abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109401023
De ns heeft tevens een vervoersplicht.
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_109401068
quote:
10s.gif Op donderdag 22 maart 2012 20:13 schreef De_Dakgoot het volgende:

[..]

Nee, je betaalt bijvoorbeeld voor de dienst Utrecht-Leiden centraal per trein, je betaalt niet voor een bus reis
het ging erom dat volgens Ulx iedereen naar de bussen ging sprinten terwijl die alleen bedoeld waren voor reizigers die naar Schiphol moesten.

Mensen die gewoon werken of zoiets doms is zijn niet belangrijk genoeg.
pi_109401107
quote:
10s.gif Op donderdag 22 maart 2012 20:16 schreef De_Dakgoot het volgende:
De ns heeft tevens een vervoersplicht.
Precies, dus NS heeft niet alleen gelogen over die bussen maar maakt ook onderscheid tussen klanten.
pi_109401797
quote:
4s.gif Op donderdag 22 maart 2012 20:11 schreef Travel. het volgende:

[..]

Omzet neemt grandioos af, iedereen koopt wel een kaartje bij de conducteur. Minder geld is minder treinen.
Tevens verplicht een conducteur op de trein om te kijken of Anita en John die snel de trein nog wilden halen niet tussen de deur vast zitten en ledematen verliezen.

Dus plan kan niet werken
Natuurlijk niet, ten eerste bestaat er zoiets als een chipkaart, en moet je bij veel stations al door een poortje. De meeste mensen zullen dus gewoon een geldig kaartje hebben. D'r zullen heus wel wat mensen weten te glippen, maar dat lukt nu ook al.
En die verplichting om te kijken leg je dan bij de machinist. Het gaat over sprinters. Dat zijn relatief korte treinen. Op veel trajecten is er nu toch al weinig controle, of zitten mensen gewoon te kort in zo'n ding. Laat gewoon een groepje controleurs op een station instappen, de hele trein controleren en wie dan geen geldig kaartje heeft heeft dus gewoon vette pech. Een volgend station pakken ze weer een andere trein. Als er zes controleurs om een zwartrijder staan zal die ook niet snel een grote bek geven.

Maar in een trein met conducteur (dus intercities, etc.) wil ik gewoon een kaartje kunnen als dat nodig is. Dat kan zo'n beetje in elk land, behalve in Nederland.
Ik wil gewoon geen trein gaan missen als er een rij van heb ik jou daar staat bij een oplaadpunt.. Als ik zie dat de tweede klas helemaal vol zit, maar in de eerste klas zijn nog zitplaatsen wil ik gewoon in de trein tegen normaal tarief een toeslag daarvoor kunnen kopen. En ik wil dat ze mijn kortingskaart meenemen in de prijs. Het is toch zwaar klantonvriendelijk dat de NS me verplicht om van te voren te besluiten of ik de gok wil nemen om te kunnen zitten of niet? Ik moet namelijk al van te voren een eventueel gekochte toeslag al afstempelen. Dat is gewoon zonde van mijn geld als een trein leeg is.
pi_109402225
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 20:16 schreef macca728 het volgende:

[..]

het ging erom dat volgens Ulx iedereen naar de bussen ging sprinten terwijl die alleen bedoeld waren voor reizigers die naar Schiphol moesten.

Mensen die gewoon werken of zoiets doms is zijn niet belangrijk genoeg.
Zeker wel want als die mensen niet werken ligt een deel van nederland op zijn gat.
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_109402263
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 20:17 schreef macca728 het volgende:

[..]

Precies, dus NS heeft niet alleen gelogen over die bussen maar maakt ook onderscheid tussen klanten.
Hoezo logen ze? Bij de infobalie, en dat is de officiele plek waar men die informatie uitgeeft, zei men het.

Als je natuurlijk naar een rangeerlocomotiefmachinist rent om het hem te vragen ben je zelf ook niet helemaal handig bezig. En dat de NS prioriteit geeft aan mensen die een vliegtuig moeten halen is totaal niet gek. Als een paar honderd man op Schiphol waren gestrand omdat hun toestel al weg iwas stond dit topic ook vol met geklaag over de NS.

Probeer overigens maar een paar honderd bussen bij Amsterdam CS te laten komen. En er dan mee weg te rijden zonder dat je uren file hebt. Dat gaat echt niet werken.
pi_109402467
quote:
10s.gif Op donderdag 22 maart 2012 20:37 schreef De_Dakgoot het volgende:

[..]

Zeker wel want als die mensen niet werken ligt een deel van nederland op zijn gat.
Dat was hoe dan ook wel gebeurd.

Reken uit hoe veel bussen je nodig hebt, zorg dat die allemaal bij een station kunnen komen zonder dat je een gigantische file krijgt, probeer iedereen in te laden, rij met al die bussen naar het volgende station, daar kan het hele geintje weer opnieuw gebeuren. En dan weer naar het volgende station. Uiteraard moet dit per uitgevallen treinverbinding gebeuren.

En dat alles moet uiteraard over de snelweg, die potdicht zit omdat iedereen die wat later vertrok met de auto is gegaan. Veel plezier met de bus.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2012 20:44:08 ]
pi_109402537
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 20:42 schreef Ulx het volgende:

Reken uit hoe veel bussen je nodig hebt,

Onwijs veel aangezien er amper 1 coupe van de oude sprinter inpast.
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_109402634
Ns zet nooit voldoende bussen in ook al weten ze maanden vantevoren dat ze bussen nodig hebben. Ze hebben letterlijk schijt aan de reiziger.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_109402685
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 20:45 schreef kawotski het volgende:
Ns zet nooit voldoende bussen in ook al weten ze maanden vantevoren dat ze bussen nodig hebben. Ze hebben letterlijk schijt aan de reiziger.
De bussen zijn wel van andere bedrijven en worden als feite gehuurd door de ns.
Dus het kan zijn dat er gewoonweg niet genoeg bussen zijn
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_109402693
quote:
10s.gif Op donderdag 22 maart 2012 20:43 schreef De_Dakgoot het volgende:

[..]

Onwijs veel aangezien er amper 1 coupe van de oude sprinter inpast.
Zo'n lijn als Amsterdam CS - Lelystad die eruit lag. Stopt op Science Park, Muiderpoort, Diemen, Weesp, vijf stations in Almere en dan Lelystad. Ga het maar doen met bussen, over de snelwegen daar, in de spits.
pi_109402753
quote:
10s.gif Op donderdag 22 maart 2012 20:46 schreef De_Dakgoot het volgende:

[..]

De bussen zijn wel van andere bedrijven en worden als feite gehuurd door de ns.
Dus het kan zijn dat er gewoonweg niet genoeg bussen zijn
Dat, en hoe krijg je ze op tijd bij een station? Of moet de NS altijd op elk station 2000 bussen klaar hebben staan? Just in case?
pi_109402921
quote:
10s.gif Op donderdag 22 maart 2012 20:46 schreef De_Dakgoot het volgende:

[..]

De bussen zijn wel van andere bedrijven en worden als feite gehuurd door de ns.
Dus het kan zijn dat er gewoonweg niet genoeg bussen zijn
Dat interesseert mij als reiziger niet..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_109402947
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 20:48 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat, en hoe krijg je ze op tijd bij een station? Of moet de NS altijd op elk station 2000 bussen klaar hebben staan? Just in case?
Dat is idd niet reëel.

Wat wel reëel is is reizigers tijdig informeren. Bijv door niet als er om 04:30 een probleem ontstaat pas om 08:03 - als werkend Nederland al lang en breed op het station staat - het smsje versturen dat er een storing is.
pi_109402959
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 20:45 schreef kawotski het volgende:
Ns zet nooit voldoende bussen in ook al weten ze maanden vantevoren dat ze bussen nodig hebben. Ze hebben letterlijk schijt aan de reiziger.
Die ervaring deel ik niet. Als ze aankondigen met bussen te rijden, dan rijden ze ook. En met voldoende bussen. Alleen bij calamiteiten kan het duren. Die bussen moeten wel ergens vandaan komen.
pi_109402986
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 20:38 schreef Ulx het volgende:

[..]

Hoezo logen ze? Bij de infobalie, en dat is de officiele plek waar men die informatie uitgeeft, zei men het.

Als je natuurlijk naar een rangeerlocomotiefmachinist rent om het hem te vragen ben je zelf ook niet helemaal handig bezig. En dat de NS prioriteit geeft aan mensen die een vliegtuig moeten halen is totaal niet gek. Als een paar honderd man op Schiphol waren gestrand omdat hun toestel al weg iwas stond dit topic ook vol met geklaag over de NS.

Probeer overigens maar een paar honderd bussen bij Amsterdam CS te laten komen. En er dan mee weg te rijden zonder dat je uren file hebt. Dat gaat echt niet werken.
Hoezo logen ze ?

verklaring NS op nieuwssites : Er worden GEEN bussen ingezet.
pi_109403069
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 20:53 schreef macca728 het volgende:

[..]

Hoezo logen ze ?

verklaring NS op nieuwssites : Er worden GEEN bussen ingezet.
ze rijden wel maar op kortere trajecten van ong 30 min

quote:
Tussen Leiden Centraal en Alphen a/d Rijn rijden geen treinen door herstelwerkzaamheden.
Er rijden bussen tussen Leiden Centraal en Alphen a/d Rijn.
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_109403099
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 20:52 schreef Ulx het volgende:

[..]

Die ervaring deel ik niet. Als ze aankondigen met bussen te rijden, dan rijden ze ook. En met voldoende bussen. Alleen bij calamiteiten kan het duren. Die bussen moeten wel ergens vandaan komen.
Dat jij die ervaring niet deelt betekent niet dat het niet voorkomt
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_109403187
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 20:48 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat, en hoe krijg je ze op tijd bij een station? Of moet de NS altijd op elk station 2000 bussen klaar hebben staan? Just in case?
En hoe kwamen die bussen daar dan voor de mensen naar Schiphol ? Over de rijksweg gevlogen ?
Het kan dus wel alleen geen 2000 bussen nee. Om 4.30 (!!!!!) was het al bekend, staan er dan al duizenden mensen in de files ? Vast.
pi_109403248
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 20:57 schreef macca728 het volgende:

[..]

En hoe kwamen die bussen daar dan voor de mensen naar Schiphol ? Over de rijksweg gevlogen ?
Het kan dus wel alleen geen 2000 bussen nee. Om 4.30 (!!!!!) was het al bekend, staan er dan al duizenden mensen in de files ? Vast.
om 4:30 is het railnet nog onwijs rustig tegen 6.00 begint het drukker te worden
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_109403263
quote:
3s.gif Op donderdag 22 maart 2012 20:52 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Dat is idd niet reëel.

Wat wel reëel is is reizigers tijdig informeren. Bijv door niet als er om 04:30 een probleem ontstaat pas om 08:03 - als werkend Nederland al lang en breed op het station staat - het smsje versturen dat er een storing is.
Mee eens.

Alleen weet je vaak van te voren niet wanneer een storing opgelost is. Op een berichtje voor elke melding die ze krijgen die een storing kan veroorzaken als men het niet op weet te lossen zit ik ook niet echt te wachten.
pi_109403333
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 20:42 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat was hoe dan ook wel gebeurd.

Reken uit hoe veel bussen je nodig hebt, zorg dat die allemaal bij een station kunnen komen zonder dat je een gigantische file krijgt, probeer iedereen in te laden, rij met al die bussen naar het volgende station, daar kan het hele geintje weer opnieuw gebeuren. En dan weer naar het volgende station. Uiteraard moet dit per uitgevallen treinverbinding gebeuren.

En dat alles moet uiteraard over de snelweg, die potdicht zit omdat iedereen die wat later vertrok met de auto is gegaan. Veel plezier met de bus.
Dus moet je om 4.30 de SMS versturen (of om 5 uur)
Dus moet je als een gek bussen regelen (kost geld, bussen zijn er meer dan je denkt) en die zet je in waar het drukste is.

Proberen man, gewoon proberen en als bedrijf je best doen voor je klanten.
pi_109403398
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 20:59 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dus moet je om 4.30 de SMS versturen (of om 5 uur)
Dus moet je als een gek bussen regelen (kost geld, bussen zijn er meer dan je denkt) en die zet je in waar het drukste is.

Proberen man, gewoon proberen en als bedrijf je best doen voor je klanten.
het zijn monopolisten, waarom zouden ze..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_109403402
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 20:57 schreef macca728 het volgende:

[..]

En hoe kwamen die bussen daar dan voor de mensen naar Schiphol ? Over de rijksweg gevlogen ?
Het kan dus wel alleen geen 2000 bussen nee. Om 4.30 (!!!!!) was het al bekend, staan er dan al duizenden mensen in de files ? Vast.
De NS weet op dat moment al hoe lang het gaat duren? Of moet zodra er ergens ook maar één ding misgaat de hele NS direct op rampscenario overstappen?
pi_109403403
quote:
10s.gif Op donderdag 22 maart 2012 20:58 schreef De_Dakgoot het volgende:

[..]

om 4:30 is het railnet nog onwijs rustig tegen 6.00 begint het drukker te worden
Daarom kon je juist mensen op tijd waarschuwen (wat al hoop drukte weghaalt) en kan je bussen tijdig bestellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')