abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108765872
Deel 1: Nieuwbouw in Amsterdam-Noord: voorpret en -zorgen
Deel 2: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 2
Deel 3: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 3
Deel 4: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 4
Deel 5: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 5
Deel 6: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 6
Deel 7: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 7
Deel 8: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 8
Deel 9: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 9
Deel 10: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 10
Deel 11: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 11
Deel 12: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 12

1,5 jaar geleden hadden we onze droomwoning gevonden: Mijn White Lodge in Amsterdam-Oost Maar het leven is veranderd nu ons tweede kindje geboren is. We willen een begane grond met tuin waar de koters in kunnen scharrelen, een zolder met verborgen hoekjes waar ze verstoppertje kunnen spelen en een groene omgeving om hutten te bouwen. Kortom: de versuffing is ingetreden. Wel zouden we graag in de buurt blijven wonen van het centrum (in verband met werk) en Oost (in verband met de sociale contacten). We hebben een eengezinswoning gekocht in het nieuwbouwproject Marjolein in De Banne. Dat ligt hier:

Artist impressions van het project (het gaat om een reguliere tussenwoning):

In december 2010 is er begonnen met de bouw; donderdag 24 november (2011) hebben we de sleutel gekregen! We zijn inmiddels verhuisd en al heel behoorlijk geïnstalleerd. 8-)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_108765920
De laatste veranderingen waren in Ivans kamer:

En we hadden het over de inrichting van DML. c_/
pi_108765962
Haha :D

Die Chesterfield staat er nog. De katten hebben hem onherstelbaar beschadigd helaas -O-
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_108765999
Jammer. Anders had ik 'em wel willen overnemen. :+
pi_108766184
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 23:08 schreef Claudia_x het volgende:
Jammer. Anders had ik 'em wel willen overnemen. :+
Flo heeft er een handje van bovenop de rugleuning haar nagels te trekken }:|

Mr.DML gaat alleen akkoord met de ladenkast de deur uit als ik een oplossing heb voor het opbergen van de spullen die daarin zitten dus ik denk dat ik ga zoeken naar een kastje voor waar de speelgoedkist staat en de kist dan onder het raam.
Verder zoek ik een kleurrijk maar niet te psychidelisch behangetje.
The way you rock'n'roll
pi_108766452
Klinkt goed!

Al zou ik het kastje juist houden. Juist met iets moderns erboven lijkt het me wel tof, bijvoorbeeld:

Maar ik kan me ook wel voorstellen dat je ervan af wilt. :+
pi_108766570
Hou op schei uit hoor :D Ik roep juist dat het niet past bij het moderne wat we nu aanschaffen. Het is mijn enige argument om het eruit te krijgen.
The way you rock'n'roll
pi_108766813
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 23:22 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Hou op schei uit hoor :D Ik roep juist dat het niet past bij het moderne wat we nu aanschaffen. Het is mijn enige argument om het eruit te krijgen.
Tja, ik houd er wel van! Het maakt een interieur minder oppervlakkig, als je begrijpt wat ik bedoel. Helaas denkt mijn lief er anders over.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 00:34:01 #9
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_108768811
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:58 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb donderdag de kinderen elders ondergebracht en ga in m'n uppie een dagje op speurtocht! *O* Op het programma staan:

- Ikea
- Neef Louis
- kringloopwinkel

Kom maar door met suggesties in Amsterdam. :s)
Tuincentrum misschien? Voeg ik zelf meestal toe aan zo'n lijstje. Niet alleen voor plantjes, maar ook voor onverwachte accessoires. Persoonlijk vind ik Tuincentrum Osdorp de leukste binnen Amsterdam, maar is misschien teveel uit de richting vanuit Noord.
Stop the world, I want to get out.
pi_108770150
Als je bij neef Louis bent, loop je toch ook even bij Van Dijk en Ko binnen? En ik ben een keer bij een kringloop (Juttersdok) daar in de buurt gewees, maar die kan je overslaan. Toen ik nog in Oud-West woonde, ging ik wel naar de kringloop in Westerpark, bij en Praxis zit die, die was wel leuk.

En Loods 5? Niet in Amsterdam, maar wel In de buurt, en daar zit ook een kringloop, dacht ik.
  † In Memoriam † dinsdag 6 maart 2012 @ 06:27:08 #11
37843 lady-wrb
kortaf
pi_108770847
loods 5 zit hier! (in zaandam) idd vlakbij een filiaal van Het Goed.
pi_108771413
Goede suggesties allemaal, dank! Ik rijd gerust een stukje om, hoor.
pi_108776294
quote:
14s.gif Op maandag 5 maart 2012 23:19 schreef Claudia_x het volgende:
Klinkt goed!

Al zou ik het kastje juist houden. Juist met iets moderns erboven lijkt het me wel tof, bijvoorbeeld:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Maar ik kan me ook wel voorstellen dat je ervan af wilt. :+
Ik vind het kastje ook erg leuk. Zou hem misschien zwart laten verven!
pi_108776337
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 11:53 schreef loeszie het volgende:

[..]

Ik vind het kastje ook erg leuk. Zou hem misschien zwart laten verven!
Dat is vloeken in de kerk hoor bij Mr.DML. Dan nog liever eruit :D

We vinden trouwens allebei dit behang mooi.
The way you rock'n'roll
pi_108776387
Waarom? De bovenkant is al zwart toch? Dan krijg je een beetje dit idee

pi_108776404
Past ook mooi bij dat behang :P
pi_108776432
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 11:55 schreef loeszie het volgende:

[ afbeelding ]
Ik vind het nog vreselijker zo en Mr.DML houdt ook niet van zwart en vindt hem zo prachtig. Het ding is handgemaakt. Er overheen schilderen is echt the horror voor hem.

Hoewel ik hem in het wit wellicht nog wel zou willen behouden.
The way you rock'n'roll
pi_108776465
Ook voor mij, trouwens! Dat doe je gewoon niet. :Y)

Anders wacht je de komst van de bank en het behang af en kijk je hoe het kastje dan staat? Het is toch ook niet zo gek om hem iets te laten houden? :7
pi_108776528
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 11:57 schreef Claudia_x het volgende:
Ook voor mij, trouwens! Dat doe je gewoon niet. :Y)

Anders wacht je de komst van de bank en het behang af en kijk je hoe het kastje dan staat? Het is toch ook niet zo gek om hem iets te laten houden? :7
Dat wordt het sowieso want ik denk niet dat we een vervanging hebben binnen twee weken dus ik was al van plan het aan te kijken. Maar ik vind hem eigenlijk te breed.

En er is nog genoeg in huis van hem hoor :Y
The way you rock'n'roll
pi_108776632
Claudia wat een leuke foto's van de omgeving! Ik moet zeggen dat ik eigenlijk niks merk van Floradorp. Dat is toch ook de Bloemenbuurt? Ik loop daar wel eens doorheen naar de AH op de Wingerdweg. Maar wat een keurig stukje Amsterdam is dat..Alle huizen zijn net gerenoveerd, geen schotels...of is Floradorp dan een ander stukje? Anyway ik ben wel wat gewend van sommige echt vreselijke delen van Bos en Lommer, dat heb ik tot nu toe hier nog niet gezien.

Lig ziek in bed trouwens bleh!

Update van mijn kant: we hebben de ikea spiegeltjes opgeplakt, eindelijk het kapstokje voor Milou opgehangen en in de keuken de 2 magneetborden waar ik een heleboel foto's ga hangen. Ik heb even wat foto's laten afdrukken want dat was ook alweer 1,5 jaar geleden en wel foto's van dikke buiken maar niks van Milou. We hebben een ellenlange lijst gemaakt van todo dingen dus voorlopig zijn we nog wel even bezig.

Oh en de schoonmaaktster kwam gister kennismaken. Ze komt woensdag ochtend proefdraaien.
pi_108777648
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 11:55 schreef loeszie het volgende:

[ afbeelding ]
Die hebben wij in de orinele kleur :Y Erfenisje van Pake O+

DML, die kast (die jullie juist kwijt willen) vind ik ook erg mooi!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_108778107
Claudia: in de praxis-folder zag ik deze week ook wel wat aardige tuinbanken staan.

Loeszie: beterschap! En dat stukje is Florasorp, ja. Ziet er inderdaad wel netjes uit, maar heeft geloof ik n vrij hoog tokkie-gehalte. En toen wij hier met woonden, was er wel een massale vechtpartij op het grasveldje bij het zwembad. En de fik met oud en nieuw elk jaar natuurlijk.

Hebben jullie trouwens de speeltuin bij de Wingerdweg al ontdekt? En de kinderboerderij? Mijn peuter is grote fan van beide.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 23:56:59 #23
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_108805258
Hallo :W Ik heb tegenwoordig internet in Noord, fijn is dat!
Als je richting de kinderboerderij loopt, kom je eerst langs die pastelkleurige huizen, dat is Floradorp, en dan langs de huizen die boven rood en onder bruin zijn geverfd, dat is Bloemenbuurt. Zo heb ik het althans begrepen. En daarna komt de buurt met de groene deuren, bij de Latherusstraat, dat vind ik erg leuk, maar daar is niks te koop.

Ik wil verder vooral even kwijt dat klussen aan je eigen huis enorm leuk is, maar ook ongelooflijk vemoeiend: er is altijd wat te doen (en ook zo véél), en wij vinden om 17uur nooit dat de werkdag om is. Dus de balans is lastig. En dan zijn hier nog geen kinderen die aandacht behoeven, dan lijkt het me helemaal lastig.

Ik mis tot nu toe sommige dingen uit het assortiment van mijn vorige AH, en ook kortere rijen bij de kassa. En mijn inbouwkasten. En dat Noord-topic voor dit soort verhalen. Had iemand nog een poging daarvoor ondernomen bij de mods van STA? Zal ik het anders nog eens proberen?

Claudia, ik ben nog niet in jullie straat geweest, is ie eigenlijk al af? (als in: bestraat)
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_108814978
Zie hoeveel mensen die kast mooi vinden DML :D
Maar is het ook dat je hem weg wilt omdat hij wat ruimte neemt die je beter zou willen besteden? :) Of puur uiterlijk?
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_108814994
Claudia, ik zat gister oude topics door te lezen en stuitte op een leuke lamp met boompjes O+ , hebben jullie die nog? :)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')