Als we toch bezig zijn: ik @ Tilburg.quote:Op zondag 25 maart 2012 15:11 schreef Nailpolish het volgende:
Enne, mag ik ook op de lijst? Uni Leiden
Dat weet ik, die kan ik dus nog lang nietquote:Op zondag 25 maart 2012 21:24 schreef Yreal het volgende:
kijk eens op blz 33 van de leidraad, dat is een oud tentamen.
Boek 3 en boek 6, goed arceren van te voren en je kan het allemaal in je bundel vinden.quote:Op zondag 25 maart 2012 21:31 schreef Tchock het volgende:
Alle relevante artikelen staan toch in titel 3&4 boek 3 en titel 4&5 boek 6 BW?
Boek 1 over de minderjarigheid en curatelequote:Op zondag 25 maart 2012 21:51 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Boek 3 en boek 6, goed arceren van te voren en je kan het allemaal in je bundel vinden.
Precontractuele aansprakelijkheid is echt onwijs intessant!quote:Op zondag 25 maart 2012 21:29 schreef Yreal het volgende:
nouwja,
precontractuele fase
Tot standkoming van de overeenkomst
aantasting van de overeenkomst
vertegenwoordiging
algemene voorwaarden
inhoud van de overeenkomst
Als je dat allemaal goed kan uitleggen en de arresten kent moet je een eind komen. denk ik
mijn sarcasme detector weet het niet zeker..quote:Op zondag 25 maart 2012 23:03 schreef H-D het volgende:
[..]
Precontractuele aansprakelijkheid is echt onwijs intessant!
Curatele en lastgeving is goederenrecht dus is nu nog niet relevant. Minderjarigheid werd toch in boek 3 uitgelegd bij handelingsonbekwaamheid?quote:Op zondag 25 maart 2012 22:34 schreef Yreal het volgende:
[..]
Boek 1 over de minderjarigheid en curatele
boek 7 over verschillende koopovereenkomsten en de lastgeving
Mogen jullie dat?quote:Op zondag 25 maart 2012 23:08 schreef dreamzk het volgende:
Makkelijkst is ook als je dan direct de artikels met elkaar verbind dmv juncto's (??).
Ja, in je wettenbundel en jurisprudentie mag je verwijzen naar wetsartikelen in Nederlands recht en DCFR.quote:
Ohhh shit.quote:Op zondag 25 maart 2012 23:08 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Curatele en lastgeving is goederenrecht dus is nu nog niet relevant. Minderjarigheid werd toch in boek 3 uitgelegd bij handelingsonbekwaamheid?
En tchock wat je moet arceren zijn de artikels die je nodig hebt gehad in de werkgroepen, die vragen die daar behandeld zijn komen aan bod op het tentamen. Makkelijkst is ook als je dan direct de artikels met elkaar verbind dmv juncto's (??). Heb je direct het stappenplan voor de antwoorden
Curatele en lastgeving zijn voor het tot stand komen van toch belangrijk, ik heb ze iig gehad bij contractenrecht. Minderjarigheid staat in 1 gedefinieerd.quote:Op zondag 25 maart 2012 23:08 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Curatele en lastgeving is goederenrecht dus is nu nog niet relevant. Minderjarigheid werd toch in boek 3 uitgelegd bij handelingsonbekwaamheid?
En tchock wat je moet arceren zijn de artikels die je nodig hebt gehad in de werkgroepen, die vragen die daar behandeld zijn komen aan bod op het tentamen. Makkelijkst is ook als je dan direct de artikels met elkaar verbind dmv juncto's (??). Heb je direct het stappenplan voor de antwoorden
dit klinkt allemaal onbekend?quote:
In Tilburg mogen we alleen maar onderstrepen/markeren.quote:Op zondag 25 maart 2012 23:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, in je wettenbundel en jurisprudentie mag je verwijzen naar wetsartikelen in Nederlands recht en DCFR.
Nee, maar ik heb de werkgroepen niet echt intensief gevolgdquote:Op zondag 25 maart 2012 23:20 schreef Yreal het volgende:
[..]
Curatele en lastgeving zijn voor het tot stand komen van toch belangrijk, ik heb ze iig gehad bij contractenrecht. Minderjarigheid staat in 1 gedefinieerd.
[..]
dit klinkt allemaal onbekend?
Waarom dat dan niet? Alsof het zinnig is de essentie van 30 arresten uit je kop te gaan lerenquote:Op zondag 25 maart 2012 23:21 schreef wimjongil het volgende:
[..]
In Tilburg mogen we alleen maar onderstrepen/markeren.Jurisprudentie mag je sowieso niet meenemen naar een tentamen.
Dit, inderdaad. Leren jullie in Tilburg dan helemaal geen jurisprudentie?quote:Op zondag 25 maart 2012 23:22 schreef Yreal het volgende:
[..]
Waarom dat dan niet? Alsof het zinnig is de essentie van 30 arresten uit je kop te gaan lerenen dan ook tot op de letter.
Ik bedoel het enige zinnige dat je hebt aan je bundel is dat je de exacte bewoording kan overschrijven. Als je dan nog moet gaan lezen is het te laat.
Voor mij scheelt het maar 5 minuten met OMHP, allebei ongeveer anderhalf uurquote:Op zondag 25 maart 2012 23:24 schreef Yreal het volgende:
Bah, Ik heb helemaal geen zin om naar de Iwo te reizen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Arrest_CBB/JPOquote:Op zondag 25 maart 2012 23:24 schreef Tchock het volgende:
Speaking of which. Ik snap echt geen klap van CBB/JPO projectenKan iemand me helpen? (HR 12 aug. 2005, NJ 2005, 467)
Probleem is alleen dat Plas/Valburg niet meer in de jurisprudentiebundel is opgenomen. Dus ik heb geen idee wat er in staatquote:Op zondag 25 maart 2012 23:29 schreef Yreal het volgende:
Kwa tijd scheelt het niet echt aanzienlijk, maar dan moet ik of boemelen vanaf gouda, of over de A9 rijden.
En zowel stoptreinen als de a9 zijn kut. Ik weet alleen nog niet welke ik kutter vind.
Cbb/jpo is opzich alleen nuttig als "stand van het recht". Het niet veel anders dan de opvolger van plas/valburg. Plas/valburg kende 3 stadia van onderhandeling. Cbb/jpo gaat slechts uit van afbreken mag, tenzij er een gerechtvaardigd vertrouwen is op tot stand koming.
Oh hey, praktisch. Dankjewel!quote:Op zondag 25 maart 2012 23:31 schreef Bananenman het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Arrest_CBB/JPO
Lijkt me hier heel helder uitgelegd, toch?
Mwaoh, een paar dingen uit je hoofd weten kan nooit mis zijn. Als je alleen weet waar je het moet opzoeken ben je uiteindelijk minder efficiënt dan wanneer je het een keer goed in je kop stampt. Ik leer liever een essentie van 3 zinnen uit m'n hoofd dan dat ik op een tentamen door 20 pagina's jurisprudentie moet gaan zoeken.quote:Op zondag 25 maart 2012 23:22 schreef Yreal het volgende:
[..]
Waarom dat dan niet? Alsof het zinnig is de essentie van 30 arresten uit je kop te gaan lerenen dan ook tot op de letter.
Ik bedoel het enige zinnige dat je hebt aan je bundel is dat je de exacte bewoording kan overschrijven. Als je dan nog moet gaan lezen is het te laat.
Nog nooit van kelderluik gehoord inderdaad.quote:Op zondag 25 maart 2012 23:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dit, inderdaad. Leren jullie in Tilburg dan helemaal geen jurisprudentie?
Ik moet voor dit deel(!)tentamen 11 arresten kennen. Je gaat mij vertellen dat jullie dan van ieder arrest de relevante rechtsregels uit het hoofd leren?quote:Op zondag 25 maart 2012 23:35 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Mwaoh, een paar dingen uit je hoofd weten kan nooit mis zijn. Als je alleen weet waar je het moet opzoeken ben je uiteindelijk minder efficiënt dan wanneer je het een keer goed in je kop stampt. Ik leer liever een essentie van 3 zinnen uit m'n hoofd dan dat ik op een tentamen door 20 pagina's jurisprudentie moet gaan zoeken.
[..]
Nog nooit van kelderluik gehoord inderdaad.
Du perrons uitleg over kelderluikquote:Op zondag 25 maart 2012 23:35 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Mwaoh, een paar dingen uit je hoofd weten kan nooit mis zijn. Als je alleen weet waar je het moet opzoeken ben je uiteindelijk minder efficiënt dan wanneer je het een keer goed in je kop stampt. Ik leer liever een essentie van 3 zinnen uit m'n hoofd dan dat ik op een tentamen door 20 pagina's jurisprudentie moet gaan zoeken.
[..]
Nog nooit van kelderluik gehoord inderdaad.
Nouja, een idee wel. Maar wat ik daadwerkelijk op moet schrijven met welke artikelen, neequote:Op zondag 25 maart 2012 23:45 schreef Yreal het volgende:
[..]
maar die 5 vragen op p33 van de leidraad. Geen enkel idee?
Voor strafrecht staan er 74. Maar die mogen we dus wel alle 74 bij ons hebben op het tentamenquote:Op zondag 25 maart 2012 23:46 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Wehe, 11 arresten.
Voor materieel strafrecht moesten wij er 65 leren. Je kreeg alleen een lijst me alle namen bij het tentamen, verder mocht je geen jurisprudentiebundel meenemen.
Die je opgegeven krijgt voor een tentamen, bedoel je? Zo ja, die zijn meestal heel erg belangrijk.quote:Op maandag 26 maart 2012 00:04 schreef Tchock het volgende:
Ik krijg trouwens sterk het idee dat de meeste arresten totaal niet boeien, op Haviltex na. Meningen?
quote:Op maandag 26 maart 2012 00:04 schreef Tchock het volgende:
Ik krijg trouwens sterk het idee dat de meeste arresten totaal niet boeien, op Haviltex na. Meningen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |