abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 maart 2012 @ 11:27:59 #31
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_109380876
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 09:12 schreef Jian het volgende:
Geen vorst, geen noodweer, geen bladeren op de rails, wat nu weer? ........... pollen ?
Nee joh. De Ns doet het gewoon expres. Ze houden van de aandacht en het verlies lijden van geld.
Het personeel staat graag onder druk van alle boze reizigers en de onmacht die er heerst. Vanmiddag doen ze gewoon de stekker er weer in en dan rijd het allemaal weer.
pi_109381026
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2012 11:27 schreef Joe-Momma het volgende:

[..]

Nee joh. De Ns doet het gewoon expres. Ze houden van de aandacht en het verlies lijden van geld.
Het personeel staat graag onder druk van alle boze reizigers en de onmacht die er heerst. Vanmiddag doen ze gewoon de stekker er weer in en dan rijd het allemaal weer.
Ik weet niet precies hoe het zit in vergelijking met buurlanden, maar ik heb weleens het idee dat de NS en Prorail met mindere kwaliteit werken als het gaat om materieel(treinen, rails, wissels ed). Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?
pi_109381094
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 11:32 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Ik weet niet precies hoe het zit in vergelijking met buurlanden, maar ik heb weleens het idee dat de NS en Prorail met mindere kwaliteit werken als het gaat om materieel(treinen, rails, wissels ed). Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?
Ze hebben toch bezuinigd op onderhoud e.d. ? Dan krijg je meer storingen, zie het electriciteitsnet.
En treinen kopen die niet tegen winterweer kunnen is ook niet echt slim geweest.
  donderdag 22 maart 2012 @ 11:54:40 #34
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_109381905
En dat mag wel Prorail?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_109387178
Oh man, stond me d'r net een te ragen op Leiden C.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_109387397
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_109387474
Aantal treinen neemt weer toe:
http://kubus.mailspool.nl/spoorkaart/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 22 maart 2012 @ 15:06:50 #38
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_109389074
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 14:23 schreef Aether het volgende:
Aantal treinen neemt weer toe:
http://kubus.mailspool.nl/spoorkaart/
Dat is niet echt live, hoor.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_109389518
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 11:34 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ze hebben toch bezuinigd op onderhoud e.d. ? Dan krijg je meer storingen, zie het electriciteitsnet.
En treinen kopen die niet tegen winterweer kunnen is ook niet echt slim geweest.
Komt het niet door de openbare aanbesteding, dat ze de goedkoopste moeten nemen?
pi_109389626
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2012 15:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Dat is niet echt live, hoor.
Weet ik, maar extra en opgeheven treinen staan er wel op aangegeven.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_109389659
weer een wisselstoring op alphen :')
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_109389705
Het wordt hoog tijd dat het kabinet de NS en Prorail hard gaat aanpakken. Geen bonussen meer voor niemand in het bedrijf en eisen dat de prijs van treinkaartjes de komende 2 jaar niet meer stijgt.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_109390193
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 15:27 schreef Shreyas het volgende:
Het wordt hoog tijd dat het kabinet de NS en Prorail hard gaat aanpakken. Geen bonussen meer voor niemand in het bedrijf en eisen dat de prijs van treinkaartjes de komende 2 jaar niet meer stijgt.
De top moet gewoon vervangen worden door mensen die verstand van het spoor hebben, en niet een vrouw die nooit iets met treinen heeft gedaan.
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_109390274
Ze moeten de dienstregeling goed op de schop nemen.

• Geen conducteurs meer in sprinters, kan verlaat personeel ook niet meer voor vertragingen zorgen in de volgende trein waar die mee moeten gaan rijden. Je kunt toch geen kaartjes bij ze kopen, veel nut hebben ze niet op een sprinter. Controles door teams laten doen, net zoals in de tram/metro.
• Intercitynet aanbesteden per lijn, verplichting om bij grote stations ook sprinterdiensten te leveren.
• Kaartjes/klassenwissels/etc moet je daar tegen normaal(of iets hoger) tarief bij de conducteur kunnen kopen. (behalve dus in treinen zonder conducteur.)
• Stations indelen in categorie 1 tm 4 (1 stopt alles, op 4 alleen boemeltjes.). Per sprinter maar naar 1 Cat 1 station -tenzij onmogelijk- en dan weer verder. (bijv Lelystad - Amsterdam CS - Alkmaar, of Amsterdam Zuid - Utrecht - iets rond utrecht).
• Sprinters die langs een groot centraal station zijn geweest aan de andere kant als sneltrein laten doorrijden.
• Opzouten met "Intercitys" die op elk station stoppen. (Utrecht-Almere is een goed voorbeeld, die intercity stopt vrijwel overal.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2012 15:44:47 ]
pi_109390352
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 15:43 schreef Ulx het volgende:
Ze moeten de dienstregeling goed op de schop nemen.

• Geen conducteurs meer in sprinters, kan verlaat personeel ook niet meer voor vertragingen zorgen in de volgende trein waar die mee moeten gaan rijden. Je kunt toch geen kaartjes bij ze kopen, veel nut hebben ze niet op een sprinter. Controles door teams laten doen, net zoals in de tram/metro.

• Opzouten met "Intercitys" die op elk station stoppen. (Utrecht-Almere is een goed voorbeeld, die intercity stopt vrijwel overal.
Op mijn traject doen ze dit al met controle teams in een een of andere rode jas wordt soms ook gedaan in de intercity.

Intercity's alleen laten stoppen in een stad met x aantal inwoners.
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_109390503
quote:
10s.gif Op donderdag 22 maart 2012 15:45 schreef De_Dakgoot het volgende:

[..]

Op mijn traject doen ze dit al met controle teams in een een of andere rode jas wordt soms ook gedaan in de intercity.

Intercity's alleen laten stoppen in een stad met x aantal inwoners.
Prima toch, gewoon overal invoeren. Je hebt ook geen gelul meer over rondjes rond de kerk. Want dat is de voornaamste reden dat het de mist in gaan. Het is toch bezopen dat een storing in Eindhoven gevolgen kan hebben tot in Assen alleen omdat er een conducteur of machinist gestrand is?
pi_109390768
quote:
10s.gif Op donderdag 22 maart 2012 15:24 schreef De_Dakgoot het volgende:
weer een wisselstoring op alphen :')
"Naar verwachting tot 23:30 uur" :D
Wat aan faalhazen bij de NS.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_109390842
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 15:43 schreef Ulx het volgende:
Ze moeten de dienstregeling goed op de schop nemen.

Geen conducteurs meer in sprinters, kan verlaat personeel ook niet meer voor vertragingen zorgen in de volgende trein waar die mee moeten gaan rijden. Je kunt toch geen kaartjes bij ze kopen, veel nut hebben ze niet op een sprinter. Controles door teams laten doen, net zoals in de tram/metro.
• Intercitynet aanbesteden per lijn, verplichting om bij grote stations ook sprinterdiensten te leveren.
Kaartjes/klassenwissels/etc moet je daar tegen normaal(of iets hoger) tarief bij de conducteur kunnen kopen. (behalve dus in treinen zonder conducteur.)
• Stations indelen in categorie 1 tm 4 (1 stopt alles, op 4 alleen boemeltjes.). Per sprinter maar naar 1 Cat 1 station -tenzij onmogelijk- en dan weer verder. (bijv Lelystad - Amsterdam CS - Alkmaar, of Amsterdam Zuid - Utrecht - iets rond utrecht).
• Sprinters die langs een groot centraal station zijn geweest aan de andere kant als sneltrein laten doorrijden.
• Opzouten met "Intercitys" die op elk station stoppen. (Utrecht-Almere is een goed voorbeeld, die intercity stopt vrijwel overal.
:')
pi_109390909
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 16:00 schreef Travel. het volgende:

[..]

:')
Wat klopt er niet?
pi_109394605
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 15:57 schreef Shreyas het volgende:

[..]

"Naar verwachting tot 23:30 uur" :D
Wat aan faalhazen bij de NS.
De reiziger idem imho.. Ze staan nog net niet voorover gebukt maar het scheelt niet veel..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_109395382
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 15:50 schreef Ulx het volgende:

[..]

Prima toch, gewoon overal invoeren. Je hebt ook geen gelul meer over rondjes rond de kerk. Want dat is de voornaamste reden dat het de mist in gaan. Het is toch bezopen dat een storing in Eindhoven gevolgen kan hebben tot in Assen alleen omdat er een conducteur of machinist gestrand is?
Zeker, het ligt niet aan het personeel zeggen ze, maar die willen dat rondje langs de kerk niet, want dan heb je geen afwisseling.

Ja pech, ik rij ook elke dag hetzelfde rondje naar mijn werk met dezelfde collega's en dezelfde grappen.
pi_109395699
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 15:57 schreef Shreyas het volgende:

[..]

"Naar verwachting tot 23:30 uur" :D
Wat aan faalhazen bij de NS.
het zou eerst tot 4 uur duren :')
vorig jaar ook was er een storing bij een brug duurde een hele week :')
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_109397891
het wordt steeds gekker. Dus mensen volgende keer massaal naar NS balie en klagen.
Anders laten ze je gewoon staan.

quote:
NS hield inzet bussen bewust stil

Laatste update: 22 maart 2012 18:54 info.

AMSTERDAM - De NS heeft donderdagochtend wel bussen ingezet om reizigers rond Amsterdam te vervoeren, maar heeft dit bewust niet bekendgemaakt.

Treinverkeer ontregeld Fotoserie

Een woordvoerder laat aan NU.nl weten dat er bussen waren ingezet om reizigers vanuit onder andere Amsterdam Centraal, Leiden en Haarlem naar Schiphol te vervoeren, omdat die anders hun vlucht zouden missen. Later reden de bussen ook door naar Amsterdam Zuid.

Dat er bussen reden naar de luchthaven is niet gecommuniceerd naar reizigers. Alleen mensen die zich gemeld hebben bij medewerkers van de NS kregen te horen dat er bussen klaarstonden.

.
"Het was gewoon niet mogelijk om iedereen te vertellen dat er bussen reden", zegt de woordvoerder. "We zouden dan 2000 bussen nodig hebben." Ook zouden volgens de NS mensen denken dat ze wel even met de bus zouden kunnen, terwijl dat niet mogelijk zou zijn. "Je creeërt daarmee verwachtingen die we niet kunnen waarmaken."

Hoeveel reizigers gebruikgemaakt hebben van de bussen kon het vervoersbedrijf niet zeggen.



Back-upsysteem


De treinstoring is veroorzaakt door een fout in het back-upsysteem. ProRail heeft laten weten dat zich een fout heeft voorgedaan in de schakelsoftware. Het systeem kon daardoor niet in werking treden. Vervolgens konden de seinen en wissels niet bediend worden.

De storing trad rond 4.30 uur donderdagmorgen trad de storing op. Om 08.40 uur was de softwarefout hersteld, aldus ProRail en konden de seinen en wissels weer worden bediend.



Storing


Inmiddels rijden de treinen met een lichte vertraging na de storing van vanochtend.

Een aantal intercity's stopt ook op kleinere stations om zoveel mogelijk reizigers op hun plaats van bestemming te krijgen. Een NS-woordvoerster zei dat de treinen rond de avondspits zoveel mogelijk weer volgens het schema rijden.

De treinenloop was flink verstoord door een storing in de verkeersleidingpost in Amsterdam. Spoorbeheerder Prorail bood donderdagochtend al excuses aan voor het ongemak dat door de storing ontstond. ''We realiseren ons hoe onaangenaam deze situatie voor NS, de goederenvervoerders en hun klanten is.''



Opheldering


De Tweede Kamer wil van minister Melanie Schultz (Infrastructuur) schriftelijk opheldering over de grote treinstoring donderdagochtend rond Amsterdam.

De minister moet wat de Kamer betreft duidelijkheid geven over de oorzaak, de informatie aan reizigers en het optreden van NS en spoorbeheerder Prorail.



'Vreselijk'


Schultz zegt in een reactie dat de treinstoring vreselijk is voor de treinreiziger. De bewindsvrouw zei verder nog niet te kunnen reageren op de storing. ''Ik heb nog geen beeld van wat precies de oorzaak is'', zei ze in Brussel, waar ze was voor beraad met Europese collega's.

Schultz hoopt dat er snel uitsluitsel is, of het bijvoorbeeld een fout in het systeem was of een samenloop van omstandigheden.
  donderdag 22 maart 2012 @ 19:23:56 #54
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_109397916
Morgen rijdt er op Alphen nog niets :')
  Moderator donderdag 22 maart 2012 @ 19:25:03 #55
42184 crew  DaMart
pi_109397965
quote:
10s.gif Op donderdag 22 maart 2012 18:28 schreef De_Dakgoot het volgende:

[..]

het zou eerst tot 4 uur duren :')
vorig jaar ook was er een storing bij een brug duurde een hele week :')
De verwachting is weer bijgesteld naar 16:00 uur :Y.

Morgenmiddag welteverstaan :P.
pi_109399195
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 19:23 schreef macca728 het volgende:
het wordt steeds gekker. Dus mensen volgende keer massaal naar NS balie en klagen.
Anders laten ze je gewoon staan.

[..]

Ik heb alle begrip voor de NS dat ze als eerste mensen die een vliegtuig moeten halen wegbrengen.
  donderdag 22 maart 2012 @ 19:49:15 #57
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_109399345
Gelukkig hebben we de bonussen nog.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_109399640
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 19:46 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik heb alle begrip voor de NS dat ze als eerste mensen die een vliegtuig moeten halen wegbrengen.
Ja alleen werd dat niet bekend gemaakt, dus de mensen die naar Schiphol moesten en niet naar de NS balie gingen konden lekker blijven wachten.

Communicatie blijft lastig voor NS.

quote:
Dat er bussen reden naar de luchthaven is niet gecommuniceerd naar reizigers
pi_109399808
Wordt het niet een keer tijd voor ontslagen in de NS-top?
I feel kinda Locrian today
pi_109399944
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 19:56 schreef starla het volgende:
Wordt het niet een keer tijd voor ontslagen in de NS-top?
ja en de prorail top ook
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')