Op sommige plaatsen is het na eeuwen nog tastbaar of hoorbaar. Dan hebben we het niet over een simpele (zelf)moord, waarvan de gedáchte ongemakkelijk is, maar verder niets resteert.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 19:06 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Meer kan ik echt niet zeggen hierop...
Woon ik net in een kloosterdorp! (1 van de oudste in europa) Alles is gebouwd hier op de plek van het oude klooster ( bestaan tot plm 1850 ofzo).. Nah lekker danquote:Op vrijdag 16 maart 2012 19:01 schreef Teslynd het volgende:
Maar een voormalig klooster wil ik niet wonen. Daar is door de tijd heen veel meer opgebouwd aan energieën die je niet blieft.
Wat een nonsens, ik woon op een oude begraafplaats en ik heb nog nooit wat meegemaakt. Tief alsjeblieft op naar TRU.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 19:22 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Op sommige plaatsen is het na eeuwen nog tastbaar of hoorbaar. Dan hebben we het niet over een simpele (zelf)moord, waarvan de gedáchte ongemakkelijk is, maar verder niets resteert.
Ik heb ooit via de woningstichting een huis aangeboden gekregen waaruit in de tien jaar ervoor 3 mensen opgenomen waren in een psychiatrische inrichting, 2 zelfmoord gepleegd hadden en 1 per ongeluk onder een vrachtwagen waren gelopen. Maar dat wist ik nog niet toen ik binnenliep om het huis te bekijken. Op de een of andere manier voelde dat huis zo enorm akelig en angstig aan dat ik, ondanks de prachtige plek, het niet heb genomen.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 19:22 schreef Teslynd het volgende:
Op sommige plaatsen is het na eeuwen nog tastbaar of hoorbaar. Dan hebben we het niet over een simpele (zelf)moord, waarvan de gedáchte ongemakkelijk is, maar verder niets resteert.
quote:Op zaterdag 17 maart 2012 11:26 schreef Franknfurter het volgende:
Eerste keer dat ik hier post dus hoop het bij het juiste eind te hebben. Vind dit een behoorlijk griezelige inrichting:
http://www.funda.nl/koop/(...)/fotos/#groot&foto-5
ik krijg de foto niet gejat van funda
http://www.funda.nl/koop/weert/huis-47914588-noordkade-48/
Is verder wel een prachtig huis maar wát een entree.
quote:Worteldoek
De worteldoek is een geweven wollen doek, waarvan het gebruik terug te voeren is op de Duitse seizoenarbeiders uit Westfalen, die in de 2e helft van de 19e eeuw en de eerste helft van de 20e eeuw in grote getale naar Nederland kwamen om de boeren bij te staan in het arbeidsintensieve zomerseizoen. Deze "hannekemaaiers" kwamen als regel te voet naar (Oost) Nederland en voerden hun karige bezittingen mee in de "Würzeltuch". Die bezittingen bestonden vooral uit gereedschap en mondvoorraad. De naam Würzeltuch valt te verklaren uit het feit dat het gereedschap om wortelen en beetwortelen te oogsten, hierin over de schouder meegedragen werd.
In de 40-er en 50-er jaren van de 20-ste eeuw was de worteldoek een bijna "verplichte" versiering boven de huiskamerschoorsteenmantel van de gemiddelde Nederlander. De doek werd aan één punt opgehangen en daarna meer of minder kunstig langs de wand gedrapeerd en voorzien van massief messing voorwerpen in de vorm van bijv. een salamander of een spin. De doek en deze voorwerpen hadden geen ander doel dan de schoorsteen decoratief op te sieren. Deze worteldoek was als regel een wollen weefsel, bedrukt met motieven die georiënteerd waren op Indiase figuren, in warme aardekleuren als donkerkarmijn, donkergroen, zwart en talloze tinten bruin. Waarschijnlijk heeft de overeenkomst met de oorspronkelijke smoezelige worteldoek, waar het kleuren en vlekken betreft, ertoe geleid dat de naam daarvan werd overgenomen.
quote:Op zaterdag 17 maart 2012 11:26 schreef Franknfurter het volgende:
Eerste keer dat ik hier post dus hoop het bij het juiste eind te hebben. Vind dit een behoorlijk griezelige inrichting:
http://www.funda.nl/koop/(...)/fotos/#groot&foto-5
ik krijg de foto niet gejat van funda
http://www.funda.nl/koop/weert/huis-47914588-noordkade-48/
Is verder wel een prachtig huis maar wát een entree.
Ah die baksteen met ramen?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 22:19 schreef Teslynd het volgende:
Kweenie, op googlemaps zie je een afschuwelijk gebouw ernaast.
Handige kelder: voorraden en waskeuken.
vind nog wel mee vallen met lage prijs.. ik heb een groter ex huur huis voor minder gekocht zonder gekke dingen.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 08:47 schreef Angelfrouk het volgende:
[ afbeelding ]
Niet het huis wat opmerkelijk is, maar de prijs. Waarom is de prijs zo laag? Omdat de hele buurt weet wat hier gebeurd is.
Mijn buurmeisjes, toen 9 jaar oud, vonden hun neef is het trapgat. Hij had zichzelf opgehangen. Huis is alleen verkoopbaar aan mensen van buiten Franeker, die van niks weten.
Toen het nog van de woningstichting was, was het een doorgangshuis. Mensen woonden er nooit langer dan een paar maanden.
Ben benieuwd hoe snel het verkocht is.
quote:Op zaterdag 17 maart 2012 23:52 schreef Resistor het volgende:
Telescoop staat iets te hoog op het statief om comfortabel naar de sterren te kunnen kijken... Of de gebruiker zoekt naar andere sterren
"In aanvang zien wij dit geheel dan ook als bouwkavel. "quote:Op vrijdag 16 maart 2012 17:53 schreef fh101 het volgende:
Ik heb mijn toekomstige spookhuis gevonden!![]()
De eerste foto die je ziet:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De makelaar is nog optimistisch: "Een vakkundige bouwer/ doe-het-zelver kan mogelijk een deel herbouwen."
http://www.funda.nl/koop/(...)eweg-8/omschrijving/
Beetje inzoomen en je ziet duidelijk dat het een barst is...quote:Op zaterdag 17 maart 2012 23:52 schreef Resistor het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.funda.nl/koop/(...)-r-stuutstraat-f-28/
Cursus fotografie nodig... of probeert een groot gebrek te verbergen. Helaas is de foto te donker om te zien of dat nou echt een enorme barst is, of een los snoer.
En een beste ook. Ben benieuwd wat daar gebeurt (is) om zo'n barst te krijgen...quote:Op zondag 18 maart 2012 12:04 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Beetje inzoomen en je ziet duidelijk dat het een barst is...
quote:Op zaterdag 17 maart 2012 23:52 schreef Resistor het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.funda.nl/koop/appingedam/huis-47325549-hogewerflaan-4/
Telescoop staat iets te hoog op het statief om comfortabel naar de sterren te kunnen kijken... Of de gebruiker zoekt naar andere sterren
[ afbeelding ]
http://www.funda.nl/koop/(...)-r-stuutstraat-f-28/
Cursus fotografie nodig... of probeert een groot gebrek te verbergen. Helaas is de foto te donker om te zien of dat nou echt een enorme barst is, of een los snoer.
[ afbeelding ]
Dat zelfde huis heeft er wel een hele ruime schuur bij, hoewel ik wel vermoed dat je als de was droog is je er nog een keer het stof uit moet kloppen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://www.funda.nl/koop/kloosterburen/huis-47397728-marneweg-2/
Best wel een wilde schilder/kunstenaar.
Is niet om de boel bij elkaar te houden, is om te kijken of de scheur niet groter wordt. Tapeje scheurt of scheur wordt weer kleiner: gebouw beweegt en is foute boel.quote:
Als je ¤ 136,- per m2 duur vindt wel ja.quote:Op zondag 18 maart 2012 11:50 schreef Sport_Life het volgende:
edit: wtf ligt in zeeland!!! Wat een dure grondprijs!
dan weet je nog genoegquote:Op zondag 18 maart 2012 13:34 schreef deadly_kiss het volgende:
maar dat werkt toch niet met die tape? dat laat zo los inplaats van dat het blijft zitten en mee gaat scheuren..
Op zich zijn krimpscheuren niet zo erg, zeker niet in woning van een paar jaar oud. Zodra het een oud huis betreft en het de draagmuren betreffen, zou ik er toch even een bouwkundige keuring op loslaten...quote:Op zondag 18 maart 2012 15:24 schreef Gwywen het volgende:
Is supertape, natuurlijk![]()
Volgens mij is dat een dragende muur. Lijkt me niet best als daar een berst in zit.
Ik gok vrijgezelquote:Op maandag 19 maart 2012 10:45 schreef lionessa het volgende:
Ik ga het ook eens proberen:
Gezellige woonkamer:
[ afbeelding ]
Nee, het was een stel die hun ouders in het tuinhuisje hadden wonen (althans dat denkt de buurt daar) en er wonen nu studenten in.quote:
Van die zeepfabriek kun je van alles makenquote:Op maandag 19 maart 2012 10:45 schreef lionessa het volgende:
Ik ga het ook eens proberen:
Gezellige woonkamer:
[ afbeelding ]
Verwarmd tuinhuisje???
[ afbeelding ]
http://www.funda.nl/koop/(...)at-13/fotos/#foto-25
Wat staat daar nou links?
[ afbeelding ]
Waarom deze foto?
[ afbeelding ]
http://www.funda.nl/koop/(...)chterom-56-56a/fotos
Oude zeepfabriek, ik denk dat de makelaar ook niet zo goed wist wat hij ermee aan moest. Niet echt handig verkopen denk ik
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://www.funda.nl/koop/(...)-11-c/fotos/#foto-42
Grote kans dat de koelkast en een eventuele vaatwasser in het service/opslag hok links van de keuken staan (er zijn twee deuren, een naar de badkamer).quote:Op woensdag 21 maart 2012 18:18 schreef k_man het volgende:
Best een leuk appartementje, maar er vallen me nog twee dingen op. Ten eerste natuurlijk die duif in de badkamer. Ten tweede de keuken. Wat een rare keuken! Er is een fornuis en er zijn kastjes, maar verder lijkt alles te ontbreken. Ik zie geen koelkast, geen oven/magnetron, geen vaatwasser en geen afzuigkap.
Lijkt me onlogisch / onpraktisch. Je wilt toch niet iedere keer de provisiekast induiken als je tijdens het koken iets uit de koelkast nodig hebt?quote:Op woensdag 21 maart 2012 18:20 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Grote kans dat de koelkast en een eventuele vaatwasser in het service/opslag hok links van de keuken staan (er zijn twee deuren, een naar de badkamer).
De afzuigkap lijkt inderdaad te ontbreken.
quote:Op woensdag 21 maart 2012 18:22 schreef k_man het volgende:
[..]
Lijkt me onlogisch / onpraktisch. Je wilt toch niet iedere keer de provisiekast induiken als je tijdens het koken iets uit de koelkast nodig hebt?
Er is trouwens ook nergens een tv te bekennen. Zou er uberhaupt wel iemand wonen?
quote:
Leuke foto's van fundaquote:Op woensdag 21 maart 2012 23:25 schreef FFnog het volgende:
Weten jullie eigenlijk wel wie deze reeks ooit is gestart...???
Sorry,quote:Op woensdag 21 maart 2012 23:46 schreef zoem het volgende:
[..]
Je meent het, dat was sarcastisch bedoeld natuurlijk
Ik heb ook geen tv, al ruim een jaar niet, heb em in die tijd misschien 2x gemist.quote:Op woensdag 21 maart 2012 18:22 schreef k_man het volgende:
[..]
Lijkt me onlogisch / onpraktisch. Je wilt toch niet iedere keer de provisiekast induiken als je tijdens het koken iets uit de koelkast nodig hebt?
Er is trouwens ook nergens een tv te bekennen. Zou er uberhaupt wel iemand wonen?
Dat is niet perse zo hoor, die post van Pleione met de zwaar gedateerde woonkamer en frivool aangeklede badkamer daar zie je de foto's wel van maar als je op de link klikt is de boel wel al wegquote:Op donderdag 22 maart 2012 00:46 schreef k_man het volgende:
Nou zit ik nog eens in dat eerste deel te kijken en daar staan nog steeds foto's in. De meeste foto's zijn nu wel veranderd in een rood kruisje, maar er zijn ook foto's die het nog gewoon doen. Die advertenties staan dus al ruim vier jaar op funda! Vier jaar!
Dat is het mooie van de crisis.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:46 schreef k_man het volgende:
Nou zit ik nog eens in dat eerste deel te kijken en daar staan nog steeds foto's in. De meeste foto's zijn nu wel veranderd in een rood kruisje, maar er zijn ook foto's die het nog gewoon doen. Die advertenties staan dus al ruim vier jaar op funda! Vier jaar!
Sorry, mijn eerste post in deze topicreeks. Is best lastig om alle voorgaande reeksen te scannen hoor.quote:Op donderdag 22 maart 2012 14:22 schreef Gwywen het volgende:
Foei, die is allang in een eerder deel geweest.
5.5 Miljoen is natuurlijk gigantisch veel geld, maar eigenlijk had ik wel gedacht dat zoiets veel duurder zou zijn.quote:Op donderdag 22 maart 2012 13:58 schreef Zenschaatser het volgende:
Iemand nog op zoek naar een kasteel met een slotgracht? In Borgharen kan het!
[ afbeelding ]
Gaat je wel een fortuin kosten om je kamers een beetje met meubels op te vullen.
[ afbeelding ]
De slotgracht wordt geleverd exclusief eend.
[ afbeelding ]
http://www.funda.nl/koop/maastricht/huis-4492645-kasteelstraat-6/fotos/
Heb je de omgeving gezien? staat "midden in een woonwijk"..quote:Op vrijdag 23 maart 2012 10:03 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
5.5 Miljoen is natuurlijk gigantisch veel geld, maar eigenlijk had ik wel gedacht dat zoiets veel duurder zou zijn.
midden in een woonwijk ??? dat valt wel heel erg mee hoor. Ergens in de nabijheid heeft hetgewone volk een huis neergezet, maar daar heb je als kasteelheer niet veel last van. En wat dan nogquote:Op vrijdag 23 maart 2012 10:24 schreef DubbelZout het volgende:
[..]
Heb je de omgeving gezien? staat "midden in een woonwijk"..
Verder wel gruwelijk gaaf om zoiets te hebben !!!
Er was ooit een man bij Jambers in het programma die had een prijs van 16 miljoen in de loterij gewonnen en had daar een kasteel van 16 miljoen van gekocht.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 10:51 schreef klusfoobje het volgende:
de kosten van zoiets zitten echt niet in de aanschaf maar op het bewoonbaar houden.
Als je deze straat uitloopt sta je op het terrein van het kasteel:quote:Op vrijdag 23 maart 2012 10:51 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
midden in een woonwijk ??? dat valt wel heel erg mee hoor. Ergens in de nabijheid heeft hetgewone volk een huis neergezet, maar daar heb je als kasteelheer niet veel last van. En wat dan nog
Geeft trouwens wel leuk aan hoe groot dat terrein wel niet is! In het blok ernaast heb je een school een heleboel huizen en een bed&breakfast!quote:Op vrijdag 23 maart 2012 11:24 schreef DubbelZout het volgende:
[..]
Als je deze straat uitloopt sta je op het terrein van het kasteel:
http://maps.google.nl/map(...)p=12,139.22,,0,17.02
Let ook even op de getjoende Astra (incl. spoiler) van buurman Sjon
Linkjes please?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 12:25 schreef Xs2Shanna het volgende:
Balkon
[ afbeelding ]
Hoe te gebruiken
[ afbeelding ]
Kantoor, met illustratie dat achter het bureau staan ook een mogelijkheid kan zijn.
[ afbeelding ]
En opmerkelijke foto´s van Funda please?quote:
Eh.. bedoel je die van mij? Komen allemaal van Funda hoor..quote:Op vrijdag 23 maart 2012 14:15 schreef flipsen het volgende:
[..]
En opmerkelijke foto´s van Funda please?
Tja, op die plek in R'dam wil je echt niet zitten eigenlijk...quote:Op vrijdag 23 maart 2012 12:25 schreef Xs2Shanna het volgende:
Balkon
[ afbeelding ]
Hoe te gebruiken
[ afbeelding ]
Kantoor, met illustratie dat achter het bureau staan ook een mogelijkheid kan zijn.
[ afbeelding ]
Sorry, hierbij een linkje.
Oeps, sorryquote:Op vrijdag 23 maart 2012 16:15 schreef Xs2Shanna het volgende:
Hm, ik zit er al meer als 3 jaar met plezier.
Hangt een beetje van je browser af...quote:Op vrijdag 23 maart 2012 17:45 schreef rubbereend het volgende:
Hoe kun je die funda foto's ook alweer hier goed krijgen?
quote:Op vrijdag 23 maart 2012 21:00 schreef Teslynd het volgende:
Kleine fotootje rechtsklikken, afbeeldingsinfo aanklikken, link kopieëren en erin het _klein vervangen door _groot. En natuurlijk de img-code eromheen.
Volgens mij is die trap niet zo normaal geplaatst, hoor. Tel de tegels tot de deur maar. Volgens mij zie ik er maar 3 en dat is niet erg veel. Die fotograaf zit ook niet heel laag, dacht ik zo. Volgens mij staat hij iets hoger dan die "rand" op de muur en dat is toch echt een meter hoog, gok ik zo (kijk maar naar de deurklink)...quote:Op zondag 25 maart 2012 12:55 schreef Teslynd het volgende:
Het is een normaalgeplaatste trap, maar de fotograaf heeft een ongewone positie ingenomen. Vreemd laag. En dat geeft vreemde perspectieflijnen. Kijk maar naar het schilderij en de hangklok.Hij heeft bijna alle ruimtes vervormd.
Die heks is vrij groot hè? Dat is wel een beetje een merkwaardige ontvangst.
Oeh, wel een leuk huisquote:Op maandag 26 maart 2012 15:07 schreef Leandra het volgende:
Naast de "onderhoudsvrije tuin" hebben we nu kennelijk ook een "onderhoudsvrije keukenvloer"....
[ afbeelding ]
Ondanks de zogenaamd pas een paar dagen te koop status, blijkt het al ruim 2 jaar te koop te staan, en vind ik de prijsdaling in de huidige markt weinig spectaculair, zeker gezien het prijsniveau in A'doorn.
Verder een beetje triest als je ziet dat er in de foto's van de leegstaande versie zaken ontbreken (planchets in de badkamer) en compleet veranderd zijn, zoals de prachtige grote spiegel boven de wastafel die verruild blijkt voor een klein spiegeltje....
En juist een badkamerspiegel lijkt me iets dat bij het huis hoort.
staat toch ook in die laatste foto? let op het verschilquote:Op maandag 26 maart 2012 15:07 schreef Leandra het volgende:
Naast de "onderhoudsvrije tuin" hebben we nu kennelijk ook een "onderhoudsvrije keukenvloer"....
[ afbeelding ]
Ondanks de zogenaamd pas een paar dagen te koop status, blijkt het al ruim 2 jaar te koop te staan, en vind ik de prijsdaling in de huidige markt weinig spectaculair, zeker gezien het prijsniveau in A'doorn.
Verder een beetje triest als je ziet dat er in de foto's van de leegstaande versie zaken ontbreken (planchets in de badkamer) en compleet veranderd zijn, zoals de prachtige grote spiegel boven de wastafel die verruild blijkt voor een klein spiegeltje....
En juist een badkamerspiegel lijkt me iets dat bij het huis hoort.
Oh ja, dat was waar ik gisteravond zo om moest lachen toen ik de foto's voor het eerst bekeekquote:Op maandag 26 maart 2012 17:04 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
staat toch ook in die laatste foto? let op het verschil
op 4 foto's van hetzelfde huisquote:Op maandag 26 maart 2012 16:04 schreef JK1982 het volgende:
Eten op de bank is al zo ingeburgerd geraakt dat er zelfs op de plattegrond rekening mee wordt gehouden..
Waar is de eettafel??
[ afbeelding ]
Wow, dat is eigenlijk helemaal niet zo duur. Wat een onwijs cool pand. Hoop dat ze koper vinden die het ook beetje kan onderhoudenquote:Op donderdag 22 maart 2012 13:58 schreef Zenschaatser het volgende:
Iemand nog op zoek naar een kasteel met een slotgracht? In Borgharen kan het!
[ afbeelding ]
Gaat je wel een fortuin kosten om je kamers een beetje met meubels op te vullen.
[ afbeelding ]
De slotgracht wordt geleverd exclusief eend.
[ afbeelding ]
http://www.funda.nl/koop/maastricht/huis-4492645-kasteelstraat-6/fotos/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |