abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 maart 2013 @ 21:01:47 #151
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_123806784
Inmiddels loopt de nieuwe heel behoorlijk. En ja, erg verslavend weer _O-.
pi_124196705
Even een kick,

Is er iemand die weet of je met de Canal Mod (CAN-AM) ook zeehavens kan bouwen aan het water? Bijvoorbeeld wanneer je het water een stuk groter maakt?

Lukt me namelijk nooit goed om de kust op een hoogte te krijgen dat havens er mooi aan kunnen liggen.
pi_124197235
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 10:06 schreef zlotka het volgende:
Even een kick,

Is er iemand die weet of je met de Canal Mod (CAN-AM) ook zeehavens kan bouwen aan het water? Bijvoorbeeld wanneer je het water een stuk groter maakt?

Lukt me namelijk nooit goed om de kust op een hoogte te krijgen dat havens er mooi aan kunnen liggen.


Zoiets?
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_124198939
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 10:26 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Zoiets?
Ja, maar ik bedoel dan vooral grote havens. Heb een aantal mods gedownload om mooie havens te krijgen, maar het wil nog niet helemaal zoals ik zelf wil. Iemand eventueel een andere oplossing? Misschien andere regions downloaden?
pi_124206958
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 11:18 schreef zlotka het volgende:

[..]

Ja, maar ik bedoel dan vooral grote havens. Heb een aantal mods gedownload om mooie havens te krijgen, maar het wil nog niet helemaal zoals ik zelf wil. Iemand eventueel een andere oplossing? Misschien andere regions downloaden?




Het is zo te lezen een kwestie van goed terraformen.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_124207128
Oke, thanks.

Dat is inderdaad precies wat ik bedoel, vind dat er erg mooi uitzien.
pi_124207313
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 15:05 schreef zlotka het volgende:
Oke, thanks.

Dat is inderdaad precies wat ik bedoel, vind dat er erg mooi uitzien.
Je moet de zee terraformen zodat ie op precies dezelfde hoogte zit als het land voor je dit kunt bouwen, voor zover ik het begrijp.

Kijk hier ook eens voor tips: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=509394&page=1
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_125114694
Om wederom dit topic te kicken maar weer even een vraagje.

Ik heb de NAM en RAM mods geïnstalleerd. Alles werkt prima, geen probleem op 1 ding na. Wanneer ik trein, tram of elevated rail aanleg zie ik er geen treinen rijden. Ook worden ze zo goed als niet gebruikt door de inwoners.

Heb al verschillende train packs geprobeerd maar met geen een wil het lukken. Is er iemand die weet waar dit aan kan liggen?
  woensdag 10 april 2013 @ 16:25:41 #159
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_125115851
Ik heb nu de SPAM mod (uitgebreidere boerderijen dus nuttiger in het spel voor boerestadjes etc.) erin gegooid en nog een reut downloads en ik ben weer helemaal verslaafd :@.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_125362728
Even mezelf quoten nog, hopen dat iemand het weet:

quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 15:54 schreef zlotka het volgende:
Om wederom dit topic te kicken maar weer even een vraagje.

Ik heb de NAM en RAM mods geïnstalleerd. Alles werkt prima, geen probleem op 1 ding na. Wanneer ik trein, tram of elevated rail aanleg zie ik er geen treinen rijden. Ook worden ze zo goed als niet gebruikt door de inwoners.

Heb al verschillende train packs geprobeerd maar met geen een wil het lukken. Is er iemand die weet waar dit aan kan liggen?
en dan verder;

Ongeveer 3 weken terug begonnen met een nieuwe regio. Aantal kleine steden gebouwd in de regio New York. Hieronder een aantal foto's, meeste spreken voor zich denk ik.

Als eerste de kerncentrale die een deel van de regio van stroom moet voorzien, gebaseerd op de centrale van Fukushima.


Nog een foto, dit zijn de waterpompen die de reactors van de koeling voorzien,


Dan verder naar de eerste stad, te beginnen met wat boeren landschap.


Dan hier een kerk met begraafplaats. Is een BAT van de Westerkerk in A'dam


En als laatste een paleis, wat ik beschouw als de woning van de burgemeester :p.


Binnenkort meer...
  woensdag 17 april 2013 @ 12:10:41 #161
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_125391462
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 15:54 schreef zlotka het volgende:
Om wederom dit topic te kicken maar weer even een vraagje.

Ik heb de NAM en RAM mods geïnstalleerd. Alles werkt prima, geen probleem op 1 ding na. Wanneer ik trein, tram of elevated rail aanleg zie ik er geen treinen rijden. Ook worden ze zo goed als niet gebruikt door de inwoners.

Heb al verschillende train packs geprobeerd maar met geen een wil het lukken. Is er iemand die weet waar dit aan kan liggen?
Bij mij is het ook opgevallen inderdaad dat na de NAM het treingebruik naar beneden ging. Underground gaat overigens wel goed maar ik krijg het maar niet voor elkaar om een grand central station te mogen bouwen zonder vals te spelen (heb ik nog niet gedaan) Hoeveel treinstations heb je? En zijn ze met andere steden verbonden verder? Heb je bushaltes of park&ride gebouwetjes erbij gezet? Ik heb er nu 1 op 60% gekregen en het lijkt redelijk te gaan.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 17 april 2013 @ 12:22:50 #162
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_125391857
hmm ik bij NAM mod wel dat mensen gebruik maken van de treinen, maar voornamelijk voor reizen tussen de steden. Zodra in de stad zelf gaan ze direct over op de metro. Best raar, want soms denk ik dat een heel stuk met de trein afleggen qua reistijd voordeliger moet zijn.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  woensdag 17 april 2013 @ 12:38:14 #163
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_125392379
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 12:22 schreef ieniminimuis het volgende:
hmm ik bij NAM mod wel dat mensen gebruik maken van de treinen, maar voornamelijk voor reizen tussen de steden. Zodra in de stad zelf gaan ze direct over op de metro. Best raar, want soms denk ik dat een heel stuk met de trein afleggen qua reistijd voordeliger moet zijn.
Naja, het is wel realistischer natuurlijk. In de stad zelf moet je anders metro/bus > treinstation > Metro/bus doen. Dan is metro/bus alleen gewoon sneller (aansluittijden etc) Tussen steden is het anders. Ik ben nu een regio aan het kweken (heb nu 10/11 steden/dorpjes) en ik zie wel dat de treinen dan gebruikt worden. maar Metro blijft populair, ook interstedelijk.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_125393632
Regio's werken in SC4? Dacht dat dat juist de coole nieuwe feature van 5 was?
Binnenkort maar weer is aanslingeren dan.
pi_125395279
quote:
14s.gif Op woensdag 17 april 2013 12:10 schreef jogy het volgende:

[..]

Bij mij is het ook opgevallen inderdaad dat na de NAM het treingebruik naar beneden ging. Underground gaat overigens wel goed maar ik krijg het maar niet voor elkaar om een grand central station te mogen bouwen zonder vals te spelen (heb ik nog niet gedaan) Hoeveel treinstations heb je? En zijn ze met andere steden verbonden verder? Heb je bushaltes of park&ride gebouwetjes erbij gezet? Ik heb er nu 1 op 60% gekregen en het lijkt redelijk te gaan.
Heb nu 4 stations in 4 steden, zijn alleen wel kleine steden. Maar ook eerder had ik hier al last van, niet alleen bij deze region dus. Verder ook bushaltes en park en ride enz. over m'n steden verspreid, en de bus wordt ook goed gebruik van gemaakt. Misschien toch maar eerst wat grotere steden bouwen
  woensdag 17 april 2013 @ 13:59:26 #166
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_125395474
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 13:54 schreef zlotka het volgende:

[..]

Heb nu 4 stations in 4 steden, zijn alleen wel kleine steden. Maar ook eerder had ik hier al last van, niet alleen bij deze region dus. Verder ook bushaltes en park en ride enz. over m'n steden verspreid, en de bus wordt ook goed gebruik van gemaakt. Misschien toch maar eerst wat grotere steden bouwen
ff laten groeien inderdaad, ik heb nu een stad met 527.000 inwoners en één station tot 60% (van de 5 stations) gemiddeld 30/40% gebruik volgens mij. Ik denk erover om een paar stations weg te flikkeren en de route toch wat efficiënter te maken zodat ik er iig één heb die volledig gebruikt wordt.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_125397434
quote:
14s.gif Op woensdag 17 april 2013 13:59 schreef jogy het volgende:

[..]

ff laten groeien inderdaad, ik heb nu een stad met 527.000 inwoners en één station tot 60% (van de 5 stations) gemiddeld 30/40% gebruik volgens mij. Ik denk erover om een paar stations weg te flikkeren en de route toch wat efficiënter te maken zodat ik er iig één heb die volledig gebruikt wordt.
Lijkt mij een goed idee inderdaad. Vind het zelf jammer dat bij mij de high speed mod niet goed werkt. Heb geen lot die ik kan slepen dus dan wordt het lastig. had graag een HSL in mn regio gehad.
pi_125471838
Heb net dit topic ontdekt! _O_

Leuk spel, alleen vond ik het vervelend dat ik bij elke brand handmatig mijn brandweerwagens daar heen moest sturen. Is er een manier zodat branden automatisch geblust worden? :)
pi_125472252
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 10:56 schreef magnetronkoffie het volgende:
Heb net dit topic ontdekt! _O_

Leuk spel, alleen vond ik het vervelend dat ik bij elke brand handmatig mijn brandweerwagens daar heen moest sturen. Is er een manier zodat branden automatisch geblust worden? :)
nope, volgens mij ook geen mod voor..
maar zorg voor een betere brandweer dekking door je gebouwen beter te plaatsen en gebruik de "smoke detector" verordening
pi_125472506
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 11:12 schreef mschol het volgende:

[..]

nope, volgens mij ook geen mod voor..
maar zorg voor een betere brandweer dekking door je gebouwen beter te plaatsen en gebruik de "smoke detector" verordening
He shit, dat vond ik echt -het- vervelende van SC4 :')
Maar evengoed een fantastisch spel! Heb dankzij dit topic ook geleerd waarom ie op mijn quadcore computer altijd crashte en op m'n oude singlecore niet :P

En bedankt voor de tips ^O^
Ik neem aan dat die voorkomen dat er überhaubt branden uitbreken? :)
pi_125472968
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 11:19 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

He shit, dat vond ik echt -het- vervelende van SC4 :')
Maar evengoed een fantastisch spel! Heb dankzij dit topic ook geleerd waarom ie op mijn quadcore computer altijd crashte en op m'n oude singlecore niet :P

En bedankt voor de tips ^O^
Ik neem aan dat die voorkomen dat er überhaubt branden uitbreken? :)
yup, althans, de kans dat er brand uitbreekt wordt op die manier wel geminimaliseerd :)
pi_125473211
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 11:31 schreef mschol het volgende:

[..]

yup, althans, de kans dat er brand uitbreekt wordt op die manier wel geminimaliseerd :)
Dat ga ik in het vervolg dan ook doen, want er brak constant brand uit in mijn steden! :P
pi_125479205
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 11:38 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dat ga ik in het vervolg dan ook doen, want er brak constant brand uit in mijn steden! :P
bij het plaatsen van kazernes zit er een rondje omheen, dat is je dekking, die moet je dus redelijk sluitend maken over je hele stad..

tevens het brand gevaar datalaagje in de gaten houden
pi_126019189
ik heb sinds gister simcity 4 maar weer eens geinstalleerd. (omdat simcity 5 tranentrekkend is)

nu heb ik de NAM 31.3 gedownload (network eddon mod). hierbij zit nu die RHW (rural hichway mod). maar ik kan hier geen touw aan vast knopen. Weet iemand een goeie totorial of kan het mij uitleggen) een recht stuk zonder op en afritten kan ik nog maken maar een bocht of andere dingen heb ik geen flauw idee van.
pi_127443176
Als nieuwe Fokker heb ik mij aangemeld hier om eigenlijk maar één vraag te stellen. Wie kan mij helpen met mijn Simcity probleem? Ik zie bij 3/4 van mijn gebouwen een donkerblauwe ondergrond. Zwaar irritant tijdens het spelen.

pi_139369314
*Schopje*

Ik heb dit spel maar weer eens uit de kast gepakt en ben weer lekker aan het bouwen.
Naja, lekker? Het probleem voor mij was dat mn steden out-of-the-box nogal snel verliesgevend zijn.
En daar bovenop vond ik het vreemd dat een stadje van 60k inwoners gewoon 5 grote ziekenhuizen nodig heeft omdat die radiussen zo klein zijn en de capaciteit van de ziekenhuizen ook zo klein zijn.

En omdat ik kwa mods de bomen door het bos niet meer zie (en je vele dependancies hebt, dwz voor het installeren van 1 mod moet je eerst nog even 10 andere mods installeren) ben ik zelf maar aan de slag gegaan en heb de afgelopen dagen mn eigen modje in elkaar gezet.
(dit ook omdat ik zonder te cheaten mn stad nauwelijks winstgevend kan krijgen :') maar goed, blijft evengoed nog een leuk spel)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor die-hard burgermeesters is het denk ik niks (omdat veel dingen nu (voor mij) veel minder frustrerend zijn) maar ik was nooit zo van het micromanagement (de helft van de tijd bezig zijn met schuifjes ipv bouwen) dus voor mij is dit veel beter.


Overigens zitten er in mijn modje geen wietplantjes :P
pi_139370020
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 11:55 schreef magnetronkoffie het volgende:
*Schopje*

Ik heb dit spel maar weer eens uit de kast gepakt en ben weer lekker aan het bouwen.
Naja, lekker? Het probleem voor mij was dat mn steden out-of-the-box nogal snel verliesgevend zijn.
En daar bovenop vond ik het vreemd dat een stadje van 60k inwoners gewoon 5 grote ziekenhuizen nodig heeft omdat die radiussen zo klein zijn en de capaciteit van de ziekenhuizen ook zo klein zijn.

En omdat ik kwa mods de bomen door het bos niet meer zie (en je vele dependancies hebt, dwz voor het installeren van 1 mod moet je eerst nog even 10 andere mods installeren) ben ik zelf maar aan de slag gegaan en heb de afgelopen dagen mn eigen modje in elkaar gezet.
(dit ook omdat ik zonder te cheaten mn stad nauwelijks winstgevend kan krijgen :') maar goed, blijft evengoed nog een leuk spel)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor die-hard burgermeesters is het denk ik niks (omdat veel dingen nu (voor mij) veel minder frustrerend zijn) maar ik was nooit zo van het micromanagement (de helft van de tijd bezig zijn met schuifjes ipv bouwen) dus voor mij is dit veel beter.

Overigens zitten er in mijn modje geen wietplantjes :P
Dan heb je het over een mod, maar heb je geen link of uitleg hoe of wat je gedaan hebt :P
pi_139370377
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:14 schreef mschol het volgende:

[..]

Dan heb je het over een mod, maar heb je geen link of uitleg hoe of wat je gedaan hebt :P
In de spoiler stond al dat ik ilives reader heb gebruikt en voor de rest was het vooral een kwestie van veel dingen uitproberen en googlen. Ik weet niet meer waar ik ilives reader gehaald heb, ik had het blijkbaar een jaar of wat geleden geinstalleerd.

Het is een draak van een programma maar uiteindelijk (na 1 herinstallatie van sc4 _O- :') ) kreeg ik toch dingen voor elkaar :P

Verder is er geen download, ik ben nog maar enkele dagen geleden aan mn modje begonnen en tis nog nergens geupload...eerst maar even zien of daar überhaubt wel interesse voor is en even playtesten of er nog bugs in zitten :P

Als ik al wat upload dan zou dat een beta zijn, want het is nog niet af :)
pi_139370736
Wat ik gedaan heb is dit:
De energiecentrales:
De maandelijkse kosten meer gelijk aan elkaar gemaakt (kolencentrales zijn nog steeds het goedkoopst) maar wel verschil in aanschafprijs. Kerncentrale en fusiecentrale produceren veel meer stroom maar zijn ook een stuk duurder
Het verouderingsproces flink vertraagd zodat je in grote steden niet elke maand 2 versleten centrales moet vervangen

Civil buildings:
Radiussen van ziekenhuizen, politiebureau's e.d. flink groter gemaakt.
Ziekenhuizen zijn nu 5x zo duur maar hebben ook 5x meer capaciteit (maandelijkse lasten zijn gelijk gebleven). Capaciteiten van andere gebouwen min of meer verdubbeld of anderzijds "verbeterd".

Rewards:
Zijn nu goedkoper in maandlasten en enkele rewards heb ik op een andere manier aangepast (het strand had een heel klein bereik, nu willen mensen iets verder weg ook graag vanwege het strand wonen)

Landmarks:
Enkelen beter en ook duurder gemaakt, maar dit is nog niet af

Wat ik nog wil veranderen:
Industrie meer werkplaatsen zodat je niet 3 kwart van je gebied met akkerbouw of industrie hoeft vol te bouwen.
Zorgen dat mensen wat sneller de bus of de subway pakken (daar is al een mod voor btw, maar ik houd het lekker simpel en kleinschalig).

Wat heb ik gelaten voor wat het is:
De watervoorziening vond ik wel prima, dus die heb ik niet veranderd
Wegen verstoppen nog steeds net zo snel als voorheen, anders heeft het geen zin met openbaar vervoer te gaan :P

En nog wat dingetjes, kom er straks eventueel op terug maar ik heb nu bezoek dus dit was even een snelgetikt bericht zo uit mn hoofd :P
pi_139370913
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:24 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

In de spoiler stond al dat ik ilives reader heb gebruikt en voor de rest was het vooral een kwestie van veel dingen uitproberen en googlen. Ik weet niet meer waar ik ilives reader gehaald heb, ik had het blijkbaar een jaar of wat geleden geinstalleerd.

Het is een draak van een programma maar uiteindelijk (na 1 herinstallatie van sc4 _O- :') ) kreeg ik toch dingen voor elkaar :P

Verder is er geen download, ik ben nog maar enkele dagen geleden aan mn modje begonnen en tis nog nergens geupload...eerst maar even zien of daar überhaubt wel interesse voor is en even playtesten of er nog bugs in zitten :P

Als ik al wat upload dan zou dat een beta zijn, want het is nog niet af :)
ahh oke Ilives reader ken ik.. idd een draak van een programma ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')