Lol ik doe Notarieel hè dus dan moet je dat wel een beetje leuk vinden. Net als Erfrecht enzoquote:
Kijk, daar zit het geld!quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:31 schreef H-D het volgende:
[..]
Lol ik doe Notarieel hè dus dan moet je dat wel een beetje leuk vinden. Net als Erfrecht enzoook onwijs interessant.
Geen idee, volgende week maar eens bij hem langs.quote:Op donderdag 29 maart 2012 05:53 schreef H-D het volgende:
[..]
Waarom dan niet door je begeleider? :S
In 1x gehaald weet ik nog. Ik was bij de nabespreking, kon er net geen 9 uit slepenquote:Op donderdag 29 maart 2012 11:27 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik in het begin ook wel. Maar heb het pas de 3e keer gehaald dus toen heb ik er een soort van hekel aan gekregen.
Het geld zit niet, althans niet zoals vroeger, meer in notarieel. Helemaal niet in erfrecht.quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:36 schreef Gauner het volgende:
[..]
Kijk, daar zit het geld!Hoeveelste jaar?
Nog even en dan is het afgelopen met mijn studentenleven, arbeidsmarkt op.
Dat valt tegenwoordig best tegenquote:Op donderdag 29 maart 2012 11:36 schreef Gauner het volgende:
[..]
Kijk, daar zit het geld!Hoeveelste jaar?
Nog even en dan is het afgelopen met mijn studentenleven, arbeidsmarkt op.
quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:55 schreef Maharbal het volgende:
[..]
In 1x gehaald weet ik nog. Ik was bij de nabespreking, kon er net geen 9 uit slepen
Een lotgenootquote:Op donderdag 29 maart 2012 13:58 schreef Tchock het volgende:
Vandaag strafrecht lerenSowieso een leuk vak, maar in vergelijking met rechtsgeschiedenis van gister echt een verademing van ongekend niveau
Paar vrienden van me studeren ook fiscaal recht (master indirecte belastingen), echt niks voor mij.quote:Op donderdag 29 maart 2012 13:55 schreef H-D het volgende:
[..]
Dat valt tegenwoordig best tegenniet meer zoals vroeger. Maar gelukkig wil ik ook echt niet in het notariaat werken. Dus dat scheelt
. 3e jaars dus volgend jaar master doen. Wil dan ook master Fiscaal doen en dan in 1-1.5jr beide masters proppen zegmaar.
Vind het wel interessant. Vooral de vennootschappelijke kant zegmaarquote:Op donderdag 29 maart 2012 14:23 schreef Gauner het volgende:
[..]
Paar vrienden van me studeren ook fiscaal recht (master indirecte belastingen), echt niks voor mij.
Als je er maar plezier in hebt, dan spelen de centen uiteindelijk een kleine(re) rol.
Klopt, kan wel interessant zijn.quote:Op donderdag 29 maart 2012 14:24 schreef H-D het volgende:
[..]
Vind het wel interessant. Vooral de vennootschappelijke kant zegmaar
De fiscale eenheid eindigt bij het verkopen. Vlak voor dat moment wordt de FE geacht verbroken te zijn. Dan zit je dus weer met een deelnemingsverhouding, waardoor de verkoop onder de DLN-vrij valt.quote:Op donderdag 29 maart 2012 13:55 schreef Klonker het volgende:
Hopelijk vinden jullie het niet erg dat ik soms wat opgaven post waar ik niet uitkom. Deze opgave heb ik zelf bedacht omdat ik nog niet exact begrijp wat er gebeurt in deze situatie.
Stel NV X heeft 100% van de aandelen van NV Y en er is een fiscale eenheid tussen NV X en NV Y.
Nu verkoopt NV X al zijn aandelen van NV Y aan een derde.
Is een eventueel winst of verlies van de vervreemding van deelneming Y belastbaar?
Ik vroeg mij dit af omdat ik ook een opgave heb gemaakt waar de verliezen bij de vervreemding van een deelneming waren vrijgesteld vanwege de deelnemingsvrijstelling.
In die opgave was er echter geen sprake van een fiscale eenheid.
Is in geval van een fiscale eenheid ook gewoon de deelnemingsvrijstelling geldig? Dan zou de winst bij verkoop niet belast zijn toch?
Sowieso vind ik ondernemingsrecht e.d. ook wel leukquote:Op donderdag 29 maart 2012 14:27 schreef Gauner het volgende:
[..]
Klopt, kan wel interessant zijn.
Fiscalisten hebben daarnaast ook een goede uitgangspositie op de arbeidsmarkt vergeleken met andere rechtsgebieden. Vriend die nu nog bezig is met zijn master heeft al een aanbod gekregen om na de studie bij PWC aan de slag te gaan.
Vind zelf (naast het strafrecht) ook staats- en bestuursrecht wel interessant. Al ben ik een van de weinigen in mijn omgeving.quote:Op donderdag 29 maart 2012 14:29 schreef H-D het volgende:
[..]
Sowieso vind ik ondernemingsrecht e.d. ook wel leukmaar ook de meer 'notariele' vakken als erfrecht/huwelijksvermogensrecht. Maar bijvoorbeeld personen-en familierecht heeft echt niet mijn voorkeur
Ja ik vind er ook niet veel aanquote:Op donderdag 29 maart 2012 14:31 schreef Gauner het volgende:
[..]
Vind zelf (naast het strafrecht) ook staats- en bestuursrecht wel interessant. Al ben ik een van de weinigen in mijn omgeving.
Ekte ekte bazenquote:Op donderdag 29 maart 2012 14:27 schreef Gauner het volgende:
[..]
Klopt, kan wel interessant zijn.
Fiscalisten hebben daarnaast ook een goede uitgangspositie op de arbeidsmarkt vergeleken met andere rechtsgebieden. Vriend die nu nog bezig is met zijn master heeft al een aanbod gekregen om na de studie bij PWC aan de slag te gaan.
Morgenmiddagquote:Op donderdag 29 maart 2012 14:07 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Een lotgenootZaterdagochtend tentamen, wanneer moet jij?
Wut?!quote:Op donderdag 29 maart 2012 14:07 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Een lotgenootZaterdagochtend tentamen, wanneer moet jij?
Ik studeer aan de Open Universiteit en tentamens zijn daar per studiecentrum en per tentamensoort verschillend. Vaste tijdstippen zijn 09:00-12:00 op zaterdag en 19:00-22:00 op maandag en woensdagquote:
Ben dan wel benieuwd..doe je via de OU omdat het voor je werk ofzo is? Of is het gewoon uit interesse? Of omscholing oid?quote:Op donderdag 29 maart 2012 14:53 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik studeer aan de Open Universiteit en tentamens zijn daar per studiecentrum en per tentamensoort verschillend. Vaste tijdstippen zijn 09:00-12:00 op zaterdag en 19:00-22:00 op maandag en woensdag
Lastig om hier kort op te antwoordenquote:Op donderdag 29 maart 2012 14:54 schreef H-D het volgende:
[..]
Ben dan wel benieuwd..doe je via de OU omdat het voor je werk ofzo is? Of is het gewoon uit interesse? Of omscholing oid?
Ah oke. Wel tof dat je het toch doet ondanks werk en gezinquote:Op donderdag 29 maart 2012 16:02 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Lastig om hier kort op te antwoordenOmdat ik de studie moet combineren met mijn werk en mijn gezin moet ik zo flexibel mogelijk kunnen zijn.
De Open Universiteit heeft niet veel vakken met een aanwezigheidsplicht en omdat ik voor de meeste tentamens zelf een datum mag inplannen kan ik ook mijn eigen studieschema en tempo bepalen. Als ik het tentamen van zaterdag haal zit ik op 17.2 ECTS in precies zes maanden; dat is wat te langzaam voor reguliere deeltijdopleidingen denk ik.
Eerstejaars inderdaadquote:Op donderdag 29 maart 2012 16:04 schreef H-D het volgende:
[..]
Ah oke. Wel tof dat je het toch doet ondanks werk en gezin.
Je bent 1e jaars dan of...?
Dat is sneller dan deeltijd aan de uvaquote:Op donderdag 29 maart 2012 16:02 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Lastig om hier kort op te antwoordenOmdat ik de studie moet combineren met mijn werk en mijn gezin moet ik zo flexibel mogelijk kunnen zijn.
De Open Universiteit heeft niet veel vakken met een aanwezigheidsplicht en omdat ik voor de meeste tentamens zelf een datum mag inplannen kan ik ook mijn eigen studieschema en tempo bepalen. Als ik het tentamen van zaterdag haal zit ik op 17.2 ECTS in precies zes maanden; dat is wat te langzaam voor reguliere deeltijdopleidingen denk ik.
Interessant zeker. Rechten is een beetje een oude liefde; ik heb 15 jaar geleden al eens een jaartje aan de Erasmus Universiteit gestudeerd.quote:Op donderdag 29 maart 2012 16:09 schreef H-D het volgende:
[..]
Wel leuk/interessant?
Al een beetje een interessegebied gevonden?
Ah een jongensdroom die uitkomtquote:Op donderdag 29 maart 2012 16:19 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Interessant zeker. Rechten is een beetje een oude liefde; ik heb 15 jaar geleden al eens een jaartje aan de Erasmus Universiteit gestudeerd.
Arbeidsrecht lijkt me de moeite waard,helaas komt dat in de propedeuse niet aan bod.
Aha dit was inderdaad precies waar ik vast liep. Ik veronderstelde dat de FE pas verbroken werd na de verkoop, en daardoor vond ik het een rare constructie worden.quote:Op donderdag 29 maart 2012 14:29 schreef Maharbal het volgende:
[..]
De fiscale eenheid eindigt bij het verkopen. Vlak voor dat moment wordt de FE geacht verbroken te zijn. Dan zit je dus weer met een deelnemingsverhouding, waardoor de verkoop onder de DLN-vrij valt.
Ik heb even geen tijd om artikelen voor je op te zoeken. Je zult dus zelf nog ff aan de slag moeten
quote:Op donderdag 29 maart 2012 16:20 schreef H-D het volgende:
[..]
Ah een jongensdroom die uitkomt![]()
![]()
Maar je houdt dus wel een beetje van de civiele kant zegmaar?
Dit jaar nog wel, volgend jaar wordt dat samengegooid met inkomstenbelasting wat dan 2 blokken gaat zijn (volgens mij).quote:Op donderdag 29 maart 2012 15:43 schreef Yreal het volgende:
Gezien de hoeveelheid fiscale/notariele studenten hier van de uva
Belastingrecht, oriëntatie, Duurt dat slechts 1 blok?
Mooi, want dan denk ik dat ik die volgend blok nog even mee pak. Kan ik een maatje van mij mooi door een belastingrecht tentamen op het hbo heen helpen.quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:38 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Dit jaar nog wel, volgend jaar wordt dat samengegooid met inkomstenbelasting wat dan 2 blokken gaat zijn (volgens mij).
Redelijk simpel vak is het, je leert echte de basics van het belastingrecht dus weet niet hoe moeilijk het belastingrecht van je maat is, maar verwacht niet dat je al te veel informatie weetquote:Op donderdag 29 maart 2012 17:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mooi, want dan denk ik dat ik die volgend blok nog even mee pak. Kan ik een maatje van mij mooi door een belastingrecht tentamen op het hbo heen helpen.
Dat tentamen had ik ergens in de tweede van mijn hbo-opleiding gehad. Was best te doen, maar ik deed geen zak voor dat tentamen die gecombineerd was met een ander vak.quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:46 schreef Yreal het volgende:
MakkelijkHbo'tje onzinkunde. Heb datzelfde tentamen al gehaald, zou niet al te veel problemen moeten opleveren.
Wut went wrong!?quote:Op donderdag 29 maart 2012 18:28 schreef eriksd het volgende:
Hihi, Europees Belastingrecht verbaggerd.
Geen flauw idee. Een klootzak die geburnd wordt door geheel facebook, altijd leukquote:Op donderdag 29 maart 2012 19:31 schreef Yreal het volgende:
Zag hem al een paar keer op fb, wie is het?
Ja inderdaad. Vind ik ook wel leuk/interessant. Welk boek heb je voor privaat? Toch niet dat blauwe dingetje van Nieuwenhuis?quote:Op donderdag 29 maart 2012 16:42 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]Ja de civiele kant spreekt me wel aan. Ik vind privaatrecht ook interessant althans voor zover ik het gezien heb.
Te open vragen en een casus ging letterlijk over een van de 80 arresten. Alleen had ik die niet uitgeprintquote:
Ik heb privaatrecht nog niet in huis, ik zal eens kijken welk boek ze meeleveren.quote:Op donderdag 29 maart 2012 19:37 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Vind ik ook wel leuk/interessant. Welk boek heb je voor privaat? Toch niet dat blauwe dingetje van Nieuwenhuis?
Ooh op die fiets. Eigenlijk ook nogal logisch voor OUquote:Op donderdag 29 maart 2012 20:05 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik heb privaatrecht nog niet in huis, ik zal eens kijken welk boek ze meeleveren.
Je koopt je vakken per stuk en omdat er een inschrijvingsduur en tentamenmogelijkheden aan die vakken vast zitten is het beter om niet alle vakken ineens te kopen.
Kloptquote:Op donderdag 29 maart 2012 20:08 schreef H-D het volgende:
[..]
Ooh op die fiets. Eigenlijk ook nogal logisch voor OU
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |