quote:Op maandag 18 maart 2013 10:06 schreef zlotka het volgende:
Even een kick,
Is er iemand die weet of je met de Canal Mod (CAN-AM) ook zeehavens kan bouwen aan het water? Bijvoorbeeld wanneer je het water een stuk groter maakt?
Lukt me namelijk nooit goed om de kust op een hoogte te krijgen dat havens er mooi aan kunnen liggen.
Ja, maar ik bedoel dan vooral grote havens. Heb een aantal mods gedownload om mooie havens te krijgen, maar het wil nog niet helemaal zoals ik zelf wil. Iemand eventueel een andere oplossing? Misschien andere regions downloaden?quote:
quote:Op maandag 18 maart 2013 11:18 schreef zlotka het volgende:
[..]
Ja, maar ik bedoel dan vooral grote havens. Heb een aantal mods gedownload om mooie havens te krijgen, maar het wil nog niet helemaal zoals ik zelf wil. Iemand eventueel een andere oplossing? Misschien andere regions downloaden?
Je moet de zee terraformen zodat ie op precies dezelfde hoogte zit als het land voor je dit kunt bouwen, voor zover ik het begrijp.quote:Op maandag 18 maart 2013 15:05 schreef zlotka het volgende:
Oke, thanks.
Dat is inderdaad precies wat ik bedoel, vind dat er erg mooi uitzien.
en dan verder;quote:Op woensdag 10 april 2013 15:54 schreef zlotka het volgende:
Om wederom dit topic te kicken maar weer even een vraagje.
Ik heb de NAM en RAM mods geïnstalleerd. Alles werkt prima, geen probleem op 1 ding na. Wanneer ik trein, tram of elevated rail aanleg zie ik er geen treinen rijden. Ook worden ze zo goed als niet gebruikt door de inwoners.
Heb al verschillende train packs geprobeerd maar met geen een wil het lukken. Is er iemand die weet waar dit aan kan liggen?
Bij mij is het ook opgevallen inderdaad dat na de NAM het treingebruik naar beneden ging. Underground gaat overigens wel goed maar ik krijg het maar niet voor elkaar om een grand central station te mogen bouwen zonder vals te spelen (heb ik nog niet gedaan) Hoeveel treinstations heb je? En zijn ze met andere steden verbonden verder? Heb je bushaltes of park&ride gebouwetjes erbij gezet? Ik heb er nu 1 op 60% gekregen en het lijkt redelijk te gaan.quote:Op woensdag 10 april 2013 15:54 schreef zlotka het volgende:
Om wederom dit topic te kicken maar weer even een vraagje.
Ik heb de NAM en RAM mods geïnstalleerd. Alles werkt prima, geen probleem op 1 ding na. Wanneer ik trein, tram of elevated rail aanleg zie ik er geen treinen rijden. Ook worden ze zo goed als niet gebruikt door de inwoners.
Heb al verschillende train packs geprobeerd maar met geen een wil het lukken. Is er iemand die weet waar dit aan kan liggen?
Naja, het is wel realistischer natuurlijk. In de stad zelf moet je anders metro/bus > treinstation > Metro/bus doen. Dan is metro/bus alleen gewoon sneller (aansluittijden etc) Tussen steden is het anders. Ik ben nu een regio aan het kweken (heb nu 10/11 steden/dorpjes) en ik zie wel dat de treinen dan gebruikt worden. maar Metro blijft populair, ook interstedelijk.quote:Op woensdag 17 april 2013 12:22 schreef ieniminimuis het volgende:
hmm ik bij NAM mod wel dat mensen gebruik maken van de treinen, maar voornamelijk voor reizen tussen de steden. Zodra in de stad zelf gaan ze direct over op de metro. Best raar, want soms denk ik dat een heel stuk met de trein afleggen qua reistijd voordeliger moet zijn.
Heb nu 4 stations in 4 steden, zijn alleen wel kleine steden. Maar ook eerder had ik hier al last van, niet alleen bij deze region dus. Verder ook bushaltes en park en ride enz. over m'n steden verspreid, en de bus wordt ook goed gebruik van gemaakt. Misschien toch maar eerst wat grotere steden bouwenquote:Op woensdag 17 april 2013 12:10 schreef jogy het volgende:
[..]
Bij mij is het ook opgevallen inderdaad dat na de NAM het treingebruik naar beneden ging. Underground gaat overigens wel goed maar ik krijg het maar niet voor elkaar om een grand central station te mogen bouwen zonder vals te spelen (heb ik nog niet gedaan) Hoeveel treinstations heb je? En zijn ze met andere steden verbonden verder? Heb je bushaltes of park&ride gebouwetjes erbij gezet? Ik heb er nu 1 op 60% gekregen en het lijkt redelijk te gaan.
ff laten groeien inderdaad, ik heb nu een stad met 527.000 inwoners en één station tot 60% (van de 5 stations) gemiddeld 30/40% gebruik volgens mij. Ik denk erover om een paar stations weg te flikkeren en de route toch wat efficiënter te maken zodat ik er iig één heb die volledig gebruikt wordt.quote:Op woensdag 17 april 2013 13:54 schreef zlotka het volgende:
[..]
Heb nu 4 stations in 4 steden, zijn alleen wel kleine steden. Maar ook eerder had ik hier al last van, niet alleen bij deze region dus. Verder ook bushaltes en park en ride enz. over m'n steden verspreid, en de bus wordt ook goed gebruik van gemaakt. Misschien toch maar eerst wat grotere steden bouwen
Lijkt mij een goed idee inderdaad. Vind het zelf jammer dat bij mij de high speed mod niet goed werkt. Heb geen lot die ik kan slepen dus dan wordt het lastig. had graag een HSL in mn regio gehad.quote:Op woensdag 17 april 2013 13:59 schreef jogy het volgende:
[..]
ff laten groeien inderdaad, ik heb nu een stad met 527.000 inwoners en één station tot 60% (van de 5 stations) gemiddeld 30/40% gebruik volgens mij. Ik denk erover om een paar stations weg te flikkeren en de route toch wat efficiënter te maken zodat ik er iig één heb die volledig gebruikt wordt.
nope, volgens mij ook geen mod voor..quote:Op vrijdag 19 april 2013 10:56 schreef magnetronkoffie het volgende:
Heb net dit topic ontdekt!![]()
Leuk spel, alleen vond ik het vervelend dat ik bij elke brand handmatig mijn brandweerwagens daar heen moest sturen. Is er een manier zodat branden automatisch geblust worden?
He shit, dat vond ik echt -het- vervelende van SC4quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:12 schreef mschol het volgende:
[..]
nope, volgens mij ook geen mod voor..
maar zorg voor een betere brandweer dekking door je gebouwen beter te plaatsen en gebruik de "smoke detector" verordening
yup, althans, de kans dat er brand uitbreekt wordt op die manier wel geminimaliseerdquote:Op vrijdag 19 april 2013 11:19 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
He shit, dat vond ik echt -het- vervelende van SC4
Maar evengoed een fantastisch spel! Heb dankzij dit topic ook geleerd waarom ie op mijn quadcore computer altijd crashte en op m'n oude singlecore niet
En bedankt voor de tips![]()
Ik neem aan dat die voorkomen dat er überhaubt branden uitbreken?
Dat ga ik in het vervolg dan ook doen, want er brak constant brand uit in mijn steden!quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:31 schreef mschol het volgende:
[..]
yup, althans, de kans dat er brand uitbreekt wordt op die manier wel geminimaliseerd
bij het plaatsen van kazernes zit er een rondje omheen, dat is je dekking, die moet je dus redelijk sluitend maken over je hele stad..quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:38 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat ga ik in het vervolg dan ook doen, want er brak constant brand uit in mijn steden!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor die-hard burgermeesters is het denk ik niks (omdat veel dingen nu (voor mij) veel minder frustrerend zijn) maar ik was nooit zo van het micromanagement (de helft van de tijd bezig zijn met schuifjes ipv bouwen) dus voor mij is dit veel beter.
Overigens zitten er in mijn modje geen wietplantjes![]()
quote:Op dinsdag 29 april 2014 11:55 schreef magnetronkoffie het volgende:
*Schopje*
Ik heb dit spel maar weer eens uit de kast gepakt en ben weer lekker aan het bouwen.
Naja, lekker? Het probleem voor mij was dat mn steden out-of-the-box nogal snel verliesgevend zijn.
En daar bovenop vond ik het vreemd dat een stadje van 60k inwoners gewoon 5 grote ziekenhuizen nodig heeft omdat die radiussen zo klein zijn en de capaciteit van de ziekenhuizen ook zo klein zijn.
En omdat ik kwa mods de bomen door het bos niet meer zie (en je vele dependancies hebt, dwz voor het installeren van 1 mod moet je eerst nog even 10 andere mods installeren) ben ik zelf maar aan de slag gegaan en heb de afgelopen dagen mn eigen modje in elkaar gezet.
(dit ook omdat ik zonder te cheaten mn stad nauwelijks winstgevend kan krijgenmaar goed, blijft evengoed nog een leuk spel)
Dan heb je het over een mod, maar heb je geen link of uitleg hoe of wat je gedaan hebtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor die-hard burgermeesters is het denk ik niks (omdat veel dingen nu (voor mij) veel minder frustrerend zijn) maar ik was nooit zo van het micromanagement (de helft van de tijd bezig zijn met schuifjes ipv bouwen) dus voor mij is dit veel beter.
Overigens zitten er in mijn modje geen wietplantjes![]()
In de spoiler stond al dat ik ilives reader heb gebruikt en voor de rest was het vooral een kwestie van veel dingen uitproberen en googlen. Ik weet niet meer waar ik ilives reader gehaald heb, ik had het blijkbaar een jaar of wat geleden geinstalleerd.quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:14 schreef mschol het volgende:
[..]
Dan heb je het over een mod, maar heb je geen link of uitleg hoe of wat je gedaan hebt
ahh oke Ilives reader ken ik.. idd een draak van een programmaquote:Op dinsdag 29 april 2014 12:24 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
In de spoiler stond al dat ik ilives reader heb gebruikt en voor de rest was het vooral een kwestie van veel dingen uitproberen en googlen. Ik weet niet meer waar ik ilives reader gehaald heb, ik had het blijkbaar een jaar of wat geleden geinstalleerd.
Het is een draak van een programma maar uiteindelijk (na 1 herinstallatie van sc4![]()
) kreeg ik toch dingen voor elkaar
Verder is er geen download, ik ben nog maar enkele dagen geleden aan mn modje begonnen en tis nog nergens geupload...eerst maar even zien of daar überhaubt wel interesse voor is en even playtesten of er nog bugs in zitten
Als ik al wat upload dan zou dat een beta zijn, want het is nog niet af
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |