magie is haramquote:Op woensdag 7 maart 2012 22:43 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ja, maar subhana'Allah... Isha bid ik altijd laat in de nacht... omdat ik vind dat het iets magisch heeft om nog laat in de nacht te bidden, terwijl iedereen slaapt. En jullie houden me af.. ik ga nu echt, grrrrrrr!
Dat heeft voor heel veel bid3a's gezorgd.quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:43 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ja, maar subhana'Allah... Isha bid ik altijd laat in de nacht... omdat ik vind dat het iets magisch heeft om nog laat in de nacht te bidden, terwijl iedereen slaapt. En jullie houden me af.. ik ga nu echt, grrrrrrr!
Mijn vrouw is gek op die serie. Gaat over het Ottomaanse Rijk toch? Die vrouwen lopen er m.i. te schaars gekleed bij.quote:
Correctie, Fajr en Asr bedoel je. Daarom hecht ik aan die twee gebeden heeeeel veel waarde!quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:43 schreef Triggershot het volgende:
Sterker nog: Er is een Hadith waarin Profeet saws zegt dat het bidden van Isha en Fadjr het zwaarst is voor munafiqien.
Nee, al-bardayn zijn isha en el fajr.quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:45 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Correctie, Fajr en Asr bedoel je. Daarom hecht ik aan die twee gebeden heeeeel veel waarde!
Nee, Fajr en Isha, het eerste en laatste gebed conform de hadiths.quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:45 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Correctie, Fajr en Asr bedoel je. Daarom hecht ik aan die twee gebeden heeeeel veel waarde!
hey wij houden je hier niet vast dus geef ons aub niet de schuld dat je nog niet gebeden hebtquote:Op woensdag 7 maart 2012 22:45 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
educatie over de vele aspecten van de islam van geloofsgenoten ish'allahquote:Op woensdag 7 maart 2012 22:46 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Olm, ik begrijp echt niet wat jij in dit topic komt zoeken behalve problemen
En daarom dat je in het vorige topic fullblown Turken aan het beledigen was?quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:48 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
educatie over de vele aspecten van de islam van geloofsgenoten ish'allah
quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:48 schreef Maghrebijnse het volgende:
In een hadeeth zei de profeet dat Fajr en Asr een bijzonde status hebben.
Daar heb ik het over.quote:Narrated Abu Hurairah [radhi-yAllahu 'anhu]
The Prophet [sal-Allahu 'alayhi wa sallam] said,
"No Salat (prayer) is more heavy (harder) for the hypocrites than the Fajr and the 'Isha prayer; but if they knew the reward for these Salat (prayers) at their respective times, they would certainly present themselves (in the mosques) even if they had to crawl."
Bukhari, Muslim
Er is een sahih hadeeth die zegt dat diegene die salat El-Asr niet heeft gebeden, al zijn goede daden zullen verloren gaan. Ook in de Koran wordt "salat Al Woesta" genoemd, het middelste gebed.quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:48 schreef Maghrebijnse het volgende:
In een hadeeth zei de profeet dat Fajr en Asr een bijzonde status hebben.
jij begonquote:Op woensdag 7 maart 2012 22:49 schreef Arcadia het volgende:
[..]
En daarom dat je in het vorige topic fullblown Turken aan het beledigen was?
Deze hadith komt uit Buchari en Muslim, dus Muttawafaq Aleyh.quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:51 schreef Maghrebijnse het volgende:
Vreemd Trigger, daar waar Buchari en andere hadeeths het allemaal hebben over Fajr en Asr... en ook alle geleerden allemaal hoor hameren over Fajr en Asr, van welk madhab/stroming dan ook. Volgens mij klopt het niet hoor. Fajr en Asr hebben een speciaal status en geen Isha.
Inderdaad, salat woestanieya.... en Asr en Fajr zijn belangrijk om die op tijd te verrichten. Rest natuurlijk ook, maar deze twee hebben een specialere status.quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:50 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Er is een sahih hadeeth die zegt dat diegene die salat El-Asr niet heeft gebeden, al zijn goede daden zullen verloren gaan. Ook in de Koran wordt "salat Al Woesta" genoemd, het middelste gebed.²
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |