abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109837814
quote:
2s.gif Op maandag 2 april 2012 23:46 schreef kepler het volgende:

[..]

Netjes hoor ^O^

Als ik jou was zou ik Rotterdam laten schieten, zeker als je NY ook in de planning heb staan (die is iets duurder om te annuleren :D)
Thanks.

Ik heb gisteren de knoop doorgehakt en besloten niet naar Rotterdam te gaan. Komende weken dus lekker herstellen en een beetje freewheelen en in juli hopelijk weer beginnen met de voorbereidingen voor New-York.

Achteraf is het allemaal ook zo duidelijk waarom het nu wat pijn doet. Gegroeid van twee keer per week langzaam trainen, naar vier keer per week intensief trainen, waarvan twee snelheids/intervaltrainingen. Binnen een half jaar gegroeid van wedstrijden op 10 km/uur naar wedstrijden op 14 tot 15 km/uur. Getraind voor de marathon, maar parallel daaraan 10, 12,5 en 15 km wedstrijden gelopen en gewoon veel snelheidstrainingen gedaan specifiek voor de wat kortere afstanden. Met als grande finale een halve marathon drie weken voor de marathon.

Voor New-York gaat het er allemaal wat anders uit zien. Vijf trainingen per week, waarvan twee rustige korte duurlopen, één korte duurloop op marathontempo, één lange duurloop en één tempoloop. En hoogstens één 10 km wedstrijd twee weken voor de marathon.

[ Bericht 29% gewijzigd door GoodspeeD op 03-04-2012 09:02:46 ]
pi_109839130
Gister voor het eerst 20km gerend :D Ging best lekker, eerste 15km met een maat en daarna nog 5km erbij gedaan :).

Wel dikke spierpijn nu joh.
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
  dinsdag 3 april 2012 @ 10:47:09 #228
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_109840790
Ikke gisterenavond (rond middernacht) 8km gerend. Ik deed er wel 1:20 uur over, maar goed wel een mooie afstand.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  dinsdag 3 april 2012 @ 13:36:16 #229
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_109847505
Ik heb afgelopen zondag ook de halve marathon van Berlijn gelopen en het was geweldig. Perfect weer, supergoed georganiseerd (behalve de waterposten misschien, heb er een gemist bij 15k) en heerlijk gelopen: precies 1.52.00. Anderhalve minuut van mijn persoonlijk record af. Misschien niet zo slim om 2 weken voor de marathon zo hard te lopen maar ik kon me echt niet inhouden. Nouja, het laat in ieder geval zien dat mijn lichaam wel ok is (na maanden fysiek kwakkelen).

Leuk dat het bij jou ook goed ging kepler, ik kan m ook iedereen aanraden, heel leuke loop (en een mooi shirt!)
I'm just a girl in the world.
  dinsdag 3 april 2012 @ 13:49:16 #230
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_109847996
Gister mijn gewoonlijke rondje op interval gelopen, viel me nog niet tegen, en mn spieren reageren er goed op, dus dat is lekker.

Op naar de 19 minuten op de 5k :D
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  dinsdag 3 april 2012 @ 14:26:42 #231
34586 kepler
No bounce, no play
pi_109849620
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:36 schreef annoh het volgende:
Ik heb afgelopen zondag ook de halve marathon van Berlijn gelopen en het was geweldig. Perfect weer, supergoed georganiseerd (behalve de waterposten misschien, heb er een gemist bij 15k) en heerlijk gelopen: precies 1.52.00. Anderhalve minuut van mijn persoonlijk record af. Misschien niet zo slim om 2 weken voor de marathon zo hard te lopen maar ik kon me echt niet inhouden. Nouja, het laat in ieder geval zien dat mijn lichaam wel ok is (na maanden fysiek kwakkelen).

Leuk dat het bij jou ook goed ging kepler, ik kan m ook iedereen aanraden, heel leuke loop (en een mooi shirt!)
waterposten waren wel wat kort en slecht aangegeven...

Shirt heb ik niet... Vriend van me heeft mn startnummer opgehaald, maar shirt vergeten. Ik ga maar eens mailen, kijken of ze het (op mijn kosten) kunnen opsturen :)
The line is a dot to you!
  dinsdag 3 april 2012 @ 19:46:36 #232
213498 SpauldingPF
When the music's over
pi_109862976
Net terug van het hardlopen, 3 km met gemiddeld 13,3 km/u, nog even en ik zit weer op m`n 14 km/u op die afstand!
pi_109864592
Freddeh vs Hardlopen : 0-1

Net goed kapot gegaan. Wielrennen gaat me wel aardig af, maar hardlopen is wel wat anders zeg. Heb er een stel mp3 lessen bij gekregen van m'n vrouw, en ben vol goede moed begonnen. Maar 2 minuten hardlopen achter elkaar door lukt me al niet.
Heb er nu totaal 2km op zitten, en kan les 1 opnieuw doen donderdag. Maar goed, ik ga een beetje lichaamsbeweging niet laten winnen van me :)

*edit* Route gecheckt, bleek 3km te zijn in 20min.

[ Bericht 5% gewijzigd door Freddeh op 03-04-2012 20:36:10 ]
  dinsdag 3 april 2012 @ 20:44:22 #234
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_109865926
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 20:16 schreef Freddeh het volgende:
Freddeh vs Hardlopen : 0-1

Net goed kapot gegaan. Wielrennen gaat me wel aardig af, maar hardlopen is wel wat anders zeg. Heb er een stel mp3 lessen bij gekregen van m'n vrouw, en ben vol goede moed begonnen. Maar 2 minuten hardlopen achter elkaar door lukt me al niet.
Heb er nu totaal 2km op zitten, en kan les 1 opnieuw doen donderdag. Maar goed, ik ga een beetje lichaamsbeweging niet laten winnen van me :)

*edit* Route gecheckt, bleek 3km te zijn in 20min.
Klasse, het begin is er. hier en hier zitten meer beginnende lopers, waaronder ook veel Evylopers. Voor tips ben je altijd welkom.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_109866263
Hey No-P jij hier ook :) Thanks man! Ik ga ff rondkijken.
pi_109872872
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 20:50 schreef Freddeh het volgende:
Hey No-P jij hier ook :) Thanks man! Ik ga ff rondkijken.
Mooie cross-overs ;)

Hebben trouwens hier nog mensen ervaring met compressie-sleeves? Het werd me laatst aangeraden omdat ik vrij snel last krijg van shin splints. Heb even zitten kijken, maar twijfel een beetje over de maat. Lig in het grijze gebied van een kuitomtrek van 37cm, wat volgens de tabel of de top is voor maat 3 en het begin van maat 4. Gezien het feit dat die dingen aardig strak zitten vraag ik me af waar ik beter voor kan gaan.
  dinsdag 3 april 2012 @ 22:28:41 #237
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_109873406
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 22:21 schreef Littlecreep het volgende:

[..]

Mooie cross-overs ;)

Hebben trouwens hier nog mensen ervaring met compressie-sleeves? Het werd me laatst aangeraden omdat ik vrij snel last krijg van shin splints. Heb even zitten kijken, maar twijfel een beetje over de maat. Lig in het grijze gebied van een kuitomtrek van 37cm, wat volgens de tabel of de top is voor maat 3 en het begin van maat 4. Gezien het feit dat die dingen aardig strak zitten vraag ik me af waar ik beter voor kan gaan.
Ik heb compressiesokken, dus niet van die tubes maar met een voetstuk... Ik draag ze om diezelfde reden (snel last van m'n scheenbenen. Als ik rustig loop is het geen probleem, wil ik wat meer snelheidstraining doen en dus krachtiger afzetten, dan heb ik de sokken zeker nodig.) Het bevalt heel goed, kan gewoon pijnvrij op snelheid lopen, terwijl dat zonder compressie niet lukt. Laat ze daarna vaak nog een half uurtje aan, schijnt het herstel te bevorderen. Ik geloof dat je tubes meteen uit moet doen na het lopen (geen idee waarom) maar over de sokken wordt juist gezegd dat het goed is om ze een half uurtje aan te laten.
Ben gewoon naar een winkel gegaan, daar hebben ze vastgesteld welke maat ik moest hebben (zoals al verwacht... de kleinste maat die ze hadden in mijn geval). Ik zou het niet zelf gaan 'gokken' ,zonde van het geld...
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  dinsdag 3 april 2012 @ 22:30:01 #238
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_109873502
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 22:21 schreef Littlecreep het volgende:

[..]

Mooie cross-overs ;)

Met de maat geen ervaring. Het zal best wat bescherming bieden tegen blessure maar verwacht geen complete bescherming tegen shinsplits. Voor beter herstel is het nog niet goed onderzocht. Als je ze ook met triathlons aan wil doen, moet je niet die volledige kousen halen maar tubes.
Sei wachsam,
pi_109875334
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 22:30 schreef No-P het volgende:

[..]

Met de maat geen ervaring. Het zal best wat bescherming bieden tegen blessure maar verwacht geen complete bescherming tegen shinsplits. Voor beter herstel is het nog niet goed onderzocht. Als je ze ook met triathlons aan wil doen, moet je niet die volledige kousen halen maar tubes.
Daarom zat ik dus vooral te kijken naar tubes. De vriend die het advies gaf had er zelf goeie ervaringen mee en wil het zelf ook wel eens kijken of het was is. Loop wel even een winkel binnen de komende weken, kijken of het een beetje zit.
  woensdag 4 april 2012 @ 12:06:11 #240
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_109889222
Iemand nog interesse in een startbewijs voor de halve marathon van Utrecht aankomende maandag? Ik heb besloten niet te gaan, te weinig omvang op dit moment en veel kleine rot blessuretjes ;(
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_109893359
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 22:28 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

Ik heb compressiesokken, dus niet van die tubes maar met een voetstuk...
Ik heb ook compressiekousen, gebruik ze dan ook niet tijdens triathlons maar voor zware hardlooptrainingen om de kuiten minder te belasten/sneller te laten herstellen (Ik zou ze dan ook eventjes aan na de training, of soms na een zware training de volgende dag). Met shinsplints heb ik geen ervaring, maar ik heb wel het idee dat het de kuiten belastbaarder maakt. Overigens heb ik een tijd terug de laatste helft van een presentatie van Herzog gevolgd over compressiekousen.
Ik weet het niet meer precies, maar daar werd uitgelegd dat het meerdere effecten had.
Wat ik nog herinner:
- het houdt de toch al gauw 2kg kuitspier in bedwang (bij hardlopen zwaait-ie ook heen en weer, wat trekt aan de spier- en peesstructuren en zorgt voor extra beschadigingen)
- Bij het neerkomen valt er een hele sloot bloed naar beneden in de benen en met compressie kunnen de aderen dit beter opvangen oid.
- Compressie gaat van erg sterk bij de voet naar minder sterk bij de knieholte, wat zorgt voor een betere bloedcirculatie
Maar je moet het toch zelf uitproberen denk ik.

@kepler en Annoh: mooi gelopen!
  donderdag 5 april 2012 @ 09:46:40 #242
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_109929129
Interessant om te lezen wat nu precies de effecten van die compressiesokken zijn!
En... de dag na een training draag ik ze nooit. Maar ik ga het eens proberen. Lijkt wel een goed idee!
I believe i can fly!
  donderdag 5 april 2012 @ 09:49:56 #243
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_109929244
bedankt banana, duidelijke uitleg.
Wat kost een paar compressiesokken ongeveer?
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  donderdag 5 april 2012 @ 10:07:36 #244
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_109929823
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 09:49 schreef rechtsedirecte het volgende:
bedankt banana, duidelijke uitleg.
Wat kost een paar compressiesokken ongeveer?
50 euro volgens mij. Klinkt best duur voor een paar sokken. Maar tot nu toe vind ik het het geld zeker waard.
I believe i can fly!
  donderdag 5 april 2012 @ 10:11:00 #245
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_109929946
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 10:07 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

50 euro volgens mij. Klinkt best duur voor een paar sokken. Maar tot nu toe vind ik het het geld zeker waard.
ach, voor een paar gewone loopsokken betaal je ook al bijna 15 euro dus ik vind het wel mee vallen.
Ik hoor er goede berichten over.
pi_109938700
Gisteren weer eens 5 km op iets harder tempo gelopen (11 km/uur tegenover 8 km/uur vorige week). Blessure begint langzaam aan weg te ebben, al irriteert het af en toe nog wel wat. Zeker als ik lang in de zelfde houding zit op het werk bijvoorbeeld.

Iemand ervaring met een lopersknie? In mijn geval is het echt beginnend. Lichte irritatie aan de buitenkant van de knie. De rest van de peesplaat voelt redelijk normaal aan. Na de halve marathon anderhalve week geleden was het even wat pijnlijker en stak/sneed het af en toe bij het lopen. Nu is het vooral nog wat stijfjes, maar kan ik er wel rustig op hardlopen.
  donderdag 5 april 2012 @ 15:36:21 #247
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_109942372
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:54 schreef bananablues het volgende:

[..]

Ik heb ook compressiekousen, gebruik ze dan ook niet tijdens triathlons maar voor zware hardlooptrainingen om de kuiten minder te belasten/sneller te laten herstellen (Ik zou ze dan ook eventjes aan na de training, of soms na een zware training de volgende dag). Met shinsplints heb ik geen ervaring, maar ik heb wel het idee dat het de kuiten belastbaarder maakt. Overigens heb ik een tijd terug de laatste helft van een presentatie van Herzog gevolgd over compressiekousen.
Ik weet het niet meer precies, maar daar werd uitgelegd dat het meerdere effecten had.
Wat ik nog herinner:
- het houdt de toch al gauw 2kg kuitspier in bedwang (bij hardlopen zwaait-ie ook heen en weer, wat trekt aan de spier- en peesstructuren en zorgt voor extra beschadigingen)
- Bij het neerkomen valt er een hele sloot bloed naar beneden in de benen en met compressie kunnen de aderen dit beter opvangen oid.
- Compressie gaat van erg sterk bij de voet naar minder sterk bij de knieholte, wat zorgt voor een betere bloedcirculatie
Maar je moet het toch zelf uitproberen denk ik.

@kepler en Annoh: mooi gelopen!
Kanttekening: volgens mij zijn deze gegevens (nog alleen) afkomstig van onderzoek van Herzog zelf. Er wordt nu wel onderzoek gedaan door SMA Midden (geloof ik).
Edit: inmiddels al wel meer onderzoek gedaan en voor herstel lijken de sokken wel effectief maar is er nog geen consensus, waarschijnlijk door grote heterogeniteit van de studies. De sokken hebben iig geen effect op performance.

[ Bericht 6% gewijzigd door No-P op 05-04-2012 16:16:37 ]
Sei wachsam,
  donderdag 5 april 2012 @ 15:59:32 #248
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_109943218
Lekker duurloopje met 2 tempostukken van 15min erin. Mooie bospaden gepakt en een stuk langs een oude spoorbaan. Wel vervelend dat mijn 305 nog steeds niet vervangingen is. Dan kan ik weer wat mooie routes plannen door het bos. Vandaag toch weer 19km gelopen.
Sei wachsam,
pi_109947083
Thanks No-P.
Heb vandaag ook hardgelopen en net als de andere trainingen deze week ging het niet echt lekker. Het gevoel erbij was in ieder geval dat het erg moeizaam ging... vanaf morgen 4 dagen hard trainen (vooral fietsen) in de Ardennen. Hopelijk gaat dat wat beter..
  donderdag 5 april 2012 @ 20:23:59 #250
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_109954200
vandaar staat er 15km op het program, hond gaat mee want die moet weer in conditie komen voor de eendenjacht dus zo hard zal het vandaag niet gaan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')