Mijn god neequote:
quote:Ben je ook rechtenstudent, post je graag mee en staat je naam nog niet in het lijstje? Meld het dan even in dit topic, dan word je toegevoegd. Of niet. Maar dan kun je bezwaar maken. En in beroep. En vast ook nog wel in cassatie bij Danny, al weet die kerel waarschijnlijk niet wat dat betekent.
Dat was ik inderdaad ook van plan jaquote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:54 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Gewoon doorgaan met waar je mee bezig was en je oorspronkelijke plan doorvoeren. Was dat per hoofdstuk inleveren? Dan doe je dat nu ook. Het is niet jouw probleem dat die andere begeleider wegvalt.
Heel flauw ja, maar wel leukquote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:38 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik vond 'm een beetje tè droog eigenlijk
Eerstequote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:55 schreef H-D het volgende:
[..]
Welk jaar zit jij eigenlijk van je studie?
Dat het 1e jaar heel orienterend is toch? Hier wel iig en of je dat leuk vondquote:
Oh, op die manier. Nouja. ik vind dat wel meevallen. Als je inleiding en europese rechtsgeschiedenis niet meedenkt.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:08 schreef H-D het volgende:
[..]
Dat het 1e jaar heel orienterend is toch? Hier wel iig en of je dat leuk vond
Of wat je interessant vind enzo
Ik vond Inleiding echt afgrijselijk hier ') wel een hele leuk prof. die dat gaf dus dat scheelde. Maar dat boek van Verheugt ') . Was ook een gigantisch tentamen.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh, op die manier. Nouja. ik vind dat wel meevallen. Als je inleiding en europese rechtsgeschiedenis niet meedenkt.
quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:43 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Dat was ik inderdaad ook van plan ja
Wat een rotvak inderdaadquote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:13 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik vond Inleiding echt afgrijselijk hier ') wel een hele leuk prof. die dat gaf dus dat scheelde. Maar dat boek van Verheugt ') . Was ook een gigantisch tentamen.
Ik vond het 1e jaar wel zwoegen. Zoveel vakken e.d. die ik echt niet interessant vond :$
Bij ons was het dan gewoon heel algemeen I guess. Je kreeg privaatrecht,straf(proces)recht, europees recht, volkenrecht, rechtsfilosofie, inleiding I & II, staat-en bestuursrecht, schriftelijke vaardigheden en argumentatie(quote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat een rotvak inderdaadIk werd echt gestoord. Maar mijn punt is: aansprakelijkheidsrecht en contractenrecht liggen redelijk in elkaars verlengde, strafrecht staat er wel buiten. Dus zo algemeen oriënterend vind ik het niet.
Ons eerste jaar is inleiding, constitutioneel recht, aansprakelijkheids-, contracten- en strafrecht en contractenrecht in perspectief. Wat die laatste ook moge zijn.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:26 schreef H-D het volgende:
[..]
Bij ons was het dan gewoon heel algemeen I guess. Je kreeg privaatrecht,straf(proces)recht, europees recht, volkenrecht, rechtsfilosofie, inleiding I & II, staat-en bestuursrecht, schriftelijke vaardigheden en argumentatie(![]()
wat een debiel vak was dat).
Het klinkt als een rechtsvergelijkende exercitiequote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ons eerste jaar is inleiding, constitutioneel recht, aansprakelijkheids-, contracten- en strafrecht en contractenrecht in perspectief. Wat die laatste ook moge zijn.
Het is de vraag of je de kosten aan de onderneming mag toerekenen. De kosten moeten uit zakelijk oogpunt worden gemaakt om voor aftrek in aanmerking te komen (3.15 is nog een extra beperking en schept geen nieuwe aftrekmogelijkheid). Ik ben van mening dat een etentje met een vriendin nooit zakelijk kan zijn. Daarnaast zul je een probleem hebben met de bewijslast.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:22 schreef Klonker het volgende:
Ondernemer A heeft een eigen eenmanszaak. Hij gaat eten met zijn vriendin en heeft het tijdens dit etentje alleen maar over werk. Ook hebben ze gebrainstormd (op papier) tijdens het etentje aan nieuwe plannen voor de onderneming.
Ondernemer A trekt de kosten van het uit eten gaan af van zijn resultaat voor 73.5% (Artikel 3.15 lid 5).
Mag dit?
(Dit is trouwens geen "school case", maar de ondernemer is een maat van me).
Eens.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:44 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Het is de vraag of je de kosten aan de onderneming mag toerekenen. De kosten moeten uit zakelijk oogpunt worden gemaakt om voor aftrek in aanmerking te komen (3.15 is nog een extra beperking en schept geen nieuwe aftrekmogelijkheid). Ik ben van mening dat een etentje met een vriendin nooit zakelijk kan zijn. Daarnaast zul je een probleem hebben met de bewijslast.
Aha. Ik vraag mij af hoe dat in de praktijk wordt getest.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:52 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Eens.
Standaardriedel van causaliteit, finaliteit en milieu.
In de praktijk wordt het gewoon gedaan though.
Dan moet je maat het aannemelijk maken.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 15:07 schreef Klonker het volgende:
[..]
Aha. Ik vraag mij af hoe dat in de praktijk wordt getest.
Mijn maat trekt het gewoon af, hij vindt echter zelf ook wel dat het op randje is.
Stel de belastinginspecteur komt langs en hij stelt dat het geen zakelijke kosten zijn. Mijn maat zegt dan dat hij bezig was met brainstormen voor zijn onderneming.
Wat nu? Dit wordt een "ja/nee" spelletje?
Ik wens hem dan succesquote:Op dinsdag 27 maart 2012 15:24 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dan moet je maat het aannemelijk maken.
waarom? je hebt er toch alleen baat bij als anderen meer belasting betalen?quote:
Het salaris en de vereiste (voor)opleiding?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 16:32 schreef Paxcon het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil tussen banen die voor een afgestudeerde hbo-er zijn en een afgestudeerde WO-er?
Maar iets als fiscaal recht zul je toch ook wel op hbo-niveau hebben?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 16:34 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het salaris en de vereiste (voor)opleiding?
HBO fiscale economie. Fiscaal recht is er alleen in de WO smaak. De meeste vraag is er dan ook naar WO-ers.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 16:40 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Maar iets als fiscaal recht zul je toch ook wel op hbo-niveau hebben?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |