Zeker, het ligt niet aan het personeel zeggen ze, maar die willen dat rondje langs de kerk niet, want dan heb je geen afwisseling.quote:Op donderdag 22 maart 2012 15:50 schreef Ulx het volgende:
[..]
Prima toch, gewoon overal invoeren. Je hebt ook geen gelul meer over rondjes rond de kerk. Want dat is de voornaamste reden dat het de mist in gaan. Het is toch bezopen dat een storing in Eindhoven gevolgen kan hebben tot in Assen alleen omdat er een conducteur of machinist gestrand is?
het zou eerst tot 4 uur durenquote:Op donderdag 22 maart 2012 15:57 schreef Shreyas het volgende:
[..]
"Naar verwachting tot 23:30 uur"
Wat aan faalhazen bij de NS.
quote:NS hield inzet bussen bewust stil
Laatste update: 22 maart 2012 18:54 info.
AMSTERDAM - De NS heeft donderdagochtend wel bussen ingezet om reizigers rond Amsterdam te vervoeren, maar heeft dit bewust niet bekendgemaakt.
Treinverkeer ontregeld Fotoserie
Een woordvoerder laat aan NU.nl weten dat er bussen waren ingezet om reizigers vanuit onder andere Amsterdam Centraal, Leiden en Haarlem naar Schiphol te vervoeren, omdat die anders hun vlucht zouden missen. Later reden de bussen ook door naar Amsterdam Zuid.
Dat er bussen reden naar de luchthaven is niet gecommuniceerd naar reizigers. Alleen mensen die zich gemeld hebben bij medewerkers van de NS kregen te horen dat er bussen klaarstonden.
.
"Het was gewoon niet mogelijk om iedereen te vertellen dat er bussen reden", zegt de woordvoerder. "We zouden dan 2000 bussen nodig hebben." Ook zouden volgens de NS mensen denken dat ze wel even met de bus zouden kunnen, terwijl dat niet mogelijk zou zijn. "Je creeërt daarmee verwachtingen die we niet kunnen waarmaken."
Hoeveel reizigers gebruikgemaakt hebben van de bussen kon het vervoersbedrijf niet zeggen.
Back-upsysteem
De treinstoring is veroorzaakt door een fout in het back-upsysteem. ProRail heeft laten weten dat zich een fout heeft voorgedaan in de schakelsoftware. Het systeem kon daardoor niet in werking treden. Vervolgens konden de seinen en wissels niet bediend worden.
De storing trad rond 4.30 uur donderdagmorgen trad de storing op. Om 08.40 uur was de softwarefout hersteld, aldus ProRail en konden de seinen en wissels weer worden bediend.
Storing
Inmiddels rijden de treinen met een lichte vertraging na de storing van vanochtend.
Een aantal intercity's stopt ook op kleinere stations om zoveel mogelijk reizigers op hun plaats van bestemming te krijgen. Een NS-woordvoerster zei dat de treinen rond de avondspits zoveel mogelijk weer volgens het schema rijden.
De treinenloop was flink verstoord door een storing in de verkeersleidingpost in Amsterdam. Spoorbeheerder Prorail bood donderdagochtend al excuses aan voor het ongemak dat door de storing ontstond. ''We realiseren ons hoe onaangenaam deze situatie voor NS, de goederenvervoerders en hun klanten is.''
Opheldering
De Tweede Kamer wil van minister Melanie Schultz (Infrastructuur) schriftelijk opheldering over de grote treinstoring donderdagochtend rond Amsterdam.
De minister moet wat de Kamer betreft duidelijkheid geven over de oorzaak, de informatie aan reizigers en het optreden van NS en spoorbeheerder Prorail.
'Vreselijk'
Schultz zegt in een reactie dat de treinstoring vreselijk is voor de treinreiziger. De bewindsvrouw zei verder nog niet te kunnen reageren op de storing. ''Ik heb nog geen beeld van wat precies de oorzaak is'', zei ze in Brussel, waar ze was voor beraad met Europese collega's.
Schultz hoopt dat er snel uitsluitsel is, of het bijvoorbeeld een fout in het systeem was of een samenloop van omstandigheden.
De verwachting is weer bijgesteld naar 16:00 uurquote:Op donderdag 22 maart 2012 18:28 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
het zou eerst tot 4 uur duren
vorig jaar ook was er een storing bij een brug duurde een hele week
Ik heb alle begrip voor de NS dat ze als eerste mensen die een vliegtuig moeten halen wegbrengen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 19:23 schreef macca728 het volgende:
het wordt steeds gekker. Dus mensen volgende keer massaal naar NS balie en klagen.
Anders laten ze je gewoon staan.
[..]
Ja alleen werd dat niet bekend gemaakt, dus de mensen die naar Schiphol moesten en niet naar de NS balie gingen konden lekker blijven wachten.quote:Op donderdag 22 maart 2012 19:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik heb alle begrip voor de NS dat ze als eerste mensen die een vliegtuig moeten halen wegbrengen.
quote:Dat er bussen reden naar de luchthaven is niet gecommuniceerd naar reizigers
ja en de prorail top ookquote:Op donderdag 22 maart 2012 19:56 schreef starla het volgende:
Wordt het niet een keer tijd voor ontslagen in de NS-top?
.. vooral ook het advies dat ze gaven.. stel uw reis uit..quote:Op donderdag 22 maart 2012 19:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik heb alle begrip voor de NS dat ze als eerste mensen die een vliegtuig moeten halen wegbrengen.
of neem een ander vervoermiddel !!quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:00 schreef kawotski het volgende:
[..]
.. vooral ook het advies dat ze gaven.. stel uw reis uit..
Op de radio werd door NS of ProRail gewoon ontkent dat er bussen waren. Ze zouden 2000 bussen nodig hebben en dat was niet te doen. Mensen moesten maar met de auto.quote:Op donderdag 22 maart 2012 19:53 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja alleen werd dat niet bekend gemaakt, dus de mensen die naar Schiphol moesten en niet naar de NS balie gingen konden lekker blijven wachten.
Communicatie blijft lastig voor NS.
[..]
Als iedereen naar die bussen was gegaan was niemand op Schiphol gekomen. Geheid dat iedereen instapt. Daar schiet je niks mee op.quote:Op donderdag 22 maart 2012 19:53 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja alleen werd dat niet bekend gemaakt, dus de mensen die naar Schiphol moesten en niet naar de NS balie gingen konden lekker blijven wachten.
Communicatie blijft lastig voor NS.
[..]
Ja dat zei de NS ook, alleen mensen die aan de balie kwamen kregen blijkbaar te horen dat er wel bussen waren.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Op de radio werd door NS of ProRail gewoon ontkent dat er bussen waren. Ze zouden 2000 bussen nodig hebben en dat was niet te doen. Mensen moesten maar met de auto.
Het lijkt me dat ze daar gelijk in hadden.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Op de radio werd door NS of ProRail gewoon ontkent dat er bussen waren. Ze zouden 2000 bussen nodig hebben en dat was niet te doen. Mensen moesten maar met de auto.
Je kan ook omroepen dat er een bus klaarstaat voor mensen die naar Schiphol moeten en bij de bus het kaartje controleren.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als iedereen naar die bussen was gegaan was niemand op Schiphol gekomen. Geheid dat iedereen instapt. Daar schiet je niks mee op.
Kaartjes worden nooit gecontroleerd bij de ns bussen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:10 schreef macca728 het volgende:
[..]
Je kan ook omroepen dat er een bus klaarstaat voor mensen die naar Schiphol moeten en bij de bus het kaartje controleren.
Waar een wil is is een weg of werk je bij NS ofzo ??
Omzet neemt grandioos af, iedereen koopt wel een kaartje bij de conducteur. Minder geld is minder treinen.quote:
Nee maar dat had je nu kunnen doen om te voorkomen dat iedereen instapte ipv alleen reizigers voor Schiphol.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:10 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Kaartjes worden nooit gecontroleerd bij de ns bussen.
Nee, je betaalt bijvoorbeeld voor de dienst Utrecht-Leiden centraal per trein, je betaalt niet voor een bus reisquote:Op donderdag 22 maart 2012 20:11 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee maar dat had je nu kunnen doen om te voorkomen dat iedereen instapte ipv alleen reizigers voor Schiphol.
Met als gevolg dat minstens de helft van de mensen in het station naar de bussen sprinten, en ze willen waarschijnlijk allemaal met degene die de kaartjes controleert in discussie gaan als ze de bus niet in mogen. Dat gaat gewoon niet werken.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:10 schreef macca728 het volgende:
[..]
Je kan ook omroepen dat er een bus klaarstaat voor mensen die naar Schiphol moeten en bij de bus het kaartje controleren.
Waar een wil is is een weg of werk je bij NS ofzo ??
Mwah, als dat van die organisatie ''beter OV'' of iets dergelijks komt zal ik er niet te veel waarde aan hechten. Die riepen zo snel als het kon dat er duizenden mensen in treinen vast zatenquote:Op donderdag 22 maart 2012 19:53 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja alleen werd dat niet bekend gemaakt, dus de mensen die naar Schiphol moesten en niet naar de NS balie gingen konden lekker blijven wachten.
Communicatie blijft lastig voor NS.
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |