oh dat deed mijn oudste ook, die wilde ineens ook een beetje baby zijn. Ik maakte er een showtje van, mocht ze bij me op schoot liggen zoals een baby en kreeg ze flesje en dezelfde gekke toestandjes doen enzo. Ze vond het prachtigquote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:08 schreef Bleie het volgende:
Ik val ook weer eens even binnen, wat gaat t hard hier zeg!
Tot nu toe nemen we alleen tijdelijk woorden over van de peuter. Zo hadden we een tijdlang 'manna' (banaan) en 'simmakaas' (pindakaas), maar die zegt ze nu allang goed. Op dit moment heeft ze geloof ik alleen 'beneden', wat ze uitspreekt als iets wat lijkt op 'leire'. Die gebruiken wij niet.
Het is ook erg in om ons bij de voornamen te noemen ipv papa en mama. Ben ik niet heel gelukkig mee...
Wickie: naar dat ze zo heftig reageerde! Misschien inderdaad toch maar even doorzetten? Mijnes heeft nooit een speen gehad, dus ik weet niet goed hoe gehecht een kindje eraan raakt.
Ik wil haar wel eindelijk écht van de flesjes af hebben. Sinds de baby er is, wil ze daar weer veel vaker uit drinken, en manlief geeft haar daar nogal eens haar zin in. Nu dus haar flessen in een kast gezet waar ze ze niet kan zien. Toch nog maar niet helemaal weggedaan... (ik heb heel neurotisch nieuwe flessen gekocht voor de baby...)
Ow, dat doet Senna ook!quote:Op dinsdag 6 maart 2012 14:24 schreef Ssserpente het volgende:
Haha, zelfs Lente doet het, en die heeft niet eens een kleiner broertje of zusje.
Als je zegt dat ze een peutertje is, roept ze standaard: "Nee! Ik is een groot baby'tje!"
quote:Op dinsdag 6 maart 2012 14:50 schreef mignonne het volgende:
ja dat denk ik ook idd, dat ze zich ineens beseffen dat er een verschil is tussen groot en klein enzo. Ieder kind doet dat denk ik, mn buurjongetje deed het ook iig en die heeft ook geen siblings. Maar als er een broertje of zusje komt dan wordt het kind in kwestie natuurlijk wel in 1 keer met de neus op de feiten gedrukt. Het was hier echt iets wat zn intrede deed zo'n beetje aansluitend op de kraamweek![]()
Maar ik vond het wel een drollige fase![]()
gaf mij en B. de gelegenheid om ongegeneerd te knuffelen en te tutten met onze grote![]()
mn kleine heeft nu het actief zelf kusjes geven helemaal ontdekt en ik was vergeten hoe leuk ik die fase vond bij grote.ze wil ook kusjes geven aan grote die dan hard zuchtend dr spel onderbreekt, een kusje geeft en weer verder speelt
Ah, tnx... maar idd net besteld. (voor 8 euro incl. bezorgen, dus geen ramp)...quote:Op woensdag 7 maart 2012 09:49 schreef Ssserpente het volgende:
Oh Estrys, ik lees je post nu pas. Wat kut, zeg. Ik vind het ook juist heel inventief van je! Helpt het niet om m beter voor te bereiden? Ik vertel Lente s avonds al wat we de volgende dag gaan doen en met wie. Heb het idee dat dat een hoor scheelt in de acceptatie.
Wauw, dat kwartje viel snel bij Minke! Heb je m al besteld? Ik heb hier nl ook drie dvd's van de Kleine Prinses. Wil ze best opsturen zodat je ze kunt kopiëren.
Ik begrijp heel goed waarvoor het dient.quote:Op woensdag 7 maart 2012 10:08 schreef Estrys het volgende:
Ja, het is een vreselijk ding maar als je zo'n knap kind hebt als wij dan moet je iets![]()
Ssserpente dat ding zit aan de bril vast, kan je in- en uitklappen. Zorgt ervoor dat hij niet over de bril piest.
Helpt het om te voorkomen dat hij NOG knapper wordt?quote:Op woensdag 7 maart 2012 10:08 schreef Estrys het volgende:
Ja, het is een vreselijk ding maar als je zo'n knap kind hebt als wij dan moet je iets![]()
Ssserpente dat ding zit aan de bril vast, kan je in- en uitklappen. Zorgt ervoor dat hij niet over de bril piest.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
Ja na de meivakantie of zomervakantie. Dit mochten we met de klas besluiten. Volgende week de eerste voorlichtingavond op andere school. Helaas voor hem misschien ook andere bso.quote:Op woensdag 7 maart 2012 10:29 schreef Lijnloos het volgende:
oh Meimel, da's ruk! Moet ie vanaf volgend schooljaar al?
Wat goed!!quote:Op woensdag 7 maart 2012 10:34 schreef miss_sly het volgende:
Nouhou, mijn meisje wordt ook al groot dat ze helemaal zelfstandig zonder hulp naar de wc kan!
Och, dat kan die van mij ook. Om daar vervolgens een rol wc-papier in de pot te smijten en het zeeppompje leeg te drukken.quote:Op woensdag 7 maart 2012 10:34 schreef miss_sly het volgende:
Nouhou, mijn meisje wordt ook al groot dat ze helemaal zelfstandig zonder hulp naar de wc kan!
Wheoi Senna!!!quote:Op woensdag 7 maart 2012 10:34 schreef miss_sly het volgende:
Ja maar, ik had al twee keer verteld hoe netjes ze dat allemaal doet, en iedereen leest erover heenquote:Op woensdag 7 maart 2012 10:36 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Och, dat kan die van mij ook. Om daar vervolgens een rol wc-papier in de pot te smijten en het zeeppompje leeg te drukken.
Joh, Senna is gewoon zo goed dat het ons niet verbaastquote:Op woensdag 7 maart 2012 10:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja maar, ik had al twee keer verteld hoe netjes ze dat allemaal doet, en iedereen leest erover heen
quote:Op woensdag 7 maart 2012 10:34 schreef miss_sly het volgende:
Mij verbaast ze regelmatig, hoorquote:Op woensdag 7 maart 2012 10:50 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Joh, Senna is gewoon zo goed dat het ons niet verbaast![]()
Ja maar, dan kan ik hier nooit eens juichen. Tenminste, dat kan wel, maar als niemand dan verbaasd is en even meejuicht, is ook niet heel leukquote:Op woensdag 7 maart 2012 11:22 schreef Ssserpente het volgende:
Als het gaat om ontwikkeling verbaast Senna mij niet meer, Miss. Die gaat als een speer, da's algemeen bekend. Zo verbaas ik me ook niet meer als ik haar of Isabeau hoor praten. Maar het blijft knap natuurlijk!
*Sprint naar FB* Argh, doet het niet.quote:Op woensdag 7 maart 2012 11:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja maar, dan kan ik hier nooit eens juichen. Tenminste, dat kan wel, maar als niemand dan verbaasd is en even meejuicht, is ook niet heel leuk
Hebben jullie trouwens het ontzettend leuke filmpje van mijn dansende kleine op facebook gezien?
ik heb je facebook nietquote:Op woensdag 7 maart 2012 11:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja maar, dan kan ik hier nooit eens juichen. Tenminste, dat kan wel, maar als niemand dan verbaasd is en even meejuicht, is ook niet heel leuk
Hebben jullie trouwens het ontzettend leuke filmpje van mijn dansende kleine op facebook gezien?
En dát zijn dus de skills waarmee je verder komt in het leven!quote:Op woensdag 7 maart 2012 12:40 schreef Asyniur het volgende:
Mijn peuter zegt nog weinig/niks maar hij kan wel de Zwitserse vlag aanwijzen, hoe miniscuul klein ook!
LOLquote:Op woensdag 7 maart 2012 12:40 schreef Asyniur het volgende:
Mijn peuter zegt nog weinig/niks maar hij kan wel de Zwitserse vlag aanwijzen, hoe miniscuul klein ook!
quote:Op woensdag 7 maart 2012 13:39 schreef simmu het volgende:
olie deed de truc![]()
namens bobby: bedankt!![]()
beest zal ook niet weglopen ofzo he
SPOILER: *Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
quote:Op woensdag 7 maart 2012 19:23 schreef simmu het volgende:
sangdrax heeft nu na 3 jaar kinderen eindelijk de les geleerd. over waarom ik echt niet wil hebben dat de kinderen met de katjes kutten zonder toezicht. jammer genoeg ging die les de harde manier en loopt er nu een ravi met krassen op het gezicht. *
ravi is vanmiddag na een ruzie met selene ook tegen de verwarming geknald en met het naar bed gaan liep hij tegen een deur aan
i kid you not, dit is echt niet onze dag![]()
editSPOILER: *Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ps: het zijn geen diepe krassen hoor! onze katjes zijn oprecht heel kindvriendelijk. allemaal. zo zijn ze dan ook wel weer. maar toch. een krabbel is een krabbel. ravi verdiende het wel, maar het is onze taak om te zorgen dat de kinderen domweg niet in zo'n situatie komen
edit
of je quote het
[ Bericht 1% gewijzigd door simmu op 07-03-2012 19:43:29 ]Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
Ha, mijn peuter had zondag oma aan de telefoon in de auto en oma kon precies horen wanneer we in Amersfoort langs de IKEA redenquote:Op woensdag 7 maart 2012 12:40 schreef Asyniur het volgende:
Gefeliciteerd en welkom! Wat een knappe peuter is je zoon.quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:59 schreef leonieke het volgende:
Ik kom me hier ook melden met ThomasAfgelopen zaterdag had hij zijn verjaardagsfeestje waar hij zich uiteraard kostelijk geamuseerd heeft met zijn neefjes en nichtjes. Het huis was een bende, maar dat kon de pret niet drukken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een lekker dessertje kon er ook wel in
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En afgelopen maandag heeft hij voor de eerste keer op het potje geplast bij de onthaalmoeder. Je moet iets als je jarig bent
Haha, die horen wij ook standaard als we daar rijdenquote:Op woensdag 7 maart 2012 21:57 schreef Troel het volgende:
[..]
Ha, mijn peuter had zondag oma aan de telefoon in de auto en oma kon precies horen wanneer we in Amersfoort langs de IKEA reden
selene wil ook nog niet hoor, en die wordt in augustus al 4quote:Op donderdag 8 maart 2012 07:55 schreef Estrys het volgende:
Mijn peuter is 3 jaar en 3 maanden en er is nog geen zicht op zindelijkheid. Je mag wel bij ons clubje Bleie. Van knappe kinderen met een luier.
quote:Op donderdag 8 maart 2012 09:52 schreef simmu het volgende:
mijn jongste liet vanochtend de halve psz smelten door eerst gezellig bij de rest aan te schuiven (het was selene's beurt vandaag, die hebben een andere start dan de kleintjesgroep) en vervolgens netjes alles weer in te leveren, zijn zusje een kusje te geven () en vervolgens zonder morren mee naar huis
Nou, ik herken het wel, hoor! Ivan vindt het niet fijn om in zijn blote billen te lopen. Gister heeft hij voor het eerst op het potje geplast, op het kinderdagverblijf. Hij plaste nog over z'n broek heen ook.quote:Op donderdag 8 maart 2012 05:52 schreef Bleie het volgende:
Ik ben lichtelijk jaloers op alle zindelijkheidsverhalen... Mijn peuter wil al een half jaar lang (serieus, al sinds rond haar verjaardag, en ze is overmorgen 2,5) regelmatig op t potje of de wc zitten, maar heeft er nog nooit op geplast of gepoept. Op t kdv geloof ik 1 keer per ongeluk. Ze zegt ook nog steeds alleen nadat t gebeurt is dat ze gepoept heeft (in de luier dus), dat dat gebeurt is. Zit werkelijk geen enkele vooruitgang in. Nou zijn we komende week allemaal vrij, zou t helpen om haar gewoon echt elke 2 uur of zo naar de wc te laten gaan?
Oh dat ken ik niet, is dat een peuterserie? Niels wil op het potje omdat ik dan weer met hem in de folder van Thomas de Trein ga kijken. En dan zit hij zo lang dat hij helemaal een rode rand op zijn billen heeft staatquote:Op donderdag 8 maart 2012 15:11 schreef Troel het volgende:
Leuk he Twink? Jochem wil vooral graag op het potje omdat hij dan nog koek en ei mag kijken
Ja 94 cm en 15,5 kiloquote:Op donderdag 8 maart 2012 15:59 schreef kitty_hello het volgende:
Nog gefeliciteerd met MartWat een grote knul is hij zeg
Twink wat een lief snoetje heeft Niels!
quote:
Het is niet aan hem te zien dat hij 15,5 kilo isquote:
Maar dat is dan ook ongeveer het enige EO-erige eraanquote:Op donderdag 8 maart 2012 18:23 schreef Poppejans het volgende:
[..]![]()
Wat een lang end!
Ja, ik blijf in herhaling vallen als ik stats van Mart zie![]()
Welkom![]()
en ook welkom Leonieke en Thomas![]()
wat is hij groot geworden, echt een ander gezichtje en meer haartjes gekregen!
Wat knap Twinkly van Niels, al meerdere keren zo ineens op het potje![]()
Zo zie je maar; Wolf geeft al maanden (soms van tevoren)aan als hij poept maar heeft vooralsnog nog nooit wat gedaan op het potje.
Koek en ei is leukal had van mij in dat liedje niet naar voren hoeven komen dat ''God het gemaakt heeft''
![]()
Vanochtend was het zoontje van mn collega er toevallig in te zien!
Leuk dat Harryleuke dingen gedaan heeft op de psz
Wat mij betreft wel al een burg te ver, eigenlijkquote:Op donderdag 8 maart 2012 22:28 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar dat is dan ook ongeveer het enige EO-erige eraan
Dat start je net iets later inquote:Op donderdag 8 maart 2012 22:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat mij betreft wel al een burg te ver, eigenlijk
Dan ben ik mijn laptop kwijtquote:
quote:Op donderdag 8 maart 2012 22:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat mij betreft wel al een burg te ver, eigenlijk
Mooi dat hij het er leuk vind! Dat lijkt me voor nu gewoon even het belangrijkste.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 08:03 schreef freecell het volgende:
Ze gaan straks weer.
Hij heeft het er verschrikkelijk naar zijn zin, speelt heerlijk en doet niet mee
De leidsters vinden hem absoluut schattig en absoluut onhandig,want hij reageert gewoon niet op ze
Maar hij vindt het cool,het is goed voor hem en ze redden zich er maar mee
Ik zeg niet dat ik het daarom niet zou laten kijken, ik ken het verder niet, maar jij zegt "dat is het enige EO-erige eraan, en ik vind dat al behoorlijk watquote:
Ik vind het helemaal niet vervelend als iemand over geloof praat. Ik vind het niet kloppen als mijn kleine spons iedere keer zou horen dat god iets gemaakt heeft, als wij ervan overtuigd zijn dat een god daar niets mee te maken heeft. Kunnen we dat weer gaan corrigeren, terwijl ik liever heb dat het er vanaf het begin goed in komtquote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:47 schreef Troel het volgende:
Ik vind 1 zo'n zinnetje in een voorstukje persoon erg meevallen in vergelijking met andere EO-programma's
Maar ik ben dan ook van mening dat het niet slecht is om dat soort dingen te horen, al is het alleen maar zodat je duidelijk kunt maken dat iedereen wat anders denkt en dat niemand iets zeker weetEen beetje wat mignonne zegt dus.
Net zoals de jongens hier wel opgevoed worden met het geloof en ook horen dat er mensen zijn die daar niet in geloven en het vervelend vinden als je erover praat.
Agossie, ik vind het wel sneu dat dat blijkbaar ook zo blijft hangen bij dr.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:50 schreef miss_sly het volgende:
Tuurlijk is er nog minstens een andere leidster, maar ze draaien daar in twee ploegen: een leidster begint om half 8 (dan komen de eerste kindjes) de andere (2?) beginnen na 9 uur. Dus als ik Senna ga brengen, is altijd S aanwezig.
Ze moet zeker nog wennen, en daar heeft ze vast tijd voor nodig. Ik vind het wel lastig, want naar de dreumessen ging ze heel graag. Ik hoor ook wel eens dat Senna zegt "S zegt dat ik (niet moet proppen (fruit), niet met de grote kleurtjes mag spelen, met mijn mond dicht moet eten)". En op zich allemaal terechte opmerkingen wellicht, maar ze komt er net een week of 3 en dan voelt het net of ze veel commentaar krijgt van S. Zou ik daar eens over moeten praten, of ze vinden dat Senna zich op een aantal gebieden nog neit als peuter gedraagt en of we daar thuis eens naar moeten kijken? Hoewel ze thuis nooit propt, en redelijk goed met haar mond dicht eet (ik heb er opgelet).
\quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:00 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Agossie, ik vind het wel sneu dat dat blijkbaar ook zo blijft hangen bij dr.
Je kunt het natuurlijk best bespreekbaar maken he, vertel hoe Senna is, dat ze gevoelig is, en wat ze thuis vertelt.... ze voelt zich heel klein, en dat gevoel wordt bevestigd, wat helemaal niet nodig is mijns inziens, ze moeten ze gelijk behandelen op een peutergroep....of allemaal met de kleurtjes, of niemand... bijv.
Lijkt me ook niet nee! Misschien zeggen ze ook wel heel veel dingen die wel goed gaan, maar blijft dit bij Senna hangen?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
\
Ja, dat van die kleurtjes vond ik ook al zo vreemd. Inderdaad: die kleurtjes horen kennelijk bij de peuters, dus zijn die dan toch voor alle peuters?
Ik vond het ook zo'n sneu gezicht (hoewel ze zich prima amuseerde met een hamertje en een plankje om staafjes doorheen te slaan), mijn kleine daar in haar eentje aan de tafel terwijl de andere tafel gezellig vol was, maar nog wel plaats had voor haar. Een zelfverkozen plaatsje, maar ze is helemaal niet van het afzonderen, integendeel juist!
En andere opmerkingen: ze zal best nog wat moeten leren, zeker vergeleken met de echt grote peuters, maar het lijkt me dat je dan niet meteen begint met commentaar op van alles?
Van de andere kant komt ze vaak met haar haar mooi ingevlecht ofzo thuis en dan blijkt S dat gedaan te hebben.
Lastig hoor, zo'n peuter die wel goed kan praten, maar nog niet goed genoeg kan vertellen wat ze nou precies voelt.
Ik zal eens kijken welke leidster er is als ik haar ophaal en of er even tijd is voor een kort gesprekje. S leek ook niet zo bereid tot praten, meldde dat het met 10 minuten wel weer over was en dat was het dan.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:10 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet nee! Misschien zeggen ze ook wel heel veel dingen die wel goed gaan, maar blijft dit bij Senna hangen?
Oh wat heeeeerlijk, jullie gaan gewoon alquote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:45 schreef miss_sly het volgende:
Morgen vertrekken we! Er staat al een koffer klaar volledig ingepakt met zomerkleren
Geweldig! Lijkt me ook zo leuk, de schoolfase, hoewel ik deze peuterfase ook echt heel leuk vind.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:11 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mijn grote peuter gaat morgen naar peuterspeelochtend op haar school. Gaat over een week of twee twee keer een ochtend wennen op school en mag vanaf 11 april echt echt echt naar school. Ik geloof dat ik het de leukste ontwikkeling tot nu toe vind.
Ze heeft er zoveel zin in, vindt het spannend en leuk, leeft er zo bewust naartoe, kent al kindjes in haar toekomstige klasje. En ik vind het super om het met haar zo mee te maken.
![]()
Ik ben zo benieuwd hoe het gaan zal, hoe ze het zal vinden.
En ik heb dan ineens één op één tijd met mijn jongste peuter.
Weet je dat ik dat altijd heb gehouden? De stoelendans was gewoon niet voor mij.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:29 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik heb bij de drieplusgroep wel eens een heel dubbel gevoel gehad. Ze deden blijkbaar stoelendans en blijkbaar vond S dat niet leuk om mee te doen en ze kon later in de auto ook heel goed verwoorden waarom niet (want dan zou er misschien geen stoel zijn en mocht ze niet meer meedansen en dat was te spannend).
Ik had dat ook altijd met de stoelendans!quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Weet je dat ik dat altijd heb gehouden? De stoelendans was gewoon niet voor mij.
Ik wilde vragen of ze dat bij L en J wel altijd deed, maar als baby natuurlijk nietquote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:14 schreef miss_sly het volgende:
Nee, ik zit helemaal niet lekker. Er gaan al allerlei dingen door mijn hoofd, van nog anderhalf jaar met tegenzin naar de peuters tot overstappen naar een ander kdv. Wat beiden niet echt een optie is, eigenlijk.
En je hebt gelijk, ik wil ook dat ze op haar gevoel vertrouwt! Dus aanmoedigen om te knuffelen met S doe ik ook zeker niet. Maar toen S vroeg of Senna dan even bij op schoot wilde, zei Senna geen nee, en heb ik haar even bij S op schoot gezet terwijl ik wat spullen opruimde. Maar, en dat zegt veel meer dan dat ze geen 'nee'zei, ze sprong ook niet enthousiast bij S op schoot, terwijl ze dat bij L en J wel altijd deed! Goed punt om op te letten voortaan.
Dreumes he! En dat deed ze dus bij hun wel. Sterker nog, daar rende ze de ruimte in om zo snel mogelijk een knuffel te halenquote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:18 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik wilde vragen of ze dat bij L en J wel altijd deed, maar als baby natuurlijk niet
Is het niet ook nog een klein beetje wennen? Dat het op schoot springen vanzelf nog wel komt?
Ow, ik had dat ook. Ik vind het eigenlijk ook een heel naar spelletje, zoals veel spelletjes waarbij iemand moet afvallen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Weet je dat ik dat altijd heb gehouden? De stoelendans was gewoon niet voor mij.
de stoelendans. dan heb je een stoeltje veroverd en komt dat grote rotkind langs en trekt zo die stoel onder je kont vandaan. zo dat je dan nog ff met je harsens nastuitert op de rand van de stoelquote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh dan ga ik daarna opzoek.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:08 schreef miss_sly het volgende:
De broek moet hier ook nog steeds uit, Twinkly. dus onderweg naar de wc vinden we een spoor van kleding: broek, sok, sok, onderbroek
Zo'n broekje kan ook, maar daar zal hij even op moeten oefenen. Dat uit- en aandoen van een broek valt nog niet mee, maar geen knoop en rits maakt het in ieder geval wel aan te leren
Wij hebben een opstapje van Kruidvat, kostte 2 of 3 euro.
Door de kracht van de straal komt ie wel eens omhoog en dan piemelen ze precies tussen de bril en de pot door, met een beetje pecht zó in hun broek.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:38 schreef Twinkly het volgende:
Oh wat een goede tip van het knoopsgaten elastiek! Dat wil wel lukken, het elastiek zit nu bijna op zijn strakst. Zijn piemel hangt altijd al naar beneden, vreemd genoeg, iemand anders vroeg me ook al of we geen over-de-pot-plas-incidenten hebben. Of zou dat bij de wc anders zijn omdat ze hun beentjes wat meer tegen elkaar aan drukken.
Ik ga eens zoeken naar zo'n wc verhoger, thanks!
quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:57 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Door de kracht van de straal komt ie wel eens omhoog en dan piemelen ze precies tussen de bril en de pot door, met een beetje pecht zó in hun broek.
quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:11 schreef simmu het volgende:
oh de schattigheid![]()
ravi aan de ene kant van het poppenhuisje (op zn kop): DAAAHAAAA!
selene aan de andere kant: IKKE!
3 seconden later slaan ze elkaar zowat de harsens in, maar toch
ja hoorquote:Op vrijdag 9 maart 2012 19:54 schreef Troel het volgende:
Tirza, wat goed!
Is ze ook zo vrolijk als zij naar de dokter moet mignonne?
Wel siroop idd. Maar ik geloof niet meer dat dat de oorzaak is. Het is iets van de laatste tijd en ze heeft het de afgelopen week ook thuis.quote:Op zondag 11 maart 2012 08:08 schreef Troel het volgende:
Ser, geven ze haar dan toevallig iets te drinken waar zoetstoffen in verwerkt zijn? Dat het daar een reactie op is?
Dat lijkt wel veel op wat Tyler aan zijn vampierentandjes heeft. Bij de 1 is het wel erger dan de andere. Zal de tandarts er binnenkort toch eens naar vragen.quote:Op zondag 11 maart 2012 20:39 schreef innepin het volgende:
Awww lief!
Twinkly, dankjewel, ik kende de term helemaal niet, en ga me eens inlezen. Heb er wel even een foto van gemaakt, als we 't toch over rotte tanden hebben: klikZo zonde...
De eerste keer dat het me echt opviel zaten er broodrestjes aan vastgeplakt, ik dacht serieus dat ze ineens bruine rottende tanden had, schrok me kapot
Haha ja he, toen verplicht op de tafelquote:Op zondag 11 maart 2012 21:43 schreef RockabeIIa het volgende:
pfff je oudste meimel...
weet je nog dat ze met een week of 6-7 (?) naast elkaar lagen?Hoe onwerkelijk als ik em nu zo zie staan!
Bijna elk kind loopt er ook met een stok hequote:Op zondag 11 maart 2012 21:45 schreef livelink het volgende:
Zo karakteristiek met die stokken![]()
Ik weet niet hoeveel stokken er bij ons in de auto liggen, ze moeten altijd mee naar huis.
Hij is zich er denk ik van bewust dat hij het op kan houden en daarom doet hij het ook? Ik snap het ook niet helemaal en ik vind het lastig om ermee om te gaan. Hij heeft nu steeds zijn luier aan en vanmorgen heb ik weer gevraagd of de luier af mocht en of hij op het potje wilde zitten, wat hi jniet wilde. Maar misschien moet ik het er maar helemaal niet meer over hebben.quote:Op zondag 11 maart 2012 13:58 schreef RockabeIIa het volgende:
Hoe komt dat dan, Twinkly? Wil hij graag maar ook weer niet?
Ik moet even terug zoeken in de map van Roy, maar door de Keppra kreeg Roy allemaal bruine plekken op zijn tanden, zijn daarmee naar de tandarts geweest en die had de tip 3x per dag gaan poetsen, en vanuit het ziekenhuis kregen we ook nog een tip maar die weet ik niet uit mijn hoofd.quote:Op zondag 11 maart 2012 00:07 schreef mignonne het volgende:
wat vervelend zeg ssserpente!beterschap.
ik baal een beetje, ik ontdekte een paar lelijke plekjes op t gebit van mn grote meiske, en t lijkt erop dat ze tandbederf aan t ontwikkelen is![]()
okay ik baal niet een beetje, ik baal héél erg.
![]()
![]()
We vermoeden dat t door de forlax komt, ze krijgt verder eigenlijk enkel water te drinken, we poetsen gewoon, ze snoept haast niet en als ze snoept dan is t redelijk onschuldig snoep, doosje rozijntjes of doosje hema-fruitstukjes. We hebben niet overdreven veel eetmomenten enzo.
Ik ging wat rondzoeken op forlax en tandbederf maar dan kom ik eigenlijk toch best veel tegen![]()
http://www.mijnmedicijn.n(...)g/forlax-junior.aspx
mn lieve kleine meis. hoe moet dat nou? en nu? naar de tandarts ermee? en dan? zomaar stoppen met de medicatie kan niet, alternatieven hebben of hetzelfde bestandsdeel (movicolon is hetzelfde maar andere merknaam), of ze zijn nóg veel slechter voor de tanden, zoals lactulose.
Vreselijk irritant en ik ben er echt een beetje niet goed van.
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:56 schreef Asyniur het volgende:
Ssserpente, zul je altijd zien <rolt met ogen>
Harry had zich goed bezig gehouden op de psz. Hij gaat vooral zijn eigen gangetje en af en toe doet hij mee met de groep (voorlezen, verven). Maar hij voelt zich in elk geval vrij genoeg om rond te lopen en zelf dingen te pakken. Fijn om te horen
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 18:47 schreef Asyniur het volgende:
Harry is weer goedgekeurd op het cb. Hij kon zelfs dingen die hij nog niet hoorde te doen voor zijn leeftijd*trots*
Nou nog praten
Oja, stats: ongeveer 84 cm en 10,2 kilo
octo, het is geen falenquote:Op dinsdag 13 maart 2012 22:55 schreef octopussy het volgende:
Ssserpente, ik ben benieuwd wat er uit het onderzoek komt. Ik zou ook schrikken van bloed in de ontlasting. Scheten van je (kleine) kind zijn ook hilarischboertjes ook
![]()
Harry vandaag ook door de keuring heen geweest![]()
Wij zijn vandaag (eindelijk) ook naar de 2-jaars controle van het CB geweest. Hannah is nu 89 cm en 12 kilo. Haar lijntje buigt flink naar beneden af omdat ze zo veel ziek is geweest de laatste tijd (en daarbij heel slecht at/eet).![]()
De arts klapperde echt met haar oren toen ze Hannah hoorde praten. Hannah loopt dan bijvoorbeeld naar haar toe en zegt "Ik is Hannah, hoe jij?" en ze telde de 10 puzzelstukjes van een (veel te gemakkelijk) houten puzzeltje. Toen commandeerde ze me om met haar te gaan overgooien met de bal "kom mee, mama. Isse bal spelen". Ze is echt ver vooruit met communiceren.
Helaas ook een keerzijde wat er waarschijnlijk mee te maken heeft. Ze eet heel slecht, naar bed gaan is drama en ze heeft nachtangsten. Ze weigert groente en saus in alle toonaarden. Soms gaat er wat aardappel of vlees in en verder alleen maar kale pasta of rijst. Brood eet ze wel goed en fruit soms wel soms niet. De CB arts zei eerst dat we alleen maar eten moeten aanbieden wat de pot schaft en als ze dat niet wil, gewoon niets anders geven. Ze dacht dat Hannah een strijd met ons aangaat, maar zo ervaar ik dat helemaal niet. Ik maak bewust geen strijd van eten, maar ik wil wel graag dat ze iets binnenkrijgt.
Daarna vertelde ik dus over de beddrama's. Het onbedaarlijk huilen zodra we de kamer uitlopen, de nachtelijke driftbuien in haar slaap. Kennelijk veranderde dat de zaak. Er komt binnenkort een wijkverpleegkundige bij ons thuis om te kijken wat we er aan kunnen doen.
Ik weet dat deze problemen veel te maken hebben met het karakter van mijn meiske, maar ik voel me nu wel echt even flink falen als moeder
Ah, dus zo moet ik dat bij Jochem proberenquote:Op woensdag 14 maart 2012 09:33 schreef DJMO het volgende:
binnvalt zonder kloppen en bijlezen maar dit moest ik even delen met julliemijn kinderen hebben me uit laten slapen. Geert heeft heel lief in de box zitten spelen, maar m'n peuter
Jan lag in eerste instantie bij me op de bank, winnie the pooh te kijken. tot ik sliep en hij een stoel bij de kast had gezet en de tondeuse te pakken had.
nu issie dus helemaal kaal. Waar haalt die snotaap het vandaan .. als ik 'm normaal wil scheren (stande 9mm) dan krijst ie de boel bij elkaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |