorgen. “Ik had al geen hoge verwachtingen van de rechtenopleidingen, maar dit is wel bijzonder ernstig”, zegt voorzitter Pascal ten Have.
![]()
Ik ook niet in jouw bsc en msc Forest and Nature Conservation
Klinkt als iets waarmee je enige nuttige plek boswachter of vakbondsvoorzitter isquote:Op donderdag 29 maart 2012 21:39 schreef Yreal het volgende:
Ik bedoel, Forest and Nature Conservation, dat klinkt als iets dat je op inholland doet![]()
Klinkt iets waarin de halve Dierenpartij en Dion Graus in zijn afgestudeerd.quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:39 schreef Yreal het volgende:
Ik bedoel, Forest and Nature Conservation, dat klinkt als iets dat je op inholland doet![]()
Nou , dat 2de is ie dus al. Boswachter wanneer hij met pensioen gaatquote:Op donderdag 29 maart 2012 21:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Klinkt als iets waarmee je enige nuttige plek boswachter of vakbondsvoorzitter is
Ik snap dat gebash op Rechten sowieso nooitquote:Op donderdag 29 maart 2012 21:44 schreef H-D het volgende:
[..]
Sowieso iedereen vind altijd dat rechten niks is enzo...terwijl je de meest vage genderculturalsexualmarketingstudy kan doen op de uni
Iedereen vind altijd dat rechten niks is terwijl je dus de meest vage gendersexualculturalmarketingstudy kan doen op de uniquote:Op donderdag 29 maart 2012 21:39 schreef Yreal het volgende:
Nee de edit was omdat ik mezelf quottequote:Op donderdag 29 maart 2012 21:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik snap dat gebash op Rechten sowieso nooitWaar kom het idee vandaan dat het een pretstudie is waar je niets doet?
Ik weet ook wel dat je minder in de boeken zit dan bij theoretische natuurkunde, maar toch...
gezien je edit zal het wel hbo zijn geweest, maar mijn punt blijft staan.
Mweh, kijk ik wil nog niet zo ver gaan als zeggen dat het een veredelde hbo is, dat niet. Maar als ik mensen zie die 40 uur per week zitten te buffelen voor hun 6jes denk ik mijzelf toch ook wel dat ik het verdomd makkelijk hebquote:Op donderdag 29 maart 2012 21:46 schreef H-D het volgende:
[..]
Nee de edit was omdat ik mezelf quotteik bedoelde echt uni. Ik snap dat gebash ook nooit. Alsof iets pas een studie is als je hele dagen colleges hebt/practica doet en ingewikkelde formules leert doorgronden.
Ja oke maar dan nogquote:Op donderdag 29 maart 2012 21:46 schreef Yreal het volgende:
Klopt, al heb ik nooit begrepen dat je bij hbo rechten 20-30 uur in de schoolbanken zit, en ik in een goede week wel 6 uur aanwezig ben.
Laat we eerlijk wezen jongens, de bachelor doet half nederland er gewoon even naast
Er zijn ook rechtenstudenten die 40 uur per week buffelen voor een 6.quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mweh, kijk ik wil nog niet zo ver gaan als zeggen dat het een veredelde hbo is, dat niet. Maar als ik mensen zie die 40 uur per week zitten te buffelen voor hun 6jes denk ik mijzelf toch ook wel dat ik het verdomd makkelijk heb
Nog steeds better dan communicatiewetenschappen, kunstgeschiedenis of wijsbegeerte. VEEEEEL beter. Zolang je maar niet in het strafrecht wil afstuderenquote:Op donderdag 29 maart 2012 21:48 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja oke maar dan nogtis er geen mindere studie om.
Een vriend van mij studeerde Business, Science & Innovation. Ik heb me wel even achter mijn oor gekrabt.quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:50 schreef H-D het volgende:
Eigenlijk vind ik in principe gewoon alle studies wel gelijkwaardig hr
Alleen bij die hele vage shit stel ik weleens vraagtekens.....
Kopje onder?quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:50 schreef H-D het volgende:
Weet je al een leuk arrest voor de volgende TT btw?
Klinkt wel interessant eigenlijk:Pquote:Op donderdag 29 maart 2012 21:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Een vriend van mij studeerde Business, Science & Innovation. Ik heb me wel even achter mijn oor gekrabt.
Meerenberg zou ik persoonlijk niet doen want...staatsrechtquote:Op donderdag 29 maart 2012 21:53 schreef Yreal het volgende:
Of Meerenberg? Omdat bea nog zo hard is aangepakt laatste![]()
Die spits van strafrecht is wel tof trouwensU bent binnengedrongen bij een meisje van 15 ! u hebt gedrongen ! u word vervolgd ! U bent zuur !
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |