SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een goed trainingsschema bestaat voor een groot gedeelte uit de grote compound oefeningen zoals squats, deadlifts, bench press, overhead presses, bent over rows etc. De rest van je trainingsschema kan je opvullen met andere (zoals isolatie) oefeningen.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Speciale Newb GuideOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2011Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hierGet this guy a jockstrap and a cookie!![]()
Sorry.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 15:49 schreef Snakey het volgende:
Dat kreng wil niet als er iemand voor zijn beurt is gegaan.Get this guy a jockstrap and a cookie!![]()
Daarover nog..quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe bedoel je te weinig?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 15:36 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
En dan wel mandarijnen en brinta?
Veel te weinig wel. Daar is Thad niet droog van geworden.Hij is op dit moment bezig met die manier van eten, en hij is wel behoorlijk droog.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 15:45 schreef Snakey het volgende:
Waarom probeert hij het niet op zichzelf uit?
De reden dat ik het overweeg is dat ik nu na 4 jaar trainen nog nooit echt onder een vetpercentage van 14% heb gezeten en dit mij wel eens wat anders leek na jarenlang broodjes kip+infinite whey eten.
Get this guy a jockstrap and a cookie!![]()
Heeft er iemand ook last van zwakke polsen?
Ik ben nu, na een paar jaar gestopt, weer begonnen met fitness meteen mijn pols overbelast.
Ik heb niet ruig gedaan, want ben eerst mijn spieren weer laten wennen.![]()
Ik eet wel shitloads groenten, maar niet als ontbijt enzo.
Maar het zal je niet schaden, dus waarom niet? Gewoon ook als projectje voor jezelf.![]()
[Centraal] Fitness topic deel 14 Lekker fit fappen Dan moet je hier zijn.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 15:53 schreef DSS24 het volgende:
Ik ben nu, na een paar jaar gestopt, weer begonnen met fitness meteen mijn pols overbelast.
Ik heb niet ruig gedaan, want ben eerst mijn spieren weer laten wennen.![]()
Maar waarschijnlijk ben je toch te ruig geweest. Het zal niet zo zijn dat na jaren trainen je van niks doen ineens zwakke polsen krijgt.![]()
Ik lees net dit in de OP:Waar komt dit vandaan?quote:Wanneer je elke set doorgaat tot je het gewicht niet meer omhoog krijgt (concentric failure) krijgen zowel de spieren als je CZS (centraal zenuwstelsel) een grote opdonder. Voor de laatste heeft dan zeker 6 dagen nodig om volledig te herstellen.
Ik train 3x per week en elke set ga ik tot failure. Daarnaast squash en tennis ik nog 3-4x per week en ik heb nergens last van.![]()
Ga ik dit in ieder geval 6 weken proberen vol te houden, met hopelijk wat resultaat.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 15:55 schreef Snakey het volgende:
Ik eet wel shitloads groenten, maar niet als ontbijt enzo.
Maar het zal je niet schaden, dus waarom niet? Gewoon ook als projectje voor jezelf.Get this guy a jockstrap and a cookie!![]()
Okee. laat af en toe weten hoe het gaat. Altijd leuk om het een beetje mee te volgen.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 15:59 schreef BMS-THAD het volgende:
[..]
Ga ik dit in ieder geval 6 weken proberen vol te houden, met hopelijk wat resultaat.![]()
Ook de rest van je lichaam moet weer wennen, waaronder je gewrichten. Al zouden je polsen volgens mij geen problemen moeten hebben als je niks geks doet, dus let vooral op goede vorm (houding van de polsen in dit geval) bij alle oefeningen.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 15:53 schreef DSS24 het volgende:
Ik heb niet ruig gedaan, want ben eerst mijn spieren weer laten wennen.full stops and exclamation marks![]()
Leuk, hij eet dus lowcarb / Paleo.quote:dat bestaat ook alweer een tijdje.
Je schema bevat alleen heel veel proteine en heel weinig vetten en koolhydraten. Je hebt vetten nodig voor een gezond lichaam. Je celmembranen en hormonen worden ervan gemaakt.
Wat studeert je instructeur?Ofwel je eet teveel energie waardoor je lichaam niet de behoefte heeft om de vetreserves aan te spreken. Het is dus niet zozeer een probleem van macro's / welk eten wel of niet, maar hoeveelheden.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 15:53 schreef BMS-THAD het volgende:
De reden dat ik het overweeg is dat ik nu na 4 jaar trainen nog nooit echt onder een vetpercentage van 14% heb gezeten en dit mij wel eens wat anders leek na jarenlang broodjes kip+infinite whey eten.Confidence through competence![]()
Het gekke is dat ik tijdens het fitness geen pijn heb maar de rest van dag wel. En ik wil geen rust nemen want ben net weer begonnenquote:Op vrijdag 2 maart 2012 16:13 schreef krioro het volgende:
[..]
Ook de rest van je lichaam moet weer wennen, waaronder je gewrichten. Al zouden je polsen volgens mij geen problemen moeten hebben als je niks geks doet, dus let vooral op goede vorm (houding van de polsen in dit geval) bij alle oefeningen.![]()
![]()
Stereo, laatst een lezing gehad over het boek 'De hormoonfactor', vond het een zeer interessant praatje, weleens gelezen / van gehoord? Basically zegt ie dat we back to basics moeten om alle hormonen weer in goede balans te krijgen voor een optimale lichaamsbouw.![]()
Maar jij hebt dan ook geen eiwitten nodig bleek in het vorige topic, dus jij bent een uberbaas.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 15:59 schreef kevin_ het volgende:
Ik lees net dit in de OP:
[..]
Waar komt dit vandaan?
Ik train 3x per week en elke set ga ik tot failure. Daarnaast squash en tennis ik nog 3-4x per week en ik heb nergens last van.
Hoewel ik het inderdaad ook niet 100% eens ben met die zin.Of toch du vader?![]()
Wat wordt daarbij verstaan onder back to basics?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 16:27 schreef Autobandje het volgende:
Stereo, laatst een lezing gehad over het boek 'De hormoonfactor', vond het een zeer interessant praatje, weleens gelezen / van gehoord? Basically zegt ie dat we back to basics moeten om alle hormonen weer in goede balans te krijgen voor een optimale lichaamsbouw.![]()
Beetje 'oer'diėet. Dus geen melk, geen graan, geen geraffineerd voedsel. Wel eieren, wel veel vlees. Hij was niet van rauw eten ofzo though. (Meer) Proberen te slapen volgens het zonneritme. Verder was het mentale ook heel belangrijk, hij zei dat constante stress ook een heel negatief effect op de lichaamscompositie kon hebben door hormonale triggers.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 16:33 schreef Snakey het volgende:
[..]
Wat wordt daarbij verstaan onder back to basics?![]()
Case closed.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 16:32 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Maar jij hebt dan ook geen eiwitten nodig bleek in het vorige topic, dus jij bent een uberbaas.
Hoewel ik het inderdaad ook niet 100% eens ben met die zin.![]()
![]()
Da's niet gek. Opgewarmd, goed doorbloed, soepel -> minder last.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 16:21 schreef DSS24 het volgende:
[..]
Het gekke is dat ik tijdens het fitness geen pijn heb maar de rest van dag wel.Ik kan niet inschatten hoe ernstig het is, maar bij echte overbelasting gewoon even hard doorgaan is niet goed natuurlijk, op de langere termijn alleen maar negatief.quote:En ik wil geen rust nemen want ben net weer begonnenfull stops and exclamation marks![]()
Train je wel echt op maximale intensiteit? Want als je nergens ooit iets van merkt is dat wel wat vreemd.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 15:59 schreef kevin_ het volgende:
Ik lees net dit in de OP:
[..]
Waar komt dit vandaan?
Ik train 3x per week en elke set ga ik tot failure. Daarnaast squash en tennis ik nog 3-4x per week en ik heb nergens last van.![]()
Jazeker. Ongeveer 12 setjes per keer in ongeveer 45 minuten. Ik ben na een workout ook wel gesloopt en moet altijd even bijkomen in de kleedkamer. Maar een paar uur erna nergens meer last van. Ik krijg alleen zware spierpijn als ik nieuwe oefeningen doe.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 16:38 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Train je wel echt op maximale intensiteit? Want als je nergens ooit iets van merkt is dat wel wat vreemd.![]()
Klopt ding zit in mijn schema maar omdat ik maar 1 spotter heb is het direct een extra workout voor de spotter. Laatste keer dat ik hem deed mocht ik niet zwaarder omdat die het niet meer hield. Idee om het aantal reps omhoog te gooien en het gewicht omlaag?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 15:21 schreef Snakey het volgende:
[..]
Nope. Ziet er wel interesant uit though. http://www.muscleandstren(...)-with-negatives.htmlNee, gewoon de BP maar dan negatiefquote:Op vrijdag 2 maart 2012 15:18 schreef rapelsen het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je negatieve sets bedoelt?![]()
![]()
Deze? http://dehormoonfactor.nlquote:Op vrijdag 2 maart 2012 16:36 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Beetje 'oer'diėet. Dus geen melk, geen graan, geen geraffineerd voedsel. Wel eieren, wel veel vlees. Hij was niet van rauw eten ofzo though. (Meer) Proberen te slapen volgens het zonneritme. Verder was het mentale ook heel belangrijk, hij zei dat constante stress ook een heel negatief effect op de lichaamscompositie kon hebben door hormonale triggers.
Er staat niets vernieuwends op zijn site volgens mij.![]()
Nee is ook niks heel bijzonders, maar vond de nadruk op hormonen toch wel interessant, zo had ik er zelf iig nooit naar gekekenquote:Op vrijdag 2 maart 2012 16:47 schreef Snakey het volgende:
[..]
Deze? http://dehormoonfactor.nl
Er staat niets vernieuwends op zijn site volgens mij..
-edit- Website is wel wat commerciėler dan wat die vent eigenlijk was als je met hem praatte.![]()
Je kan niet je CNS overbelasten in 1 of zelfs meerdere zware trainingen in een korte tijd. Het duurt veel langer voordat je CNS overbelast raakt en als het gebeurt merk je 't wel.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 16:41 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Jazeker. Ongeveer 12 setjes per keer in ongeveer 45 minuten. Ik ben na een workout ook wel gesloopt en moet altijd even bijkomen in de kleedkamer. Maar een paar uur erna nergens meer last van. Ik krijg alleen zware spierpijn als ik nieuwe oefeningen doe.
http://forum.dutchbodybui(...)ens-training-149714/
In before hihaho DBB-topic ditdat, ik googlede omdat ik geen zin had om het zelf uit te leggen.
[ Bericht 9% gewijzigd door krioro op 02-03-2012 16:56:50 ]full stops and exclamation marks![]()
Mja. http://www.het-dieet.com/index.php/hormoondieetquote:Op vrijdag 2 maart 2012 16:50 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Nee is ook niks heel bijzonders, maar vond de nadruk op hormonen toch wel interessant, zo had ik er zelf iig nooit naar gekeken.
-edit- Website is wel wat commerciėler dan wat die vent eigenlijk was als je met hem praatte.
En. http://www.het-dieet.com/index.php/oerdieet
Ik had er al eens wat van gehoord. Maar, niet zo nieuw dus.![]()
Paleo-"dieet"quote:Op vrijdag 2 maart 2012 17:37 schreef Snakey het volgende:
[..]
Mja. http://www.het-dieet.com/index.php/hormoondieet
En. http://www.het-dieet.com/index.php/oerdieet
Ik had er al eens wat van gehoord. Maar, niet zo nieuw dus.![]()
http://nerdfitness.com/bl(...)e-to-the-paleo-diet/
Erg goede site trouwens die nerdfitness, meer mensen die deze volgen?BEASTMODE![]()
Goede opmerking, want ik houd elke 2-3 maanden een week pauze. Dat zal wel erg helpen.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 16:51 schreef krioro het volgende:
[..]
Je kan niet je CNS overbelasten in 1 of zelfs meerdere zware trainingen in een korte tijd. Het duurt veel langer voordat je CNS overbelast raakt en als het gebeurt merk je 't wel.
http://forum.dutchbodybui(...)ens-training-149714/
In before hihaho DBB-topic ditdat, ik googlede omdat ik geen zin had om het zelf uit te leggen.![]()
![]()
Het boek ken ik niet.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 16:27 schreef Autobandje het volgende:
Stereo, laatst een lezing gehad over het boek 'De hormoonfactor', vond het een zeer interessant praatje, weleens gelezen / van gehoord? Basically zegt ie dat we back to basics moeten om alle hormonen weer in goede balans te krijgen voor een optimale lichaamsbouw.
Wel de afgelopen weken/maanden The Primal Blueprint gelezen van Mark Sisson (van www.marksdailyapple.com) en The Paleo Diet for Athletes van Loren Cordain, PhD.
Voordat ik deze boeken allemaal las, neigde ik zelf altijd naar hoger vet, middelmatig eiwit en low carb, dus misschien is het een beetje preken naar het koor, maar Paleo spreekt me erg aan.Staat in mijn RSS feeds. Het spreekt me in die zin aan dat ik altijd een nerd ben geweest, en een aantal jaar terug mezelf op alle vlakken wilde verbeteren (studie, carriere, lichaam, kennis, sociaal vlak etc.) en ik zit nog steeds in die 'flow'. Vorige week sprak ik iemand die me 2 jaar niet gezien had, en die merkte meteen op dat ik ontzettend was veranderd qua uiterlijk, en even later ook dat ik qua karakter ben veranderd (rustiger, meer vertrouwen).quote:Op vrijdag 2 maart 2012 17:46 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Paleo-"dieet"![]()
Erg goede site trouwens die nerdfitness, meer mensen die deze volgen?Confidence through competence![]()
Hmm, vandaag toch maar een rustdagje inlassen. Heb dertien uur lang gewerkt (alleen maar staan en lopen) en ben totaal gesloopt. Dadelijk nog maar een shitload aan eiwitten naar binnenwerken en dan morgen flink knallen.![]()
Ja heel mad, maar doe maar niet meer mededelen wat je allemaal gaat eten.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 19:30 schreef Broodje_Zaad het volgende:
Ik ga hachee eten, u mad brah? U mad?Of toch du vader?![]()
Minder eten, meer bewegen, bolle.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 21:38 schreef mtchel112 het volgende:
Niemand hier toevallig een potje eca in de aanbieding :p
Confidence through competence![]()
ze zijn mij te pro-crossfit, dus nee.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 17:46 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Paleo-"dieet"![]()
Erg goede site trouwens die nerdfitness, meer mensen die deze volgen?
Overigens lees ik alleen op reguliere basis (elke werkdag om 1600 als 't kan) t-nation. De rest heeft gewoon te veel rotzooi (ook afentoe op t-nation helaas) of is teveel gericht op trainingsmethodes die mij niet aanstaan.
Wanneer ik iets lees bij t-nation dat ik de moeite waard vind, dan zoek ik verder op google.
[ Bericht 17% gewijzigd door mister_popcorn op 02-03-2012 22:04:36 ]hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
De CrossFitters en Paleo-mensen huggen elkaar wel aanzienlijk jaquote:Op vrijdag 2 maart 2012 21:53 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
ze zijn mij te pro-crossfit, dus nee.
mja. Ik vind ik paleo ook wel prima, maar crossfit rubs me the wrong way. Teveel marketing, te veel hippigheid, teveel beige broek / vans / zwarte dik gerande bril / mutsje -achtig. Over 5 jaar heet 't gewoon weer circuit training oid, maar dan zonder kipping (belachelijk) en 50 reps clean & press door pencil necks (gewoonweg gevaarlijk).quote:Op vrijdag 2 maart 2012 22:04 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
De CrossFitters en Paleo-mensen huggen elkaar wel aanzienlijk jahij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
Verdomme, weer blauwe knieėn van het deadliften. Is hier iets aan te doen zonder dat ik m'n vorm verneuk ?![]()
Hoeveel uur slaap hebben jullie per nacht? En hoe belangrijk is slaap eigenlijk voor spieropbouw/behoud?![]()
Doen jullie ook een warmin up (fietsen /hardlopen) voor fitness of beginnen jullie gewoon met je gebruikelijke setjes? De een zegt dat het goed is dat je hart bloed rondpompt en de ander zegt weer dat het weinig uitmaakt omdat je je armen toch niet traint tijdens die warming.
Ik neig een beetje naar het tweede toe, je armen zijn gewoon in rust als je hardloop of fietst. Je CO wordt wel groter maar de verdeling zorgt ervoor dat actieve spieren het meest bleod krijgen door vasodilatatie. Heb zelf altijd 15 min warmgefiets, doe het nu niet meer en zeker niet blessure gevoeliger geworden oid. Een setje beginnen met 12-15 herhalingen en dan afbouwen naar 10 - 7 -5 lijkt mij beter eigenlijk.![]()
Ja maar meestal geen cardio (Soms wel dan HIIT). Doe wat dingetjes met halters waardoor mn hele lichaam warm wordt.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 00:29 schreef Parelhoofd het volgende:
Doen jullie ook een warmin up (fietsen /hardlopen) voor fitness of beginnen jullie gewoon met je gebruikelijke setjes? De een zegt dat het goed is dat je hart bloed rondpompt en de ander zegt weer dat het weinig uitmaakt omdat je je armen toch niet traint tijdens die warming.
Ik neig een beetje naar het tweede toe, je armen zijn gewoon in rust als je hardloop of fietst. Je CO wordt wel groter maar de verdeling zorgt ervoor dat actieve spieren het meest bleod krijgen door vasodilatatie. Heb zelf altijd 15 min warmgefiets, doe het nu niet meer en zeker niet blessure gevoeliger geworden oid. Een setje beginnen met 12-15 herhalingen en dan afbouwen naar 10 - 7 -5 lijkt mij beter eigenlijk.![]()
Minstens 8 uur. Tijdens je slaap ontspannen en regenereren je spieren zich. En gaat je eiwitsynthese omhoog. Belangrijk dus.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 00:26 schreef ZuidGrens het volgende:
Hoeveel uur slaap hebben jullie per nacht? En hoe belangrijk is slaap eigenlijk voor spieropbouw/behoud?![]()
![]()
Als warming up roei ik even. Daarbij gebruik je eigenlijk heel je lichaam, dus je armen/schouders zijn ook warm erna.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 00:29 schreef Parelhoofd het volgende:
Minstens 8. En wat Snakey zegt, slaap is een essentieel onderdeel van bodybuilding.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 00:26 schreef ZuidGrens het volgende:
Hoeveel uur slaap hebben jullie per nacht? En hoe belangrijk is slaap eigenlijk voor spieropbouw/behoud?Ik fiets naar de gym. En bij de eerste oefening doe ik een extra warmup set (bovenop de standaard warmup set bij elke oefening).quote:Op zaterdag 3 maart 2012 00:29 schreef Parelhoofd het volgende:
Ik neig een beetje naar het tweede toe, je armen zijn gewoon in rust als je hardloop of fietst. Je CO wordt wel groter maar de verdeling zorgt ervoor dat actieve spieren het meest bleod krijgen door vasodilatatie. Heb zelf altijd 15 min warmgefiets, doe het nu niet meer en zeker niet blessure gevoeliger geworden oid. Een setje beginnen met 12-15 herhalingen en dan afbouwen naar 10 - 7 -5 lijkt mij beter eigenlijk.full stops and exclamation marks![]()
Wat gaat er kut dan?quote:Op zaterdag 3 maart 2012 00:00 schreef obsama het volgende:
Verdomme, weer blauwe knieėn van het deadliften. Is hier iets aan te doen zonder dat ik m'n vorm verneuk ?Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.![]()
Staan er ergens wat basis principes van de Hormoonfactor? Heb namelijk geen zin om het boek te lezen maar ben wel nieuwsgierig.If not now, then when.![]()
Wtf blauwe knieen van het deadliften? Hoe dat zo? Laat je de barbell tegen je knieen aanzwaaien ofzo?Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
Ik fiets wel naar de fitness, maar verder heb ik nog nooit een warmup gedaan. Jack Lalanne zegt het wel mooi:quote:Op zaterdag 3 maart 2012 00:29 schreef Parelhoofd het volgende:
Ik neig een beetje naar het tweede toe, je armen zijn gewoon in rust als je hardloop of fietst. Je CO wordt wel groter maar de verdeling zorgt ervoor dat actieve spieren het meest bleod krijgen door vasodilatatie. Heb zelf altijd 15 min warmgefiets, doe het nu niet meer en zeker niet blessure gevoeliger geworden oid. Een setje beginnen met 12-15 herhalingen en dan afbouwen naar 10 - 7 -5 lijkt mij beter eigenlijk.quote:He also dismissed warmups, calling them "shtick" and "something else to sell": "15 minutes to warm up? Does a lion warm up when he's hungry? 'Uh oh, here comes an antelope. Better warm up.' No! He just goes out there and eats the sucker."![]()
zoals ik het voor me zie is het vooral een lockout probleem waarbij hij een soort second pull probeert vanaf zijn knieėn.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 08:21 schreef fathank het volgende:
Wtf blauwe knieen van het deadliften? Hoe dat zo? Laat je de barbell tegen je knieen aanzwaaien ofzo?![]()
http://www.t-nation.com/f(...)the_deadlift_part_ii
hier wat video's met allemaal benamingen waar de knieėn vaak in de weg zitten.![]()
Dus je beweegt je armen niet tijdens het rennen?quote:Op zaterdag 3 maart 2012 08:24 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Ik fiets wel naar de fitness, maar verder heb ik nog nooit een warmup gedaan. Jack Lalanne zegt het wel mooi:
[..]
Warming up is ook om je spieren ff wakker te schudden voor zware arbeid. Jij moet toch ook ff wakker worden voordat je gaat werken?
Geen warming up doen maar zeker wel een bench press setje met 40%van de trainings gewicht?Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Warming up op elliptische machine of roeimachine, dus altijd full-body warmup. Daarna actieve stretching.
Tijdens het liften heb ik lange trainingsbroek en pak aan: in de winter zie ik vaak gasten in korte broek en singletjes rondlopenvolgens mij hebben die ijskoude handen en ledematen wanneer ze geen fullbody compounds aan het doen zijn.
Hebben ze geen verwarming in jouw sportschool ofzo? Vind dat er zo retarded uit zien van die gasten dik ingepaktquote:Op zaterdag 3 maart 2012 10:06 schreef Stereotomy het volgende:
Warming up op elliptische machine of roeimachine, dus altijd full-body warmup. Daarna actieve stretching.
Tijdens het liften heb ik lange trainingsbroek en pak aan: in de winter zie ik vaak gasten in korte broek en singletjes rondlopenvolgens mij hebben die ijskoude handen en ledematen wanneer ze geen fullbody compounds aan het doen zijn.
![]()
Als ze al verwarming hebben, dan staat die niet aanquote:Op zaterdag 3 maart 2012 10:10 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Hebben ze geen verwarming in jouw sportschool ofzo? Vind dat er zo retarded uit zien van die gasten dik ingepakt
Maarja, ik vind mezelf er idd ook vaak uitzien als een sneeuwpop met al die kleding.
quote:Op zaterdag 3 maart 2012 09:50 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Dus je beweegt je armen niet tijdens het rennen?
Warming up is ook om je spieren ff wakker te schudden voor zware arbeid. Jij moet toch ook ff wakker worden voordat je gaat werken?
Geen warming up doen maar zeker wel een bench press setje met 40%van de trainings gewicht?![]()
![]()
![]()
Als ik mijn 1e setje heb gedaan ben ik warm. Ik ga geen 15 minuten verspillen aan iets wat ik niet nodig heb. En kennelijk heb ik het ook niet nodig, want ik ben nooit geblesseerd.![]()
Kennelijk niet nodig, als je voorzichtig rijdt heb je ook geen winterbanden nodig.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 10:17 schreef kevin_ het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Als ik mijn 1e setje heb gedaan ben ik warm. Ik ga geen 15 minuten verspillen aan iets wat ik niet nodig heb. En kennelijk heb ik het ook niet nodig, want ik ben nooit geblesseerd.
Hoelang sport/train je al intensief?Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Als je alleen maar je gelijk probeert te halen.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 10:36 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Kennelijk niet nodig, als je voorzichtig rijdt heb je ook geen winterbanden nodig.
Hoelang sport/train je al intensief?![]()
![]()
Ik doe warming ups met m´n eerste setjes. Dat zijn soms dan drie setjes op de eerste twee oefeningen die ik doe. En ik ben ook gaan stretchen. Als ik dat niet doe komen m´n schouders behoorlijk vast te zitten met pijn als gevolg.
Maar ik ben ook aan een deload weekje toe geloof ik.![]()
Probeer alleen maar te zeggen dat bij intensief sporten en zware krachttraining het gewoon BELANGRIJK is om een warming up te doen.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 10:40 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Als je alleen maar je gelijk probeert te halen.
Iets met zuinig zijn op je lichaam ofzo...Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Gisteren iemand helpen verhuizen naar de tweede verdieping zonder lift en ik moest natuurlijk als 'de krachtpatser' onderop lopen om het gewicht te dragen.
Heel leuk allemaal, alleen flikkerde een grote koelkast vol op mijn rechterbiceps na wat sturingsfoutjes. Behoorlijke blauwe plek nu over mijn rechter biceps.
Ik heb er geen last van, maar vandaag wel 'pull dag'. Vroeg me dus af of het kwaad kan met de bloed toevoer, het pompen en mijn flinke blauwe plek?![]()
Het is maar wat je gewend bent. Ik doe ook niet echt een warming up behalve wat lichte setjes om te beginnen. Het zal best beter zijn om het bloed door je spieren te krijgen, maar ik heb het jaren zonder gedaan, gewoon beginnen, en er nooit wat aan overgehouden.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 10:45 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Probeer alleen maar te zeggen dat bij intensief sporten en zware krachttraining het gewoon BELANGRIJK is om een warming up te doen.
Iets met zuinig zijn op je lichaam ofzo...
Die uitspraak van die leeuw die een antilope ziet is zo raar niet. In het leger bij oefeningen uit je bed gehaald worden op een bizarre tijd om onmiddelijk zwaar materiaal van a naar b slepen is niet ongewoon. Daar heb ik ook nooit iemand kreupel vandaan zien lopen.![]()
Geen idee eigenlijk.Ik zou wel rustig aan beginnen om te kijken hoe het gaat. Je wil niet meer schade maken.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 10:57 schreef Kroc het volgende:
Gisteren iemand helpen verhuizen naar de tweede verdieping zonder lift en ik moest natuurlijk als 'de krachtpatser' onderop lopen om het gewicht te dragen.
Heel leuk allemaal, alleen flikkerde een grote koelkast vol op mijn rechterbiceps na wat sturingsfoutjes. Behoorlijke blauwe plek nu over mijn rechter biceps.
Ik heb er geen last van, maar vandaag wel 'pull dag'. Vroeg me dus af of het kwaad kan met de bloed toevoer, het pompen en mijn flinke blauwe plek?![]()
Denk dat je vorm al verneukt is.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 00:00 schreef obsama het volgende:
Verdomme, weer blauwe knieėn van het deadliften. Is hier iets aan te doen zonder dat ik m'n vorm verneuk ?Anyway, pas knieen buigen nadat je erlangs bent gegaan met de barbell.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Yeah, de Adidasjes zijn binnen. Maandag gelijk op die dingen aan de slag. Ben erg benieuwd naar het effect van de power perfect two's.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
oke, beter kijken volgende keer....quote:Op zaterdag 3 maart 2012 11:00 schreef Snakey het volgende:
[..]
Die uitspraak van die leeuw die een antilope ziet is zo raar niet. In het leger bij oefeningen uit je bed gehaald worden op een bizarre tijd om onmiddelijk zwaar materiaal van a naar b slepen is niet ongewoon. Daar heb ik ook nooit iemand kreupel vandaan zien lopen.
Maja over tot de orde van de dag! Wat staat er allemaal op het programma?Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Kan in principe wel, tenzij het echt heel beurs is. Zit gewoon wat bloed in je weefsel wat er niet hoort, je adertjes zullen niet meer bloeden.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 10:57 schreef Kroc het volgende:
Ben nu bezig met een bulkschema. Hoeveel K/E/V zal ik rekenen voor een avondmaaltijd van ongeveer 500 kcal. Meestal eet ik pasta, rijst enz.![]()
Dat hangt van je maaltijd af.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 12:00 schreef Warsaw het volgende:
Ben nu bezig met een bulkschema. Hoeveel K/E/V zal ik rekenen voor een avondmaaltijd van ongeveer 500 kcal. Meestal eet ik pasta, rijst enz.
Pasta, Rijst, enz is ongeveer 573 cals.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 12:00 schreef Warsaw het volgende:
Ben nu bezig met een bulkschema. Hoeveel K/E/V zal ik rekenen voor een avondmaaltijd van ongeveer 500 kcal. Meestal eet ik pasta, rijst enz.I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Snap ik, maar ik eet avond dag wat anders, dus ga niet elke dag mijn voedingschema aanpassen. Ik bedoelde wat ik dan als gemiddelde kan nemen voor de verhoudingen.quote:![]()
quote:Op zaterdag 3 maart 2012 13:25 schreef Warsaw het volgende:
[..]
Snap ik, maar ik eet avond dag wat anders, dus ga niet elke dag mijn voedingschema aanpassen. Ik bedoelde wat ik dan als gemiddelde kan nemen voor de verhoudingen.![]()
![]()
![]()
Je eet volgens een voedingsschema. En je voedingsschemaat niet wat je eet.
zoek gewoon op waar je avondeten uit bestaat en schep dan op voor je benodigde cals.I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Jij eet toch ook niet volgens een voedingsschema?quote:Op zaterdag 3 maart 2012 13:27 schreef Stereotomy het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Je eet volgens een voedingsschema. En je voedingsschemaat niet wat je eet.If not now, then when.![]()
Ik heb nooit echt een voedingsschema gehad. Ik zorg gewoon dat ik mijn macro's haal en zo gezond mogelijk eet.![]()
werkt niet voor endosIk kom een kilo per week aan als ik 'normaal' eet.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Zo doe ik het ook. Als mesomorph is het dan ook iets makkelijker. Hoewel als je wat ouder wordt je wel een stuk meer op moet letten wat betreft vet worden.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 14:36 schreef kevin_ het volgende:
Ik heb nooit echt een voedingsschema gehad. Ik zorg gewoon dat ik mijn macro's haal en zo gezond mogelijk eet.![]()
![]()
Kut is dat.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 14:40 schreef Zith het volgende:
![]()
Ik zit tussen een ectomorph en een mesomorph gelukkig.Ouder worden is irritant ja, merk het ook.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 14:47 schreef Snakey het volgende:
[..]
Zo doe ik het ook. Als mesomorph is het dan ook iets makkelijker. Hoewel als je wat ouder wordt je wel een stuk meer op moet letten wat betreft vet worden.![]()
![]()
Het ouder worden op zich niet, maar het is een feit dat na je 40ste allerlei processen trager gaan werken. Daar moet je rekening mee houden.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 14:48 schreef kevin_ het volgende:
Ouder worden is irritant ja, merk het ook.![]()
Hoewel ik nu ik serieus train met juiste (gezonde) voeding merk dat allerlei processen omkeerbaar zijn. Klein voorbeeld is dat ik tot voor kort een leesbril nodig had, die kan ik nu weggooien.![]()
![]()
Wat, hoe krijg je dat dan voor elkaar
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.![]()
Veel wortelen eten neem ik aan.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 15:00 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat, hoe krijg je dat dan voor elkaar![]()
Gezond gaan leven en hard trainen. Het zal niet ineens vanzelf veranderen lijkt me.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 15:00 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat, hoe krijg je dat dan voor elkaarYep, ik heb inderdaad nog nooit een konijn met een bril gezien.quote:![]()
![]()
Story of my life.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 14:40 schreef Zith het volgende:
Poll: Wie heeft het "makkelijker", de rasechte endo of ecto?BEASTMODE![]()
Als je daar merkbaar last van hebt kun je HGH overwegen.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 14:57 schreef Snakey het volgende:
[..]
Het ouder worden op zich niet, maar het is een feit dat na je 40ste allerlei processen trager gaan werken. Daar moet je rekening mee houden.
Hoewel ik nu ik serieus train met juiste (gezonde) voeding merk dat allerlei processen omkeerbaar zijn. Klein voorbeeld is dat ik tot voor kort een leesbril nodig had, die kan ik nu weggooien.If not now, then when.![]()
Hangt ervan af, endo's zullen bij gelijke training altijd meer kracht hebben (zolang conditie er niet bij komt kijken). Endo's hebben ook meeste krachtpotentie van de 3 soorten. Maar endo's zullen nooit (of erg moeilijk) droog staan. Dus qua BB lijkt ecto mij handiger. Qua gezond leven en oud worden ook, denk ik.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 15:08 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Story of my life.
Poll: Wie heeft het "makkelijker", de rasechte endo of ecto?I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
quote:Op zaterdag 3 maart 2012 15:24 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Als je daar merkbaar last van hebt kun je HGH overwegen.!!!!
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!![]()
Nee, wel TRT (testosteron replacement therapy). Dat is volgens mij ook legaal, ik weet niet of dit in NL ook zo is, in de VS etc wel bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 15:24 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Als je daar merkbaar last van hebt kun je HGH overwegen.Of toch du vader?![]()
quote:
Leuke urban myth, maar door de werkzame ingrediėnten in wortelen die goed zouden zijn voor je ogen kunnen je ogen alleen sneller adapteren aan het licht, en kan je niet ineens beter zien. Maar dat wist je wel.
Of toch du vader?![]()
Nu we het toch over wortelen hebben. Ik heb nooit tijd om verse groente te koken enzo dus haal altijd potjes. Zijn die veel minder qua vitaminen en shit?![]()
Waar heb je het nou over? Ik eet volgens een voedingsschema, maar ik woon thuis en ga niet elke dag dezelfde avondmaaltijd eten, en ook niet elke dag wat anders koken dan hier thuis wordt gegeten. Op veel bodybuilding fora's zie ik dat mensen voor het avondeten een gemiddelde nemen.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 13:27 schreef Stereotomy het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Je eet volgens een voedingsschema. En je voedingsschemaat niet wat je eet.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: