abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 maart 2012 @ 21:48:15 #176
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_108841610
Bij mij in de stad praten ze over een nieuw te bouwen moskee. Je wilt niet weten hoeveel stof dat doet opwaaien. Unbelievable. :|W
pi_108841613
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 21:46 schreef o.us het volgende:

[..]

Ik wil je alvast vertellen dat heel veel mensen uit islamitische bevolkingsgroepen zich moslim noemt vanwege een social status. Er zijn echter weinig "moslims" die zich echt in het geloof hebben verdiept.
Ik weet heus niet welke sheihk wie was en waarom en wanneer mohammed medina had veroverd. Maar ik leef gwn volgens het islam.
Je moeder
pi_108841651
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 21:44 schreef SpikedPsych het volgende:
Er zijn er meer hoor.
Eentje kwam met het verhaal dat joden haram zijn en dat als je vrienden bent met joden dat je naar hel gaat.
Haha, of als je kauwgom inslikt dat het botten worden in je maag :')
pi_108841694
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 21:46 schreef o.us het volgende:

[..]

Ik wil je alvast vertellen dat heel veel mensen uit islamitische bevolkingsgroepen in Nederland zich moslim noemt vanwege een sociale status. Er zijn echter weinig "moslims" die zich echt in het geloof hebben verdiept.
Klopt, maar het klopt wel weer wat die vriend zei. Het is niet toegestaan om joden en christenen tot je vrienden te maken of hebben. Je mag met ze werken, zaken met ze doen, met ze 'praten' en meer ook niet. Ik weet niet of je het concept van al warah wa al barah kent?
pi_108841716
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2012 21:48 schreef SpikedPsych het volgende:

[..]

Ik weet heus niet welke sheihk wie was en waarom en wanneer mohammed medina had veroverd. Maar ik leef gwn volgens het islam.
Is basis man.
  woensdag 7 maart 2012 @ 21:50:05 #181
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_108841731
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 21:48 schreef Jellereppe het volgende:
Bij mij in de stad praten ze over een nieuw te bouwen moskee. Je wilt niet weten hoeveel stof dat doet opwaaien. Unbelievable. :|W
Welke stad is dat? :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_108841766
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 21:47 schreef Maghrebijnse het volgende:
Triggershot, het predikaat Wahabisme is ze gegeven van buitenaf. Het volk noemt zichzelf niet zo, noch heeft AbdulWahab zich ooit zo genoemd. Abdulwahab was gewoon een goede geleerde en heeft zeer goede en nuttige boeken voor en namens de islam geschreven. Ik weiger mee te doen aan het gebruik van salafisme en wahabisme. Jij bent als het goed is ook een salafist, in de zin vand at jij de voorgangers volgt, al 7amdollilah.
Ik snap deels je bezwaar voor het gebruik van betreffende term, maar jij en ik delen niet dezelfde associaties met het woord zoals de non-moslims die het gebruiken om te generaliseren toch? Waarom zouden we dan in godsnaam een probleem er van maken als we er iets anders onder verstaan? De 4 imams hebben hun leer ook nooit een madhab genoemd, sterker nog, ze hebben bergen laten beven om het niet zo ver te laten komen, toch noemen we het vandaag een madhabs.

Wanneer ik de Ahl Salaf Volg ben ik een Tabien van de Salaf, niet een Salaf. :)
pi_108841784
quote:
8s.gif Op woensdag 7 maart 2012 21:48 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Haha, of als je kauwgom inslikt dat het botten worden in je maag :')
_O- _O-

Oh wacht deze is lauw, als je brood van nederlandse supermarkt koopt zit er varkensbloed in. Je mag het alleen van islamitische bakker.
Je moeder
  woensdag 7 maart 2012 @ 21:51:58 #184
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_108841859
quote:
15s.gif Op woensdag 7 maart 2012 21:50 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Welke stad is dat? :{

Tiel. Een van de argumenten was dat de gemeente Tiel te behulpzaam is. Terwijl ze vaak wel moeilijk doen over een vergunning voor een dakkapel. Ze zitten pas in de verkennende fase. En al die mensen reageren voordat er maar iets op papier is vastgelegd. :')
pi_108841871
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2012 21:50 schreef SpikedPsych het volgende:

[..]

_O- _O-

Oh wacht deze is lauw, als je brood van nederlandse supermarkt koopt zit er varkensbloed in. Je mag het alleen van islamitische bakker.
Wel E471, maar dat is een andere zaak :P
pi_108841918
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 21:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik snap deels je bezwaar voor het gebruik van betreffende term, maar jij en ik delen niet dezelfde associaties met het woord zoals de non-moslims die het gebruiken om te generaliseren toch? Waarom zouden we dan in godsnaam een probleem er van maken als we er iets anders onder verstaan? De 4 imams hebben hun leer ook nooit een madhab genoemd, sterker nog, ze hebben bergen laten beven om het niet zo ver te laten komen, toch noemen we het vandaag een madhabs.

Wanneer ik de Ahl Salaf Volg ben ik een Tabien van de Salaf, niet een Salaf. :)
Klopt, maar de ongelovigen en niet-moslims wel.. en daarom vind ik wel dat jij nooit begrippen als salafist en wahabisme moet gebruiken in hen bijzijn. Snap je?

Madhab is wat anders. Madhab is gewoon een arabisch woord voor school van wetgeving. Niets meer en niet minder. Dat is dus niet met elkaar te vergelijken. Volg jij een madhab?
pi_108841933
quote:
8s.gif Op woensdag 7 maart 2012 21:52 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Wel E471, maar dat is een andere zaak :P
Wtf is dat.
Je moeder
  woensdag 7 maart 2012 @ 21:53:18 #188
13462 BansheeBoy
pi_108841949
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 21:51 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Tiel. Een van de argumenten was dat de gemeente Tiel te behulpzaam is. Terwijl ze vaak wel moeilijk doen over een vergunning voor een dakkapel. Ze zitten pas in de verkennende fase. En al die mensen reageren voordat er maar iets op papier is vastgelegd. :')
Die verhalen ken ik. En uiteraard 300 kapiteinen op een schip. :')

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  woensdag 7 maart 2012 @ 21:54:21 #189
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_108842013
quote:
15s.gif Op woensdag 7 maart 2012 21:53 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Die verhalen ken ik. En uiteraard 300 kapiteinen op een schip. :')

Hoe bedoel je '300 kapiteinen op een schip'? :P
pi_108842037
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2012 21:53 schreef SpikedPsych het volgende:

[..]

Wtf is dat.
goo.gl/COKKR

Geen zorgen trouwens, mag je gewoon eten, tot op dat punt afgebroken is het niet haram meer. HEB IK ME LATEN VERTELLEN, voordat ik aangevallen word door Maghrebijnse.
  woensdag 7 maart 2012 @ 21:55:08 #191
13462 BansheeBoy
pi_108842067
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 21:54 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Hoe bedoel je '300 kapiteinen op een schip'? :P
In de zin van dat iedereen het beter weet, iedereen wil de leiding nemen. Vanuit de groep zelf dan he. :{

pi_108842082
quote:
15s.gif Op woensdag 7 maart 2012 21:55 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

In de zin van dat iedereen het beter weet, iedereen wil de leiding nemen. Vanuit de groep zelf dan he. :{

Waarom doe jij telkens die emoticon?

quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 21:41 schreef Maghrebijnse het volgende:
Arcadia, luister jij muziek?
Ja.
pi_108842202
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 21:52 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Klopt, maar de ongelovigen en niet-moslims wel.. en daarom vind ik wel dat jij nooit begrippen als salafist en wahabisme moet gebruiken in hen bijzijn. Snap je?

Madhab is wat anders. Madhab is gewoon een arabisch woord voor school van wetgeving. Niets meer en niet minder. Dat is dus niet met elkaar te vergelijken. Volg jij een madhab?
Onwetendheid heeft een (niet)moslim nooit tegengehouden om te strooien met woorden als takfir, jihad, kufr etc, toch is het een gangbaar gebruik onder vele kringen, wanneer jij zelfde woorden gebruiken, doen wij niet om dat te motiveren, integendeel, om het juist uit te leggen, het falen van een ander zou jou toch niet dusdanig motiveren om jou te weerhouden van relevante zaken?

Het ging ook niet om het te vergelijken met Madhab, het ging er om dat de grondleggers er van zichzelf nooit zo genoemd hebben, nog dat wilden, toch gebeurt het regelmatig op geaccepteerde wijzen. Ik volg niet één madhab, meerdere. :)
pi_108842217
Arcadia, volg jij ook een madhab?
  woensdag 7 maart 2012 @ 21:59:00 #195
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_108842291
quote:
15s.gif Op woensdag 7 maart 2012 21:55 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Maar deze moskee is geen optie. Veel te klein. Bij 200 mensen is het al te druk. Daarom is er bij de gemeente aangeklopt. Maar zoals het er nu naar uitziet kan het nog wel eens heel lang duren voordat er een schop in de grond gaat. Klacht hier, bezwaarschriftje daar etc. :|W
  woensdag 7 maart 2012 @ 21:59:44 #196
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_108842337
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 21:49 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Klopt, maar het klopt wel weer wat die vriend zei. Het is niet toegestaan om joden en christenen tot je vrienden te maken of hebben. Je mag met ze werken, zaken met ze doen, met ze 'praten' en meer ook niet. Ik weet niet of je het concept van al warah wa al barah kent?
Waarom en hoe mag je als moslimman wel met een christen trouwen als je niet bevriend mag zijn met ze?
Feyenoord Rotterdam
pi_108842360
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 21:57 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Onwetendheid heeft een (niet)moslim nooit tegengehouden om te strooien met woorden als takfir, jihad, kufr etc, toch is het een gangbaar gebruik onder vele kringen, wanneer jij zelfde woorden gebruiken, doen wij niet om dat te motiveren, integendeel, om het juist uit te leggen, het falen van een ander zou jou toch niet dusdanig motiveren om jou te weerhouden van relevante zaken?

Het ging ook niet om het te vergelijken met Madhab, het ging er om dat de grondleggers er van zichzelf nooit zo genoemd hebben, nog dat wilden, toch gebeurt het regelmatig op geaccepteerde wijzen. Ik volg niet één madhab, meerdere. :)
Ja, maar dat doen velen niet. Vele moslims gaan mee in de hype van salafisten en wahabisten benoemen en ze in hokjes spelen en scharen zich daarmee achter de koefar. Verder, het strooien met jihad en kufr is niet moeilijk, wel moet je er zuinig mee zijn, maar Allah heeft ons duidelijk vertelt wanneer wij de djihaad mogen uitvoeren en ook duidelijk vertelt wanneer iemand behoort tot een koefaar of wanneer een moslim een kufr uitspraak/handeling begaan heeft.

Welke madhabs? En waarom volg je er meerdere? Vind je dat niet juist verwarrend?
pi_108842528
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 22:00 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ja, maar dat doen velen niet. Vele moslims gaan mee in de hype van salafisten en wahabisten benoemen en ze in hokjes spelen en scharen zich daarmee achter de koefar. Verder, het strooien met jihad en kufr is niet moeilijk, wel moet je er zuinig mee zijn, maar Allah heeft ons duidelijk vertelt wanneer wij de djihaad mogen uitvoeren en ook duidelijk vertelt wanneer iemand behoort tot een koefaar of wanneer een moslim een kufr uitspraak/handeling begaan heeft.
Nou ja sorry, ik vind wat 'zij' doen geen maatstaf voor het bepalen voor mijn doen en laten.

quote:
Welke madhabs? En waarom volg je er meerdere? Vind je dat niet juist verwarrend?
Maliki vanuit mijn opvoeding, Shafie vanuit mijn opleiding, niet verwarrend, verlichtend juist.
pi_108842552
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 21:59 schreef o.us het volgende:

[..]

Waarom en hoe mag je als moslimman wel met een christen trouwen als je niet bevriend mag zijn met ze?
Volgens geleerden mag een man niet trouwen met een christen. Dat is iets wat vroeger mocht en nu zeer zeker niet meer, ook omdat bij scheiding kinderen naar de moeder gaan in het westen en daarmee dus de opvoeding en geloof van de moeder krijgen. Vaak gebruiken die Marokkaanse schoffies dat argument om hun keus voor een Hollandse te rationaliseren/recht te praten, hoewel geleerden het zwaar afgekeurd hebben heden ten dage.

Maar nogmaals, het is een moslim niet toegestaan hen tot je vrienden te nemen. Je mag er mee praten, mee werken.. maar meer ook niet. Dat is ons duidelijk uitgelegd, in het concept van al warah wa al barah en Allah weet wat goed voor ons.
pi_108842584
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 21:59 schreef o.us het volgende:

[..]

Goed punt.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 21:57 schreef Maghrebijnse het volgende:
Arcadia, volg jij ook een madhab?
De muziek die ik luister heeft me naar mijn geloof gebracht, tevens werkt dit versterkend voor mijn geloof, of ik een maddhab volg of niet heeft voor mij geen relevantie op dit punt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')