Nee joh. De Ns doet het gewoon expres. Ze houden van de aandacht en het verlies lijden van geld.quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:12 schreef Jian het volgende:
Geen vorst, geen noodweer, geen bladeren op de rails, wat nu weer? ........... pollen ?
Ik weet niet precies hoe het zit in vergelijking met buurlanden, maar ik heb weleens het idee dat de NS en Prorail met mindere kwaliteit werken als het gaat om materieel(treinen, rails, wissels ed). Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:27 schreef Joe-Momma het volgende:
[..]
Nee joh. De Ns doet het gewoon expres. Ze houden van de aandacht en het verlies lijden van geld.
Het personeel staat graag onder druk van alle boze reizigers en de onmacht die er heerst. Vanmiddag doen ze gewoon de stekker er weer in en dan rijd het allemaal weer.
Ze hebben toch bezuinigd op onderhoud e.d. ? Dan krijg je meer storingen, zie het electriciteitsnet.quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:32 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Ik weet niet precies hoe het zit in vergelijking met buurlanden, maar ik heb weleens het idee dat de NS en Prorail met mindere kwaliteit werken als het gaat om materieel(treinen, rails, wissels ed). Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?
Dat is niet echt live, hoor.quote:Op donderdag 22 maart 2012 14:23 schreef Aether het volgende:
Aantal treinen neemt weer toe:
http://kubus.mailspool.nl/spoorkaart/
Komt het niet door de openbare aanbesteding, dat ze de goedkoopste moeten nemen?quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ze hebben toch bezuinigd op onderhoud e.d. ? Dan krijg je meer storingen, zie het electriciteitsnet.
En treinen kopen die niet tegen winterweer kunnen is ook niet echt slim geweest.
Weet ik, maar extra en opgeheven treinen staan er wel op aangegeven.quote:Op donderdag 22 maart 2012 15:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat is niet echt live, hoor.
De top moet gewoon vervangen worden door mensen die verstand van het spoor hebben, en niet een vrouw die nooit iets met treinen heeft gedaan.quote:Op donderdag 22 maart 2012 15:27 schreef Shreyas het volgende:
Het wordt hoog tijd dat het kabinet de NS en Prorail hard gaat aanpakken. Geen bonussen meer voor niemand in het bedrijf en eisen dat de prijs van treinkaartjes de komende 2 jaar niet meer stijgt.
Op mijn traject doen ze dit al met controle teams in een een of andere rode jas wordt soms ook gedaan in de intercity.quote:Op donderdag 22 maart 2012 15:43 schreef Ulx het volgende:
Ze moeten de dienstregeling goed op de schop nemen.
• Geen conducteurs meer in sprinters, kan verlaat personeel ook niet meer voor vertragingen zorgen in de volgende trein waar die mee moeten gaan rijden. Je kunt toch geen kaartjes bij ze kopen, veel nut hebben ze niet op een sprinter. Controles door teams laten doen, net zoals in de tram/metro.
• Opzouten met "Intercitys" die op elk station stoppen. (Utrecht-Almere is een goed voorbeeld, die intercity stopt vrijwel overal.
Prima toch, gewoon overal invoeren. Je hebt ook geen gelul meer over rondjes rond de kerk. Want dat is de voornaamste reden dat het de mist in gaan. Het is toch bezopen dat een storing in Eindhoven gevolgen kan hebben tot in Assen alleen omdat er een conducteur of machinist gestrand is?quote:Op donderdag 22 maart 2012 15:45 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Op mijn traject doen ze dit al met controle teams in een een of andere rode jas wordt soms ook gedaan in de intercity.
Intercity's alleen laten stoppen in een stad met x aantal inwoners.
"Naar verwachting tot 23:30 uur"quote:
quote:Op donderdag 22 maart 2012 15:43 schreef Ulx het volgende:
Ze moeten de dienstregeling goed op de schop nemen.
• Geen conducteurs meer in sprinters, kan verlaat personeel ook niet meer voor vertragingen zorgen in de volgende trein waar die mee moeten gaan rijden. Je kunt toch geen kaartjes bij ze kopen, veel nut hebben ze niet op een sprinter. Controles door teams laten doen, net zoals in de tram/metro.
• Intercitynet aanbesteden per lijn, verplichting om bij grote stations ook sprinterdiensten te leveren.
• Kaartjes/klassenwissels/etc moet je daar tegen normaal(of iets hoger) tarief bij de conducteur kunnen kopen. (behalve dus in treinen zonder conducteur.)
• Stations indelen in categorie 1 tm 4 (1 stopt alles, op 4 alleen boemeltjes.). Per sprinter maar naar 1 Cat 1 station -tenzij onmogelijk- en dan weer verder. (bijv Lelystad - Amsterdam CS - Alkmaar, of Amsterdam Zuid - Utrecht - iets rond utrecht).
• Sprinters die langs een groot centraal station zijn geweest aan de andere kant als sneltrein laten doorrijden.
• Opzouten met "Intercitys" die op elk station stoppen. (Utrecht-Almere is een goed voorbeeld, die intercity stopt vrijwel overal.
De reiziger idem imho.. Ze staan nog net niet voorover gebukt maar het scheelt niet veel..quote:Op donderdag 22 maart 2012 15:57 schreef Shreyas het volgende:
[..]
"Naar verwachting tot 23:30 uur"
Wat aan faalhazen bij de NS.
Zeker, het ligt niet aan het personeel zeggen ze, maar die willen dat rondje langs de kerk niet, want dan heb je geen afwisseling.quote:Op donderdag 22 maart 2012 15:50 schreef Ulx het volgende:
[..]
Prima toch, gewoon overal invoeren. Je hebt ook geen gelul meer over rondjes rond de kerk. Want dat is de voornaamste reden dat het de mist in gaan. Het is toch bezopen dat een storing in Eindhoven gevolgen kan hebben tot in Assen alleen omdat er een conducteur of machinist gestrand is?
het zou eerst tot 4 uur durenquote:Op donderdag 22 maart 2012 15:57 schreef Shreyas het volgende:
[..]
"Naar verwachting tot 23:30 uur"
Wat aan faalhazen bij de NS.
quote:NS hield inzet bussen bewust stil
Laatste update: 22 maart 2012 18:54 info.
AMSTERDAM - De NS heeft donderdagochtend wel bussen ingezet om reizigers rond Amsterdam te vervoeren, maar heeft dit bewust niet bekendgemaakt.
Treinverkeer ontregeld Fotoserie
Een woordvoerder laat aan NU.nl weten dat er bussen waren ingezet om reizigers vanuit onder andere Amsterdam Centraal, Leiden en Haarlem naar Schiphol te vervoeren, omdat die anders hun vlucht zouden missen. Later reden de bussen ook door naar Amsterdam Zuid.
Dat er bussen reden naar de luchthaven is niet gecommuniceerd naar reizigers. Alleen mensen die zich gemeld hebben bij medewerkers van de NS kregen te horen dat er bussen klaarstonden.
.
"Het was gewoon niet mogelijk om iedereen te vertellen dat er bussen reden", zegt de woordvoerder. "We zouden dan 2000 bussen nodig hebben." Ook zouden volgens de NS mensen denken dat ze wel even met de bus zouden kunnen, terwijl dat niet mogelijk zou zijn. "Je creeërt daarmee verwachtingen die we niet kunnen waarmaken."
Hoeveel reizigers gebruikgemaakt hebben van de bussen kon het vervoersbedrijf niet zeggen.
Back-upsysteem
De treinstoring is veroorzaakt door een fout in het back-upsysteem. ProRail heeft laten weten dat zich een fout heeft voorgedaan in de schakelsoftware. Het systeem kon daardoor niet in werking treden. Vervolgens konden de seinen en wissels niet bediend worden.
De storing trad rond 4.30 uur donderdagmorgen trad de storing op. Om 08.40 uur was de softwarefout hersteld, aldus ProRail en konden de seinen en wissels weer worden bediend.
Storing
Inmiddels rijden de treinen met een lichte vertraging na de storing van vanochtend.
Een aantal intercity's stopt ook op kleinere stations om zoveel mogelijk reizigers op hun plaats van bestemming te krijgen. Een NS-woordvoerster zei dat de treinen rond de avondspits zoveel mogelijk weer volgens het schema rijden.
De treinenloop was flink verstoord door een storing in de verkeersleidingpost in Amsterdam. Spoorbeheerder Prorail bood donderdagochtend al excuses aan voor het ongemak dat door de storing ontstond. ''We realiseren ons hoe onaangenaam deze situatie voor NS, de goederenvervoerders en hun klanten is.''
Opheldering
De Tweede Kamer wil van minister Melanie Schultz (Infrastructuur) schriftelijk opheldering over de grote treinstoring donderdagochtend rond Amsterdam.
De minister moet wat de Kamer betreft duidelijkheid geven over de oorzaak, de informatie aan reizigers en het optreden van NS en spoorbeheerder Prorail.
'Vreselijk'
Schultz zegt in een reactie dat de treinstoring vreselijk is voor de treinreiziger. De bewindsvrouw zei verder nog niet te kunnen reageren op de storing. ''Ik heb nog geen beeld van wat precies de oorzaak is'', zei ze in Brussel, waar ze was voor beraad met Europese collega's.
Schultz hoopt dat er snel uitsluitsel is, of het bijvoorbeeld een fout in het systeem was of een samenloop van omstandigheden.
De verwachting is weer bijgesteld naar 16:00 uurquote:Op donderdag 22 maart 2012 18:28 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
het zou eerst tot 4 uur duren
vorig jaar ook was er een storing bij een brug duurde een hele week
Ik heb alle begrip voor de NS dat ze als eerste mensen die een vliegtuig moeten halen wegbrengen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 19:23 schreef macca728 het volgende:
het wordt steeds gekker. Dus mensen volgende keer massaal naar NS balie en klagen.
Anders laten ze je gewoon staan.
[..]
Ja alleen werd dat niet bekend gemaakt, dus de mensen die naar Schiphol moesten en niet naar de NS balie gingen konden lekker blijven wachten.quote:Op donderdag 22 maart 2012 19:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik heb alle begrip voor de NS dat ze als eerste mensen die een vliegtuig moeten halen wegbrengen.
quote:Dat er bussen reden naar de luchthaven is niet gecommuniceerd naar reizigers
ja en de prorail top ookquote:Op donderdag 22 maart 2012 19:56 schreef starla het volgende:
Wordt het niet een keer tijd voor ontslagen in de NS-top?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |