| macca728 | donderdag 22 maart 2012 @ 08:49 |
http://www.nu.nl/binnenla(...)dstad-ontregeld.htmlHere we go again. En geen bussen regelen voor je klanten want dat kan niet, gelukkig wel weer een lekkere bak koffie gratis. | |
| TWP | donderdag 22 maart 2012 @ 08:50 |
| Jammer wel. | |
| Prutzenberg | donderdag 22 maart 2012 @ 08:58 |
| Mijn trein komt uit Haarlem. Geen probleem dus. Wel lekker gratis koffie. | |
| ziggyziggyziggy | donderdag 22 maart 2012 @ 08:58 |
Enig idee hoeveel bussen je nodig hebt voor 500.000 man? Die staan niet continu op een parkeerplaatsje standby met bijbehorende chauffeurs. | |
| Suc | donderdag 22 maart 2012 @ 09:00 |
Amsterdam - Haarlem werkt ook niet. | |
| controlaltdelete | donderdag 22 maart 2012 @ 09:02 |
| Tis inmiddels wel bekend, het is het einde van de wereld niet. Bovendien loopt er al een topic over. | |
| macca728 | donderdag 22 maart 2012 @ 09:03 |
die 500,000 reizen in heel Nederland met de ochtendspits. Niet in Amsterdam alleen. tuurlijk kan je wel bussen regelen, maar ja dat gaat ten koste van je winst. | |
| macca728 | donderdag 22 maart 2012 @ 09:03 |
Niet gezien hier. | |
| ziggyziggyziggy | donderdag 22 maart 2012 @ 09:06 |
Okee, dan zijn het er 200.000. Dat verandert weinig aan mijn punt natuurlijk. Maar waar ga je bussen vandaan halen? De lijnbussen zijn natuurlijk allemaal in bedrijf voor de normale dienstregeling. Je kan wel een stuk of vijftig tourbussen krijgen, maar dat duurt wel even en is absoluut niet voldoende. | |
| macca728 | donderdag 22 maart 2012 @ 09:09 |
Alle beetjes helpen. Veel mensen zullen zelf ander vervoer regelen. Je mag van een vervoersbedrijf best verwachten dat ze hun best eens doen om mensen te gaan vervoeren. | |
| ziggyziggyziggy | donderdag 22 maart 2012 @ 09:11 |
De metro wordt geadviseerd. Da's tenminste iets. | |
| DaMart | donderdag 22 maart 2012 @ 09:12 |
Voor een trein met 500 reizigers heb je al iets van 12 bussen nodig. Die moeten maar net ergens beschikbaar zijn, natuurlijk. | |
| Jian | donderdag 22 maart 2012 @ 09:12 |
| Geen vorst, geen noodweer, geen bladeren op de rails, wat nu weer? ........... pollen ? | |
| Ringo | donderdag 22 maart 2012 @ 09:18 |
| De helft van alle randstedelijke loonslaven is nu aan het "thuiswerken". Yeah right. | |
| T-mo-T | donderdag 22 maart 2012 @ 09:19 |
Beter dan werkloos. | |
| Ringo | donderdag 22 maart 2012 @ 09:23 |
Ik ga er stilletjes van uit dat de meeste "thuiswerkers" deze dag zo goed als werkloos laten passeren. | |
| Red_85 | donderdag 22 maart 2012 @ 09:24 |
Waarvan een aantal met fok op de achtergrond.... | |
| macca728 | donderdag 22 maart 2012 @ 09:36 |
Tuurlijk al is het maar 1 bus, er zullen toch wel ergens bussen zijn in regio Amsterdam ? Beter dan 4 uur blijven wachten. | |
| macca728 | donderdag 22 maart 2012 @ 09:36 |
extreme stijging temperatuur ws. | |
| Prutzenberg | donderdag 22 maart 2012 @ 09:43 |
Haarlem - Rest van de wereld rijdt prima! | |
| Prutzenberg | donderdag 22 maart 2012 @ 09:44 |
Nee, opstandige electronen... | |
| DaMart | donderdag 22 maart 2012 @ 09:47 |
En wat denk je dat er gebeurt als er 1 bus op komt dagen waar 50 man in kan, en er 5.000 mee willen? Overigens rijden er wel bussen van Leiden naar Schiphol, zo werd omgeroepen, dus het is niet zo dat er helemaal geen bussen rijden. | |
| DaMart | donderdag 22 maart 2012 @ 09:49 |
En volgens ns.nl wordt de treindienst weer opgestart:
| |
| Franknfurter | donderdag 22 maart 2012 @ 09:53 |
| Stel je toch eens voor dat het wél goed gaat daar bij de overbetaalde ns en prorail. | |
| Big-Ern | donderdag 22 maart 2012 @ 10:06 |
| Lullig dat het juist bij de NS nu weer fout gaat. Aan de andere kant kan je auto ook een keer kapot gaan. | |
| Franknfurter | donderdag 22 maart 2012 @ 10:07 |
Als je auto kapot gaat kun je de anwb bellen. Nu sta je met een half miljoen vast. | |
| DaMart | donderdag 22 maart 2012 @ 10:11 |
Als je auto midden op de snelweg kapot gaat, kunnen er ook vele anderen vast komen te staan. En die half miljoen omvat alle reizigers in heel Nederland in de spits, niet iedereen die via Amsterdam rijdt. | |
| Me_Wesley | donderdag 22 maart 2012 @ 10:24 |
Prorail. | |
| macca728 | donderdag 22 maart 2012 @ 11:03 |
Nou zie je wel dat het kan ? Dat is al beter dan wat de NS eerder communiceerde. Wat er gebeurt ? ws hetzelfde als bij de taxi's die voor het station staan ? | |
| napoleonfour | donderdag 22 maart 2012 @ 11:07 |
| Blij dat ik niet meer in de Randstad naar school ga | |
| Joe-Momma | donderdag 22 maart 2012 @ 11:27 |
Nee joh. De Ns doet het gewoon expres. Ze houden van de aandacht en het verlies lijden van geld. Het personeel staat graag onder druk van alle boze reizigers en de onmacht die er heerst. Vanmiddag doen ze gewoon de stekker er weer in en dan rijd het allemaal weer. | |
| Big-Ern | donderdag 22 maart 2012 @ 11:32 |
Ik weet niet precies hoe het zit in vergelijking met buurlanden, maar ik heb weleens het idee dat de NS en Prorail met mindere kwaliteit werken als het gaat om materieel(treinen, rails, wissels ed). Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten? | |
| macca728 | donderdag 22 maart 2012 @ 11:34 |
Ze hebben toch bezuinigd op onderhoud e.d. ? Dan krijg je meer storingen, zie het electriciteitsnet. En treinen kopen die niet tegen winterweer kunnen is ook niet echt slim geweest. | |
| eleusis | donderdag 22 maart 2012 @ 11:54 |
| En dat mag wel Prorail? | |
| Quir | donderdag 22 maart 2012 @ 14:15 |
| Oh man, stond me d'r net een te ragen op Leiden C. | |
| Aether | donderdag 22 maart 2012 @ 14:21 |
![]() | |
| Aether | donderdag 22 maart 2012 @ 14:23 |
| Aantal treinen neemt weer toe: http://kubus.mailspool.nl/spoorkaart/ | |
| ziggyziggyziggy | donderdag 22 maart 2012 @ 15:06 |
Dat is niet echt live, hoor. | |
| ArnosL | donderdag 22 maart 2012 @ 15:20 |
Komt het niet door de openbare aanbesteding, dat ze de goedkoopste moeten nemen? | |
| Aether | donderdag 22 maart 2012 @ 15:23 |
Weet ik, maar extra en opgeheven treinen staan er wel op aangegeven. | |
| De_Dakgoot | donderdag 22 maart 2012 @ 15:24 |
| weer een wisselstoring op alphen | |
| Shreyas | donderdag 22 maart 2012 @ 15:27 |
| Het wordt hoog tijd dat het kabinet de NS en Prorail hard gaat aanpakken. Geen bonussen meer voor niemand in het bedrijf en eisen dat de prijs van treinkaartjes de komende 2 jaar niet meer stijgt. | |
| De_Dakgoot | donderdag 22 maart 2012 @ 15:40 |
De top moet gewoon vervangen worden door mensen die verstand van het spoor hebben, en niet een vrouw die nooit iets met treinen heeft gedaan. | |
| #ANONIEM | donderdag 22 maart 2012 @ 15:43 |
| Ze moeten de dienstregeling goed op de schop nemen. • Geen conducteurs meer in sprinters, kan verlaat personeel ook niet meer voor vertragingen zorgen in de volgende trein waar die mee moeten gaan rijden. Je kunt toch geen kaartjes bij ze kopen, veel nut hebben ze niet op een sprinter. Controles door teams laten doen, net zoals in de tram/metro. • Intercitynet aanbesteden per lijn, verplichting om bij grote stations ook sprinterdiensten te leveren. • Kaartjes/klassenwissels/etc moet je daar tegen normaal(of iets hoger) tarief bij de conducteur kunnen kopen. (behalve dus in treinen zonder conducteur.) • Stations indelen in categorie 1 tm 4 (1 stopt alles, op 4 alleen boemeltjes.). Per sprinter maar naar 1 Cat 1 station -tenzij onmogelijk- en dan weer verder. (bijv Lelystad - Amsterdam CS - Alkmaar, of Amsterdam Zuid - Utrecht - iets rond utrecht). • Sprinters die langs een groot centraal station zijn geweest aan de andere kant als sneltrein laten doorrijden. • Opzouten met "Intercitys" die op elk station stoppen. (Utrecht-Almere is een goed voorbeeld, die intercity stopt vrijwel overal. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2012 15:44:47 ] | |
| De_Dakgoot | donderdag 22 maart 2012 @ 15:45 |
Op mijn traject doen ze dit al met controle teams in een een of andere rode jas wordt soms ook gedaan in de intercity. Intercity's alleen laten stoppen in een stad met x aantal inwoners. | |
| #ANONIEM | donderdag 22 maart 2012 @ 15:50 |
Prima toch, gewoon overal invoeren. Je hebt ook geen gelul meer over rondjes rond de kerk. Want dat is de voornaamste reden dat het de mist in gaan. Het is toch bezopen dat een storing in Eindhoven gevolgen kan hebben tot in Assen alleen omdat er een conducteur of machinist gestrand is? | |
| Shreyas | donderdag 22 maart 2012 @ 15:57 |
"Naar verwachting tot 23:30 uur" Wat aan faalhazen bij de NS. | |
| Travel. | donderdag 22 maart 2012 @ 16:00 |
| |
| #ANONIEM | donderdag 22 maart 2012 @ 16:01 |
Wat klopt er niet? | |
| kawotski | donderdag 22 maart 2012 @ 17:51 |
De reiziger idem imho.. Ze staan nog net niet voorover gebukt maar het scheelt niet veel.. | |
| macca728 | donderdag 22 maart 2012 @ 18:18 |
Zeker, het ligt niet aan het personeel zeggen ze, maar die willen dat rondje langs de kerk niet, want dan heb je geen afwisseling. Ja pech, ik rij ook elke dag hetzelfde rondje naar mijn werk met dezelfde collega's en dezelfde grappen. | |
| De_Dakgoot | donderdag 22 maart 2012 @ 18:28 |
het zou eerst tot 4 uur duren vorig jaar ook was er een storing bij een brug duurde een hele week | |
| macca728 | donderdag 22 maart 2012 @ 19:23 |
| het wordt steeds gekker. Dus mensen volgende keer massaal naar NS balie en klagen. Anders laten ze je gewoon staan.
| |
| PiRANiA | donderdag 22 maart 2012 @ 19:23 |
| Morgen rijdt er op Alphen nog niets | |
| DaMart | donderdag 22 maart 2012 @ 19:25 |
De verwachting is weer bijgesteld naar 16:00 uur Morgenmiddag welteverstaan | |
| #ANONIEM | donderdag 22 maart 2012 @ 19:46 |
Ik heb alle begrip voor de NS dat ze als eerste mensen die een vliegtuig moeten halen wegbrengen. | |
| Papierversnipperaar | donderdag 22 maart 2012 @ 19:49 |
| Gelukkig hebben we de bonussen nog. | |
| macca728 | donderdag 22 maart 2012 @ 19:53 |
Ja alleen werd dat niet bekend gemaakt, dus de mensen die naar Schiphol moesten en niet naar de NS balie gingen konden lekker blijven wachten. Communicatie blijft lastig voor NS.
| |
| starla | donderdag 22 maart 2012 @ 19:56 |
| Wordt het niet een keer tijd voor ontslagen in de NS-top? | |
| De_Dakgoot | donderdag 22 maart 2012 @ 19:58 |
ja en de prorail top ook | |
| kawotski | donderdag 22 maart 2012 @ 20:00 |
.. vooral ook het advies dat ze gaven.. stel uw reis uit.. | |
| macca728 | donderdag 22 maart 2012 @ 20:00 |
| Straks kan je een treinkaartje kopen met toeslag om als eerste in de bus te komen bij een storing. Extra service van NS. | |
| macca728 | donderdag 22 maart 2012 @ 20:01 |
of neem een ander vervoermiddel !! niet het vliegtuig, want die vlucht haal je helaas niet meer. | |
| Papierversnipperaar | donderdag 22 maart 2012 @ 20:05 |
Op de radio werd door NS of ProRail gewoon ontkent dat er bussen waren. Ze zouden 2000 bussen nodig hebben en dat was niet te doen. Mensen moesten maar met de auto. | |
| #ANONIEM | donderdag 22 maart 2012 @ 20:08 |
Als iedereen naar die bussen was gegaan was niemand op Schiphol gekomen. Geheid dat iedereen instapt. Daar schiet je niks mee op. | |
| macca728 | donderdag 22 maart 2012 @ 20:08 |
Ja dat zei de NS ook, alleen mensen die aan de balie kwamen kregen blijkbaar te horen dat er wel bussen waren. | |
| #ANONIEM | donderdag 22 maart 2012 @ 20:09 |
Het lijkt me dat ze daar gelijk in hadden. | |
| macca728 | donderdag 22 maart 2012 @ 20:10 |
Je kan ook omroepen dat er een bus klaarstaat voor mensen die naar Schiphol moeten en bij de bus het kaartje controleren. Waar een wil is is een weg of werk je bij NS ofzo ?? | |
| De_Dakgoot | donderdag 22 maart 2012 @ 20:10 |
Kaartjes worden nooit gecontroleerd bij de ns bussen. | |
| Travel. | donderdag 22 maart 2012 @ 20:11 |
Omzet neemt grandioos af, iedereen koopt wel een kaartje bij de conducteur. Minder geld is minder treinen. Tevens verplicht een conducteur op de trein om te kijken of Anita en John die snel de trein nog wilden halen niet tussen de deur vast zitten en ledematen verliezen. Dus plan kan niet werken | |
| macca728 | donderdag 22 maart 2012 @ 20:11 |
Nee maar dat had je nu kunnen doen om te voorkomen dat iedereen instapte ipv alleen reizigers voor Schiphol. | |
| Travel. | donderdag 22 maart 2012 @ 20:12 |
| En hoezo ''Randstad'' ? In Den Haag/Rotterdam reed alles. | |
| De_Dakgoot | donderdag 22 maart 2012 @ 20:13 |
Nee, je betaalt bijvoorbeeld voor de dienst Utrecht-Leiden centraal per trein, je betaalt niet voor een bus reis | |
| #ANONIEM | donderdag 22 maart 2012 @ 20:14 |
Met als gevolg dat minstens de helft van de mensen in het station naar de bussen sprinten, en ze willen waarschijnlijk allemaal met degene die de kaartjes controleert in discussie gaan als ze de bus niet in mogen. Dat gaat gewoon niet werken. | |
| Travel. | donderdag 22 maart 2012 @ 20:15 |
Mwah, als dat van die organisatie ''beter OV'' of iets dergelijks komt zal ik er niet te veel waarde aan hechten. Die riepen zo snel als het kon dat er duizenden mensen in treinen vast zaten | |
| De_Dakgoot | donderdag 22 maart 2012 @ 20:16 |
| De ns heeft tevens een vervoersplicht. | |
| macca728 | donderdag 22 maart 2012 @ 20:16 |
het ging erom dat volgens Ulx iedereen naar de bussen ging sprinten terwijl die alleen bedoeld waren voor reizigers die naar Schiphol moesten. Mensen die gewoon werken of zoiets doms is zijn niet belangrijk genoeg. | |
| macca728 | donderdag 22 maart 2012 @ 20:17 |
Precies, dus NS heeft niet alleen gelogen over die bussen maar maakt ook onderscheid tussen klanten. | |
| #ANONIEM | donderdag 22 maart 2012 @ 20:30 |
Natuurlijk niet, ten eerste bestaat er zoiets als een chipkaart, en moet je bij veel stations al door een poortje. De meeste mensen zullen dus gewoon een geldig kaartje hebben. D'r zullen heus wel wat mensen weten te glippen, maar dat lukt nu ook al. En die verplichting om te kijken leg je dan bij de machinist. Het gaat over sprinters. Dat zijn relatief korte treinen. Op veel trajecten is er nu toch al weinig controle, of zitten mensen gewoon te kort in zo'n ding. Laat gewoon een groepje controleurs op een station instappen, de hele trein controleren en wie dan geen geldig kaartje heeft heeft dus gewoon vette pech. Een volgend station pakken ze weer een andere trein. Als er zes controleurs om een zwartrijder staan zal die ook niet snel een grote bek geven. Maar in een trein met conducteur (dus intercities, etc.) wil ik gewoon een kaartje kunnen als dat nodig is. Dat kan zo'n beetje in elk land, behalve in Nederland. Ik wil gewoon geen trein gaan missen als er een rij van heb ik jou daar staat bij een oplaadpunt.. Als ik zie dat de tweede klas helemaal vol zit, maar in de eerste klas zijn nog zitplaatsen wil ik gewoon in de trein tegen normaal tarief een toeslag daarvoor kunnen kopen. En ik wil dat ze mijn kortingskaart meenemen in de prijs. Het is toch zwaar klantonvriendelijk dat de NS me verplicht om van te voren te besluiten of ik de gok wil nemen om te kunnen zitten of niet? Ik moet namelijk al van te voren een eventueel gekochte toeslag al afstempelen. Dat is gewoon zonde van mijn geld als een trein leeg is. | |
| De_Dakgoot | donderdag 22 maart 2012 @ 20:37 |
Zeker wel want als die mensen niet werken ligt een deel van nederland op zijn gat. | |
| #ANONIEM | donderdag 22 maart 2012 @ 20:38 |
Hoezo logen ze? Bij de infobalie, en dat is de officiele plek waar men die informatie uitgeeft, zei men het. Als je natuurlijk naar een rangeerlocomotiefmachinist rent om het hem te vragen ben je zelf ook niet helemaal handig bezig. En dat de NS prioriteit geeft aan mensen die een vliegtuig moeten halen is totaal niet gek. Als een paar honderd man op Schiphol waren gestrand omdat hun toestel al weg iwas stond dit topic ook vol met geklaag over de NS. Probeer overigens maar een paar honderd bussen bij Amsterdam CS te laten komen. En er dan mee weg te rijden zonder dat je uren file hebt. Dat gaat echt niet werken. | |
| #ANONIEM | donderdag 22 maart 2012 @ 20:42 |
Dat was hoe dan ook wel gebeurd. Reken uit hoe veel bussen je nodig hebt, zorg dat die allemaal bij een station kunnen komen zonder dat je een gigantische file krijgt, probeer iedereen in te laden, rij met al die bussen naar het volgende station, daar kan het hele geintje weer opnieuw gebeuren. En dan weer naar het volgende station. Uiteraard moet dit per uitgevallen treinverbinding gebeuren. En dat alles moet uiteraard over de snelweg, die potdicht zit omdat iedereen die wat later vertrok met de auto is gegaan. Veel plezier met de bus. [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2012 20:44:08 ] | |
| De_Dakgoot | donderdag 22 maart 2012 @ 20:43 |
Onwijs veel aangezien er amper 1 coupe van de oude sprinter inpast. | |
| kawotski | donderdag 22 maart 2012 @ 20:45 |
| Ns zet nooit voldoende bussen in ook al weten ze maanden vantevoren dat ze bussen nodig hebben. Ze hebben letterlijk schijt aan de reiziger. | |
| De_Dakgoot | donderdag 22 maart 2012 @ 20:46 |
De bussen zijn wel van andere bedrijven en worden als feite gehuurd door de ns. Dus het kan zijn dat er gewoonweg niet genoeg bussen zijn | |
| #ANONIEM | donderdag 22 maart 2012 @ 20:47 |
Zo'n lijn als Amsterdam CS - Lelystad die eruit lag. Stopt op Science Park, Muiderpoort, Diemen, Weesp, vijf stations in Almere en dan Lelystad. Ga het maar doen met bussen, over de snelwegen daar, in de spits. | |
| #ANONIEM | donderdag 22 maart 2012 @ 20:48 |
Dat, en hoe krijg je ze op tijd bij een station? Of moet de NS altijd op elk station 2000 bussen klaar hebben staan? Just in case? | |
| kawotski | donderdag 22 maart 2012 @ 20:51 |
Dat interesseert mij als reiziger niet.. | |
| MisterSqueaky | donderdag 22 maart 2012 @ 20:52 |
Dat is idd niet reëel. Wat wel reëel is is reizigers tijdig informeren. Bijv door niet als er om 04:30 een probleem ontstaat pas om 08:03 - als werkend Nederland al lang en breed op het station staat - het smsje versturen dat er een storing is. | |
| #ANONIEM | donderdag 22 maart 2012 @ 20:52 |
Die ervaring deel ik niet. Als ze aankondigen met bussen te rijden, dan rijden ze ook. En met voldoende bussen. Alleen bij calamiteiten kan het duren. Die bussen moeten wel ergens vandaan komen. | |
| macca728 | donderdag 22 maart 2012 @ 20:53 |
Hoezo logen ze ? verklaring NS op nieuwssites : Er worden GEEN bussen ingezet. | |
| De_Dakgoot | donderdag 22 maart 2012 @ 20:54 |
ze rijden wel maar op kortere trajecten van ong 30 min
| |
| kawotski | donderdag 22 maart 2012 @ 20:55 |
Dat jij die ervaring niet deelt betekent niet dat het niet voorkomt | |
| macca728 | donderdag 22 maart 2012 @ 20:57 |
En hoe kwamen die bussen daar dan voor de mensen naar Schiphol ? Over de rijksweg gevlogen ? Het kan dus wel alleen geen 2000 bussen nee. Om 4.30 (!!!!!) was het al bekend, staan er dan al duizenden mensen in de files ? Vast. | |
| De_Dakgoot | donderdag 22 maart 2012 @ 20:58 |
om 4:30 is het railnet nog onwijs rustig tegen 6.00 begint het drukker te worden | |
| #ANONIEM | donderdag 22 maart 2012 @ 20:58 |
Mee eens. Alleen weet je vaak van te voren niet wanneer een storing opgelost is. Op een berichtje voor elke melding die ze krijgen die een storing kan veroorzaken als men het niet op weet te lossen zit ik ook niet echt te wachten. | |
| macca728 | donderdag 22 maart 2012 @ 20:59 |
Dus moet je om 4.30 de SMS versturen (of om 5 uur) Dus moet je als een gek bussen regelen (kost geld, bussen zijn er meer dan je denkt) en die zet je in waar het drukste is. Proberen man, gewoon proberen en als bedrijf je best doen voor je klanten. | |
| kawotski | donderdag 22 maart 2012 @ 21:00 |
het zijn monopolisten, waarom zouden ze.. | |
| #ANONIEM | donderdag 22 maart 2012 @ 21:00 |
De NS weet op dat moment al hoe lang het gaat duren? Of moet zodra er ergens ook maar één ding misgaat de hele NS direct op rampscenario overstappen? | |
| macca728 | donderdag 22 maart 2012 @ 21:00 |
Daarom kon je juist mensen op tijd waarschuwen (wat al hoop drukte weghaalt) en kan je bussen tijdig bestellen. | |
| De_Dakgoot | donderdag 22 maart 2012 @ 21:00 |
Vervoersplicht. | |
| kawotski | donderdag 22 maart 2012 @ 21:01 |
ja, maar er staat toch geen straf op | |
| kawotski | donderdag 22 maart 2012 @ 21:02 |
| De NS kan je wel vergelijken met Assad.. Die is er ook zgn voor zijn volk, het pakt toch net even anders uit. | |
| macca728 | donderdag 22 maart 2012 @ 21:02 |
beste reiziger, er is momenteel een wisslstoring bij Amsterdam, het is nog niet bekend hoe lang dit gaat duren. Check NS.nl voor de laatste informatie. | |
| #ANONIEM | donderdag 22 maart 2012 @ 21:02 |
Al was het geen monopolist geweest. Andere aanbieders moeten over dezelfde wissels die het niet doen rijden. | |
| DaMart | donderdag 22 maart 2012 @ 21:03 |
Om 6:30 was het anders al lang te lezen op internet en teletekst hoor. Dus reizigers hadden het eerder kunnen weten dan dat de sms verstuurd werd. | |
| kawotski | donderdag 22 maart 2012 @ 21:03 |
maar daar hoeven ze zich voorlopig nog niet druk om te maken | |
| De_Dakgoot | donderdag 22 maart 2012 @ 21:04 |
Wel een boete van een paar miljoen | |
| kawotski | donderdag 22 maart 2012 @ 21:05 |
die de reiziger uiteindelijk betaald.. | |
| Geerd | donderdag 22 maart 2012 @ 21:13 |
Machinist kan niet te laat komen? Zelfde tarrief, iets hoger geen hond die een kaartje koopt. Ic lijnen opsplitsen?? 6x overstappen om van Groningen naar de randstad te komen. En aansluitingen worden niet meer overgenomen, dat zie je nu al in Zutphen, Arnhem, Groningen Leeuwarden, Amersfoort, Mariënberg, en straks in Zwolle als Arriva op Emmen gaat rijden. Of denk aan de aansluiting vanaf Deventer naar Leeuwarden en Groningen, nu word er nog netjes gewacht a 5min. Of er word opgepiept dat je net binnenkomt dat je nog even 3 min wacht, van welke richting dan ook. Volgens mij ga jij niet zo vaak met de trein? | |
| macca728 | donderdag 22 maart 2012 @ 21:15 |
haha dus je abonneert je op een SMS dienst en dan wordt je geacht om zonder bericht op NS.nl te kijken ? Dan heb je die SMS dienst dus voor Jan L/ | |
| #ANONIEM | donderdag 22 maart 2012 @ 21:16 |
Ik ga ontzettend vaak met de trein. En die aansluitingen kun je gewoon verplicht stellen. Verder heb ik het een en ander al toegelicht. | |
| #ANONIEM | donderdag 22 maart 2012 @ 21:19 |
Dus jij wil zodra er ook maar iets is wat wellicht later tot verdere storingen zou kunnen leiden of misschien niet direct oplosbaar is een berichtje? In dat geval krijg je heel veel berichtjes. | |
| Geerd | donderdag 22 maart 2012 @ 21:21 |
Ja dat doe ik toch ook al naar het werk | |
| macca728 | donderdag 22 maart 2012 @ 21:22 |
Waarom kan je dan niet elke dag hetzelfde traject rijden ? Krijg je nog binding ook met je klanten net als buschauffeurs. | |
| macca728 | donderdag 22 maart 2012 @ 21:24 |
Er was tcoh al een storing ? Dan kan je toch gewoon doorgeven met genoemd berichtje ? Ja er zijn heel veel storingen, misschien eens iets aan doen ? | |
| #ANONIEM | donderdag 22 maart 2012 @ 21:24 |
| Ze hoeven helemaal niet elke dag hetzelfde ritje te rijden. Als ze maar per dag hetzelfde ritje rijden. | |
| GewoneMan | donderdag 22 maart 2012 @ 21:25 |
een keer ja maar de NS faalt op een behoorlijk regelmatige basis, als ik dan zie hoe duur ze daarmee nog zijn vindt ik het schandalig. | |
| macca728 | donderdag 22 maart 2012 @ 21:26 |
| misschien moet je verplicht gaan stellen bij elke storing van deze omvang gratis treinverkeer ter compensatie ! | |
| Travel. | donderdag 22 maart 2012 @ 21:27 |
| Het enige wat echt te wijten aan de NS valt in mijn ogen, is het waarschuwingssmsje. Dat kwam pas om half 9 binnen. | |
| #ANONIEM | donderdag 22 maart 2012 @ 21:27 |
Als jij twintig berichten per dag krijgt, en daar zit je zo aan, maar die zelden tot storingen leiden waar jij last van hebt, kijk je binnen een week niet meer op die site. | |
| Geerd | donderdag 22 maart 2012 @ 21:28 |
Omdat dat zooo saai is en gevaarlijk, je krijgt verwachtings patronen als in seinen ohw is toch wel veilig hoppa deuren dicht gooien etc vergelijk het met stoplichten die op groen springen als je aan komt rijden. Rondje om de kerk gaan ze er niet meer door krijgen. Buschauffeurs rijden ook niet constant het zelfde rondje als je dat dacht | |
| #ANONIEM | donderdag 22 maart 2012 @ 21:28 |
Dat ligt aan de hoeveelheid SMSjes die ze moeten versturen. Als ze in een keer iedereen een bericht sturen krijg je oudejaarsavond toestanden. | |
| macca728 | donderdag 22 maart 2012 @ 21:28 |
Moelijk he lezen, er is een storing en dan kan je dat bericht versturen. Het was al bekend dat de dienstregeling niet opgestart kon worden. Hoe laat begint die dienstregeling ? Dan moet je al een SMS sturen. | |
| Travel. | donderdag 22 maart 2012 @ 21:29 |
Mwah, half negen is relatief wel erg laat. | |
| GewoneMan | donderdag 22 maart 2012 @ 21:30 |
wat wel een optie kan zijn. klant registreerd zich bij site en geeft zijn woon werk verkeer op (eventueel met (werk)tijden) en mogelijkheid dagen uit te sluiten zoals weekenden b.v. en als er een storing is op dat traject bericht dat moet best (deels) haalbaar zijn | |
| #ANONIEM | donderdag 22 maart 2012 @ 21:30 |
Weet men direct nadat ergens een lampje rood oplicht hoe snel het is opgelost? Ik denk van niet. Dan moet je dus direct gaan waarschuwen. Anders ben je al te laat. | |
| macca728 | donderdag 22 maart 2012 @ 21:31 |
Nee jij denkt van niet, maar NS dacht van wel, staat in nieuwsbericht. De ochtenddienstregeling kon niet worden opgestart. DUS dan kan je SMS sturen. | |
| #ANONIEM | donderdag 22 maart 2012 @ 21:31 |
Er zijn ook mensen geweest die hem eerder kregen. Gewoon pech gehad dus. | |
| eight | donderdag 22 maart 2012 @ 21:33 |
| Directeur Dirix van Prorail kan een cursus mediatraining wel gebruiken: http://nos.nl/video/35455(...)-amsterdam-stil.html vanaf 0:40 min. | |
| Travel. | donderdag 22 maart 2012 @ 21:34 |
Oo, kom daar sowieso nooit in de buurt dus het boeit me toch niet zoveel. Maar las her en der dat men hem pas om 8 kreeg, vandaar. | |
| macca728 | donderdag 22 maart 2012 @ 21:35 |
en het drukste spoor ter wereld. Dat was in februari toch al ontkracht ? | |
| DaMart | donderdag 22 maart 2012 @ 21:37 |
Nee, je abonneert je op een sms-dienst als extra service om je te informeren. Die sms-dienst wordt niet voor elke storing ingezet en je kunt ook gewoon zorgen dat je zelf goed geïnformeerd bent voor je op pad gaat, via andere kanalen. [ Bericht 0% gewijzigd door DaMart op 22-03-2012 22:01:16 ] | |
| #ANONIEM | donderdag 22 maart 2012 @ 21:39 |
De melding lag bij Prorail, die zullen eerst proberen of ze het snel kunnen oplossen (diagnose stellen, troubleshooten, etc), daar gaat wat tijd overheen. En dat is logisch. Je wil toch niet zodra ergens een foutmelding komt zonder meer een rampenplan opstarten? Voor hetzelfde geld is het een kwestie van een paar computers opnieuw starten. Dan loopt iedereen te zaniken dat ze met de auto moesten terwijl er niks aan de hand was. | |
| macca728 | donderdag 22 maart 2012 @ 21:43 |
Welk rampenplan bedoel je ? Een plan van ProRail ? Je krijgt geen SMS dat er een aardbeving bezig is, je krijgt een waarschuwingsSMS omdat de dienstregeling in de soep loopt. Dat wist men zodra de dienstregeling begon. Waarom zou dat niet kunnen ? Je kan toch wel 500.000 smsjes versturen in een half uur ? Of heeft de NS opeens 16 miljoen klanten ? | |
| #ANONIEM | donderdag 22 maart 2012 @ 22:04 |
Je ziet ergens een rood lampje knipperen. Dat betekent: Storing. Wat doe je? Probeer je de oorzaak te vinden en te kijken of er een snelle -binnen 30-45 minuten of zo- oplossing is en proberen om in die tijd de storing te verhelpen? Of ga je direct overal aan de bel trekken, iedereen uit bed bellen, bussen inhuren, een paar miljoen berichten versturen, de pers informeren, site aanpassen, teletekst aanpassen? Als je iedereen een waarschuwing stuurt, moet je de rest van je noodscenario ook uitvoeren. Je moet niet een paar dingen uit zo'n plan wèl en een paar dingen niet gaan doen. Er werd al eerder gemeld in dit topic dat teletekst en de site rond 6:30 al up-to-date waren. OV9292 zal ook zijn geinformeerd. Het lijkt me dat dat prioriteit 1 is. Een gigantische hoeveelheid SMS's versturen zonder dat er verdere informatie is lijkt me erg onhandig. Ik heb geen idee wat de capaciteit is van hun netwerk en SMS gateway, en ik weet ook niet hoeveel ze er moeten versturen. Maar het zullen er erg veel zijn, ik gok wel op miljoentje of wat als je ook alle NS apps en zo meerekent. Ik kan me voorstellen dat het verzendende systeem ook maar een bepaalde capaciteit heeft. Of misschien ligt dat bij hun telecomboer. Maar als het allemaal tegelijk moet zal ergens een systeem ook wel over z'n nek gaan. | |
| MisterSqueaky | donderdag 22 maart 2012 @ 22:06 |
Juist niet. Vrijwel geen enkele forens kijkt 's ochtends vroeg nog even op teletekst of de ns site om te kijken of de trein die ze iedere dag nemen wel op tijd rijdt. | |
| #ANONIEM | donderdag 22 maart 2012 @ 22:10 |
Dus je stuurt een bericht per sms dat er iets aan de hand is en dat men op de site of teletekst moet kijken voor meer info, om vervolgens daar geen info te hebben staan? Zodat mensen die al op een station zijn, met dat bericht op hun telefoon naar een NS medewerker stappen die misschen nog van niks weet? Zit jij in de NS top toevallig? [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2012 22:11:51 ] | |
| macca728 | donderdag 22 maart 2012 @ 22:11 |
dus je zet het om 6.30 wel op teletekst maar je stuurt geen SMS alert rond omdat je niet zeker weer wat het is ? ? Vreemde gang van zaken. | |
| macca728 | donderdag 22 maart 2012 @ 22:13 |
Maar net zeg je dat het juist wel op teletekst en de NS site stond ? Dus waarom kan je dan geen berichtje sturen ? Ja hoor al die mljoenen klanten hebben SMS alert. | |
| MisterSqueaky | donderdag 22 maart 2012 @ 22:15 |
Je stuurt een sms met "treinverkeer rond Amsterdam ernstig ontregeld. Vetragingen meer dan een uur". Verwijzen naar de site is nergens voor nodig. Nee, maar jij duidelijk wel | |
| #ANONIEM | donderdag 22 maart 2012 @ 22:22 |
Wie zegt dat ze dat niet deden? Maar stel, ze moeten 1,5 miljoen berichtjes versturen. Kost de NS een euro of pak m beet 10.000 aan kosten, dan lijkt het me dat iemand hogerop daarover een OK wil geven. Ik denk niet dat je wilt dat Ali de nachtportier dat even zelf kan/mag beslissen. Dus die zal altijd later komen. Of het moet weer automatisch, maar dan krijg je weer voor elke scheet een bericht. Een bericht op TT is heel snel te doen en heel simpel in te trekken zonder hoge kosten. | |
| YazooW | donderdag 22 maart 2012 @ 22:24 |
Dat soort dingen spreek je van te voren af, als dit gebeurt dan doen we dat etc etc. Moet niet zo zijn dat als zo'n situatie zich voordoet je nog met anderen moet gaan afspreken wat er nu de bedoeling is | |
| #ANONIEM | donderdag 22 maart 2012 @ 22:25 |
Natuurlijk wel, die site hoort actueel te zijn. Daarop zie welke lijnen het allemaal zijn waar wat aan de hand is. Anders moet je tientallen verschillende berichtjes gaan maken. Dat duurt helemaal lang. | |
| macca728 | donderdag 22 maart 2012 @ 22:28 |
wie zegt dat ? de klanten die zeggen dat. ach zo het kost geld ? ach arme NS. Oh alleen Ali is er ? Kom op zeg, dan stuurt Ali een SMS naar degene die het moet autoriseren. | |
| #ANONIEM | donderdag 22 maart 2012 @ 22:29 |
Je bent het dus met me eens. | |
| YazooW | donderdag 22 maart 2012 @ 22:30 |
Had je comment een beetje te snel gelezen | |
| DaMart | donderdag 22 maart 2012 @ 22:31 |
Dan ken jij andere forensen dan ik | |
| #ANONIEM | donderdag 22 maart 2012 @ 22:33 |
En die geeft gelijk antwoord natuurlijk. Dat gaat geen tijd overheen om half vijf 's ochtends. Welnee. Wel lullig als iemand Ali had moeten informeren dat er iets gepland was, en dat Ali een eventueel alarm dus kon negeren, maar dat helaas vergat. Toen kreeg iedereen een onterecht SMS'je. Lullig. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2012 22:34:15 ] | |
| #ANONIEM | donderdag 22 maart 2012 @ 22:34 |
| Ik snap al die mensen die zo heel erg boos worden nooit. Ik heb ook wel eens in zo'n gestrande meute gestaan (al is het al veeeeeeeeeeeeeele jaren geleden) en ik kon er eigenlijk wel een beetje om lachen. | |
| macca728 | donderdag 22 maart 2012 @ 22:35 |
Ja jij wel. Als het 1x gebeurt wel, maar als je 4x in de week je trein mist door elke keer wat anders zal je wel anders piepen. En je baas ook. | |
| #ANONIEM | donderdag 22 maart 2012 @ 22:36 |
Het is gewoon kut, het overkwam me een paar weken terug nog. | |
| #ANONIEM | donderdag 22 maart 2012 @ 22:38 |
Misschien moet je die SMS'jes niet afwachten maar in de ochtend even teletekst kijken. | |
| #ANONIEM | donderdag 22 maart 2012 @ 22:58 |
Zoiets als dit gebeurt niet 4x per week... | |
| Blue_Panther_Ninja | donderdag 22 maart 2012 @ 23:01 |
| De OV in Nederland is dramatisch slecht. | |
| macca728 | donderdag 22 maart 2012 @ 23:05 |
Nee ik zeg toch ook elke keer wat anders, machinist is er niet, trein staat te wachten achter goederentrein die de heuvel niet op komt ( ja echt gebeurd bij Rotterdam vorig jaar ) dat soort dingen. | |
| Printerkabel | donderdag 22 maart 2012 @ 23:12 |
| |
| Knip | donderdag 22 maart 2012 @ 23:13 |
Wat dacht je dan van het personeel van bijvoorbeeld de Hempont (veer tussen Amsterdam en Zaandam). Het enige wat die doen is heen en weer varen en ik zie al jarenlang dezelfde gezichten. Wel altijd even vriendelijk groeten en als het rustig is een kort praatje maken. Gezellig. | |
| eight | donderdag 22 maart 2012 @ 23:13 |
4x pw geloof ik niets van. Geef eens een reëel getal | |
| Geerd | donderdag 22 maart 2012 @ 23:21 |
Sja, ik vind het juist mooi om de ene dag in Leeuwarden of Groningen te zitten dan weer in Enkhuisen en Alkmaar, of via Roosendaal Rotterdam weer terug na Zwolle. Nooit gewerkt op een pont misschien is dat anders. De een moet er niet aandenken om verschillende tijden te moeten werken, de ander wil niet weg achter zijn loopende band. |