abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 maart 2012 @ 21:00:57 #101
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_109403423
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 21:00 schreef kawotski het volgende:

[..]

het zijn monopolisten, waarom zouden ze..
Vervoersplicht.
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_109403451
quote:
10s.gif Op donderdag 22 maart 2012 21:00 schreef De_Dakgoot het volgende:

[..]

Vervoersplicht.
ja, maar er staat toch geen straf op
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_109403502
De NS kan je wel vergelijken met Assad.. Die is er ook zgn voor zijn volk, het pakt toch net even anders uit.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_109403505
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 20:58 schreef Ulx het volgende:

[..]

Mee eens.

Alleen weet je vaak van te voren niet wanneer een storing opgelost is. Op een berichtje voor elke melding die ze krijgen die een storing kan veroorzaken als men het niet op weet te lossen zit ik ook niet echt te wachten.
beste reiziger, er is momenteel een wisslstoring bij Amsterdam, het is nog niet bekend hoe lang dit gaat duren. Check NS.nl voor de laatste informatie.
pi_109403518
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 21:00 schreef kawotski het volgende:

[..]

het zijn monopolisten, waarom zouden ze..
Al was het geen monopolist geweest. Andere aanbieders moeten over dezelfde wissels die het niet doen rijden.
  Moderator donderdag 22 maart 2012 @ 21:03:29 #106
42184 crew  DaMart
pi_109403553
quote:
3s.gif Op donderdag 22 maart 2012 20:52 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Dat is idd niet reëel.

Wat wel reëel is is reizigers tijdig informeren. Bijv door niet als er om 04:30 een probleem ontstaat pas om 08:03 - als werkend Nederland al lang en breed op het station staat - het smsje versturen dat er een storing is.
Om 6:30 was het anders al lang te lezen op internet en teletekst hoor. Dus reizigers hadden het eerder kunnen weten dan dat de sms verstuurd werd.
pi_109403556
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 21:02 schreef Ulx het volgende:

[..]

Al was het geen monopolist geweest. Andere aanbieders moeten over dezelfde wissels die het niet doen rijden.
maar daar hoeven ze zich voorlopig nog niet druk om te maken
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  donderdag 22 maart 2012 @ 21:04:28 #108
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_109403603
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 21:01 schreef kawotski het volgende:

[..]

ja, maar er staat toch geen straf op
Wel een boete van een paar miljoen
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_109403643
quote:
10s.gif Op donderdag 22 maart 2012 21:04 schreef De_Dakgoot het volgende:

[..]

Wel een boete van een paar miljoen
die de reiziger uiteindelijk betaald..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_109404163
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 16:01 schreef Ulx het volgende:

[..]

Wat klopt er niet?
Machinist kan niet te laat komen? Zelfde tarrief, iets hoger geen hond die een kaartje koopt.
Ic lijnen opsplitsen?? 6x overstappen om van Groningen naar de randstad te komen.

En aansluitingen worden niet meer overgenomen, dat zie je nu al in Zutphen, Arnhem, Groningen Leeuwarden, Amersfoort, Mariënberg, en straks in Zwolle als Arriva op Emmen gaat rijden.
Of denk aan de aansluiting vanaf Deventer naar Leeuwarden en Groningen, nu word er nog netjes gewacht a 5min.

Of er word opgepiept dat je net binnenkomt dat je nog even 3 min wacht, van welke richting dan ook.
Volgens mij ga jij niet zo vaak met de trein?
Ik zwaai naar dieren.
pi_109404245
quote:
14s.gif Op donderdag 22 maart 2012 21:03 schreef DaMart het volgende:

[..]

Om 6:30 was het anders al lang te lezen op internet en teletekst hoor. Dus reizigers hadden het eerder kunnen weten dan dat de sms verstuurd werd.
haha dus je abonneert je op een SMS dienst en dan wordt je geacht om zonder bericht op NS.nl te kijken ?

Dan heb je die SMS dienst dus voor Jan L/
pi_109404303
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 21:13 schreef Geerd het volgende:

[..]

Machinist kan niet te laat komen? Zelfde tarrief, iets hoger geen hond die een kaartje koopt.
Ic lijnen opsplitsen?? 6x overstappen om van Groningen naar de randstad te komen.

En aansluitingen worden niet meer overgenomen, dat zie je nu al in Zutphen, Arnhem, Groningen Leeuwarden, en straks in Zwolle als Arriva op Emmen gaat rijden.
Of denk aan de aansluiting vanaf Deventer naar Leeuwarden en Groningen, nu word er nog netjes gewacht a 5min.

Of er word opgepiept dat je net binnenkomt dat je nog even 3 min wacht, van welke richting dan ook.
Volgens mij ga jij niet zo vaak met de trein?
Ik ga ontzettend vaak met de trein. En die aansluitingen kun je gewoon verplicht stellen. Verder heb ik het een en ander al toegelicht.
pi_109404440
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 21:15 schreef macca728 het volgende:

[..]

haha dus je abonneert je op een SMS dienst en dan wordt je geacht om zonder bericht op NS.nl te kijken ?

Dan heb je die SMS dienst dus voor Jan L/
Dus jij wil zodra er ook maar iets is wat wellicht later tot verdere storingen zou kunnen leiden of misschien niet direct oplosbaar is een berichtje? In dat geval krijg je heel veel berichtjes.
pi_109404523
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 18:18 schreef macca728 het volgende:

[..]

Zeker, het ligt niet aan het personeel zeggen ze, maar die willen dat rondje langs de kerk niet, want dan heb je geen afwisseling.

Ja pech, ik rij ook elke dag hetzelfde rondje naar mijn werk met dezelfde collega's en dezelfde grappen.
Ja dat doe ik toch ook al naar het werk :') :')
Ik zwaai naar dieren.
pi_109404610
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 21:21 schreef Geerd het volgende:

[..]

Ja dat doe ik toch ook al naar het werk :') :')
Waarom kan je dan niet elke dag hetzelfde traject rijden ? Krijg je nog binding ook met je klanten net als buschauffeurs.
pi_109404672
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 21:19 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dus jij wil zodra er ook maar iets is wat wellicht later tot verdere storingen zou kunnen leiden of misschien niet direct oplosbaar is een berichtje? In dat geval krijg je heel veel berichtjes.
Er was tcoh al een storing ? Dan kan je toch gewoon doorgeven met genoemd berichtje ?
Ja er zijn heel veel storingen, misschien eens iets aan doen ?
pi_109404718
Ze hoeven helemaal niet elke dag hetzelfde ritje te rijden. Als ze maar per dag hetzelfde ritje rijden.
pi_109404739
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 10:06 schreef Big-Ern het volgende:
Lullig dat het juist bij de NS nu weer fout gaat. Aan de andere kant kan je auto ook een keer kapot gaan.
een keer ja maar de NS faalt op een behoorlijk regelmatige basis, als ik dan zie hoe duur ze daarmee nog zijn vindt ik het schandalig.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_109404811
misschien moet je verplicht gaan stellen bij elke storing van deze omvang gratis treinverkeer ter compensatie !
pi_109404863
Het enige wat echt te wijten aan de NS valt in mijn ogen, is het waarschuwingssmsje. Dat kwam pas om half 9 binnen.
pi_109404866
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 21:24 schreef macca728 het volgende:

[..]

Er was tcoh al een storing ? Dan kan je toch gewoon doorgeven met genoemd berichtje ?
Ja er zijn heel veel storingen, misschien eens iets aan doen ?
Als jij twintig berichten per dag krijgt, en daar zit je zo aan, maar die zelden tot storingen leiden waar jij last van hebt, kijk je binnen een week niet meer op die site.
pi_109404935
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 21:22 schreef macca728 het volgende:

[..]

Waarom kan je dan niet elke dag hetzelfde traject rijden ? Krijg je nog binding ook met je klanten net als buschauffeurs.
Omdat dat zooo saai is en gevaarlijk, je krijgt verwachtings patronen als in seinen ohw is toch wel veilig hoppa deuren dicht gooien etc vergelijk het met stoplichten die op groen springen als je aan komt rijden.
Rondje om de kerk gaan ze er niet meer door krijgen.
Buschauffeurs rijden ook niet constant het zelfde rondje als je dat dacht :P
Ik zwaai naar dieren.
pi_109404941
quote:
13s.gif Op donderdag 22 maart 2012 21:27 schreef Travel. het volgende:
Het enige wat echt te wijten aan de NS valt in mijn ogen, is het waarschuwingssmsje. Dat kwam pas om half 9 binnen.
Dat ligt aan de hoeveelheid SMSjes die ze moeten versturen. Als ze in een keer iedereen een bericht sturen krijg je oudejaarsavond toestanden.
pi_109404954
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 21:27 schreef Ulx het volgende:

[..]

Als jij twintig berichten per dag krijgt, en daar zit je zo aan, maar die zelden tot storingen leiden waar jij last van hebt, kijk je binnen een week niet meer op die site.
Moelijk he lezen, er is een storing en dan kan je dat bericht versturen.

Het was al bekend dat de dienstregeling niet opgestart kon worden. Hoe laat begint die dienstregeling ?

Dan moet je al een SMS sturen.
pi_109405011
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 21:28 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat ligt aan de hoeveelheid SMSjes die ze moeten versturen. Als ze in een keer iedereen een bericht sturen krijg je oudejaarsavond toestanden.
Mwah, half negen is relatief wel erg laat.
pi_109405022
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 21:27 schreef Ulx het volgende:

[..]

Als jij twintig berichten per dag krijgt, en daar zit je zo aan, maar die zelden tot storingen leiden waar jij last van hebt, kijk je binnen een week niet meer op die site.
wat wel een optie kan zijn.

klant registreerd zich bij site en geeft zijn woon werk verkeer op (eventueel met (werk)tijden) en mogelijkheid dagen uit te sluiten zoals weekenden b.v. en als er een storing is op dat traject bericht dat moet best (deels) haalbaar zijn
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_109405038
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 21:28 schreef macca728 het volgende:

[..]

Moelijk he lezen, er is een storing en dan kan je dat bericht versturen.
Weet men direct nadat ergens een lampje rood oplicht hoe snel het is opgelost? Ik denk van niet. Dan moet je dus direct gaan waarschuwen. Anders ben je al te laat.
pi_109405091
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 21:30 schreef Ulx het volgende:

[..]

Weet men direct nadat ergens een lampje rood oplicht hoe snel het is opgelost? Ik denk van niet. Dan moet je dus direct gaan waarschuwen. Anders ben je al te laat.
Nee jij denkt van niet, maar NS dacht van wel, staat in nieuwsbericht. De ochtenddienstregeling kon niet worden opgestart. DUS dan kan je SMS sturen.
pi_109405100
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 21:29 schreef Travel. het volgende:

[..]

Mwah, half negen is relatief wel erg laat.
Er zijn ook mensen geweest die hem eerder kregen. Gewoon pech gehad dus.
pi_109405189
Directeur Dirix van Prorail kan een cursus mediatraining wel gebruiken:

http://nos.nl/video/35455(...)-amsterdam-stil.html
vanaf 0:40 min.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_109405219
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 21:31 schreef Ulx het volgende:

[..]

Er zijn ook mensen geweest die hem eerder kregen. Gewoon pech gehad dus.
Oo, kom daar sowieso nooit in de buurt dus het boeit me toch niet zoveel. Maar las her en der dat men hem pas om 8 kreeg, vandaar.
pi_109405335
quote:
9s.gif Op donderdag 22 maart 2012 21:33 schreef eight het volgende:
Directeur Dirix van Prorail kan een cursus mediatraining wel gebruiken:

http://nos.nl/video/35455(...)-amsterdam-stil.html
vanaf 0:40 min.
en het drukste spoor ter wereld. Dat was in februari toch al ontkracht ?
  Moderator donderdag 22 maart 2012 @ 21:37:20 #133
42184 crew  DaMart
pi_109405397
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 21:15 schreef macca728 het volgende:

[..]

haha dus je abonneert je op een SMS dienst en dan wordt je geacht om zonder bericht op NS.nl te kijken ?

Dan heb je die SMS dienst dus voor Jan L/
Nee, je abonneert je op een sms-dienst als extra service om je te informeren. Die sms-dienst wordt niet voor elke storing ingezet en je kunt ook gewoon zorgen dat je zelf goed geïnformeerd bent voor je op pad gaat, via andere kanalen.

[ Bericht 0% gewijzigd door DaMart op 22-03-2012 22:01:16 ]
pi_109405514
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 21:31 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee jij denkt van niet, maar NS dacht van wel, staat in nieuwsbericht. De ochtenddienstregeling kon niet worden opgestart. DUS dan kan je SMS sturen.
De melding lag bij Prorail, die zullen eerst proberen of ze het snel kunnen oplossen (diagnose stellen, troubleshooten, etc), daar gaat wat tijd overheen. En dat is logisch. Je wil toch niet zodra ergens een foutmelding komt zonder meer een rampenplan opstarten? Voor hetzelfde geld is het een kwestie van een paar computers opnieuw starten. Dan loopt iedereen te zaniken dat ze met de auto moesten terwijl er niks aan de hand was.
pi_109405771
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 21:39 schreef Ulx het volgende:

[..]

De melding lag bij Prorail, die zullen eerst proberen of ze het snel kunnen oplossen (diagnose stellen, troubleshooten, etc), daar gaat wat tijd overheen. En dat is logisch. Je wil toch niet zodra ergens een foutmelding komt zonder meer een rampenplan opstarten? Voor hetzelfde geld is het een kwestie van een paar computers opnieuw starten. Dan loopt iedereen te zaniken dat ze met de auto moesten terwijl er niks aan de hand was.
Welk rampenplan bedoel je ? Een plan van ProRail ?

Je krijgt geen SMS dat er een aardbeving bezig is, je krijgt een waarschuwingsSMS omdat de dienstregeling in de soep loopt. Dat wist men zodra de dienstregeling begon.

Waarom zou dat niet kunnen ? Je kan toch wel 500.000 smsjes versturen in een half uur ? Of heeft de NS opeens 16 miljoen klanten ?
pi_109406845
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 21:43 schreef macca728 het volgende:

[..]

Welk rampenplan bedoel je ? Een plan van ProRail ?
Je ziet ergens een rood lampje knipperen. Dat betekent: Storing.

Wat doe je? Probeer je de oorzaak te vinden en te kijken of er een snelle -binnen 30-45 minuten of zo- oplossing is en proberen om in die tijd de storing te verhelpen? Of ga je direct overal aan de bel trekken, iedereen uit bed bellen, bussen inhuren, een paar miljoen berichten versturen, de pers informeren, site aanpassen, teletekst aanpassen? Als je iedereen een waarschuwing stuurt, moet je de rest van je noodscenario ook uitvoeren. Je moet niet een paar dingen uit zo'n plan wèl en een paar dingen niet gaan doen.

quote:
Je krijgt geen SMS dat er een aardbeving bezig is, je krijgt een waarschuwingsSMS omdat de dienstregeling in de soep loopt. Dat wist men zodra de dienstregeling begon.

Waarom zou dat niet kunnen ? Je kan toch wel 500.000 smsjes versturen in een half uur ? Of heeft de NS opeens 16 miljoen klanten ?
Er werd al eerder gemeld in dit topic dat teletekst en de site rond 6:30 al up-to-date waren. OV9292 zal ook zijn geinformeerd. Het lijkt me dat dat prioriteit 1 is. Een gigantische hoeveelheid SMS's versturen zonder dat er verdere informatie is lijkt me erg onhandig.

Ik heb geen idee wat de capaciteit is van hun netwerk en SMS gateway, en ik weet ook niet hoeveel ze er moeten versturen. Maar het zullen er erg veel zijn, ik gok wel op miljoentje of wat als je ook alle NS apps en zo meerekent. Ik kan me voorstellen dat het verzendende systeem ook maar een bepaalde capaciteit heeft. Of misschien ligt dat bij hun telecomboer. Maar als het allemaal tegelijk moet zal ergens een systeem ook wel over z'n nek gaan.
pi_109406950
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 22:04 schreef Ulx het volgende:

Er werd al eerder gemeld in dit topic dat teletekst en de site rond 6:30 al up-to-date waren. OV9292 zal ook zijn geinformeerd. Het lijkt me dat dat prioriteit 1 is.
Juist niet. Vrijwel geen enkele forens kijkt 's ochtends vroeg nog even op teletekst of de ns site om te kijken of de trein die ze iedere dag nemen wel op tijd rijdt.
pi_109407167
quote:
3s.gif Op donderdag 22 maart 2012 22:06 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Juist niet. Vrijwel geen enkele forens kijkt 's ochtends vroeg nog even op teletekst of de ns site om te kijken of de trein die ze iedere dag nemen wel op tijd rijdt.
Dus je stuurt een bericht per sms dat er iets aan de hand is en dat men op de site of teletekst moet kijken voor meer info, om vervolgens daar geen info te hebben staan? Zodat mensen die al op een station zijn, met dat bericht op hun telefoon naar een NS medewerker stappen die misschen nog van niks weet?

Zit jij in de NS top toevallig?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2012 22:11:51 ]
pi_109407203
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 22:04 schreef Ulx het volgende:

[..]

Je ziet ergens een rood lampje knipperen. Dat betekent: Storing.

Wat doe je? Probeer je de oorzaak te vinden en te kijken of er een snelle -binnen 30-45 minuten of zo- oplossing is en proberen om in die tijd de storing te verhelpen? Of ga je direct overal aan de bel trekken, iedereen uit bed bellen, bussen inhuren, een paar miljoen berichten versturen, de pers informeren, site aanpassen, teletekst aanpassen? Als je iedereen een waarschuwing stuurt, moet je de rest van je noodscenario ook uitvoeren. Je moet niet een paar dingen uit zo'n plan wèl en een paar dingen niet gaan doen.

[..]

Er werd al eerder gemeld in dit topic dat teletekst en de site rond 6:30 al up-to-date waren. OV9292 zal ook zijn geinformeerd. Het lijkt me dat dat prioriteit 1 is. Een gigantische hoeveelheid SMS's versturen zonder dat er verdere informatie is lijkt me erg onhandig.

Ik heb geen idee wat de capaciteit is van hun netwerk en SMS gateway, en ik weet ook niet hoeveel ze er moeten versturen. Maar het zullen er erg veel zijn, ik gok wel op miljoentje of wat als je ook alle NS apps en zo meerekent. Ik kan me voorstellen dat het verzendende systeem ook maar een bepaalde capaciteit heeft. Of misschien ligt dat bij hun telecomboer. Maar als het allemaal tegelijk moet zal ergens een systeem ook wel over z'n nek gaan.
dus je zet het om 6.30 wel op teletekst maar je stuurt geen SMS alert rond omdat je niet zeker weer wat het is ?
?
Vreemde gang van zaken.
pi_109407302
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 22:10 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dus je stuurt een bericht per sms dat er iets aan de hand is en dat men op de site of teletekst moet kijken voor meer info, om vervolgens daar geen info te hebben staan? Zodat mensen die al op een station zijn, met dat bericht op hun telefoon naar een NS medewerker stappen die misschen nog van niks weet?

Zit jij in de NS top toevallig?
Maar net zeg je dat het juist wel op teletekst en de NS site stond ?
Dus waarom kan je dan geen berichtje sturen ?

Ja hoor al die mljoenen klanten hebben SMS alert.
pi_109407418
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 22:10 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dus je stuurt een bericht per sms dat er iets aan de hand is en dat men op de site of teletekst moet kijken voor meer info, om vervolgens daar geen info te hebben staan? Zodat mensen die al op een station zijn, met dat bericht op hun telefoon naar een NS medewerker stappen die misschen nog van niks weet?
Je stuurt een sms met "treinverkeer rond Amsterdam ernstig ontregeld. Vetragingen meer dan een uur".

Verwijzen naar de site is nergens voor nodig.

quote:
Zit jij in de NS top toevallig?
Nee, maar jij duidelijk wel :P
pi_109407829
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 22:13 schreef macca728 het volgende:

[..]

Maar net zeg je dat het juist wel op teletekst en de NS site stond ?
Dus waarom kan je dan geen berichtje sturen ?

Ja hoor al die mljoenen klanten hebben SMS alert.
Wie zegt dat ze dat niet deden? Maar stel, ze moeten 1,5 miljoen berichtjes versturen. Kost de NS een euro of pak m beet 10.000 aan kosten, dan lijkt het me dat iemand hogerop daarover een OK wil geven. Ik denk niet dat je wilt dat Ali de nachtportier dat even zelf kan/mag beslissen. Dus die zal altijd later komen. Of het moet weer automatisch, maar dan krijg je weer voor elke scheet een bericht.

Een bericht op TT is heel snel te doen en heel simpel in te trekken zonder hoge kosten.
  donderdag 22 maart 2012 @ 22:24:38 #143
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_109407963
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 22:22 schreef Ulx het volgende:

[..]

Wie zegt dat ze dat niet deden? Maar stel, ze moeten 1,5 miljoen berichtjes versturen. Kost de NS een euro of pak m beet 10.000 aan kosten, dan lijkt het me dat iemand hogerop daarover een OK wil geven. Ik denk niet dat je wilt dat Ali de nachtportier dat even zelf kan/mag beslissen. Dus die zal altijd later komen. Of het moet weer automatisch, maar dan krijg je weer voor elke scheet een bericht.

Een bericht op TT is heel snel te doen en heel simpel in te trekken zonder hoge kosten.
Dat soort dingen spreek je van te voren af, als dit gebeurt dan doen we dat etc etc. Moet niet zo zijn dat als zo'n situatie zich voordoet je nog met anderen moet gaan afspreken wat er nu de bedoeling is
pi_109408041
quote:
3s.gif Op donderdag 22 maart 2012 22:15 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Je stuurt een sms met "treinverkeer rond Amsterdam ernstig ontregeld. Vetragingen meer dan een uur".

Verwijzen naar de site is nergens voor nodig.

[..]

Nee, maar jij duidelijk wel :P
Natuurlijk wel, die site hoort actueel te zijn. Daarop zie welke lijnen het allemaal zijn waar wat aan de hand is. Anders moet je tientallen verschillende berichtjes gaan maken. Dat duurt helemaal lang.
pi_109408251
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 22:22 schreef Ulx het volgende:

[..]

Wie zegt dat ze dat niet deden? Maar stel, ze moeten 1,5 miljoen berichtjes versturen. Kost de NS een euro of pak m beet 10.000 aan kosten, dan lijkt het me dat iemand hogerop daarover een OK wil geven. Ik denk niet dat je wilt dat Ali de nachtportier dat even zelf kan/mag beslissen. Dus die zal altijd later komen. Of het moet weer automatisch, maar dan krijg je weer voor elke scheet een bericht.

Een bericht op TT is heel snel te doen en heel simpel in te trekken zonder hoge kosten.
wie zegt dat ? de klanten die zeggen dat.

ach zo het kost geld ? ach arme NS. Oh alleen Ali is er ?
Kom op zeg, dan stuurt Ali een SMS naar degene die het moet autoriseren.
pi_109408334
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 22:24 schreef YazooW het volgende:

[..]

Dat soort dingen spreek je van te voren af, als dit gebeurt dan doen we dat etc etc. Moet niet zo zijn dat als zo'n situatie zich voordoet je nog met anderen moet gaan afspreken wat er nu de bedoeling is
Je bent het dus met me eens.
  donderdag 22 maart 2012 @ 22:30:41 #147
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_109408401
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 22:29 schreef Ulx het volgende:

[..]

Je bent het dus met me eens.
Had je comment een beetje te snel gelezen ;)
  Moderator donderdag 22 maart 2012 @ 22:31:56 #148
42184 crew  DaMart
pi_109408509
quote:
3s.gif Op donderdag 22 maart 2012 22:06 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Juist niet. Vrijwel geen enkele forens kijkt 's ochtends vroeg nog even op teletekst of de ns site om te kijken of de trein die ze iedere dag nemen wel op tijd rijdt.
Dan ken jij andere forensen dan ik :+.
pi_109408603
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 22:28 schreef macca728 het volgende:

[..]

wie zegt dat ? de klanten die zeggen dat.

ach zo het kost geld ? ach arme NS. Oh alleen Ali is er ?
Kom op zeg, dan stuurt Ali een SMS naar degene die het moet autoriseren.
En die geeft gelijk antwoord natuurlijk. Dat gaat geen tijd overheen om half vijf 's ochtends. Welnee.

Wel lullig als iemand Ali had moeten informeren dat er iets gepland was, en dat Ali een eventueel alarm dus kon negeren, maar dat helaas vergat. Toen kreeg iedereen een onterecht SMS'je. Lullig.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2012 22:34:15 ]
pi_109408657
Ik snap al die mensen die zo heel erg boos worden nooit. Ik heb ook wel eens in zo'n gestrande meute gestaan (al is het al veeeeeeeeeeeeeele jaren geleden) en ik kon er eigenlijk wel een beetje om lachen.
pi_109408734
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 22:34 schreef Nielsch het volgende:
Ik snap al die mensen die zo heel erg boos worden nooit. Ik heb ook wel eens in zo'n gestrande meute gestaan (al is het al veeeeeeeeeeeeeele jaren geleden) en ik kon er eigenlijk wel een beetje om lachen.
Ja jij wel. Als het 1x gebeurt wel, maar als je 4x in de week je trein mist door elke keer wat anders zal je wel anders piepen. En je baas ook.
pi_109408829
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 22:34 schreef Nielsch het volgende:
Ik snap al die mensen die zo heel erg boos worden nooit. Ik heb ook wel eens in zo'n gestrande meute gestaan (al is het al veeeeeeeeeeeeeele jaren geleden) en ik kon er eigenlijk wel een beetje om lachen.
Het is gewoon kut, het overkwam me een paar weken terug nog.
pi_109408906
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 22:35 schreef macca728 het volgende:

[..]

maar als je 4x in de week je trein mist
Misschien moet je die SMS'jes niet afwachten maar in de ochtend even teletekst kijken.
pi_109410240
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 22:35 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja jij wel. Als het 1x gebeurt wel, maar als je 4x in de week je trein mist door elke keer wat anders zal je wel anders piepen. En je baas ook.
Zoiets als dit gebeurt niet 4x per week...
pi_109410413
De OV in Nederland is dramatisch slecht. :')
pi_109410701
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 22:58 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Zoiets als dit gebeurt niet 4x per week...
Nee ik zeg toch ook elke keer wat anders, machinist is er niet, trein staat te wachten achter goederentrein die de heuvel niet op komt ( ja echt gebeurd bij Rotterdam vorig jaar ) dat soort dingen.
  donderdag 22 maart 2012 @ 23:12:13 #157
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_109411148
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 23:01 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
De OV in Nederland is dramatisch slecht. :')
  donderdag 22 maart 2012 @ 23:13:32 #158
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_109411255
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 21:28 schreef Geerd het volgende:

[..]

Omdat dat zooo saai is en gevaarlijk, je krijgt verwachtings patronen als in seinen ohw is toch wel veilig hoppa deuren dicht gooien etc vergelijk het met stoplichten die op groen springen als je aan komt rijden.
Rondje om de kerk gaan ze er niet meer door krijgen.
Buschauffeurs rijden ook niet constant het zelfde rondje als je dat dacht :P
Wat dacht je dan van het personeel van bijvoorbeeld de Hempont (veer tussen Amsterdam en Zaandam). Het enige wat die doen is heen en weer varen en ik zie al jarenlang dezelfde gezichten. Wel altijd even vriendelijk groeten en als het rustig is een kort praatje maken. Gezellig.
Non possumus non loqui
pi_109411281
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 23:05 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee ik zeg toch ook elke keer wat anders, machinist is er niet, trein staat te wachten achter goederentrein die de heuvel niet op komt ( ja echt gebeurd bij Rotterdam vorig jaar ) dat soort dingen.
4x pw geloof ik niets van. Geef eens een reëel getal
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_109411775
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 23:13 schreef Knip het volgende:

[..]

Wat dacht je dan van het personeel van bijvoorbeeld de Hempont (veer tussen Amsterdam en Zaandam). Het enige wat die doen is heen en weer varen en ik zie al jarenlang dezelfde gezichten. Wel altijd even vriendelijk groeten en als het rustig is een kort praatje maken. Gezellig.
Sja, ik vind het juist mooi om de ene dag in Leeuwarden of Groningen te zitten dan weer in Enkhuisen en Alkmaar, of via Roosendaal Rotterdam weer terug na Zwolle.

Nooit gewerkt op een pont misschien is dat anders.
De een moet er niet aandenken om verschillende tijden te moeten werken, de ander wil niet weg achter zijn loopende band.
Ik zwaai naar dieren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')