Here we go again.quote:DEN HAAG - In een groot deel van de Randstad rijden donderdagochtend geen treinen. Door een storing in het bedieningssysteem van seinen en wissels ligt al het treinverkeer van en naar Amsterdam en luchthaven Schiphol stil.
Foto: ANP
De stremming duurt naar verwachting de hele ochtend.
Tienduizenden reizigers hebben er last van. Het technische probleem in de verkeersleiderspost in Amsterdam ontstond in de vroege ochtend. Daardoor was het niet mogelijk de dienstregeling op te starten. De oorzaak van het probleem is volgens spoorbeheerder ProRail nog niet gevonden.
.
Uitstellen
De Nederlandse Spoorwegen adviseren reizigers hun reis naar Amsterdam of Schiphol uit te stellen of een andere manier van reizen te vinden.
Volgens de NS zijn er geen mogelijkheden om vervangend busvervoer te regelen.
Schiphol
Reizigers in een groot deel van de Randstad hebben last van de treinstoring. Van en naar Amsterdam Centraal en luchthaven Schiphol rijden geen treinen. Daardoor ligt het treinverkeer van en naar Utrecht, Haarlem, Zaandam, Leiden en onder meer Weesp, Almere en Lelystad ook stil.
De Nederlandse Spoorwegen adviseren reizigers de reisplanner en website van de NS en NOS-teletekstpagina 751 in de gaten te houden voor de laatste informatie.
Ook heeft de NS een sms met reisinformatie gestuurd naar mensen die zich daarvoor hadden aangemeld, aldus een woordvoerder.
Reizigers
Hoeveel reizigers zijn gedupeerd door de stremming, kon een woordvoerder van de Nederlandse Spoorwegen moeilijk zeggen. Gemiddeld maken 500.000 mensen in de ochtendspits in het hele land gebruik van de trein.
Tussen 7.30 en 8.30 is het het drukst. Omdat de storing zich voordoet in de Randstad, hebben zeker tienduizenden reizigers er last van.
Verkeer
Op de wegen rond Amsterdam is inmiddels goed te merken dat de treinen rond de hoofdstad niet rijden, aldus de ANWB. Staat er in een normale donderdagochtendspits 220 kilometer file, nu is dat nog eens 40 kilometer erbij.
Vooral op de A7 en de A9 zijn de files opvallend langer dan op een gewone donderdag. Zo staat op de A9 vanuit Alkmaar 15 kilometer file, waar dat normaal de helft is. Op de A7 vanuit Hoorn staat 14 kilometer.
Rond de andere grote steden is het niet extra druk. Op de A12 bij Gouda is wat extra vertraging door de laagstaande zon.
Taxi
Op het Centraal Station van Amsterdam is geen taxi meer te krijgen. Zodra er eentje komt, rennen reizigers ernaartoe, in de hoop die mogelijk met anderen te kunnen delen.
Onderwijl lopen andere nietsvermoedende reizigers naar de stationshal, om daar lege blauwe borden aan te treffen met de mededeling dat er geen treinen rijden. Groepjes reizigers verzamelen zich rondom NS-medewerkers met gele hesjes om advies te vragen.
Gelaten
De meeste reizigers ondergaan het gelaten, grijpend naar hun telefoon om het oponthoud te melden. De drukte valt mee, chaotische taferelen blijven uit.
Een enkeling waagt zich eraan ondanks alle mededelingen nog steeds een kaartje te kopen bij de automaten.
''Wij vinden de huidige overlast erg vervelend'', klinkt via de luidsprekers. De omroeper voegt eraan toe dat er daarom tijdens het wachten koffie of thee klaarstaat bij de kiosken. Een andere omroepster benadrukt nog eens dat er géén vervangend busvervoer klaarstaat.
Enig idee hoeveel bussen je nodig hebt voor 500.000 man? Die staan niet continu op een parkeerplaatsje standby met bijbehorende chauffeurs.quote:Op donderdag 22 maart 2012 08:49 schreef macca728 het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)dstad-ontregeld.html
[..]
Here we go again.
En geen bussen regelen voor je klanten want dat kan niet, gelukkig wel weer een lekkere bak koffie gratis.
Amsterdam - Haarlem werkt ook niet.quote:Op donderdag 22 maart 2012 08:58 schreef Prutzenberg het volgende:
Mijn trein komt uit Haarlem. Geen probleem dus.
Wel lekker gratis koffie.
die 500,000 reizen in heel Nederland met de ochtendspits. Niet in Amsterdam alleen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 08:58 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Enig idee hoeveel bussen je nodig hebt voor 500.000 man? Die staan niet continu op een parkeerplaatsje standby met bijbehorende chauffeurs.
Niet gezien hier.quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:02 schreef controlaltdelete het volgende:
Tis inmiddels wel bekend, het is het einde van de wereld niet. Bovendien loopt er al een topic over.
Okee, dan zijn het er 200.000. Dat verandert weinig aan mijn punt natuurlijk.quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:03 schreef macca728 het volgende:
[..]
die 500,000 reizen in heel Nederland met de ochtendspits. Niet in Amsterdam alleen.
tuurlijk kan je wel bussen regelen, maar ja dat gaat ten koste van je winst.
Alle beetjes helpen. Veel mensen zullen zelf ander vervoer regelen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Okee, dan zijn het er 200.000. Dat verandert weinig aan mijn punt natuurlijk.
Maar waar ga je bussen vandaan halen? De lijnbussen zijn natuurlijk allemaal in bedrijf voor de normale dienstregeling. Je kan wel een stuk of vijftig tourbussen krijgen, maar dat duurt wel even en is absoluut niet voldoende.
De metro wordt geadviseerd. Da's tenminste iets.quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:09 schreef macca728 het volgende:
[..]
Alle beetjes helpen. Veel mensen zullen zelf ander vervoer regelen.
Je mag van een vervoersbedrijf best verwachten dat ze hun best eens doen om mensen te gaan vervoeren.
Voor een trein met 500 reizigers heb je al iets van 12 bussen nodig. Die moeten maar net ergens beschikbaar zijn, natuurlijk.quote:Op donderdag 22 maart 2012 08:49 schreef macca728 het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)dstad-ontregeld.html
[..]
Here we go again.
En geen bussen regelen voor je klanten want dat kan niet, gelukkig wel weer een lekkere bak koffie gratis.
Beter dan werkloos.quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:18 schreef Ringo het volgende:
De helft van alle randstedelijke loonslaven is nu aan het "thuiswerken". Yeah right..
Ik ga er stilletjes van uit dat de meeste "thuiswerkers" deze dag zo goed als werkloos laten passeren.quote:
Waarvan een aantal met fok op de achtergrond....quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:23 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik ga er stilletjes van uit dat de meeste "thuiswerkers" deze dag zo goed als werkloos laten passeren.
Tuurlijk al is het maar 1 bus, er zullen toch wel ergens bussen zijn in regio Amsterdam ? Beter dan 4 uur blijven wachten.quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:12 schreef DaMart het volgende:
[..]
Voor een trein met 500 reizigers heb je al iets van 12 bussen nodig. Die moeten maar net ergens beschikbaar zijn, natuurlijk.
extreme stijging temperatuur ws.quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:12 schreef Jian het volgende:
Geen vorst, geen noodweer, geen bladeren op de rails, wat nu weer? ........... pollen ?
Haarlem - Rest van de wereld rijdt prima!quote:
Nee, opstandige electronen...quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:12 schreef Jian het volgende:
Geen vorst, geen noodweer, geen bladeren op de rails, wat nu weer? ........... pollen ?
En wat denk je dat er gebeurt als er 1 bus op komt dagen waar 50 man in kan, en er 5.000 mee willen?quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:36 schreef macca728 het volgende:
[..]
Tuurlijk al is het maar 1 bus, er zullen toch wel ergens bussen zijn in regio Amsterdam ? Beter dan 4 uur blijven wachten.
quote:De storing aan het bediensysteem van seinen en wissels is verholpen. Wij werken hard aan de opstart van de treindienst, dit gaat gefaseerd plaatsvinden.
De verwachting is dat de treindienst voor de avondspits weer op orde zal zijn. Wij houden u op de hoogte.
Als je auto kapot gaat kun je de anwb bellen. Nu sta je met een half miljoen vast.quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:06 schreef Big-Ern het volgende:
Lullig dat het juist bij de NS nu weer fout gaat. Aan de andere kant kan je auto ook een keer kapot gaan.
Als je auto midden op de snelweg kapot gaat, kunnen er ook vele anderen vast komen te staan.quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:07 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Als je auto kapot gaat kun je de anwb bellen. Nu sta je met een half miljoen vast.
Prorail.quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:06 schreef Big-Ern het volgende:
Lullig dat het juist bij de NS nu weer fout gaat. Aan de andere kant kan je auto ook een keer kapot gaan.
Nou zie je wel dat het kan ? Dat is al beter dan wat de NS eerder communiceerde.quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:47 schreef DaMart het volgende:
[..]
En wat denk je dat er gebeurt als er 1 bus op komt dagen waar 50 man in kan, en er 5.000 mee willen?.
Overigens rijden er wel bussen van Leiden naar Schiphol, zo werd omgeroepen, dus het is niet zo dat er helemaal geen bussen rijden.
Nee joh. De Ns doet het gewoon expres. Ze houden van de aandacht en het verlies lijden van geld.quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:12 schreef Jian het volgende:
Geen vorst, geen noodweer, geen bladeren op de rails, wat nu weer? ........... pollen ?
Ik weet niet precies hoe het zit in vergelijking met buurlanden, maar ik heb weleens het idee dat de NS en Prorail met mindere kwaliteit werken als het gaat om materieel(treinen, rails, wissels ed). Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:27 schreef Joe-Momma het volgende:
[..]
Nee joh. De Ns doet het gewoon expres. Ze houden van de aandacht en het verlies lijden van geld.
Het personeel staat graag onder druk van alle boze reizigers en de onmacht die er heerst. Vanmiddag doen ze gewoon de stekker er weer in en dan rijd het allemaal weer.
Ze hebben toch bezuinigd op onderhoud e.d. ? Dan krijg je meer storingen, zie het electriciteitsnet.quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:32 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Ik weet niet precies hoe het zit in vergelijking met buurlanden, maar ik heb weleens het idee dat de NS en Prorail met mindere kwaliteit werken als het gaat om materieel(treinen, rails, wissels ed). Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?
Dat is niet echt live, hoor.quote:Op donderdag 22 maart 2012 14:23 schreef Aether het volgende:
Aantal treinen neemt weer toe:
http://kubus.mailspool.nl/spoorkaart/
Komt het niet door de openbare aanbesteding, dat ze de goedkoopste moeten nemen?quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ze hebben toch bezuinigd op onderhoud e.d. ? Dan krijg je meer storingen, zie het electriciteitsnet.
En treinen kopen die niet tegen winterweer kunnen is ook niet echt slim geweest.
Weet ik, maar extra en opgeheven treinen staan er wel op aangegeven.quote:Op donderdag 22 maart 2012 15:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat is niet echt live, hoor.
De top moet gewoon vervangen worden door mensen die verstand van het spoor hebben, en niet een vrouw die nooit iets met treinen heeft gedaan.quote:Op donderdag 22 maart 2012 15:27 schreef Shreyas het volgende:
Het wordt hoog tijd dat het kabinet de NS en Prorail hard gaat aanpakken. Geen bonussen meer voor niemand in het bedrijf en eisen dat de prijs van treinkaartjes de komende 2 jaar niet meer stijgt.
Op mijn traject doen ze dit al met controle teams in een een of andere rode jas wordt soms ook gedaan in de intercity.quote:Op donderdag 22 maart 2012 15:43 schreef Ulx het volgende:
Ze moeten de dienstregeling goed op de schop nemen.
• Geen conducteurs meer in sprinters, kan verlaat personeel ook niet meer voor vertragingen zorgen in de volgende trein waar die mee moeten gaan rijden. Je kunt toch geen kaartjes bij ze kopen, veel nut hebben ze niet op een sprinter. Controles door teams laten doen, net zoals in de tram/metro.
• Opzouten met "Intercitys" die op elk station stoppen. (Utrecht-Almere is een goed voorbeeld, die intercity stopt vrijwel overal.
Prima toch, gewoon overal invoeren. Je hebt ook geen gelul meer over rondjes rond de kerk. Want dat is de voornaamste reden dat het de mist in gaan. Het is toch bezopen dat een storing in Eindhoven gevolgen kan hebben tot in Assen alleen omdat er een conducteur of machinist gestrand is?quote:Op donderdag 22 maart 2012 15:45 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Op mijn traject doen ze dit al met controle teams in een een of andere rode jas wordt soms ook gedaan in de intercity.
Intercity's alleen laten stoppen in een stad met x aantal inwoners.
"Naar verwachting tot 23:30 uur"quote:
quote:Op donderdag 22 maart 2012 15:43 schreef Ulx het volgende:
Ze moeten de dienstregeling goed op de schop nemen.
• Geen conducteurs meer in sprinters, kan verlaat personeel ook niet meer voor vertragingen zorgen in de volgende trein waar die mee moeten gaan rijden. Je kunt toch geen kaartjes bij ze kopen, veel nut hebben ze niet op een sprinter. Controles door teams laten doen, net zoals in de tram/metro.
• Intercitynet aanbesteden per lijn, verplichting om bij grote stations ook sprinterdiensten te leveren.
• Kaartjes/klassenwissels/etc moet je daar tegen normaal(of iets hoger) tarief bij de conducteur kunnen kopen. (behalve dus in treinen zonder conducteur.)
• Stations indelen in categorie 1 tm 4 (1 stopt alles, op 4 alleen boemeltjes.). Per sprinter maar naar 1 Cat 1 station -tenzij onmogelijk- en dan weer verder. (bijv Lelystad - Amsterdam CS - Alkmaar, of Amsterdam Zuid - Utrecht - iets rond utrecht).
• Sprinters die langs een groot centraal station zijn geweest aan de andere kant als sneltrein laten doorrijden.
• Opzouten met "Intercitys" die op elk station stoppen. (Utrecht-Almere is een goed voorbeeld, die intercity stopt vrijwel overal.
De reiziger idem imho.. Ze staan nog net niet voorover gebukt maar het scheelt niet veel..quote:Op donderdag 22 maart 2012 15:57 schreef Shreyas het volgende:
[..]
"Naar verwachting tot 23:30 uur"
Wat aan faalhazen bij de NS.
Zeker, het ligt niet aan het personeel zeggen ze, maar die willen dat rondje langs de kerk niet, want dan heb je geen afwisseling.quote:Op donderdag 22 maart 2012 15:50 schreef Ulx het volgende:
[..]
Prima toch, gewoon overal invoeren. Je hebt ook geen gelul meer over rondjes rond de kerk. Want dat is de voornaamste reden dat het de mist in gaan. Het is toch bezopen dat een storing in Eindhoven gevolgen kan hebben tot in Assen alleen omdat er een conducteur of machinist gestrand is?
het zou eerst tot 4 uur durenquote:Op donderdag 22 maart 2012 15:57 schreef Shreyas het volgende:
[..]
"Naar verwachting tot 23:30 uur"
Wat aan faalhazen bij de NS.
quote:NS hield inzet bussen bewust stil
Laatste update: 22 maart 2012 18:54 info.
AMSTERDAM - De NS heeft donderdagochtend wel bussen ingezet om reizigers rond Amsterdam te vervoeren, maar heeft dit bewust niet bekendgemaakt.
Treinverkeer ontregeld Fotoserie
Een woordvoerder laat aan NU.nl weten dat er bussen waren ingezet om reizigers vanuit onder andere Amsterdam Centraal, Leiden en Haarlem naar Schiphol te vervoeren, omdat die anders hun vlucht zouden missen. Later reden de bussen ook door naar Amsterdam Zuid.
Dat er bussen reden naar de luchthaven is niet gecommuniceerd naar reizigers. Alleen mensen die zich gemeld hebben bij medewerkers van de NS kregen te horen dat er bussen klaarstonden.
.
"Het was gewoon niet mogelijk om iedereen te vertellen dat er bussen reden", zegt de woordvoerder. "We zouden dan 2000 bussen nodig hebben." Ook zouden volgens de NS mensen denken dat ze wel even met de bus zouden kunnen, terwijl dat niet mogelijk zou zijn. "Je creeërt daarmee verwachtingen die we niet kunnen waarmaken."
Hoeveel reizigers gebruikgemaakt hebben van de bussen kon het vervoersbedrijf niet zeggen.
Back-upsysteem
De treinstoring is veroorzaakt door een fout in het back-upsysteem. ProRail heeft laten weten dat zich een fout heeft voorgedaan in de schakelsoftware. Het systeem kon daardoor niet in werking treden. Vervolgens konden de seinen en wissels niet bediend worden.
De storing trad rond 4.30 uur donderdagmorgen trad de storing op. Om 08.40 uur was de softwarefout hersteld, aldus ProRail en konden de seinen en wissels weer worden bediend.
Storing
Inmiddels rijden de treinen met een lichte vertraging na de storing van vanochtend.
Een aantal intercity's stopt ook op kleinere stations om zoveel mogelijk reizigers op hun plaats van bestemming te krijgen. Een NS-woordvoerster zei dat de treinen rond de avondspits zoveel mogelijk weer volgens het schema rijden.
De treinenloop was flink verstoord door een storing in de verkeersleidingpost in Amsterdam. Spoorbeheerder Prorail bood donderdagochtend al excuses aan voor het ongemak dat door de storing ontstond. ''We realiseren ons hoe onaangenaam deze situatie voor NS, de goederenvervoerders en hun klanten is.''
Opheldering
De Tweede Kamer wil van minister Melanie Schultz (Infrastructuur) schriftelijk opheldering over de grote treinstoring donderdagochtend rond Amsterdam.
De minister moet wat de Kamer betreft duidelijkheid geven over de oorzaak, de informatie aan reizigers en het optreden van NS en spoorbeheerder Prorail.
'Vreselijk'
Schultz zegt in een reactie dat de treinstoring vreselijk is voor de treinreiziger. De bewindsvrouw zei verder nog niet te kunnen reageren op de storing. ''Ik heb nog geen beeld van wat precies de oorzaak is'', zei ze in Brussel, waar ze was voor beraad met Europese collega's.
Schultz hoopt dat er snel uitsluitsel is, of het bijvoorbeeld een fout in het systeem was of een samenloop van omstandigheden.
De verwachting is weer bijgesteld naar 16:00 uurquote:Op donderdag 22 maart 2012 18:28 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
het zou eerst tot 4 uur duren
vorig jaar ook was er een storing bij een brug duurde een hele week
Ik heb alle begrip voor de NS dat ze als eerste mensen die een vliegtuig moeten halen wegbrengen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 19:23 schreef macca728 het volgende:
het wordt steeds gekker. Dus mensen volgende keer massaal naar NS balie en klagen.
Anders laten ze je gewoon staan.
[..]
Ja alleen werd dat niet bekend gemaakt, dus de mensen die naar Schiphol moesten en niet naar de NS balie gingen konden lekker blijven wachten.quote:Op donderdag 22 maart 2012 19:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik heb alle begrip voor de NS dat ze als eerste mensen die een vliegtuig moeten halen wegbrengen.
quote:Dat er bussen reden naar de luchthaven is niet gecommuniceerd naar reizigers
ja en de prorail top ookquote:Op donderdag 22 maart 2012 19:56 schreef starla het volgende:
Wordt het niet een keer tijd voor ontslagen in de NS-top?
.. vooral ook het advies dat ze gaven.. stel uw reis uit..quote:Op donderdag 22 maart 2012 19:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik heb alle begrip voor de NS dat ze als eerste mensen die een vliegtuig moeten halen wegbrengen.
of neem een ander vervoermiddel !!quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:00 schreef kawotski het volgende:
[..]
.. vooral ook het advies dat ze gaven.. stel uw reis uit..
Op de radio werd door NS of ProRail gewoon ontkent dat er bussen waren. Ze zouden 2000 bussen nodig hebben en dat was niet te doen. Mensen moesten maar met de auto.quote:Op donderdag 22 maart 2012 19:53 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja alleen werd dat niet bekend gemaakt, dus de mensen die naar Schiphol moesten en niet naar de NS balie gingen konden lekker blijven wachten.
Communicatie blijft lastig voor NS.
[..]
Als iedereen naar die bussen was gegaan was niemand op Schiphol gekomen. Geheid dat iedereen instapt. Daar schiet je niks mee op.quote:Op donderdag 22 maart 2012 19:53 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja alleen werd dat niet bekend gemaakt, dus de mensen die naar Schiphol moesten en niet naar de NS balie gingen konden lekker blijven wachten.
Communicatie blijft lastig voor NS.
[..]
Ja dat zei de NS ook, alleen mensen die aan de balie kwamen kregen blijkbaar te horen dat er wel bussen waren.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Op de radio werd door NS of ProRail gewoon ontkent dat er bussen waren. Ze zouden 2000 bussen nodig hebben en dat was niet te doen. Mensen moesten maar met de auto.
Het lijkt me dat ze daar gelijk in hadden.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Op de radio werd door NS of ProRail gewoon ontkent dat er bussen waren. Ze zouden 2000 bussen nodig hebben en dat was niet te doen. Mensen moesten maar met de auto.
Je kan ook omroepen dat er een bus klaarstaat voor mensen die naar Schiphol moeten en bij de bus het kaartje controleren.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als iedereen naar die bussen was gegaan was niemand op Schiphol gekomen. Geheid dat iedereen instapt. Daar schiet je niks mee op.
Kaartjes worden nooit gecontroleerd bij de ns bussen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:10 schreef macca728 het volgende:
[..]
Je kan ook omroepen dat er een bus klaarstaat voor mensen die naar Schiphol moeten en bij de bus het kaartje controleren.
Waar een wil is is een weg of werk je bij NS ofzo ??
Omzet neemt grandioos af, iedereen koopt wel een kaartje bij de conducteur. Minder geld is minder treinen.quote:
Nee maar dat had je nu kunnen doen om te voorkomen dat iedereen instapte ipv alleen reizigers voor Schiphol.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:10 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Kaartjes worden nooit gecontroleerd bij de ns bussen.
Nee, je betaalt bijvoorbeeld voor de dienst Utrecht-Leiden centraal per trein, je betaalt niet voor een bus reisquote:Op donderdag 22 maart 2012 20:11 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee maar dat had je nu kunnen doen om te voorkomen dat iedereen instapte ipv alleen reizigers voor Schiphol.
Met als gevolg dat minstens de helft van de mensen in het station naar de bussen sprinten, en ze willen waarschijnlijk allemaal met degene die de kaartjes controleert in discussie gaan als ze de bus niet in mogen. Dat gaat gewoon niet werken.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:10 schreef macca728 het volgende:
[..]
Je kan ook omroepen dat er een bus klaarstaat voor mensen die naar Schiphol moeten en bij de bus het kaartje controleren.
Waar een wil is is een weg of werk je bij NS ofzo ??
Mwah, als dat van die organisatie ''beter OV'' of iets dergelijks komt zal ik er niet te veel waarde aan hechten. Die riepen zo snel als het kon dat er duizenden mensen in treinen vast zatenquote:Op donderdag 22 maart 2012 19:53 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja alleen werd dat niet bekend gemaakt, dus de mensen die naar Schiphol moesten en niet naar de NS balie gingen konden lekker blijven wachten.
Communicatie blijft lastig voor NS.
[..]
het ging erom dat volgens Ulx iedereen naar de bussen ging sprinten terwijl die alleen bedoeld waren voor reizigers die naar Schiphol moesten.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:13 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Nee, je betaalt bijvoorbeeld voor de dienst Utrecht-Leiden centraal per trein, je betaalt niet voor een bus reis
Precies, dus NS heeft niet alleen gelogen over die bussen maar maakt ook onderscheid tussen klanten.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:16 schreef De_Dakgoot het volgende:
De ns heeft tevens een vervoersplicht.
Natuurlijk niet, ten eerste bestaat er zoiets als een chipkaart, en moet je bij veel stations al door een poortje. De meeste mensen zullen dus gewoon een geldig kaartje hebben. D'r zullen heus wel wat mensen weten te glippen, maar dat lukt nu ook al.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:11 schreef Travel. het volgende:
[..]
Omzet neemt grandioos af, iedereen koopt wel een kaartje bij de conducteur. Minder geld is minder treinen.
Tevens verplicht een conducteur op de trein om te kijken of Anita en John die snel de trein nog wilden halen niet tussen de deur vast zitten en ledematen verliezen.
Dus plan kan niet werken
Zeker wel want als die mensen niet werken ligt een deel van nederland op zijn gat.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:16 schreef macca728 het volgende:
[..]
het ging erom dat volgens Ulx iedereen naar de bussen ging sprinten terwijl die alleen bedoeld waren voor reizigers die naar Schiphol moesten.
Mensen die gewoon werken of zoiets doms is zijn niet belangrijk genoeg.
Hoezo logen ze? Bij de infobalie, en dat is de officiele plek waar men die informatie uitgeeft, zei men het.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:17 schreef macca728 het volgende:
[..]
Precies, dus NS heeft niet alleen gelogen over die bussen maar maakt ook onderscheid tussen klanten.
Dat was hoe dan ook wel gebeurd.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:37 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Zeker wel want als die mensen niet werken ligt een deel van nederland op zijn gat.
Onwijs veel aangezien er amper 1 coupe van de oude sprinter inpast.quote:
De bussen zijn wel van andere bedrijven en worden als feite gehuurd door de ns.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:45 schreef kawotski het volgende:
Ns zet nooit voldoende bussen in ook al weten ze maanden vantevoren dat ze bussen nodig hebben. Ze hebben letterlijk schijt aan de reiziger.
Zo'n lijn als Amsterdam CS - Lelystad die eruit lag. Stopt op Science Park, Muiderpoort, Diemen, Weesp, vijf stations in Almere en dan Lelystad. Ga het maar doen met bussen, over de snelwegen daar, in de spits.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:43 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Onwijs veel aangezien er amper 1 coupe van de oude sprinter inpast.
Dat, en hoe krijg je ze op tijd bij een station? Of moet de NS altijd op elk station 2000 bussen klaar hebben staan? Just in case?quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:46 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
De bussen zijn wel van andere bedrijven en worden als feite gehuurd door de ns.
Dus het kan zijn dat er gewoonweg niet genoeg bussen zijn
Dat interesseert mij als reiziger niet..quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:46 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
De bussen zijn wel van andere bedrijven en worden als feite gehuurd door de ns.
Dus het kan zijn dat er gewoonweg niet genoeg bussen zijn
Dat is idd niet reëel.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat, en hoe krijg je ze op tijd bij een station? Of moet de NS altijd op elk station 2000 bussen klaar hebben staan? Just in case?
Die ervaring deel ik niet. Als ze aankondigen met bussen te rijden, dan rijden ze ook. En met voldoende bussen. Alleen bij calamiteiten kan het duren. Die bussen moeten wel ergens vandaan komen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:45 schreef kawotski het volgende:
Ns zet nooit voldoende bussen in ook al weten ze maanden vantevoren dat ze bussen nodig hebben. Ze hebben letterlijk schijt aan de reiziger.
Hoezo logen ze ?quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoezo logen ze? Bij de infobalie, en dat is de officiele plek waar men die informatie uitgeeft, zei men het.
Als je natuurlijk naar een rangeerlocomotiefmachinist rent om het hem te vragen ben je zelf ook niet helemaal handig bezig. En dat de NS prioriteit geeft aan mensen die een vliegtuig moeten halen is totaal niet gek. Als een paar honderd man op Schiphol waren gestrand omdat hun toestel al weg iwas stond dit topic ook vol met geklaag over de NS.
Probeer overigens maar een paar honderd bussen bij Amsterdam CS te laten komen. En er dan mee weg te rijden zonder dat je uren file hebt. Dat gaat echt niet werken.
ze rijden wel maar op kortere trajecten van ong 30 minquote:Op donderdag 22 maart 2012 20:53 schreef macca728 het volgende:
[..]
Hoezo logen ze ?
verklaring NS op nieuwssites : Er worden GEEN bussen ingezet.
quote:Tussen Leiden Centraal en Alphen a/d Rijn rijden geen treinen door herstelwerkzaamheden.
Er rijden bussen tussen Leiden Centraal en Alphen a/d Rijn.
Dat jij die ervaring niet deelt betekent niet dat het niet voorkomtquote:Op donderdag 22 maart 2012 20:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die ervaring deel ik niet. Als ze aankondigen met bussen te rijden, dan rijden ze ook. En met voldoende bussen. Alleen bij calamiteiten kan het duren. Die bussen moeten wel ergens vandaan komen.
En hoe kwamen die bussen daar dan voor de mensen naar Schiphol ? Over de rijksweg gevlogen ?quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat, en hoe krijg je ze op tijd bij een station? Of moet de NS altijd op elk station 2000 bussen klaar hebben staan? Just in case?
om 4:30 is het railnet nog onwijs rustig tegen 6.00 begint het drukker te wordenquote:Op donderdag 22 maart 2012 20:57 schreef macca728 het volgende:
[..]
En hoe kwamen die bussen daar dan voor de mensen naar Schiphol ? Over de rijksweg gevlogen ?
Het kan dus wel alleen geen 2000 bussen nee. Om 4.30 (!!!!!) was het al bekend, staan er dan al duizenden mensen in de files ? Vast.
Mee eens.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:52 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Dat is idd niet reëel.
Wat wel reëel is is reizigers tijdig informeren. Bijv door niet als er om 04:30 een probleem ontstaat pas om 08:03 - als werkend Nederland al lang en breed op het station staat - het smsje versturen dat er een storing is.
Dus moet je om 4.30 de SMS versturen (of om 5 uur)quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat was hoe dan ook wel gebeurd.
Reken uit hoe veel bussen je nodig hebt, zorg dat die allemaal bij een station kunnen komen zonder dat je een gigantische file krijgt, probeer iedereen in te laden, rij met al die bussen naar het volgende station, daar kan het hele geintje weer opnieuw gebeuren. En dan weer naar het volgende station. Uiteraard moet dit per uitgevallen treinverbinding gebeuren.
En dat alles moet uiteraard over de snelweg, die potdicht zit omdat iedereen die wat later vertrok met de auto is gegaan. Veel plezier met de bus.
het zijn monopolisten, waarom zouden ze..quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:59 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dus moet je om 4.30 de SMS versturen (of om 5 uur)
Dus moet je als een gek bussen regelen (kost geld, bussen zijn er meer dan je denkt) en die zet je in waar het drukste is.
Proberen man, gewoon proberen en als bedrijf je best doen voor je klanten.
De NS weet op dat moment al hoe lang het gaat duren? Of moet zodra er ergens ook maar één ding misgaat de hele NS direct op rampscenario overstappen?quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:57 schreef macca728 het volgende:
[..]
En hoe kwamen die bussen daar dan voor de mensen naar Schiphol ? Over de rijksweg gevlogen ?
Het kan dus wel alleen geen 2000 bussen nee. Om 4.30 (!!!!!) was het al bekend, staan er dan al duizenden mensen in de files ? Vast.
Daarom kon je juist mensen op tijd waarschuwen (wat al hoop drukte weghaalt) en kan je bussen tijdig bestellen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:58 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
om 4:30 is het railnet nog onwijs rustig tegen 6.00 begint het drukker te worden
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |