Excuses, is al laat.quote:
Ook dat.quote:Op zondag 9 november 2014 23:40 schreef Elleska het volgende:
ik hoop enkel de curry/pastasaus die in groot formaat werd klaargemaakt
de meerwaarde van een grote pan rijst/pasta koken ontgaat mij.
Dus je warmde de pan eigenlijk 3 keer op?quote:Op zondag 9 november 2014 23:47 schreef Tanin het volgende:
De steviger vitamines zullen sterk in aantal afnemen, de andere vitamines helemaal verdwijnen. Vezels blijven daarentegen achter, en de andere twee dagen krijg je aardig wat vitamines binnen.
Overigens bewaar je het technisch gezien maar twee dagen
Lees nou ff wat er staat een paar posts eerderquote:Op zondag 9 november 2014 23:49 schreef agter het volgende:
[..]
Dus je warmde de pan eigenlijk 3 keer op?
Het was me ontgaan dat je er iedere keer een gedeelte uithaalde om op te warmen. Ik las enkel 'een grote pan met curry'.quote:Op zondag 9 november 2014 23:52 schreef Tanin het volgende:
[..]
Lees nou ff wat er staat een paar posts eerder![]()
Je maakt de saus op dag 1, eet ervan.
Je warmt een deel op op dag 2 (2e keer opgewarmd), eet dat op
Je warmt het laatste deel op op dag 3 (2e keer opgewarmd), eet dat op
Het eten van dag 2 is 1 dag bewaard, het eten van dag 3 slechts 2 dagen.
Ditquote:Op zondag 9 november 2014 23:33 schreef Sapstengel het volgende:
Ik heb al moeite met 10 euro per dag
Er staat enkel dat er 3x van wordt gegeten, dat opwarmen staat nergens.quote:Op zondag 9 november 2014 23:56 schreef agter het volgende:
[..]
Het was me ontgaan dat je er iedere keer een gedeelte uithaalde om op te warmen. Ik las enkel 'een grote pan met curry'.
Niet te spreken over koffie.quote:Op maandag 10 november 2014 01:03 schreef Geerd het volgende:
Pff ik ga het niet proberen. zit al op 15/20,- alleen bier/drank. 2 pakken melk en 2 pakken vla, zit je al op 3/4 euro. Beetje fruit 2.- 2 Broden (van de bakker) en beleg, 5,-?
Keer pizza bestellen 15,- en dan nog beetje warm eten rest van de week, wat te knabbelen bij de borrel.
Nee 10,- gaan we niet redden niet![]()
![]()
Watquote:Op maandag 10 november 2014 00:50 schreef Jellereppe het volgende:
Ik ben per week al ¤ 8 kwijt aan Spa Rood.
Mwah, zeker 5/6 1,5 liter flessen per week. Misschien toch maar eens een bezoek brengen aan de Aldi.quote:Op maandag 10 november 2014 01:56 schreef CrashO het volgende:
[..]
Wat
Die meuk kost bij de Aldi rond de 20 cent per liter. Kan je 40 liter halen voor dat geld. Hoeveel "bruis" water zuip je?
Dus zo'n 9 liter. Dan kan die 8 euro al naar 2 euro door bij de Aldi in te slaan.quote:Op maandag 10 november 2014 01:57 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Mwah, zeker 5/6 1,5 liter flessen per week.
Inderdaad.quote:Op maandag 10 november 2014 01:58 schreef CrashO het volgende:
[..]
Dus zo'n 9 liter. Dan kan die 8 euro al naar 2 euro door bij de Aldi in te slaan.
Ditquote:Op zondag 9 november 2014 23:33 schreef Sapstengel het volgende:
Ik heb al moeite met 10 euro per dag
Wel mogelijk, lees mijn toevoeging.quote:Op woensdag 5 november 2014 21:04 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Omgerekend naar kcal maakt het heel inzichtelijk dat bovenstaand lijstje niet genoeg is om gezond van 10 euro te leven.Ik denk dat dit alleen mogelijk is als je de tijd hebt om alle winkels en de markt af te gaan voor de beste aanbiedingen.
Daar kan je misschien 3 dagen van leven.quote:Op maandag 10 november 2014 03:11 schreef LTVDK het volgende:
Toevallig gisteren onbewust aan dit topic gedacht toen ik in de supermarkt wasIk was er rond 19:00 dus een hoop vers spul met een 50% sticker erop (goede tip om veel te besparen, doe 's avonds boodschappen). Had van de week bij de toko al currypasta gehaald dus had wel zin in een curry, best veel gemaakt en redelijk weinig kwijt geweest:
500+ gr kip, ¤2,- (was ¤4,- maar 50%)
600 gr wokgroenten, ¤1,75 (was ¤3,50 maar 50%)
3 paprika's, ¤1,19
4 rode uien, ¤0,10 (2 netjes a 750 gr voor ¤0,99 in de aanbieding)
5 teentjes knoflook, ¤0,20
400 ml kokosmelk, ¤0,79
Currypasta, ¤1,49 (ongeveer 1/5 gebruikt dus in feite maar ¤0,30)
+ rijst
Extra maar niet noodzakelijk:
Limoen, ¤0,20
Mango, ¤1,29
Nog lekkerder:
Cashewnoten ¤?
Haal je makkelijk 5 (of 4 behoorlijk stevige) maaltijden uit en is nog lekker ook
Dit ja, de meeste mensen lijken alleen reken te houden met avond maaltijden voor dat tientje en vergeten ontbijt/lunch. Slechts 1x per dag eten valt niet echt onder het kopje gezond (of haalbaar). lunch/ontbijt samenvoegen kan opzich wel.quote:Op maandag 10 november 2014 03:13 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Daar kan je misschien 3 dagen van leven.
Dat is natuurlijk niet echt te vergelijken he, een keer een weekje zoiets proberen of noodgedwongen week in week uit met 10 euro rond zien te komen.quote:Op maandag 10 november 2014 01:47 schreef Ixnay het volgende:
Ik ga binnenkort een week eten voor 10 euro.
Niet om geld te besparen, heb genoeg te besteden, maar gewoon voor de uitdaging en om die bijstandshuilies eens te laten zien hoe dat moet als je gewoon nadenkt bij je uitgaven.
Als het 1 week lukt, lukt het ook iedere week.quote:Op maandag 10 november 2014 20:53 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet echt te vergelijken he, een keer een weekje zoiets proberen of noodgedwongen week in week uit met 10 euro rond zien te komen.
Ja, alles wat je één week kunt volhouden, kun je ook altijd volhouden.quote:Op maandag 10 november 2014 20:59 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Als het 1 week lukt, lukt het ook iedere week.
Mwah, tekorten stapelen zich dan dus op.quote:Op maandag 10 november 2014 20:59 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Als het 1 week lukt, lukt het ook iedere week.
Niet te vergelijken. Jij doet het voor de 'leuk'. De bijstandshuilies hebben de echte werkelijkheid cq. stress om het week in en week uit te redden met hangen en wurgen. Dat gaat mentaal mee werken. Bij jou ontbreekt dat mentale aspect van armoede en overleven. Voor jou is het niet meer dan een uitdaging. Boeiend, na een week ga je weer verder op het oude pad en kun je een stoere verhaal/stoere bink uithangen bij je vrienden in een café.quote:Op maandag 10 november 2014 01:47 schreef Ixnay het volgende:
Ik ga binnenkort een week eten voor 10 euro.
Niet om geld te besparen, heb genoeg te besteden, maar gewoon voor de uitdaging en om die bijstandshuilies eens te laten zien hoe dat moet als je gewoon nadenkt bij je uitgaven.
pff ik wil wel eens een bijstandshuillie horen en wat zijn uitgavenpatroon is.quote:Op maandag 10 november 2014 21:13 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Niet te vergelijken. Jij doet het voor de 'leuk'. De bijstandshuilies hebben de echte werkelijkheid cq. stress om het week in en week uit te redden met hangen en wurgen. Dat gaat mentaal mee werken. Bij jou ontbreekt dat mentale aspect van armoede en overleven. Voor jou is het niet meer dan een uitdaging. Boeiend, na een week ga je weer verder op het oude pad en kun je een stoere verhaal/stoere bink uithangen bij je vrienden in een café.
En verder als je slecht eet, dan gaan de prestaties over een lange termijn ook achter uit. Voor een week hoeft dat geen effect te hebben, maar week in, week uit slecht eten, en dan gaat het ook effect hebben op je hersenen en wat al niet meer.
klinkt als een vrouw, telt dus nietquote:Op zondag 25 maart 2012 03:13 schreef Schlumberger het volgende:
Wetenschapsjournalist Asha ten Broeke heeft hier toevallig laatst een interessant artikeltje over geschreven. Volgens haar kan het niet.
http://www.ashatenbroeke.(...)kost-eten-eigenlijk/
daarbij eet bijna iedereen gewoon slecht (supermarktvoer)quote:Op maandag 10 november 2014 21:13 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Niet te vergelijken. Jij doet het voor de 'leuk'. De bijstandshuilies hebben de echte werkelijkheid cq. stress om het week in en week uit te redden met hangen en wurgen. Dat gaat mentaal mee werken. Bij jou ontbreekt dat mentale aspect van armoede en overleven. Voor jou is het niet meer dan een uitdaging. Boeiend, na een week ga je weer verder op het oude pad en kun je een stoere verhaal/stoere bink uithangen bij je vrienden in een café.
En verder als je slecht eet, dan gaan de prestaties over een lange termijn ook achter uit. Voor een week hoeft dat geen effect te hebben, maar week in, week uit slecht eten, en dan gaat het ook effect hebben op je hersenen en wat al niet meer.
je bedoelt dat een prei uit de supermarkt slecht eten is?quote:Op maandag 10 november 2014 21:51 schreef fs180 het volgende:
[..]
daarbij eet bijna iedereen gewoon slecht (supermarktvoer)
Welke tekorten. Heb je luxe voeding nodig om te overleven?quote:Op maandag 10 november 2014 21:04 schreef agter het volgende:
[..]
Mwah, tekorten stapelen zich dan dus op.
Als Jantje voor 10 euro per week kan eten, dan kan Pietje dat ook.quote:Op maandag 10 november 2014 21:13 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Zoals net al verteld is, kun je ook goed eten voor hetzelfde geld.quote:En verder als je slecht eet, dan gaan de prestaties over een lange termijn ook achter uit. Voor een week hoeft dat geen effect te hebben, maar week in, week uit slecht eten, en dan gaat het ook effect hebben op je hersenen en wat al niet meer.
Ik heb het ook gelezen. Wat mij vooral opvalt, is dat ze gewoon een gezond recept plukt (dat nooit bedoeld is om echt goedkoop te zijn) en vervolgens tot de conclusie komt dat je niet goedkoop kunt eten. Ze had alleen al kunnen beginnen met ingrediënten te vervangen door goedkopere maar ongeveer even gezonde producten, bijvoorbeeld kabeljauw door diepvries-koolvis en zalm door makreel van de markt.quote:Op maandag 10 november 2014 21:50 schreef fs180 het volgende:
[..]
klinkt als een vrouw, telt dus niet
Voor de mensen die warme (avond)eten niet willen/kunnen eten als ontbijt/lunch:quote:Op maandag 10 november 2014 03:19 schreef CrashO het volgende:
[..]
Dit ja, de meeste mensen lijken alleen reken te houden met avond maaltijden voor dat tientje en vergeten ontbijt/lunch. Slechts 1x per dag eten valt niet echt onder het kopje gezond (of haalbaar). lunch/ontbijt samenvoegen kan opzich wel.
Neem een krop voor die prijs.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:44 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Voor de mensen die warme (avond)eten niet willen/kunnen eten als ontbijt/lunch:
- wrap, meestal 8-12 stuks voor E1,-
- (kruiden) roomkaas E0,60 - ...
- salade mix E0,59 - ...
- wat gesneden paprika reepjes E0,06 - ...
- surimi sticks/ bonen/ kip/ etc. E0,79 - ...
Afhankelijk van de grootte van een zak salademix, kunnen hier min. 4 grote wraps van gemaakt worden. Dus als er nog wat wraps en groente over is van avond eten
Serieus? Wat doe je? Ik ga nog eens apart naar de groenteboer en de slager en haal dat.quote:Op zondag 9 november 2014 23:33 schreef FutureFairytale het volgende:
Knap! Ik raak van 40 euro voor een week al in paniek.
quote:Op maandag 10 november 2014 02:34 schreef Teydelyk het volgende:
7 dagen * 2500kcal = 17500kcal per week /10 = 1 eur per 1750kcal.
Melk is 1 eur voor 2 liter (desnoods bij de boer halen, die krijgen meestal 0,40/liter) : 1000kcal, 70g eiwit 100g koolhydraten, 60g vet.
Dan mis je nog koolhydraten en vezels, daar heb je havermout voor.
Een halve kilo havermout kost ongeveer 30 cent. 6 cent per 100 gram. 200g havermout bij je melk knikkeren en je hebt ruim genoeg vezels en ijzer binnen.
Dus 1.12 voor ijzer, calcium, magnesium/zink eiwit, koolhydraten & vezels en 1800 calorieën. Dan heb je de belangrijkste voedingsstoffen al binnen.
Dan zijn goede vetten ook nog belangrijk. En alleen drinken de hele dag is ook zo saai. Daarvoor gooien we 2 eieren (a 13 cent per stuk) met een lading olijfolie in de pan (25 ml a, laten we zeggen 5 cent, deze importeer je uit Spanje).
Saai? Ja. Maar een van de weinige haalbare gezonde oplossingen. Mits je niet lactose intolerant bent.
Zuurkool uit pak?quote:Op woensdag 12 november 2014 20:03 schreef Thorical het volgende:
Ik denk dat je voor een 10je een week kan overleven maar dat als je dat voor een langere tijd niet red.
Blikken koude bonen en zuurkool uit pak gaan een keer tegen staan.
Alleen de eitjes moeten gebakken worden, voor de rest niet. Dat gaan de kosten niet zijn.quote:Op woensdag 12 november 2014 20:15 schreef Geerd het volgende:
[..]
Zuurkool uit pak?
Wtf![]()
En trouwens ik heb geen kinderen en shit, anders ben je nog veel duurder uit.
10 euro kan gewoon niet,
Dan ga je echt problemen krijgen, scheurbuik lever aandoeningen. Slechte huid.
Ik geloof niet dat er iemand is die met 10 per week hier rond moet komen.
Btw al die lijstjes hier boven is leuk, maar wie betaald het gas etc en de middelen om het op te warmen/berijden. Of eet je die aardappel rauw op uit de grond??
Dat houd je nog geen 4 nou ik geef je 8 dagen vol.quote:Op woensdag 12 november 2014 20:17 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Alleen de eitjes moeten gebakken worden, voor de rest niet. Dat gaan de kosten niet zijn.
Haha, hoezo niet?quote:Op woensdag 12 november 2014 20:21 schreef Geerd het volgende:
[..]
Dat houd je nog geen 4 nou ik geef je 8 dagen vol.
En dat zeg ik, dat gaat je lichaam niet leuk vinden.
http://www.informationisbeautiful.net/play/snake-oil-supplements/quote:
Ja leuk, calcium eiwitten. Waar ga jij je vitamine c uit halen dan? In dit geval je lichaam?quote:Op woensdag 12 november 2014 20:28 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
http://www.informationisbeautiful.net/play/snake-oil-supplements/
http://www.voedingswaarde(...)edingsmiddel/?id=202
http://www.voedingswaarde(...)edingsmiddel/?id=268
http://www.voedingswaarde(...)edingsmiddel/?id=690
Hoezo geen vitaminen?
Veel plezier met je scheurbuik.quote:Op woensdag 12 november 2014 20:28 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Hoezo geen vitaminen?
Ik snap je punt wel, voor een week is het leuk denk ik. Om even te kijken.quote:Op woensdag 12 november 2014 20:28 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Hoezo geen vitaminen?
Je krijgt meer dan genoeg calorieën/eiwitten/vezels binnen, dus van vanbinnen opgegeten worden lijkt me geen sprake. Pak deze http://www.bodyenfitshop.(...)nutrition/multi-men/ multivitamine erbij (a ~ 6.6cent per pil) en dat is ook opgelost.quote:Op woensdag 12 november 2014 20:52 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ik snap je punt wel, voor een week is het leuk denk ik. Om even te kijken.
Daarna neemt je lichaam zelf wel maatregelen, je wordt dan letterlijk van binnen uit opgegeten door je eigen lichaam,
Eerst je spieren, dan je botten.
Geloof je je eigen tekst wel?quote:Op woensdag 12 november 2014 20:55 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Je krijgt meer dan genoeg calorieën/eiwitten/vezels binnen, dus van vanbinnen opgegeten worden lijkt me geen sprake. Pak deze http://www.bodyenfitshop.(...)nutrition/multi-men/ multivitamine erbij (a ~ 6.6cent per pil) en dat is ook opgelost.
Dude, je krijgt rond de 100g eiwitten binnen met dat dieet, voedingswaarde.com liegt niet.quote:Op woensdag 12 november 2014 21:05 schreef Geerd het volgende:
[..]
Geloof je je eigen tekst wel?Ik zeg niet dat het niet kan, maar dan kom je er zo uit te zien denk ik.
[ afbeelding ]
Ja eiwitten?? De rest? Ik weet niet wat jij doet, maar ik werk gewoon vaak 45+ per weekquote:Op woensdag 12 november 2014 21:08 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Dude, je krijgt rond de 100g eiwitten binnen met dat dieet, voedingswaarde.com liegt niet.
Oke jij niet inderdaad zeker niet als je lang/fysiek/hard werkt. Dan zul je wel aan de 3.5k kcal gaan zitten.quote:Op woensdag 12 november 2014 21:19 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ja eiwitten?? De rest? Ik weet niet wat jij doet, maar ik werk gewoon vaak 45+ per week
Ik ben 1,96 100 kg, mijn lichaam heeft wel iets meer nodig dan dat
10 euro per week kun je niet leven klaar,
Wie dan wel? Iedereen werkt toch? Of heb je het over Mohamed ? Ja hele dag beetje gamen en slapen.quote:Op woensdag 12 november 2014 21:21 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Oke jij niet inderdaad zeker niet als je lang/fysiek/hard werkt. Dan zul je wel aan de 3.5k kcal gaan zitten.
Gemiddelde nl man 2.5k, vrouw 2k.quote:Op woensdag 12 november 2014 21:23 schreef Geerd het volgende:
[..]
Wie dan wel? Iedereen werkt toch? Of heb je het over Mohamed ? Ja hele dag beetje gamen en slapen.
Gemiddelde man is zeker ook nog steeds 1,75?quote:Op woensdag 12 november 2014 21:23 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Gemiddelde nl man 2.5k, vrouw 2k.
En hebben jullie al een plan van aanpak? Gaan jullie samenwerken of wordt het een strijd?quote:Op woensdag 12 november 2014 11:37 schreef KungFuTepelKlem het volgende:
Aankomende week gaan ik en een huisgenoot het proberen!
Zuurkool heeft vitamine c genoegquote:Op woensdag 12 november 2014 20:15 schreef Geerd het volgende:
[..]
Zuurkool uit pak?
Wtf![]()
En trouwens ik heb geen kinderen en shit, anders ben je nog veel duurder uit.
10 euro kan gewoon niet,
Dan ga je echt problemen krijgen, scheurbuik lever aandoeningen. Slechte huid.
Ik geloof niet dat er iemand is die met 10 per week hier rond moet komen.
Btw al die lijstjes hier boven is leuk, maar wie betaald het gas etc en de middelen om het op te warmen/berijden. Of eet je die aardappel rauw op uit de grond??
In NL hebben ook mensen in de bijstand meer dan een tientje te besteden. Armoede is ook zeer groot woord, en hangen en wurgen is zwaar overdreven. Het probleem is niet het geld, maar de keuzes die gemaakt worden onder druk van de huidige maatschappijquote:Op maandag 10 november 2014 21:13 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het kan echt wel, maar dan moet je dus niet gaan rekenen dat je een pak zout koopt, maar wat dat snufje zout kost.quote:Op woensdag 12 november 2014 21:19 schreef Geerd het volgende:
10 euro per week kun je niet leven klaar,
Ja, 1,45, dat is dan eigenlijk dus al boven je dagbudget en dan heb je alleen maar avondeten, geen drinken/ontbijt/lunch/fruit.quote:Op vrijdag 14 november 2014 21:36 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Het kan echt wel, maar dan moet je dus niet gaan rekenen dat je een pak zout koopt, maar wat dat snufje zout kost.
In de Allerhande van AH staan vaak genoeg budgetrecepten. In de huidige uitgave staat een gerecht dat 1.45 p.p. kost, maar dan gaan ze nog niet eens uit van het gebruik van Euroshopper spaghetti en slagroom en witlof in de aanbieding. Dus daar kan je nog op besparen
Ja, inderdaad al 2-3 kroppen sla voor E1,- De wrap en kruiden roomkaas ga ik ook niet meer gebruiken, nooit mijn vrijwillige keuze geweest. In plaats daarvan ga ik vietnamese rijstpapier banh trang nemen, soms is dat in de aanbieding. Anders voor E2,- ofzo, maar de pak is ook dik, ca. 40-50 stuks lijkt wel.quote:
We doen het ieder voor zich. Het plan van aanpak is: simpel eten, relatief weinig vlees en zoveelquote:Op vrijdag 14 november 2014 18:58 schreef Yiwei het volgende:
[..]
En hebben jullie al een plan van aanpak? Gaan jullie samenwerken of wordt het een strijd?
Hoeveel was je precies kwijt?quote:Op maandag 17 november 2014 16:44 schreef KungFuTepelKlem het volgende:
[..]
We doen het ieder voor zich. Het plan van aanpak is: simpel eten, relatief weinig vlees en zoveel
mogelijk zelf maken. Heb vandaag voor een paar euro boodschappen gedaan, waar ik een paar dagen op kan leven. Brinta, appelen (45ct/kilo bij de lidl nu), 5kg aardappelen voor 1.60. 2 stuks prei, courgette 450 gram erwten voor 1.70. Als aanvulling waarschijnlijk rundergehakt. Maar dan rond de 50 gram per dag.
je werkt die brinta gewoon zonder melk naar binnen? En je drinkt alleen water?quote:Op maandag 17 november 2014 16:44 schreef KungFuTepelKlem het volgende:
[..]
We doen het ieder voor zich. Het plan van aanpak is: simpel eten, relatief weinig vlees en zoveel
mogelijk zelf maken. Heb vandaag voor een paar euro boodschappen gedaan, waar ik een paar dagen op kan leven. Brinta, appelen (45ct/kilo bij de lidl nu), 5kg aardappelen voor 1.60. 2 stuks prei, courgette 450 gram erwten voor 1.70. Als aanvulling waarschijnlijk rundergehakt. Maar dan rond de 50 gram per dag.
Echt he, als ik dit doort shit zou aanhouden ben ik over een jaar echt letterlijk een slungel.quote:Op maandag 17 november 2014 17:21 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
je werkt die brinta gewoon zonder melk naar binnen? En je drinkt alleen water?
ziekenhuis is alles duur dus ik zou er niet op rekenenquote:Op maandag 17 november 2014 17:28 schreef Geerd het volgende:
[..]
Echt he, als ik dit doort shit zou aanhouden ben ik over een jaar echt letterlijk een slungel.
Je weerstand gaat van 9.5 naar 2,5 3 keer per week verkouden.
Van uitgaand dat je soms niet 40/70 uur per week hoeft te werken, lekker in bed kunt blijven liggen met een constante van 20C je pis en stront via een buis gaat.
In een, kom er zo niet op. Zeg maar operatie kamer ja, dan kun je wel leven van 10 per maand
Wie heeft het over een ziekenhuis?quote:Op maandag 17 november 2014 18:55 schreef SuperFood het volgende:
[..]
ziekenhuis is alles duur dus ik zou er niet op rekenen
anyways het is per week niet per maand he.
ow sorry ik ben niet zo bekend met de materie. operatiekamer dacht ik meteen aan ziekenhuis. stom waarschijnlijkquote:Op maandag 17 november 2014 19:08 schreef Geerd het volgende:
[..]
Wie heeft het over een ziekenhuis?![]()
Waren een paar die het wouden proberen toch? Post nu even een foto en over een jaar.
Maar jij bent superfood dus jij hebt niks anders nodig dan fok toch?quote:Op maandag 17 november 2014 19:09 schreef SuperFood het volgende:
[..]
ow sorry ik ben niet zo bekend met de materie. operatiekamer dacht ik meteen aan ziekenhuis. stom waarschijnlijk
ik geloof niet zo in superfoodsquote:Op maandag 17 november 2014 19:11 schreef Geerd het volgende:
[..]
Maar jij bent superfood dus jij hebt niks anders nodig dan fok toch?
Wie had het over supefoofds?quote:Op maandag 17 november 2014 19:11 schreef SuperFood het volgende:
[..]
ik geloof niet zo in superfoods
Noodles is de ultieme low-budget snack. Zakje budget (en vaak beter, dan de A-merken, toko, grootverpakking inslaanquote:Op zondag 16 november 2014 08:27 schreef Mr.Noodle het volgende:
Elke dag pasta met ketchup of rijst met chilisaus en dan kom je er makkelijk aan. Maar echt gezond/lekker is het niet..Noodles met wat (diepvries) groenten is goed uit te houden voor een weekje. Heb ik gedaan toen ik in de laatste week van m'n langere reis nog wat krap bij kas zat. Zat toen wel in een onderverhuurd appartement van iemand die zelf ook tijdje weg was.
Qua drank bij het eten kan ik het vaak af met water. Frisdrank drink ik zelf thuis überhaupt niet.
Klinkt leuk als je ? 60kg? weegt bij 1 meter ofzo.quote:Op maandag 17 november 2014 23:04 schreef edcetera het volgende:
[..]
Noodles is de ultieme low-budget snack. Zakje budget (en vaak beter, dan de A-merken, toko, grootverpakking inslaan) 20ct
wat diepvriesvroenten erbij, paar garnalen (als je van vis houdt) uit kg diepvrieszak wederom bij de toko en anders afgeprijsde zalm van de super en invriezen, blokjes erafsnijden al naar gelang je het nodig hebt.
Ontbijt: Melk met muesli vult erg goed en dus de "gewone" van het huismerk. Niet die "crunchy barstensvol met suiker" Kellogs etc --> Daar creeer je juist een hongergevoel mee.
- Stamppotten
- Nasi goreng: opgebakken rijst met alle resten groenten, die je hebt (of wederom goedkope diepvriesgroenten, blikje doperwtjes, kidney etc erbij, blikje tonijn) met wat goede kruiden (grote zakken bij de toko inslaanvoor dezelfde prijs als zo'n klein potje bij de super
), gebakken ei (vleesvervanger) erdoor.
Ik heb heb het niet meer noodgedwongen nodig, maar het is wel een interessante uitdaging om te zien, dat we in zo'n "gemaksvoedselcultuur" zijn beland, terwijl er met een klein beetje aandacht voor eten je:
- Gezonder
- Bewuster
- Voordeliger
- Lekkerder
kunt eten.
Gezonde maaltijden, die
Hoezo?quote:Op maandag 17 november 2014 23:08 schreef Geerd het volgende:
[..]
Klinkt leuk als je ? 60kg? weegt bij 1 meter ofzo.
Ik lees nog steeds niets over minimaal 2 stuks fruit per dag. Maar wel dat dit 'gezonder en bewuster' is. Laat me niet lachen.quote:Op maandag 17 november 2014 23:04 schreef edcetera het volgende:
[..]
Noodles is de ultieme low-budget snack. Zakje budget (en vaak beter, dan de A-merken, toko, grootverpakking inslaan) 20ct
wat diepvriesvroenten erbij, paar garnalen (als je van vis houdt) uit kg diepvrieszak wederom bij de toko en anders afgeprijsde zalm van de super en invriezen, blokjes erafsnijden al naar gelang je het nodig hebt.
Ontbijt: Melk met muesli vult erg goed en dus de "gewone" van het huismerk. Niet die "crunchy barstensvol met suiker" Kellogs etc --> Daar creeer je juist een hongergevoel mee.
- Stamppotten
- Nasi goreng: opgebakken rijst met alle resten groenten, die je hebt (of wederom goedkope diepvriesgroenten, blikje doperwtjes, kidney etc erbij, blikje tonijn) met wat goede kruiden (grote zakken bij de toko inslaanvoor dezelfde prijs als zo'n klein potje bij de super
), gebakken ei (vleesvervanger) erdoor.
Ik heb heb het niet meer noodgedwongen nodig, maar het is wel een interessante uitdaging om te zien, dat we in zo'n "gemaksvoedselcultuur" zijn beland, terwijl er met een klein beetje aandacht voor eten je:
- Gezonder
- Bewuster
- Voordeliger
- Lekkerder
kunt eten.
Gezonde maaltijden, die niet meer gewaardeerd worden of niet meer de tijd/interesse voor wordt vrijgemaakt. Dit terwijl deze gerechten zijn voortgekomen uit geldgebrek en noodzaak/gewoonte.
Dat heb ik al verteld volgens mij, ik ben 100kg of wat meer en 1.96.quote:
Er staat ook geen lunch bij. Lijkt mij niet echt gezond.quote:Op maandag 17 november 2014 23:20 schreef Geerd het volgende:
[..]
Dat heb ik al verteld volgens mij, ik ben 100kg of wat meer en 1.96.
Alleen mijn spieren alleen al vragen wel wat meer dan die shit wat je op noemt.
En dan nog 50 uur pw werken??
Denk dat het een trol isquote:Op maandag 17 november 2014 23:13 schreef agter het volgende:
[..]
Ik lees nog steeds niets over minimaal 2 stuks fruit per dag. Maar wel dat dit 'gezonder en bewuster' is. Laat me niet lachen.
Ook mis ik het prijskaartje bij jouw 'lekkerdere' (diepvries) maaltijden. En kennelijk lunch je niet?
Met 1 zakje noodles ben je overigens al over je zout-inname per dag heen.
Ik denk dat die niet eens weet dat de helft van wat hij opnoemt zout isquote:Op maandag 17 november 2014 23:21 schreef agter het volgende:
[..]
Er staat ook geen lunch bij. Lijkt mij niet echt gezond.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |