Dat vind ik altijd zo'n flauwekul. Ik heb maar een studie gedaan. Moet ik dan spijt hebben van al die studies die ik niet heb gedaan?quote:Op maandag 5 maart 2012 14:36 schreef fathank het volgende:
Nooit spijt hebben van dingen die je hebt gedaan. Alleen spijt hebben van dingen die je niet hebt gedaan.
Dat klopt.quote:Op maandag 5 maart 2012 14:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat vind ik altijd zo'n flauwekul. Ik heb maar een studie gedaan. Moet ik dan spijt hebben van al die studies die ik niet heb gedaan?
Je moet in ieder geval geen spijt hebben van de studie die je wel hebt gedaan.quote:Op maandag 5 maart 2012 14:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat vind ik altijd zo'n flauwekul. Ik heb maar een studie gedaan. Moet ik dan spijt hebben van al die studies die ik niet heb gedaan?
Een tijdje terug heb ik daar een documentaire over gezien en ik ben bang dat je gelijk hebt, met die speeltjes is het echt "wat de gek er voor geeft".quote:Op maandag 5 maart 2012 14:46 schreef BrandX het volgende:
ik had vroeger giga veel van die surprise-eitjes speeltjes. ruim 20 jaar terug weggegooid....
ik durf te wedden dat daar een x aantal tussen zaten die nu duizenden euro's op zouden brengen
ja preciesquote:Op maandag 5 maart 2012 15:10 schreef Karina het volgende:
[..]
Een tijdje terug heb ik daar een documentaire over gezien en ik ben bang dat je gelijk hebt, met die speeltjes is het echt "wat de gek er voor geeft".
Ja.quote:Op maandag 5 maart 2012 14:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, goed gezienquote:Op maandag 5 maart 2012 17:06 schreef Ulx het volgende:
Ik heb wel spijt dat ik sommige vrouwen mijn huis uit heb getrapt. Maar ik neem aan dat dat niet de insteek van dit topic is?
Yep, ik ken het.quote:Op maandag 5 maart 2012 17:15 schreef HeatWave het volgende:
Zo'n beetje alles wat er aan Star Wars speelgoed bestond.
Weliswaar uitgepakt en gebruikt, maar dan nog zou het bakken waard zijn.
Daar heb je gelijk inquote:Op maandag 5 maart 2012 18:15 schreef Watchingyou het volgende:
Wat zou het toch verdomd handig zijn als we bepaalde dingen
van tevoren zouden weten , he ?
Dat zou ik inderdaad jammer vinden, ik heb er maar eentje maar als ik dat doorblader kom ik mensen tegen die er inmiddels niet meer zijn, b.v. familieleden. Ik zou het heel erg vinden om dat album kwijt te raken, is toch nog een link naar je jeugd toe want veel andere dingen (buiten wat speelgoed en dingen als diploma's) is er niet meer, dat hebben mijn ouders destijds weggegooid, vooral mijn vader was daar goed in.quote:Op maandag 5 maart 2012 16:57 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik was vorig jaar mijn berging aan het uitmesten en ik kwam mijn poëziealbums van vroeger tegen, die heb ik weggegooid, misschien had ik dat toch maar niet moeten doen.
Nou zo'n leuke jeugd had ik nou ook weer niet, dus daarom heb ik ze toen zo makkelijk weggegooid.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:34 schreef trovey het volgende:
[..]
Dat zou ik inderdaad jammer vinden, ik heb er maar eentje maar als ik dat doorblader kom ik mensen tegen die er inmiddels niet meer zijn, b.v. familieleden. Ik zou het heel erg vinden om dat album kwijt te raken, is toch nog een link naar je jeugd toe want veel andere dingen (buiten wat speelgoed en dingen als diploma's) is er niet meer, dat hebben mijn ouders destijds weggegooid, vooral mijn vader was daar goed in.
Wat is dat ook alweer? Een Virtual Boy?quote:Op donderdag 15 maart 2012 21:50 schreef JerryLee het volgende:
[ afbeelding ]
aan een neefje gegeven die hem thuis gelijk met een schaar te lijf ging![]()
bring back the 80'squote:Op dinsdag 6 maart 2012 14:41 schreef Mylene het volgende:
Kaartjesverzameling van de dansserie Fame. Ik had ze allemaal. M'n broertje spaarde die van de A-Team.
M'n verzameling van buttons heb ik wel bewaard.
[ afbeelding ]
ik heb ooit een studie niet afgemaakt, geen spijt van maar ik vraag wel wel eens af hoe mijn leven er uit had gezien als ik het wel voltooid had.quote:Op maandag 5 maart 2012 14:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Echtquote:Op maandag 5 maart 2012 15:10 schreef Karina het volgende:
[..]
Een tijdje terug heb ik daar een documentaire over gezien en ik ben bang dat je gelijk hebt, met die speeltjes is het echt "wat de gek er voor geeft".
quote:Op vrijdag 16 maart 2012 23:30 schreef iBenny het volgende:
[..]
Echt? Dus het zou zomaar kunnen dat ik stinkend rijk ben door al die gele eitjes die we nog in een zak hebben staan in de rommelkast
?
Tofquote:Op vrijdag 16 maart 2012 23:32 schreef Karina het volgende:
[..]Die mensen kochten hele dozen vol met die dingen om maar te kijken of er een speciale tussen zat.
Tofquote:
Dit deed mijn oma ookquote:Op maandag 5 maart 2012 15:15 schreef BrandX het volgende:
[..]
ja precies
Elk weekend als ik naar mijn oma toe ging kreeg ik 1 of 2 van die eitjes, en vaak van mijn tante (haar zus) ook. Jarenlang. Ik had er zomaar een paar honderd
quote:Op dinsdag 6 maart 2012 14:41 schreef Mylene het volgende:
Kaartjesverzameling van de dansserie Fame. Ik had ze allemaal. M'n broertje spaarde die van de A-Team.
M'n verzameling van buttons heb ik wel bewaard.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat heb ik dus ook, maar dan met Feyenoord plakboekenquote:Op maandag 5 maart 2012 14:24 schreef Karina het volgende:
Ik heb het met een plakboek over Ajax dat ik vroeger bijhieldvol met krantenknipsels, dat zal in de zeventiger/tachtiger jaren zijn geweest. Waarom en wanneer ik het heb weggooid kan ik me niet meer herinneren, maar ik kan mezelf nu wel voor mijn kop slaan
![]()
quote:Op dinsdag 6 maart 2012 01:50 schreef kissaa het volgende:
Ik heb de foto's van mijn eerste huwelijk in de fik gestoken
Paar jaar geleden waren we in VBL opzoek naar een foto van Abe van den Ban. De man met extreme snor. Schitterend topic vooral toen na een tijdje iemand kwam met een Panini plaatje.quote:Op zondag 18 maart 2012 16:29 schreef Specularium het volgende:
Die panini-albums moet ik nog ergens hebben. Kan me niet herinneren dat ik die heb weggegooid.
Even zoeken als ik zin heb.
Paniniquote:Op zondag 18 maart 2012 16:29 schreef Specularium het volgende:
Die panini-albums moet ik nog ergens hebben. Kan me niet herinneren dat ik die heb weggegooid.
Even zoeken als ik zin heb.
Wat leuk die songteksten!quote:Op zondag 18 maart 2012 22:36 schreef Karina het volgende:
Verzamelingen inderdaad. Ik had er twee die spoorloos zijn verdwenen, schelpen die je bij de Shell kon sparen, hele mooie en munten van de Apollo vluchten. Geen idee waar die dingen zijn gebleven. Al heb ik een vermoeden dat die schelpen ooit door mijn jongste zus zijn gejat![]()
Wel bewaard: 2 albums vol met postzegelsEN een paar schriften VOL met songteksten
quote:Op zondag 18 maart 2012 23:08 schreef Specularium het volgende:
Vroeger, toen roken nog gezellig was.
Die had ik ookquote:Op zondag 18 maart 2012 23:32 schreef mazaru het volgende:
Oh, en die voetbalpoppetjes die je bij de SRVman kreeg bij de boodschappen. Ik had ze allemaal![]()
[ afbeelding ]
Nu niet meer dus![]()
Waar zijn ze gebleven ... geen idee meerquote:Op zondag 18 maart 2012 23:32 schreef mazaru het volgende:
Oh, en die voetbalpoppetjes die je bij de SRVman kreeg bij de boodschappen. Ik had ze allemaal![]()
[ afbeelding ]
Nu niet meer dus![]()
Soms tong ... Wat wil je er mee Nu dan bedoel ik ... Ik had ze dus ook maar prullaria in mijn ogen zoals ze nu ook weer doen bij alle supermarkten met hun actiesquote:Op zondag 18 maart 2012 23:36 schreef tong80 het volgende:
[..]
Die had ik ook
Idioot waarom we alles wegpleuren.
quote:Op zondag 18 maart 2012 23:06 schreef mazaru het volgende:
Ik heb nog een paar van die verzamelalbums met vogelplaatjes die bij de Rizzla vloei zaten.
Mijn vader spaarde die voor me.
[ afbeelding ]
En toen de sigaretjes nog zo gezellig in kopjes op tafels stondenquote:Op zondag 18 maart 2012 23:08 schreef Specularium het volgende:
Vroeger, toen roken nog gezellig was.
En daarnaast een kopje met sigaren.quote:Op maandag 19 maart 2012 01:06 schreef Bluezz het volgende:
[..]
[..]
En toen de sigaretjes nog zo gezellig in kopjes op tafels stonden
quote:Op zaterdag 17 maart 2012 00:01 schreef chufi het volgende:
Nog niet :
Thorens platenspeler... en de +/- 100 LPs (1973 - cd-moment)
of zoietsWTF, dat is toch zo'n zwaar ding van +30 kg. En was retegoed.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 17 maart 2012 00:01 schreef chufi het volgende:
Nog niet :
Thorens platenspeler... en de +/- 100 LPs (1973 - cd-moment)
of zoietsCD's kwamen pas uit eind 1982 begin 1983. Hou het maar op 1983.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb heel lang geleden mijn NES met een heleboel spellen erbij verkocht. Later spijt van gehad en op Marktplaats weer een NES en wat spellen aangeschaftquote:Op dinsdag 20 maart 2012 08:20 schreef Drugshond het volgende:
Mijn eerste spelcomputer -Pong-, daar heb ik best een boel spijt van.
Nou ja niet weggegooid maar verkocht.... nu zijn die dingen redelijk wat waard.
maar ja, die eerste was toch meer bijzonder he?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 08:28 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik heb heel lang geleden mijn NES met een heleboel spellen erbij verkocht. Later spijt van gehad en op Marktplaats weer een NES en wat spellen aangeschaft
Jaquote:Op dinsdag 20 maart 2012 08:39 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
maar ja, die eerste was toch meer bijzonder he?
Af en toe speel ik nog wel een ouderwets spelletje, meestal Galaga, lekker dom schieten.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:27 schreef allesbeterweter het volgende:
Als je er dan ook maar gebruik van maakt ,anderst staat het weer weg te stoffen.........
Vroeger op de kermis altijd even spelen. En dat even werd dan meestal een uur of zo. Ik was best goed, al zeg ik het zelf.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:39 schreef allesbeterweter het volgende:
Dat was ook wel een van de allerbeste ja ,Galaga........
Vele kwartjes aan uitgegeven in de VS
Mooi hoorquote:Op donderdag 22 maart 2012 23:34 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik heb ooit een AMI in Belgie op de kop getikt uit een kroeg.
Moet nog steeds een keer gerestaureerd worden.![]()
[ afbeelding ]
Die heb ik genoeg.quote:Op donderdag 22 maart 2012 23:37 schreef Karina het volgende:
[..]
Mooi hoorEn dan van die oude plaatjes erin.
quote:Op donderdag 22 maart 2012 23:34 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik heb ooit een AMI in Belgie op de kop getikt uit een kroeg.
Moet nog steeds een keer gerestaureerd worden.![]()
[ afbeelding ]
Ik hou me totaal niet bezig met mode, zie het nu er ook niet van in.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 11:20 schreef WRH het volgende:
ik heb dat vooral met kleding: ben altijd super zuinig op kleding dus het ziet er altijd nog heel netjes uit, ook al is het stokoud.
toch wel heel wat weggegooid (in de kledingbak) waarvan ik jaren later denk; barst, komt het gewoon weer in de mode, ik hád precies zoiets...
quote:Op donderdag 22 maart 2012 23:05 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik gooi nooit wat weg.Heb mijn postzegelverzameling nog, Arendsoog boeken, 1500 LP's, 3 platenspelers, een jukebox, een gokkast, 2 keyboards, 4 versterkers, 5 CD/DVD spelers, 500 CD's, 3 fietsen, 2 paarden en een oude auto.
Het enige waar ik qua kleding spijt van heb gehad dat ik het heb weggegooid waren een paar hele dure cowboylaarzenquote:Op vrijdag 23 maart 2012 11:20 schreef WRH het volgende:
ik heb dat vooral met kleding: ben altijd super zuinig op kleding dus het ziet er altijd nog heel netjes uit, ook al is het stokoud.
toch wel heel wat weggegooid (in de kledingbak) waarvan ik jaren later denk; barst, komt het gewoon weer in de mode, ik hád precies zoiets...
Jij hebt toch je ex bij het oud vuil gezet ?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 14:16 schreef jerney het volgende:
Ik ben ook niet zo van het weggooienLoslaten, huuu!
Maar ik had een paar flinke stapels van die Panini... Fantastickers geloof ik. Nooit opgeplakt, want zonde! Maar nu wel pleite
Ahja! Maar daar wacht ik zelfs steeds veel te lang meequote:Op vrijdag 23 maart 2012 14:24 schreef tong80 het volgende:
[..]
Jij hebt toch je ex bij het oud vuil gezet ?
Kun je me wat dat betreft een hand geven, mijn ex heb ik ook veeeel te laat een schop gegevenquote:Op vrijdag 23 maart 2012 15:58 schreef jerney het volgende:
[..]
Ahja! Maar daar wacht ik zelfs steeds veel te lang mee
Bang dat je ook wordt weggegooid?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 17:34 schreef Bosbeetle het volgende:
Dames zeg dat nou niet zo hard straks krijgen mensen ideeën
Ja gewoon bij het grofvuil.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 17:34 schreef Bosbeetle het volgende:
Dames zeg dat nou niet zo hard straks krijgen mensen ideeën
Oh we gaan je dus niet terugzien in "Help mijn man heeft een hobby"quote:Op vrijdag 23 maart 2012 21:59 schreef Piet_Piraat het volgende:
Mijn vrouw heeft nog steeds veel geduld met mijn verzamelwoede.
quote:
Ik kan wel zeggen "leuk", maar dan lieg ik, ik ben bang voor paardenquote:Op vrijdag 23 maart 2012 22:04 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ooit op een zeer gezellige BBQ kocht mijn dochter 5 jaar oud, een veulen van vriend van me.
Een Apaloosa merrie.
Het werd een hele fokkerij en het werden er wat veel.
Ik heb teveel hobby's.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 21:59 schreef Karina het volgende:
Oh we gaan je dus niet terugzien in "Help mijn man heeft een hobby"
Pm me maar.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 22:06 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik kan wel zeggen "leuk", maar dan lieg ik, ik ben bang voor paarden
Oh dat van die kabeltjes herken ik wel, ik heb een hele zak vol met allerlei "computerkabeltjes"quote:Op vrijdag 23 maart 2012 22:14 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik lees het al ik bewaar te veel![]()
ik krijg het soms al niet over mijn hart bepaalde kabeltjes weg te gooien, ze mochten ooit eens van pas komen
Als je eenmaal bezig bent dan ga je echt lekker en leer je ook beter los te latenquote:
De koperprijs stijgt.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 22:15 schreef Karina het volgende:
[..]
Oh dat van die kabeltjes herken ik wel, ik heb een hele zak vol met allerlei "computerkabeltjes"Van sommige weet ik niet eens meer waarvoor het dient.
Dat behalve dat ik nooit iets verkoopquote:Op vrijdag 23 maart 2012 23:28 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik weet net hoe dat gaat: heb ik iets verkocht, heb ik het NET nodig.
Die woont nu bij je ?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 23:30 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik heb vandaag een Tweaker blij gemaakt.
Alleen ooit wat spellen verkocht, spijt, had ik al eerder gepostquote:Op vrijdag 23 maart 2012 23:30 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat behalve dat ik nooit iets verkoop(ik gooi of geef het eerder weg)
Oe dat lijkt me echt vreselijk.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 23:32 schreef Piet_Piraat het volgende:
Woont vlakbij mij, zijn huis afgefikt, geen verzekering.
quote:Op vrijdag 23 maart 2012 23:44 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Elk nadeel heb zijn voordeel, het ruimt wel lekker op.
Opruimen om ...quote:Op vrijdag 23 maart 2012 23:43 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Nee mijn berging is weer stuk leger nu.
Verzekeren voor de waarde van Vinyl lijkt me lastig, ik zou niet weten wat 1500 LP"s waard zijn?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 23:45 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]![]()
mag dat trouwens je inboedel niet verzekeren (ik neem aan van wel maar ik vind het zo vanzelfsprekend) als mijn huis zou afbranden zo bijna alles onvervangbaarzijnen vinyl brand zo goed!
quote:Op vrijdag 23 maart 2012 23:51 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Verzekeren voor de waarde van Vinyl lijkt me lastig, ik zou niet weten wat 1500 LP"s waard zijn?
Zoveel heb ik er geeneensquote:Op vrijdag 23 maart 2012 23:54 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]1500, en ik zit hier al heel blij te zijn met mijn +/- 200 LPs
Zitten ook heleboel kringloop bij, Boney M enzo.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 23:54 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]1500, en ik zit hier al heel blij te zijn met mijn +/- 200 LPs
Ongeveer 500 New Wave jaren 80 die redelijk gezocht zijnquote:Op vrijdag 23 maart 2012 23:56 schreef chufi het volgende:
1500 is een hele hooop Pfff zeg 5 Euro/stuk = 7500 Euro
Ik ook singletje van pater moeskroen - roodkapje en daarbij is het wel weer duidelijk dat ik niet in dit forum thuishoorquote:Op zaterdag 24 maart 2012 00:06 schreef Piet_Piraat het volgende:
Mijn allereerste vinyl heb ik nog steeds.
Krijg ik nu belastingaanslag?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 23:56 schreef chufi het volgende:
1500 is een hele hooop Pfff zeg 5 Euro/stuk = 7500 Euro
Mijn eerste huurwoning werd nadat ik er uittrok afgebroken en er was gezegd dat de koperen buizen voor de gaskachel niet bij het huis hoorden en dus mocht ik die meenemen. Vond ik veel te veel gedoe, dat er allemaal uittrekken. Maar dat was dus best heel veel koperquote:
Dat mag, maar je hebt dus nergens recht op als je huis afbrandt of als het gestolen wordt.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 23:45 schreef Bosbeetle het volgende:
![]()
mag dat trouwens je inboedel niet verzekeren (ik neem aan van wel maar ik vind het zo vanzelfsprekend) als mijn huis zou afbranden zo bijna alles onvervangbaarzijnen vinyl brand zo goed!
Rappers delight was eerderquote:Op zaterdag 24 maart 2012 00:19 schreef Karina het volgende:
Ik heb er niet zoveel meer, ik weet niet waar ze zijn gebleven, bij mijn ex denk ik, maar de eerste (tenminste, ik denk dat het de eerste was) heb ik nog wel: Rappers Delightgeen single trouwens, maar een 12 inch.
Of was die van Blondie nou eerder, Heart of Glass, geen zin nu om het op te zoeken![]()
Was je er in iedergeval vroeg bij kwa hip-hopquote:Op zaterdag 24 maart 2012 00:19 schreef Karina het volgende:
Ik heb er niet zoveel meer, ik weet niet waar ze zijn gebleven, bij mijn ex denk ik, maar de eerste (tenminste, ik denk dat het de eerste was) heb ik nog wel: Rappers Delightgeen single trouwens, maar een 12 inch.
Of was die van Blondie nou eerder, Heart of Glass, geen zin nu om het op te zoeken![]()
Wat is er precies met die mensen dan?quote:Op maandag 5 maart 2012 17:16 schreef trovey het volgende:
kijk maar naart mensen die dat soort dingen zijn kwijtgeraakt in een brand.
Oh die waren zo leukquote:Op zondag 25 maart 2012 03:20 schreef kleinetrom het volgende:
mijn verzameling Gouden Boekjes, die met de gouden rand...:(
Haha, geweldigquote:Op zaterdag 24 maart 2012 00:19 schreef Karina het volgende:
maar de eerste (tenminste, ik denk dat het de eerste was) heb ik nog wel: Rappers Delight![]()
Is ook zo, maar er zijn ook dingen die je misschien ooit heb weggooid die alleen sentimentele waarde hebben en DAT is eigenlijk nog veel jammerder (is dat een woord?).quote:Op zondag 25 maart 2012 10:56 schreef Amaranth het volgende:
Het is ook alleen maar wat waard juist omdat zoveel mensen het wel weggegooid hebben.
Ik wel, Blondie was eerder. Februari 1979 vs. december voor Sugarhill Gang.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 00:19 schreef Karina het volgende:
Ah scheelt niet zoveel. Ik was best laat met singletjes kopen eigenlijk. Ik had daarvoor zeker nooit geld.quote:Op zondag 25 maart 2012 14:37 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik wel, Blondie was eerder. Februari 1979 vs. december voor Sugarhill Gang.
Sta ik in de berging verhuisdozen in te pakken, kom ik deze plakboeken tegenquote:Op zondag 18 maart 2012 12:40 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook, maar dan met Feyenoord plakboeken
Gelukkig heb ik nog wat andere voetbal plakboeken bewaard, maar omdat het er een aantal waren heb ik ze lang geleden opgeruimd. Toch best jammer...
Jaquote:Op zondag 25 maart 2012 14:21 schreef Karina het volgende:
[..]
Is ook zo, maar er zijn ook dingen die je misschien ooit heb weggooid die alleen sentimentele waarde hebben en DAT is eigenlijk nog veel jammerder (is dat een woord?).
Medemietjequote:Op vrijdag 23 maart 2012 17:31 schreef Karina het volgende:
[..]
Kun je me wat dat betreft een hand geven, mijn ex heb ik ook veeeel te laat een schop gegeven
Ja precies, zoals het plakboek dat ik in de OP noemde, misschien TOCH nog een keer zoeken, wie weet ligt het nog ergens in een hoekje van een kast.quote:Op zondag 25 maart 2012 16:14 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
JaEn sommige dingen kun je nog opnieuw ergens op de kop tikken... maar zelfgemaakte dingen dan ook weer niet, zoals een plakboek.
Er valt momenteel niets weg te schoppenquote:
quote:Op maandag 26 maart 2012 08:03 schreef jerney het volgende:
[..]
Kunnen we elkaar weer de hand schudden
Nee, ik was van plan mijn leven door te brengen op blOte voetjes! Binnenshuis in ieder gevalquote:Op maandag 26 maart 2012 08:44 schreef Karina het volgende:
[..]En dus ook geen nieuwe schoenen gekocht voordat je de oude weggooide
We dwalen een beetje af geloof ik
Wat ik nog heb weggegooid, dat was noodgedwongen en ook ZO zonde, iets van 100 cassettebandjes, op een of andere manier waren ze vochtig geworden of er was iets anders mee gebeurd, maar ik kon ze niet meer afspelen
Waarschijnlijk zijn er heel wat dingen zoekgeraakt, weggegooid of niet meegenomen toen ik een aantal jaar geleden weer alleen ging wonen. Ik zocht laatst ook wat foto's, ik heb boeken vol, maar die ik zocht zaten er niet tussenquote:
jaah, die aap die maar in zijn handjes bleek klappen! of wat was het, met van die slagwerk dinges ertussen. elke keer als dat klonk ging het mis.quote:Op zaterdag 7 april 2012 12:24 schreef jerney het volgende:
Huuu! Ik ben vandaag bij mijn moeder, omdat daar al tijden nog een aantal spullen van mij staan. Toen ik naar de kamer ging om in te pakken, zag ik daar in de vensterbank mijn lelijke Afrikaanse mannetje staan. Stoïcijns (en enigszins beschuldigend) keek hij me recht in de ogen aan!
Eerst begon ik aan mijn geheugen te twijfelen, dan aan mijn verstand. Daarna moest ik aan 'de aap' van Stephen King denken. Dat moordzuchtig stuk speelgoed waar die arme man ook maar niet van af kwam, wat hij ook deed.
Toen ging mij een lampje branden. En inderdaad, mijn moeder heeft hem destijds uit de vuilniszak gevist!
Familiepatronen
Omdat ze anders haar uit zal uitgroeien?quote:
Ah ja, da's klote.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:44 schreef Karina het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zijn er heel wat dingen zoekgeraakt, weggegooid of niet meegenomen toen ik een aantal jaar geleden weer alleen ging wonen. Ik zocht laatst ook wat foto's, ik heb boeken vol, maar die ik zocht zaten er niet tussen
Jaaaa die!quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:00 schreef WRH het volgende:
[..]
jaah, die aap die maar in zijn handjes bleek klappen! of wat was het, met van die slagwerk dinges ertussen. elke keer als dat klonk ging het mis.
Wait, what?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:42 schreef trovey het volgende:
[..]
Omdat ze anders haar uit zal uitgroeien?
Zo'n soort Duracell konijn.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:00 schreef WRH het volgende:
[..]
jaah, die aap die maar in zijn handjes bleek klappen! of wat was het, met van die slagwerk dinges ertussen. elke keer als dat klonk ging het mis.
quote:Op maandag 9 juli 2012 08:06 schreef lady-wrb het volgende:
mijn hele verzameling singletjes en cd's heeft mijn ex geweigerd terug te geven. (ik had alle nummers 1 uit de jaren 80 zo'n beetje bij elkaar en heel veel cd's (niet echt veel byzonders, maar wel mijn muziek, zal ik maar zeggen) vooral naar mijn singles heeft hij altijd begerig gekeken en die zijn dus 'verdwenen' toen we uit elkaar gingen.
ik heb ook nooit meer de energie en zin meer gehad om een cd te kopen. de lol was er gewoon helemaal vanaf.
Da's wel een behoorlijke kutstreek!quote:Op maandag 9 juli 2012 08:06 schreef lady-wrb het volgende:
mijn hele verzameling singletjes en cd's heeft mijn ex geweigerd terug te geven. (ik had alle nummers 1 uit de jaren 80 zo'n beetje bij elkaar en heel veel cd's (niet echt veel byzonders, maar wel mijn muziek, zal ik maar zeggen) vooral naar mijn singles heeft hij altijd begerig gekeken en die zijn dus 'verdwenen' toen we uit elkaar gingen.
ik heb ook nooit meer de energie en zin meer gehad om een cd te kopen. de lol was er gewoon helemaal vanaf.
Lieverd, die zijn niet 'verdwenen', die zijn domweg gejatquote:Op maandag 9 juli 2012 08:06 schreef lady-wrb het volgende:
dat is maar een detail. op papier zou alles gedeeld worden, in praktijk heb ik mijn kleding en wat dingen waar hij echt niets aan had gekregen.quote:
Pfffquote:Op maandag 9 juli 2012 13:05 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
dat is maar een detail. op papier zou alles gedeeld worden, in praktijk heb ik mijn kleding en wat dingen waar hij echt niets aan had gekregen.
maar ik ben voor de rest van mijn leven van hem af. daar hou ik me maar aan vast.
Gelukkigquote:Op maandag 9 juli 2012 13:07 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb overigens nog wel mijn verzameling 60 en 70-er jaren ansichtkaarten
Huis....soms zie je wat over het hoofd.quote:
Ah ja, zo snap ik hem beter.quote:Op maandag 9 juli 2012 14:18 schreef trovey het volgende:
[..]
Huis....soms zie je wat over het hoofd.
Ik ook kwam laatst wel weer goed uit, volgensmij heb ik nog wel ergens kabeltje x, ohja zie hier heb ik er nog 12quote:Op maandag 9 juli 2012 14:22 schreef jerney het volgende:
[..]
Ah ja, zo snap ik hem beter.
Jamaar... Damn, ik heb nog steeds die hoardersmentaliteit.
Ik let nog steeds op Knufquote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:09 schreef shmoopy het volgende:
Mijn Hollie Hobbypop.
Zou nu wrs compleet vergaan zijn, want van stof, maar als ik al een plaatje ervan zie mis ik die nog.
En m''n Kleine Huis op de Prairieboeken, eindeloos gelezen op de achterbank, vele vakantiereizen lang.
quote:Op vrijdag 23 maart 2012 11:20 schreef WRH het volgende:
Herkenbaar... wij (mn broer en ik, later ook de collectie van mn stiefpa) hadden ook veel Donaldjes, vanaf 1972 tot en met 2001. Niet hele jaargangen maar wel een heleboel.quote:Op woensdag 11 juli 2012 23:11 schreef chufi het volgende:
Hele series Donald Ducks vanaf ... vanaf 68 of zo hadden we .. Waar ze gebleven zijn ... Geen idee. Oud papier uiteindelijk volgens mij ...
zal wel een pic maken als ik er weer benquote:Op woensdag 11 juli 2012 21:38 schreef RadioSlut het volgende:
[..]Vet, ik ben eigenlijk best benieuwd naar je kledingkast!
Het kleine huis op de prairiequote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:09 schreef shmoopy het volgende:
Mijn Hollie Hobbypop.
Zou nu wrs compleet vergaan zijn, want van stof, maar als ik al een plaatje ervan zie mis ik die nog.
En m''n Kleine Huis op de Prairieboeken, eindeloos gelezen op de achterbank, vele vakantiereizen lang.
quote:Op vrijdag 13 juli 2012 00:16 schreef Cherna het volgende:
Mijn corgi toys en dinky toys.
[ afbeelding ]
Jammer dat ik die nooit bewaard heb en zomaar weggeven heb.
Oh dat vind ik nou echt zo zonde, omdat het iets is wat je zelf hebt gemaakt, dat is zo leuk om later weer terug te zienquote:Op woensdag 11 juli 2012 23:50 schreef Samael het volgende:
Schriften met tekeningen, had er denk ik wel 100 vol gekladderd.
Jeetje man, waarom doe je dat dan ookquote:Op vrijdag 13 juli 2012 00:16 schreef Cherna het volgende:
Mijn corgi toys en dinky toys.
[ afbeelding ]
Jammer dat ik die nooit bewaard heb en zomaar weggeven heb.
Erg zonde inderdaad... Maar ik heb mijn les geleerd.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 10:56 schreef Karina het volgende:
[..]
Oh dat vind ik nou echt zo zonde, omdat het iets is wat je zelf hebt gemaakt, dat is zo leuk om later weer terug te zien
[..]
Jeetje man, waarom doe je dat dan ook
amber en petchouly zekerquote:Op zondag 15 juli 2012 20:30 schreef SeLang het volgende:
Veel boeken van vroeger heb ik weggegooid wegens ruimtegebrek
Ik heb nog wel een hele doos met geparfumeerde brieven van breezermeisjesuit de jaren '80. En die brieven ruiken nog steeds naar die meisjes
![]()
.
Sowieso heb ik al m'n correspondentie nog vanaf 1980 met o.a. vrienden die verhuisden. Dat is echt ontzettend tof om dat nu terug te lezen, de dingen waar je toen mee bezig was!
Weet ik veel, het ruikt in elk geval naar middelbare school meisjesquote:
quote:Op zaterdag 14 juli 2012 10:56 schreef Karina het volgende:
[..]
Oh dat vind ik nou echt zo zonde, omdat het iets is wat je zelf hebt gemaakt, dat is zo leuk om later weer terug te zien
[..]
Ik zou willen dat ik nog dagboeken hadquote:Op maandag 16 juli 2012 11:57 schreef WRH het volgende:
same here, ik vond het altijd vreselijk om die dingen terug te zien.
net als dagboeken, natuurlijk al 20 jaar geleden allemaal weggegooid, schaamrood op mijn kaken toen ik mijn eigen onzin teruglas.
Ik ben gewoon de grote versie van toenquote:Op maandag 16 juli 2012 12:54 schreef WRH het volgende:
echt waar?
nouja, misschien is het ook wel grappig, hangt er denk ik vanaf hoe je zelf bent / was.
ik vind mijzelf (en mijn leven) terugkijkend eigenlijk helemaal niet zo leuk toen ik puber was, dus hoef ook niet echt te lezen wat ik toen dacht, hoop dat ik iets leuker geworden ben sindsdien
Ja nou die had ik graag nog willen hebben.quote:
Heb ik dus allemaal weggegooidquote:Op maandag 16 juli 2012 12:51 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik zou willen dat ik nog dagboeken had![]()
Ik heb nog wel een paar schoenendozen met handgeschreven brieven, van klasgenootjes, vriendinnetjes en eerste vriendjes![]()
Dat plakboek was natuurlijk niets waard.quote:Op maandag 5 maart 2012 14:24 schreef Karina het volgende:
Hebben jullie dat nou ook, dat je opeens denkt, shit, had ik dat maar NOOIT weggegooid.
Vooral de spullen die nu 30-40 jaar oud zouden zijn geweest en waarvan je stiekem denkt: mmm dat was nu misschien wel iets waard geweest.
Ik heb het met een plakboek over Ajax dat ik vroeger bijhieldvol met krantenknipsels, dat zal in de zeventiger/tachtiger jaren zijn geweest. Waarom en wanneer ik het heb weggooid kan ik me niet meer herinneren, maar ik kan mezelf nu wel voor mijn kop slaan
![]()
Wat hebben jullie ooit weggegooid waar je nu ontzettend spijt van hebt? En dan natuurlijk die dingen van "vroeger"
Nee natuurlijk niet! Maar was wel leuk geweest om weer eens te bekijken.quote:Op maandag 16 juli 2012 19:41 schreef valek het volgende:
[..]
Dat plakboek was natuurlijk niets waard.
Wat heb je bewaard uit je jeugd?quote:Op maandag 16 juli 2012 12:58 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ja nou die had ik graag nog willen hebben.En wat meer schriften van school
Gelukkig heb ik de brieven nog, daar kan ik al veel uithalen door de reacties van vriendinnetjes van toen.
Dat is best zonde lijkt me ....quote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:29 schreef Karina het volgende:
Nu de OS bezig zijn bedenk ik nog iets wat ik ooit heb weggegooid, niet echt iets bijzonders, maar het was best leuk, posters van alle OS van weleer.
Ja... volgens mij kreeg je die toen bij de Shell.quote:
Ik rij tijdelijk geen auto... Maar zou best kunnenquote:Op woensdag 15 augustus 2012 21:58 schreef Karina het volgende:
[..]
Ja... volgens mij kreeg je die toen bij de Shell.
Ook weggegooid: stapels Popfoto's, Hitkranten en andere muziekbladen
Heb de hele serie nog. Ook die van Tup en Joep.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 19:05 schreef SeLang het volgende:
Van die boeken die nu niet meer kunnen. Deze had ik bijvoorbeeld (helaas weg gedaan):
Mijn niet zo bescheiden verzameling lege aanstekers heb ik ook nog steeds.quote:
quote:Op zaterdag 7 maart 2015 19:40 schreef FANN het volgende:
De Betamax videorecorder, maar ik krijg er gelukkig eentje te leen
Toen kon zoiets nog uitgebracht worden, net alsquote:Op zaterdag 7 maart 2015 19:05 schreef SeLang het volgende:
Van die boeken die nu niet meer kunnen. Deze had ik bijvoorbeeld (helaas weg gedaan):
[ afbeelding ]
Kan ik filmpies bekijken van mezelf in badpak 25 jaar geleden en dan ga ik zwaar depri van wordenquote:
Hahaha, ik zeg niets m.b.t. mezelf (en nee, niet in een badpakquote:Op zaterdag 7 maart 2015 19:45 schreef FANN het volgende:
[..]
Kan ik filmpies bekijken van mezelf in badpak 25 jaar geleden en dan ga ik zwaar depri van worden
oei... dat zou onder dezelfde categorie vallen als Mein Kampf tegenwoordigquote:Op zaterdag 7 maart 2015 19:45 schreef Juup© het volgende:
[..]
Toen kon zoiets nog uitgebracht worden, net als [ afbeelding ]
Nah, het valt mee hoor, maar tis toch allemaal nét een stukkie mooierquote:Op zaterdag 7 maart 2015 19:46 schreef Juup© het volgende:
[..]
Hahaha, ik zeg niets m.b.t. mezelf (en nee, niet in een badpak).
Echt wel, het is er niet beter op geworden vind ik.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 19:47 schreef FANN het volgende:
[..]
oei... dat zou onder dezelfde categorie vallen als Mein Kampf tegenwoordig
^quote:Op zaterdag 7 maart 2015 16:34 schreef Eska het volgende:
Bij het zoeken naar een ander topic stuitte ik toevallig op dit topic en ik besloot het een schopje te geven.
M'n LP's en cassettebandjes heb ik dus een paar jaar geleden weggedaan, en daar heb ik stiekem best wel spijt van.... Vooral omdat toch niet alles op CD te vinden is. Of omdat sommige albums (naar mijn smaak) te veel zijn gladgestreken op CD.
Verder eigenlijk vooral een aantal hele simpele items uit m'n jeugd, zoals m'n mini-transistor, favoriete vulpen, (bescheiden) verzameling aanstekers, zakmes. Dat soort dingen. Ik zou ze graag nog weer even willen zien, vasthouden, ruiken.
Ja, toen ik dat typte moest ik ook wel aan jou denken.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 19:09 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Mijn niet zo bescheiden verzameling lege aanstekers heb ik ook nog steeds.
Leuke kick btw.
Ja, dat dus.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 19:54 schreef tong80 het volgende:
[..]
Misschien iets te rigoureus aan het opruimen geweest.
Echt actief sparen doe ik niet meer, maar de aanstekers die ik zelf gebruik en die leeg zijn die gaan idd nog steeds in 1 van de vele schoenendozen die ik heb staan. Dingen weggooien is nooit mijn sterkste kant geweest.quote:Op zondag 8 maart 2015 00:10 schreef Eska het volgende:
Ja, toen ik dat typte moest ik ook wel aan jou denken.Alleen jouw verzameling loopt ook nog altijd hè. De mijne was maar van korte duur en al lang geleden.
ik had alles op cdquote:Op woensdag 27 januari 2016 12:43 schreef Bosbeetle het volgende:
Waarom gooien mensen zoveel weg eigenlijk.. LPs weggooien zou niet eens in me opkomen.
Nou en ik heb een heel groot gedeelte van mijn collectie op CD en op LP (waarvan die laatste vaak later gekocht is trouwens)quote:
cd's ook allemaal weggedaanquote:Op woensdag 27 januari 2016 12:46 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nou en ik heb een heel groot gedeelte van mijn collectie op CD en op LP (waarvan die laatste vaak later gekocht is trouwens)
quote:
Casettes heb ik ook nog alleen mijn cassettedek is een beetje langzamer dan die waar die bandjes zijn opgenomen. Ze speelde het beste af in hetzelfde apparaat als waar ze opgenomen zijn....quote:Op woensdag 27 januari 2016 12:48 schreef chufi het volgende:
Ik heb alleen de cassette-bandjes en de videobanden weggeflikkerd.. Geen afspeel apparaat meer voor, trouwens mn pickup is er ook niet meer...
Tja ik vind de verpakking van muziek ook belangrijk...quote:Op woensdag 27 januari 2016 12:52 schreef sacha het volgende:
[..]toen stond het allemaal op een harde schijf...
ik niet meer sinds de cdquote:Op woensdag 27 januari 2016 12:54 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja ik vind de verpakking van muziek ook belangrijk...
Heb je nog wel zo'n speler dan?quote:Op woensdag 27 januari 2016 18:51 schreef sacha het volgende:
dat dus, dat je kind zegt: 'mam, heb jij nog van die dingesen die je op zo'n speler legt en dan rond draait?'
Voelt als weggooien.quote:Op donderdag 28 januari 2016 21:26 schreef FANN het volgende:
[..]
die heb je toch hoop ik niet weggegooid, maar ingewisseld tegen euro's
Hopelijk hebben ze nog ergens in het museum guldens liggen. Hoe moet je het anders je kleinkinderen laten zien?quote:Op donderdag 28 januari 2016 23:46 schreef FANN het volgende:
[..]
Een beetje welik heb ook helemaal niks bewaard, best dom eigenlijk
kleinkinderen zal ik nooit krijgenquote:Op donderdag 28 januari 2016 23:49 schreef vaduz het volgende:
[..]
Hopelijk hebben ze nog ergens in het museum guldens liggen. Hoe moet je het anders je kleinkinderen laten zien?
Ruimtegebrek. Als ik nou in een miljoenen kostende villa met tig kamers zou wonen, dan had ik een deel ervan als opslagruimte gebruikt voor al m'n troep van vroeger. Maar ja, dat is niet zo.quote:Op woensdag 27 januari 2016 12:43 schreef Bosbeetle het volgende:
Waarom gooien mensen zoveel weg eigenlijk.. LPs weggooien zou niet eens in me opkomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |