abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 13:33:43 #121
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_116230971
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 13:31 schreef thomsc4 het volgende:

[..]

Bestaat die dan??
Zal wel hetzelfde zijn als die Facebook rommel.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 14:24:57 #122
382065 thomsc4
Trots simcity-4 speler
pi_116233048
Heb even gekeken, het is geen ''Facebook rommel'', eerder een oudere versie.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 14:30:32 #123
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_116233317
Ik ben ook begonnen met een beetje BATten, verkeersborden maken. Is nog best lastig :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 8 september 2012 @ 11:41:27 #124
382065 thomsc4
Trots simcity-4 speler
pi_116530522
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 13:31 schreef thomsc4 het volgende:

[..]

Bestaat die dan??
:Y

quote:
10s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 13:33 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Zal wel hetzelfde zijn als die Facebook rommel.
:N
pi_116531129
Ah ja, vandáár dat ik SC4 van m'n (nogal oude, gedateerde) computer had gegooid... Als ie 10.000 inwoners ofzo heeft, crasht ie :'). Zal 'm installeren op m'n wat nieuwere laptop.
  zaterdag 8 september 2012 @ 12:33:49 #127
382065 thomsc4
Trots simcity-4 speler
pi_116531197
Mijn simcity crasht ook erg vaak, zonder reden, het maakt niet uit hoe groot de stad is hij valt soms gewoon uit, vandaar dat ik elke 5 minuten moet opslaan om niet te veel te verliezen. erg irritant maar het weerhoud me er niet van om simcity te spelen. erg leuk en verslavend spel :)
pi_116531463
http://www.thehobbykingdom.com/forum/default.aspx?g=posts&t=3621
een autosaver.. ik heb em nog niet getest..
  zaterdag 8 september 2012 @ 12:53:23 #129
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_116531570
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 12:33 schreef thomsc4 het volgende:
Mijn simcity crasht ook erg vaak, zonder reden, het maakt niet uit hoe groot de stad is hij valt soms gewoon uit, vandaar dat ik elke 5 minuten moet opslaan om niet te veel te verliezen. erg irritant maar het weerhoud me er niet van om simcity te spelen. erg leuk en verslavend spel :)
Komt door de NetworkAddOnMod. Heb ik ook altijd last van gehad. Geen idee of t op te lossen is, maar hij crasht steeds als je met je cursor over een gebouw gaat wat in die mod zit (elevated rail bijv).
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
pi_116531648
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 12:53 schreef T_Killer het volgende:

[..]

Komt door de NetworkAddOnMod. Heb ik ook altijd last van gehad. Geen idee of t op te lossen is, maar hij crasht steeds als je met je cursor over een gebouw gaat wat in die mod zit (elevated rail bijv).
hier werkt dat anders prima..?
  zaterdag 8 september 2012 @ 13:07:17 #131
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_116531805
Ja het was ook iets met die mod in combinatie met een soort moederboard/videokaart die ik in mn laptop heb.
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
  zaterdag 8 september 2012 @ 13:42:36 #132
382065 thomsc4
Trots simcity-4 speler
pi_116532495
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 12:57 schreef mschol het volgende:

[..]

hier werkt dat anders prima..?
heb je geluk ;) zal misschien ook de combinatie van NAM-PC zijn..??
pi_116532709
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 13:42 schreef thomsc4 het volgende:

[..]

heb je geluk ;) zal misschien ook de combinatie van NAM-PC zijn..??
tot nu toe waren de crashes die ik had te herleiden tot het volgende:
-mods die elkaar bijten
-een TE grote stad voor SC4..
  zaterdag 8 september 2012 @ 14:04:04 #134
382065 thomsc4
Trots simcity-4 speler
pi_116533006
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 13:51 schreef mschol het volgende:

[..]

tot nu toe waren de crashes die ik had te herleiden tot het volgende:
-mods die elkaar bijten
-een TE grote stad voor SC4..
en bij hoeveel inwoners heb je een TE grote stad?? of ligt dat aan je PC?
pi_122256581
Waar ik me aan erger in dit spel is dat als er brand is je telkens wordt gestoord en dat de computer niet zelf brandweerwagens stuurt naar de brand. Is dit ergens aan te passen?
History became legend, legend became myth.
pi_122260019
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 14:04 schreef thomsc4 het volgende:

[..]

en bij hoeveel inwoners heb je een TE grote stad?? of ligt dat aan je PC?
heel erg situatie afhankelijk, ik heb crashes gehad bij steden van half miljoen mensen en kwart miljoen mensen, maar die deed zeker al 5 a 10 minuten ongebruikelijk sloom
pi_122260178
Ergens waar ik voor 5 eu oid simcity 4 kan kopen? Op steam is hij 10 maar dat vind ik achterlijk voor zo'n oude game. :+ Daarbij had ik hem ooit gekocht maar kan de cd niet vinden. _O-
pi_122262337
quote:
14s.gif Op woensdag 30 januari 2013 16:59 schreef Typisch het volgende:
Ergens waar ik voor 5 eu oid simcity 4 kan kopen? Op steam is hij 10 maar dat vind ik achterlijk voor zo'n oude game. :+ Daarbij had ik hem ooit gekocht maar kan de cd niet vinden. _O-
ik denk dat je in budgetbakken misschien nog geluk hebt. maar ik kan op internet geen goedkopere als 10 euro vinden :')
  woensdag 30 januari 2013 @ 21:32:16 #139
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_122274301
fucktimkuik.org
BAM dit is 3KB
pi_122275752
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 21:32 schreef Loll het volgende:
<snip>
een topspel als SC4 piraat je niet :{w
pi_122280449
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 21:56 schreef mschol het volgende:

[..]

een topspel als SC4 piraat je niet :{w
Eens, al helemaal niet als de game legit voor 10 euro verkrijgbaar is :N
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_122284428
leuk.. ik wil 1 van mijn eerste steden aanpassen, o.a. een custom plugin verwijderen...
echter als ik die bulldoze dan crasht simcity _O-
van scratch beginnen zit ik niet zo op te wachten eigenlijk :+
pi_122284502
quote:
14s.gif Op woensdag 30 januari 2013 16:59 schreef Typisch het volgende:
Ergens waar ik voor 5 eu oid simcity 4 kan kopen? Op steam is hij 10 maar dat vind ik achterlijk voor zo'n oude game. :+ Daarbij had ik hem ooit gekocht maar kan de cd niet vinden. _O-
Een tijd geleden had ik hem bij FRS in een bak gevonden voor een euro. Maar 10 euro is het meer dan waard!
pi_122284518
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 01:03 schreef Chaos-Zero het volgende:

[..]

Een tijd geleden had ik hem bij FRS in een bak gevonden voor een euro. Maar 10 euro is het meer dan waard!
Heb hem geleend van een maatje van mij, hij draait nu maar valt soms random gewoon uit. :') Gelijk geen zin meer.
pi_122284594
quote:
14s.gif Op donderdag 31 januari 2013 01:04 schreef Typisch het volgende:

[..]

Heb hem geleend van een maatje van mij, hij draait nu maar valt soms random gewoon uit. :') Gelijk geen zin meer.
Waarschijnlijk omdat je meerdere cores hebt? Dan moet je als je SC draait in taskmanager hem op single core zetten. Daarnaast raad ik je aan om deze mod te installeren: http://sc4devotion.com/csxlex/lex_filedesc.php?lotGET=78
Hij helpt je herinneren om te saven ;)
Om hem te downloaden moet je in de link 'get' veranderen in 'download'.
pi_122284612
quote:
14s.gif Op donderdag 31 januari 2013 01:04 schreef Typisch het volgende:

[..]

Heb hem geleend van een maatje van mij, hij draait nu maar valt soms random gewoon uit. :') Gelijk geen zin meer.
bij random crashes moet je even proberen met maar 1CPU core te draaien, in snelkoppeling -CPUCount:1 toevoegen achter simcity.exe
pi_123372569
SimCity 4 weer flink aan het spelen, SimCity 5 gaat toch niet werken op deze pc :'). Ik heb een prima stad, maar het valt me op dat 'milieu' helemaal rood blijft, ondanks aanleggen van parkjes, boompjes en een waterzuivering. Wat is daar het geheim bij?
pi_123598177
Alleen high-tech industrie en zonne energie, daarnaast zijn drukke wegen ook slecht voor het milieu. Je kunt proberen een paar van die carpool verordeningen in te voeren, en bushaltes en dergelijke leiden uiteindelijk ook tot minder vervuiling.
  woensdag 6 maart 2013 @ 10:49:52 #149
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_123695025
Ik ben nu zo doorgehyped door dat nieuwe SC dat ik SC4 nog maar een keer heb aangeslingerd. Heb meteen slaap te kort opgelopen :'). Elke keer dat stadje hoppen in je regio is wel erg verslavend :@. En het ziet er eigenlijk gewoon nog mooi uit ook O+.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 8 maart 2013 @ 19:31:05 #150
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_123802174
De nieuwe NAM is uit *O*!

Zo blij dat ik die nieuwe SC niet gekocht heb :'). Wat een ramp zeg.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 8 maart 2013 @ 21:01:47 #151
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_123806784
Inmiddels loopt de nieuwe heel behoorlijk. En ja, erg verslavend weer _O-.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_124196705
Even een kick,

Is er iemand die weet of je met de Canal Mod (CAN-AM) ook zeehavens kan bouwen aan het water? Bijvoorbeeld wanneer je het water een stuk groter maakt?

Lukt me namelijk nooit goed om de kust op een hoogte te krijgen dat havens er mooi aan kunnen liggen.
Trotse Twentenaar
pi_124197235
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 10:06 schreef zlotka het volgende:
Even een kick,

Is er iemand die weet of je met de Canal Mod (CAN-AM) ook zeehavens kan bouwen aan het water? Bijvoorbeeld wanneer je het water een stuk groter maakt?

Lukt me namelijk nooit goed om de kust op een hoogte te krijgen dat havens er mooi aan kunnen liggen.


Zoiets?
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_124198939
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 10:26 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Zoiets?
Ja, maar ik bedoel dan vooral grote havens. Heb een aantal mods gedownload om mooie havens te krijgen, maar het wil nog niet helemaal zoals ik zelf wil. Iemand eventueel een andere oplossing? Misschien andere regions downloaden?
Trotse Twentenaar
pi_124206958
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 11:18 schreef zlotka het volgende:

[..]

Ja, maar ik bedoel dan vooral grote havens. Heb een aantal mods gedownload om mooie havens te krijgen, maar het wil nog niet helemaal zoals ik zelf wil. Iemand eventueel een andere oplossing? Misschien andere regions downloaden?




Het is zo te lezen een kwestie van goed terraformen.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_124207128
Oke, thanks.

Dat is inderdaad precies wat ik bedoel, vind dat er erg mooi uitzien.
Trotse Twentenaar
pi_124207313
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 15:05 schreef zlotka het volgende:
Oke, thanks.

Dat is inderdaad precies wat ik bedoel, vind dat er erg mooi uitzien.
Je moet de zee terraformen zodat ie op precies dezelfde hoogte zit als het land voor je dit kunt bouwen, voor zover ik het begrijp.

Kijk hier ook eens voor tips: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=509394&page=1
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_125114694
Om wederom dit topic te kicken maar weer even een vraagje.

Ik heb de NAM en RAM mods geïnstalleerd. Alles werkt prima, geen probleem op 1 ding na. Wanneer ik trein, tram of elevated rail aanleg zie ik er geen treinen rijden. Ook worden ze zo goed als niet gebruikt door de inwoners.

Heb al verschillende train packs geprobeerd maar met geen een wil het lukken. Is er iemand die weet waar dit aan kan liggen?
Trotse Twentenaar
  woensdag 10 april 2013 @ 16:25:41 #159
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_125115851
Ik heb nu de SPAM mod (uitgebreidere boerderijen dus nuttiger in het spel voor boerestadjes etc.) erin gegooid en nog een reut downloads en ik ben weer helemaal verslaafd :@.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_125362728
Even mezelf quoten nog, hopen dat iemand het weet:

quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 15:54 schreef zlotka het volgende:
Om wederom dit topic te kicken maar weer even een vraagje.

Ik heb de NAM en RAM mods geïnstalleerd. Alles werkt prima, geen probleem op 1 ding na. Wanneer ik trein, tram of elevated rail aanleg zie ik er geen treinen rijden. Ook worden ze zo goed als niet gebruikt door de inwoners.

Heb al verschillende train packs geprobeerd maar met geen een wil het lukken. Is er iemand die weet waar dit aan kan liggen?
en dan verder;

Ongeveer 3 weken terug begonnen met een nieuwe regio. Aantal kleine steden gebouwd in de regio New York. Hieronder een aantal foto's, meeste spreken voor zich denk ik.

Als eerste de kerncentrale die een deel van de regio van stroom moet voorzien, gebaseerd op de centrale van Fukushima.


Nog een foto, dit zijn de waterpompen die de reactors van de koeling voorzien,


Dan verder naar de eerste stad, te beginnen met wat boeren landschap.


Dan hier een kerk met begraafplaats. Is een BAT van de Westerkerk in A'dam


En als laatste een paleis, wat ik beschouw als de woning van de burgemeester :p.


Binnenkort meer...
Trotse Twentenaar
  woensdag 17 april 2013 @ 12:10:41 #161
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_125391462
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 15:54 schreef zlotka het volgende:
Om wederom dit topic te kicken maar weer even een vraagje.

Ik heb de NAM en RAM mods geïnstalleerd. Alles werkt prima, geen probleem op 1 ding na. Wanneer ik trein, tram of elevated rail aanleg zie ik er geen treinen rijden. Ook worden ze zo goed als niet gebruikt door de inwoners.

Heb al verschillende train packs geprobeerd maar met geen een wil het lukken. Is er iemand die weet waar dit aan kan liggen?
Bij mij is het ook opgevallen inderdaad dat na de NAM het treingebruik naar beneden ging. Underground gaat overigens wel goed maar ik krijg het maar niet voor elkaar om een grand central station te mogen bouwen zonder vals te spelen (heb ik nog niet gedaan) Hoeveel treinstations heb je? En zijn ze met andere steden verbonden verder? Heb je bushaltes of park&ride gebouwetjes erbij gezet? Ik heb er nu 1 op 60% gekregen en het lijkt redelijk te gaan.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 17 april 2013 @ 12:22:50 #162
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_125391857
hmm ik bij NAM mod wel dat mensen gebruik maken van de treinen, maar voornamelijk voor reizen tussen de steden. Zodra in de stad zelf gaan ze direct over op de metro. Best raar, want soms denk ik dat een heel stuk met de trein afleggen qua reistijd voordeliger moet zijn.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  woensdag 17 april 2013 @ 12:38:14 #163
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_125392379
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 12:22 schreef ieniminimuis het volgende:
hmm ik bij NAM mod wel dat mensen gebruik maken van de treinen, maar voornamelijk voor reizen tussen de steden. Zodra in de stad zelf gaan ze direct over op de metro. Best raar, want soms denk ik dat een heel stuk met de trein afleggen qua reistijd voordeliger moet zijn.
Naja, het is wel realistischer natuurlijk. In de stad zelf moet je anders metro/bus > treinstation > Metro/bus doen. Dan is metro/bus alleen gewoon sneller (aansluittijden etc) Tussen steden is het anders. Ik ben nu een regio aan het kweken (heb nu 10/11 steden/dorpjes) en ik zie wel dat de treinen dan gebruikt worden. maar Metro blijft populair, ook interstedelijk.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_125393632
Regio's werken in SC4? Dacht dat dat juist de coole nieuwe feature van 5 was?
Binnenkort maar weer is aanslingeren dan.
pi_125395279
quote:
14s.gif Op woensdag 17 april 2013 12:10 schreef jogy het volgende:

[..]

Bij mij is het ook opgevallen inderdaad dat na de NAM het treingebruik naar beneden ging. Underground gaat overigens wel goed maar ik krijg het maar niet voor elkaar om een grand central station te mogen bouwen zonder vals te spelen (heb ik nog niet gedaan) Hoeveel treinstations heb je? En zijn ze met andere steden verbonden verder? Heb je bushaltes of park&ride gebouwetjes erbij gezet? Ik heb er nu 1 op 60% gekregen en het lijkt redelijk te gaan.
Heb nu 4 stations in 4 steden, zijn alleen wel kleine steden. Maar ook eerder had ik hier al last van, niet alleen bij deze region dus. Verder ook bushaltes en park en ride enz. over m'n steden verspreid, en de bus wordt ook goed gebruik van gemaakt. Misschien toch maar eerst wat grotere steden bouwen
Trotse Twentenaar
  woensdag 17 april 2013 @ 13:59:26 #166
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_125395474
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 13:54 schreef zlotka het volgende:

[..]

Heb nu 4 stations in 4 steden, zijn alleen wel kleine steden. Maar ook eerder had ik hier al last van, niet alleen bij deze region dus. Verder ook bushaltes en park en ride enz. over m'n steden verspreid, en de bus wordt ook goed gebruik van gemaakt. Misschien toch maar eerst wat grotere steden bouwen
ff laten groeien inderdaad, ik heb nu een stad met 527.000 inwoners en één station tot 60% (van de 5 stations) gemiddeld 30/40% gebruik volgens mij. Ik denk erover om een paar stations weg te flikkeren en de route toch wat efficiënter te maken zodat ik er iig één heb die volledig gebruikt wordt.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_125397434
quote:
14s.gif Op woensdag 17 april 2013 13:59 schreef jogy het volgende:

[..]

ff laten groeien inderdaad, ik heb nu een stad met 527.000 inwoners en één station tot 60% (van de 5 stations) gemiddeld 30/40% gebruik volgens mij. Ik denk erover om een paar stations weg te flikkeren en de route toch wat efficiënter te maken zodat ik er iig één heb die volledig gebruikt wordt.
Lijkt mij een goed idee inderdaad. Vind het zelf jammer dat bij mij de high speed mod niet goed werkt. Heb geen lot die ik kan slepen dus dan wordt het lastig. had graag een HSL in mn regio gehad.
Trotse Twentenaar
pi_125471838
Heb net dit topic ontdekt! _O_

Leuk spel, alleen vond ik het vervelend dat ik bij elke brand handmatig mijn brandweerwagens daar heen moest sturen. Is er een manier zodat branden automatisch geblust worden? :)
pi_125472252
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 10:56 schreef magnetronkoffie het volgende:
Heb net dit topic ontdekt! _O_

Leuk spel, alleen vond ik het vervelend dat ik bij elke brand handmatig mijn brandweerwagens daar heen moest sturen. Is er een manier zodat branden automatisch geblust worden? :)
nope, volgens mij ook geen mod voor..
maar zorg voor een betere brandweer dekking door je gebouwen beter te plaatsen en gebruik de "smoke detector" verordening
pi_125472506
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 11:12 schreef mschol het volgende:

[..]

nope, volgens mij ook geen mod voor..
maar zorg voor een betere brandweer dekking door je gebouwen beter te plaatsen en gebruik de "smoke detector" verordening
He shit, dat vond ik echt -het- vervelende van SC4 :')
Maar evengoed een fantastisch spel! Heb dankzij dit topic ook geleerd waarom ie op mijn quadcore computer altijd crashte en op m'n oude singlecore niet :P

En bedankt voor de tips ^O^
Ik neem aan dat die voorkomen dat er überhaubt branden uitbreken? :)
pi_125472968
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 11:19 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

He shit, dat vond ik echt -het- vervelende van SC4 :')
Maar evengoed een fantastisch spel! Heb dankzij dit topic ook geleerd waarom ie op mijn quadcore computer altijd crashte en op m'n oude singlecore niet :P

En bedankt voor de tips ^O^
Ik neem aan dat die voorkomen dat er überhaubt branden uitbreken? :)
yup, althans, de kans dat er brand uitbreekt wordt op die manier wel geminimaliseerd :)
pi_125473211
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 11:31 schreef mschol het volgende:

[..]

yup, althans, de kans dat er brand uitbreekt wordt op die manier wel geminimaliseerd :)
Dat ga ik in het vervolg dan ook doen, want er brak constant brand uit in mijn steden! :P
pi_125479205
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 11:38 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dat ga ik in het vervolg dan ook doen, want er brak constant brand uit in mijn steden! :P
bij het plaatsen van kazernes zit er een rondje omheen, dat is je dekking, die moet je dus redelijk sluitend maken over je hele stad..

tevens het brand gevaar datalaagje in de gaten houden
pi_126019189
ik heb sinds gister simcity 4 maar weer eens geinstalleerd. (omdat simcity 5 tranentrekkend is)

nu heb ik de NAM 31.3 gedownload (network eddon mod). hierbij zit nu die RHW (rural hichway mod). maar ik kan hier geen touw aan vast knopen. Weet iemand een goeie totorial of kan het mij uitleggen) een recht stuk zonder op en afritten kan ik nog maken maar een bocht of andere dingen heb ik geen flauw idee van.
pi_127443176
Als nieuwe Fokker heb ik mij aangemeld hier om eigenlijk maar één vraag te stellen. Wie kan mij helpen met mijn Simcity probleem? Ik zie bij 3/4 van mijn gebouwen een donkerblauwe ondergrond. Zwaar irritant tijdens het spelen.

pi_139369314
*Schopje*

Ik heb dit spel maar weer eens uit de kast gepakt en ben weer lekker aan het bouwen.
Naja, lekker? Het probleem voor mij was dat mn steden out-of-the-box nogal snel verliesgevend zijn.
En daar bovenop vond ik het vreemd dat een stadje van 60k inwoners gewoon 5 grote ziekenhuizen nodig heeft omdat die radiussen zo klein zijn en de capaciteit van de ziekenhuizen ook zo klein zijn.

En omdat ik kwa mods de bomen door het bos niet meer zie (en je vele dependancies hebt, dwz voor het installeren van 1 mod moet je eerst nog even 10 andere mods installeren) ben ik zelf maar aan de slag gegaan en heb de afgelopen dagen mn eigen modje in elkaar gezet.
(dit ook omdat ik zonder te cheaten mn stad nauwelijks winstgevend kan krijgen :') maar goed, blijft evengoed nog een leuk spel)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor die-hard burgermeesters is het denk ik niks (omdat veel dingen nu (voor mij) veel minder frustrerend zijn) maar ik was nooit zo van het micromanagement (de helft van de tijd bezig zijn met schuifjes ipv bouwen) dus voor mij is dit veel beter.


Overigens zitten er in mijn modje geen wietplantjes :P
pi_139370020
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 11:55 schreef magnetronkoffie het volgende:
*Schopje*

Ik heb dit spel maar weer eens uit de kast gepakt en ben weer lekker aan het bouwen.
Naja, lekker? Het probleem voor mij was dat mn steden out-of-the-box nogal snel verliesgevend zijn.
En daar bovenop vond ik het vreemd dat een stadje van 60k inwoners gewoon 5 grote ziekenhuizen nodig heeft omdat die radiussen zo klein zijn en de capaciteit van de ziekenhuizen ook zo klein zijn.

En omdat ik kwa mods de bomen door het bos niet meer zie (en je vele dependancies hebt, dwz voor het installeren van 1 mod moet je eerst nog even 10 andere mods installeren) ben ik zelf maar aan de slag gegaan en heb de afgelopen dagen mn eigen modje in elkaar gezet.
(dit ook omdat ik zonder te cheaten mn stad nauwelijks winstgevend kan krijgen :') maar goed, blijft evengoed nog een leuk spel)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor die-hard burgermeesters is het denk ik niks (omdat veel dingen nu (voor mij) veel minder frustrerend zijn) maar ik was nooit zo van het micromanagement (de helft van de tijd bezig zijn met schuifjes ipv bouwen) dus voor mij is dit veel beter.

Overigens zitten er in mijn modje geen wietplantjes :P
Dan heb je het over een mod, maar heb je geen link of uitleg hoe of wat je gedaan hebt :P
pi_139370377
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:14 schreef mschol het volgende:

[..]

Dan heb je het over een mod, maar heb je geen link of uitleg hoe of wat je gedaan hebt :P
In de spoiler stond al dat ik ilives reader heb gebruikt en voor de rest was het vooral een kwestie van veel dingen uitproberen en googlen. Ik weet niet meer waar ik ilives reader gehaald heb, ik had het blijkbaar een jaar of wat geleden geinstalleerd.

Het is een draak van een programma maar uiteindelijk (na 1 herinstallatie van sc4 _O- :') ) kreeg ik toch dingen voor elkaar :P

Verder is er geen download, ik ben nog maar enkele dagen geleden aan mn modje begonnen en tis nog nergens geupload...eerst maar even zien of daar überhaubt wel interesse voor is en even playtesten of er nog bugs in zitten :P

Als ik al wat upload dan zou dat een beta zijn, want het is nog niet af :)
pi_139370736
Wat ik gedaan heb is dit:
De energiecentrales:
De maandelijkse kosten meer gelijk aan elkaar gemaakt (kolencentrales zijn nog steeds het goedkoopst) maar wel verschil in aanschafprijs. Kerncentrale en fusiecentrale produceren veel meer stroom maar zijn ook een stuk duurder
Het verouderingsproces flink vertraagd zodat je in grote steden niet elke maand 2 versleten centrales moet vervangen

Civil buildings:
Radiussen van ziekenhuizen, politiebureau's e.d. flink groter gemaakt.
Ziekenhuizen zijn nu 5x zo duur maar hebben ook 5x meer capaciteit (maandelijkse lasten zijn gelijk gebleven). Capaciteiten van andere gebouwen min of meer verdubbeld of anderzijds "verbeterd".

Rewards:
Zijn nu goedkoper in maandlasten en enkele rewards heb ik op een andere manier aangepast (het strand had een heel klein bereik, nu willen mensen iets verder weg ook graag vanwege het strand wonen)

Landmarks:
Enkelen beter en ook duurder gemaakt, maar dit is nog niet af

Wat ik nog wil veranderen:
Industrie meer werkplaatsen zodat je niet 3 kwart van je gebied met akkerbouw of industrie hoeft vol te bouwen.
Zorgen dat mensen wat sneller de bus of de subway pakken (daar is al een mod voor btw, maar ik houd het lekker simpel en kleinschalig).

Wat heb ik gelaten voor wat het is:
De watervoorziening vond ik wel prima, dus die heb ik niet veranderd
Wegen verstoppen nog steeds net zo snel als voorheen, anders heeft het geen zin met openbaar vervoer te gaan :P

En nog wat dingetjes, kom er straks eventueel op terug maar ik heb nu bezoek dus dit was even een snelgetikt bericht zo uit mn hoofd :P
pi_139370913
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:24 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

In de spoiler stond al dat ik ilives reader heb gebruikt en voor de rest was het vooral een kwestie van veel dingen uitproberen en googlen. Ik weet niet meer waar ik ilives reader gehaald heb, ik had het blijkbaar een jaar of wat geleden geinstalleerd.

Het is een draak van een programma maar uiteindelijk (na 1 herinstallatie van sc4 _O- :') ) kreeg ik toch dingen voor elkaar :P

Verder is er geen download, ik ben nog maar enkele dagen geleden aan mn modje begonnen en tis nog nergens geupload...eerst maar even zien of daar überhaubt wel interesse voor is en even playtesten of er nog bugs in zitten :P

Als ik al wat upload dan zou dat een beta zijn, want het is nog niet af :)
ahh oke Ilives reader ken ik.. idd een draak van een programma ;(
pi_139375880
Niets mis met mods hoor. Ik gebruik ook altijd ziekenhuizen met grotere radius en capaciteit.
En natuurlijk het vuilnis-over-het-rand-duw gebouw. 8-)
pi_139376299
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:56 schreef DJKoster het volgende:
En natuurlijk het vuilnis-over-het-rand-duw gebouw.
die is wel briljant ja :D

alleen soms heb ik het idee dat de mods niet meer werken, en dan stort echt alles helemaal inelkaar..

maar meestal gebeurd dat bij de gebouwen die b.v. de lucht wat extreem reinigen
dat gaat als je speelt wel goed, maar als je dan opslaat en opnieuw start helemaal mis..
  dinsdag 29 april 2014 @ 16:13:52 #183
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_139378213
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:32 schreef magnetronkoffie het volgende:
Wat ik gedaan heb is dit:
De energiecentrales:
De maandelijkse kosten meer gelijk aan elkaar gemaakt (kolencentrales zijn nog steeds het goedkoopst) maar wel verschil in aanschafprijs. Kerncentrale en fusiecentrale produceren veel meer stroom maar zijn ook een stuk duurder
Het verouderingsproces flink vertraagd zodat je in grote steden niet elke maand 2 versleten centrales moet vervangen

Civil buildings:
Radiussen van ziekenhuizen, politiebureau's e.d. flink groter gemaakt.
Ziekenhuizen zijn nu 5x zo duur maar hebben ook 5x meer capaciteit (maandelijkse lasten zijn gelijk gebleven). Capaciteiten van andere gebouwen min of meer verdubbeld of anderzijds "verbeterd".

Rewards:
Zijn nu goedkoper in maandlasten en enkele rewards heb ik op een andere manier aangepast (het strand had een heel klein bereik, nu willen mensen iets verder weg ook graag vanwege het strand wonen)

Landmarks:
Enkelen beter en ook duurder gemaakt, maar dit is nog niet af

Wat ik nog wil veranderen:
Industrie meer werkplaatsen zodat je niet 3 kwart van je gebied met akkerbouw of industrie hoeft vol te bouwen.
Zorgen dat mensen wat sneller de bus of de subway pakken (daar is al een mod voor btw, maar ik houd het lekker simpel en kleinschalig).

Wat heb ik gelaten voor wat het is:
De watervoorziening vond ik wel prima, dus die heb ik niet veranderd
Wegen verstoppen nog steeds net zo snel als voorheen, anders heeft het geen zin met openbaar vervoer te gaan :P

En nog wat dingetjes, kom er straks eventueel op terug maar ik heb nu bezoek dus dit was even een snelgetikt bericht zo uit mn hoofd :P
Gebruik je ook de NAM?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 29 april 2014 @ 16:16:12 #184
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_139378289
Parkje dat ik gemaakt heb:
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_139378345
Nog iets veranderd aan de game in positieve zin?
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_139379204
Zo ik ben er weer :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 15:10 schreef mschol het volgende:

[..]

die is wel briljant ja :D

alleen soms heb ik het idee dat de mods niet meer werken, en dan stort echt alles helemaal inelkaar..

maar meestal gebeurd dat bij de gebouwen die b.v. de lucht wat extreem reinigen
dat gaat als je speelt wel goed, maar als je dan opslaat en opnieuw start helemaal mis..
Iets wat ik in gedachten moet houden dus, maar sowieso heb ik door trial&error wel geleerd dat extreme veranderingen vaak onverwachte effecten hebben (ik mod al aardig wat jaartjes spellen).
Ik ben trouwens wat die wegen betreft een beetje van gedachten veranderd. Ik heb de roads een capaciteitsboost van 1000 -> 1200 gegeven en de streets van (een schamele) 100 -> 500, zodat het tenminste nog "een" nut heeft om streets aan te leggen. Nu is het nog zo dat mijn streets al overvol zitten daar waar alleen maar farms zijn :') en sowieso kun je met streets niet naar buursteden linken en er bruggen mee bouwen, daarvoor moet je evengoed nog roads hebben.
Ik heb de parameters van de meeste andere vervoersmiddelen ook een beetje aangepast (lichtjes meer capaciteit, de kosten zijn hetzelfde als voorheen).
Heb ook een module gemaakt waarbij het de bedoeling is dat als je high-density industry zoned, dat daar uitsluitend nog non-vervuilende high-tech industrie kan groeien. De grote stinkfabrieken kunnen (hopelijk dus he, ik heb nog niks getest :P ) kunnen als het goed is op de medium-density zones groeien.
Ik hoop op deze manier te bereiken dat ik gewoon high-density industrie kan zonen vlak bij woonkernen zonder de kans dat er stinkfabrieken op ontstaan die ik vervolgens steeds weer moet gaan slopen totdat er een high-tech gebouw gaat groeien en zonder dat ik de gehele vervuilende industrie moet wegjagen door de belastingen ervan heel hoog te gaan zetten, dat vond ik altijd al een balkanhork-methode :') Als dit werkt, dan is dit een wat sierlijkere oplossing voor dit probleem.
Agriculture heb ik in deze module ongemoeid gelaten (behalve in de volgende module)
De volgende module is er 1tje waarbij het de bedoeling is dat alle industrie verdubbelde werkgelegenheid heeft zodat ik niet 3 kwart van mn stad voor industrie hoef te zonen (maar wel nog steeds relatief veel, ik wil voornamelijk de frustratiepunten eruit hebben zonder het standaard speelgevoel te veel te veranderen. "Easy-mode" moet gewoon weer easy zijn voor deze baggerburgemeester :P )

Eerst ga ik nog even kijken of er verder nog wat te modden valt en daarna ga ik de boel even testen (hopelijk dit keer zonder dat ik sc4 opnieuw moet installeren _O- ).

quote:
14s.gif Op dinsdag 29 april 2014 16:13 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Gebruik je ook de NAM?
Ik heb hem wel gedownload, maar nooit geinstalleerd. Dat is namelijk een soort van totaalpakket en ik wou het dit keer zelf doen ;)
Ook heeft het installeren van al die mods nogal wat voeten in de aarde vanwege de vele dependancies.
Anyway, ik wou snel resultaat hebben en ipv me te wagen aan al die mods die de afgelopen 10 jaar gemaakt zijn dacht ik dat het sneller was om zelf aan de gang te gaan :P
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 april 2014 16:16 schreef Fir3fly het volgende:
Parkje dat ik gemaakt heb:
[ afbeelding ]
Heb jij echt die graphics gemaakt? Nice! ^O^
Ik ben nooit goed in artwork geweest, dat geef ik eerlijk toe. Ik ben dan ook meer van het modden van databases en tekstbestanden enzo.
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 16:17 schreef DjinN het volgende:
Nog iets veranderd aan de game in positieve zin?
Voor mij dus wel ja :P
pi_139379550
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 16:40 schreef magnetronkoffie het volgende:
Zo ik ben er weer :P

*flinke lel tekst*
[Edit] Verkeerd gelezen oops :)

[ Bericht 10% gewijzigd door DjinN op 29-04-2014 16:55:22 ]
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_139379690
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 16:49 schreef DjinN het volgende:

[..]

Nee lieve schat, ik bedoelde eigenlijk of er nog goede updates zijn geweest, waardoor de game eindelijk echt leuk wordt om te spelen :*
in simcity4? al een jaar of 10 zijn daar geen updates meer voor
pi_139379773
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 16:53 schreef mschol het volgende:

[..]

in simcity4? al een jaar of 10 zijn daar geen updates meer voor
Ah sorry, ik zit in het verkeerde topic te lezen :o Oops :D
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_139379784
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 16:49 schreef DjinN het volgende:

[..]

Nee lieve schat, ik bedoelde eigenlijk of er nog goede updates zijn geweest, waardoor de game eindelijk echt leuk wordt om te spelen :*
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 16:53 schreef mschol het volgende:

[..]

in simcity4? al een jaar of 10 zijn daar geen updates meer voor
Precies, dit topic is van de voorloper van die nieuwe simcity die ik dus lekker in de schappen heb laten staan :P
pi_139379797
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 16:55 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

[..]

Precies, dit topic is van de voorloper van die nieuwe simcity die ik dus lekker in de schappen heb laten staan :P
Zie bovenstaande post ;)
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_139379839
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 16:55 schreef DjinN het volgende:

[..]

Zie bovenstaande post ;)
Ja we postten bijna tegelijkertijd :P

Jammer alleen dat het zo lastig is sc4 deluxe media 2ehands te krijgen, nou maar hopen dat mn schijfje niet stukgaat ;( :')

Edit: Btw, ik heb tussendoor gister ook nog even een nieuwe regio gemaakt met vrijwel alleen maar de grootste vlakken (aan die ukkelveldjes heb ik niet zoveel :D )
pi_139379889
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 16:56 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ja we postten bijna tegelijkertijd :P

Jammer alleen dat het zo lastig is sc4 deluxe media 2ehands te krijgen, nou maar hopen dat mn schijfje niet stukgaat ;( :')
Ik heb die geloof ik nog wel ergens liggen, zal wel eens kijken of ik die kan vinden voor je :)
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_139379924
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 16:57 schreef DjinN het volgende:

[..]

Ik heb die geloof ik nog wel ergens liggen, zal wel eens kijken of ik die kan vinden voor je :)
O dat zou super zijn :D
Maar weet je wel zeker of je die wel kwijt wilt? :P
pi_139379978
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 16:58 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

O dat zou super zijn :D
Maar weet je wel zeker of je die wel kwijt wilt? :P
Doe er niks meer mee, dus als ik hem vind mag je hem zo van me overnemen ;)
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_139380338
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 17:00 schreef DjinN het volgende:

[..]

Doe er niks meer mee, dus als ik hem vind mag je hem zo van me overnemen ;)
O super! Dank je wel alvast :)
  dinsdag 29 april 2014 @ 17:41:12 #197
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_139381381
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 16:40 schreef magnetronkoffie het volgende:

Ik heb hem wel gedownload, maar nooit geinstalleerd. Dat is namelijk een soort van totaalpakket en ik wou het dit keer zelf doen ;)
Ook heeft het installeren van al die mods nogal wat voeten in de aarde vanwege de vele dependancies.
Anyway, ik wou snel resultaat hebben en ipv me te wagen aan al die mods die de afgelopen 10 jaar gemaakt zijn dacht ik dat het sneller was om zelf aan de gang te gaan :P

NAM is alleen voor traffic, verder doet hij niets. Ik zou sowieso versie 32 installeren. Het spel wordt er oneindig veel beter van. Er zitten namelijk nogal wat bugs in de originele traffic simulator.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 1 mei 2014 @ 01:48:49 #198
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_139440949
Ik zou graag op mijn Macbook Air 2011 SC4 weer installeren. Maar ik zie echt door de bomen de mods niet meer... Iemand de "musthavesmods" of een lijstje met wat info wat het doet (en die mogelijk zijn voor Mac?)

Alvast bedankt,
Het lijkt mij wel gaaf om weer ff volle bak te spelen ;)
  donderdag 1 mei 2014 @ 02:06:34 #199
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_139441166
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_139442021
quote:
2s.gif Op donderdag 1 mei 2014 01:48 schreef Saninl het volgende:
Ik zou graag op mijn Macbook Air 2011 SC4 weer installeren. Maar ik zie echt door de bomen de mods niet meer... Iemand de "musthavesmods" of een lijstje met wat info wat het doet (en die mogelijk zijn voor Mac?)

Alvast bedankt,
Het lijkt mij wel gaaf om weer ff volle bak te spelen ;)
Das ook waar ik een beetje tegenaan liep. Ik heb (naar eigen zeggen) aardig wat meegemaakt op het moddinggebied en zo'n weelderige chaos aan mods nog nooit eerder gezien.
It's a blessing and a curse.

Daarom ben ik voor mezelf maar zelf een mod begonnen, hooguit voeg ik wat bugfixes toe en als de boel eenmaal af is (eerst nog even uitgebreid playtesten om te zien wat ik verder nog zou willen), ga ik wel kijken of er nog leuke gebouwen los te downloaden zijn, alnaargelang mn eigen behoeftes.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 05:11:34 #201
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_139478119
quote:
Ah, oke. Daar staan er inderdaad erg veel op :)

Kan ik die allemaal ook gebruiken op een Mac? Of is dat niet mogelijk?

quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 05:33 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Das ook waar ik een beetje tegenaan liep. Ik heb (naar eigen zeggen) aardig wat meegemaakt op het moddinggebied en zo'n weelderige chaos aan mods nog nooit eerder gezien.
It's a blessing and a curse.

Daarom ben ik voor mezelf maar zelf een mod begonnen, hooguit voeg ik wat bugfixes toe en als de boel eenmaal af is (eerst nog even uitgebreid playtesten om te zien wat ik verder nog zou willen), ga ik wel kijken of er nog leuke gebouwen los te downloaden zijn, alnaargelang mn eigen behoeftes.
Hmm, ben benieuwd :) Lijkt mij veel werk als leek in dat soort werk :P
  vrijdag 2 mei 2014 @ 13:34:47 #202
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_139485955
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 05:11 schreef Saninl het volgende:

[..]

Ah, oke. Daar staan er inderdaad erg veel op :)

Kan ik die allemaal ook gebruiken op een Mac? Of is dat niet mogelijk?

Ik neem aan van wel. Het beste is om gewoon de windows versie te draaien.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 2 mei 2014 @ 14:23:58 #203
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_139487632
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 13:34 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik neem aan van wel. Het beste is om gewoon de windows versie te draaien.
oke, die tweede optie wordt lastig ;) geen zin om bootcamp te organiseren puur voor SC
  vrijdag 2 mei 2014 @ 14:41:05 #204
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_139488221
Het schijnt dat er een nieuwe mac port is van SC4. Geen idee hoe goed die is, maar naar mijn weten draaien alle plugins daar wel gewoon op. Er zouden wat bugs in de NAM kunnen zitten, maar daar moet je maar mee leven.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_139493878
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 05:11 schreef Saninl het volgende:

[..]

Hmm, ben benieuwd :) Lijkt mij veel werk als leek in dat soort werk :P
Valt allemaal wel mee, ik mod al jaren games dus weet ondertussen wel zo'n beetje hoe ik het aan moet pakken enzo :P

Overigens gebruik ik op dit moment 1 andere mod, namelijk die mod die je maximale CAP's aangeeft in percentages (dus of je je bouwplafond al bereikt heb), maar eigenlijk ook om te kijken of de landmarks die ik heb gemod, wel werken (en dat doen ze! *O* ).

Ook gebruikte ik een moneycheat-plugin maar omdat die niet werkte heb ik er zelf maar 1tje gemaakt (begin nu met 9999999 "credits", kan 5m lenen en het afbetalings% heb ik van 8,5% naar 0,5% teruggeschroefd :P ), uiteraard is deze moneycheat-plugin van mij optioneel (gewoon uit de plugins directory slepen en weg is ie).

Ik wil hem voor zondag af hebben, moet nog maar kijken waar ik hem dan ga uploaden. Ik ben nog steeds dingen aan het toevoegen en tweaken (het is gewoon nog niet af genoeg).

Als je zelf aan de gang wilt met modden, dan kan ik (ondanks dat het een draak van een programma is) ilives reader aanbevelen. Je kunt er echt ontzettend veel mee (ook je eigen plugins maken of bestaande plugins veranderen).

Het is alleen wel jammer dat sc4 wat problemen geeft op nieuwere systemen maar gelukkig had ik hier nog een oude staan met windows xp erop, werkt prima zo :)

Edit: Ow je zit op een mac, geen idee welke moddingtools daarvoor werken btw.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 17:49:41 #206
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_139494793
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 17:21 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Het is alleen wel jammer dat sc4 wat problemen geeft op nieuwere systemen maar gelukkig had ik hier nog een oude staan met windows xp erop, werkt prima zo :)
Onder Windows 8 draait ie als een zonnetje. Gewoon SC4Launcher gebruiken.

Overigens denk ik dat het geen zin heeft die mod van jou te uploaden, de dingen die jij doet zijn al sinds 2005 standaardmods voor :+.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_139494967
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 17:49 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Onder Windows 8 draait ie als een zonnetje. Gewoon SC4Launcher gebruiken.

Overigens denk ik dat het geen zin heeft die mod van jou te uploaden, de dingen die jij doet zijn al sinds 2005 standaardmods voor :+.
Ik doe het vooral om het modden, niet om zoveel mogelijk downloads te hebben :P
Sterker nog, van al mijn modwerk zijn alleen maar een paar zelfgemaakte maps van een oud spel online terechtgekomen. Heb daar daarna zelfs nooit meer naar omgekeken :+
En tis voor mij praktischer het zelf te doen dan om dagenlang allerlij mods uit te gaan zoeken die doen wat ik wil, iedere modder balanceert op z'n eigen manier en ik doe het weer -net- eventjes anders :P
En wat ik niet zelf kan, dat download ik gewoon (om het vervolgens weer naar mn eigen smaak te modden :P )
  maandag 5 mei 2014 @ 00:00:22 #208
299769 SoS87
FC Utereg
pi_139573119
Heb SC4 ook weer eens geinstalleerd, ga nu zo aan een nieuwe regio beginnen. :)

Kom helaas niet van het geknipper tijdens het scrollen af, op software renderen draaien en dat sgr bestandje aanpassen haalde helaas niks uit. :(
pi_145042923
Hello,

Simcity4 is still alive and kicking!

Ik heb het topic hier als lurker meegelezen.

Complimenten aan MSSchol ?

maar uh er zijn hele mooie lets plays nu aan de gang op Youtube.

Grote stad! 100 delen: Building a city from scratch!-->
Haljackey

Nu bezig bij deel 24 ofzo Lets design Simcity4 ->
Strictoaster

oud maar leuk :) Dwyrin

kijk ook eens op de kanalen van->

Thunk00
mandelsoft
gamingwithRyan

Sorry dat ik een heel oud topic naar boven haal maar ik kon het niet laten.
Sc4 is en blijft een geweldige Game! (Vooral door de mods)

De modding community is en blijft bezig! en de game blijft echt geweldig!
er blijven veel erg mooie mods uitkomen!

Take Care.
pi_145044504
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 16:53 schreef mschol het volgende:

[..]

in simcity4? al een jaar of 10 zijn daar geen updates meer voor
Dat heb je echt fout mschol het leeft nog steed erg! vooral op simtroplolis en sc4devotion.

Ook op Youtube zijn er nog steeds geweldige lets play simcity4 kanalen aan de gang.

kijk maar eens op Haljackey en strictoaster (Dwyrin, Thunk00 en meer) allemaal recent.

Sorry voor de dubbele inhoud.
Take Care.
pi_145065626
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 09:27 schreef Vance het volgende:

[..]

Dat heb je echt fout mschol het leeft nog steed erg! vooral op simtroplolis en sc4devotion.

Ook op Youtube zijn er nog steeds geweldige lets play simcity4 kanalen aan de gang.

kijk maar eens op Haljackey en strictoaster (Dwyrin, Thunk00 en meer) allemaal recent.

Sorry voor de dubbele inhoud.
Take Care.
mods != update ;)
  zondag 22 november 2015 @ 17:09:06 #212
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_157741965
Hoi,

1 jaar niet gereageerd. Treurige zooi zeg. :')
Sylt is een keigave map. _O_
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_157742720
quote:
9s.gif Op zondag 22 november 2015 17:09 schreef PandaDrop het volgende:
Hoi,

1 jaar niet gereageerd. Treurige zooi zeg. :')
Sylt is een keigave map. _O_
cities skylines is nu zowat de koning in dit genre
  zondag 22 november 2015 @ 17:44:28 #214
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_157742853
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 17:37 schreef mschol het volgende:

[..]

cities skylines is nu zowat de koning in dit genre
Ik geloof dat veel mensen zijn gekapt nadat Microsoft met KB3086255 aan kwam zetten.
De SafeDisk-protection van Simcity 4 werd uitgezet.
http://community.simtropo(...)s-sc4-from-starting/
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_157743783
quote:
9s.gif Op zondag 22 november 2015 17:44 schreef PandaDrop het volgende:

[..]

Ik geloof dat veel mensen zijn gekapt nadat Microsoft met KB3086255 aan kwam zetten.
De SafeDisk-protection van Simcity 4 werd uitgezet.
http://community.simtropo(...)s-sc4-from-starting/
Ik had dit nog niet eens geprobeerd, maar gebruikte al eerder een oude machine met XP omdat sc4 nooit echt stabiel was op mijn huidige machine (XP machine zit niet (meer) online).
Mijn huidige machine gebruikte ik alleen maar om snel plugins te testen en te modden, maar het daadwerkelijk spelen met de nieuwe plugins deed ik altijd al op die oude machine.
Ik denk dat ik dan voor dat reddit script zou gaan maar nog beter zou zijn als ik gewoon de schijf alleen maar voor het installeren nodig zou hebben.
  zondag 22 november 2015 @ 18:45:01 #216
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_157744169
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 15:27 schreef NaamlozeVennoot het volgende:
Als nieuwe Fokker heb ik mij aangemeld hier om eigenlijk maar één vraag te stellen. Wie kan mij helpen met mijn Simcity probleem? Ik zie bij 3/4 van mijn gebouwen een donkerblauwe ondergrond. Zwaar irritant tijdens het spelen.

[ afbeelding ]
Je pic is veranderd in een wietplant. :7
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_157744209
quote:
9s.gif Op zondag 22 november 2015 18:45 schreef PandaDrop het volgende:

[..]

Je pic is veranderd in een wietplant. :7
quote:
profiel van naamlozevennoot

laatste bezoek: 860 dagen, 19 uur geleden.
aantal posts: 1 (gemiddeld 1 per dag)
:P
  zondag 22 november 2015 @ 18:52:42 #218
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_157744340
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 18:47 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

[..]

:P
Politie bellen?
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_157744362
quote:
9s.gif Op zondag 22 november 2015 18:52 schreef PandaDrop het volgende:

[..]

Politie bellen? [ afbeelding ]
Shit, waar is die extended police radius-plugin nou?...
  zondag 22 november 2015 @ 19:42:24 #220
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_157745989
quote:
10s.gif Op zondag 22 november 2015 18:54 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Shit, waar is die extended police radius-plugin nou?...
Dat is valsspelen. :')
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_157749366
quote:
9s.gif Op zondag 22 november 2015 17:44 schreef PandaDrop het volgende:

[..]

Ik geloof dat veel mensen zijn gekapt nadat Microsoft met KB3086255 aan kwam zetten.
De SafeDisk-protection van Simcity 4 werd uitgezet.
http://community.simtropo(...)s-sc4-from-starting/
het zou mij niets verbazen als heel veel mensen een digitale versie ook hebben liggen..
maar dat safedisc gebeuren is idd wel erg smerig van MS
pi_157751059
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 21:02 schreef mschol het volgende:

[..]

het zou mij niets verbazen als heel veel mensen een digitale versie ook hebben liggen..
maar dat safedisc gebeuren is idd wel erg smerig van MS
Is blijkbaar een scriptje voor zodat je dat probleem kunt omzeilen (link staat in de pagina naar simtropolis waar hiervandaan al naar gelinkt is).

Heb het scriptje nog niet uitgeprobeerd, maar wel gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt m'n SC4 Deluxe te patchen naar de 638 versie (aangezien ik denk ik toch niet meer verder ga met m'n bestaande steden en sowieso al nieuwe content wou toevoegen waarvoor deels een herstart nodig was, leek me dat gewoon het makkelijkst).

Wat simtropolis betreft, hebben anderen hier ook problemen met downloaden vanaf simtropolis?
Als je daar op een downloadlink klikt, kom je normaalgesproken uiteindelijk bij je download uit via addfly (gewoon 5 seconden wachten en dan rechtsboven klikken, de rest niet aanraken! Want je weet maar nooit :P ), maar nu kom ik na addfly geen download tegen? Misschien dat ik gewoon verkeerd keek of zo maar nu we hier toch zijn :P
  maandag 23 november 2015 @ 21:55:56 #223
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_157773760
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 21:36 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Is blijkbaar een scriptje voor zodat je dat probleem kunt omzeilen (link staat in de pagina naar simtropolis waar hiervandaan al naar gelinkt is).

Heb het scriptje nog niet uitgeprobeerd, maar wel gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt m'n SC4 Deluxe te patchen naar de 638 versie (aangezien ik denk ik toch niet meer verder ga met m'n bestaande steden en sowieso al nieuwe content wou toevoegen waarvoor deels een herstart nodig was, leek me dat gewoon het makkelijkst).

Wat simtropolis betreft, hebben anderen hier ook problemen met downloaden vanaf simtropolis?
Als je daar op een downloadlink klikt, kom je normaalgesproken uiteindelijk bij je download uit via addfly (gewoon 5 seconden wachten en dan rechtsboven klikken, de rest niet aanraken! Want je weet maar nooit :P ), maar nu kom ik na addfly geen download tegen? Misschien dat ik gewoon verkeerd keek of zo maar nu we hier toch zijn :P
Hier komt gewoon een download eruit.
Met Chrome zonder simtropolis-account, helaas heb je irritante wachttijden tussen de pagina's om botters te pesten.
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_157776407
quote:
9s.gif Op maandag 23 november 2015 21:55 schreef PandaDrop het volgende:

[..]

Hier komt gewoon een download eruit.
Met Chrome zonder simtropolis-account, helaas heb je irritante wachttijden tussen de pagina's om botters te pesten.
Hmm...misschien heb ik dan toch iets verkeerds gedaan.
Thanks voor het kijken :)

Ik kijk er later wel naar wanneer ik wat meer ruimte heb enzo :P
Heb al zoveel troep gedownload wat ik nog steeds moet integreren in m'n eigen minimod :P
  maandag 23 november 2015 @ 23:31:54 #225
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_157776555
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 23:27 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Hmm...misschien heb ik dan toch iets verkeerds gedaan.
Thanks voor het kijken :)

Ik kijk er later wel naar wanneer ik wat meer ruimte heb enzo :P
Heb al zoveel troep gedownload wat ik nog steeds moet integreren in m'n eigen minimod :P
Ojah, ook zonder adblock. ik heb geen adblock. :%
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_157798745
quote:
9s.gif Op maandag 23 november 2015 23:31 schreef PandaDrop het volgende:

[..]

Ojah, ook zonder adblock. ik heb geen adblock. :%
Thanks! Probleem is opgelost! *O*
Ben nu aan het downloaden op simtropolis. Blijkbaar is er in de tussentijd een ander sc4 forum verdwenen en staan alle downloads van die site nu op simtropolis (vooral SPAM, de futuristische agricultural buildings had ik al eerder gedownload).

edit:
Wat ik wel vervelend vind, is dat je één enkel gebouw ziet en denkt "Hey, die wil ik wel aan mijn sc4 toevoegen!" en vervolgens staat er een hele lange lijst met dependencies naar andere sites waarvoor ik dan weer een account moet gaan aanmaken om er vervolgens achter te komen dat die zelf ook weer andere dependencies hebben waarvan de helft van de links alweer dood zijn :'). Das echt de hell van dit spel :') )

edit2: Zo, weer effe genoeg gedownload :P

[ Bericht 14% gewijzigd door magnetronkoffie op 25-11-2015 00:34:54 ]
  vrijdag 25 december 2015 @ 19:24:03 #227
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_158524697
Sneeuw!!!!!
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_158529376
Hier is het 15 graden ofzo, dus hooguit nepsneeuw
pi_158543623
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 12:52 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Of jij ziet het verkeerd natuurlijk, het is zoals met elk onderwerp tegenwoordig slechts afhankelijk van welke info je erover gelezen hebt.

Ikzelf ben ook klaar met EA, en absoluut niet vanwege de hype rond het zwartmaken van EA. De zwaar geforceerde koppelverkoop, de gebrekkige support, de drm problemen bij betaalde software en het gruwelijk uitmelken van de consument d.m.v. hun dlc model hebben mijn standpunt gevormd. Dit is allemaal uit eigen ervaring, plus dat er legio bronnen zijn dat dit hun globale manier van omgaan is met de eindgebruiker.

Ik geef mijn centjes liever uit aan onafhankelijke dev's die wel begrijpen hoe je met klanten omgaat, bijvoorbeeld CD project. Deze scoren positief op alle eerder genoemde punten, wat voor mij een signaal is dat het ook op een andere manier kan.

Helaas, SimCity 5 gaat het niet worden..
Sim City 2000 was mn laatst gespeelde. Ik heb Sim City 3000 en Sim City 4 ooit eens gespeeld maar ik vond het niet aantrekkelijk, ook mede door wat bug-issues waar 2000 geen last van had en die grote aqua-bubbelknoppen bij 4 vond ik niets. Ik geef de voorkeur aan een photoshop-achtige knoppenbalk, net als in 2000.

Ik hou van enthousiaste creatieve gamestudios die er voor zorgen dat ieder detail klopt op ieder gebied. Maxis was zo'n studio, ik heb er nog een boek over gekocht. Maar toen dat allemaal door EA werd overgenomen wist ik dat ze het anders moesten gaan doen. EA is van de standaarden, de achievements en de uitbreidingen. Commercie boven creativiteit.
pi_158544249
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 16:37 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Sim City 2000 was mn laatst gespeelde. Ik heb Sim City 3000 en Sim City 4 ooit eens gespeeld maar ik vond het niet aantrekkelijk, ook mede door wat bug-issues waar 2000 geen last van had en die grote aqua-bubbelknoppen bij 4 vond ik niets. Ik geef de voorkeur aan een photoshop-achtige knoppenbalk, net als in 2000.

Ik hou van enthousiaste creatieve gamestudios die er voor zorgen dat ieder detail klopt op ieder gebied. Maxis was zo'n studio, ik heb er nog een boek over gekocht. Maar toen dat allemaal door EA werd overgenomen wist ik dat ze het anders moesten gaan doen. EA is van de standaarden, de achievements en de uitbreidingen. Commercie boven creativiteit.
Zo, dat is nog eens een kick, van 2012 nog wel. Ben het verder met je eens, fijne kerst!
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  zaterdag 26 december 2015 @ 17:36:52 #231
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_158544943
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2015 22:55 schreef mschol het volgende:
Hier is het 15 graden ofzo, dus hooguit nepsneeuw
Elke 25 december van het jaar, heb je sneeuw op de bergtoppen van SimCity 4 :')
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_158545083
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 17:07 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Zo, dat is nog eens een kick, van 2012 nog wel. Ben het verder met je eens, fijne kerst!
Dat is wel een oude ja :)

Insgelijks, de beste wensen!
  vrijdag 1 januari 2016 @ 15:56:20 #233
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_158737711
Overgestapt naar Skylines. :%
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  vrijdag 1 januari 2016 @ 16:30:29 #234
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158738484
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 15:56 schreef PandaDrop het volgende:
Overgestapt naar Skylines. :%
Overhyped. Ik ben weer terug naar SC4 gegaan, de nieuwe NAM is er *O*.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 1 januari 2016 @ 16:35:26 #235
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_158738581
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 16:30 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Overhyped. Ik ben weer terug naar SC4 gegaan, de nieuwe NAM is er *O*.
NAM?
Wat kan je daarmee doen?
Ik heb alleen een kaart van Sylt met Nederlandse flats, kerken, molens, boerderijen en pakhuizen ingeladen. :')
Ojah en waterkrachtcentrales in verschillende lengte's. 1x,2x,3x en 4x en dependancies :+

En een mod om een landtunnel te plaatsen,
bij een tunnel onder een waterweg moet ik eerst met terraforming zand baggeren en daarna openbouwput- of wandendakmethode toepassen.
Na afloop kan ik weer zand baggeren. :')

[ Bericht 5% gewijzigd door PandaDrop op 01-01-2016 16:56:17 ]
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_158747314
NAM = Network Addon Mod
Het breidt je transport mogelijkheden uit en verbetert sterk de pathfinding..
  vrijdag 1 januari 2016 @ 22:18:19 #237
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158747810
Het beste sinds gesneden brood.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')