Wat ik vaak merk is dat als je, laten we zeggen als "goede Marokkaan" zijnde, op hun gedrag aanspreekt, dan zeggen ze meestal dat je dan verkaast bent en dat RWINA ZETTUH en de ibahesj haten gewoon zo hoort anders ben je geen echte Marokkaan.quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:53 schreef danieldepaniel het volgende:
Ik heb ook een hekel aan gasten op die plaatjes, vreselijke rothekel. Klote asos zijn het. Liefde naar de goede Marrokanen......
Echt he!quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:55 schreef Triggershot het volgende:
Waarom kunnen vele Nederlanders het woord nooit goed schrijven? Zwarte scholen?
Zegt meer over hen dan Marokkanen die "Nederlander" wel goed kunnen spellenquote:
En maar klagen over ons... trieste en onderontwikkelde mensen zijn dat.quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:59 schreef o.us het volgende:
[..]
Zegt meer over hen dan Marokkanen die "Nederlander" wel goed kunnen spellen.
Ja, ben een Marokkaanse. Jij ook?quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Sidenote: Ben jij 'Marokkaanse'?
Eh, hun haat voor justitiele instellingen is meestal wel gegrond, dat groepsdenken vloeit voort uit opvoeding. Genoeg Marokkanen hier in hun 20 jaren die "Onmarokkaanse dingen" doen en nog steeds als broeders worden gezien door anderen, het zijn alleen de Marokkanen in het criminele circuit die zo vast en traditioneel denken.quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:56 schreef o.us het volgende:
[..]
Wat ik vaak merk is dat als je, laten we zeggen als "goede Marokkaan" zijnde, op hun gedrag aanspreekt, dan zeggen ze meestal dat je dan verkaast bent en dat RWINA ZETTUH en de ibahesj haten gewoon zo hoort anders ben je geen echte Marokkaan.
Serieus, wat de neuk.
Haha nee aan hand van je nick had ik dat wel door ja, ik bedoelde de user 'Marokkaanse'.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:02 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ja, ben een Marokkaanse. Jij ook?
Oooooh zo, nee ik ben die user niet, maar ben wel van Marokkaans afkomst. Wat is jouw afkomst?quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Haha nee aan hand van je nick had ik dat wel door ja, ik bedoelde de user 'Marokkaanse'.
En nope, ik ben niet een Marokkaanse.
De laatste zijn xenofoben. Volgens woordenboek : Iemand die bang is voor "andere" mensen, iemand die niet tolerant is aan buitenlandse invloeden.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:02 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Eh, hun haat voor justitiele instellingen is meestal wel gegrond, dat groepsdenken vloeit voort uit opvoeding. Genoeg Marokkanen hier in hun 20 jaren die "Onmarokkaanse dingen" doen en nog steeds als broeders worden gezien door anderen, het zijn alleen de Marokkanen in het criminele circuit die zo vast en traditioneel denken.
Vorige keer dat je hier was, was je hele grote rellen aant veroorzaken, vandaag wat rustiger, ben je aan het vasten?quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:04 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Oooooh zo, nee ik ben die user niet, maar ben wel van Marokkaans afkomst. Wat is jouw afkomst?
Uhuh, maar vasten creeert een zekere vermoeidheid, dat effect heeft op het nadenken, tevens ben ik de witte dagen aan het vasten, dat is niet gebonden aan een "maandag" of "donderdag".quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:09 schreef Maghrebijnse het volgende:
Arcadia, vasten doen we op maandag en donderdag, volgens de soenah van de profeet.. niet op een woensdag. Waar slaat je vraag op? Bovendien, Maghreb is al geweest, had je moeten weten als moslim aangezien je als het goed is je gebeden verricht.
Komt inderdaad bekend voor. Deze reactie heb ik ook een aantal keren mogen vernemen.quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:56 schreef o.us het volgende:
[..]
Wat ik vaak merk is dat als je, laten we zeggen als "goede Marokkaan" zijnde, op hun gedrag aanspreekt, dan zeggen ze meestal dat je dan verkaast bent en dat RWINA ZETTUH en de ibahesj haten gewoon zo hoort anders ben je geen echte Marokkaan.
Serieus, wat de neuk.
Deels Marokkaans, deels elders.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:04 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Oooooh zo, nee ik ben die user niet, maar ben wel van Marokkaans afkomst. Wat is jouw afkomst?
Doen Turken ook hoor, als je geen nationalistische gevoelens hebt ben je geen Turk, over geloof iets vragen?quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:11 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Komt inderdaad bekend voor. Deze reactie heb ik ook een aantal keren mogen vernemen.
Oh, je vast de witte dagen maar weet niet dat Maghreb al geweest is en ik dus geen vastende meer kan zijn. Maar goed, Allah teqbel en moge Allah je vasten accepteren en belonen.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:11 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Uhuh, maar vasten creeert een zekere vermoeidheid, dat effect heeft op het nadenken, tevens ben ik de witte dagen aan het vasten, dat is niet gebonden aan een "maandag" of "donderdag".
Zonsondergang/Maghreb is inderdaad al een tijdje geleden, maar begrijp je waar ik op doelde? Je bent een stuk rustiger dan vorige keer, ik herinner me de schade van vorige keer nog heel goedquote:Op woensdag 7 maart 2012 21:12 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Oh, je vast de witte dagen maar weet niet dat Maghreb al geweest is en ik dus geen vastende meer kan zijn. Maar goed, Allah teqbel en moge Allah je vasten accepteren en belonen.
Dus meneer is weer begonnen met nationalisme. In het vorige deel zei je nog dat je niet voor nationalisme bent.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:12 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Doen Turken ook hoor, als je geen nationalistische gevoelens hebt ben je geen Turk, over geloof iets vragen?Ho maar.
Er zit een gróót verschil tussen trots zijn op jouw afkomst en nationalistisch zijn.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:15 schreef SpikedPsych het volgende:
[..]
Dus meneer is weer begonnen met nationalisme. In het vorige deel zei je nog dat je niet voor nationalisme bent.
Verbeter me als ik iets fouts zeg.
Hoe kun je in die zin nu in hemelsnaam opvatten dat ik nationalistisch ben? Ik heb juist ervaren dat mensen claimden dat ik niet Turks was omdat ik geen nationalist was. En ik zei in het vorige topic dat mijn beste vriend Koerdisch was, dit is al de 2de maal dat je deze vraag stelt.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:15 schreef SpikedPsych het volgende:
[..]
Dus meneer is weer begonnen met nationalisme. In het vorige deel zei je nog dat je niet voor nationalisme bent.
Verbeter me als ik iets fouts zeg.
Ameen, maar je zegt hier 2 keer hetzelfde.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:12 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Oh, je vast de witte dagen maar weet niet dat Maghreb al geweest is en ik dus geen vastende meer kan zijn. Maar goed, Allah teqbel en moge Allah je vasten accepteren en belonen.
Better safe than sorryquote:Op woensdag 7 maart 2012 21:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ameen, maar je zegt hier 2 keer hetzelfde.²
Rustiger? Waarin? Als iemand aan de islam zit dan ben ik niet rustig nee, maar als iemand een beetje dom over Marokkanen lult, dan zal me dat aan mijn reet roesten. Nee, nog niet... erg he?quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:14 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Zonsondergang/Maghreb is inderdaad al een tijdje geleden, maar begrijp je waar ik op doelde? Je bent een stuk rustiger dan vorige keer, ik herinner me de schade van vorige keer nog heel goed. Had je trouwens die Malcolm X lezing nu gezien?
Ja, ben niet helemaal helder.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ameen, maar je zegt hier 2 keer hetzelfde.²
Het is Khair, gh is fonetisch gezien een Arabische rollende r.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:17 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Better safe than sorry![]()
Ghair Insha'Allah.
Sorry man, mijn Arabisch is bedroevend.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:20 schreef o.us het volgende:
[..]
Het is Khair, gh is fonetisch gezien een Arabische rollende r.
Aha, nee oké, neem je tijd. Met tact antwoorden is trouwens wat veel mensen moeten aanleren. Dat is wat ik vind dat vorige keer ontbrak.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:18 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Rustiger? Waarin? Als iemand aan de islam zit dan ben ik niet rustig nee, maar als iemand een beetje dom over Marokkanen lult, dan zal me dat aan mijn reet roesten. Nee, nog niet... erg he?
nee er zijn er 3 uitgezonderdquote:Op woensdag 7 maart 2012 20:06 schreef SpikedPsych het volgende:
[..]
Ik ben geen racist. Ik heb alleen iets tegen die marokkaanse paupers. Dus niet ALLE marokkanen.
Ja, zag het ook een paar keer. Maar ik snapte zijn/haar bedoeling.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:20 schreef o.us het volgende:
[..]
STERFquote:Op woensdag 7 maart 2012 19:52 schreef 2Happy4U het volgende:
http://photo-upload.at.ua/i600/2012/m14/e23568734345.jpg
Terechte klacht
Jaaaaaaaaaaaaa, hoewel Ghair ook gewoon kan. Doe ook altijd Ghair typen, maar ik weet heus wel hoe je het uitspreken moet. Misschien is dat ook zo bij hem?quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:20 schreef o.us het volgende:
[..]
Kom(t) jij of jouw familie uit Hatay? Of Adana?quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:21 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Sorry man, mijn Arabisch is bedroevend.
[..]
Aha, nee oké, neem je tijd. Met tact antwoorden is trouwens wat veel mensen moeten aanleren. Dat is wat ik vind dat vorige keer ontbrak.
Ghair kan inderdaad bij de mensen die het Nederlands beheersen omdat onze g een kh in het Arabisch isquote:Op woensdag 7 maart 2012 21:22 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Jaaaaaaaaaaaaa, hoewel Ghair ook gewoon kan. Doe ook altijd Ghair typen, maar ik weet heus wel hoe je het uitspreken moet. Misschien is dat ook zo bij hem?
Haha nee, gadver, echt!quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:25 schreef Maghrebijnse het volgende:
Weet je wat pas mooi is? Berbers muziek!
Ik heb daarom ook die laatste zin erbij geschreven. Je zegt dat je geen turk bent als je nationalist bent. Ik twijfelde of je dit op een andere manier bedoelde of letterlijk.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:16 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Hoe kun je in die zin nu in hemelsnaam opvatten dat ik nationalistisch ben? Ik heb juist ervaren dat mensen claimden dat ik niet Turks was omdat ik geen nationalist was. En ik zei in het vorige topic dat mijn beste vriend Koerdisch was, dit is al de 2de maal dat je deze vraag stelt.
Wtf betekent Arabisch-Islamitisch opgevoed?quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:26 schreef Arcadia het volgende:
Ik ben Turks, kom uit het Oosten van Turkije aan Samsun/Zwarte Zee, ben tevens Arabisch-Islamitisch opgevoed, daar, nu weten jullie dat.
Hoe spreek ik die 3 en 7 uit die jij elke keer typt? Ik begrijp dat niet.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:24 schreef o.us het volgende:
[..]
Ghair kan inderdaad bij de mensen die het Nederlands beheersen omdat onze g een kh in het Arabisch is.
De taal? Nou, het Marokkaans-Arabisch is absoluut niet mooi vergeleken met bijvoorbeeld het Egyptisch Arabisch.... dus wat dat betreft... vind het Berbers wel wat hebben hoor en bovendien het is een stukje Marokko.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Sorry, vind het echt zooo vies klinken, zeker vergeleken met Arabisch.
Beheers jij Elifbasi?quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:28 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Hoe spreek ik die 3 en 7 uit die jij elke keer typt? Ik begrijp dat niet.
Natuurlijk is het een stukje Marokko en onmisbaar voor haar identiteit, maar vind de klanken gewoon bleeh, sorry daarvoor. En Egytisch als Arabisch vind ik al helemaal een grap.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:29 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
De taal? Nou, het Marokkaans-Arabisch is absoluut niet mooi vergeleken met bijvoorbeeld het Egyptisch Arabisch.... dus wat dat betreft... vind het Berbers wel wat hebben hoor en bovendien het is een stukje Marokko.
Ehm, ik ben niet zo lang geleden moslim geworden in de zin van dat ik degelijk weet waar mijn geloof over gaat (hmdl), daarvoor was ik gewoon agnost. Heb aantal jaren les gekregen van een Marokkaanse leraar, dus in die zin mag ik zeggen dat mijn geloofsleer meer in het plaatje van de Arabieren dan van de Turken valt, niet dat er zoveel verschil is.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wtf betekent Arabisch-Islamitisch opgevoed?
Zelfs dan heb ik geen idee wat Arabisch betekent gezien de Arabieren ook tot de 4madhabs behoren + salafisme & wahhabisme.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:32 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ehm, ik ben niet zo lang geleden moslim geworden in de zin van dat ik degelijk weet waar mijn geloof over gaat (hmdl), daarvoor was ik gewoon agnost. Heb aantal jaren les gekregen van een Marokkaanse leraar, dus in die zin mag ik zeggen dat mijn geloofsleer meer in het plaatje van de Arabieren dan van de Turken valt, niet dat er zoveel verschil is.
Ja, dat is het mooi aan Marokko, zoveel verschillende talen ( swassa, sleu7 en imazighen).... eigenlijk kenmerkend voor heel Noord-Afrika. Dat is ook wat Noord-Afrika o.a. zo speciaal maakt. Wat vind je van het Maghrebijns Arabisch? Dat is pas grof vind ik vergeleken met Egyptenaren.. als ik met ze in het Arabisch praat dan schaam ik me voor mijn 'grofheid.'quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Natuurlijk is het een stukje Marokko en onmisbaar voor haar identiteit, maar vind de klanken gewoon bleeh, sorry daarvoor. En Egytisch als Arabisch vind ik al helemaal een grap.
Moslims denken niet in rassen vriend. En ook zijn zij jouw broeders in het geloof, hoe non-praktiserend zij ook moge zijn, of wat voor daden zij ook mogen verrichten. En moslims vieren inderdaad geen verjaardagen, omdat dat een Westerse traditie is.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:33 schreef SpikedPsych het volgende:
K ben zelf ook moslim. Nog een reden om marokkaanse paupers te haten. Ze verzinnen allemaal dingen erbij en dat vertellen ze tegen nederlanders om mensen tel laten walgen van de islam. Ik ken zon mocro die zegt dat hij geen verjaardagsfeest geeft omdat hij moslim is.
Serieus, wtf.
Ik kan eerder zeggen, wtf met jou? Je doet alsof het vieren van verjaardagen een normaal iets is, een vanzelfsprekenheid. Dan maak ik me ernstige zorgen over jou, want dat is het niet en dat weet je hopelijk ook wel? Islamitisch gezien is het vieren van verjaardagen en andere feesten ( op de 2 islamitische feesten na) haram.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:33 schreef SpikedPsych het volgende:
K ben zelf ook moslim. Nog een reden om marokkaanse paupers te haten. Ze verzinnen allemaal dingen erbij en dat vertellen ze tegen nederlanders om mensen tel laten walgen van de islam. Ik ken zon mocro die zegt dat hij geen verjaardagsfeest geeft omdat hij moslim is.
Serieus, wtf.
Lastig om zo een unieke mooiheid te noemen, meeste Islamitische landen zijn in taal en cultuur net zo divers als Marokko als je het mij vraagt, ook lang niet alleen Noord Afrika, heel de moslimwereld eigenlijkquote:Op woensdag 7 maart 2012 21:35 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ja, dat is het mooi aan Marokko, zoveel verschillende talen ( swassa, sleu7 en imazighen).... eigenlijk kenmerkend voor heel Noord-Afrika. Dat is ook wat Noord-Afrika o.a. zo speciaal maakt. Wat vind je van het Maghrebijns Arabisch? Dat is pas grof vind ik vergeleken met Egyptenaren.. als ik met ze in het Arabisch praat dan schaam ik me voor mijn 'grofheid.'
Ja maar hij zei dat het niet mag volgens koraan. Een mocro in mijn oude buurt zei dat als je iets slechts doet dat je in hel gaat en dan word je hamburger. Hoe komt hij hierbij !!! Ook was er eentje op mijn basischool die zei dat als je moslim bent en je slaapt met je rug op je bed dat je keel word doorgesneden door een dode man.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:35 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Moslims denken niet in rassen vriend. En ook zijn zij jouw broeders in het geloof, hoe non-praktiserend zij ook moge zijn, of wat voor daden zij ook mogen verrichten. En moslims vieren inderdaad geen verjaardagen, omdat dat een Westerse traditie is.
Reageer eens met tact, onwetendheid is geen zonde, je hebt de kans om hem het juiste te leren en dan brand je hem totaal af.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:37 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ik kan eerder zeggen, wtf met jou? Je doet alsof het vieren van verjaardagen een normaal iets is, een vanzelfsprekenheid. Dan maak ik me ernstige zorgen over jou, want dat is het niet en dat weet je hopelijk ook wel? Islamitisch gezien is het vieren van verjaardagen en andere feesten ( op de 2 islamitische feesten na) haram.
Beter je huiswerk doen hoor, aangezien de madhabs niet in strijd zijn met elkaar en geen concurrenten van elkaar zijn, noch wezenlijk van elkaar verschillen. Zie de madhabs als een verstuiving. Verder zijn we allemaal salafisten aangezien wij de voorgangers van de islam volgen... en het wahabisme bestaat niet, noch heeft sheikh Wahab zich ooit zo genoemd. Dat is iets wat het westen gedaan heeft om zo moslims in hokjes te stoppen en jij doet daar kennelijk aan mee.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zelfs dan heb ik geen idee wat Arabisch betekent gezien de Arabieren ook tot de 4madhabs behoren + salafisme & wahhabisme.
Om het eerste moest ik lachen, om het tweede huillachenquote:Op woensdag 7 maart 2012 21:38 schreef SpikedPsych het volgende:
[..]
Ja maar hij zei dat het niet mag volgens koraan. Een mocro in mijn oude buurt zei dat als je iets slechts doet dat je in hel gaat en dan word je hamburger. Hoe komt hij hierbij !!! Ook was er eentje op mijn basischool die zei dat als je moslim bent en je slaapt met je rug op je bed dat je keel word doorgesneden door een dode man.
Onwetendheid? Kom nou, hij weet dat heus wel.. dat zie je terug in zin reactie en dom is hij ook niet.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:39 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Reageer eens met tact, onwetendheid is geen zonde, je hebt de kans om hem het juiste te leren en dan brand je hem totaal af.
Toen ze het vertelden leken ze heel serieusquote:Op woensdag 7 maart 2012 21:40 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Om het eerste moest ik lachen, om het tweede huillachen
Jij moet echt nooit leraar worden, je zou mijn kinderen een complex aanpraten. Trouwens heb ik nog een interessante lezing van Khalid Yasin over jouw laatste punt.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:39 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Beter je huiswerk doen hoor, aangezien de madhabs niet in strijd zijn met elkaar en geen concurrenten van elkaar zijn, noch wezenlijk van elkaar verschillen. Zie de madhabs als een verstuiving. Verder zijn we allemaal salafisten aangezien wij de voorgangers van de islam volgen... en het wahabisme bestaat niet, noch heeft sheikh Wahab zich ooit zo genoemd. Dat is iets wat het westen gedaan heeft om zo moslims in hokjes te stoppen en jij doet daar kennelijk aan mee.
Mijn mond krulde, net zoals deze smiley.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:38 schreef SpikedPsych het volgende:
[..]
Ja maar hij zei dat het niet mag volgens koraan. Een mocro in mijn oude buurt zei dat als je iets slechts doet dat je in hel gaat en dan word je hamburger. Hoe komt hij hierbij !!! Ook was er eentje op mijn basischool die zei dat als je moslim bent en je slaapt met je rug op je bed dat je keel word doorgesneden door een dode man.
Hoezo? Of ga je nu zeggen dat het Wahabisme bestaat? Je weet toch ook wel dat het smerige westen dat predikaat de ether in heeft geslingerd? Wahab heeft nooit gezegd dat hij een Wahabist is, hij noemde zichzelf altijd moslim.... en vind je het normaal dat het westen zoiets gedaan heeft? Daar heb ik geen enkel respect voor en de harde waarheid mag gezegd worden. Net zoals kinderen ook best mogen weten hoe de propaganda van de vijanden van de islam werken. Alleen zo kan jij ze beschermen tegen de vijanden.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:41 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Jij moet echt nooit leraar worden, je zou mijn kinderen een complex aanpraten. Trouwens heb ik nog een interessante lezing van Khalid Yasin over jouw laatste punt.
Waar zie jij mij ze concurrenten of in strijd met elkaar zeggen? Leg geen woorden in mijn mond, prima dat je me constructief wilt corrigeren, maar namens mij praten is toch wel van een geheel ander orde.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:39 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Beter je huiswerk doen hoor, aangezien de madhabs niet in strijd zijn met elkaar en geen concurrenten van elkaar zijn, noch wezenlijk van elkaar verschillen.
'Salafisten' is ook een Westerse benaming, dat gezegd hebbende. Volgers van de Salaf zijn Tabi-ien, niet salafisten an sich.quote:Verder zijn we allemaal salafisten aangezien wij de voorgangers van de islam volgen...
Uh nee, de moslims zelfs hebben ze de Wahhabi's genoemd, toen Ibn Saud onder religieuze leiding van Sheik Abdel Wahab het Ottomaanse rijk binnen viel en Mekka en Madina veroverde ten koste van de centrale Khilafa in de 19e eeuw ( wat een daad van Koefr is) werden ze vanuit Istanbul Wahhabis genoemd, nog ruim een eeuw voor ze in aanraking kwamen met het Westen.quote:en het wahabisme bestaat niet, noch heeft sheikh Wahab zich ooit zo genoemd. Dat is iets wat het westen gedaan heeft om zo moslims in hokjes te stoppen en jij doet daar kennelijk aan mee.
Zei ik ook niet. Probeer even die lezing te vinden, is namelijk een interessante.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:43 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Hoezo? Of ga je nu zeggen dat het Wahabisme bestaat? Je weet toch ook wel dat het smerige westen dat predikaat de ether in heeft geslingerd? Wahab heeft nooit gezegd dat hij een Wahabist is, hij noemde zichzelf altijd moslim.... en vind je het normaal dat het westen zoiets gedaan heeft? Daar heb ik geen enkel respect voor en de harde waarheid mag gezegd worden. Net zoals kinderen ook best mogen weten hoe de propaganda van de vijanden van de islam werken. Alleen zo kan jij ze beschermen tegen de vijanden.
Ik wil je alvast vertellen dat heel veel mensen uit islamitische bevolkingsgroepen in Nederland zich moslim noemt vanwege een sociale status. Er zijn echter weinig "moslims" die zich echt in het geloof hebben verdiept.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:44 schreef SpikedPsych het volgende:
Er zijn er meer hoor.
Eentje kwam met het verhaal dat joden haram zijn en dat als je vrienden bent met joden dat je naar hel gaat.
Ik weet heus niet welke sheihk wie was en waarom en wanneer mohammed medina had veroverd. Maar ik leef gwn volgens het islam.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:46 schreef o.us het volgende:
[..]
Ik wil je alvast vertellen dat heel veel mensen uit islamitische bevolkingsgroepen zich moslim noemt vanwege een social status. Er zijn echter weinig "moslims" die zich echt in het geloof hebben verdiept.
Haha, of als je kauwgom inslikt dat het botten worden in je maagquote:Op woensdag 7 maart 2012 21:44 schreef SpikedPsych het volgende:
Er zijn er meer hoor.
Eentje kwam met het verhaal dat joden haram zijn en dat als je vrienden bent met joden dat je naar hel gaat.
Klopt, maar het klopt wel weer wat die vriend zei. Het is niet toegestaan om joden en christenen tot je vrienden te maken of hebben. Je mag met ze werken, zaken met ze doen, met ze 'praten' en meer ook niet. Ik weet niet of je het concept van al warah wa al barah kent?quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:46 schreef o.us het volgende:
[..]
Ik wil je alvast vertellen dat heel veel mensen uit islamitische bevolkingsgroepen in Nederland zich moslim noemt vanwege een sociale status. Er zijn echter weinig "moslims" die zich echt in het geloof hebben verdiept.
Is basis man.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:48 schreef SpikedPsych het volgende:
[..]
Ik weet heus niet welke sheihk wie was en waarom en wanneer mohammed medina had veroverd. Maar ik leef gwn volgens het islam.
Welke stad is dat?quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:48 schreef Jellereppe het volgende:
Bij mij in de stad praten ze over een nieuw te bouwen moskee. Je wilt niet weten hoeveel stof dat doet opwaaien. Unbelievable.
Ik snap deels je bezwaar voor het gebruik van betreffende term, maar jij en ik delen niet dezelfde associaties met het woord zoals de non-moslims die het gebruiken om te generaliseren toch? Waarom zouden we dan in godsnaam een probleem er van maken als we er iets anders onder verstaan? De 4 imams hebben hun leer ook nooit een madhab genoemd, sterker nog, ze hebben bergen laten beven om het niet zo ver te laten komen, toch noemen we het vandaag een madhabs.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:47 schreef Maghrebijnse het volgende:
Triggershot, het predikaat Wahabisme is ze gegeven van buitenaf. Het volk noemt zichzelf niet zo, noch heeft AbdulWahab zich ooit zo genoemd. Abdulwahab was gewoon een goede geleerde en heeft zeer goede en nuttige boeken voor en namens de islam geschreven. Ik weiger mee te doen aan het gebruik van salafisme en wahabisme. Jij bent als het goed is ook een salafist, in de zin vand at jij de voorgangers volgt, al 7amdollilah.
quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:48 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Haha, of als je kauwgom inslikt dat het botten worden in je maag
Tiel. Een van de argumenten was dat de gemeente Tiel te behulpzaam is. Terwijl ze vaak wel moeilijk doen over een vergunning voor een dakkapel. Ze zitten pas in de verkennende fase. En al die mensen reageren voordat er maar iets op papier is vastgelegd.quote:
Wel E471, maar dat is een andere zaakquote:Op woensdag 7 maart 2012 21:50 schreef SpikedPsych het volgende:
[..]![]()
Oh wacht deze is lauw, als je brood van nederlandse supermarkt koopt zit er varkensbloed in. Je mag het alleen van islamitische bakker.
Klopt, maar de ongelovigen en niet-moslims wel.. en daarom vind ik wel dat jij nooit begrippen als salafist en wahabisme moet gebruiken in hen bijzijn. Snap je?quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik snap deels je bezwaar voor het gebruik van betreffende term, maar jij en ik delen niet dezelfde associaties met het woord zoals de non-moslims die het gebruiken om te generaliseren toch? Waarom zouden we dan in godsnaam een probleem er van maken als we er iets anders onder verstaan? De 4 imams hebben hun leer ook nooit een madhab genoemd, sterker nog, ze hebben bergen laten beven om het niet zo ver te laten komen, toch noemen we het vandaag een madhabs.
Wanneer ik de Ahl Salaf Volg ben ik een Tabien van de Salaf, niet een Salaf.
Wtf is dat.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:52 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Wel E471, maar dat is een andere zaak
Die verhalen ken ik. En uiteraard 300 kapiteinen op een schip.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:51 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Tiel. Een van de argumenten was dat de gemeente Tiel te behulpzaam is. Terwijl ze vaak wel moeilijk doen over een vergunning voor een dakkapel. Ze zitten pas in de verkennende fase. En al die mensen reageren voordat er maar iets op papier is vastgelegd.
Hoe bedoel je '300 kapiteinen op een schip'?quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Die verhalen ken ik. En uiteraard 300 kapiteinen op een schip.²
goo.gl/COKKRquote:
In de zin van dat iedereen het beter weet, iedereen wil de leiding nemen. Vanuit de groep zelf dan he.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:54 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Hoe bedoel je '300 kapiteinen op een schip'?
Waarom doe jij telkens die emoticon?quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:55 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
In de zin van dat iedereen het beter weet, iedereen wil de leiding nemen. Vanuit de groep zelf dan he.²
Ja.quote:
Onwetendheid heeft een (niet)moslim nooit tegengehouden om te strooien met woorden als takfir, jihad, kufr etc, toch is het een gangbaar gebruik onder vele kringen, wanneer jij zelfde woorden gebruiken, doen wij niet om dat te motiveren, integendeel, om het juist uit te leggen, het falen van een ander zou jou toch niet dusdanig motiveren om jou te weerhouden van relevante zaken?quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:52 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Klopt, maar de ongelovigen en niet-moslims wel.. en daarom vind ik wel dat jij nooit begrippen als salafist en wahabisme moet gebruiken in hen bijzijn. Snap je?
Madhab is wat anders. Madhab is gewoon een arabisch woord voor school van wetgeving. Niets meer en niet minder. Dat is dus niet met elkaar te vergelijken. Volg jij een madhab?
Maar deze moskee is geen optie. Veel te klein. Bij 200 mensen is het al te druk. Daarom is er bij de gemeente aangeklopt. Maar zoals het er nu naar uitziet kan het nog wel eens heel lang duren voordat er een schop in de grond gaat. Klacht hier, bezwaarschriftje daar etc.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:55 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
In de zin van dat iedereen het beter weet, iedereen wil de leiding nemen. Vanuit de groep zelf dan he.²
Waarom en hoe mag je als moslimman wel met een christen trouwen als je niet bevriend mag zijn met ze?quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:49 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Klopt, maar het klopt wel weer wat die vriend zei. Het is niet toegestaan om joden en christenen tot je vrienden te maken of hebben. Je mag met ze werken, zaken met ze doen, met ze 'praten' en meer ook niet. Ik weet niet of je het concept van al warah wa al barah kent?
Ja, maar dat doen velen niet. Vele moslims gaan mee in de hype van salafisten en wahabisten benoemen en ze in hokjes spelen en scharen zich daarmee achter de koefar. Verder, het strooien met jihad en kufr is niet moeilijk, wel moet je er zuinig mee zijn, maar Allah heeft ons duidelijk vertelt wanneer wij de djihaad mogen uitvoeren en ook duidelijk vertelt wanneer iemand behoort tot een koefaar of wanneer een moslim een kufr uitspraak/handeling begaan heeft.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Onwetendheid heeft een (niet)moslim nooit tegengehouden om te strooien met woorden als takfir, jihad, kufr etc, toch is het een gangbaar gebruik onder vele kringen, wanneer jij zelfde woorden gebruiken, doen wij niet om dat te motiveren, integendeel, om het juist uit te leggen, het falen van een ander zou jou toch niet dusdanig motiveren om jou te weerhouden van relevante zaken?
Het ging ook niet om het te vergelijken met Madhab, het ging er om dat de grondleggers er van zichzelf nooit zo genoemd hebben, nog dat wilden, toch gebeurt het regelmatig op geaccepteerde wijzen. Ik volg niet één madhab, meerdere.
Nou ja sorry, ik vind wat 'zij' doen geen maatstaf voor het bepalen voor mijn doen en laten.quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:00 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ja, maar dat doen velen niet. Vele moslims gaan mee in de hype van salafisten en wahabisten benoemen en ze in hokjes spelen en scharen zich daarmee achter de koefar. Verder, het strooien met jihad en kufr is niet moeilijk, wel moet je er zuinig mee zijn, maar Allah heeft ons duidelijk vertelt wanneer wij de djihaad mogen uitvoeren en ook duidelijk vertelt wanneer iemand behoort tot een koefaar of wanneer een moslim een kufr uitspraak/handeling begaan heeft.
Maliki vanuit mijn opvoeding, Shafie vanuit mijn opleiding, niet verwarrend, verlichtend juist.quote:Welke madhabs? En waarom volg je er meerdere? Vind je dat niet juist verwarrend?
Volgens geleerden mag een man niet trouwen met een christen. Dat is iets wat vroeger mocht en nu zeer zeker niet meer, ook omdat bij scheiding kinderen naar de moeder gaan in het westen en daarmee dus de opvoeding en geloof van de moeder krijgen. Vaak gebruiken die Marokkaanse schoffies dat argument om hun keus voor een Hollandse te rationaliseren/recht te praten, hoewel geleerden het zwaar afgekeurd hebben heden ten dage.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:59 schreef o.us het volgende:
[..]
Waarom en hoe mag je als moslimman wel met een christen trouwen als je niet bevriend mag zijn met ze?
Goed punt.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:59 schreef o.us het volgende:
[..]
Waarom en hoe mag je als moslimman wel met een christen trouwen als je niet bevriend mag zijn met ze?
De muziek die ik luister heeft me naar mijn geloof gebracht, tevens werkt dit versterkend voor mijn geloof, of ik een maddhab volg of niet heeft voor mij geen relevantie op dit punt.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |