Minstens 8. En wat Snakey zegt, slaap is een essentieel onderdeel van bodybuilding.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 00:26 schreef ZuidGrens het volgende:
Hoeveel uur slaap hebben jullie per nacht? En hoe belangrijk is slaap eigenlijk voor spieropbouw/behoud?
Ik fiets naar de gym. En bij de eerste oefening doe ik een extra warmup set (bovenop de standaard warmup set bij elke oefening).quote:Op zaterdag 3 maart 2012 00:29 schreef Parelhoofd het volgende:
Doen jullie ook een warmin up (fietsen /hardlopen) voor fitness of beginnen jullie gewoon met je gebruikelijke setjes? De een zegt dat het goed is dat je hart bloed rondpompt en de ander zegt weer dat het weinig uitmaakt omdat je je armen toch niet traint tijdens die warming.
Ik neig een beetje naar het tweede toe, je armen zijn gewoon in rust als je hardloop of fietst. Je CO wordt wel groter maar de verdeling zorgt ervoor dat actieve spieren het meest bleod krijgen door vasodilatatie. Heb zelf altijd 15 min warmgefiets, doe het nu niet meer en zeker niet blessure gevoeliger geworden oid. Een setje beginnen met 12-15 herhalingen en dan afbouwen naar 10 - 7 -5 lijkt mij beter eigenlijk.
Wat gaat er kut dan?quote:Op zaterdag 3 maart 2012 00:00 schreef obsama het volgende:
Verdomme, weer blauwe knieën van het deadliften. Is hier iets aan te doen zonder dat ik m'n vorm verneuk ?
Ik fiets wel naar de fitness, maar verder heb ik nog nooit een warmup gedaan. Jack Lalanne zegt het wel mooi:quote:Op zaterdag 3 maart 2012 00:29 schreef Parelhoofd het volgende:
Doen jullie ook een warmin up (fietsen /hardlopen) voor fitness of beginnen jullie gewoon met je gebruikelijke setjes? De een zegt dat het goed is dat je hart bloed rondpompt en de ander zegt weer dat het weinig uitmaakt omdat je je armen toch niet traint tijdens die warming.
Ik neig een beetje naar het tweede toe, je armen zijn gewoon in rust als je hardloop of fietst. Je CO wordt wel groter maar de verdeling zorgt ervoor dat actieve spieren het meest bleod krijgen door vasodilatatie. Heb zelf altijd 15 min warmgefiets, doe het nu niet meer en zeker niet blessure gevoeliger geworden oid. Een setje beginnen met 12-15 herhalingen en dan afbouwen naar 10 - 7 -5 lijkt mij beter eigenlijk.
quote:He also dismissed warmups, calling them "shtick" and "something else to sell": "15 minutes to warm up? Does a lion warm up when he's hungry? 'Uh oh, here comes an antelope. Better warm up.' No! He just goes out there and eats the sucker."
zoals ik het voor me zie is het vooral een lockout probleem waarbij hij een soort second pull probeert vanaf zijn knieën.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 08:21 schreef fathank het volgende:
Wtf blauwe knieen van het deadliften? Hoe dat zo? Laat je de barbell tegen je knieen aanzwaaien ofzo?
Dus je beweegt je armen niet tijdens het rennen?quote:Op zaterdag 3 maart 2012 08:24 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Ik fiets wel naar de fitness, maar verder heb ik nog nooit een warmup gedaan. Jack Lalanne zegt het wel mooi:
[..]
Hebben ze geen verwarming in jouw sportschool ofzo? Vind dat er zo retarded uit zien van die gasten dik ingepaktquote:Op zaterdag 3 maart 2012 10:06 schreef Stereotomy het volgende:
Warming up op elliptische machine of roeimachine, dus altijd full-body warmup. Daarna actieve stretching.
Tijdens het liften heb ik lange trainingsbroek en pak aan: in de winter zie ik vaak gasten in korte broek en singletjes rondlopenvolgens mij hebben die ijskoude handen en ledematen wanneer ze geen fullbody compounds aan het doen zijn.
Als ze al verwarming hebben, dan staat die niet aanquote:Op zaterdag 3 maart 2012 10:10 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Hebben ze geen verwarming in jouw sportschool ofzo? Vind dat er zo retarded uit zien van die gasten dik ingepakt
quote:Op zaterdag 3 maart 2012 09:50 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Dus je beweegt je armen niet tijdens het rennen?
Warming up is ook om je spieren ff wakker te schudden voor zware arbeid. Jij moet toch ook ff wakker worden voordat je gaat werken?
Geen warming up doen maar zeker wel een bench press setje met 40%van de trainings gewicht?
Kennelijk niet nodig, als je voorzichtig rijdt heb je ook geen winterbanden nodig.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 10:17 schreef kevin_ het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Als ik mijn 1e setje heb gedaan ben ik warm. Ik ga geen 15 minuten verspillen aan iets wat ik niet nodig heb. En kennelijk heb ik het ook niet nodig, want ik ben nooit geblesseerd.
Als je alleen maar je gelijk probeert te halen.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 10:36 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Kennelijk niet nodig, als je voorzichtig rijdt heb je ook geen winterbanden nodig.
Hoelang sport/train je al intensief?
Probeer alleen maar te zeggen dat bij intensief sporten en zware krachttraining het gewoon BELANGRIJK is om een warming up te doen.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 10:40 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Als je alleen maar je gelijk probeert te halen.
Het is maar wat je gewend bent. Ik doe ook niet echt een warming up behalve wat lichte setjes om te beginnen. Het zal best beter zijn om het bloed door je spieren te krijgen, maar ik heb het jaren zonder gedaan, gewoon beginnen, en er nooit wat aan overgehouden.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 10:45 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Probeer alleen maar te zeggen dat bij intensief sporten en zware krachttraining het gewoon BELANGRIJK is om een warming up te doen.
Iets met zuinig zijn op je lichaam ofzo...
Geen idee eigenlijk.Ik zou wel rustig aan beginnen om te kijken hoe het gaat. Je wil niet meer schade maken.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 10:57 schreef Kroc het volgende:
Gisteren iemand helpen verhuizen naar de tweede verdieping zonder lift en ik moest natuurlijk als 'de krachtpatser' onderop lopen om het gewicht te dragen.
Heel leuk allemaal, alleen flikkerde een grote koelkast vol op mijn rechterbiceps na wat sturingsfoutjes. Behoorlijke blauwe plek nu over mijn rechter biceps.
Ik heb er geen last van, maar vandaag wel 'pull dag'. Vroeg me dus af of het kwaad kan met de bloed toevoer, het pompen en mijn flinke blauwe plek?
Denk dat je vorm al verneukt is.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 00:00 schreef obsama het volgende:
Verdomme, weer blauwe knieën van het deadliften. Is hier iets aan te doen zonder dat ik m'n vorm verneuk ?
oke, beter kijken volgende keer....quote:Op zaterdag 3 maart 2012 11:00 schreef Snakey het volgende:
[..]
Die uitspraak van die leeuw die een antilope ziet is zo raar niet. In het leger bij oefeningen uit je bed gehaald worden op een bizarre tijd om onmiddelijk zwaar materiaal van a naar b slepen is niet ongewoon. Daar heb ik ook nooit iemand kreupel vandaan zien lopen.
Kan in principe wel, tenzij het echt heel beurs is. Zit gewoon wat bloed in je weefsel wat er niet hoort, je adertjes zullen niet meer bloeden.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 10:57 schreef Kroc het volgende:
Gisteren iemand helpen verhuizen naar de tweede verdieping zonder lift en ik moest natuurlijk als 'de krachtpatser' onderop lopen om het gewicht te dragen.
Heel leuk allemaal, alleen flikkerde een grote koelkast vol op mijn rechterbiceps na wat sturingsfoutjes. Behoorlijke blauwe plek nu over mijn rechter biceps.
Ik heb er geen last van, maar vandaag wel 'pull dag'. Vroeg me dus af of het kwaad kan met de bloed toevoer, het pompen en mijn flinke blauwe plek?
Dat hangt van je maaltijd af.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 12:00 schreef Warsaw het volgende:
Ben nu bezig met een bulkschema. Hoeveel K/E/V zal ik rekenen voor een avondmaaltijd van ongeveer 500 kcal. Meestal eet ik pasta, rijst enz.
Pasta, Rijst, enz is ongeveer 573 cals.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 12:00 schreef Warsaw het volgende:
Ben nu bezig met een bulkschema. Hoeveel K/E/V zal ik rekenen voor een avondmaaltijd van ongeveer 500 kcal. Meestal eet ik pasta, rijst enz.
Snap ik, maar ik eet avond dag wat anders, dus ga niet elke dag mijn voedingschema aanpassen. Ik bedoelde wat ik dan als gemiddelde kan nemen voor de verhoudingen.quote:
quote:Op zaterdag 3 maart 2012 13:25 schreef Warsaw het volgende:
[..]
Snap ik, maar ik eet avond dag wat anders, dus ga niet elke dag mijn voedingschema aanpassen. Ik bedoelde wat ik dan als gemiddelde kan nemen voor de verhoudingen.
Jij eet toch ook niet volgens een voedingsschema?quote:Op zaterdag 3 maart 2012 13:27 schreef Stereotomy het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Je eet volgens een voedingsschema. En je voedingsschemaat niet wat je eet.
Zo doe ik het ook. Als mesomorph is het dan ook iets makkelijker. Hoewel als je wat ouder wordt je wel een stuk meer op moet letten wat betreft vet worden.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 14:36 schreef kevin_ het volgende:
Ik heb nooit echt een voedingsschema gehad. Ik zorg gewoon dat ik mijn macro's haal en zo gezond mogelijk eet.
Kut is dat.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 14:40 schreef Zith het volgende:
werkt niet voor endosIk kom een kilo per week aan als ik 'normaal' eet.
Ouder worden is irritant ja, merk het ook.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 14:47 schreef Snakey het volgende:
[..]
Zo doe ik het ook. Als mesomorph is het dan ook iets makkelijker. Hoewel als je wat ouder wordt je wel een stuk meer op moet letten wat betreft vet worden.
Het ouder worden op zich niet, maar het is een feit dat na je 40ste allerlei processen trager gaan werken. Daar moet je rekening mee houden.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 14:48 schreef kevin_ het volgende:
Ouder worden is irritant ja, merk het ook.![]()
Veel wortelen eten neem ik aan.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 15:00 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat, hoe krijg je dat dan voor elkaar
Gezond gaan leven en hard trainen. Het zal niet ineens vanzelf veranderen lijkt me.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 15:00 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat, hoe krijg je dat dan voor elkaar
Yep, ik heb inderdaad nog nooit een konijn met een bril gezien.quote:
Story of my life.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 14:40 schreef Zith het volgende:
werkt niet voor endosIk kom een kilo per week aan als ik 'normaal' eet.
Als je daar merkbaar last van hebt kun je HGH overwegen.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 14:57 schreef Snakey het volgende:
[..]
Het ouder worden op zich niet, maar het is een feit dat na je 40ste allerlei processen trager gaan werken. Daar moet je rekening mee houden.
Hoewel ik nu ik serieus train met juiste (gezonde) voeding merk dat allerlei processen omkeerbaar zijn. Klein voorbeeld is dat ik tot voor kort een leesbril nodig had, die kan ik nu weggooien.
Hangt ervan af, endo's zullen bij gelijke training altijd meer kracht hebben (zolang conditie er niet bij komt kijken). Endo's hebben ook meeste krachtpotentie van de 3 soorten. Maar endo's zullen nooit (of erg moeilijk) droog staan. Dus qua BB lijkt ecto mij handiger. Qua gezond leven en oud worden ook, denk ik.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 15:08 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Story of my life.
Poll: Wie heeft het "makkelijker", de rasechte endo of ecto?
quote:Op zaterdag 3 maart 2012 15:24 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Als je daar merkbaar last van hebt kun je HGH overwegen.
Nee, wel TRT (testosteron replacement therapy). Dat is volgens mij ook legaal, ik weet niet of dit in NL ook zo is, in de VS etc wel bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 15:24 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
quote:
Waar heb je het nou over? Ik eet volgens een voedingsschema, maar ik woon thuis en ga niet elke dag dezelfde avondmaaltijd eten, en ook niet elke dag wat anders koken dan hier thuis wordt gegeten. Op veel bodybuilding fora's zie ik dat mensen voor het avondeten een gemiddelde nemen.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 13:27 schreef Stereotomy het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Je eet volgens een voedingsschema. En je voedingsschemaat niet wat je eet.
Nee. TRT is het overwegen waard.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 15:24 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |