ik schrik me eigen het apelazerusquote:Op woensdag 7 maart 2012 19:52 schreef 2Happy4U het volgende:
http://photo-upload.at.ua/i600/2012/m14/e23568734345.jpg
Terechte klacht
en hoeveel heb je er al gehad?quote:Op woensdag 7 maart 2012 19:51 schreef roos94 het volgende:
ja, 60 % van mijn school is marokkaans en ongeveer 90 % van die mocro jongens zijn zoer zit wel 1 lieve marokkaanse jongen, maar die word ook gepest omdat ie niet zo is als op die foto.
ik val niet op marokkanen.quote:Op woensdag 7 maart 2012 19:53 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
en hoeveel heb je er al gehad?
Mag ik vragen welke school dat is. Je bedoelt die stoere bois met hun opgeschoren kapsel.quote:Op woensdag 7 maart 2012 19:51 schreef roos94 het volgende:
ja, 60 % van mijn school is marokkaans en ongeveer 90 % van die mocro jongens zijn zoer zit wel 1 lieve marokkaanse jongen, maar die word ook gepest omdat ie niet zo is als op die foto.
Ik ben zelf ook buitenlander hequote:Op woensdag 7 maart 2012 20:03 schreef NuHebIkHetGehad het volgende:
[..]
Dit altijd
TS is gewoon racist
Altijd vervelendquote:Op woensdag 7 maart 2012 20:03 schreef NuHebIkHetGehad het volgende:
[..]
Dit altijd
TS is gewoon racist
Onzinquote:Op woensdag 7 maart 2012 20:05 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Altijd vervelendFeiten die laten zien dat een bepaalde groep vervelend is
![]()
Ik ben geen racist. Ik heb alleen iets tegen die marokkaanse paupers. Dus niet ALLE marokkanen.quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:04 schreef NuHebIkHetGehad het volgende:
[..]
Oh ja sorry want dan kan je geen racist zijn!
Je bent wel racist, want anders zou je wel zeggen dat je iets hebt tegen paupers in het algemeenquote:Op woensdag 7 maart 2012 20:06 schreef SpikedPsych het volgende:
[..]
Ik ben geen racist. Ik heb alleen iets tegen die marokkaanse paupers. Dus niet ALLE marokkanen.
Of heb je wat tegen marokkaanse paupers, maar niet tegen turkse paupers?quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:06 schreef NuHebIkHetGehad het volgende:
[..]
Je bent wel racist, want anders zou je wel zeggen dat je iets hebt tegen paupers in het algemeen
Kutkneusquote:Op woensdag 7 maart 2012 19:52 schreef 2Happy4U het volgende:
Terechte klacht
Wat nou als Marokkaanse paupers vervelender zijn? Dan geef je onterecht andere paupers ook een slechte naam.quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:06 schreef NuHebIkHetGehad het volgende:
[..]
Je bent wel racist, want anders zou je wel zeggen dat je iets hebt tegen paupers in het algemeen
Ah, mooi zo. Mijn dag kan niet meer stuk.quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:06 schreef SpikedPsych het volgende:
[..]
Ik ben geen racist. Ik heb alleen iets tegen die marokkaanse paupers. Dus niet ALLE marokkanen.
Haha, ik schrok effequote:Op woensdag 7 maart 2012 19:52 schreef 2Happy4U het volgende:
Terechte klacht
Bedankt hé, pc en geluid blijft hangen en moest hem uit het raam flikkeren.quote:Op woensdag 7 maart 2012 19:52 schreef 2Happy4U het volgende:
Terechte klacht
Ja maar nederlandse of turkse of neger paupers komen niet zomaar ruzie zoek of iemand uitschelden. Vaak doen de marokkaanse paupers alleen dat alphamannetje gedoe.quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:06 schreef NuHebIkHetGehad het volgende:
[..]
Dat is toch racistisch om dat te denken of watquote:Op woensdag 7 maart 2012 20:07 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Wat nou als Marokkaanse paupers vervelender zijn? Dan geef je onterecht andere paupers ook een slechte naam.
Wij werken niet. Wij laten mensen voor ons werken.quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:08 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Terechte klacht Marrokkanen voegen niks toe aan deze maatschappij (enkele daargelaten).
neequote:Op woensdag 7 maart 2012 20:08 schreef SpikedPsych het volgende:
[..]
Ja maar nederlandse of turkse of neger paupers komen niet zomaar ruzie zoek of iemand uitschelden. [..]
Als uit ervaring blijkt dat een bepaalde groep vervelend is dan is dat niet zo, feiten liegen niet.quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:08 schreef NuHebIkHetGehad het volgende:
[..]
Dat is toch racistisch om dat te denken of wat
Zelfde als hoe ze denkenquote:Op woensdag 7 maart 2012 20:08 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Wij werken niet. Wij laten mensen voor ons werken.
Ik zeg niet dat het niet zo isquote:Op woensdag 7 maart 2012 20:09 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Als uit ervaring blijkt dat een bepaalde groep vervelend is dan is dat niet zo, feiten liegen niet.
Ja, per 100 verdachten uit de ethnische groep. Dat zegt alleen dat Marokkanen verhoudingsgewijs veel inbreken, verder niks.quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:09 schreef Arcadia het volgende:
[ afbeelding ]
inb4:"post je die nu nog een keer?"
verdachten he!quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:09 schreef Arcadia het volgende:
[ afbeelding ]
Ja maar vaak zijn alleen de marokkaanse paupers irritant.quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:10 schreef NuHebIkHetGehad het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het niet zo is
Maar het is wel racistisch, omdat je het op 'Marokkanen' gooit
Niet mee eens, maar dat komt omdat marokkanen loslopen, kampers blijven rond het kamp etcquote:Op woensdag 7 maart 2012 20:11 schreef SpikedPsych het volgende:
[..]
Ja maar vaak zijn alleen de marokkaanse paupers irritant.
We hebben concurrentie van de Polen.quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:09 schreef Arcadia het volgende:
[ afbeelding ]
"We", ben je dan Marokkaans?quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:12 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
We hebben concurrentie van de Polen.
Alles.quote:
lolololquote:Op woensdag 7 maart 2012 20:13 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Alles.
En doe even niet zo populair met je tyfussmiley op 't einde van je post.
uit haar dikke reet bedoel jequote:Op woensdag 7 maart 2012 20:14 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Sinds de dag dat ik uit mijn moeders vagina ben gekomen.
Ik zou maar een toontje lager zingen als ik jou was. Anders gaan er vanavond zometeen wat klappen vallen, eh zemmel.quote:
Ik kan me goed voorstellen dat je niet weet wat mijn vaderland is. Ik zal bij deze te kennen moeten geven dat mijn vader én moederland Marokko is.quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:13 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Alles.
En doe even niet zo populair met je tyfussmiley op 't einde van je post.
Maar je hebt blijkbaar niks van beleefdheid geleerd.quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:14 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Sinds de dag dat ik uit mijn moeders vagina ben gekomen.
Serieus reageren in ONZ.quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:17 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Maar je hebt blijkbaar niks van beleefdheid geleerd.
Deze baas weet. Ewa boks.quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:18 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik zie Marokkanen juist wel als toegevoegde waarde. Ze zijn met hun humor en gevatheid het bindmiddel van de samenleving.²
Elke Nederlander met Marokkaanse vrienden, ala van Persie, weet dat je goed kunt lachen met deze entiteiten. Daar moet je blij mee zijn en niet als bedreiging zien. Marokkanen zijn origineel in hun humor en gaan verder dan "Ken je Jantje die op de wc zat.".quote:
quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:12 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
We hebben concurrentie van de Polen.
ik moet zeggen, volgens mij weten ze wie baas is en wie niet want ik heb nooit last van zequote:Op woensdag 7 maart 2012 20:21 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Elke Nederlander met Marokkaanse vrienden, ala van Persie, weet dat je goed kunt lachen met deze entiteiten. Daar moet je blij mee zijn en niet als bedreiging zien. Marokkanen zijn origineel in humor en gaan verder dan "Ken je Jantje de op de wc zat.".²
Mensen uit hun huizen wegtreiteren zie jij als humor? Maar je hebt gelijk, het bind de samenleving in de groeiende haat voor Marokkanen.quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:18 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik zie Marokkanen juist wel als toegevoegde waarde. Ze zijn met hun humor en gevatheid het bindmiddel van de samenleving.²
Is dit louter aan Marokkanen voorbehouden?quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:23 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Mensen uit hun huizen wegtreiteren zie jij als humor?
Wil je nu zeggen dat alle Marokkanen mensen uit hun huizen wegpesten. En dat maak jij op aan de hand van een aantal gepubliceerde krantenartikels.quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:23 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Mensen uit hun huizen wegtreiteren zie jij als humor? Maar je hebt gelijk, het bind de samenleving in de groeiende haat voor Marokkanen.
loue turkquote:Op woensdag 7 maart 2012 20:24 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Is dit louter aan Marokkanen voorbehouden?
Louter?²
Ja.quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:24 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Is dit louter aan Marokkanen voorbehouden?
Louter?²
dat is het dusquote:Op woensdag 7 maart 2012 20:24 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Wil je nu zeggen dat alle Marokkanen mensen uit hun huizen wegpesten. En dat maak jij op aan de hand van een aantal gepubliceerde krantenartikels.
Welke buurt gebruik je daarbij als klankbord? Daar ben ik best benieuwd naar.quote:
nee mannen met uggsquote:Op woensdag 7 maart 2012 20:28 schreef Triggershot het volgende:
Marokkanen is nog één ding, maar Nederlandse boys die met petjes en tasjes dragen is toch echt een schande boven schande.
Rotterdam Noord, ( Oude Noorden, Crooswijk.) Spangen, Delfshaven, Haagse Marokkanenbuurten, Amsterdamse Marokkanenbuurten.quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:27 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Welke buurt gebruik je daarbij als klankbord? Daar ben ik best benieuwd naar.²
Leidsche Rijn, Zuilen en Kanaleneiland in Utrecht.quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:27 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Welke buurt gebruik je daarbij als klankbord? Daar ben ik best benieuwd naar.²
Mijn broertje woont in Delfshaven, het is daar erg gezellig.quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:30 schreef SpikedPsych het volgende:
[..]
Rotterdam Noord, ( Oude Noorden, Crooswijk.) Spangen, Delfshaven, Haagse Marokkanenbuurten, Amsterdamse Marokkanenbuurten.
Ben jij 15-16?quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:35 schreef Jellereppe het volgende:
Gelukkig verkrachten wij geen kinderen zoals de paters en nonnen in de katholieke kerken deden. Volgens mij was het 's nacht daar de wallen van het geloof. Wat een leed voor die kinderen. En trappen we geen stennis in Oostenrijk a la Cherso.![]()
Je moet maar in het broekje van kinderen willen belanden.
Is het dan niet tijd dat we problematiek niet gaan verschuiven naar anderen als allochtonen zijnde en gewoon onze eigen problemen uitwerken dan de vinger elke keer te verplaatsen? Katholieken hebben helemaal niks te maken met onze problemen.quote:
Nee, wij verstoten onze eigen kinderen, bedreigen ze, heel wat beter ja. Bij ons heeft de vrouw evenveel waard als de voordelen, de homo is zijn (sociale) leven zo onzeker als de pest. Zijn Pim Fortuyn en Marokkaanse homo's lovers geworden, bestelen we ons gastland en zetten de dochters van de mensen die ons hebben toegelaten achter ramen.quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:35 schreef Jellereppe het volgende:
Gelukkig verkrachten wij geen kinderen zoals de paters en nonnen in de katholieke kerken deden. Volgens mij was het 's nacht daar de wallen van het geloof. Wat een leed voor die kinderen. En trappen we geen stennis in Oostenrijk a la Cherso.![]()
Je moet maar in het broekje van kinderen willen belanden.
Bro, chill down, I got this.quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee, wij verstoten onze eigen kinderen, bedreigen ze, heel wat beter ja. Bij ons heeft de vrouw evenveel waard als de voordelen, de homo is zijn (sociale) leven zo onzeker als de pest. Zijn Pim Fortuyn en Marokkaanse homo's lovers geworden, bestelen we ons gastland en zetten de dochters van de mensen die ons hebben toegelaten achter ramen.
Lekker hé generaliseren?
Voelt lekker om even Nederlander te zijn.quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee, wij verstoten onze eigen kinderen, bedreigen ze, heel wat beter ja. Bij ons heeft de vrouw evenveel waard als de voordelen, de homo is zijn (sociale) leven zo onzeker als de pest. Zijn Pim Fortuyn en Marokkaanse homo's lovers geworden, bestelen we ons gastland en zetten de dochters van de mensen die ons hebben toegelaten achter ramen.
Lekker hé generaliseren?
quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:39 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Voelt lekker om even Nederlander te zijn.
Ga eens in op wat ik zei, ik ben trouwens Turks, dus ken jouw problemen net zo goed als jijzelf.quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:39 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Niks mis met Nederlander zijn.quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:39 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Waarop ingaan?quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:40 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ga eens in op wat ik zei, ik ben trouwens Turks, dus ken jouw problemen net zo goed als jijzelf.
Wordt anders nooit over mij geklaagd, grappig.quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:44 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het heeft zijn voordelen. Het recht om te klagen over andere bevolkingsgroepen.
Daar ben ik het mee eens. Er zijn problemen en dat verschuif ik ook niet naar anderen. De politie moet die tuig gewoon hard aanpakken. En dat begint eerst met gezag. De agenten moeten gewoon wat meer handvaten krijgen om het tuig aan te pakken. En dat begint met de bevoegdheden die agenten hebben om hun werk naar behoren uit te kunnen uitvoeren. En dan zit je in de politiek. Van mij mag er een wetsvoorstel worden uitgewerkt waarin staat dat de politie na 2 waarschuwingen de desbetreffende persoon mag op pakken. En het liefst eerder, namelijk meteen.quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:37 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Is het dan niet tijd dat we problematiek niet gaan verschuiven naar anderen als allochtonen zijnde en gewoon onze eigen problemen uitwerken dan de vinger elke keer te verplaatsen? Katholieken hebben helemaal niks te maken met onze problemen.
Wat ik vaak merk is dat als je, laten we zeggen als "goede Marokkaan" zijnde, op hun gedrag aanspreekt, dan zeggen ze meestal dat je dan verkaast bent en dat RWINA ZETTUH en de ibahesj haten gewoon zo hoort anders ben je geen echte Marokkaan.quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:53 schreef danieldepaniel het volgende:
Ik heb ook een hekel aan gasten op die plaatjes, vreselijke rothekel. Klote asos zijn het. Liefde naar de goede Marrokanen......
Echt he!quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:55 schreef Triggershot het volgende:
Waarom kunnen vele Nederlanders het woord nooit goed schrijven? Zwarte scholen?
Zegt meer over hen dan Marokkanen die "Nederlander" wel goed kunnen spellenquote:
En maar klagen over ons... trieste en onderontwikkelde mensen zijn dat.quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:59 schreef o.us het volgende:
[..]
Zegt meer over hen dan Marokkanen die "Nederlander" wel goed kunnen spellen.
Ja, ben een Marokkaanse. Jij ook?quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Sidenote: Ben jij 'Marokkaanse'?
Eh, hun haat voor justitiele instellingen is meestal wel gegrond, dat groepsdenken vloeit voort uit opvoeding. Genoeg Marokkanen hier in hun 20 jaren die "Onmarokkaanse dingen" doen en nog steeds als broeders worden gezien door anderen, het zijn alleen de Marokkanen in het criminele circuit die zo vast en traditioneel denken.quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:56 schreef o.us het volgende:
[..]
Wat ik vaak merk is dat als je, laten we zeggen als "goede Marokkaan" zijnde, op hun gedrag aanspreekt, dan zeggen ze meestal dat je dan verkaast bent en dat RWINA ZETTUH en de ibahesj haten gewoon zo hoort anders ben je geen echte Marokkaan.
Serieus, wat de neuk.
Haha nee aan hand van je nick had ik dat wel door ja, ik bedoelde de user 'Marokkaanse'.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:02 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ja, ben een Marokkaanse. Jij ook?
Oooooh zo, nee ik ben die user niet, maar ben wel van Marokkaans afkomst. Wat is jouw afkomst?quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Haha nee aan hand van je nick had ik dat wel door ja, ik bedoelde de user 'Marokkaanse'.
En nope, ik ben niet een Marokkaanse.
De laatste zijn xenofoben. Volgens woordenboek : Iemand die bang is voor "andere" mensen, iemand die niet tolerant is aan buitenlandse invloeden.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:02 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Eh, hun haat voor justitiele instellingen is meestal wel gegrond, dat groepsdenken vloeit voort uit opvoeding. Genoeg Marokkanen hier in hun 20 jaren die "Onmarokkaanse dingen" doen en nog steeds als broeders worden gezien door anderen, het zijn alleen de Marokkanen in het criminele circuit die zo vast en traditioneel denken.
Vorige keer dat je hier was, was je hele grote rellen aant veroorzaken, vandaag wat rustiger, ben je aan het vasten?quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:04 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Oooooh zo, nee ik ben die user niet, maar ben wel van Marokkaans afkomst. Wat is jouw afkomst?
Uhuh, maar vasten creeert een zekere vermoeidheid, dat effect heeft op het nadenken, tevens ben ik de witte dagen aan het vasten, dat is niet gebonden aan een "maandag" of "donderdag".quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:09 schreef Maghrebijnse het volgende:
Arcadia, vasten doen we op maandag en donderdag, volgens de soenah van de profeet.. niet op een woensdag. Waar slaat je vraag op? Bovendien, Maghreb is al geweest, had je moeten weten als moslim aangezien je als het goed is je gebeden verricht.
Komt inderdaad bekend voor. Deze reactie heb ik ook een aantal keren mogen vernemen.quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:56 schreef o.us het volgende:
[..]
Wat ik vaak merk is dat als je, laten we zeggen als "goede Marokkaan" zijnde, op hun gedrag aanspreekt, dan zeggen ze meestal dat je dan verkaast bent en dat RWINA ZETTUH en de ibahesj haten gewoon zo hoort anders ben je geen echte Marokkaan.
Serieus, wat de neuk.
Deels Marokkaans, deels elders.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:04 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Oooooh zo, nee ik ben die user niet, maar ben wel van Marokkaans afkomst. Wat is jouw afkomst?
Doen Turken ook hoor, als je geen nationalistische gevoelens hebt ben je geen Turk, over geloof iets vragen?quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:11 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Komt inderdaad bekend voor. Deze reactie heb ik ook een aantal keren mogen vernemen.
Oh, je vast de witte dagen maar weet niet dat Maghreb al geweest is en ik dus geen vastende meer kan zijn. Maar goed, Allah teqbel en moge Allah je vasten accepteren en belonen.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:11 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Uhuh, maar vasten creeert een zekere vermoeidheid, dat effect heeft op het nadenken, tevens ben ik de witte dagen aan het vasten, dat is niet gebonden aan een "maandag" of "donderdag".
Zonsondergang/Maghreb is inderdaad al een tijdje geleden, maar begrijp je waar ik op doelde? Je bent een stuk rustiger dan vorige keer, ik herinner me de schade van vorige keer nog heel goedquote:Op woensdag 7 maart 2012 21:12 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Oh, je vast de witte dagen maar weet niet dat Maghreb al geweest is en ik dus geen vastende meer kan zijn. Maar goed, Allah teqbel en moge Allah je vasten accepteren en belonen.
Dus meneer is weer begonnen met nationalisme. In het vorige deel zei je nog dat je niet voor nationalisme bent.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:12 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Doen Turken ook hoor, als je geen nationalistische gevoelens hebt ben je geen Turk, over geloof iets vragen?Ho maar.
Er zit een gróót verschil tussen trots zijn op jouw afkomst en nationalistisch zijn.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:15 schreef SpikedPsych het volgende:
[..]
Dus meneer is weer begonnen met nationalisme. In het vorige deel zei je nog dat je niet voor nationalisme bent.
Verbeter me als ik iets fouts zeg.
Hoe kun je in die zin nu in hemelsnaam opvatten dat ik nationalistisch ben? Ik heb juist ervaren dat mensen claimden dat ik niet Turks was omdat ik geen nationalist was. En ik zei in het vorige topic dat mijn beste vriend Koerdisch was, dit is al de 2de maal dat je deze vraag stelt.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:15 schreef SpikedPsych het volgende:
[..]
Dus meneer is weer begonnen met nationalisme. In het vorige deel zei je nog dat je niet voor nationalisme bent.
Verbeter me als ik iets fouts zeg.
Ameen, maar je zegt hier 2 keer hetzelfde.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:12 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Oh, je vast de witte dagen maar weet niet dat Maghreb al geweest is en ik dus geen vastende meer kan zijn. Maar goed, Allah teqbel en moge Allah je vasten accepteren en belonen.
Better safe than sorryquote:Op woensdag 7 maart 2012 21:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ameen, maar je zegt hier 2 keer hetzelfde.²
Rustiger? Waarin? Als iemand aan de islam zit dan ben ik niet rustig nee, maar als iemand een beetje dom over Marokkanen lult, dan zal me dat aan mijn reet roesten. Nee, nog niet... erg he?quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:14 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Zonsondergang/Maghreb is inderdaad al een tijdje geleden, maar begrijp je waar ik op doelde? Je bent een stuk rustiger dan vorige keer, ik herinner me de schade van vorige keer nog heel goed. Had je trouwens die Malcolm X lezing nu gezien?
Ja, ben niet helemaal helder.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ameen, maar je zegt hier 2 keer hetzelfde.²
Het is Khair, gh is fonetisch gezien een Arabische rollende r.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:17 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Better safe than sorry![]()
Ghair Insha'Allah.
Sorry man, mijn Arabisch is bedroevend.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:20 schreef o.us het volgende:
[..]
Het is Khair, gh is fonetisch gezien een Arabische rollende r.
Aha, nee oké, neem je tijd. Met tact antwoorden is trouwens wat veel mensen moeten aanleren. Dat is wat ik vind dat vorige keer ontbrak.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:18 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Rustiger? Waarin? Als iemand aan de islam zit dan ben ik niet rustig nee, maar als iemand een beetje dom over Marokkanen lult, dan zal me dat aan mijn reet roesten. Nee, nog niet... erg he?
nee er zijn er 3 uitgezonderdquote:Op woensdag 7 maart 2012 20:06 schreef SpikedPsych het volgende:
[..]
Ja, zag het ook een paar keer. Maar ik snapte zijn/haar bedoeling.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:20 schreef o.us het volgende:
[..]
STERFquote:Op woensdag 7 maart 2012 19:52 schreef 2Happy4U het volgende:
Terechte klacht
Jaaaaaaaaaaaaa, hoewel Ghair ook gewoon kan. Doe ook altijd Ghair typen, maar ik weet heus wel hoe je het uitspreken moet. Misschien is dat ook zo bij hem?quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:20 schreef o.us het volgende:
[..]
Kom(t) jij of jouw familie uit Hatay? Of Adana?quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:21 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Sorry man, mijn Arabisch is bedroevend.
[..]
Aha, nee oké, neem je tijd. Met tact antwoorden is trouwens wat veel mensen moeten aanleren. Dat is wat ik vind dat vorige keer ontbrak.
Ghair kan inderdaad bij de mensen die het Nederlands beheersen omdat onze g een kh in het Arabisch isquote:Op woensdag 7 maart 2012 21:22 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Jaaaaaaaaaaaaa, hoewel Ghair ook gewoon kan. Doe ook altijd Ghair typen, maar ik weet heus wel hoe je het uitspreken moet. Misschien is dat ook zo bij hem?
Haha nee, gadver, echt!quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:25 schreef Maghrebijnse het volgende:
Weet je wat pas mooi is? Berbers muziek!
Ik heb daarom ook die laatste zin erbij geschreven. Je zegt dat je geen turk bent als je nationalist bent. Ik twijfelde of je dit op een andere manier bedoelde of letterlijk.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:16 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Hoe kun je in die zin nu in hemelsnaam opvatten dat ik nationalistisch ben? Ik heb juist ervaren dat mensen claimden dat ik niet Turks was omdat ik geen nationalist was. En ik zei in het vorige topic dat mijn beste vriend Koerdisch was, dit is al de 2de maal dat je deze vraag stelt.
Wtf betekent Arabisch-Islamitisch opgevoed?quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:26 schreef Arcadia het volgende:
Ik ben Turks, kom uit het Oosten van Turkije aan Samsun/Zwarte Zee, ben tevens Arabisch-Islamitisch opgevoed, daar, nu weten jullie dat.
Hoe spreek ik die 3 en 7 uit die jij elke keer typt? Ik begrijp dat niet.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:24 schreef o.us het volgende:
[..]
Ghair kan inderdaad bij de mensen die het Nederlands beheersen omdat onze g een kh in het Arabisch is.
De taal? Nou, het Marokkaans-Arabisch is absoluut niet mooi vergeleken met bijvoorbeeld het Egyptisch Arabisch.... dus wat dat betreft... vind het Berbers wel wat hebben hoor en bovendien het is een stukje Marokko.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Sorry, vind het echt zooo vies klinken, zeker vergeleken met Arabisch.
Beheers jij Elifbasi?quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:28 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Hoe spreek ik die 3 en 7 uit die jij elke keer typt? Ik begrijp dat niet.
Natuurlijk is het een stukje Marokko en onmisbaar voor haar identiteit, maar vind de klanken gewoon bleeh, sorry daarvoor. En Egytisch als Arabisch vind ik al helemaal een grap.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:29 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
De taal? Nou, het Marokkaans-Arabisch is absoluut niet mooi vergeleken met bijvoorbeeld het Egyptisch Arabisch.... dus wat dat betreft... vind het Berbers wel wat hebben hoor en bovendien het is een stukje Marokko.
Ehm, ik ben niet zo lang geleden moslim geworden in de zin van dat ik degelijk weet waar mijn geloof over gaat (hmdl), daarvoor was ik gewoon agnost. Heb aantal jaren les gekregen van een Marokkaanse leraar, dus in die zin mag ik zeggen dat mijn geloofsleer meer in het plaatje van de Arabieren dan van de Turken valt, niet dat er zoveel verschil is.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wtf betekent Arabisch-Islamitisch opgevoed?
Zelfs dan heb ik geen idee wat Arabisch betekent gezien de Arabieren ook tot de 4madhabs behoren + salafisme & wahhabisme.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:32 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ehm, ik ben niet zo lang geleden moslim geworden in de zin van dat ik degelijk weet waar mijn geloof over gaat (hmdl), daarvoor was ik gewoon agnost. Heb aantal jaren les gekregen van een Marokkaanse leraar, dus in die zin mag ik zeggen dat mijn geloofsleer meer in het plaatje van de Arabieren dan van de Turken valt, niet dat er zoveel verschil is.
Ja, dat is het mooi aan Marokko, zoveel verschillende talen ( swassa, sleu7 en imazighen).... eigenlijk kenmerkend voor heel Noord-Afrika. Dat is ook wat Noord-Afrika o.a. zo speciaal maakt. Wat vind je van het Maghrebijns Arabisch? Dat is pas grof vind ik vergeleken met Egyptenaren.. als ik met ze in het Arabisch praat dan schaam ik me voor mijn 'grofheid.'quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Natuurlijk is het een stukje Marokko en onmisbaar voor haar identiteit, maar vind de klanken gewoon bleeh, sorry daarvoor. En Egytisch als Arabisch vind ik al helemaal een grap.
Moslims denken niet in rassen vriend. En ook zijn zij jouw broeders in het geloof, hoe non-praktiserend zij ook moge zijn, of wat voor daden zij ook mogen verrichten. En moslims vieren inderdaad geen verjaardagen, omdat dat een Westerse traditie is.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:33 schreef SpikedPsych het volgende:
K ben zelf ook moslim. Nog een reden om marokkaanse paupers te haten. Ze verzinnen allemaal dingen erbij en dat vertellen ze tegen nederlanders om mensen tel laten walgen van de islam. Ik ken zon mocro die zegt dat hij geen verjaardagsfeest geeft omdat hij moslim is.
Serieus, wtf.
Ik kan eerder zeggen, wtf met jou? Je doet alsof het vieren van verjaardagen een normaal iets is, een vanzelfsprekenheid. Dan maak ik me ernstige zorgen over jou, want dat is het niet en dat weet je hopelijk ook wel? Islamitisch gezien is het vieren van verjaardagen en andere feesten ( op de 2 islamitische feesten na) haram.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:33 schreef SpikedPsych het volgende:
K ben zelf ook moslim. Nog een reden om marokkaanse paupers te haten. Ze verzinnen allemaal dingen erbij en dat vertellen ze tegen nederlanders om mensen tel laten walgen van de islam. Ik ken zon mocro die zegt dat hij geen verjaardagsfeest geeft omdat hij moslim is.
Serieus, wtf.
Lastig om zo een unieke mooiheid te noemen, meeste Islamitische landen zijn in taal en cultuur net zo divers als Marokko als je het mij vraagt, ook lang niet alleen Noord Afrika, heel de moslimwereld eigenlijkquote:Op woensdag 7 maart 2012 21:35 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ja, dat is het mooi aan Marokko, zoveel verschillende talen ( swassa, sleu7 en imazighen).... eigenlijk kenmerkend voor heel Noord-Afrika. Dat is ook wat Noord-Afrika o.a. zo speciaal maakt. Wat vind je van het Maghrebijns Arabisch? Dat is pas grof vind ik vergeleken met Egyptenaren.. als ik met ze in het Arabisch praat dan schaam ik me voor mijn 'grofheid.'
Ja maar hij zei dat het niet mag volgens koraan. Een mocro in mijn oude buurt zei dat als je iets slechts doet dat je in hel gaat en dan word je hamburger. Hoe komt hij hierbij !!! Ook was er eentje op mijn basischool die zei dat als je moslim bent en je slaapt met je rug op je bed dat je keel word doorgesneden door een dode man.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:35 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Moslims denken niet in rassen vriend. En ook zijn zij jouw broeders in het geloof, hoe non-praktiserend zij ook moge zijn, of wat voor daden zij ook mogen verrichten. En moslims vieren inderdaad geen verjaardagen, omdat dat een Westerse traditie is.
Reageer eens met tact, onwetendheid is geen zonde, je hebt de kans om hem het juiste te leren en dan brand je hem totaal af.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:37 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ik kan eerder zeggen, wtf met jou? Je doet alsof het vieren van verjaardagen een normaal iets is, een vanzelfsprekenheid. Dan maak ik me ernstige zorgen over jou, want dat is het niet en dat weet je hopelijk ook wel? Islamitisch gezien is het vieren van verjaardagen en andere feesten ( op de 2 islamitische feesten na) haram.
Beter je huiswerk doen hoor, aangezien de madhabs niet in strijd zijn met elkaar en geen concurrenten van elkaar zijn, noch wezenlijk van elkaar verschillen. Zie de madhabs als een verstuiving. Verder zijn we allemaal salafisten aangezien wij de voorgangers van de islam volgen... en het wahabisme bestaat niet, noch heeft sheikh Wahab zich ooit zo genoemd. Dat is iets wat het westen gedaan heeft om zo moslims in hokjes te stoppen en jij doet daar kennelijk aan mee.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zelfs dan heb ik geen idee wat Arabisch betekent gezien de Arabieren ook tot de 4madhabs behoren + salafisme & wahhabisme.
Om het eerste moest ik lachen, om het tweede huillachenquote:Op woensdag 7 maart 2012 21:38 schreef SpikedPsych het volgende:
[..]
Ja maar hij zei dat het niet mag volgens koraan. Een mocro in mijn oude buurt zei dat als je iets slechts doet dat je in hel gaat en dan word je hamburger. Hoe komt hij hierbij !!! Ook was er eentje op mijn basischool die zei dat als je moslim bent en je slaapt met je rug op je bed dat je keel word doorgesneden door een dode man.
Onwetendheid? Kom nou, hij weet dat heus wel.. dat zie je terug in zin reactie en dom is hij ook niet.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:39 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Reageer eens met tact, onwetendheid is geen zonde, je hebt de kans om hem het juiste te leren en dan brand je hem totaal af.
Toen ze het vertelden leken ze heel serieusquote:Op woensdag 7 maart 2012 21:40 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Om het eerste moest ik lachen, om het tweede huillachen
Jij moet echt nooit leraar worden, je zou mijn kinderen een complex aanpraten. Trouwens heb ik nog een interessante lezing van Khalid Yasin over jouw laatste punt.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:39 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Beter je huiswerk doen hoor, aangezien de madhabs niet in strijd zijn met elkaar en geen concurrenten van elkaar zijn, noch wezenlijk van elkaar verschillen. Zie de madhabs als een verstuiving. Verder zijn we allemaal salafisten aangezien wij de voorgangers van de islam volgen... en het wahabisme bestaat niet, noch heeft sheikh Wahab zich ooit zo genoemd. Dat is iets wat het westen gedaan heeft om zo moslims in hokjes te stoppen en jij doet daar kennelijk aan mee.
Mijn mond krulde, net zoals deze smiley.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:38 schreef SpikedPsych het volgende:
[..]
Ja maar hij zei dat het niet mag volgens koraan. Een mocro in mijn oude buurt zei dat als je iets slechts doet dat je in hel gaat en dan word je hamburger. Hoe komt hij hierbij !!! Ook was er eentje op mijn basischool die zei dat als je moslim bent en je slaapt met je rug op je bed dat je keel word doorgesneden door een dode man.
Hoezo? Of ga je nu zeggen dat het Wahabisme bestaat? Je weet toch ook wel dat het smerige westen dat predikaat de ether in heeft geslingerd? Wahab heeft nooit gezegd dat hij een Wahabist is, hij noemde zichzelf altijd moslim.... en vind je het normaal dat het westen zoiets gedaan heeft? Daar heb ik geen enkel respect voor en de harde waarheid mag gezegd worden. Net zoals kinderen ook best mogen weten hoe de propaganda van de vijanden van de islam werken. Alleen zo kan jij ze beschermen tegen de vijanden.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:41 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Jij moet echt nooit leraar worden, je zou mijn kinderen een complex aanpraten. Trouwens heb ik nog een interessante lezing van Khalid Yasin over jouw laatste punt.
Waar zie jij mij ze concurrenten of in strijd met elkaar zeggen? Leg geen woorden in mijn mond, prima dat je me constructief wilt corrigeren, maar namens mij praten is toch wel van een geheel ander orde.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:39 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Beter je huiswerk doen hoor, aangezien de madhabs niet in strijd zijn met elkaar en geen concurrenten van elkaar zijn, noch wezenlijk van elkaar verschillen.
'Salafisten' is ook een Westerse benaming, dat gezegd hebbende. Volgers van de Salaf zijn Tabi-ien, niet salafisten an sich.quote:Verder zijn we allemaal salafisten aangezien wij de voorgangers van de islam volgen...
Uh nee, de moslims zelfs hebben ze de Wahhabi's genoemd, toen Ibn Saud onder religieuze leiding van Sheik Abdel Wahab het Ottomaanse rijk binnen viel en Mekka en Madina veroverde ten koste van de centrale Khilafa in de 19e eeuw ( wat een daad van Koefr is) werden ze vanuit Istanbul Wahhabis genoemd, nog ruim een eeuw voor ze in aanraking kwamen met het Westen.quote:en het wahabisme bestaat niet, noch heeft sheikh Wahab zich ooit zo genoemd. Dat is iets wat het westen gedaan heeft om zo moslims in hokjes te stoppen en jij doet daar kennelijk aan mee.
Zei ik ook niet. Probeer even die lezing te vinden, is namelijk een interessante.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:43 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Hoezo? Of ga je nu zeggen dat het Wahabisme bestaat? Je weet toch ook wel dat het smerige westen dat predikaat de ether in heeft geslingerd? Wahab heeft nooit gezegd dat hij een Wahabist is, hij noemde zichzelf altijd moslim.... en vind je het normaal dat het westen zoiets gedaan heeft? Daar heb ik geen enkel respect voor en de harde waarheid mag gezegd worden. Net zoals kinderen ook best mogen weten hoe de propaganda van de vijanden van de islam werken. Alleen zo kan jij ze beschermen tegen de vijanden.
Ik wil je alvast vertellen dat heel veel mensen uit islamitische bevolkingsgroepen in Nederland zich moslim noemt vanwege een sociale status. Er zijn echter weinig "moslims" die zich echt in het geloof hebben verdiept.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:44 schreef SpikedPsych het volgende:
Er zijn er meer hoor.
Eentje kwam met het verhaal dat joden haram zijn en dat als je vrienden bent met joden dat je naar hel gaat.
Ik weet heus niet welke sheihk wie was en waarom en wanneer mohammed medina had veroverd. Maar ik leef gwn volgens het islam.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:46 schreef o.us het volgende:
[..]
Ik wil je alvast vertellen dat heel veel mensen uit islamitische bevolkingsgroepen zich moslim noemt vanwege een social status. Er zijn echter weinig "moslims" die zich echt in het geloof hebben verdiept.
Haha, of als je kauwgom inslikt dat het botten worden in je maagquote:Op woensdag 7 maart 2012 21:44 schreef SpikedPsych het volgende:
Er zijn er meer hoor.
Eentje kwam met het verhaal dat joden haram zijn en dat als je vrienden bent met joden dat je naar hel gaat.
Klopt, maar het klopt wel weer wat die vriend zei. Het is niet toegestaan om joden en christenen tot je vrienden te maken of hebben. Je mag met ze werken, zaken met ze doen, met ze 'praten' en meer ook niet. Ik weet niet of je het concept van al warah wa al barah kent?quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:46 schreef o.us het volgende:
[..]
Ik wil je alvast vertellen dat heel veel mensen uit islamitische bevolkingsgroepen in Nederland zich moslim noemt vanwege een sociale status. Er zijn echter weinig "moslims" die zich echt in het geloof hebben verdiept.
Is basis man.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:48 schreef SpikedPsych het volgende:
[..]
Ik weet heus niet welke sheihk wie was en waarom en wanneer mohammed medina had veroverd. Maar ik leef gwn volgens het islam.
Welke stad is dat?quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:48 schreef Jellereppe het volgende:
Bij mij in de stad praten ze over een nieuw te bouwen moskee. Je wilt niet weten hoeveel stof dat doet opwaaien. Unbelievable.
Ik snap deels je bezwaar voor het gebruik van betreffende term, maar jij en ik delen niet dezelfde associaties met het woord zoals de non-moslims die het gebruiken om te generaliseren toch? Waarom zouden we dan in godsnaam een probleem er van maken als we er iets anders onder verstaan? De 4 imams hebben hun leer ook nooit een madhab genoemd, sterker nog, ze hebben bergen laten beven om het niet zo ver te laten komen, toch noemen we het vandaag een madhabs.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:47 schreef Maghrebijnse het volgende:
Triggershot, het predikaat Wahabisme is ze gegeven van buitenaf. Het volk noemt zichzelf niet zo, noch heeft AbdulWahab zich ooit zo genoemd. Abdulwahab was gewoon een goede geleerde en heeft zeer goede en nuttige boeken voor en namens de islam geschreven. Ik weiger mee te doen aan het gebruik van salafisme en wahabisme. Jij bent als het goed is ook een salafist, in de zin vand at jij de voorgangers volgt, al 7amdollilah.
quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:48 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Haha, of als je kauwgom inslikt dat het botten worden in je maag
Tiel. Een van de argumenten was dat de gemeente Tiel te behulpzaam is. Terwijl ze vaak wel moeilijk doen over een vergunning voor een dakkapel. Ze zitten pas in de verkennende fase. En al die mensen reageren voordat er maar iets op papier is vastgelegd.quote:
Wel E471, maar dat is een andere zaakquote:Op woensdag 7 maart 2012 21:50 schreef SpikedPsych het volgende:
[..]![]()
Oh wacht deze is lauw, als je brood van nederlandse supermarkt koopt zit er varkensbloed in. Je mag het alleen van islamitische bakker.
Klopt, maar de ongelovigen en niet-moslims wel.. en daarom vind ik wel dat jij nooit begrippen als salafist en wahabisme moet gebruiken in hen bijzijn. Snap je?quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik snap deels je bezwaar voor het gebruik van betreffende term, maar jij en ik delen niet dezelfde associaties met het woord zoals de non-moslims die het gebruiken om te generaliseren toch? Waarom zouden we dan in godsnaam een probleem er van maken als we er iets anders onder verstaan? De 4 imams hebben hun leer ook nooit een madhab genoemd, sterker nog, ze hebben bergen laten beven om het niet zo ver te laten komen, toch noemen we het vandaag een madhabs.
Wanneer ik de Ahl Salaf Volg ben ik een Tabien van de Salaf, niet een Salaf.
Wtf is dat.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:52 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Wel E471, maar dat is een andere zaak
Die verhalen ken ik. En uiteraard 300 kapiteinen op een schip.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:51 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Tiel. Een van de argumenten was dat de gemeente Tiel te behulpzaam is. Terwijl ze vaak wel moeilijk doen over een vergunning voor een dakkapel. Ze zitten pas in de verkennende fase. En al die mensen reageren voordat er maar iets op papier is vastgelegd.
Hoe bedoel je '300 kapiteinen op een schip'?quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Die verhalen ken ik. En uiteraard 300 kapiteinen op een schip.²
goo.gl/COKKRquote:
In de zin van dat iedereen het beter weet, iedereen wil de leiding nemen. Vanuit de groep zelf dan he.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:54 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Hoe bedoel je '300 kapiteinen op een schip'?
Waarom doe jij telkens die emoticon?quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:55 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
In de zin van dat iedereen het beter weet, iedereen wil de leiding nemen. Vanuit de groep zelf dan he.²
Ja.quote:
Onwetendheid heeft een (niet)moslim nooit tegengehouden om te strooien met woorden als takfir, jihad, kufr etc, toch is het een gangbaar gebruik onder vele kringen, wanneer jij zelfde woorden gebruiken, doen wij niet om dat te motiveren, integendeel, om het juist uit te leggen, het falen van een ander zou jou toch niet dusdanig motiveren om jou te weerhouden van relevante zaken?quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:52 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Klopt, maar de ongelovigen en niet-moslims wel.. en daarom vind ik wel dat jij nooit begrippen als salafist en wahabisme moet gebruiken in hen bijzijn. Snap je?
Madhab is wat anders. Madhab is gewoon een arabisch woord voor school van wetgeving. Niets meer en niet minder. Dat is dus niet met elkaar te vergelijken. Volg jij een madhab?
Maar deze moskee is geen optie. Veel te klein. Bij 200 mensen is het al te druk. Daarom is er bij de gemeente aangeklopt. Maar zoals het er nu naar uitziet kan het nog wel eens heel lang duren voordat er een schop in de grond gaat. Klacht hier, bezwaarschriftje daar etc.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:55 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
In de zin van dat iedereen het beter weet, iedereen wil de leiding nemen. Vanuit de groep zelf dan he.²
Waarom en hoe mag je als moslimman wel met een christen trouwen als je niet bevriend mag zijn met ze?quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:49 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Klopt, maar het klopt wel weer wat die vriend zei. Het is niet toegestaan om joden en christenen tot je vrienden te maken of hebben. Je mag met ze werken, zaken met ze doen, met ze 'praten' en meer ook niet. Ik weet niet of je het concept van al warah wa al barah kent?
Ja, maar dat doen velen niet. Vele moslims gaan mee in de hype van salafisten en wahabisten benoemen en ze in hokjes spelen en scharen zich daarmee achter de koefar. Verder, het strooien met jihad en kufr is niet moeilijk, wel moet je er zuinig mee zijn, maar Allah heeft ons duidelijk vertelt wanneer wij de djihaad mogen uitvoeren en ook duidelijk vertelt wanneer iemand behoort tot een koefaar of wanneer een moslim een kufr uitspraak/handeling begaan heeft.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Onwetendheid heeft een (niet)moslim nooit tegengehouden om te strooien met woorden als takfir, jihad, kufr etc, toch is het een gangbaar gebruik onder vele kringen, wanneer jij zelfde woorden gebruiken, doen wij niet om dat te motiveren, integendeel, om het juist uit te leggen, het falen van een ander zou jou toch niet dusdanig motiveren om jou te weerhouden van relevante zaken?
Het ging ook niet om het te vergelijken met Madhab, het ging er om dat de grondleggers er van zichzelf nooit zo genoemd hebben, nog dat wilden, toch gebeurt het regelmatig op geaccepteerde wijzen. Ik volg niet één madhab, meerdere.
Nou ja sorry, ik vind wat 'zij' doen geen maatstaf voor het bepalen voor mijn doen en laten.quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:00 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ja, maar dat doen velen niet. Vele moslims gaan mee in de hype van salafisten en wahabisten benoemen en ze in hokjes spelen en scharen zich daarmee achter de koefar. Verder, het strooien met jihad en kufr is niet moeilijk, wel moet je er zuinig mee zijn, maar Allah heeft ons duidelijk vertelt wanneer wij de djihaad mogen uitvoeren en ook duidelijk vertelt wanneer iemand behoort tot een koefaar of wanneer een moslim een kufr uitspraak/handeling begaan heeft.
Maliki vanuit mijn opvoeding, Shafie vanuit mijn opleiding, niet verwarrend, verlichtend juist.quote:Welke madhabs? En waarom volg je er meerdere? Vind je dat niet juist verwarrend?
Volgens geleerden mag een man niet trouwen met een christen. Dat is iets wat vroeger mocht en nu zeer zeker niet meer, ook omdat bij scheiding kinderen naar de moeder gaan in het westen en daarmee dus de opvoeding en geloof van de moeder krijgen. Vaak gebruiken die Marokkaanse schoffies dat argument om hun keus voor een Hollandse te rationaliseren/recht te praten, hoewel geleerden het zwaar afgekeurd hebben heden ten dage.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:59 schreef o.us het volgende:
[..]
Waarom en hoe mag je als moslimman wel met een christen trouwen als je niet bevriend mag zijn met ze?
Goed punt.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:59 schreef o.us het volgende:
[..]
Waarom en hoe mag je als moslimman wel met een christen trouwen als je niet bevriend mag zijn met ze?
De muziek die ik luister heeft me naar mijn geloof gebracht, tevens werkt dit versterkend voor mijn geloof, of ik een maddhab volg of niet heeft voor mij geen relevantie op dit punt.quote:
Ik sluit me hier echt zwaar niet bij aan.quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:02 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Volgens geleerden mag een man niet trouwen met een christen. Dat is iets wat vroeger mocht en nu zeer zeker niet meer, ook omdat bij scheiding kinderen naar de moeder gaan in het westen en daarmee dus de opvoeding en geloof van de moeder krijgen. Vaak gebruiken die Marokkaanse schoffies dat argument om hun keus voor een Hollandse te rationaliseren/recht te praten, hoewel geleerden het zwaar afgekeurd hebben heden ten dage.
Prima, als jij je niet wil aansluiten bij geleerden die duizendmaal beter geleerd zijn dan jij en het beter weten dan jij.. dan moet je dat zelf weten, maar jouw mening is maar een miezerige mening vergeleken met die van geleerden. Of denk jij het soms beter te weten?quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik sluit me hier echt zwaar niet bij aan.
Dus kersensnoepjes zijn ook halal ? Omdat het halal is als het verwaaloosbaar weinig is. Dus je moet niks meer terug kunnen vinden van het product zelf.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:54 schreef Arcadia het volgende:
[..]
goo.gl/COKKR
Geen zorgen trouwens, mag je gewoon eten, tot op dat punt afgebroken is het niet haram meer. HEB IK ME LATEN VERTELLEN, voordat ik aangevallen word door Maghrebijnse.
Nou ja kijk, als dat voor jou een volwaardige principe is, wees daar gerust trouw op. Ik gebruik dezelfde woorden niet met zelfde context en dat is voor mij voldoende.quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:04 schreef Maghrebijnse het volgende:
Trigger, dat is voor mij wel belangrijk omdat wij de visitekaartjes zijn en ik vind dat het maar eens afgelopen moet zijn met die benamingen die gegevn zijn van buitenaf nota bene.
Waarom gekozen voor Shafie? Wat sprak je aan? Ik ben en volg trouwens de madhab van Maliki.
Ok... en beviel/bevalt dat?quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nou ja kijk, als dat voor jou een volwaardige principe is, wees daar gerust trouw op. Ik gebruik dezelfde woorden niet met zelfde context en dat is voor mij voldoende.
Mijn opleiding was vooral op Imam Shafie gebasseerd vandaar.
Perfect eetbaar hoor, is afgebroken tot op de stof zelf.quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:07 schreef SpikedPsych het volgende:
[..]
Dus kersensnoepjes zijn ook halal ? Omdat het halal is als het verwaaloosbaar weinig is. Dus je moet niks meer terug kunnen vinden van het product zelf.
Berbers hennamuziek? Durf ik om een link te vragen?quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:10 schreef Maghrebijnse het volgende:
Luister zo mooi Berbers hennamuziek. Wil dat op mijn hennadag.
Sorry hoor, maar je spreekt over geleerden alsof het een homogeen groep is zonder verschillende opvattingen, om daar maar uit één interpretatie te halen en alles wat daar tegen in gaat anti-geleerden van te maken.quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:06 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Prima, als jij je niet wil aansluiten bij geleerden die duizendmaal beter geleerd zijn dan jij en het beter weten dan jij.. dan moet je dat zelf weten, maar jouw mening is maar een miezerige mening vergeleken met die van geleerden. Of denk jij het soms beter te weten?
Mee eens, maar dat zijn niet-verbiedende omstandigheden, zeker niet volgens de Koran, dat zijn voorzorgsmaatregelen voor een beter toekomst, maken deze zaken niet Haram.quote:Bovendien, nogal logisch lijkt het me. Kinderen moeten islamitisch worden en trouwen met een niet islamitische vrouw in het westen waar kinderen bij een eventuele scheiding naar een vrouw gaan is teveel risico. Had je zelf ook kunnen bedenken. Beetje logica.
Ik weet ze allemaal te waarderen op verschillende vlakken, ik zou niet durven te zeggen dat één mij meer of minder bevalt, alleen op grond van wat ik mee heb gekregen heb ik mijn eigen keuze gemaakt.quote:
Hahaha even opzoeken en uploaden voor jou!quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:12 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Berbers hennamuziek? Durf ik om een link te vragen?
muziek is toch ook haram ewaquote:Op woensdag 7 maart 2012 22:16 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Hahaha even opzoeken en uploaden voor jou!
Klopt... dat zal ik ook nooit ontkennen. Het ontkennen van een gebod van Allah dat is erg... ik weet dat het haram is en ik weet ook dat ik hierin nog zwak ben en nog een hele weg te gaan heb.quote:
Zeker. Erg paradoxaal dit topic tot nu toe. Maar zo zijn wij Marokkanen: héél complex.quote:
De Takfier Fatwa aan het adres van Ahmaddiyah, daar is weinig om over te kibbelen, omdat het is onderschreven door de grootste Islamitische instituten en geleerden, met zelfs overeenstemming tussen Shia en Ahl Sunnah. Kan jij mij verwijzen naar een Fatwa over het verbod op trouwen met Ahl Al Kittab op zo een hoedanigheid? Als jij het hebt over misbruik, dan ja, sta ik aan je kant, zonder enig bezwaar, maar dan is ook een huwelijk tussen moslims haram als het hier om misbruik gaat.quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:15 schreef Maghrebijnse het volgende:
Trigger, het gaat niet om een handjevol geleerden maar over een algemene mening die vrijwel alle geleerden ondersteunen en accepteren. Je kan wel zeggen dat geleerden geen recht hebben, maar zo werkt dat niet. Zonder geleerden zou er geen islam zijn geweest en geleerdheid is in de islam gewoon geaccepteerd. Net zoals er ook tafseers bestaan, die zouden volgens jouw redenatie dan ook niet mogen, maar die zijn er wel en zonder die tafsier zou jij nu nergens zijn. Wij allemaal niet.
Maar lieve zuster, nogmaals ik spreek me ook uit tegen misbruik, maar dat maakt iets niet tot haram, wanneer er niet sprake is van een complete misbruik, zelfs onder misbruik is het tussen jou en Allah, niet tussen jou en de geleerde.quote:Verder, houdt de islam rekening met de tijdsgeest waarin wij ons bevinden en zijn alle regels absoluut niet ten alle tijden. Net zoals alcohol eerst mocht en toen later opgeheven werd. Zo is dat ook met dit en ook vergeet je voor het gemak dat je met een christen mag trouwen die niet in de triniteit gelooft en die zijn er niet meer. Nogmaals, mannen gebruiken en misbruiken dat vers voor hun eigen hachje. Hypocriet is dat.
Die lach van jou hè, weet niet wat ik me hierbij moet voorstellen. Uitgaande van de vurigheid hoe je telkens reageert kan ik zo gokken dat er telkens 1 à 2 kittens sterven wanneer jij lacht. Als je het niet begrijpt, doe geen moeite om verder te vragen, het is niet beledigend bedoelt, eerder grappig.quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:16 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Hahaha even opzoeken en uploaden voor jou!
Jij mag slechts dromen van mijn foto en mijn gezicht.quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:22 schreef Santello het volgende:
Faka Maghrebijnse! Pm me je foto. Challa balla.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
kinderachtig arcadia, erg kinderachtigquote:Op woensdag 7 maart 2012 22:23 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Die lach van jou hè, weet niet wat ik me hierbij moet voorstellen. Uitgaande van de vurigheid hoe je telkens reageert kan ik zo gokken dat er telkens 1 à 2 kittens sterven wanneer jij lacht. Als je het niet begrijpt, doe geen moeite om verder te vragen, het is niet beledigend bedoelt, eerder grappig.
Tzzzzzzz vanwaar die haat?quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:24 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Jij mag slechts dromen van mijn foto en mijn gezicht.
Inderdaad... wat een achterlijke reactie van hem.quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:24 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
kinderachtig arcadia, erg kinderachtig
Mwuah, ik denk dat door een paar posts van je het niet meer een kwestie van dromen is gebleven.quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:24 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Je weet dat Marokkanen die een blauwtje lopen je meteen uitschelden voor ho*r etc?quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:24 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Heb ik al gedaan via DM.quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je weet dat Marokkanen die een blauwtje lopen je meteen uitschelden voor ho*r etc?²
marokkanen, blauwtje lopen, één zinquote:Op woensdag 7 maart 2012 22:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je weet dat Marokkanen die een blauwtje lopen je meteen uitschelden voor ho*r etc?²
Was jij dat?quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat? De hypocrisie in deze post kan ik gewoon proeven.quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:24 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
kinderachtig arcadia, erg kinderachtig
Wacht, wat?quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:25 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Inderdaad... wat een achterlijke reactie van hem.
Bah op jou, zogenaamd een steek naar Marokkanen toe. Dat jij je onder dat soort begeeft zegt wat over jou. Je weet toch, soort zoekt soort.quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is geen haat, maar je hebt niks aan mijn foto en ik zou niet weten waarom je die zou moeten zien.quote:
Huh wat? Ik accepteer helemaal niets of zeg ik dat het is toegestaan, ik zeg alleen dat de geleerden dat zo goed als unaniem allen ten heden dage hebben onderschreven en ik mij daar bij heb neer te leggen, gezien volgens een hadith de moslims zich nooit zullen verenigen op een dwaling. Over Takfir denk ik dat dat enkel aan Allah is weggelegd en hij er enkel het woord over heeft, wat de geleerden zeggen wordt wel mijn Sharia, maar niet Kalam Allah.quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:28 schreef Maghrebijnse het volgende:
Trigger, oke... dus nu praten we echt. Eindelijk geef je toe dat bijvoorbeeld uitspraken over bepaalde splintergroepen en ze zelfs tot kuffar berekenen gewoon toegestaan is, mits dit met zorgvuldigheid gedaan is en we ons baseren op de soenah en koran. Dat is mijn hele punt, namelijk dat er best over kufr gesproken mag worden en ook over djihaad omdat Allah ons handvaten gegeven heeft en we dus duidelijk weten wanneer er bijvoorbeeld aan djihaad gedaan mag worden en waar je je dan aan moeten houden ( geen vrouwen/kinderen vermoorden, geen schade toebrengen aan huizen en natuur etc).
Het bewijsmateriaal hou je van me tegoed. Die moet ik opzoeken voor je... en ik moet me nu echt wassen, anders wordt het laat... uitstel=afstel!
Je kan niet antwoorden in DM?quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:30 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Bah op jou, zogenaamd een steek naar Marokkanen toe. Dat jij je onder dat soort begeeft zegt wat over jou. Je weet toch, soort zoekt soort.
Ja, maar jij bent dan ook een hypocriete kafir die een schande is voor de Islam.quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:33 schreef Julis het volgende:
Interessant om deze discussie te lezen. Ik voel me wel schuldig dat ik eigenlijk weinig afweet van het geloof (en de verschillen)als ik jullie zo hoor.
Het is een keuze die je zelf maakt. Maak er werk van zou ik zeggen.quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:33 schreef Julis het volgende:
Interessant om deze discussie te lezen. Ik voel me wel schuldig dat ik eigenlijk weinig afweet van het geloof (en de verschillen)als ik jullie zo hoor.
Waar komt dit vandaan? Wat is dit voor onnozele uitspraak?quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja, maar jij bent dan ook een hypocriete kafir die een schande is voor de Islam.
Hou op. Ik voel me slechter.quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja, maar jij bent dan ook een hypocriete kafir die een schande is voor de Islam.
Meid toch.quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:35 schreef Maghrebijnse het volgende:
Ohjaa klopt nauurlijk, maar zo ver is die Santello niet.... laat hem maar.
Ze Is Turks jonge.quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:35 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Waar komt dit vandaan? Wat is dit voor onnozele uitspraak?
Meen je dit nou? En wel zeggen dat tafkir niet aan ons is..... of is ze geen moslima? Hoewel ik die indruk niet krijg.quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja, maar. Dat is zo. Als ik zie wat jullie weten. En het vergelijk met wat ik weet. Ligt in mijn handen, natuurlijk.quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Elhamdullilah Ya Rabbim Bin Sukur.
Ga Naar Diyanet jonge.quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:36 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Wat wat wat? Wat heeft dat ermee te maken? Of was je eerste reactie grappend bedoelt?
Hoe oud ben je dan?quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:37 schreef Julis het volgende:
[..]
Ja, maar. Dat is zo. Als ik zie wat jullie weten. En het vergelijk met wat ik weet.
jawel jawel, stoute jongen en dan wel verwachten van je vrouw zeker shoema 3likquote:
Is dat niet wat onzinnig om te doen? iedereen weet wel iets meer of minder over bepaalde onderwerpen?quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:37 schreef Julis het volgende:
[..]
Ja, maar. Dat is zo. Als ik zie wat jullie weten. En het vergelijk met wat ik weet. Ligt in mijn handen, natuurlijk.
FOK!kers (sowieso mensen van het internet) meteen geloven in hun doen en laten, grap van de eeuwquote:Op woensdag 7 maart 2012 22:38 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
jawel jawel, stoute jongen en dan wel verwachten van je vrouw zeker shoema 3lik
Klopt, maar ik ben moslim. Dan hoor ik toch wat meer te weten, niet waar? Als ik mezelf moslim benoem, wel. Vind ik.quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Is dat niet wat onzinnig om te doen? iedereen weet wel iets meer of minder over bepaalde onderwerpen?
Shmen mouselsel? Waarover?quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:39 schreef o.us het volgende:
[..]
Ja maar mijn mouselsel op MBC is nog niet afgelopen.
Ook dan ontkom je niet aan niveaus van kennis toch? Denk dat je vooral moet weten wat het inhoud, niet met anderen moet vergelijken, er is altijd wel iemand met meer kennis.quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:39 schreef Julis het volgende:
[..]
Klopt, maar ik ben moslim. Dan hoor ik toch wat meer te weten, niet waar? Als ik mezelf moslim benoem, wel. Vind ik.
bij mij hoef je geen verantwoording af te leggen boiquote:Op woensdag 7 maart 2012 22:38 schreef o.us het volgende:
[..]
FOK!kers (sowieso mensen van het internet) meteen geloven in hun doen en laten, grap van de eeuw.
Hier moet ik toch om lachen. Wat een reactie.quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:38 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
jawel jawel, stoute jongen en dan wel verwachten van je vrouw zeker shoema 3lik
Nou nou, wist je dat het aangeraden is om Isha uit te stellen en zo laat mogelijk in de nacht te bidden? Dus het is niet erg! Zolang Asr en Fajr maar op tijd gebeden worden, want die zijn het belangrijkst.quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:39 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
nog niet gedaan? al uren geleden!
Kifesh ana mried? 3alash a bouras?quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:28 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
marokkanen, blauwtje lopen, één zin
wowowow was nta mried wa la snoe?
Wat? Waar haal je dit nu weer vandaan?quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:41 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Nou nou, wist je dat het aangeraden is om Isha uit te stellen en zo laat mogelijk in de nacht te bidden? Dus het is niet erg! Zolang Asr en Fajr maar op tijd gebeden worden, want die zijn het belangrijkst.
Op grond waar van zeg je dat, Isha zoveel mogelijk uit te stellen?quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:41 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Nou nou, wist je dat het aangeraden is om Isha uit te stellen en zo laat mogelijk in de nacht te bidden? Dus het is niet erg! Zolang Asr en Fajr maar op tijd gebeden worden, want die zijn het belangrijkst.
dat zuig je plop uit je duim of heb je ook een bronquote:Op woensdag 7 maart 2012 22:41 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Je begrijpt me absoluut verkeerd. Ik ben juist niet zo'n type en ga ook niet met zulke jongens om. Maar het is een bekende stereotypering.quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:30 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Bah op jou, zogenaamd een steek naar Marokkanen toe. Dat jij je onder dat soort begeeft zegt wat over jou. Je weet toch, soort zoekt soort.
Dat is wel waar ... Maar voor mijn gevoel moet ik meer kennis vergaren om het beter te snappen. Helemaal snappen zal ik toch nooit doen. Het is meer een norm voor mezelfquote:Op woensdag 7 maart 2012 22:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ook dan ontkom je niet aan niveaus van kennis toch? Denk dat je vooral moet weten wat het inhoud, niet met anderen moet vergelijken, er is altijd wel iemand met meer kennis.
Ja, maar subhana'Allah... Isha bid ik altijd laat in de nacht... omdat ik vind dat het iets magisch heeft om nog laat in de nacht te bidden, terwijl iedereen slaapt. En jullie houden me af.. ik ga nu echt, grrrrrrr!quote:
magie is haramquote:Op woensdag 7 maart 2012 22:43 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ja, maar subhana'Allah... Isha bid ik altijd laat in de nacht... omdat ik vind dat het iets magisch heeft om nog laat in de nacht te bidden, terwijl iedereen slaapt. En jullie houden me af.. ik ga nu echt, grrrrrrr!
Dat heeft voor heel veel bid3a's gezorgd.quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:43 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ja, maar subhana'Allah... Isha bid ik altijd laat in de nacht... omdat ik vind dat het iets magisch heeft om nog laat in de nacht te bidden, terwijl iedereen slaapt. En jullie houden me af.. ik ga nu echt, grrrrrrr!
Mijn vrouw is gek op die serie. Gaat over het Ottomaanse Rijk toch? Die vrouwen lopen er m.i. te schaars gekleed bij.quote:
Correctie, Fajr en Asr bedoel je. Daarom hecht ik aan die twee gebeden heeeeel veel waarde!quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:43 schreef Triggershot het volgende:
Sterker nog: Er is een Hadith waarin Profeet saws zegt dat het bidden van Isha en Fadjr het zwaarst is voor munafiqien.
Nee, al-bardayn zijn isha en el fajr.quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:45 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Correctie, Fajr en Asr bedoel je. Daarom hecht ik aan die twee gebeden heeeeel veel waarde!
Nee, Fajr en Isha, het eerste en laatste gebed conform de hadiths.quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:45 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Correctie, Fajr en Asr bedoel je. Daarom hecht ik aan die twee gebeden heeeeel veel waarde!
hey wij houden je hier niet vast dus geef ons aub niet de schuld dat je nog niet gebeden hebtquote:Op woensdag 7 maart 2012 22:45 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
educatie over de vele aspecten van de islam van geloofsgenoten ish'allahquote:Op woensdag 7 maart 2012 22:46 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Olm, ik begrijp echt niet wat jij in dit topic komt zoeken behalve problemen
En daarom dat je in het vorige topic fullblown Turken aan het beledigen was?quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:48 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
educatie over de vele aspecten van de islam van geloofsgenoten ish'allah
quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:48 schreef Maghrebijnse het volgende:
In een hadeeth zei de profeet dat Fajr en Asr een bijzonde status hebben.
Daar heb ik het over.quote:Narrated Abu Hurairah [radhi-yAllahu 'anhu]
The Prophet [sal-Allahu 'alayhi wa sallam] said,
"No Salat (prayer) is more heavy (harder) for the hypocrites than the Fajr and the 'Isha prayer; but if they knew the reward for these Salat (prayers) at their respective times, they would certainly present themselves (in the mosques) even if they had to crawl."
Bukhari, Muslim
Er is een sahih hadeeth die zegt dat diegene die salat El-Asr niet heeft gebeden, al zijn goede daden zullen verloren gaan. Ook in de Koran wordt "salat Al Woesta" genoemd, het middelste gebed.quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:48 schreef Maghrebijnse het volgende:
In een hadeeth zei de profeet dat Fajr en Asr een bijzonde status hebben.
jij begonquote:Op woensdag 7 maart 2012 22:49 schreef Arcadia het volgende:
[..]
En daarom dat je in het vorige topic fullblown Turken aan het beledigen was?
Deze hadith komt uit Buchari en Muslim, dus Muttawafaq Aleyh.quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:51 schreef Maghrebijnse het volgende:
Vreemd Trigger, daar waar Buchari en andere hadeeths het allemaal hebben over Fajr en Asr... en ook alle geleerden allemaal hoor hameren over Fajr en Asr, van welk madhab/stroming dan ook. Volgens mij klopt het niet hoor. Fajr en Asr hebben een speciaal status en geen Isha.
Inderdaad, salat woestanieya.... en Asr en Fajr zijn belangrijk om die op tijd te verrichten. Rest natuurlijk ook, maar deze twee hebben een specialere status.quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:50 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Er is een sahih hadeeth die zegt dat diegene die salat El-Asr niet heeft gebeden, al zijn goede daden zullen verloren gaan. Ook in de Koran wordt "salat Al Woesta" genoemd, het middelste gebed.²
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |