abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 maart 2012 @ 21:57:56 #101
35189 Troel
scherp en bot
pi_108842225
quote:
2s.gif Op woensdag 7 maart 2012 12:40 schreef Asyniur het volgende:
Mijn peuter zegt nog weinig/niks maar hij kan wel de Zwitserse vlag aanwijzen, hoe miniscuul klein ook! :7
Ha, mijn peuter had zondag oma aan de telefoon in de auto en oma kon precies horen wanneer we in Amersfoort langs de IKEA reden :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_108851590
Vanaf vandaag: "poepelen".
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_108851771
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 20:59 schreef leonieke het volgende:
Ik kom me hier ook melden met Thomas :W Afgelopen zaterdag had hij zijn verjaardagsfeestje waar hij zich uiteraard kostelijk geamuseerd heeft met zijn neefjes en nichtjes. Het huis was een bende, maar dat kon de pret niet drukken.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Een lekker dessertje kon er ook wel in :)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En afgelopen maandag heeft hij voor de eerste keer op het potje geplast bij de onthaalmoeder. Je moet iets als je jarig bent ;)
Gefeliciteerd en welkom! Wat een knappe peuter is je zoon. O+
pi_108852495
Ik ben lichtelijk jaloers op alle zindelijkheidsverhalen... Mijn peuter wil al een half jaar lang (serieus, al sinds rond haar verjaardag, en ze is overmorgen 2,5) regelmatig op t potje of de wc zitten, maar heeft er nog nooit op geplast of gepoept. Op t kdv geloof ik 1 keer per ongeluk. Ze zegt ook nog steeds alleen nadat t gebeurt is dat ze gepoept heeft (in de luier dus), dat dat gebeurt is. Zit werkelijk geen enkele vooruitgang in. Nou zijn we komende week allemaal vrij, zou t helpen om haar gewoon echt elke 2 uur of zo naar de wc te laten gaan?
  donderdag 8 maart 2012 @ 06:30:36 #105
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_108852551
En als je de luier gewoon af laat? Dat deden we hier. Het leverde een paar ongelukjes op, maar het was wel met een dag (of twee) geregeld. Hoeft niet per se dé truc te zijn, maar je weet maar nooit.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_108852657
Laatste keer dat ze zonder luier liep (week of 2 geleden) was ze volkomen overstuur toen ze een plasje deed. Maar we kunnen t nog eens proberen...
pi_108852692
Hier nog weerstand tegen potje of wc.
Dus ik laat het maar even, komt wel.

Ik ben trots op mn mup! Gisteravond zonder mokken gaan slapen in haar eigen bed zonder speen! Ze vroeg er even om, maar R. zei 'je bent grote meid, jij heel goed zonder. Probeer maar' dat accepteerde ze!
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  donderdag 8 maart 2012 @ 07:48:29 #108
353071 kitty_hello
Met dochter én zwanger van nr2
pi_108852891
Wauw Wickie wat goed!! *O*

Leonieke wat een leuke dreumes heb je! O+ Gefeliciteerd nog! *O*
Wees maar klein, je hoeft nog lang niet groot te zijn!
pi_108852909
Wickie wat goed *O*

En bleie ik hetken het wel hoor, stiekem ben ik ook wel jaloers op al die (bijna) zindelijke peuters.. Maar ja alles op zijn tijd en het komt heus wel. Jaël kan dus ook goed benoemen waar ze hoort te plassen en poepen maar ze doet het niet en weet dan ook goed te benoemen dat ze het niet goed heeft gedaan maar het wel goed doen, ho maar ;)

Vandaag voor het eerst een hele ochtend naar de psz! Ben benieuwd hoe zij het vind!?
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_108852933
Mijn peuter is 3 jaar en 3 maanden en er is nog geen zicht op zindelijkheid. Je mag wel bij ons clubje Bleie. Van knappe kinderen met een luier. ;)
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_108853338
quote:
7s.gif Op woensdag 7 maart 2012 21:57 schreef Troel het volgende:

[..]

Ha, mijn peuter had zondag oma aan de telefoon in de auto en oma kon precies horen wanneer we in Amersfoort langs de IKEA reden :D
Haha, die horen wij ook standaard als we daar rijden ;) (en dat was voorheen bijna elke dag, kdv was daarachter)...

Wickie, wat goed!!! *O* is al het verdriet toch niet voor niks geweest... Goed gedaan!

Leonieke en Thomas, welkom hier! En wat een wijs manneke heb je zeg, een echte peuter!
  donderdag 8 maart 2012 @ 08:37:52 #112
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108853344
Thomas, wat wordt jij groot zeg! :o

wickie, wat goed zeg! *O*

Bleie, de mijnes is ook nog lang niet zindelijk hoor!
Wat wel kan helpen is als je haar (was meisje toch?) direct bij het uit bed halen (als ze net wakker is) op de wc/potje zetten. Meestal moeten ze dan plassen en grote kans dat er iets komt. Heb je in elk geval iets om te jompelen en waar je op kan voortborduren.
pi_108853349
Wickie wat goed zeg! :D
pi_108853624
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2012 07:55 schreef Estrys het volgende:
Mijn peuter is 3 jaar en 3 maanden en er is nog geen zicht op zindelijkheid. Je mag wel bij ons clubje Bleie. Van knappe kinderen met een luier. ;)
selene wil ook nog niet hoor, en die wordt in augustus al 4
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_108854618
Bleie, wij hebben Willow ook wel eens zonder luier laten lopen, gewoon om te wennen. Gegarandeerd ongelukjes en ze raakte ook best wel eens overstuur inderdaad. Wist zij veel wat er gebeurde, in zo'n pamper voel je dat niet :P Maar juist daardoor werd ze zich er wel bewust van, heb ik het idee. En toen kwam ze er uiteindelijk zelf mee! slecht verkapte 'mijn peuter is al zindelijk'-post, maar hee, die van mij krijg ik dan weer met geen mogelijkheid van d'r speen af :+
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_108854631
Ik heb mijn peuter weg gebracht en ze zei, ga maar mam en kom me straks maar weer halen! En toen moest ik vragen om een kusje en ja die kreeg ik dan gelukkig nog wel.
Gelukkig heb ik hier nu nog mijn mini die wel lekker wil knuffelen en aanhankelijk is :)
pi_108854705
mijn jongste liet vanochtend de halve psz smelten door eerst gezellig bij de rest aan te schuiven (het was selene's beurt vandaag, die hebben een andere start dan de kleintjesgroep) en vervolgens netjes alles weer in te leveren, zijn zusje een kusje te geven ( O+ ) en vervolgens zonder morren mee naar huis *O*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_108855228
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 09:52 schreef simmu het volgende:
mijn jongste liet vanochtend de halve psz smelten door eerst gezellig bij de rest aan te schuiven (het was selene's beurt vandaag, die hebben een andere start dan de kleintjesgroep) en vervolgens netjes alles weer in te leveren, zijn zusje een kusje te geven ( O+ ) en vervolgens zonder morren mee naar huis *O*
pi_108856619
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 05:52 schreef Bleie het volgende:
Ik ben lichtelijk jaloers op alle zindelijkheidsverhalen... Mijn peuter wil al een half jaar lang (serieus, al sinds rond haar verjaardag, en ze is overmorgen 2,5) regelmatig op t potje of de wc zitten, maar heeft er nog nooit op geplast of gepoept. Op t kdv geloof ik 1 keer per ongeluk. Ze zegt ook nog steeds alleen nadat t gebeurt is dat ze gepoept heeft (in de luier dus), dat dat gebeurt is. Zit werkelijk geen enkele vooruitgang in. Nou zijn we komende week allemaal vrij, zou t helpen om haar gewoon echt elke 2 uur of zo naar de wc te laten gaan?
Nou, ik herken het wel, hoor! Ivan vindt het niet fijn om in zijn blote billen te lopen. Gister heeft hij voor het eerst op het potje geplast, op het kinderdagverblijf. Hij plaste nog over z'n broek heen ook. :+ Op het kinderdagverblijf gaan ze er dus structureel mee oefenen, tenzij hij niet wil. Vandaag gaf hij thuis al aan dat hij niet meer op het potje wou, dus er is een dikke kans dat het hier ook een toevalstreffer was.

Ik ben trouwens helemaal niet jaloers op de zindelijkheidsverhalen. Zindelijkheid is overrated. Kwam ik er zelf maar mee weg om de hele dag in een luier te lopen. :Y) Maar goed, het moet er ooit van komen. Ik ben van plan om hem, als het mooi weer, veel (buiten) te laten spelen in z'n blote billen. Ik verwacht dat afleiding hierbij zal helpen.
pi_108858259
Alweer bijna een week geleden dat Mart 2 jaar is geworden.
Maar hier zijn we dan!

Mart is alweer een peuter! En wat heeft hij genoten van zijn verjaardag.
Vrijdags in chimpiechamp geweest, waar hij 3 uur lang aan het spelen is geweest en zaterdags zijn verjaardag geviert. We hebben allen enorm genoten! O+

Net geboren:

1 jaar:

En zijn verjaardag:

pi_108864231
Gefeliciteerd met jullie peutertjes, Ymme en Leonieke! *O* Mooie foto's O+

Wauw ik sla telkens stijl achterover van wat Senna al kan, ze komt echt veel ouder over dan ze is :D!
Wat is dat voor opstapje voor de wc? Het klinkt ideaal!

Ivan heeft ook op het potje geplast, wat toevallig! *O*
Afgelopen weekend gaf Niels ineens aan dat hij moest poepen en op het potje wilde, en inderdaad, het lukte! Daarna een paar dagen weer gewoon in zijn luier en gaf hij niets meer aan. Gisteren heb ik hem na zijn middagslaapje geen luier meer aangetrokken maar een onderbroekje (een gewoon onderbroekmodel van de Wibra is geen succes, je kijkt zo naar binnen!) Hij wil net als Ivan niet in zijn blote billen lopen, maar een onderbroekje vond hij wel oke. Direct gevraagd of hij op het potje wilde zitten om te proberen of er een plas in zijn buik zou zitten en het lukte hem direct om te plassen. Hij wist dus allang hoe hij op commando kon plassen, ook in de luier. Na nog een keer in het potje te hebben geplast deed hij twee keer een klein plasje op de vloer en sprintte daarna zelf naar het potje en deed op eigen initiatief een grote plas! Daarna werd hij moe en ging bijna alles weer op de vloer. Overigens wilde hij na een aantal potpogingen zijn onderbroek niet meer aan en liep hij dus wel in zijn blote billen rond :)
Vanmorgen weer zonder luier en heeft hij gepoept en geplast (nadat ik hem gevraagd had op het potje te zitten). Ik lees hem trouwens voor, zodat hij blijft zitten en hij denkt dat hij op zijn neus moet drukken om een plas te laten komen _O-

En hij durfde vanmorgen ook uit bad onder de douche te stappen en het water over zijn rug en achterhoofd te laten lopen.

Je merkt ook echt dat hij zichzelf ineens heel groot en stoer vindt :D
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  donderdag 8 maart 2012 @ 15:11:22 #122
35189 Troel
scherp en bot
pi_108864452
Leuk he Twink? Jochem wil vooral graag op het potje omdat hij dan nog koek en ei mag kijken :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_108864602
quote:
7s.gif Op donderdag 8 maart 2012 15:11 schreef Troel het volgende:
Leuk he Twink? Jochem wil vooral graag op het potje omdat hij dan nog koek en ei mag kijken :P
Oh dat ken ik niet, is dat een peuterserie? Niels wil op het potje omdat ik dan weer met hem in de folder van Thomas de Trein ga kijken. En dan zit hij zo lang dat hij helemaal een rode rand op zijn billen heeft staat :D

Haha, dat hij de Ikea al herkend :D

En Harry _O- Hij heeft iig goede ogen Asy :P
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  donderdag 8 maart 2012 @ 15:17:55 #124
35189 Troel
scherp en bot
pi_108864717
Koek en Ei is op donderdagochtend bij de EO te zien :) Valt wel mee qua inhoud, maar het is biologie voor peuters en kleuters zeg maar.

www.koekenei.nl

Beide heren zijn er dol op ("mama, ik wil de lieve melkfabriek zien" of als Ruben een worm ziet liggen "kijk mama, daar is het vriendje van de planten" :P )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_108864773
Oh, dat klinkt leuk! Ga ik onthouden ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')