Nee die man is geen indiaanquote:Op zondag 4 maart 2012 12:51 schreef iBenny het volgende:
[..]
En die is wel echt een indiaan en niet een van de presentatoren ofzo?
En dan gaat hij haar Turkse komaf er nog bij halen ookquote:Op zondag 4 maart 2012 13:00 schreef iBenny het volgende:
Hmm, te veel tekst en moeite voor zo'n website idd
komt waarschijnlijk doordat ze van merriman weir op hun flikker hebben gehadquote:Op zondag 4 maart 2012 09:52 schreef Greys het volgende:
Oh enneh... de foto's van die andere meneer zijn weg en kijk eens wat er in de plaats staat nu:
http://www.zorandrazic.com/tour.php
Misschien wel jaquote:Op zondag 4 maart 2012 13:07 schreef Maanvis het volgende:
[..]
komt waarschijnlijk doordat ze van merriman weir op hun flikker hebben gehad
En deze dan:quote:Op zondag 4 maart 2012 13:08 schreef Tha_Erik het volgende:
"Ik heb Joan Franka via haar website benaderd en gevraagd waarom zij geen hoodfdoek wil dragen (omdat zij van Turkse komaf is). Helaas weiger Joan ieder commentaar naar mij toe [..]."
Inclusief spelfouten.
En dit: "Joan Franka oftewel Ayten Kalan, je echte naam." Alsof er iets beschamends onthuld wordt.
Joan wordt dan zachter gezet, en de aandacht gaat dan naar de achtergrondzangeres. Da's zonde.quote:Op zondag 4 maart 2012 09:43 schreef Re het volgende:
[..]
dat is eigenlijk het enige waarvan ik zou zeggen, verzin iets alternatiefs, ik vind het niet passen in het nummer en het haalt de flow eruit
quote:Op zondag 4 maart 2012 13:59 schreef 8Orly8 het volgende:
Wat kleeft daar toch zo...? Ojee, het is een Gevolg!
Nee, dan zul je branden in het vagevuur!quote:Op zondag 4 maart 2012 14:05 schreef Greys het volgende:
Oh wacht, we vergeten 'ugh'.
Of mogen niet-Indianen dat ook niet zeggen?
krijgen we weer boze mailtjes.quote:Op zondag 4 maart 2012 14:05 schreef Greys het volgende:
Oh wacht, we vergeten 'ugh'.
Of mogen niet-Indianen dat ook niet zeggen?
quote:Rambam verzint ook plagiaatverhaal Joan Franka
Zaterdag, 3 maart 2012 - 23u57
RAMBAM heeft de afgelopen weken een aantal neppersberichten verstuurd aan diverse nieuwsmedia. Met het verspreiden van deze zelfbedachte persberichten wil het VARA-programma, onderzoeken hoe zorgvuldig journalisten hun bronnen raadplegen en feiten checken alvorens te publiceren of uit te zenden.
Het bericht dat het Songfestival-liedje van Joan Franka erg lijkt op een nummer van een Kroatische artiest was één van die nepberichten, net als het nieuws van afgelopen week dat CDA-kiezers vaker vreemd gaan.
De ruime media-aandacht die al dit nep-nieuws kreeg laat volgens de makers zien hoe makkelijk het is om onwaarheden gepubliceerd te krijgen, simpelweg doordat bronnen en feiten niet geverifieerd werden. Met de minste inspanning had men de verschillende (nep) berichten tot RAMBAM kunnen herleiden. Een uur na de eerste berichtgeving over het Songfestivalliedje gebeurde dat alsnog door oplettende bezoekers van het FOK!-forum.
De RAMBAM-aflevering met daarin de verspreiding van de diverse verzonnen persberichten is aanstaande maandag om 21.55 uur te zien bij de VARA op Nederland 3.
Ja, ehmmm....quote:Op zondag 4 maart 2012 12:48 schreef iBenny het volgende:
He, maar zou het nieuws dat Joan bedreigd zou worden door die indianen niet ook door hun verspreid kunnen zijn?
Klinkt als iets van een verklaring van Rambam, tenzij hun wat verkeerd hebben begrepen. Zo niet dan vraag ik me af waarom ze Joan zo nodig moeten pakkenquote:Rel om Indianentooi Joan blijkt stunt VARA
04 maart 2012, Zondag
Het VARA TV-programma RAMBAM heeft de afgelopen week een aantal berichten aan diverse media gestuurd met het doel te onderzoeken hoe zorgvuldig journalisten hun bronnen raadplegen en feiten checken alvorens te publiceren of uit te zenden.
Het bericht dat het Songfestival-liedje van Joan Franka erg lijkt op een nummer van een Kroatische artiest was één van die nepberichten, net als het nieuws dat Joan bedreigd zou worden om haar Indianentooi. Overigens hebben wij geen van de 'nieuwsfeiten' gepubliceerd op onze website.
De ruime media-aandacht die al dit nep-nieuws kreeg laat volgens de makers zien hoe makkelijk het is om onwaarheden gepubliceerd te krijgen, simpelweg doordat bronnen en feiten niet geverifieerd werden. Met de minste inspanning had men de verschillende (nep) berichten tot RAMBAM kunnen herleiden.
De RAMBAM-aflevering met daarin de verspreiding van de diverse verzonnen persberichten is aanstaande maandag om 21.55 uur te zien bij de VARA op Nederland 3.
twitter:carloenirene twitterde op zondag 04-03-2012 om 13:41:34Vandaag in #Life4you een persiflage op Joan Franka's You and Me!!! Irene als Joan Franka en Carlo als Maik! Kijken dus! http://t.co/qaPq3iT5 reageer retweet
ik vind het nu al grappigquote:Op zondag 4 maart 2012 14:37 schreef iBenny het volgende:
Joan wordt vanavond in Life4You gepersifleerd door Irene...:
[ afbeelding ]
je kunt die indianenvereniging mailen/bellen als je wilt.quote:Op zondag 4 maart 2012 14:48 schreef ThinFinn00000 het volgende:
quote:
"Rel om Indianentooi Joan blijkt stunt VARA
04 maart 2012, Zondag
Het VARA TV-programma RAMBAM heeft de afgelopen week een aantal berichten aan diverse media gestuurd met het doel te onderzoeken hoe zorgvuldig journalisten hun bronnen raadplegen en feiten checken alvorens te publiceren of uit te zenden.
Het bericht dat het Songfestival-liedje van Joan Franka erg lijkt op een nummer van een Kroatische artiest was één van die nepberichten, net als het nieuws dat Joan bedreigd zou worden om haar Indianentooi. Overigens hebben wij geen van de 'nieuwsfeiten' gepubliceerd op onze website.
De ruime media-aandacht die al dit nep-nieuws kreeg laat volgens de makers zien hoe makkelijk het is om onwaarheden gepubliceerd te krijgen, simpelweg doordat bronnen en feiten niet geverifieerd werden. Met de minste inspanning had men de verschillende (nep) berichten tot RAMBAM kunnen herleiden.
De RAMBAM-aflevering met daarin de verspreiding van de diverse verzonnen persberichten is aanstaande maandag om 21.55 uur te zien bij de VARA op Nederland 3."
Ik wil eerst verificatie/bewijs zien dat het nieuws dat Joan bedreigd zou worden om haar Indianentooi, óók van Rambam afkomstig is. Het kan zijn Showbiznewz het ook zomaar ergens vandaan heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |