abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108941556
De opper-dorpsgek uit Vaticaanstad spreekt weer tot ons. De grammofoonplaat hapert al een tijdje, maar het klinkt toch elke keer weer net iets gekker:

quote:
"Homohuwelijk brengt enorme kosten"
De paus heeft in een toespraak het homohuwelijk verworpen en zegt ook dat samenwonen voor het huwelijk "bijzonder zondig" is. "Kuisheid moet opnieuw worden gewaardeerd en aangeleerd aan de jeugd."

De standpunten van de paus zijn niet nieuw, maar hij herhaalt ze in een toespraak voor Amerikaanse bisschoppen. Hij "waarschuwt" hen voor het homohuwelijk.

Het debat rond huwelijken tussen koppels van hetzelfde geslacht is in de VS opnieuw opgelaaid, omdat het een verkiezingsjaar is en omdat het homohuwelijk recent werd toegelaten in de staten Washington en Maryland.

"Ik wil waarschuwen voor de machtige politieke en culturele stromingen die de legale definitie van het huwelijk uithollen", zei de paus in zijn toespraak. De paus vraagt de bisschoppen om "alles te doen om het traditionele huwelijk te verdedigen tegen elke mogelijke verkeerde interpretatie van zijn natuur".

"Katholieken moeten dringend de waarde van kuisheid opnieuw ontdekken", zegt de paus ook. "Die waarde is onterecht het voorwerp geworden van ridiculisering."

"Mijn uitspraken klinken misschien anachronistisch of tegencultureeel. Maar jonge mensen moeten de waarden van de kerk in alle integriteit opnieuw ontdekken en aangeleerd krijgen. Ze moeten de waarden vertegenwoordigd zien door echte getrouwde koppels, overtuigende getuigen van de waarheid", sprak hij.

Ook noemde de paus seks en/of samenwonen voor het huwelijk "bijzonder zondig". "Dat ondergraaft de stabiliteit van de maatschappij." "Dat de waardering voor het traditionele huwelijk is verslapt, heeft geleid tot ernstige sociale problemen en enorme menselijke en economische kosten."
Bron: http://www.deredactie.be/(...)10_Homohuwelijk_Paus

Prachtig hoe de man paradeert met de "legale" definitie van het huwelijk en net doet alsof de religieuze definitie ervan automatisch ook de "legale" definitie moet zijn. Scheiding van kerk en staat? Niet als het aan de paus ligt.

Alles zal in het werk gesteld worden om religieuze stokpaardjes weer een prominente plaats te geven in de verkiezingsdebatten. Het gaat feitelijk nergens over. De VS heeft enorme financiële problemen. Er zijn grote issues, zoals gezondheidszorg, overheidsfinanciën, economie, deelname aan oorlogen, etc. Maar nee, het moet en zal steeds gaan over de vraag of verliefde mensen met elkaar mogen trouwen.

Het kan niet vaak genoeg worden gezegd: vormen van het huwelijk bestonden al voordat gelovigen dat instituut kaapten. Homoseksualiteit bestond trouwens ook al. Zowel in de natuur is het heel normaal, als ook in de oudheid. Het taboe daarop is ook vooral door gelovigen aangewakkerd; tot op de dag van vandaag.

En wat de "waarden van de kerk" betreft: die omvatten onder meer het grootschalige seksueel misbruik van kinderen en het taboe verklaren van voorbehoedsmiddelen, waardoor in Afrika veel onnodige doden vallen.

Wat ik ook steeds vaker signaleer - en het begint een beetje eng te worden - is dat gelovigen hun opvattingen als waarheid presenteren. De paus doet het ook. In welk opzicht zijn "echte" getrouwde koppels de overtuigende getuigen van "de waarheid" ?? Welke waarheid? De waarheid die in sprookjesboeken als de Bijbel of Koran is neergepend?
pi_108941603
een heterohuwelijk is ook duur, hoor
....stiekem toch wel....
pi_108941611
Lekker jonge jongetjes in de kont neuken mag wel? Dat kost geen geld zeker?
  zaterdag 10 maart 2012 @ 16:19:37 #4
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_108941651
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 16:17 schreef QBay het volgende:
Lekker jonge jongetjes in de kont neuken mag wel? Dat kost geen geld zeker?
Ik zie hem nergens deze bewering doen. :{

Inhoudelijk ben ik het 100% eens met de paus, uiter-aard. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_108941676
quote:
15s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 16:19 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik zie hem nergens deze bewering doen. :{

Inhoudelijk ben ik het 100% eens met de paus, uiter-aard. :{

Omdat de kerk dat doet... kinderen verkrachten.
pi_108941699
De beste man is getraind troll.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 16:22:06 #7
13462 BansheeBoy
pi_108941715
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 16:20 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Omdat de kerk dat doet... kinderen verkrachten.
De kerk is slechts een gebouw, als jij gelooft dat een gebouw kinderen kan aantasten in hun eer moet ons gesprek hier eindigen. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 16:23:05 #8
13462 BansheeBoy
pi_108941748
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 16:17 schreef nosmo_king het volgende:
En op termijn wellicht nog wel duurder daar zij in staat zijn kinderen te verwekken bij elkander. Maar dit zijn juist geneugtes. :{

zaterdag 10 maart 2012 @ 16:23:21 #9
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_108941755
Scheidingspercentage in de US is 50%, dacht ik? :')
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_108941763
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 16:17 schreef nosmo_king het volgende:
Volgens mij is het prijskaartje van een heterohuwelijk even duur, zo niet duurder dan dat van een homohuwelijk. Uit cijfers blijkt namelijk dat hetero's vaker scheiden. Niet zelden zijn er ook nog kinderen in het spel. En er gaan ongetwijfeld flinke kosten gepaard met bezoekregelingen, het vervoeren van kinderen, enzovoort. Nog los van de emotionele schade die dergelijke scheidingen aanrichten.

Waar de paus op doelt met zijn "kosten", blijkt dan ook nergens.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 16:23:44 #11
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_108941770
Het huwelijk is ook een kerkelijk instituut. Dat wij tegenwoordig net doen alsof dat niet zo is betekent nog niet dat de paus ongelijk heeft.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 16:24:45 #12
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_108941802
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 16:23 schreef Nobu het volgende:
Het huwelijk is ook een kerkelijk instituut. Dat wij tegenwoordig net doen alsof dat niet zo is betekent nog niet dat de paus ongelijk heeft.
Gewoon de kerk en het huwelijk afschaffen. Opgelost.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 10 maart 2012 @ 16:24:48 #13
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_108941806
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 16:23 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Waar de paus op doelt met zijn "kosten", blijkt dan ook nergens.
Ik denk de slechte nachtrust van de paus en zijn handlangers bij de gedachte aan trouwende homo's.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 16:25:38 #14
13462 BansheeBoy
pi_108941828
quote:
Precies, het huwelijk is een religieus instituut. Als homo's daar zoveel waarde aan het hechten zouden ze in de first place al geen homo zijn geweest. :{

Een beetje paradoxaal als je het aan mij vraag en zalig zijn de simpelen van geest. :{

pi_108941843
okee...conclusie: homo- en heterohuwelijk is even duur....

lekker belangrijk trouwens, waarom ben ik er over begonnen???
....stiekem toch wel....
  zaterdag 10 maart 2012 @ 16:27:08 #16
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_108941871
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 16:26 schreef nosmo_king het volgende:
okee...conclusie: homo- en heterohuwelijk is even duur....

lekker belangrijk trouwens, waarom ben ik er over begonnen???
Omdat ondanks dat wij hem (terecht) onzinnig vinden, er nog hele volksstammen zijn op de wereld die braaf naar hem luisteren 8)7
pi_108941874
quote:
Fout. Het huwelijk is GEEN kerkelijk instituut. Vormen van het huwelijk bestonden allang, voordat gelovigen ermee aan de haal gingen.

Je kunt hooguit een onderscheid aanbrengen tussen het formele (wettelijke) burgerlijk huwelijk en het kerkelijk huwelijk. Waarbij de laatste geen enkele rechtsgeldigheid heeft en waarbij men in de kerk ook vooral zelf moet weten aan welke definities zo'n huwelijk dient te voldoen.

Een simpele ja-nee-vraag voor jou: Mag een ongelovige man van jou trouwen met een ongelovige vrouw, waarbij ze alleen een burgerlijk huwelijk afsluiten?

Als je antwoord JA is, erken je dat het burgerlijk huwelijk wettig is en het kerkelijk huwelijk verder geen enkele betekenis heeft.
Als je antwoord NEE is, ben je aan het discrimineren.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 16:27:37 #18
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_108941887
Terug naar 10k voor gristus, wat een vooruitgang ;(
pi_108941911
  zaterdag 10 maart 2012 @ 16:28:52 #20
13462 BansheeBoy
pi_108941930
Weet je wat ik zo schijnhelig vindt aan betreffende homo''s en Bernhard Isaak's, ze willen niks te maken hebben met religie, tevens keurt zo goed als elke (Monotheistische) religie hun handelen af, maar toch willen ze hun "liefde bezegelen'' d.m.v. een religieus instituut als het huwelijk. Is best wel krom vind ik. :{

zaterdag 10 maart 2012 @ 16:29:00 #21
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_108941934
Het huwelijk is gekaapt door religie hoor, ken je geschiedenis een beetje.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 16:29:50 #22
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_108941958
quote:
Onzin, in bijna alle culturen is er sprake van een procedure waarin partners een vaste verbintenis aangaan, niet altijd gelieerd aan de religie binnen die cultuur. Dat de RK kerk een paar eeuwen er in is geslaagd om naast de geestelijke ook de wereldlijke macht te houden (en te verdedigen met een gedrag dat zelfs voor die tijden soms ongekend sadistisch was), en daardoor een enkel huwelijk zowel religieuze als maatschappelijke status te verlenen, maakt nog niet het huwelijk een katholiek feestje.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  † In Memoriam † zaterdag 10 maart 2012 @ 16:30:11 #23
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108941965
De titel van dat artikel komt niet overeen met de inhoud. Nergens staat exact dat de paus dat gezegd heeft. Hij heeft blijkbaar wel over alle zaken gesproken, maar nergens in dezelfde zin. Onderaan staat alleen: "Dat de waardering voor het traditionele huwelijk is verslapt, heeft geleid tot ernstige sociale problemen en enorme menselijke en economische kosten." Daar is sprake van het traditionele huwelijk (dus man-vrouw) niet meer gewaardeerd wordt zoals vroeger. Non sequitur als je het mij vraagt.
pi_108942008
quote:
15s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 16:22 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

De kerk is slechts een gebouw, als jij gelooft dat een gebouw kinderen kan aantasten in hun eer moet ons gesprek hier eindigen. :{

de kerk kan ook figuurlijk worden gebruik :')
  zaterdag 10 maart 2012 @ 16:32:36 #25
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_108942038
quote:
15s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 16:28 schreef BansheeBoy het volgende:
religieus instituut als het huwelijk.
Het huwelijk is geen religieus instituut en bestaat al lang voor zelfs lang voor het ontstaan van de indusbeschaving (3000 jaar voor huidige jaartelling). Het zou anders zijn als het ging of een kerkelijk huwelijk. Niemand dwingt kerkelijke instanties om homohuwelijken te voltrekken.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')