Beheers jij Elifbasi?quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:28 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Hoe spreek ik die 3 en 7 uit die jij elke keer typt? Ik begrijp dat niet.
Natuurlijk is het een stukje Marokko en onmisbaar voor haar identiteit, maar vind de klanken gewoon bleeh, sorry daarvoor. En Egytisch als Arabisch vind ik al helemaal een grap.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:29 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
De taal? Nou, het Marokkaans-Arabisch is absoluut niet mooi vergeleken met bijvoorbeeld het Egyptisch Arabisch.... dus wat dat betreft... vind het Berbers wel wat hebben hoor en bovendien het is een stukje Marokko.
Ehm, ik ben niet zo lang geleden moslim geworden in de zin van dat ik degelijk weet waar mijn geloof over gaat (hmdl), daarvoor was ik gewoon agnost. Heb aantal jaren les gekregen van een Marokkaanse leraar, dus in die zin mag ik zeggen dat mijn geloofsleer meer in het plaatje van de Arabieren dan van de Turken valt, niet dat er zoveel verschil is.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wtf betekent Arabisch-Islamitisch opgevoed?
Zelfs dan heb ik geen idee wat Arabisch betekent gezien de Arabieren ook tot de 4madhabs behoren + salafisme & wahhabisme.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:32 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ehm, ik ben niet zo lang geleden moslim geworden in de zin van dat ik degelijk weet waar mijn geloof over gaat (hmdl), daarvoor was ik gewoon agnost. Heb aantal jaren les gekregen van een Marokkaanse leraar, dus in die zin mag ik zeggen dat mijn geloofsleer meer in het plaatje van de Arabieren dan van de Turken valt, niet dat er zoveel verschil is.
Ja, dat is het mooi aan Marokko, zoveel verschillende talen ( swassa, sleu7 en imazighen).... eigenlijk kenmerkend voor heel Noord-Afrika. Dat is ook wat Noord-Afrika o.a. zo speciaal maakt. Wat vind je van het Maghrebijns Arabisch? Dat is pas grof vind ik vergeleken met Egyptenaren.. als ik met ze in het Arabisch praat dan schaam ik me voor mijn 'grofheid.'quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Natuurlijk is het een stukje Marokko en onmisbaar voor haar identiteit, maar vind de klanken gewoon bleeh, sorry daarvoor. En Egytisch als Arabisch vind ik al helemaal een grap.
Moslims denken niet in rassen vriend. En ook zijn zij jouw broeders in het geloof, hoe non-praktiserend zij ook moge zijn, of wat voor daden zij ook mogen verrichten. En moslims vieren inderdaad geen verjaardagen, omdat dat een Westerse traditie is.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:33 schreef SpikedPsych het volgende:
K ben zelf ook moslim. Nog een reden om marokkaanse paupers te haten. Ze verzinnen allemaal dingen erbij en dat vertellen ze tegen nederlanders om mensen tel laten walgen van de islam. Ik ken zon mocro die zegt dat hij geen verjaardagsfeest geeft omdat hij moslim is.
Serieus, wtf.
Ik kan eerder zeggen, wtf met jou? Je doet alsof het vieren van verjaardagen een normaal iets is, een vanzelfsprekenheid. Dan maak ik me ernstige zorgen over jou, want dat is het niet en dat weet je hopelijk ook wel? Islamitisch gezien is het vieren van verjaardagen en andere feesten ( op de 2 islamitische feesten na) haram.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:33 schreef SpikedPsych het volgende:
K ben zelf ook moslim. Nog een reden om marokkaanse paupers te haten. Ze verzinnen allemaal dingen erbij en dat vertellen ze tegen nederlanders om mensen tel laten walgen van de islam. Ik ken zon mocro die zegt dat hij geen verjaardagsfeest geeft omdat hij moslim is.
Serieus, wtf.
Lastig om zo een unieke mooiheid te noemen, meeste Islamitische landen zijn in taal en cultuur net zo divers als Marokko als je het mij vraagt, ook lang niet alleen Noord Afrika, heel de moslimwereld eigenlijkquote:Op woensdag 7 maart 2012 21:35 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ja, dat is het mooi aan Marokko, zoveel verschillende talen ( swassa, sleu7 en imazighen).... eigenlijk kenmerkend voor heel Noord-Afrika. Dat is ook wat Noord-Afrika o.a. zo speciaal maakt. Wat vind je van het Maghrebijns Arabisch? Dat is pas grof vind ik vergeleken met Egyptenaren.. als ik met ze in het Arabisch praat dan schaam ik me voor mijn 'grofheid.'
Ja maar hij zei dat het niet mag volgens koraan. Een mocro in mijn oude buurt zei dat als je iets slechts doet dat je in hel gaat en dan word je hamburger. Hoe komt hij hierbij !!! Ook was er eentje op mijn basischool die zei dat als je moslim bent en je slaapt met je rug op je bed dat je keel word doorgesneden door een dode man.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:35 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Moslims denken niet in rassen vriend. En ook zijn zij jouw broeders in het geloof, hoe non-praktiserend zij ook moge zijn, of wat voor daden zij ook mogen verrichten. En moslims vieren inderdaad geen verjaardagen, omdat dat een Westerse traditie is.
Reageer eens met tact, onwetendheid is geen zonde, je hebt de kans om hem het juiste te leren en dan brand je hem totaal af.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:37 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ik kan eerder zeggen, wtf met jou? Je doet alsof het vieren van verjaardagen een normaal iets is, een vanzelfsprekenheid. Dan maak ik me ernstige zorgen over jou, want dat is het niet en dat weet je hopelijk ook wel? Islamitisch gezien is het vieren van verjaardagen en andere feesten ( op de 2 islamitische feesten na) haram.
Beter je huiswerk doen hoor, aangezien de madhabs niet in strijd zijn met elkaar en geen concurrenten van elkaar zijn, noch wezenlijk van elkaar verschillen. Zie de madhabs als een verstuiving. Verder zijn we allemaal salafisten aangezien wij de voorgangers van de islam volgen... en het wahabisme bestaat niet, noch heeft sheikh Wahab zich ooit zo genoemd. Dat is iets wat het westen gedaan heeft om zo moslims in hokjes te stoppen en jij doet daar kennelijk aan mee.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zelfs dan heb ik geen idee wat Arabisch betekent gezien de Arabieren ook tot de 4madhabs behoren + salafisme & wahhabisme.
Om het eerste moest ik lachen, om het tweede huillachenquote:Op woensdag 7 maart 2012 21:38 schreef SpikedPsych het volgende:
[..]
Ja maar hij zei dat het niet mag volgens koraan. Een mocro in mijn oude buurt zei dat als je iets slechts doet dat je in hel gaat en dan word je hamburger. Hoe komt hij hierbij !!! Ook was er eentje op mijn basischool die zei dat als je moslim bent en je slaapt met je rug op je bed dat je keel word doorgesneden door een dode man.
Onwetendheid? Kom nou, hij weet dat heus wel.. dat zie je terug in zin reactie en dom is hij ook niet.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:39 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Reageer eens met tact, onwetendheid is geen zonde, je hebt de kans om hem het juiste te leren en dan brand je hem totaal af.
Toen ze het vertelden leken ze heel serieusquote:Op woensdag 7 maart 2012 21:40 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Om het eerste moest ik lachen, om het tweede huillachen
Jij moet echt nooit leraar worden, je zou mijn kinderen een complex aanpraten. Trouwens heb ik nog een interessante lezing van Khalid Yasin over jouw laatste punt.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:39 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Beter je huiswerk doen hoor, aangezien de madhabs niet in strijd zijn met elkaar en geen concurrenten van elkaar zijn, noch wezenlijk van elkaar verschillen. Zie de madhabs als een verstuiving. Verder zijn we allemaal salafisten aangezien wij de voorgangers van de islam volgen... en het wahabisme bestaat niet, noch heeft sheikh Wahab zich ooit zo genoemd. Dat is iets wat het westen gedaan heeft om zo moslims in hokjes te stoppen en jij doet daar kennelijk aan mee.
Mijn mond krulde, net zoals deze smiley.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:38 schreef SpikedPsych het volgende:
[..]
Ja maar hij zei dat het niet mag volgens koraan. Een mocro in mijn oude buurt zei dat als je iets slechts doet dat je in hel gaat en dan word je hamburger. Hoe komt hij hierbij !!! Ook was er eentje op mijn basischool die zei dat als je moslim bent en je slaapt met je rug op je bed dat je keel word doorgesneden door een dode man.
Hoezo? Of ga je nu zeggen dat het Wahabisme bestaat? Je weet toch ook wel dat het smerige westen dat predikaat de ether in heeft geslingerd? Wahab heeft nooit gezegd dat hij een Wahabist is, hij noemde zichzelf altijd moslim.... en vind je het normaal dat het westen zoiets gedaan heeft? Daar heb ik geen enkel respect voor en de harde waarheid mag gezegd worden. Net zoals kinderen ook best mogen weten hoe de propaganda van de vijanden van de islam werken. Alleen zo kan jij ze beschermen tegen de vijanden.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:41 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Jij moet echt nooit leraar worden, je zou mijn kinderen een complex aanpraten. Trouwens heb ik nog een interessante lezing van Khalid Yasin over jouw laatste punt.
Waar zie jij mij ze concurrenten of in strijd met elkaar zeggen? Leg geen woorden in mijn mond, prima dat je me constructief wilt corrigeren, maar namens mij praten is toch wel van een geheel ander orde.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:39 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Beter je huiswerk doen hoor, aangezien de madhabs niet in strijd zijn met elkaar en geen concurrenten van elkaar zijn, noch wezenlijk van elkaar verschillen.
'Salafisten' is ook een Westerse benaming, dat gezegd hebbende. Volgers van de Salaf zijn Tabi-ien, niet salafisten an sich.quote:Verder zijn we allemaal salafisten aangezien wij de voorgangers van de islam volgen...
Uh nee, de moslims zelfs hebben ze de Wahhabi's genoemd, toen Ibn Saud onder religieuze leiding van Sheik Abdel Wahab het Ottomaanse rijk binnen viel en Mekka en Madina veroverde ten koste van de centrale Khilafa in de 19e eeuw ( wat een daad van Koefr is) werden ze vanuit Istanbul Wahhabis genoemd, nog ruim een eeuw voor ze in aanraking kwamen met het Westen.quote:en het wahabisme bestaat niet, noch heeft sheikh Wahab zich ooit zo genoemd. Dat is iets wat het westen gedaan heeft om zo moslims in hokjes te stoppen en jij doet daar kennelijk aan mee.
Zei ik ook niet. Probeer even die lezing te vinden, is namelijk een interessante.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:43 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Hoezo? Of ga je nu zeggen dat het Wahabisme bestaat? Je weet toch ook wel dat het smerige westen dat predikaat de ether in heeft geslingerd? Wahab heeft nooit gezegd dat hij een Wahabist is, hij noemde zichzelf altijd moslim.... en vind je het normaal dat het westen zoiets gedaan heeft? Daar heb ik geen enkel respect voor en de harde waarheid mag gezegd worden. Net zoals kinderen ook best mogen weten hoe de propaganda van de vijanden van de islam werken. Alleen zo kan jij ze beschermen tegen de vijanden.
Ik wil je alvast vertellen dat heel veel mensen uit islamitische bevolkingsgroepen in Nederland zich moslim noemt vanwege een sociale status. Er zijn echter weinig "moslims" die zich echt in het geloof hebben verdiept.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:44 schreef SpikedPsych het volgende:
Er zijn er meer hoor.
Eentje kwam met het verhaal dat joden haram zijn en dat als je vrienden bent met joden dat je naar hel gaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |