Maar het zijn toch mensen waar je van zou verwachten dat ze betere morele waarden hebben door hun christelijke opvoeding, wat schijnbaar toch niet veel effect heeft gehad.quote:
Dit kan écht niet hoor. Zonder bewijs is dit gewoon laster.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 20:32 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Wie wil met mij een homo huwelijk in Italië bij het Vaticaan
om die oude kinderneuker te bashen ?!
Hoe wou je daar komen?quote:Op zaterdag 10 maart 2012 20:32 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Wie wil met mij een homo huwelijk in Italië bij het Vaticaan
om die oude kinderneuker te bashen ?!
Wie bedoel ik dan ?quote:Op zaterdag 10 maart 2012 20:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dit kan écht niet hoor. Zonder bewijs is dit gewoon laster.²
Liftendquote:Op zaterdag 10 maart 2012 20:33 schreef gastwatdefok het volgende:
[..]
Hoe wou je daar komen?
http://www.volkskrant.nl/(...)ens-geaardheid.dhtml
Humbugquote:Op zaterdag 10 maart 2012 20:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
We hebben beiden gelijk. Ik iets meer, dat wel.²
Als dit youtube was, zou ik jou een duimpje geven.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 20:52 schreef -Strawberry- het volgende:
Natuurlijk, nu gooit ie het op de kosten. Alsof het daar werkelijk om gaat.
Nee, het huwelijk is voor man en vrouw, en voor de voortplanting en meer van die quatsch.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 20:52 schreef -Strawberry- het volgende:
Natuurlijk, nu gooit ie het op de kosten. Alsof het daar werkelijk om gaat.
In Vaticaanstad zullen maar weinig echtparen wonen...quote:Op zaterdag 10 maart 2012 22:22 schreef Nielsch het volgende:
En dat in een land waar ruim 50% van de huwelijken strandt... Mijn god wat een gek die paus.
Dacht dat het in de VS was, maar het was dus voor Amerikaanse bisschoppen.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 22:34 schreef Ferdo het volgende:
[..]
In Vaticaanstad zullen maar weinig echtparen wonen...
ondertussen heeft dat misbruik de katholieke kerk al aardig wat schadevergoeding gekost dus over enorme kosten gesproken, ze kunnen er zelf ook wat vanquote:Op zaterdag 10 maart 2012 16:17 schreef QBay het volgende:
Lekker jonge jongetjes in de kont neuken mag wel? Dat kost geen geld zeker?
Nog niet genoeg, ze zijn nog niet failliet. Moreel al lang failliet, maar financieel helaas nog niet.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 23:26 schreef pinine het volgende:
[..]
ondertussen heeft dat misbruik de katholieke kerk al aardig wat schadevergoeding gekost dus over enorme kosten gesproken, ze kunnen er zelf ook wat van
een kerk is een geloofsgemeenschap en eventueel hoe we het gebouw noemen waar ze samenkomen.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 16:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De kerk is slechts een gebouw, als jij gelooft dat een gebouw kinderen kan aantasten in hun eer moet ons gesprek hier eindigen.²
1 van de 2 katholieke kandidaten is al 2 keer gescheidenquote:Op zaterdag 10 maart 2012 16:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Scheidingspercentage in de US is 50%, dacht ik?
in oa India gebeurt het nog weleens voor religieuze redenen dat iemand trouwt met een dierquote:Op zaterdag 10 maart 2012 18:45 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is wachten dat de zgn. rationalisten er geen probleem in zien dat een mens, man of vrouw, eeuwige trouw zweert aan een kat of marmot.²
Lekker met meisjes van 10 trouwen als 50-jarige, want dan is het opeens wel goedquote:Op zaterdag 10 maart 2012 16:19 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik zie hem nergens deze bewering doen.
Inhoudelijk ben ik het 100% eens met de paus, uiter-aard.²
Alwaar we meteen zien waarom het huwelijk als iets puur religieus zien de Paus helemaal niet vrolijk zal makenquote:Op zondag 11 maart 2012 07:49 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
in oa India gebeurt het nog weleens voor religieuze redenen dat iemand trouwt met een dier
Bullshit, wat Ban zegt dat doet de kerk niet meer een stelletje viespeuken dat zich priester durft te noemen.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 16:20 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Omdat de kerk dat doet... kinderen verkrachten.
Hij kan nog zijn best doen, maar priesters gaan nogal buiten hun boekje .. gezien de schaal van het kindermisbruik wat nu naar buiten is gekomen. Ik denk dat hij eerst even moet kijken in de kerk voorhij zeden gaat preken naar andere toe.quote:Op zondag 11 maart 2012 12:22 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb al eerder over het Westen gesproken. En dan voornamelijk de schadelijke rol van Amerika:
Essay:"De slappe houding van west-Europa."
De Amerikanen doen graag lacherig over de paus. Terwijl de paus niets anders wil dan een wereld waarbij waarden, normen en ethica een belangrijke rol spelen.²
Moreel is het Vaticaan al lang failliet, al vele eeuwen, maar toch komt er nog veel goeds uit het merendeel van de gelovigen. De paradox is vaak dat ze wel katholiek zijn, maar niets van de Paus moeten hebben.quote:Op zondag 11 maart 2012 04:51 schreef Harlon het volgende:
[..]
Nog niet genoeg, ze zijn nog niet failliet. Moreel al lang failliet, maar financieel helaas nog niet.
1) Dat en hoeveel misbruik er was was binnen de Katholieke Kerk al decennialang in detail bekend. Bisschoppen vergaderden erover. Kardinalen bespraken het. Het Vaticaan vaardigde er geheime decreten over uit - en gaf opdracht de families van slachtffers to intimideren om maar geen aangiftes te doen. Gaf de opdracht misbruikende priesters over te plaatsen naar andere locaties of landen als de politie te dicht bij kwam - liefst een derdewereldland zoals Namibie waar men "niet zo moeilijk" deed of de politie iig om te kopen was enz. enz.quote:Op zondag 11 maart 2012 12:19 schreef AndreaW het volgende:
[..]
Bullshit, wat Ban zegt dat doet de kerk niet meer een stelletje viespeuken dat zich priester durft te noemen.
Sinds wanneer horen kleine kinderen verkrachten bij normen en waarde?quote:Op zondag 11 maart 2012 12:22 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb al eerder over het Westen gesproken. En dan voornamelijk de schadelijke rol van Amerika:
Essay:"De slappe houding van west-Europa."
De Amerikanen doen graag lacherig over de paus. Terwijl de paus niets anders wil dan een wereld waarbij waarden, normen en ethica een belangrijke rol spelen.²
niet meer, een huwelijk is tegenwoordig ook voor de overheid , belastingen , erfenis en nog een aantal dingen zijn gekoppelt aan een huwelijk voor de staat, dus kan je mensen niet uitsluiten.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 16:23 schreef Nobu het volgende:
Het huwelijk is ook een kerkelijk instituut. Dat wij tegenwoordig net doen alsof dat niet zo is betekent nog niet dat de paus ongelijk heeft.
In de moderne westerse wereld hebben we een onderscheid tussen een burgerlijk huwelijk (wat bepaalde rechten en plichten meebrengt in wetgeving) en religieus huwelijk.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 16:23 schreef Nobu het volgende:
Het huwelijk is ook een kerkelijk instituut. Dat wij tegenwoordig net doen alsof dat niet zo is betekent nog niet dat de paus ongelijk heeft.
Comrade Stalin say da.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 20:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Humbug
Er is oneindig veel meer leed aangericht uit naam van religie dan uit naam van Atheisme
Stalin. De hoopriester / demigod / heilige vader van de staatsreligie stalinisme?quote:
Atheisme was daar een officieel onderdeel van, en velen, vooral priesters maar ook anderen, hele volken soms, zijn letterlijk uit naam van het atheisme vermoord.quote:Op zondag 11 maart 2012 18:26 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Stalin. De hoopriester / demigod / heilige vader van de staatsreligie stalinisme?
Die stalin?
Onmogelijk. Antitheisme, wellicht maar atheïsme heeft geen politieke gevolgen en betreft slechts 1 standpunt van scepticisme jegens een algemene theïstische claim.quote:Op zondag 11 maart 2012 18:30 schreef Viajero het volgende:
[..]
Atheisme was daar een officieel onderdeel van, en velen, vooral priesters maar ook anderen, hele volken soms, zijn letterlijk uit naam van het atheisme vermoord.
No true Scotsman. Het ging over "in naam van". Zo Katholiek waren de kruistochten of de inquisitie ook niet, maar het gebeurde wel "in naam van".quote:Op zondag 11 maart 2012 18:34 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Onmogelijk. Antitheisme, wellicht maar atheïsme heeft geen politieke gevolgen en betreft slechts 1 standpunt van scepticisme jegens een algemene theïstische claim.
De Sovjet Unie was wat mij betreft gewoon weer de ene religie die het andere niet uit kon staan. Maar als jij de opperleider Stalin als god vereerd en hem ook deels goddelijke kenmerken toekent dan is dat wat mij betreft niet atheïstisch.
Hetzelfde zie je nu in Noord Korea gebeuren. Claimen ook een atheïstisch staatsbestel te hebben, doch is de Grote Leider vanuit zijn dood nog steeds de de-facto heerser en hem worden ook goddelijke krachten toegekend.
Veel Katholieker dan "op bevel van de Paus" kan iets niet zijn...quote:Op zondag 11 maart 2012 20:20 schreef Viajero het volgende:
[..]
No true Scotsman. Het ging over "in naam van". Zo Katholiek waren de kruistochten of de inquisitie ook niet, maar het gebeurde wel "in naam van".
Neen. No True Scotsman geldt voor een situatie waarin ik zou zeggen dat "een echte atheïst zou zoiets noooooooit doen". Als je mijn reacties leest dan zie je dat ik dat niet zeg.quote:Op zondag 11 maart 2012 20:20 schreef Viajero het volgende:
[..]
No true Scotsman. Het ging over "in naam van". Zo Katholiek waren de kruistochten of de inquisitie ook niet, maar het gebeurde wel "in naam van".
Wat je maar goed vindt. Ik vind het niet verstandig.quote:Op zondag 11 maart 2012 10:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Lekker met meisjes van 10 trouwen als 50-jarige, want dan is het opeens wel goed
Je grote roerganger vond het anders prima. Sterker nog, die kon niet tot haar tiende wachten.quote:Op zondag 11 maart 2012 21:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat je maar goed vindt. Ik vind het niet verstandig.²
Typisch in die communistische landen: het volk leren dat religie opium voor het volk is, maar de leiders voelden (of voelen: zie Noord-Korea) zich toch niet bezwaard om zichzelf als een soort surrogaat-god te laten vereren.quote:Op zondag 11 maart 2012 18:26 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Stalin. De hoopriester / demigod / heilige vader van de staatsreligie stalinisme?
Die stalin?
In een andere tijd en andere omgeving.quote:Op zondag 11 maart 2012 21:49 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Je grote roerganger vond het anders prima. Sterker nog, die kon niet tot haar tiende wachten.
Jaja...Wat jij wil.quote:Op zondag 11 maart 2012 22:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
In een andere tijd en andere omgeving.²
Ok. En nu een huwelijk tussen een man en bever of vrouw en gereedschapskist?quote:Op zondag 11 maart 2012 22:03 schreef Ferdo het volgende:
Maar er is in elk geval geen enkele legitieme reden om een huwelijk tussen twee volwassen mensen van gelijk geslacht te kunnen weigeren. En zeker niet de argumenten waarmee de leider van 's werelds grootste criminele organisatie komt aanzetten.
Dat is geen huwelijk tussen twee volwassen mensen, dus die vergelijking is irrelevant, rationeel gezien.quote:Op zondag 11 maart 2012 22:05 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ok. En nu een huwelijk tussen een man en bever of vrouw en gereedschapskist?
Rationeel gezien zeg maar.²
Incest tussen volwassenen is ook goed in Frankrijk, Spanje, Israël, China, Rusland... heb je daar een probleem mee?quote:Op zondag 11 maart 2012 22:09 schreef Ferdo het volgende:
Dat is geen huwelijk tussen twee volwassen mensen, dus die vergelijking is irrelevant, rationeel gezien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |