quote:Op maandag 27 februari 2012 22:19 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
eh... even een misschien dom vraagje over het wedden als dat mag hier ?![]()
Dus de eerst volgende keer dat je kan wedden is op de eerste halve finale dinsdag 22 mei ?
En komt er dan ook, of is er al een topic van alle liedjes die dan in die finale komen?
Ohquote:
Het Sloveense topic is er al een hele tijd, alleen het nummer is pas gisteren bekend geworden en staat daarom nog niet in A-Z. Heb het nummer al wel in het eigen topic geplaatst.quote:Op maandag 27 februari 2012 23:00 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh
Als er eentje niet in ons A-Z overzicht staat (zie sticky topics ESF), gooi dat alsjeblieft ff in FB dan
Soms missen we er eentje
Gezien, A-Z bijgewerkt en TT daar aangepast, thanks!quote:Op maandag 27 februari 2012 23:04 schreef TheArt het volgende:
[..]
Het Sloveense topic is er al een hele tijd, alleen het nummer is pas gisteren bekend geworden en staat daarom nog niet in A-Z. Heb het nummer al wel in het eigen topic geplaatst.
Dat refrein is vrij slap, hoor.quote:Op maandag 27 februari 2012 22:55 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Wat er tot nu toe staat vind ik Turkije en Noorwegen de leukste, maar ik ben benieuwd naar
de rest
herstel...
deze is de leukste tot nu toe !
Daar gaat Joan het vet tegen af leggen ben ik bang![]()
Ja, ik zit nu Joan te luisteren die had ik sinds gisteren niet meer gehoord, en net even overgeslagen,quote:Op maandag 27 februari 2012 23:23 schreef Fascination het volgende:
[..]
Dat refrein is vrij slap, hoor.
Ik denk dat Slovenie en Kroatie zeker doorgaan. Turkije vind ik helemaal niets. Als ik alle liedjes in de OP hoor, vind ik Joan nog geeneens zo gek. Ze heeft wel echt wat anders dan de rest.
True.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 19:02 schreef komrad het volgende:
tsja het maakt eigenlijk niet zo veel uit zo lang als bepaalde landen ongeacht het liedje op elkaar stemmen.
ik gun iedereen zijn/haar plezier maar het is niet meer dan een hoop politiek correct gedrag/vriendjespolitiek icm slechte liedjes, matige zanger(es)s(en) en een paar idioten. Als je daar doorheen kijkt is het vermakelijk want een slechte parodie. Als je het serieus neemt kom je tot de conclusie dat er elders veel betere liedjes gemaakt worden en veel betere vocalisten zijn(in elk genre).quote:Op dinsdag 28 februari 2012 19:05 schreef Greys het volgende:
[..]
True.
Maar de vakjury is ook weer terug
Kan voor een groot deel met je eens zijn, maar de laatste paar jaren was het qua winnaars absoluut geen Oostblokfeestje meer. Noorwegen won, Duitsland won, Italië werd prachtig tweede vorig jaar met dat jazzy nummer van die pianist, Tom Dice uit België werd 6e, Turkije en Armenië kwamen ineens niet meer door de halve finale...quote:Op dinsdag 28 februari 2012 19:15 schreef komrad het volgende:
[..]
ik gun iedereen zijn/haar plezier maar het is niet meer dan een hoop politiek correct gedrag/vriendjespolitiek icm slechte liedjes, matige zanger(es)s(en) en een paar idioten. Als je daar doorheen kijkt is het vermakelijk want een slechte parodie. Als je het serieus neemt kom je tot de conclusie dat er elders veel betere liedjes gemaakt worden en veel betere vocalisten zijn(in elk genre).
Laat ik voorop stellen dat ik geen problemen heb met het songsfestival, veel mensen beleven er plezier aan (er is blijkbaar behoefte aanquote:Op dinsdag 28 februari 2012 19:17 schreef Greys het volgende:
[..]
Kan voor een groot deel met je eens zijn, maar de laatste paar jaren was het qua winnaars absoluut geen Oostblokfeestje meer. Noorwegen won, Duitsland won, Italië werd prachtig tweede vorig jaar met dat jazzy nummer van die pianist, Tom Dice uit België werd 6e, Turkije en Armenië kwamen ineens niet meer door de halve finale...
Dus het is nog lang niet zoals het zijn moet, dat ben ik helemaal met je eensMaar sinds de vakjury terug is, is het al wel een stukkie beter.
Pestherrie.quote:Op maandag 27 februari 2012 22:55 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Wat er tot nu toe staat vind ik Turkije en Noorwegen de leukste, maar ik ben benieuwd naar
de rest
herstel...
Doet me denken aan deze...........quote:Op maandag 27 februari 2012 22:55 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
de rest
herstel...
Turkije vind ik niks. De rest is ook allemaal been there, done thatquote:Op maandag 27 februari 2012 22:55 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
de rest
herstel...
Nah is niks.quote:
Omg, ik vind het geweldig.quote:
Blijkbaar kan men er ook niet echt kleding bij vinden. Raffa dacht: 'ondergoed is ook leuk' en deze dame dacht: 'gala maar doen dan?'quote:Op woensdag 29 februari 2012 23:10 schreef TheVulture het volgende:
Heb zelf niet geluisterd... maar de commentaren op de finale en dit lied waren op zijn zachtst gezegd niet positief... uberhaupt is dance nooit zo'n gelukkige combinatie met het Songfestival...
Toegevoegd aan overzicht!quote:
Waarom niet, Greysje? Ligt het aan het lied of houd je sowieso niet van dance?quote:Op woensdag 29 februari 2012 23:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Toegevoegd aan overzicht!
En ik vind het helemaal niks
Ik houd op zich wel van goede dance, maar of het haar stem is of iets anders... deze uitvoering irriteert me mateloosquote:Op woensdag 29 februari 2012 23:25 schreef Fascination het volgende:
[..]
Waarom niet, Greysje? Ligt het aan het lied of houd je sowieso niet van dance?
Schreeuwerig en gillerig.quote:Op woensdag 29 februari 2012 23:28 schreef Greys het volgende:
Ik houd op zich wel van goede dance, maar of het haar stem is of iets anders... deze uitvoering irriteert me mateloosIk vind het op zich ook (misschien ben ik een oud wijf nu) ergens 'te elektronisch' ofzo, voor een songfestival.
quote:Simon Hylands [26600]Wed 29 Feb 2012 23:18:50
Not a hope of doing well IMO :-/ I think most likely winners so far are Ireland, Slovenia, Norway, Iceland or Netherlands - but on the same token, there are no guarantees. Terrible songs have been selected this year and we could see some big guns who always sail through failing to make the final. At the moment, if Azerbaijan keep sending the contemporary sounds they've been sending since 2009, they could do the double with there being no obvious winner....
Is het eigenlijk ook wel, ja, maar daar houd ik wel van.quote:Op woensdag 29 februari 2012 23:29 schreef Arcee het volgende:
[..]
Schreeuwerig en gillerig.Onprettig nummer idd.
Ierland.quote:Op woensdag 29 februari 2012 23:39 schreef Greys het volgende:
Een van de buitenlandse reacties op esctoday bij het nummer van Bulgarije
[..]![]()
Die kunnen we hebben!quote:Op woensdag 29 februari 2012 23:50 schreef TheVulture het volgende:
Macedonie is ook bekend geworden vanavond:
Ik vind hem wel leukquote:Op woensdag 29 februari 2012 23:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Toegevoegd aan overzicht!
En ik vind het helemaal niks
Best aardig. Goeie zangeres vind ikquote:Op woensdag 29 februari 2012 23:50 schreef TheVulture het volgende:
TORENTE TE TEquote:Op woensdag 29 februari 2012 23:55 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik vind hem wel leuk
Da's een kutliedjequote:Op woensdag 29 februari 2012 23:50 schreef TheVulture het volgende:
Want je bent Grieks of zo?quote:Op woensdag 29 februari 2012 23:58 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
TORENTE TE TE
blijft gelijk hangen bij mij![]()
en er komt sagapo poly in voor, da's Grieks, dat zal ook wel helpen
Ahaaa.quote:Op donderdag 1 maart 2012 00:00 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
nou... Griekse man enzo ...
Ik vind het juist geweldig als landen in hun eigen taal zingen nou kan ik dit wel verstaan, maar toch, het principe blijft wmbquote:Op woensdag 29 februari 2012 23:57 schreef Rica het volgende:
[..]
Best aardig. Goeie zangeres vind ikAlleen speelt bij dit soort liedjes dat je het eigenlijk moet kunnen verstaan. Had men beter in het engels kunnen doen.
Ha! Mijn voorspelling: deze niet onderschatten. Gaat het nog best aardig doen.quote:
Zou zomaar kunnen, maar ik vin het een kutliedjequote:Op donderdag 1 maart 2012 00:02 schreef Rica het volgende:
[..]
Ha! Mijn voorspelling: deze niet onderschatten. Gaat het nog best aardig doen.
Dat is wel waar, is eigenlijk ook leuker. Maar in de praktijk hadden Engeland en Ierland toch een voorsprong daardoor.quote:Op donderdag 1 maart 2012 00:01 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik vind het juist geweldig als landen in hun eigen taal zingen nou kan ik dit wel verstaan, maar toch, het principe blijft wmb
Dat van Noorwegen zou ik ook niet op mijn mp3 speler zetten maar ik kan wel horen dat het een ijzersterk nummer is. Is imo de sterkste van deze halve finale tot zover.quote:Op donderdag 1 maart 2012 00:03 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Zou zomaar kunnen, maar ik vin het een kutliedje
Nee, hoor. Dat refrein is erg zwak. Coupletten zijn wel sterk, ja.quote:Op donderdag 1 maart 2012 00:07 schreef Rica het volgende:
[..]
Dat van Noorwegen zou ik ook niet op mijn mp3 speler zetten maar ik kan wel horen dat het een ijzersterk nummer is. Is imo de sterkste van deze halve finale tot zover.
Dat klinkt als een nummer dat voor Turkije had kunnen gaan. Ik denk dat de Turken er wel blij mee waren geweest, als ik hun eigen act zo ziequote:Op donderdag 1 maart 2012 00:07 schreef Rica het volgende:
[..]
Dat van Noorwegen zou ik ook niet op mijn mp3 speler zetten maar ik kan wel horen dat het een ijzersterk nummer is. Is imo de sterkste van deze halve finale tot zover.
quote:Op donderdag 1 maart 2012 00:12 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat klinkt als een nummer dat voor Turkije had kunnen gaan. Ik denk dat de Turken er wel blij mee waren geweest, als ik hun eigen act zo zie![]()
Ik vind ook dat die tooi nu gewoon moet blijvenquote:Op donderdag 1 maart 2012 00:43 schreef heloef het volgende:
Maar gaat ze gewoon als Joan Franka optreden, ergens zou het toch leuk als ze onder een artiesten naam als Indiana Joan zou optreden. Alleen dat levert denk ik al stemmen op.
Ja, ik vind het ook een heerlijk nummer. Maar denk niet dat het een bedreiging is voor Joan, in de zin van: 'wel daarop stemmen, maar helemaal niet op Nederland'. En ik denk dat de liedjes van Raffa, Kim en Pearl dat effect al wel zouden ondervinden in deze halve finale. Dus in die zin is het écht een goede keus geweest!quote:Op donderdag 1 maart 2012 00:41 schreef Rica het volgende:
[..]![]()
Arme Turken. Hoewel er toch ook wel zijn die het wel leuk vinden. Smaak en twisten en zo. Ik vind ondertussen na nog eens beluisteren Crno I Belo wel heel fijn in het gehoor liggen.![]()
Estland: Zéro pointsquote:
Is toch logisch? Azerbeidzjan geef ik per definitie een grotere kans, en van Nederland weet je al dat het geen winnaarsnummer heeft.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:34 schreef Greys het volgende:
Mooi he, Azerbeidzjaanse nummer is nog helemaal niet bekend, maar toch al veel hoger dan NederlandNet al zovele andere nummers die nog helemaal niet bekend zijn.
Klopt, Frankrijk stond vorig jaar helemaal bovenaan en we weten allemaal hoe hoog of hoe laag die is geeindigd.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:41 schreef ato het volgende:
Ach deze lijst zegt echt niets, wel gaat zo'n lijst een rol spelen tijdens de repeitities en generale repetitie. Nog zitten ze er soms nog naast. Nee hoor Joan gaat naar de finale, geloof ik echt in. Ben erg benieuwd naar Zweden en Servie..
Nederland is wereldberoemd om z'n dance (een waar exportproduct!), maar we sturen liever kleffe, zoetsappige en weinig originele folk. Tja, wat doe je eraan? In 2009 werd "Shine" in een behoorlijk dance-achtig jasje verpakt. Op zich best goed geproduceerd, maar De Toppers werden bespot in andere landen, als de drie opa's uit Nederland.quote:Op woensdag 29 februari 2012 23:23 schreef Fascination het volgende:
... want wij hadden ook zoiets kunnen sturen met behulp van Tiesto, Armin of Afrojack.
Ben ik het mee oneens. Het is minder belangrijk dan het zou moeten zijn, het claimt een songfestival te zijn ten slotte, maar een goed liedje kan niemand omheen. Je sprokkelt dan sowieso overal wat punten vandaan en eindig je in de top of sub-top.quote:
Als 9e optreden zou misschien wel uitstekend zijn als dat het laatste liedje voor de pauze is, dan kan het eventjes inzinkenquote:Op donderdag 8 maart 2012 01:01 schreef Elfletterig het volgende:
Vorig jaar hadden de 3JS een slechte loting qua startpositie (ze moesten als derde optreden), dus tegen de tijd dat de show erop zit, is iedereen dat derde liedje allang weer vergeten. Dit jaar zit Nederland weer in de eerste helft van de show, maar het maakt uit of je als 9e of als 2e moet optreden. Het is afwachten wat de precieze startpositie wordt.
Hm denk van niet... het is niet mijn smaak, maar toen ik het afspeelde kon ik het niet afzetten. Het is geen slecht nummer. Nederland heeft wel geluk dat ze in deze groep zitten. De betere liedjes zitten vooral in de 1e halve finale.quote:
Dan zou ik toch de winnaars van de afgelopen 10 jaar nog eens bekijken, verbazend genoeg is dat nu juist niet overwegend oostblok.quote:Op donderdag 8 maart 2012 01:01 schreef Elfletterig het volgende:
Nog los van diaspora-voting (kom ik zo nog op terug) is de smaak van de gemiddelde kijker in Europa een heel andere dan de onze. Qua hoeveelheid deelnemers ligt het accent al jaren op Oost-Europa. Neem alleen al Joegoslavië: vroeger één land, nu zes. Waarvan er trouwens vier bij Nederland in zitten. Iemand uit Kroatië vindt muziek uit Servië echt oprecht mooier dan muziek uit bijvoorbeeld België.
Er was van alles mis met dat liedje, de zang was niet bijzonder en het liedje zelf viel in de categorie "mwah, t kan slechter, maar zeer zeker ook beter". De allerlaatste plaats is dan misschien discutabel, maar niet doorgaan naar de finale was dat zeker niet.quote:Vorig jaar was er ook niks mis met het liedje, maar de uitkomst kennen we. Uitstraling nul, act nul. Hopelijk weet Joan met haar uitstraling (daar moet ze het van hebben) en haar act voldoende te boeien.
Joan wat gestegen, dacht ik.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:27 schreef hunter2011 het volgende:
http://www.oddschecker.com/specials/tv/eurovision/winner
Ik snap er werkelijk geen snars vanquote:Op zaterdag 10 maart 2012 18:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Serieus geen idee hoe ik dat moet zien/lezen
quote:Op zaterdag 10 maart 2012 18:48 schreef Greys het volgende:
Serieus geen idee hoe ik dat moet zien/lezen
Dat ze nu hoger in dat lijstje staat dan op 5 maart?quote:
Als er bij een bookmaker een 5 staat, zoals bv bij Bet365 voor Zweden, dan betekent het dat je met een inzet van 1 euro 5 euro uitbetaald krijgt als ze wint.quote:
Een zekerheidje voor de finale, dus er zijn nog 9 plaatsen te vergeven.quote:
Eensquote:Op zaterdag 10 maart 2012 22:16 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Een zekerheidje voor de finale, dus er zijn nog 9 plaatsen te vergeven.
quote:Op zaterdag 10 maart 2012 22:36 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Servië heb ik eerlijk gezegd niet meer gevolgd... zit er een mooie Balkanballad tussen?
Het wordt gewoon gepresenteerd van 'dit is het nummer'quote:Željko Joksimović presenteert vanavond zijn nummer voor het songfestival. Gedurende het een uur durende programma worden nummers van Joksimović door hemzelf en gastartiesten onder handen genomen en aan het einde staat de première van zijn inzending op het programma.
Waarschijnlijk zal het nummer tweemaal worden gezongen. Eénmaal in de eigen taal en éénmaal in het Engels. In Bakoe zal echter de Servische versie te horen zijn.
Ik had het gezien, en ik ben 'm nu aan het luisteren.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 22:41 schreef Greys het volgende:
[..]
[..]
Het wordt gewoon gepresenteerd van 'dit is het nummer'
Oh FredB post het net in het Servië-topic.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 22:43 schreef Greys het volgende:
Oh istie al bekend? Waar is het youtubeje voor in het overzicht?
Ja, dit is ook wel een zekerheidje voor de finale, dus er zijn nog 9 8 plaatsen te vergeven.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 22:45 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Oh FredB post het net in het Servië-topic.
Nee, maar die kun je wel in het topic toevoegenquote:Op zaterdag 10 maart 2012 22:56 schreef Greys het volgende:
Maar die zit niet in 'onze' halve finale, toch?
Jammer dat van sommige inzendingen alleen een hipperdepippe video beschikbaar is en geen live optreden.
Portugal wordt rond 1u30 verwacht, dus nog even geduld.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 22:50 schreef Greys het volgende:
Nou kom maar door met Portugal en Bosnië, dan zijn we compleet!
Ik las het net jaquote:Op zaterdag 10 maart 2012 23:05 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Portugal wordt rond 1u30 verwacht, dus nog even geduld.
Totaal niets van bekend nog wanneer de presentatie precies is.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 23:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik las het net ja![]()
En is het van Bosnië al zeker dat het vanavond bekend wordt? Op songfestivalweblog staat 'wordt op 10 maart gepresenteerd', maar ik zie er verder niets over aangekondigd worden op esctoday ofzo
Ja. Bummer. Geen compleet lijstje dus nog.quote:Op zondag 11 maart 2012 00:29 schreef TheArt het volgende:
[..]
Totaal niets van bekend nog wanneer de presentatie precies is.
bij 1:20 gaat het niet goed dus hier een beterequote:
Telegraafquote:Op zondag 11 maart 2012 15:15 schreef Greys het volgende:
Huh, Joan staat toch in de TWEEDE halve finale?
http://www.telegraaf.nl/p(...)n_Joan_bekend__.html
Ik heb er in jaaaaaaaaren niet zoveel vertrouwen in gehadquote:Op zondag 11 maart 2012 15:37 schreef ato het volgende:
Dank je Greys.. We gaan de finale toch halen ?
Heeft zeker net de Telegraaf gelezen.quote:Op zondag 11 maart 2012 17:29 schreef Greys het volgende:
Nu roep Carlo B. ook al dat Rusland tegen Joan moet![]()
Hebben zij allemaal een andere loting gezien dan wij ofzo?
De eerste positie is toch altijd wel wat beter? Twee t/m zes is wel wat minder dacht ik. Volgens mij kan je in een halve finale het beste net na de helft of als een van de laatsten zitten... Ik hoop in ieder geval op 1, 7, 8 of 9.quote:Op zondag 11 maart 2012 17:41 schreef TheVulture het volgende:
Ik ga pas luisteren als de definitieve loting is gemaakt... al denk ik dat het liedje van Joan er met elke loting wel tussenuit springt... al is een startplek bij de 1e drie wel atijd wat vervelender
Ik durf dat ook wel zekerheidjes te noemen, maar wat zijn zekerheidjes tegenwoordig.....Slowakije was in 2010 een kanshebber op de zege en een zekerheid om door te gaan vanuit de halve finale en dat laatste gebeurde dus niet eens.quote:Op zondag 11 maart 2012 22:29 schreef MisterO het volgende:
Joan gaat het nog knap lastig krijgen, aangezien Noorwegen, Zweden, Oekraine, Servie en Turkije zekerheidjes zijn. Met hakken over de sloot zou het nog kunnen...
Die heeft ze nog niet, hoorquote:Op maandag 12 maart 2012 00:04 schreef ato het volgende:
En de balkan muziek-hoe mooi ook- lijkt op elkaar. Joan wijkt af en heeft daarom al meer punten :-)
Er zijn toch heel veel nummers de laatste jaren uit zogenaamde ongunstige startposities doorgegaan naar de finale of in de finale hoog geëindigd.quote:Op maandag 12 maart 2012 00:03 schreef Elfletterig het volgende:
Ik zou ook nog geen geld zetten op Zweden. Het nummer is zeker niet verkeerd, maar de loting kan nog veel uitmaken. Ze zitten in de tweede helft van de show, maar het hangt erg af van waar het nummer terechtkomt. Stel dat de startpositie 9 of 10 is, dan kon dat wel eens nadelig werken.
Wat ik wel een zekerheidje zou willen noemen, is Slovenië.quote:Op maandag 12 maart 2012 00:00 schreef Greys het volgende:
Oekraine lijkt mij ook nog geen zekerheidje
Ik zou het wel erg raar vinden als Zweden niet in de top 10 eindigt.quote:Op maandag 12 maart 2012 00:03 schreef Elfletterig het volgende:
Ik zou ook nog geen geld zetten op Zweden. Het nummer is zeker niet verkeerd, maar de loting kan nog veel uitmaken. Ze zitten in de tweede helft van de show, maar het hangt erg af van waar het nummer terechtkomt. Stel dat de startpositie 9 of 10 is, dan kon dat wel eens nadelig werken.
Totaal niet boeiend. Zulke top 30s en top 40s worden niet gemaakt door het gemiddelde stempubliek, maar door ESF-fanaten. Vorig jaar scoorden de 3JS behoorlijk hoog in die lijstjes. We kennen het uiteindelijke resultaat.quote:Op woensdag 29 februari 2012 17:27 schreef Jason22 het volgende:
als ik op youtube kijk naar de top 22 van een paar mensen ziet het er niet goed uit
18de
11de
14de
12de
11de
19de
16de
16de
2de
middenmoot dus
Ik kan mij niet voorstellen dat Zweden de finale niet haalt.quote:Op maandag 12 maart 2012 00:03 schreef Elfletterig het volgende:
Zweden heeft zelfs met Malena Ernman de finale gehaald. Kan me niet voorstellen dat Loreen dan de finale niet haalt en dat in een kwalitatief matige halve finale ook nog eens.quote:Op maandag 12 maart 2012 10:09 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Ik kan mij niet voorstellen dat Zweden de finale niet haalt.
Malena vond ik niet veel aan. Dit nummer vind ik echt fantastisch. Maar goed, Anna Bergendahls vond ik ook goed en dat werd niks. Maar Loreen gaat wel door, geen twijfel bij mij.quote:Op maandag 12 maart 2012 10:14 schreef TheArt het volgende:
[..]
Zweden heeft zelfs met Malena Ernman de finale gehaald. Kan me niet voorstellen dat Loreen dan de finale niet haalt en dat in een kwalitatief matige halve finale ook nog eens.
Een paar jaar geleden haalde Zweden - tot ieders grote verbazing en tot ontzetting in eigen land - ook de finale niet. Terwijl dat nummer prima in orde was.quote:Op maandag 12 maart 2012 10:09 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik kan mij niet voorstellen dat Zweden de finale niet haalt.
Sterke semi? Zwak zal je bedoelen. De eerste semi is kwalitatief veel sterker.quote:Op maandag 12 maart 2012 12:58 schreef ato het volgende:
Ik blijf positief, Nederland gaat de finale halen. Ik hoop dat wij geen 2e of 3e startplaats krijgen. Hopelijk 1 of 8 en 9. Het is een sterke en mooie semi, maar Nederland wijkt af met een totaal ander nummer wat naar mijn idee kan opvallen en de finale kan halen.
Ik ken geen bank die zoveel rente belooftquote:Op maandag 12 maart 2012 18:14 schreef ItaloDancer het volgende:
Ha, de enige reden om geen geld op Zweden in te zetten, is omdat je er nauwelijks geld mee kan verdienen.
Denk jij dat Nederland het gaan halen?quote:Op maandag 12 maart 2012 18:57 schreef APK het volgende:
[..]
Ik ken geen bank die zoveel rente belooft
Denk het wel jaquote:
Daar ben ik juist een beetje bang voorquote:Op maandag 12 maart 2012 19:03 schreef TheArt het volgende:
Ik heb mijn hoop sowieso gericht op de vakjury. Als je ziet waar een land als Italië vorig jaar uitkwam met die lading aan vakjurypunten, terwijl het qua televotion ergens in de middenmoot eindigde.
Ik vind het verschil wel meevallen. Ook in de 1e halve finale zou ik niet direct 10 nummers kunnen noemen die zeker in de finale thuishoren (en dat is al inclusief een waarschijnlijke Griekse kwalificatie).quote:Op maandag 12 maart 2012 16:10 schreef ThinFinn00000 het volgende:
De 1e semi is inderdaad kwalitatief veel sterker, maar de block-voting is in onze semi weer veel sterker.
Het is vrij simpel, Bosnië, Kroatië en Servië geven elkaar de 10 en 12 punten. Vervolgens komen Macedonië en Slovenië in aanmerking. Maar met hooguit een punt of 25-30 van de 4 andere landen, zie ik Macedonië het niet redden. Slovenië is wel goed genoeg om jury-punten van de andere landen te krijgen.quote:Dan kom ik tot dit rijtje;
01. Bosnië
02. Kroatië
03. Servië
04. Slovenië
05. Macedonië
06. Nederland
07. Noorwegen
08. Zweden
09. Turkije
10. Wit-Rusland (of evt. Malta of evt. Estland)
Mijn onderbuikgevoel zegt juist dat we het dit jaar van de televoters moeten hebben. You and Me is een nummer dat goed in het gehoor ligt, dat catchy is en blijft hangen. Dit scoort bij de gemiddelde televoter beter dan een nummer van bijvoorbeeld Estland, Macedonië of Kroatië. Een vakjury kan laatstgenoemde drie landen dan wel weer veel punten gaan geven, zeker aangezien het geen slechte liedjes zijn. Hoewel een startpositie natuurlijk ook altijd heel veel zegt en elk jaar zijn er wel weer verrassingen dat de jury/televoters veel punten geven aan landen waarvan je het niet verwacht.quote:Op maandag 12 maart 2012 19:03 schreef TheArt het volgende:
Ik heb mijn hoop sowieso gericht op de vakjury. Als je ziet waar een land als Italië vorig jaar uitkwam met die lading aan vakjurypunten, terwijl het qua televotion ergens in de middenmoot eindigde.
Maar het nummer zelf is nog niet bekend, toch?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:34 schreef hole1988 het volgende:
Bosnië met met het nummer Maya Sar - Korake ti znam http://www.eurovision.tv/page/news?id=46583
Haha was inderdaad niet het nummerquote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:34 schreef hole1988 het volgende:
Bosnië met met het nummer Maya Sar - Korake ti znam http://www.eurovision.tv/page/news?id=46583
Italië klopt daar dus niet meer in, want dat is een ander nummer nu.quote:1.Iceland 198
2.Spain 185
3.Italy 165
4.Denmark 162
5.Cyprus 155
6.Israel 126
7.Netherlands 116
8.Slovenia 115
9.Norway 100
10.Switzerland 97 (18 voters)
10.Finland 97 (15 voters)
11.Turkey 94
12.France 97
13.Belarus 86
14.Germany 82
15.Macedonia 68
16.Latvia 55
17.Hungary 48 (11 voters)
17.Estonia 48 (10 voters)
18.Austria 46
19.Croatia 39
20.Ireland 36
21.Ukraine 31
22.Bulgaria 27
23.Malta 23 (6 voters)
23.Lithuania 23 (5 voters)
24.Albania 11
25.Georgia 00
Terechte score voor Georgiëquote:Op dinsdag 13 maart 2012 22:33 schreef TheArt het volgende:
Dit zegt helemaal niets, maar wilde het toch even meegeven. Punten op ESCForums gegeven door members van nummers die geselecteerd waren tot 6 maart:
[..]
Italië klopt daar dus niet meer in, want dat is een ander nummer nu.
Slovenië blijft voor mij veruit het beste Balkannummer in deze halve finale.quote:Op donderdag 15 maart 2012 22:45 schreef ato het volgende:
Zoals ik al had verwacht alle Balkan nummers vissen in dezelfde vijver. Bosnie is aardig maar meer niet. Servie, Kroatie en Estland (ok geen Balkan land) blijven voor mij de beste ballads in semi 2 en Nederland gaat zeker opvallen en wijkt af...
Dat bedacht ik me inderdaad ook nog laatst, dat ze andere inzendingen die op die van hen lijken ook helemaal fantastisch gaan vinden omdat het op hun inzending lijkt. Echter denk ik toch - maar misschien ben ik dan heel naïef - dat veel stemmers ook in het Oostblok gewoon op hun smaak afgaan en voor mensen die van een liedje als You and Me houden is Joan de enige die ermee komt.quote:Op donderdag 15 maart 2012 22:51 schreef Greys het volgende:
Voor de kijker gaat het wellicht opvallen, maar echt een voordeel van dat vissen in dezelfde vijver is het (denk ik) niet. Want die landen gaan elkaars inzending dus allemaal prachtig vinden, als het allemaal op elkaar lijkt, denk ik. Ze stemmen toch al op elkaar, laat staan als ze dezelfde soort inzending sturen...
Niet pessimistisch.. realistischquote:Op donderdag 15 maart 2012 23:00 schreef ato het volgende:
Niet zo pessimistisch Greys, gaat juist een voordeel opleveren voor Nederland let maar op. Natuurlijk zit Servie en Bosnie in de finale, maar vraag mij af wat Slovenie en Kroatie gaat doen.. Intuïtie?
Je was 11 maart wel meer optmistisch..:-)quote:Op donderdag 15 maart 2012 23:46 schreef Greys het volgende:
[..]
Niet pessimistisch.. realistisch
En een beetje mezelf voor een teleurstelling voorbereiden, kan het alleen maar meevallen
Wat dat betreft heb ik gewoon geen verwachtingen meer. In 2008, in 2010 en in 2011 dacht ik gewoon dat Nederland door zou gaan. Nu koester ik geen verwachtingen meer, zodat ik niet meer teleurgesteld kan worden. Een heel vervelende manier als je het mij vraagt, maar het is een logisch gevolg van de resultaten de afgelopen jaren.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 23:42 schreef ato het volgende:
[..]
Je was 11 maart wel meer optimistisch..:-)
Gek he, dat had ik dus niet meer afgelopen tijd. Ik vond de Nederlandse inzendingen maar slap. ik vond dat Glennis wel naar de finale had moeten gaan en dat Esther Hart hoger had moet eindigen, de rest vond ik ok tot niet veel aan. Oh ja Sieneke vond ik geweldig, maar had al bij voorbaat dat het niets werd..quote:Op zaterdag 17 maart 2012 23:44 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Wat dat betreft heb ik gewoon geen verwachtingen meer. In 2008, in 2010 en in 2011 dacht ik gewoon dat Nederland door zou gaan. Nu koester ik geen verwachtingen meer, zodat ik niet meer teleurgesteld kan worden. Een heel vervelende manier als je het mij vraagt, maar het is een logisch gevolg van de resultaten de afgelopen jaren.
Achteraf gezien had ik eigenlijk ook steeds wel kunnen bedenken dat het niks zou worden. De verwachtingen waren meer wat ik hoopte (vaderlanslievendheid en overschatting). Maar om nu gevrijwaard te blijven tegen dergelijke ideeën, heb ik de verwachtingen gewoon uitgeschakeld. Ik wil objectief kunnen kijken.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 23:55 schreef ato het volgende:
[..]
Gek he, dat had ik dus niet meer afgelopen tijd. Ik vond de Nederlandse inzendingen maar slap. Ik vond dat Glennis wel naar de finale had moeten gaan en dat Esther Hart hoger had moet eindigen, de rest vond ik ok tot niet veel aan. Oh ja Sieneke vond ik geweldig, maar had al bij voorbaat dat het niets werd..
Jij dacht serieus dat Shalalie door zou gaan naar de finale?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 23:44 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Wat dat betreft heb ik gewoon geen verwachtingen meer. In 2008, in 2010 en in 2011 dacht ik gewoon dat Nederland door zou gaan. Nu koester ik geen verwachtingen meer, zodat ik niet meer teleurgesteld kan worden. Een heel vervelende manier als je het mij vraagt, maar het is een logisch gevolg van de resultaten de afgelopen jaren.
Hm, ik weet niet of ik het dat jaar helemaal gevolgd heb, dus ik weet het niveau van de rest van de inzendingen niet, maar wat een gezapig nummer van Glennis.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 14:49 schreef TheVulture het volgende:
Ik was in 2005 echt oprecht verbaasd dat Glennis er niet doorheen kwam... daarna was het vooral hopen tegen beter weten in... nu zou ik voor het eerst sinds 2005 weer echt boos zijn als we er niet doorheen komen!
wie zet ons nou 2de lolquote:Op woensdag 29 februari 2012 17:27 schreef Jason22 het volgende:
als ik op youtube kijk naar de top 22 van een paar mensen ziet het er niet goed uit
18de
11de
14de
12de
11de
19de
16de
16de
2de
middenmoot dus
|
Forum Opties | |