Ik sluit me hier echt zwaar niet bij aan.quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:02 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Volgens geleerden mag een man niet trouwen met een christen. Dat is iets wat vroeger mocht en nu zeer zeker niet meer, ook omdat bij scheiding kinderen naar de moeder gaan in het westen en daarmee dus de opvoeding en geloof van de moeder krijgen. Vaak gebruiken die Marokkaanse schoffies dat argument om hun keus voor een Hollandse te rationaliseren/recht te praten, hoewel geleerden het zwaar afgekeurd hebben heden ten dage.
Prima, als jij je niet wil aansluiten bij geleerden die duizendmaal beter geleerd zijn dan jij en het beter weten dan jij.. dan moet je dat zelf weten, maar jouw mening is maar een miezerige mening vergeleken met die van geleerden. Of denk jij het soms beter te weten?quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik sluit me hier echt zwaar niet bij aan.
Dus kersensnoepjes zijn ook halal ? Omdat het halal is als het verwaaloosbaar weinig is. Dus je moet niks meer terug kunnen vinden van het product zelf.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:54 schreef Arcadia het volgende:
[..]
goo.gl/COKKR
Geen zorgen trouwens, mag je gewoon eten, tot op dat punt afgebroken is het niet haram meer. HEB IK ME LATEN VERTELLEN, voordat ik aangevallen word door Maghrebijnse.
Nou ja kijk, als dat voor jou een volwaardige principe is, wees daar gerust trouw op. Ik gebruik dezelfde woorden niet met zelfde context en dat is voor mij voldoende.quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:04 schreef Maghrebijnse het volgende:
Trigger, dat is voor mij wel belangrijk omdat wij de visitekaartjes zijn en ik vind dat het maar eens afgelopen moet zijn met die benamingen die gegevn zijn van buitenaf nota bene.
Waarom gekozen voor Shafie? Wat sprak je aan? Ik ben en volg trouwens de madhab van Maliki.
Ok... en beviel/bevalt dat?quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nou ja kijk, als dat voor jou een volwaardige principe is, wees daar gerust trouw op. Ik gebruik dezelfde woorden niet met zelfde context en dat is voor mij voldoende.
Mijn opleiding was vooral op Imam Shafie gebasseerd vandaar.
Perfect eetbaar hoor, is afgebroken tot op de stof zelf.quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:07 schreef SpikedPsych het volgende:
[..]
Dus kersensnoepjes zijn ook halal ? Omdat het halal is als het verwaaloosbaar weinig is. Dus je moet niks meer terug kunnen vinden van het product zelf.
Berbers hennamuziek? Durf ik om een link te vragen?quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:10 schreef Maghrebijnse het volgende:
Luister zo mooi Berbers hennamuziek. Wil dat op mijn hennadag.
Sorry hoor, maar je spreekt over geleerden alsof het een homogeen groep is zonder verschillende opvattingen, om daar maar uit één interpretatie te halen en alles wat daar tegen in gaat anti-geleerden van te maken.quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:06 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Prima, als jij je niet wil aansluiten bij geleerden die duizendmaal beter geleerd zijn dan jij en het beter weten dan jij.. dan moet je dat zelf weten, maar jouw mening is maar een miezerige mening vergeleken met die van geleerden. Of denk jij het soms beter te weten?
Mee eens, maar dat zijn niet-verbiedende omstandigheden, zeker niet volgens de Koran, dat zijn voorzorgsmaatregelen voor een beter toekomst, maken deze zaken niet Haram.quote:Bovendien, nogal logisch lijkt het me. Kinderen moeten islamitisch worden en trouwen met een niet islamitische vrouw in het westen waar kinderen bij een eventuele scheiding naar een vrouw gaan is teveel risico. Had je zelf ook kunnen bedenken. Beetje logica.
Ik weet ze allemaal te waarderen op verschillende vlakken, ik zou niet durven te zeggen dat één mij meer of minder bevalt, alleen op grond van wat ik mee heb gekregen heb ik mijn eigen keuze gemaakt.quote:
Hahaha even opzoeken en uploaden voor jou!quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:12 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Berbers hennamuziek? Durf ik om een link te vragen?
muziek is toch ook haram ewaquote:Op woensdag 7 maart 2012 22:16 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Hahaha even opzoeken en uploaden voor jou!
Klopt... dat zal ik ook nooit ontkennen. Het ontkennen van een gebod van Allah dat is erg... ik weet dat het haram is en ik weet ook dat ik hierin nog zwak ben en nog een hele weg te gaan heb.quote:
Zeker. Erg paradoxaal dit topic tot nu toe. Maar zo zijn wij Marokkanen: héél complex.quote:
De Takfier Fatwa aan het adres van Ahmaddiyah, daar is weinig om over te kibbelen, omdat het is onderschreven door de grootste Islamitische instituten en geleerden, met zelfs overeenstemming tussen Shia en Ahl Sunnah. Kan jij mij verwijzen naar een Fatwa over het verbod op trouwen met Ahl Al Kittab op zo een hoedanigheid? Als jij het hebt over misbruik, dan ja, sta ik aan je kant, zonder enig bezwaar, maar dan is ook een huwelijk tussen moslims haram als het hier om misbruik gaat.quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:15 schreef Maghrebijnse het volgende:
Trigger, het gaat niet om een handjevol geleerden maar over een algemene mening die vrijwel alle geleerden ondersteunen en accepteren. Je kan wel zeggen dat geleerden geen recht hebben, maar zo werkt dat niet. Zonder geleerden zou er geen islam zijn geweest en geleerdheid is in de islam gewoon geaccepteerd. Net zoals er ook tafseers bestaan, die zouden volgens jouw redenatie dan ook niet mogen, maar die zijn er wel en zonder die tafsier zou jij nu nergens zijn. Wij allemaal niet.
Maar lieve zuster, nogmaals ik spreek me ook uit tegen misbruik, maar dat maakt iets niet tot haram, wanneer er niet sprake is van een complete misbruik, zelfs onder misbruik is het tussen jou en Allah, niet tussen jou en de geleerde.quote:Verder, houdt de islam rekening met de tijdsgeest waarin wij ons bevinden en zijn alle regels absoluut niet ten alle tijden. Net zoals alcohol eerst mocht en toen later opgeheven werd. Zo is dat ook met dit en ook vergeet je voor het gemak dat je met een christen mag trouwen die niet in de triniteit gelooft en die zijn er niet meer. Nogmaals, mannen gebruiken en misbruiken dat vers voor hun eigen hachje. Hypocriet is dat.
Die lach van jou hè, weet niet wat ik me hierbij moet voorstellen. Uitgaande van de vurigheid hoe je telkens reageert kan ik zo gokken dat er telkens 1 à 2 kittens sterven wanneer jij lacht. Als je het niet begrijpt, doe geen moeite om verder te vragen, het is niet beledigend bedoelt, eerder grappig.quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:16 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Hahaha even opzoeken en uploaden voor jou!
Jij mag slechts dromen van mijn foto en mijn gezicht.quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:22 schreef Santello het volgende:
Faka Maghrebijnse! Pm me je foto. Challa balla.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
kinderachtig arcadia, erg kinderachtigquote:Op woensdag 7 maart 2012 22:23 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Die lach van jou hè, weet niet wat ik me hierbij moet voorstellen. Uitgaande van de vurigheid hoe je telkens reageert kan ik zo gokken dat er telkens 1 à 2 kittens sterven wanneer jij lacht. Als je het niet begrijpt, doe geen moeite om verder te vragen, het is niet beledigend bedoelt, eerder grappig.
Tzzzzzzz vanwaar die haat?quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:24 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Jij mag slechts dromen van mijn foto en mijn gezicht.
Inderdaad... wat een achterlijke reactie van hem.quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:24 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
kinderachtig arcadia, erg kinderachtig
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |