abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109837814
quote:
2s.gif Op maandag 2 april 2012 23:46 schreef kepler het volgende:

[..]

Netjes hoor ^O^

Als ik jou was zou ik Rotterdam laten schieten, zeker als je NY ook in de planning heb staan (die is iets duurder om te annuleren :D)
Thanks.

Ik heb gisteren de knoop doorgehakt en besloten niet naar Rotterdam te gaan. Komende weken dus lekker herstellen en een beetje freewheelen en in juli hopelijk weer beginnen met de voorbereidingen voor New-York.

Achteraf is het allemaal ook zo duidelijk waarom het nu wat pijn doet. Gegroeid van twee keer per week langzaam trainen, naar vier keer per week intensief trainen, waarvan twee snelheids/intervaltrainingen. Binnen een half jaar gegroeid van wedstrijden op 10 km/uur naar wedstrijden op 14 tot 15 km/uur. Getraind voor de marathon, maar parallel daaraan 10, 12,5 en 15 km wedstrijden gelopen en gewoon veel snelheidstrainingen gedaan specifiek voor de wat kortere afstanden. Met als grande finale een halve marathon drie weken voor de marathon.

Voor New-York gaat het er allemaal wat anders uit zien. Vijf trainingen per week, waarvan twee rustige korte duurlopen, één korte duurloop op marathontempo, één lange duurloop en één tempoloop. En hoogstens één 10 km wedstrijd twee weken voor de marathon.

[ Bericht 29% gewijzigd door GoodspeeD op 03-04-2012 09:02:46 ]
pi_109839130
Gister voor het eerst 20km gerend :D Ging best lekker, eerste 15km met een maat en daarna nog 5km erbij gedaan :).

Wel dikke spierpijn nu joh.
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
  dinsdag 3 april 2012 @ 10:47:09 #228
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_109840790
Ikke gisterenavond (rond middernacht) 8km gerend. Ik deed er wel 1:20 uur over, maar goed wel een mooie afstand.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  dinsdag 3 april 2012 @ 13:36:16 #229
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_109847505
Ik heb afgelopen zondag ook de halve marathon van Berlijn gelopen en het was geweldig. Perfect weer, supergoed georganiseerd (behalve de waterposten misschien, heb er een gemist bij 15k) en heerlijk gelopen: precies 1.52.00. Anderhalve minuut van mijn persoonlijk record af. Misschien niet zo slim om 2 weken voor de marathon zo hard te lopen maar ik kon me echt niet inhouden. Nouja, het laat in ieder geval zien dat mijn lichaam wel ok is (na maanden fysiek kwakkelen).

Leuk dat het bij jou ook goed ging kepler, ik kan m ook iedereen aanraden, heel leuke loop (en een mooi shirt!)
I'm just a girl in the world.
  dinsdag 3 april 2012 @ 13:49:16 #230
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_109847996
Gister mijn gewoonlijke rondje op interval gelopen, viel me nog niet tegen, en mn spieren reageren er goed op, dus dat is lekker.

Op naar de 19 minuten op de 5k :D
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  dinsdag 3 april 2012 @ 14:26:42 #231
34586 kepler
No bounce, no play
pi_109849620
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:36 schreef annoh het volgende:
Ik heb afgelopen zondag ook de halve marathon van Berlijn gelopen en het was geweldig. Perfect weer, supergoed georganiseerd (behalve de waterposten misschien, heb er een gemist bij 15k) en heerlijk gelopen: precies 1.52.00. Anderhalve minuut van mijn persoonlijk record af. Misschien niet zo slim om 2 weken voor de marathon zo hard te lopen maar ik kon me echt niet inhouden. Nouja, het laat in ieder geval zien dat mijn lichaam wel ok is (na maanden fysiek kwakkelen).

Leuk dat het bij jou ook goed ging kepler, ik kan m ook iedereen aanraden, heel leuke loop (en een mooi shirt!)
waterposten waren wel wat kort en slecht aangegeven...

Shirt heb ik niet... Vriend van me heeft mn startnummer opgehaald, maar shirt vergeten. Ik ga maar eens mailen, kijken of ze het (op mijn kosten) kunnen opsturen :)
The line is a dot to you!
  dinsdag 3 april 2012 @ 19:46:36 #232
213498 SpauldingPF
When the music's over
pi_109862976
Net terug van het hardlopen, 3 km met gemiddeld 13,3 km/u, nog even en ik zit weer op m`n 14 km/u op die afstand!
pi_109864592
Freddeh vs Hardlopen : 0-1

Net goed kapot gegaan. Wielrennen gaat me wel aardig af, maar hardlopen is wel wat anders zeg. Heb er een stel mp3 lessen bij gekregen van m'n vrouw, en ben vol goede moed begonnen. Maar 2 minuten hardlopen achter elkaar door lukt me al niet.
Heb er nu totaal 2km op zitten, en kan les 1 opnieuw doen donderdag. Maar goed, ik ga een beetje lichaamsbeweging niet laten winnen van me :)

*edit* Route gecheckt, bleek 3km te zijn in 20min.

[ Bericht 5% gewijzigd door Freddeh op 03-04-2012 20:36:10 ]
  dinsdag 3 april 2012 @ 20:44:22 #234
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_109865926
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 20:16 schreef Freddeh het volgende:
Freddeh vs Hardlopen : 0-1

Net goed kapot gegaan. Wielrennen gaat me wel aardig af, maar hardlopen is wel wat anders zeg. Heb er een stel mp3 lessen bij gekregen van m'n vrouw, en ben vol goede moed begonnen. Maar 2 minuten hardlopen achter elkaar door lukt me al niet.
Heb er nu totaal 2km op zitten, en kan les 1 opnieuw doen donderdag. Maar goed, ik ga een beetje lichaamsbeweging niet laten winnen van me :)

*edit* Route gecheckt, bleek 3km te zijn in 20min.
Klasse, het begin is er. hier en hier zitten meer beginnende lopers, waaronder ook veel Evylopers. Voor tips ben je altijd welkom.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_109866263
Hey No-P jij hier ook :) Thanks man! Ik ga ff rondkijken.
pi_109872872
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 20:50 schreef Freddeh het volgende:
Hey No-P jij hier ook :) Thanks man! Ik ga ff rondkijken.
Mooie cross-overs ;)

Hebben trouwens hier nog mensen ervaring met compressie-sleeves? Het werd me laatst aangeraden omdat ik vrij snel last krijg van shin splints. Heb even zitten kijken, maar twijfel een beetje over de maat. Lig in het grijze gebied van een kuitomtrek van 37cm, wat volgens de tabel of de top is voor maat 3 en het begin van maat 4. Gezien het feit dat die dingen aardig strak zitten vraag ik me af waar ik beter voor kan gaan.
  dinsdag 3 april 2012 @ 22:28:41 #237
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_109873406
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 22:21 schreef Littlecreep het volgende:

[..]

Mooie cross-overs ;)

Hebben trouwens hier nog mensen ervaring met compressie-sleeves? Het werd me laatst aangeraden omdat ik vrij snel last krijg van shin splints. Heb even zitten kijken, maar twijfel een beetje over de maat. Lig in het grijze gebied van een kuitomtrek van 37cm, wat volgens de tabel of de top is voor maat 3 en het begin van maat 4. Gezien het feit dat die dingen aardig strak zitten vraag ik me af waar ik beter voor kan gaan.
Ik heb compressiesokken, dus niet van die tubes maar met een voetstuk... Ik draag ze om diezelfde reden (snel last van m'n scheenbenen. Als ik rustig loop is het geen probleem, wil ik wat meer snelheidstraining doen en dus krachtiger afzetten, dan heb ik de sokken zeker nodig.) Het bevalt heel goed, kan gewoon pijnvrij op snelheid lopen, terwijl dat zonder compressie niet lukt. Laat ze daarna vaak nog een half uurtje aan, schijnt het herstel te bevorderen. Ik geloof dat je tubes meteen uit moet doen na het lopen (geen idee waarom) maar over de sokken wordt juist gezegd dat het goed is om ze een half uurtje aan te laten.
Ben gewoon naar een winkel gegaan, daar hebben ze vastgesteld welke maat ik moest hebben (zoals al verwacht... de kleinste maat die ze hadden in mijn geval). Ik zou het niet zelf gaan 'gokken' ,zonde van het geld...
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  dinsdag 3 april 2012 @ 22:30:01 #238
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_109873502
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 22:21 schreef Littlecreep het volgende:

[..]

Mooie cross-overs ;)

Met de maat geen ervaring. Het zal best wat bescherming bieden tegen blessure maar verwacht geen complete bescherming tegen shinsplits. Voor beter herstel is het nog niet goed onderzocht. Als je ze ook met triathlons aan wil doen, moet je niet die volledige kousen halen maar tubes.
Sei wachsam,
pi_109875334
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 22:30 schreef No-P het volgende:

[..]

Met de maat geen ervaring. Het zal best wat bescherming bieden tegen blessure maar verwacht geen complete bescherming tegen shinsplits. Voor beter herstel is het nog niet goed onderzocht. Als je ze ook met triathlons aan wil doen, moet je niet die volledige kousen halen maar tubes.
Daarom zat ik dus vooral te kijken naar tubes. De vriend die het advies gaf had er zelf goeie ervaringen mee en wil het zelf ook wel eens kijken of het was is. Loop wel even een winkel binnen de komende weken, kijken of het een beetje zit.
  woensdag 4 april 2012 @ 12:06:11 #240
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_109889222
Iemand nog interesse in een startbewijs voor de halve marathon van Utrecht aankomende maandag? Ik heb besloten niet te gaan, te weinig omvang op dit moment en veel kleine rot blessuretjes ;(
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_109893359
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 22:28 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

Ik heb compressiesokken, dus niet van die tubes maar met een voetstuk...
Ik heb ook compressiekousen, gebruik ze dan ook niet tijdens triathlons maar voor zware hardlooptrainingen om de kuiten minder te belasten/sneller te laten herstellen (Ik zou ze dan ook eventjes aan na de training, of soms na een zware training de volgende dag). Met shinsplints heb ik geen ervaring, maar ik heb wel het idee dat het de kuiten belastbaarder maakt. Overigens heb ik een tijd terug de laatste helft van een presentatie van Herzog gevolgd over compressiekousen.
Ik weet het niet meer precies, maar daar werd uitgelegd dat het meerdere effecten had.
Wat ik nog herinner:
- het houdt de toch al gauw 2kg kuitspier in bedwang (bij hardlopen zwaait-ie ook heen en weer, wat trekt aan de spier- en peesstructuren en zorgt voor extra beschadigingen)
- Bij het neerkomen valt er een hele sloot bloed naar beneden in de benen en met compressie kunnen de aderen dit beter opvangen oid.
- Compressie gaat van erg sterk bij de voet naar minder sterk bij de knieholte, wat zorgt voor een betere bloedcirculatie
Maar je moet het toch zelf uitproberen denk ik.

@kepler en Annoh: mooi gelopen!
  donderdag 5 april 2012 @ 09:46:40 #242
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_109929129
Interessant om te lezen wat nu precies de effecten van die compressiesokken zijn!
En... de dag na een training draag ik ze nooit. Maar ik ga het eens proberen. Lijkt wel een goed idee!
I believe i can fly!
  donderdag 5 april 2012 @ 09:49:56 #243
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_109929244
bedankt banana, duidelijke uitleg.
Wat kost een paar compressiesokken ongeveer?
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  donderdag 5 april 2012 @ 10:07:36 #244
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_109929823
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 09:49 schreef rechtsedirecte het volgende:
bedankt banana, duidelijke uitleg.
Wat kost een paar compressiesokken ongeveer?
50 euro volgens mij. Klinkt best duur voor een paar sokken. Maar tot nu toe vind ik het het geld zeker waard.
I believe i can fly!
  donderdag 5 april 2012 @ 10:11:00 #245
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_109929946
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 10:07 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

50 euro volgens mij. Klinkt best duur voor een paar sokken. Maar tot nu toe vind ik het het geld zeker waard.
ach, voor een paar gewone loopsokken betaal je ook al bijna 15 euro dus ik vind het wel mee vallen.
Ik hoor er goede berichten over.
pi_109938700
Gisteren weer eens 5 km op iets harder tempo gelopen (11 km/uur tegenover 8 km/uur vorige week). Blessure begint langzaam aan weg te ebben, al irriteert het af en toe nog wel wat. Zeker als ik lang in de zelfde houding zit op het werk bijvoorbeeld.

Iemand ervaring met een lopersknie? In mijn geval is het echt beginnend. Lichte irritatie aan de buitenkant van de knie. De rest van de peesplaat voelt redelijk normaal aan. Na de halve marathon anderhalve week geleden was het even wat pijnlijker en stak/sneed het af en toe bij het lopen. Nu is het vooral nog wat stijfjes, maar kan ik er wel rustig op hardlopen.
  donderdag 5 april 2012 @ 15:36:21 #247
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_109942372
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:54 schreef bananablues het volgende:

[..]

Ik heb ook compressiekousen, gebruik ze dan ook niet tijdens triathlons maar voor zware hardlooptrainingen om de kuiten minder te belasten/sneller te laten herstellen (Ik zou ze dan ook eventjes aan na de training, of soms na een zware training de volgende dag). Met shinsplints heb ik geen ervaring, maar ik heb wel het idee dat het de kuiten belastbaarder maakt. Overigens heb ik een tijd terug de laatste helft van een presentatie van Herzog gevolgd over compressiekousen.
Ik weet het niet meer precies, maar daar werd uitgelegd dat het meerdere effecten had.
Wat ik nog herinner:
- het houdt de toch al gauw 2kg kuitspier in bedwang (bij hardlopen zwaait-ie ook heen en weer, wat trekt aan de spier- en peesstructuren en zorgt voor extra beschadigingen)
- Bij het neerkomen valt er een hele sloot bloed naar beneden in de benen en met compressie kunnen de aderen dit beter opvangen oid.
- Compressie gaat van erg sterk bij de voet naar minder sterk bij de knieholte, wat zorgt voor een betere bloedcirculatie
Maar je moet het toch zelf uitproberen denk ik.

@kepler en Annoh: mooi gelopen!
Kanttekening: volgens mij zijn deze gegevens (nog alleen) afkomstig van onderzoek van Herzog zelf. Er wordt nu wel onderzoek gedaan door SMA Midden (geloof ik).
Edit: inmiddels al wel meer onderzoek gedaan en voor herstel lijken de sokken wel effectief maar is er nog geen consensus, waarschijnlijk door grote heterogeniteit van de studies. De sokken hebben iig geen effect op performance.

[ Bericht 6% gewijzigd door No-P op 05-04-2012 16:16:37 ]
Sei wachsam,
  donderdag 5 april 2012 @ 15:59:32 #248
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_109943218
Lekker duurloopje met 2 tempostukken van 15min erin. Mooie bospaden gepakt en een stuk langs een oude spoorbaan. Wel vervelend dat mijn 305 nog steeds niet vervangingen is. Dan kan ik weer wat mooie routes plannen door het bos. Vandaag toch weer 19km gelopen.
Sei wachsam,
pi_109947083
Thanks No-P.
Heb vandaag ook hardgelopen en net als de andere trainingen deze week ging het niet echt lekker. Het gevoel erbij was in ieder geval dat het erg moeizaam ging... vanaf morgen 4 dagen hard trainen (vooral fietsen) in de Ardennen. Hopelijk gaat dat wat beter..
  donderdag 5 april 2012 @ 20:23:59 #250
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_109954200
vandaar staat er 15km op het program, hond gaat mee want die moet weer in conditie komen voor de eendenjacht dus zo hard zal het vandaag niet gaan
pi_109984617
&^$@$(* :( :( :(

Weer die &^@&$^^$ lopersknie. Gruwelijk frustrerend want na 3 kilometer heb ik zoveel pijn aan m'n knie dat ik niet verder kan.
  vrijdag 6 april 2012 @ 15:17:24 #252
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_109984796
Hoe ben je eraan gekomen? Is het acuut of al chronisch? Te snelle opbouw, te intensieve periode, te veel heuveltraining, vaak aan 1 kant van de weg, te korte pezen, hamstrings/quadriceps niet sterk genoeg, adductoren/abductoren niet sterk genoeg, goede schoenen etc.? Ga dat bij jezelf na en laat je begeleiden door een goede fysio.
Sei wachsam,
pi_109985135
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 15:17 schreef No-P het volgende:
Hoe ben je eraan gekomen? Is het acuut of al chronisch? Te snelle opbouw, te intensieve periode, te veel heuveltraining, vaak aan 1 kant van de weg, te korte pezen, hamstrings/quadriceps niet sterk genoeg, adductoren/abductoren niet sterk genoeg, goede schoenen etc.? Ga dat bij jezelf na en laat je begeleiden door een goede fysio.
Ben er al eens mee naar de huisarts geweest. Heb toen een periode rustig aan gedaan (arts schreef diclofenac voor om de ontsteking te remmen), nieuwe schoenen gekocht en toen was het op een gegeven moment gewoon over. Nu is het, 3 maanden later dus weer als vanouds kut met peren :( Ben dus bang dat het chronisch is nu.

Een tante van me is sportmasseur, denk dat zij er ook wel een keer naar kan kijken. Als dat geen uitsluitsel biedt moet ik maar eens verder gaan kijken inderdaad :(
  vrijdag 6 april 2012 @ 15:29:56 #254
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_109985328
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 15:25 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Ben er al eens mee naar de huisarts geweest. Heb toen een periode rustig aan gedaan (arts schreef diclofenac voor om de ontsteking te remmen), nieuwe schoenen gekocht en toen was het op een gegeven moment gewoon over. Nu is het, 3 maanden later dus weer als vanouds kut met peren :( Ben dus bang dat het chronisch is nu.

Een tante van me is sportmasseur, denk dat zij er ook wel een keer naar kan kijken. Als dat geen uitsluitsel biedt moet ik maar eens verder gaan kijken inderdaad :(
Balen. Diclofenac werkt inderdaad om de ontsteking te remmen, maar zonder de oorzaak weg te nemen komt het terug. Nieuwe schoenen blijkt dus niet afdoende. Sterkte ermee.
Sei wachsam,
  vrijdag 6 april 2012 @ 18:22:03 #255
34586 kepler
No bounce, no play
pi_109991450
quote:

[..]

ga aub naar een (sport) fysio, bepaalde oefeningen kunnen de knie versterken en heb je er minder snel last van. Blijven 'aanmodderen' vertraagd het genezingsproces alleen maar...

Ik heb 3 maanden last gehad van een (acute) lopersknie, maar goede fysio icm rust heeft het heel snel genezen en nu al 2 jaar aan het lopen zonder problemen!
pi_110004511
Leuk, hardloop topic.

Ik ga aanstaande maandag mijn eerste 10km wedstrijd lopen, het doel is een tijd in de 36 min.

Ik voetbal 3x in de week en probeer daarnaast nog 1-2x in de week hard te lopen. Heb tot nu toe wel een aantal wedstrijden op de 7km gelopen, met als PR 25:34, die ik anderhalf week geleden behaald heb. Benieuwd of de 10 km mij bevalt, vind de hardloopwedstrijden die ik heb gelopen op de 7km altijd erg leuk.
pi_110009570
Heeft iemand hier verstand van de maps van Nike+ ?

Ik snap er vrij weinig van namelijk. Je hebt een vrij toffe kaart waar duizenden routes van anderen op staan, compleet met leaderboards en dergelijke, maar als je inlogt verandert dat ineens in een zouteloze heatmap met vage vlekken waar niks mee te doen is en 9 routes in heel Nederland. :?

Uit de FAQ word ik ook niet veel wijzer (die is leeg namelijk). Is daar ergens uitleg over te vinden?

edit:nvm, heb het al, ligt aan de Europese of VS-versie.

[ Bericht 5% gewijzigd door Symer op 08-04-2012 00:05:49 ]
pi_110016149
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2012 18:22 schreef kepler het volgende:

[..]

ga aub naar een (sport) fysio, bepaalde oefeningen kunnen de knie versterken en heb je er minder snel last van. Blijven 'aanmodderen' vertraagd het genezingsproces alleen maar...

Ik heb 3 maanden last gehad van een (acute) lopersknie, maar goede fysio icm rust heeft het heel snel genezen en nu al 2 jaar aan het lopen zonder problemen!
Wat Kepler zegt dus. :) Ik heb ook sinds een paar weken last van een lichte lopersknie. Niet over getwijfeld. Meteen naar de fysio gegaan en een boel knie en rug versterkende oefeningen gekregen. Na twee weken de fout gemaakt om een halve marathon te knallen, waardoor het weer terug kwam. Nu dus even een paar weekjes rustiger aan doen en ik voel dat het weg begint te gaan.
pi_110017860
Ok :) Dan ga ik toch maar weer eens bij de huisarts/fysio langs.

Maar denken jullie dat een sportmasseur dit niet kan verhelpen?
  zaterdag 7 april 2012 @ 11:49:59 #260
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_110017923
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 11:47 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

Een sportmasseur mag dat niet eens doen bij mijn weten. Maar ga langs bij een fysio, die heeft betere specialistische kennis dan iemand die alleen masseert.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_110036818
Het was de bedoeling om vandaag een duurloopje te doen, maar het werd een duur loopje want onderweg ben ik mijn sporthorloge verloren :(

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2012 21:16:55 ]
pi_110036954
Heb je dat niet gemerkt? Klote!
pi_110037003
:? Hoe krijg je dat voor elkaar? Je merkt dat toch?
pi_110037174
Nee niets gemerkt. Ik heb tweehonderd meter berm op mijn knieen afgezocht. Later nog teruggeweest en met z'n 3-en nog een keer gezocht maar niets gevonden in het (te) hoge gras.
  zaterdag 7 april 2012 @ 21:37:46 #265
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110037628
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 21:20 schreef Mr.B. het volgende:
:? Hoe krijg je dat voor elkaar? Je merkt dat toch?
pi_110039227
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 21:37 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Als ik dat wist ...
pi_110039557
Misschien een hele goede dief kwam langs gezoefd
  zaterdag 7 april 2012 @ 22:32:56 #268
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_110039717
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2012 22:28 schreef computergirl het volgende:
Misschien een hele goede dief kwam langs gezoefd
Dan ben je wel een heel goede zakkenroller ja... langsrennen, horlogebandje openmaken en meenemen.
Maar echt heel zonde!!! :{ En toch ook vreemd dat die 'zomaar' af kan gaan. Zo'n horloge is natuurlijk inderdaad niet makkelijk terug te vinden in hoog gras. Ik hoop dat je hem alsnog vindt (weet niet of je morgen nog terug gaat om verder te zoeken??)
I believe i can fly!
pi_110049259
quote:

Ik heb dezelfde klacht en ik ga nu enkele weken naar een fysio.

Ik heb oefeningen meegekregen om andere spieren te versterken en de peesplaat bij je knie te rekken.

Verder ben ik overgestapt op barefootrunning (Vibram fivefingers). Dit lijkt nu de kniepeoblemen te hebben opgelost, ik heb echter nu wel een blessure aan m'n voet (andere kant)... Ik denk dat dit komt door te fanatiek van start te gaan op die Vibrams...
pi_110049291
quote:

[..]

Ben er al eens mee naar de huisarts geweest.
huisarts is meestal niet de meest geschikte persoon voor sport blessures door overbelasting. Een fysiotherapeut kan ook bekijken of er dingen scheef staan in je skelet of dat je bepaalde spiergroepen teveel belast omdat een andere spiergroep juist te zwak is.

Edit: een fysio heeft echt ook meer kennis en kunde dan een sportmasseur
  zondag 8 april 2012 @ 10:04:26 #271
34586 kepler
No bounce, no play
pi_110050053
quote:

Een lopersknie is niet alleen op te lossen door massage (maar het helpt wel), en een fysio kan zelf ook masseren :)
pi_110078175
Zijn er hier nog mensen die morgen in Utrecht gaan lopen? Ik ga er iig lekker ruim 21km afzien in kou, wind en regen. Heb nu al zin in het biertje na afloop in een warm droog cafe :P
pi_110093269
Ik denk dat ik hier ook maar weer wat vaker gaat posten. Aangezien dit mijn laatste seizoen als baanatleet zal zijn, ga nu de overstap maken naar de weg.

De reden hiervoor is, dat ik de weddenschap met een stel vrienden aangegaan ben, om op mijn 30ste een marathon gelopen moet hebben. Dus ik heb nog ruim 1,5 jaar om aan mijn conditie te werken.
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  maandag 9 april 2012 @ 15:44:04 #274
34586 kepler
No bounce, no play
pi_110097305
http://www.nu.nl/binnenla(...)erkeerde-afslag.html

quote:
TRECHT - Deelnemers aan de 10 kilometer van de Utrecht Marathon hebben maandag een te korte afstand afgelegd. De koplopers van de recreatieve loop namen de verkeerde afslag, waarna de overige deelnemers volgden.

''Het is nog niet bekend waarom het precies mis is gegaan'', aldus een woordvoerster.
''De komende dagen gaan we meten welke afstand de lopers precies hebben afgelegd. In principe heeft dit geen gevolgen. Het was een recreatieve loop, waarbij geen limieten of iets dergelijks op het spel stonden.''

De marathon zelf (ruim 42 kilometer) werd gewonnen door Aleksandr Babarika uit Oekraïne. Bij de vrouwen ging de zege naar de Zimbabwaanse Sharon Tavenga.
:D
  maandag 9 april 2012 @ 16:25:04 #275
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_110098798
quote:
Kansloos! Je zal maar een PR willen lopen en dan gebeurd er zoiets. Echt.. |:(
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_110117801
Ik zal ook weer eens wat van me laten horen :P. December vorig jaar stelde ik als doel 42:00 te gaan lopen bij de 10k van de Marathon Rotterdam. Door een erg drukke periode met studie etc. heb ik tot begin maart dit jaar helaas nauwelijks kunnen lopen. De tijd begon toen wel te dringen, dus ben ik weer 3 keer in de week gaan trainen. Met niet te grote stappen weer naar de 10k. Inmiddels kan ik deze afstand weer probleemloos op een aardig tempo lopen. Aankomende zondag zit die 42:00 er waarschijnlijk dus niet in, maar ik zal wel een serieuze aanval op mijn tijd van vorig jaar (48:30) kunnen doen. Verder ga ik aankomende maanden deelnemen aan nog twee andere lokale loopjes (beide 10k). Bij één daarvan liep ik vorig jaar mijn huidige PR, dus tegen die tijd moet daar wel wat mogelijk zijn.

Afgelopen weekend heb ik overigens heerlijk in de duinen en over het strand bij Wassenaar gelopen (was een weekendje in Duinrell). Normaal loop ik hier altijd over het vlakke asfalt, dus vond ik het een mooie kans om eens wat rondjes met meer uitdaging te lopen. :)
Get stoned
pi_110120788
Vandaag eerste keer 10 km gelopen. In 36:23. Prima tijd vind ik zelf!
  dinsdag 10 april 2012 @ 06:47:58 #278
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_110124627
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 00:19 schreef T1992 het volgende:
Goed gelopen ja. Voetbal je in het eerste of tweede team?

Hinder, juist bij drukke periodes vind ik het wel lekker om even de kop leeg te maken en een stukje te gaan lopen, maar ik begrijp wel dat je dan even wat minder vaak doet.
Sei wachsam,
pi_110125774
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 00:19 schreef T1992 het volgende:
Netjes hoor. Los van het feit dat je voetbalt, vind ik het een behoorlijk nette tijd.
pi_110126272
Ook weer begonnen, dat wil zeggen: Van af en toe een rondje ben ik weer naar regelmatig en gericht trainen gegaan. Afgelopen zaterdag de eerste keer weer 13km, verder een paar keer per week rond de 7km doorgaans. Mijn doelstellingen: PR op de 7,5km (32.30) en een goede halve marathon (mijn PR staat op 1.41) eind juni hier in Hamburg.
pi_110128328
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 06:47 schreef No-P het volgende:

[..]

Goed gelopen ja. Voetbal je in het eerste of tweede team?

Hinder, juist bij drukke periodes vind ik het wel lekker om even de kop leeg te maken en een stukje te gaan lopen, maar ik begrijp wel dat je dan even wat minder vaak doet.
Ik voetbal in het 1e team, dit is overigens slechts 5e klasse. Zit er wel aan te denken me aan te melden bij een atletiekvereniging.

Wel heb ik na het lopen een beetje last van mijn scheenbenen, weet iemand of dit verholpen kan worden door die compressiekousen?
  dinsdag 10 april 2012 @ 10:59:09 #282
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110128548
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 09:08 schreef GoodspeeD het volgende:

[..]

Netjes hoor. Los van het feit dat je voetbalt, vind ik het een behoorlijk nette tijd.
pi_110128799
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 10:52 schreef T1992 het volgende:

[..]

Ik voetbal in het 1e team, dit is overigens slechts 5e klasse. Zit er wel aan te denken me aan te melden bij een atletiekvereniging.

Wel heb ik na het lopen een beetje last van mijn scheenbenen, weet iemand of dit verholpen kan worden door die compressiekousen?
Die dingen bestrijden vooral de symptomen wat... :) Ik denk dat het ook nog wat opbouw en gewenning is aan het hardlopen op asfalt! Dus misschien beetje oppassen voor overbelasting. :)

Die 36 minuten is een erg goede tijd btw, je hebt talent! :)
Jack does it in real time...
pi_110128915
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2012 11:05 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Die dingen bestrijden vooral de symptomen wat... :) Ik denk dat het ook nog wat opbouw en gewenning is aan het hardlopen op asfalt! Dus misschien beetje oppassen voor overbelasting. :)

Die 36 minuten is een erg goede tijd btw, je hebt talent! :)
Bedankt voor alle complimenten!

Oke, dus meer gewenning aan het lopen op harde ondergrond helpt eigenlijk net zo goed als de kousen? Dan haal ik ze niet, beetje zonde van het geld dan ;)
pi_110129224
De rustperiode vanwege de lopersknie begint nu toch wel irritant te worden. Loop maar drie keer in de week zo'n 7 km op vrij rustig tempo (11 km/uur max). Aan alle kanten jeukt het om gewoon weer te knallen. Het verstand zegt: "nee, niet doen." Het gevoel zegt iets anders.

En daarnaast maak ik mezelf gek door me constant wijs te maken dat mijn conditie sterk achteruit gaat nu en dat ik straks weer heel lang moet opbouwen, etc., etc. En dat terwijl ik pas een paar weekjes iets rustiger train.

Ik vind tot dusver dit nog het moeilijkst van het hele hardlopen... :( Doe mij maar gewoon kilometers. :D
pi_110129303
Nou ja, dat wil ik niet zeggen, maar ik bedoel dat het denk ik veroorzaakt wordt doordat je voor het eerst een 10 kilometer loopt op zo'n soort snelheid (= belasting) en daarbij neem ik aan meer dan je ooit gedaan traint en loopt op asfalt etc. (= belasting).

Door die hogere belasting merk je meer van spieren / pezen etc. en die kousen helpen dat zeker wat verlichten, maar zijn geen wondermiddel waarmee je de hele 'aanpassingsperiode' naar (weg)atletiek binnen een week overslaat. Gun je lichaam iets meer tijd, kousen kunnen daar wel iets bij helpen als ik de ervaringen in dit topic lees. :)

@GodspeeD: ik vind 20 km per week @ 11 km/h verre van rustig aan... :o

Ik heb er ook last van gehad en na 6 weken niet lopen + weekje ibuprofen werd het pas wat beter... Nu hoeft het niet altijd hetzelfde te zijn voor jou, maar ik vind vooral 3x / week wel veel. Pas op dat het niet blijft sluimeren! :)
Jack does it in real time...
pi_110129434
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2012 11:21 schreef DeeBee het volgende:
Nou ja, dat wil ik niet zeggen, maar ik bedoel dat het denk ik veroorzaakt wordt doordat je voor het eerst een 10 kilometer loopt op zo'n soort snelheid (= belasting) en daarbij neem ik aan meer dan je ooit gedaan traint en loopt op asfalt etc. (= belasting).

Door die hogere belasting merk je meer van spieren / pezen etc. en die kousen helpen dat zeker wat verlichten, maar zijn geen wondermiddel waarmee je de hele 'aanpassingsperiode' naar (weg)atletiek binnen een week overslaat. Gun je lichaam iets meer tijd, kousen kunnen daar wel iets bij helpen als ik de ervaringen in dit topic lees. :)

Oke duidelijk, bedankt!
pi_110129474
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 11:18 schreef GoodspeeD het volgende:
En daarnaast maak ik mezelf gek door me constant wijs te maken dat mijn conditie sterk achteruit gaat nu en dat ik straks weer heel lang moet opbouwen, etc., etc.
Geen zwembad in de buurt?
pi_110129740
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2012 11:21 schreef DeeBee het volgende:
@GodspeeD: ik vind 20 km per week @ 11 km/h verre van rustig aan... :o

Ik heb er ook last van gehad en na 6 weken niet lopen + weekje ibuprofen werd het pas wat beter... Nu hoeft het niet altijd hetzelfde te zijn voor jou, maar ik vind vooral 3x / week wel veel. Pas op dat het niet blijft sluimeren! :)
Toen ik het schreef, dacht ik al: "Hmmm, klinkt niet echt als rust." :) Maar goed: vergeleken met 60 a 70 km per week op 12 tot 13 km/uur gemiddeld, valt het nog wel mee. Ik merk ook dat het minder wordt.

Bovendien was het de fysio die me vertelde dat ik moest blijven lopen. Mits het maar op een rustig tempo was en ik elke keer minstens één dag rust nam. Blijft natuurlijk de vraag wat een rustig tempo is. Twee weken geleden trainde ik 3 x 5 km op 9 km/uur. Inmiddels is dat dus 3 x 7 km op 11 km/uur.
pi_110129804
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 11:26 schreef knnth het volgende:

[..]

Geen zwembad in de buurt?
Jawel. Ook oven over getwijfeld, maar het is zo'n klein overvol bad, waar je niet eens fatsoenlijk baantjes kunt trekken. Een crosstrainer aanschaffen dan maar. :)
pi_110129807
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 13:28 schreef knnth het volgende:
Post uit Canada :)

[ afbeelding ]
Ohja, recensie. Voor mensen die al wat langer geinteresseerd zijn in minimal/barefoot is het weinig nieuws: Tarahumara, huaraches, persistence hunting, Lieberman en ultramarathons in een onsamenhangend jasje. Weinig nieuws onder de zon dus. In het laatste stuk doet de presentator zelf mee aan een ultra en dan is het afgelopen.

Niet geheel waardeloos maar de 18 euro ook niet echt waard. Als iemand hier hem wil hebben kan je beter mij even vragen, ik stuur hem voor de verzendkosten op :)
  dinsdag 10 april 2012 @ 19:35:14 #292
277120 Vido
Jeuheu!
pi_110149103
Hallo medelopers,

Een vraagje aan degenen die ervaring hebben met halve marathons (of langer natuurlijk).

Ik ben al ruim 1,5 jaar aan het hardlopen, tot nu toe altijd wedstrijden van 10-15km gedaan. In training loop ik meestal 16-17km. Aanstaande zondag doe ik in Rotterdam mee aan de Business Estafette Marathon (met 4 personen, per persoon dus ~10km). Ik zit eraan te denken dan vrijwillig een tweede etappe mee te lopen, maar ik heb geen ervaring met het lopen van een halve marathon.

De vraag: zou mijn conditie op hoog genoeg niveau moeten zijn voor een halve marathon? In andere woorden: kan ik die 4-5km verschil t.o.v. mijn training 'op karakter' lopen?

Thanks voor de feedback!
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
  dinsdag 10 april 2012 @ 19:36:24 #293
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_110149187
ja, makkelijk
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  dinsdag 10 april 2012 @ 20:38:04 #294
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110153099
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 19:35 schreef Vido het volgende:
Hallo medelopers,

Een vraagje aan degenen die ervaring hebben met halve marathons (of langer natuurlijk).

Ik ben al ruim 1,5 jaar aan het hardlopen, tot nu toe altijd wedstrijden van 10-15km gedaan. In training loop ik meestal 16-17km. Aanstaande zondag doe ik in Rotterdam mee aan de Business Estafette Marathon (met 4 personen, per persoon dus ~10km). Ik zit eraan te denken dan vrijwillig een tweede etappe mee te lopen, maar ik heb geen ervaring met het lopen van een halve marathon.

De vraag: zou mijn conditie op hoog genoeg niveau moeten zijn voor een halve marathon? In andere woorden: kan ik die 4-5km verschil t.o.v. mijn training 'op karakter' lopen?

Thanks voor de feedback!
ik denk dat je op zoek ben naar besvestiging van iets wat je zelf al weet...als ik zo naar je ervaring kijk en je afstanden dan moet dat makkelijk lukken
pi_110170363
Wat The_Hives en rechtsedirecte zeggen dus. :)

De eerste twee halve marathons trainde ik maar tot 17 km ongeveer. Die laatste vier km pomp je er op karakter nog wel uit. :)
  woensdag 11 april 2012 @ 17:03:23 #296
34586 kepler
No bounce, no play
pi_110188732
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 19:35 schreef Vido het volgende:
Hallo medelopers,

Thanks voor de feedback!
makkelijk, in training voor de halve loop ik ook max 16-17 :)
  woensdag 11 april 2012 @ 19:10:08 #297
222754 Dagoduck
ROCK 'N GROHL
pi_110194230
Einde.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')