Zeker, het ligt niet aan het personeel zeggen ze, maar die willen dat rondje langs de kerk niet, want dan heb je geen afwisseling.quote:Op donderdag 22 maart 2012 15:50 schreef Ulx het volgende:
[..]
Prima toch, gewoon overal invoeren. Je hebt ook geen gelul meer over rondjes rond de kerk. Want dat is de voornaamste reden dat het de mist in gaan. Het is toch bezopen dat een storing in Eindhoven gevolgen kan hebben tot in Assen alleen omdat er een conducteur of machinist gestrand is?
het zou eerst tot 4 uur durenquote:Op donderdag 22 maart 2012 15:57 schreef Shreyas het volgende:
[..]
"Naar verwachting tot 23:30 uur"
Wat aan faalhazen bij de NS.
quote:NS hield inzet bussen bewust stil
Laatste update: 22 maart 2012 18:54 info.
AMSTERDAM - De NS heeft donderdagochtend wel bussen ingezet om reizigers rond Amsterdam te vervoeren, maar heeft dit bewust niet bekendgemaakt.
Treinverkeer ontregeld Fotoserie
Een woordvoerder laat aan NU.nl weten dat er bussen waren ingezet om reizigers vanuit onder andere Amsterdam Centraal, Leiden en Haarlem naar Schiphol te vervoeren, omdat die anders hun vlucht zouden missen. Later reden de bussen ook door naar Amsterdam Zuid.
Dat er bussen reden naar de luchthaven is niet gecommuniceerd naar reizigers. Alleen mensen die zich gemeld hebben bij medewerkers van de NS kregen te horen dat er bussen klaarstonden.
.
"Het was gewoon niet mogelijk om iedereen te vertellen dat er bussen reden", zegt de woordvoerder. "We zouden dan 2000 bussen nodig hebben." Ook zouden volgens de NS mensen denken dat ze wel even met de bus zouden kunnen, terwijl dat niet mogelijk zou zijn. "Je creeërt daarmee verwachtingen die we niet kunnen waarmaken."
Hoeveel reizigers gebruikgemaakt hebben van de bussen kon het vervoersbedrijf niet zeggen.
Back-upsysteem
De treinstoring is veroorzaakt door een fout in het back-upsysteem. ProRail heeft laten weten dat zich een fout heeft voorgedaan in de schakelsoftware. Het systeem kon daardoor niet in werking treden. Vervolgens konden de seinen en wissels niet bediend worden.
De storing trad rond 4.30 uur donderdagmorgen trad de storing op. Om 08.40 uur was de softwarefout hersteld, aldus ProRail en konden de seinen en wissels weer worden bediend.
Storing
Inmiddels rijden de treinen met een lichte vertraging na de storing van vanochtend.
Een aantal intercity's stopt ook op kleinere stations om zoveel mogelijk reizigers op hun plaats van bestemming te krijgen. Een NS-woordvoerster zei dat de treinen rond de avondspits zoveel mogelijk weer volgens het schema rijden.
De treinenloop was flink verstoord door een storing in de verkeersleidingpost in Amsterdam. Spoorbeheerder Prorail bood donderdagochtend al excuses aan voor het ongemak dat door de storing ontstond. ''We realiseren ons hoe onaangenaam deze situatie voor NS, de goederenvervoerders en hun klanten is.''
Opheldering
De Tweede Kamer wil van minister Melanie Schultz (Infrastructuur) schriftelijk opheldering over de grote treinstoring donderdagochtend rond Amsterdam.
De minister moet wat de Kamer betreft duidelijkheid geven over de oorzaak, de informatie aan reizigers en het optreden van NS en spoorbeheerder Prorail.
'Vreselijk'
Schultz zegt in een reactie dat de treinstoring vreselijk is voor de treinreiziger. De bewindsvrouw zei verder nog niet te kunnen reageren op de storing. ''Ik heb nog geen beeld van wat precies de oorzaak is'', zei ze in Brussel, waar ze was voor beraad met Europese collega's.
Schultz hoopt dat er snel uitsluitsel is, of het bijvoorbeeld een fout in het systeem was of een samenloop van omstandigheden.
De verwachting is weer bijgesteld naar 16:00 uurquote:Op donderdag 22 maart 2012 18:28 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
het zou eerst tot 4 uur duren
vorig jaar ook was er een storing bij een brug duurde een hele week
Ik heb alle begrip voor de NS dat ze als eerste mensen die een vliegtuig moeten halen wegbrengen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 19:23 schreef macca728 het volgende:
het wordt steeds gekker. Dus mensen volgende keer massaal naar NS balie en klagen.
Anders laten ze je gewoon staan.
[..]
Ja alleen werd dat niet bekend gemaakt, dus de mensen die naar Schiphol moesten en niet naar de NS balie gingen konden lekker blijven wachten.quote:Op donderdag 22 maart 2012 19:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik heb alle begrip voor de NS dat ze als eerste mensen die een vliegtuig moeten halen wegbrengen.
quote:Dat er bussen reden naar de luchthaven is niet gecommuniceerd naar reizigers
ja en de prorail top ookquote:Op donderdag 22 maart 2012 19:56 schreef starla het volgende:
Wordt het niet een keer tijd voor ontslagen in de NS-top?
.. vooral ook het advies dat ze gaven.. stel uw reis uit..quote:Op donderdag 22 maart 2012 19:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik heb alle begrip voor de NS dat ze als eerste mensen die een vliegtuig moeten halen wegbrengen.
of neem een ander vervoermiddel !!quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:00 schreef kawotski het volgende:
[..]
.. vooral ook het advies dat ze gaven.. stel uw reis uit..
Op de radio werd door NS of ProRail gewoon ontkent dat er bussen waren. Ze zouden 2000 bussen nodig hebben en dat was niet te doen. Mensen moesten maar met de auto.quote:Op donderdag 22 maart 2012 19:53 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja alleen werd dat niet bekend gemaakt, dus de mensen die naar Schiphol moesten en niet naar de NS balie gingen konden lekker blijven wachten.
Communicatie blijft lastig voor NS.
[..]
Als iedereen naar die bussen was gegaan was niemand op Schiphol gekomen. Geheid dat iedereen instapt. Daar schiet je niks mee op.quote:Op donderdag 22 maart 2012 19:53 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja alleen werd dat niet bekend gemaakt, dus de mensen die naar Schiphol moesten en niet naar de NS balie gingen konden lekker blijven wachten.
Communicatie blijft lastig voor NS.
[..]
Ja dat zei de NS ook, alleen mensen die aan de balie kwamen kregen blijkbaar te horen dat er wel bussen waren.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Op de radio werd door NS of ProRail gewoon ontkent dat er bussen waren. Ze zouden 2000 bussen nodig hebben en dat was niet te doen. Mensen moesten maar met de auto.
Het lijkt me dat ze daar gelijk in hadden.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Op de radio werd door NS of ProRail gewoon ontkent dat er bussen waren. Ze zouden 2000 bussen nodig hebben en dat was niet te doen. Mensen moesten maar met de auto.
Je kan ook omroepen dat er een bus klaarstaat voor mensen die naar Schiphol moeten en bij de bus het kaartje controleren.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als iedereen naar die bussen was gegaan was niemand op Schiphol gekomen. Geheid dat iedereen instapt. Daar schiet je niks mee op.
Kaartjes worden nooit gecontroleerd bij de ns bussen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:10 schreef macca728 het volgende:
[..]
Je kan ook omroepen dat er een bus klaarstaat voor mensen die naar Schiphol moeten en bij de bus het kaartje controleren.
Waar een wil is is een weg of werk je bij NS ofzo ??
Omzet neemt grandioos af, iedereen koopt wel een kaartje bij de conducteur. Minder geld is minder treinen.quote:
Nee maar dat had je nu kunnen doen om te voorkomen dat iedereen instapte ipv alleen reizigers voor Schiphol.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:10 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Kaartjes worden nooit gecontroleerd bij de ns bussen.
Nee, je betaalt bijvoorbeeld voor de dienst Utrecht-Leiden centraal per trein, je betaalt niet voor een bus reisquote:Op donderdag 22 maart 2012 20:11 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee maar dat had je nu kunnen doen om te voorkomen dat iedereen instapte ipv alleen reizigers voor Schiphol.
Met als gevolg dat minstens de helft van de mensen in het station naar de bussen sprinten, en ze willen waarschijnlijk allemaal met degene die de kaartjes controleert in discussie gaan als ze de bus niet in mogen. Dat gaat gewoon niet werken.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:10 schreef macca728 het volgende:
[..]
Je kan ook omroepen dat er een bus klaarstaat voor mensen die naar Schiphol moeten en bij de bus het kaartje controleren.
Waar een wil is is een weg of werk je bij NS ofzo ??
Mwah, als dat van die organisatie ''beter OV'' of iets dergelijks komt zal ik er niet te veel waarde aan hechten. Die riepen zo snel als het kon dat er duizenden mensen in treinen vast zatenquote:Op donderdag 22 maart 2012 19:53 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja alleen werd dat niet bekend gemaakt, dus de mensen die naar Schiphol moesten en niet naar de NS balie gingen konden lekker blijven wachten.
Communicatie blijft lastig voor NS.
[..]
het ging erom dat volgens Ulx iedereen naar de bussen ging sprinten terwijl die alleen bedoeld waren voor reizigers die naar Schiphol moesten.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:13 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Nee, je betaalt bijvoorbeeld voor de dienst Utrecht-Leiden centraal per trein, je betaalt niet voor een bus reis
Precies, dus NS heeft niet alleen gelogen over die bussen maar maakt ook onderscheid tussen klanten.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:16 schreef De_Dakgoot het volgende:
De ns heeft tevens een vervoersplicht.
Natuurlijk niet, ten eerste bestaat er zoiets als een chipkaart, en moet je bij veel stations al door een poortje. De meeste mensen zullen dus gewoon een geldig kaartje hebben. D'r zullen heus wel wat mensen weten te glippen, maar dat lukt nu ook al.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:11 schreef Travel. het volgende:
[..]
Omzet neemt grandioos af, iedereen koopt wel een kaartje bij de conducteur. Minder geld is minder treinen.
Tevens verplicht een conducteur op de trein om te kijken of Anita en John die snel de trein nog wilden halen niet tussen de deur vast zitten en ledematen verliezen.
Dus plan kan niet werken
Zeker wel want als die mensen niet werken ligt een deel van nederland op zijn gat.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:16 schreef macca728 het volgende:
[..]
het ging erom dat volgens Ulx iedereen naar de bussen ging sprinten terwijl die alleen bedoeld waren voor reizigers die naar Schiphol moesten.
Mensen die gewoon werken of zoiets doms is zijn niet belangrijk genoeg.
Hoezo logen ze? Bij de infobalie, en dat is de officiele plek waar men die informatie uitgeeft, zei men het.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:17 schreef macca728 het volgende:
[..]
Precies, dus NS heeft niet alleen gelogen over die bussen maar maakt ook onderscheid tussen klanten.
Dat was hoe dan ook wel gebeurd.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:37 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Zeker wel want als die mensen niet werken ligt een deel van nederland op zijn gat.
Onwijs veel aangezien er amper 1 coupe van de oude sprinter inpast.quote:
De bussen zijn wel van andere bedrijven en worden als feite gehuurd door de ns.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:45 schreef kawotski het volgende:
Ns zet nooit voldoende bussen in ook al weten ze maanden vantevoren dat ze bussen nodig hebben. Ze hebben letterlijk schijt aan de reiziger.
Zo'n lijn als Amsterdam CS - Lelystad die eruit lag. Stopt op Science Park, Muiderpoort, Diemen, Weesp, vijf stations in Almere en dan Lelystad. Ga het maar doen met bussen, over de snelwegen daar, in de spits.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:43 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Onwijs veel aangezien er amper 1 coupe van de oude sprinter inpast.
Dat, en hoe krijg je ze op tijd bij een station? Of moet de NS altijd op elk station 2000 bussen klaar hebben staan? Just in case?quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:46 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
De bussen zijn wel van andere bedrijven en worden als feite gehuurd door de ns.
Dus het kan zijn dat er gewoonweg niet genoeg bussen zijn
Dat interesseert mij als reiziger niet..quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:46 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
De bussen zijn wel van andere bedrijven en worden als feite gehuurd door de ns.
Dus het kan zijn dat er gewoonweg niet genoeg bussen zijn
Dat is idd niet reëel.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat, en hoe krijg je ze op tijd bij een station? Of moet de NS altijd op elk station 2000 bussen klaar hebben staan? Just in case?
Die ervaring deel ik niet. Als ze aankondigen met bussen te rijden, dan rijden ze ook. En met voldoende bussen. Alleen bij calamiteiten kan het duren. Die bussen moeten wel ergens vandaan komen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:45 schreef kawotski het volgende:
Ns zet nooit voldoende bussen in ook al weten ze maanden vantevoren dat ze bussen nodig hebben. Ze hebben letterlijk schijt aan de reiziger.
Hoezo logen ze ?quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoezo logen ze? Bij de infobalie, en dat is de officiele plek waar men die informatie uitgeeft, zei men het.
Als je natuurlijk naar een rangeerlocomotiefmachinist rent om het hem te vragen ben je zelf ook niet helemaal handig bezig. En dat de NS prioriteit geeft aan mensen die een vliegtuig moeten halen is totaal niet gek. Als een paar honderd man op Schiphol waren gestrand omdat hun toestel al weg iwas stond dit topic ook vol met geklaag over de NS.
Probeer overigens maar een paar honderd bussen bij Amsterdam CS te laten komen. En er dan mee weg te rijden zonder dat je uren file hebt. Dat gaat echt niet werken.
ze rijden wel maar op kortere trajecten van ong 30 minquote:Op donderdag 22 maart 2012 20:53 schreef macca728 het volgende:
[..]
Hoezo logen ze ?
verklaring NS op nieuwssites : Er worden GEEN bussen ingezet.
quote:Tussen Leiden Centraal en Alphen a/d Rijn rijden geen treinen door herstelwerkzaamheden.
Er rijden bussen tussen Leiden Centraal en Alphen a/d Rijn.
Dat jij die ervaring niet deelt betekent niet dat het niet voorkomtquote:Op donderdag 22 maart 2012 20:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die ervaring deel ik niet. Als ze aankondigen met bussen te rijden, dan rijden ze ook. En met voldoende bussen. Alleen bij calamiteiten kan het duren. Die bussen moeten wel ergens vandaan komen.
En hoe kwamen die bussen daar dan voor de mensen naar Schiphol ? Over de rijksweg gevlogen ?quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat, en hoe krijg je ze op tijd bij een station? Of moet de NS altijd op elk station 2000 bussen klaar hebben staan? Just in case?
om 4:30 is het railnet nog onwijs rustig tegen 6.00 begint het drukker te wordenquote:Op donderdag 22 maart 2012 20:57 schreef macca728 het volgende:
[..]
En hoe kwamen die bussen daar dan voor de mensen naar Schiphol ? Over de rijksweg gevlogen ?
Het kan dus wel alleen geen 2000 bussen nee. Om 4.30 (!!!!!) was het al bekend, staan er dan al duizenden mensen in de files ? Vast.
Mee eens.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:52 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Dat is idd niet reëel.
Wat wel reëel is is reizigers tijdig informeren. Bijv door niet als er om 04:30 een probleem ontstaat pas om 08:03 - als werkend Nederland al lang en breed op het station staat - het smsje versturen dat er een storing is.
Dus moet je om 4.30 de SMS versturen (of om 5 uur)quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat was hoe dan ook wel gebeurd.
Reken uit hoe veel bussen je nodig hebt, zorg dat die allemaal bij een station kunnen komen zonder dat je een gigantische file krijgt, probeer iedereen in te laden, rij met al die bussen naar het volgende station, daar kan het hele geintje weer opnieuw gebeuren. En dan weer naar het volgende station. Uiteraard moet dit per uitgevallen treinverbinding gebeuren.
En dat alles moet uiteraard over de snelweg, die potdicht zit omdat iedereen die wat later vertrok met de auto is gegaan. Veel plezier met de bus.
het zijn monopolisten, waarom zouden ze..quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:59 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dus moet je om 4.30 de SMS versturen (of om 5 uur)
Dus moet je als een gek bussen regelen (kost geld, bussen zijn er meer dan je denkt) en die zet je in waar het drukste is.
Proberen man, gewoon proberen en als bedrijf je best doen voor je klanten.
De NS weet op dat moment al hoe lang het gaat duren? Of moet zodra er ergens ook maar één ding misgaat de hele NS direct op rampscenario overstappen?quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:57 schreef macca728 het volgende:
[..]
En hoe kwamen die bussen daar dan voor de mensen naar Schiphol ? Over de rijksweg gevlogen ?
Het kan dus wel alleen geen 2000 bussen nee. Om 4.30 (!!!!!) was het al bekend, staan er dan al duizenden mensen in de files ? Vast.
Daarom kon je juist mensen op tijd waarschuwen (wat al hoop drukte weghaalt) en kan je bussen tijdig bestellen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:58 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
om 4:30 is het railnet nog onwijs rustig tegen 6.00 begint het drukker te worden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |