het ging erom dat volgens Ulx iedereen naar de bussen ging sprinten terwijl die alleen bedoeld waren voor reizigers die naar Schiphol moesten.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:13 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Nee, je betaalt bijvoorbeeld voor de dienst Utrecht-Leiden centraal per trein, je betaalt niet voor een bus reis
Precies, dus NS heeft niet alleen gelogen over die bussen maar maakt ook onderscheid tussen klanten.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:16 schreef De_Dakgoot het volgende:
De ns heeft tevens een vervoersplicht.
Natuurlijk niet, ten eerste bestaat er zoiets als een chipkaart, en moet je bij veel stations al door een poortje. De meeste mensen zullen dus gewoon een geldig kaartje hebben. D'r zullen heus wel wat mensen weten te glippen, maar dat lukt nu ook al.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:11 schreef Travel. het volgende:
[..]
Omzet neemt grandioos af, iedereen koopt wel een kaartje bij de conducteur. Minder geld is minder treinen.
Tevens verplicht een conducteur op de trein om te kijken of Anita en John die snel de trein nog wilden halen niet tussen de deur vast zitten en ledematen verliezen.
Dus plan kan niet werken
Zeker wel want als die mensen niet werken ligt een deel van nederland op zijn gat.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:16 schreef macca728 het volgende:
[..]
het ging erom dat volgens Ulx iedereen naar de bussen ging sprinten terwijl die alleen bedoeld waren voor reizigers die naar Schiphol moesten.
Mensen die gewoon werken of zoiets doms is zijn niet belangrijk genoeg.
Hoezo logen ze? Bij de infobalie, en dat is de officiele plek waar men die informatie uitgeeft, zei men het.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:17 schreef macca728 het volgende:
[..]
Precies, dus NS heeft niet alleen gelogen over die bussen maar maakt ook onderscheid tussen klanten.
Dat was hoe dan ook wel gebeurd.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:37 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Zeker wel want als die mensen niet werken ligt een deel van nederland op zijn gat.
Onwijs veel aangezien er amper 1 coupe van de oude sprinter inpast.quote:
De bussen zijn wel van andere bedrijven en worden als feite gehuurd door de ns.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:45 schreef kawotski het volgende:
Ns zet nooit voldoende bussen in ook al weten ze maanden vantevoren dat ze bussen nodig hebben. Ze hebben letterlijk schijt aan de reiziger.
Zo'n lijn als Amsterdam CS - Lelystad die eruit lag. Stopt op Science Park, Muiderpoort, Diemen, Weesp, vijf stations in Almere en dan Lelystad. Ga het maar doen met bussen, over de snelwegen daar, in de spits.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:43 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Onwijs veel aangezien er amper 1 coupe van de oude sprinter inpast.
Dat, en hoe krijg je ze op tijd bij een station? Of moet de NS altijd op elk station 2000 bussen klaar hebben staan? Just in case?quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:46 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
De bussen zijn wel van andere bedrijven en worden als feite gehuurd door de ns.
Dus het kan zijn dat er gewoonweg niet genoeg bussen zijn
Dat interesseert mij als reiziger niet..quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:46 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
De bussen zijn wel van andere bedrijven en worden als feite gehuurd door de ns.
Dus het kan zijn dat er gewoonweg niet genoeg bussen zijn
Dat is idd niet reëel.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat, en hoe krijg je ze op tijd bij een station? Of moet de NS altijd op elk station 2000 bussen klaar hebben staan? Just in case?
Die ervaring deel ik niet. Als ze aankondigen met bussen te rijden, dan rijden ze ook. En met voldoende bussen. Alleen bij calamiteiten kan het duren. Die bussen moeten wel ergens vandaan komen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:45 schreef kawotski het volgende:
Ns zet nooit voldoende bussen in ook al weten ze maanden vantevoren dat ze bussen nodig hebben. Ze hebben letterlijk schijt aan de reiziger.
Hoezo logen ze ?quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoezo logen ze? Bij de infobalie, en dat is de officiele plek waar men die informatie uitgeeft, zei men het.
Als je natuurlijk naar een rangeerlocomotiefmachinist rent om het hem te vragen ben je zelf ook niet helemaal handig bezig. En dat de NS prioriteit geeft aan mensen die een vliegtuig moeten halen is totaal niet gek. Als een paar honderd man op Schiphol waren gestrand omdat hun toestel al weg iwas stond dit topic ook vol met geklaag over de NS.
Probeer overigens maar een paar honderd bussen bij Amsterdam CS te laten komen. En er dan mee weg te rijden zonder dat je uren file hebt. Dat gaat echt niet werken.
ze rijden wel maar op kortere trajecten van ong 30 minquote:Op donderdag 22 maart 2012 20:53 schreef macca728 het volgende:
[..]
Hoezo logen ze ?
verklaring NS op nieuwssites : Er worden GEEN bussen ingezet.
quote:Tussen Leiden Centraal en Alphen a/d Rijn rijden geen treinen door herstelwerkzaamheden.
Er rijden bussen tussen Leiden Centraal en Alphen a/d Rijn.
Dat jij die ervaring niet deelt betekent niet dat het niet voorkomtquote:Op donderdag 22 maart 2012 20:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die ervaring deel ik niet. Als ze aankondigen met bussen te rijden, dan rijden ze ook. En met voldoende bussen. Alleen bij calamiteiten kan het duren. Die bussen moeten wel ergens vandaan komen.
En hoe kwamen die bussen daar dan voor de mensen naar Schiphol ? Over de rijksweg gevlogen ?quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat, en hoe krijg je ze op tijd bij een station? Of moet de NS altijd op elk station 2000 bussen klaar hebben staan? Just in case?
om 4:30 is het railnet nog onwijs rustig tegen 6.00 begint het drukker te wordenquote:Op donderdag 22 maart 2012 20:57 schreef macca728 het volgende:
[..]
En hoe kwamen die bussen daar dan voor de mensen naar Schiphol ? Over de rijksweg gevlogen ?
Het kan dus wel alleen geen 2000 bussen nee. Om 4.30 (!!!!!) was het al bekend, staan er dan al duizenden mensen in de files ? Vast.
Mee eens.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:52 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Dat is idd niet reëel.
Wat wel reëel is is reizigers tijdig informeren. Bijv door niet als er om 04:30 een probleem ontstaat pas om 08:03 - als werkend Nederland al lang en breed op het station staat - het smsje versturen dat er een storing is.
Dus moet je om 4.30 de SMS versturen (of om 5 uur)quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat was hoe dan ook wel gebeurd.
Reken uit hoe veel bussen je nodig hebt, zorg dat die allemaal bij een station kunnen komen zonder dat je een gigantische file krijgt, probeer iedereen in te laden, rij met al die bussen naar het volgende station, daar kan het hele geintje weer opnieuw gebeuren. En dan weer naar het volgende station. Uiteraard moet dit per uitgevallen treinverbinding gebeuren.
En dat alles moet uiteraard over de snelweg, die potdicht zit omdat iedereen die wat later vertrok met de auto is gegaan. Veel plezier met de bus.
het zijn monopolisten, waarom zouden ze..quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:59 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dus moet je om 4.30 de SMS versturen (of om 5 uur)
Dus moet je als een gek bussen regelen (kost geld, bussen zijn er meer dan je denkt) en die zet je in waar het drukste is.
Proberen man, gewoon proberen en als bedrijf je best doen voor je klanten.
De NS weet op dat moment al hoe lang het gaat duren? Of moet zodra er ergens ook maar één ding misgaat de hele NS direct op rampscenario overstappen?quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:57 schreef macca728 het volgende:
[..]
En hoe kwamen die bussen daar dan voor de mensen naar Schiphol ? Over de rijksweg gevlogen ?
Het kan dus wel alleen geen 2000 bussen nee. Om 4.30 (!!!!!) was het al bekend, staan er dan al duizenden mensen in de files ? Vast.
Daarom kon je juist mensen op tijd waarschuwen (wat al hoop drukte weghaalt) en kan je bussen tijdig bestellen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:58 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
om 4:30 is het railnet nog onwijs rustig tegen 6.00 begint het drukker te worden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |