abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139375880
Niets mis met mods hoor. Ik gebruik ook altijd ziekenhuizen met grotere radius en capaciteit.
En natuurlijk het vuilnis-over-het-rand-duw gebouw. 8-)
pi_139376299
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:56 schreef DJKoster het volgende:
En natuurlijk het vuilnis-over-het-rand-duw gebouw.
die is wel briljant ja :D

alleen soms heb ik het idee dat de mods niet meer werken, en dan stort echt alles helemaal inelkaar..

maar meestal gebeurd dat bij de gebouwen die b.v. de lucht wat extreem reinigen
dat gaat als je speelt wel goed, maar als je dan opslaat en opnieuw start helemaal mis..
  dinsdag 29 april 2014 @ 16:13:52 #183
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_139378213
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:32 schreef magnetronkoffie het volgende:
Wat ik gedaan heb is dit:
De energiecentrales:
De maandelijkse kosten meer gelijk aan elkaar gemaakt (kolencentrales zijn nog steeds het goedkoopst) maar wel verschil in aanschafprijs. Kerncentrale en fusiecentrale produceren veel meer stroom maar zijn ook een stuk duurder
Het verouderingsproces flink vertraagd zodat je in grote steden niet elke maand 2 versleten centrales moet vervangen

Civil buildings:
Radiussen van ziekenhuizen, politiebureau's e.d. flink groter gemaakt.
Ziekenhuizen zijn nu 5x zo duur maar hebben ook 5x meer capaciteit (maandelijkse lasten zijn gelijk gebleven). Capaciteiten van andere gebouwen min of meer verdubbeld of anderzijds "verbeterd".

Rewards:
Zijn nu goedkoper in maandlasten en enkele rewards heb ik op een andere manier aangepast (het strand had een heel klein bereik, nu willen mensen iets verder weg ook graag vanwege het strand wonen)

Landmarks:
Enkelen beter en ook duurder gemaakt, maar dit is nog niet af

Wat ik nog wil veranderen:
Industrie meer werkplaatsen zodat je niet 3 kwart van je gebied met akkerbouw of industrie hoeft vol te bouwen.
Zorgen dat mensen wat sneller de bus of de subway pakken (daar is al een mod voor btw, maar ik houd het lekker simpel en kleinschalig).

Wat heb ik gelaten voor wat het is:
De watervoorziening vond ik wel prima, dus die heb ik niet veranderd
Wegen verstoppen nog steeds net zo snel als voorheen, anders heeft het geen zin met openbaar vervoer te gaan :P

En nog wat dingetjes, kom er straks eventueel op terug maar ik heb nu bezoek dus dit was even een snelgetikt bericht zo uit mn hoofd :P
Gebruik je ook de NAM?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 29 april 2014 @ 16:16:12 #184
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_139378289
Parkje dat ik gemaakt heb:
pi_139378345
Nog iets veranderd aan de game in positieve zin?
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_139379204
Zo ik ben er weer :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 15:10 schreef mschol het volgende:

[..]

die is wel briljant ja :D

alleen soms heb ik het idee dat de mods niet meer werken, en dan stort echt alles helemaal inelkaar..

maar meestal gebeurd dat bij de gebouwen die b.v. de lucht wat extreem reinigen
dat gaat als je speelt wel goed, maar als je dan opslaat en opnieuw start helemaal mis..
Iets wat ik in gedachten moet houden dus, maar sowieso heb ik door trial&error wel geleerd dat extreme veranderingen vaak onverwachte effecten hebben (ik mod al aardig wat jaartjes spellen).
Ik ben trouwens wat die wegen betreft een beetje van gedachten veranderd. Ik heb de roads een capaciteitsboost van 1000 -> 1200 gegeven en de streets van (een schamele) 100 -> 500, zodat het tenminste nog "een" nut heeft om streets aan te leggen. Nu is het nog zo dat mijn streets al overvol zitten daar waar alleen maar farms zijn :') en sowieso kun je met streets niet naar buursteden linken en er bruggen mee bouwen, daarvoor moet je evengoed nog roads hebben.
Ik heb de parameters van de meeste andere vervoersmiddelen ook een beetje aangepast (lichtjes meer capaciteit, de kosten zijn hetzelfde als voorheen).
Heb ook een module gemaakt waarbij het de bedoeling is dat als je high-density industry zoned, dat daar uitsluitend nog non-vervuilende high-tech industrie kan groeien. De grote stinkfabrieken kunnen (hopelijk dus he, ik heb nog niks getest :P ) kunnen als het goed is op de medium-density zones groeien.
Ik hoop op deze manier te bereiken dat ik gewoon high-density industrie kan zonen vlak bij woonkernen zonder de kans dat er stinkfabrieken op ontstaan die ik vervolgens steeds weer moet gaan slopen totdat er een high-tech gebouw gaat groeien en zonder dat ik de gehele vervuilende industrie moet wegjagen door de belastingen ervan heel hoog te gaan zetten, dat vond ik altijd al een balkanhork-methode :') Als dit werkt, dan is dit een wat sierlijkere oplossing voor dit probleem.
Agriculture heb ik in deze module ongemoeid gelaten (behalve in de volgende module)
De volgende module is er 1tje waarbij het de bedoeling is dat alle industrie verdubbelde werkgelegenheid heeft zodat ik niet 3 kwart van mn stad voor industrie hoef te zonen (maar wel nog steeds relatief veel, ik wil voornamelijk de frustratiepunten eruit hebben zonder het standaard speelgevoel te veel te veranderen. "Easy-mode" moet gewoon weer easy zijn voor deze baggerburgemeester :P )

Eerst ga ik nog even kijken of er verder nog wat te modden valt en daarna ga ik de boel even testen (hopelijk dit keer zonder dat ik sc4 opnieuw moet installeren _O- ).

quote:
14s.gif Op dinsdag 29 april 2014 16:13 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Gebruik je ook de NAM?
Ik heb hem wel gedownload, maar nooit geinstalleerd. Dat is namelijk een soort van totaalpakket en ik wou het dit keer zelf doen ;)
Ook heeft het installeren van al die mods nogal wat voeten in de aarde vanwege de vele dependancies.
Anyway, ik wou snel resultaat hebben en ipv me te wagen aan al die mods die de afgelopen 10 jaar gemaakt zijn dacht ik dat het sneller was om zelf aan de gang te gaan :P
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 april 2014 16:16 schreef Fir3fly het volgende:
Parkje dat ik gemaakt heb:
[ afbeelding ]
Heb jij echt die graphics gemaakt? Nice! ^O^
Ik ben nooit goed in artwork geweest, dat geef ik eerlijk toe. Ik ben dan ook meer van het modden van databases en tekstbestanden enzo.
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 16:17 schreef DjinN het volgende:
Nog iets veranderd aan de game in positieve zin?
Voor mij dus wel ja :P
pi_139379550
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 16:40 schreef magnetronkoffie het volgende:
Zo ik ben er weer :P

*flinke lel tekst*
[Edit] Verkeerd gelezen oops :)

[ Bericht 10% gewijzigd door DjinN op 29-04-2014 16:55:22 ]
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_139379690
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 16:49 schreef DjinN het volgende:

[..]

Nee lieve schat, ik bedoelde eigenlijk of er nog goede updates zijn geweest, waardoor de game eindelijk echt leuk wordt om te spelen :*
in simcity4? al een jaar of 10 zijn daar geen updates meer voor
pi_139379773
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 16:53 schreef mschol het volgende:

[..]

Ah sorry, ik zit in het verkeerde topic te lezen :o Oops :D
pi_139379784
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 16:49 schreef DjinN het volgende:

[..]

Nee lieve schat, ik bedoelde eigenlijk of er nog goede updates zijn geweest, waardoor de game eindelijk echt leuk wordt om te spelen :*
quote:

[..]

Precies, dit topic is van de voorloper van die nieuwe simcity die ik dus lekker in de schappen heb laten staan :P
pi_139379797
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 16:55 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

[..]

Precies, dit topic is van de voorloper van die nieuwe simcity die ik dus lekker in de schappen heb laten staan :P
Zie bovenstaande post ;)
pi_139379839
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 16:55 schreef DjinN het volgende:

[..]

Zie bovenstaande post ;)
Ja we postten bijna tegelijkertijd :P

Jammer alleen dat het zo lastig is sc4 deluxe media 2ehands te krijgen, nou maar hopen dat mn schijfje niet stukgaat ;( :')

Edit: Btw, ik heb tussendoor gister ook nog even een nieuwe regio gemaakt met vrijwel alleen maar de grootste vlakken (aan die ukkelveldjes heb ik niet zoveel :D )
pi_139379889
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 16:56 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ja we postten bijna tegelijkertijd :P

Jammer alleen dat het zo lastig is sc4 deluxe media 2ehands te krijgen, nou maar hopen dat mn schijfje niet stukgaat ;( :')
Ik heb die geloof ik nog wel ergens liggen, zal wel eens kijken of ik die kan vinden voor je :)
pi_139379924
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 16:57 schreef DjinN het volgende:

[..]

Ik heb die geloof ik nog wel ergens liggen, zal wel eens kijken of ik die kan vinden voor je :)
O dat zou super zijn :D
Maar weet je wel zeker of je die wel kwijt wilt? :P
pi_139379978
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 16:58 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

O dat zou super zijn :D
Maar weet je wel zeker of je die wel kwijt wilt? :P
Doe er niks meer mee, dus als ik hem vind mag je hem zo van me overnemen ;)
pi_139380338
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 17:00 schreef DjinN het volgende:

[..]

Doe er niks meer mee, dus als ik hem vind mag je hem zo van me overnemen ;)
O super! Dank je wel alvast :)
  dinsdag 29 april 2014 @ 17:41:12 #197
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_139381381
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 16:40 schreef magnetronkoffie het volgende:

Ik heb hem wel gedownload, maar nooit geinstalleerd. Dat is namelijk een soort van totaalpakket en ik wou het dit keer zelf doen ;)
Ook heeft het installeren van al die mods nogal wat voeten in de aarde vanwege de vele dependancies.
Anyway, ik wou snel resultaat hebben en ipv me te wagen aan al die mods die de afgelopen 10 jaar gemaakt zijn dacht ik dat het sneller was om zelf aan de gang te gaan :P

NAM is alleen voor traffic, verder doet hij niets. Ik zou sowieso versie 32 installeren. Het spel wordt er oneindig veel beter van. Er zitten namelijk nogal wat bugs in de originele traffic simulator.
  donderdag 1 mei 2014 @ 01:48:49 #198
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_139440949
Ik zou graag op mijn Macbook Air 2011 SC4 weer installeren. Maar ik zie echt door de bomen de mods niet meer... Iemand de "musthavesmods" of een lijstje met wat info wat het doet (en die mogelijk zijn voor Mac?)

Alvast bedankt,
Het lijkt mij wel gaaf om weer ff volle bak te spelen ;)
  donderdag 1 mei 2014 @ 02:06:34 #199
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_139441166
pi_139442021
quote:
2s.gif Op donderdag 1 mei 2014 01:48 schreef Saninl het volgende:
Ik zou graag op mijn Macbook Air 2011 SC4 weer installeren. Maar ik zie echt door de bomen de mods niet meer... Iemand de "musthavesmods" of een lijstje met wat info wat het doet (en die mogelijk zijn voor Mac?)

Alvast bedankt,
Het lijkt mij wel gaaf om weer ff volle bak te spelen ;)
Das ook waar ik een beetje tegenaan liep. Ik heb (naar eigen zeggen) aardig wat meegemaakt op het moddinggebied en zo'n weelderige chaos aan mods nog nooit eerder gezien.
It's a blessing and a curse.

Daarom ben ik voor mezelf maar zelf een mod begonnen, hooguit voeg ik wat bugfixes toe en als de boel eenmaal af is (eerst nog even uitgebreid playtesten om te zien wat ik verder nog zou willen), ga ik wel kijken of er nog leuke gebouwen los te downloaden zijn, alnaargelang mn eigen behoeftes.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 05:11:34 #201
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_139478119
quote:
Ah, oke. Daar staan er inderdaad erg veel op :)

Kan ik die allemaal ook gebruiken op een Mac? Of is dat niet mogelijk?

quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 05:33 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Das ook waar ik een beetje tegenaan liep. Ik heb (naar eigen zeggen) aardig wat meegemaakt op het moddinggebied en zo'n weelderige chaos aan mods nog nooit eerder gezien.
It's a blessing and a curse.

Daarom ben ik voor mezelf maar zelf een mod begonnen, hooguit voeg ik wat bugfixes toe en als de boel eenmaal af is (eerst nog even uitgebreid playtesten om te zien wat ik verder nog zou willen), ga ik wel kijken of er nog leuke gebouwen los te downloaden zijn, alnaargelang mn eigen behoeftes.
Hmm, ben benieuwd :) Lijkt mij veel werk als leek in dat soort werk :P
  vrijdag 2 mei 2014 @ 13:34:47 #202
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_139485955
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 05:11 schreef Saninl het volgende:

[..]

Ah, oke. Daar staan er inderdaad erg veel op :)

Kan ik die allemaal ook gebruiken op een Mac? Of is dat niet mogelijk?

Ik neem aan van wel. Het beste is om gewoon de windows versie te draaien.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 14:23:58 #203
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_139487632
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 13:34 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik neem aan van wel. Het beste is om gewoon de windows versie te draaien.
oke, die tweede optie wordt lastig ;) geen zin om bootcamp te organiseren puur voor SC
  vrijdag 2 mei 2014 @ 14:41:05 #204
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_139488221
Het schijnt dat er een nieuwe mac port is van SC4. Geen idee hoe goed die is, maar naar mijn weten draaien alle plugins daar wel gewoon op. Er zouden wat bugs in de NAM kunnen zitten, maar daar moet je maar mee leven.
pi_139493878
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 05:11 schreef Saninl het volgende:

[..]

Hmm, ben benieuwd :) Lijkt mij veel werk als leek in dat soort werk :P
Valt allemaal wel mee, ik mod al jaren games dus weet ondertussen wel zo'n beetje hoe ik het aan moet pakken enzo :P

Overigens gebruik ik op dit moment 1 andere mod, namelijk die mod die je maximale CAP's aangeeft in percentages (dus of je je bouwplafond al bereikt heb), maar eigenlijk ook om te kijken of de landmarks die ik heb gemod, wel werken (en dat doen ze! *O* ).

Ook gebruikte ik een moneycheat-plugin maar omdat die niet werkte heb ik er zelf maar 1tje gemaakt (begin nu met 9999999 "credits", kan 5m lenen en het afbetalings% heb ik van 8,5% naar 0,5% teruggeschroefd :P ), uiteraard is deze moneycheat-plugin van mij optioneel (gewoon uit de plugins directory slepen en weg is ie).

Ik wil hem voor zondag af hebben, moet nog maar kijken waar ik hem dan ga uploaden. Ik ben nog steeds dingen aan het toevoegen en tweaken (het is gewoon nog niet af genoeg).

Als je zelf aan de gang wilt met modden, dan kan ik (ondanks dat het een draak van een programma is) ilives reader aanbevelen. Je kunt er echt ontzettend veel mee (ook je eigen plugins maken of bestaande plugins veranderen).

Het is alleen wel jammer dat sc4 wat problemen geeft op nieuwere systemen maar gelukkig had ik hier nog een oude staan met windows xp erop, werkt prima zo :)

Edit: Ow je zit op een mac, geen idee welke moddingtools daarvoor werken btw.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 17:49:41 #206
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_139494793
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 17:21 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Het is alleen wel jammer dat sc4 wat problemen geeft op nieuwere systemen maar gelukkig had ik hier nog een oude staan met windows xp erop, werkt prima zo :)
Onder Windows 8 draait ie als een zonnetje. Gewoon SC4Launcher gebruiken.

Overigens denk ik dat het geen zin heeft die mod van jou te uploaden, de dingen die jij doet zijn al sinds 2005 standaardmods voor :+.
pi_139494967
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 17:49 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Onder Windows 8 draait ie als een zonnetje. Gewoon SC4Launcher gebruiken.

Overigens denk ik dat het geen zin heeft die mod van jou te uploaden, de dingen die jij doet zijn al sinds 2005 standaardmods voor :+.
Ik doe het vooral om het modden, niet om zoveel mogelijk downloads te hebben :P
Sterker nog, van al mijn modwerk zijn alleen maar een paar zelfgemaakte maps van een oud spel online terechtgekomen. Heb daar daarna zelfs nooit meer naar omgekeken :+
En tis voor mij praktischer het zelf te doen dan om dagenlang allerlij mods uit te gaan zoeken die doen wat ik wil, iedere modder balanceert op z'n eigen manier en ik doe het weer -net- eventjes anders :P
En wat ik niet zelf kan, dat download ik gewoon (om het vervolgens weer naar mn eigen smaak te modden :P )
  maandag 5 mei 2014 @ 00:00:22 #208
299769 SoS87
FC Utereg
pi_139573119
Heb SC4 ook weer eens geinstalleerd, ga nu zo aan een nieuwe regio beginnen. :)

Kom helaas niet van het geknipper tijdens het scrollen af, op software renderen draaien en dat sgr bestandje aanpassen haalde helaas niks uit. :(
pi_145042923
Hello,

Simcity4 is still alive and kicking!

Ik heb het topic hier als lurker meegelezen.

Complimenten aan MSSchol ?

maar uh er zijn hele mooie lets plays nu aan de gang op Youtube.

Grote stad! 100 delen: Building a city from scratch!-->
Haljackey

Nu bezig bij deel 24 ofzo Lets design Simcity4 ->
Strictoaster

oud maar leuk :) Dwyrin

kijk ook eens op de kanalen van->

Thunk00
mandelsoft
gamingwithRyan

Sorry dat ik een heel oud topic naar boven haal maar ik kon het niet laten.
Sc4 is en blijft een geweldige Game! (Vooral door de mods)

De modding community is en blijft bezig! en de game blijft echt geweldig!
er blijven veel erg mooie mods uitkomen!

Take Care.
pi_145044504
quote:

[..]

Dat heb je echt fout mschol het leeft nog steed erg! vooral op simtroplolis en sc4devotion.

Ook op Youtube zijn er nog steeds geweldige lets play simcity4 kanalen aan de gang.

kijk maar eens op Haljackey en strictoaster (Dwyrin, Thunk00 en meer) allemaal recent.

Sorry voor de dubbele inhoud.
Take Care.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')