Joan wordt dan zachter gezet, en de aandacht gaat dan naar de achtergrondzangeres. Da's zonde.quote:Op zondag 4 maart 2012 09:43 schreef Re het volgende:
[..]
dat is eigenlijk het enige waarvan ik zou zeggen, verzin iets alternatiefs, ik vind het niet passen in het nummer en het haalt de flow eruit
quote:Op zondag 4 maart 2012 13:59 schreef 8Orly8 het volgende:
Wat kleeft daar toch zo...? Ojee, het is een Gevolg!
Nee, dan zul je branden in het vagevuur!quote:Op zondag 4 maart 2012 14:05 schreef Greys het volgende:
Oh wacht, we vergeten 'ugh'.
Of mogen niet-Indianen dat ook niet zeggen?
krijgen we weer boze mailtjes.quote:Op zondag 4 maart 2012 14:05 schreef Greys het volgende:
Oh wacht, we vergeten 'ugh'.
Of mogen niet-Indianen dat ook niet zeggen?
quote:Rambam verzint ook plagiaatverhaal Joan Franka
Zaterdag, 3 maart 2012 - 23u57
RAMBAM heeft de afgelopen weken een aantal neppersberichten verstuurd aan diverse nieuwsmedia. Met het verspreiden van deze zelfbedachte persberichten wil het VARA-programma, onderzoeken hoe zorgvuldig journalisten hun bronnen raadplegen en feiten checken alvorens te publiceren of uit te zenden.
Het bericht dat het Songfestival-liedje van Joan Franka erg lijkt op een nummer van een Kroatische artiest was één van die nepberichten, net als het nieuws van afgelopen week dat CDA-kiezers vaker vreemd gaan.
De ruime media-aandacht die al dit nep-nieuws kreeg laat volgens de makers zien hoe makkelijk het is om onwaarheden gepubliceerd te krijgen, simpelweg doordat bronnen en feiten niet geverifieerd werden. Met de minste inspanning had men de verschillende (nep) berichten tot RAMBAM kunnen herleiden. Een uur na de eerste berichtgeving over het Songfestivalliedje gebeurde dat alsnog door oplettende bezoekers van het FOK!-forum.
De RAMBAM-aflevering met daarin de verspreiding van de diverse verzonnen persberichten is aanstaande maandag om 21.55 uur te zien bij de VARA op Nederland 3.
Ja, ehmmm....quote:Op zondag 4 maart 2012 12:48 schreef iBenny het volgende:
He, maar zou het nieuws dat Joan bedreigd zou worden door die indianen niet ook door hun verspreid kunnen zijn?
Klinkt als iets van een verklaring van Rambam, tenzij hun wat verkeerd hebben begrepen. Zo niet dan vraag ik me af waarom ze Joan zo nodig moeten pakkenquote:Rel om Indianentooi Joan blijkt stunt VARA
04 maart 2012, Zondag
Het VARA TV-programma RAMBAM heeft de afgelopen week een aantal berichten aan diverse media gestuurd met het doel te onderzoeken hoe zorgvuldig journalisten hun bronnen raadplegen en feiten checken alvorens te publiceren of uit te zenden.
Het bericht dat het Songfestival-liedje van Joan Franka erg lijkt op een nummer van een Kroatische artiest was één van die nepberichten, net als het nieuws dat Joan bedreigd zou worden om haar Indianentooi. Overigens hebben wij geen van de 'nieuwsfeiten' gepubliceerd op onze website.
De ruime media-aandacht die al dit nep-nieuws kreeg laat volgens de makers zien hoe makkelijk het is om onwaarheden gepubliceerd te krijgen, simpelweg doordat bronnen en feiten niet geverifieerd werden. Met de minste inspanning had men de verschillende (nep) berichten tot RAMBAM kunnen herleiden.
De RAMBAM-aflevering met daarin de verspreiding van de diverse verzonnen persberichten is aanstaande maandag om 21.55 uur te zien bij de VARA op Nederland 3.
twitter:carloenirene twitterde op zondag 04-03-2012 om 13:41:34Vandaag in #Life4you een persiflage op Joan Franka's You and Me!!! Irene als Joan Franka en Carlo als Maik! Kijken dus! http://t.co/qaPq3iT5 reageer retweet
ik vind het nu al grappigquote:Op zondag 4 maart 2012 14:37 schreef iBenny het volgende:
Joan wordt vanavond in Life4You gepersifleerd door Irene...:
[ afbeelding ]
je kunt die indianenvereniging mailen/bellen als je wilt.quote:Op zondag 4 maart 2012 14:48 schreef ThinFinn00000 het volgende:
quote:
"Rel om Indianentooi Joan blijkt stunt VARA
04 maart 2012, Zondag
Het VARA TV-programma RAMBAM heeft de afgelopen week een aantal berichten aan diverse media gestuurd met het doel te onderzoeken hoe zorgvuldig journalisten hun bronnen raadplegen en feiten checken alvorens te publiceren of uit te zenden.
Het bericht dat het Songfestival-liedje van Joan Franka erg lijkt op een nummer van een Kroatische artiest was één van die nepberichten, net als het nieuws dat Joan bedreigd zou worden om haar Indianentooi. Overigens hebben wij geen van de 'nieuwsfeiten' gepubliceerd op onze website.
De ruime media-aandacht die al dit nep-nieuws kreeg laat volgens de makers zien hoe makkelijk het is om onwaarheden gepubliceerd te krijgen, simpelweg doordat bronnen en feiten niet geverifieerd werden. Met de minste inspanning had men de verschillende (nep) berichten tot RAMBAM kunnen herleiden.
De RAMBAM-aflevering met daarin de verspreiding van de diverse verzonnen persberichten is aanstaande maandag om 21.55 uur te zien bij de VARA op Nederland 3."
Ik wil eerst verificatie/bewijs zien dat het nieuws dat Joan bedreigd zou worden om haar Indianentooi, óók van Rambam afkomstig is. Het kan zijn Showbiznewz het ook zomaar ergens vandaan heeft.
Yup. Ze bestaan ook al sinds 2008. Dan zou het een complot moeten zijn, maar dat is niet het onderwerp van de uitzendingquote:Op zondag 4 maart 2012 14:54 schreef ThinFinn00000 het volgende:
Die indianenvereniging lijkt zo op het oog echt te bestaan als je door die hele site bladert: http://jcmj5.home.xs4all.nl/frame.htm
je ziet het joan franka verhaal wel op de frontpage van die site staan toch?quote:Op zondag 4 maart 2012 14:54 schreef ThinFinn00000 het volgende:
Die indianenvereniging lijkt zo op het oog echt te bestaan als je door die hele site bladert: http://jcmj5.home.xs4all.nl/frame.htm
Ja, ik heb het al gezien hoor. Ik heb bijgedragen aan het oplossen van het mysterie vrijdagavond. Maar wat bedoel je precies? Ik vind het nieuws over het gedoe rondom de indianentooi en dat Joan daarom bedreigd zou zijn, valide (echt waar dus). Dus ik snap niet hoe showbiznewz er ineens bij komt dat ook dat door Rambam verzonnen is.quote:Op zondag 4 maart 2012 14:56 schreef Maanvis het volgende:
[..]
je ziet het joan franka verhaal wel op de frontpage van die site staan toch?
Dat is een pop.quote:Op zondag 4 maart 2012 15:01 schreef Snakey het volgende:
Stukje naar beneden scrollen,maar wat doet die vrouw daar met een tooi op???
http://jcmj5.home.xs4all.nl/frame.htm
Dat is een houten popquote:Op zondag 4 maart 2012 15:01 schreef Snakey het volgende:
Stukje naar beneden scrollen,maar wat doet die vrouw daar met een tooi op???
http://jcmj5.home.xs4all.nl/frame.htm
2x, want 1956 is nooit bekend geworden hoe hoog of laag Nederland is ge eindigd.quote:Op zondag 4 maart 2012 15:01 schreef Bundesrepublik het volgende:
Ik las net op Wikipedia dat Nederland drie keer heeft gewonnen nadat ze in het jaar daarvoor laatste werden. Joan gaat dus dit jaar winnen.![]()
Ik las net dat in 1956 Nederland laatste en 7e zijn geworden.quote:Op zondag 4 maart 2012 15:05 schreef ato het volgende:
[..]
2x, want 1956 is nooit bekend geworden hoe hoog of laag Nederland is ge eindigd.
quote:Carlo en Irene nemen persiflage Joan Franka op
Carlo Boszhard en Irene Moors hebben zondagmiddag in Studio 5 in Hilversum de persiflage opgenomen van Nationaal Songfestival-winnares Joan Franka. Het resultaat is later op de dag te zien in de RTL 4-show Life 4 You, waarin ook de ‘echte’ Franka te gast is. Dat heeft producent Masmedia laten weten. Moors kruipt in de persiflage in de huid van Franka, terwijl Boszhard als stylist Maik de Boer alternatieven biedt voor de veelbesproken indianentooi van de zangeres. Bron
Carlo zou natuurlijk ook zichzelf kunnen persifleren als juryfaalhaas.quote:Op zondag 4 maart 2012 15:53 schreef Karina het volgende:
Vanmiddag bij Carlo en Irene een persiflage van Joan
Ik ga zelf niet eens kijken, want ik heb een hekel aan die twee. Misschien zap ik even om een glimp van Joan op te vangen.quote:Op zondag 4 maart 2012 15:55 schreef Arcee het volgende:
[..]
Carlo zou natuurlijk ook zichzelf kunnen persifleren als juryfaalhaas.
Hehe... 'Maar mijn powerballadquote:Op zondag 4 maart 2012 15:55 schreef Arcee het volgende:
[..]
Carlo zou natuurlijk ook zichzelf kunnen persifleren als juryfaalhaas.
quote:Op zondag 4 maart 2012 16:05 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Persiflages van irene en carlo zijn nooit leuk.
Ja ik kan eigenlijk wel raden wat voor 'waardevolle tips' hij aan Joan gaat geven:quote:Op zondag 4 maart 2012 17:07 schreef Kidney_bean01 het volgende:
ik hoop dat Carlo haar met respect behandelt, want hij had behoorlijk commentaar op Joan na afloop.. en zoals je merkt, is half Nederland het met hem oneens
Ik weet het ook zeker. Showbiznewz heeft dat verhaal gemakshalve op dezelfde hoop gegooid als het Rambam-plagiaatverhaal. Waar gaat het toch heen met de roddeljournalistiek in NL??quote:Op zondag 4 maart 2012 17:17 schreef Greys het volgende:
Dat indianentooi gedoe is volgens mij echt niet van rambam hoor
Weet het bijna wel zeker.
ja ik kan het ook raden, precies met die stem erbij... weet echt exact wat hij gaat zeggenquote:Op zondag 4 maart 2012 17:13 schreef ThinFinn00000 het volgende:
[..]
Ja ik kan eigenlijk wel raden wat voor 'waardevolle tips' hij aan Joan gaat geven:
kleding, danseressen, opbouw van het liedje, camerabehandeling ("je moet je cameramoment pakken meid")
Sportief wel.quote:Op zondag 4 maart 2012 17:31 schreef Greys het volgende:
Carlo neemt het terug
Dat die tooi niet moet. Want dat moet gewoon wel, vindt ie nu.
Vond ik ookquote:
Hoezo vinden Irene en Rudolph niks?quote:Op zondag 4 maart 2012 17:35 schreef Kidney_bean01 het volgende:
ja, hij neemt het terug... maar ondertussen vinden Irene en Rudolph Joan niks (die waren voor Raffaella) EN gaat Carlo Joan straks in de zeik nemen met een persiflatie.
edit: ACH, Glennis gaat weer Whitney Houston doen.............
Ja maar iedereen komt toch voorbij in dat programmaquote:Op zondag 4 maart 2012 17:35 schreef Kidney_bean01 het volgende:
EN gaat Carlo Joan straks in de zeik nemen met een persiflatie.
Ja, wat is die irritant! Achtergrondzangeres was vals? Rot op zeg, die hoorde er juist bij.quote:Op zondag 4 maart 2012 17:29 schreef Pisces29 het volgende:
Die Glennis zit er ook zo'n beetje om de weekEn nu kan ze wéér vertellen hoe het moet.
Eens! Van mij mag ie volgend jaar weer in de songfestivaljury!quote:Op zondag 4 maart 2012 17:36 schreef Pisces29 het volgende:
Ik vond Carlo erg prettig als jurylid, beter te pruimen dan in dit programma eigenlijk...
Op de vraag aan Rudolph, 'Wat vind je van Joan?' wilde hij niets negatiefs zeggen, maar ondertussen zachtjes 'tja ik vond Raffaella in die battle beter'quote:Op zondag 4 maart 2012 17:37 schreef Greys het volgende:
[..]
Hoezo vinden Irene en Rudolph niks?
Als je eigenlijk voor een ander was hoef je een ander toch niet meteen 'niks' te vinden?
En ik geloof niet dat Joan daar zelf uberhaupt nog zou komen als ze d'r afzeiken hoor, en Joan komt daar zelf ook gewoon.
Niet lullig bedoeld hoor, maar luister je wel naar wat ze zeggen?quote:Op zondag 4 maart 2012 17:37 schreef Kidney_bean01 het volgende:
oh en die foto van Cher met een witte hoofdtooi en in bikini:
a. probeer van Joan nou niet een copycat te maken
b. SEXY PAST NIET BIJ JOAN....
echt serieus, Carlo moet zich helemaal nergens mee bemoeien deze keer...
Nou ja hij houdt ook heel erg van 'cheese' als ik hem zo nu in zijn keuken bezig zie...quote:Op zondag 4 maart 2012 17:38 schreef Kidney_bean01 het volgende:
[..]
Op de vraag aan Rudolph, 'Wat vind je van Joan?' wilde hij niets negatiefs zeggen, maar ondertussen zachtjes 'tja ik vond Raffaella in die battle beter'
Kan toch?quote:Op zondag 4 maart 2012 17:38 schreef Kidney_bean01 het volgende:
[..]
Op de vraag aan Rudolph, 'Wat vind je van Joan?' wilde hij niets negatiefs zeggen, maar ondertussen zachtjes 'tja ik vond Raffaella in die battle beter'
weet ik, ben blij dat smaken verschillen, maar Rudolph en Irene hebben geen positief woord over Joan gezegd...quote:Op zondag 4 maart 2012 17:39 schreef Greys het volgende:
[..]
Kan toch?
Ik vond Joan beter, maar ik vond het liedje van Raffaela stiekem ook best leuk
Dus dat je de één beter vindt, wil niet zeggen dat je de ander meteen helemaal niets vind.
En smaken verschillen, godzijdank
Is het niet hoe je een liedje van Volumia bij VOH moet doen, dan is het wel weer ESF, Mientje uit de Jordaan weet het beterquote:Op zondag 4 maart 2012 17:38 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Ja, wat is die irritant! Achtergrondzangeres was vals? Rot op zeg, die hoorde er juist bij.
Och Irene heeft vermoedelijk die hele uitzending niet eens bekekenquote:Op zondag 4 maart 2012 17:40 schreef Kidney_bean01 het volgende:
[..]
weet ik, ben blij dat smaken verschillen, maar Rudolph en Irene hebben geen positief woord over Joan gezegd...
Dan zou het juist erg leuk zijn als Joan straks de finale wel haalt, waar Glennis dat niet deed.quote:Op zondag 4 maart 2012 17:40 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Is het niet hoe je een liedje van Volumia bij VOH moet doen, dan is het wel weer ESF, Mientje uit de Jordaan weet het beterEn op zich is dat geen punt, maar de toon... jek.
hahaha ik vind het niet leuker, maar die versie zit ook in mijn kop..quote:Op zondag 4 maart 2012 17:45 schreef Maanvis het volgende:
Ik heb een probleem, You will See is aanstekelijker dan You and Me.. dus nu heb ik de hele tijd ipv You and Me You will See in m'n kop.
Wait, whut?quote:Op zondag 4 maart 2012 17:45 schreef Maanvis het volgende:
Ik heb een probleem, You will See is aanstekelijker dan You and Me.. dus nu heb ik de hele tijd ipv You and Me You will See in m'n kop.
Dat zou geweldig zijn!quote:Op zondag 4 maart 2012 17:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Dan zou het juist erg leuk zijn als Joan straks de finale wel haalt, waar Glennis dat niet deed.
*verheugt*
Wuuutquote:Op zondag 4 maart 2012 17:45 schreef Maanvis het volgende:
Het melodietje is aanstekelijker, komt doordat het nog net effe wat simpeler is.quote:Op zondag 4 maart 2012 17:47 schreef Greys het volgende:
[..]
Wait, whut?
Dat valse gejengel... aanstekelijker?
Oh ik vind hem juist traag en slepend.quote:Op zondag 4 maart 2012 17:50 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het melodietje is aanstekelijker, komt doordat het nog net effe wat simpeler is.
Het is een onsympathiek type, maar er zijn er weinig die dit kunnen toch denk ik... hier in Nederland.quote:Op zondag 4 maart 2012 17:50 schreef Dirkh het volgende:
Nou, dit is anders ook niet helder Glennis Know It All
Ze mag wel eens bij mij wat bitterballen komen eten.quote:Op zondag 4 maart 2012 17:53 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik hoor d'r inderdaad liever zingen dan praten
Je bent wel erg van de complottheorieën he?quote:Op zondag 4 maart 2012 18:11 schreef ThinFinn00000 het volgende:
Glennis wordt wel heel erg opgehemeld door Carlo (ook weer met die oplezen van die tweets over Glennis net). Ik vraag me af of het de bedoeling van ze is dat er gevoelsmatig een contrast wordt gemaakt met Joan die straks opkomt zodat het pibliek en de kijkers een contrast voelen tussen de zangkwaliteiten van Glennis vs. Joan. Het zou echt een geniepige valse streek van ze zijn.
Ik moet hier wel om lachen eigenlijkquote:Op zondag 4 maart 2012 18:14 schreef iBenny het volgende:
Ohw, ze gaat wel You and Me zingen. Dat scheelt...
Ik had gedacht dat ze die niet mocht zongen, aangezien het niet op 3FM mocht
Ik stiekem ook wel.quote:Op zondag 4 maart 2012 18:17 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat persiflage liedje, ik vond het wel lollig
Hoezo mag het niet van 3 fm?quote:Op zondag 4 maart 2012 18:14 schreef iBenny het volgende:
Ohw, ze gaat wel You and Me zingen. Dat scheelt...
Ik had gedacht dat ze die niet mocht zongen, aangezien het niet op 3FM mocht
jaquote:Op zondag 4 maart 2012 18:18 schreef Crohnjurist het volgende:
En toch vind ik Carlo maar een hypocriete lul.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |