Ik kan mij niet voorstellen dat Zweden de finale niet haalt.quote:Op maandag 12 maart 2012 00:03 schreef Elfletterig het volgende:
Ik zou ook nog geen geld zetten op Zweden. Het nummer is zeker niet verkeerd, maar de loting kan nog veel uitmaken. Ze zitten in de tweede helft van de show, maar het hangt erg af van waar het nummer terechtkomt. Stel dat de startpositie 9 of 10 is, dan kon dat wel eens nadelig werken.
Zweden heeft zelfs met Malena Ernman de finale gehaald. Kan me niet voorstellen dat Loreen dan de finale niet haalt en dat in een kwalitatief matige halve finale ook nog eens.quote:Op maandag 12 maart 2012 10:09 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Ik kan mij niet voorstellen dat Zweden de finale niet haalt.
Malena vond ik niet veel aan. Dit nummer vind ik echt fantastisch. Maar goed, Anna Bergendahls vond ik ook goed en dat werd niks. Maar Loreen gaat wel door, geen twijfel bij mij.quote:Op maandag 12 maart 2012 10:14 schreef TheArt het volgende:
[..]
Zweden heeft zelfs met Malena Ernman de finale gehaald. Kan me niet voorstellen dat Loreen dan de finale niet haalt en dat in een kwalitatief matige halve finale ook nog eens.
Een paar jaar geleden haalde Zweden - tot ieders grote verbazing en tot ontzetting in eigen land - ook de finale niet. Terwijl dat nummer prima in orde was.quote:Op maandag 12 maart 2012 10:09 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik kan mij niet voorstellen dat Zweden de finale niet haalt.
Sterke semi? Zwak zal je bedoelen. De eerste semi is kwalitatief veel sterker.quote:Op maandag 12 maart 2012 12:58 schreef ato het volgende:
Ik blijf positief, Nederland gaat de finale halen. Ik hoop dat wij geen 2e of 3e startplaats krijgen. Hopelijk 1 of 8 en 9. Het is een sterke en mooie semi, maar Nederland wijkt af met een totaal ander nummer wat naar mijn idee kan opvallen en de finale kan halen.
Ik ken geen bank die zoveel rente belooftquote:Op maandag 12 maart 2012 18:14 schreef ItaloDancer het volgende:
Ha, de enige reden om geen geld op Zweden in te zetten, is omdat je er nauwelijks geld mee kan verdienen.
Denk jij dat Nederland het gaan halen?quote:Op maandag 12 maart 2012 18:57 schreef APK het volgende:
[..]
Ik ken geen bank die zoveel rente belooft
Denk het wel jaquote:
Daar ben ik juist een beetje bang voorquote:Op maandag 12 maart 2012 19:03 schreef TheArt het volgende:
Ik heb mijn hoop sowieso gericht op de vakjury. Als je ziet waar een land als Italië vorig jaar uitkwam met die lading aan vakjurypunten, terwijl het qua televotion ergens in de middenmoot eindigde.
Ik vind het verschil wel meevallen. Ook in de 1e halve finale zou ik niet direct 10 nummers kunnen noemen die zeker in de finale thuishoren (en dat is al inclusief een waarschijnlijke Griekse kwalificatie).quote:Op maandag 12 maart 2012 16:10 schreef ThinFinn00000 het volgende:
De 1e semi is inderdaad kwalitatief veel sterker, maar de block-voting is in onze semi weer veel sterker.
Het is vrij simpel, Bosnië, Kroatië en Servië geven elkaar de 10 en 12 punten. Vervolgens komen Macedonië en Slovenië in aanmerking. Maar met hooguit een punt of 25-30 van de 4 andere landen, zie ik Macedonië het niet redden. Slovenië is wel goed genoeg om jury-punten van de andere landen te krijgen.quote:Dan kom ik tot dit rijtje;
01. Bosnië
02. Kroatië
03. Servië
04. Slovenië
05. Macedonië
06. Nederland
07. Noorwegen
08. Zweden
09. Turkije
10. Wit-Rusland (of evt. Malta of evt. Estland)
Mijn onderbuikgevoel zegt juist dat we het dit jaar van de televoters moeten hebben. You and Me is een nummer dat goed in het gehoor ligt, dat catchy is en blijft hangen. Dit scoort bij de gemiddelde televoter beter dan een nummer van bijvoorbeeld Estland, Macedonië of Kroatië. Een vakjury kan laatstgenoemde drie landen dan wel weer veel punten gaan geven, zeker aangezien het geen slechte liedjes zijn. Hoewel een startpositie natuurlijk ook altijd heel veel zegt en elk jaar zijn er wel weer verrassingen dat de jury/televoters veel punten geven aan landen waarvan je het niet verwacht.quote:Op maandag 12 maart 2012 19:03 schreef TheArt het volgende:
Ik heb mijn hoop sowieso gericht op de vakjury. Als je ziet waar een land als Italië vorig jaar uitkwam met die lading aan vakjurypunten, terwijl het qua televotion ergens in de middenmoot eindigde.
Maar het nummer zelf is nog niet bekend, toch?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:34 schreef hole1988 het volgende:
Bosnië met met het nummer Maya Sar - Korake ti znam http://www.eurovision.tv/page/news?id=46583
Haha was inderdaad niet het nummerquote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:34 schreef hole1988 het volgende:
Bosnië met met het nummer Maya Sar - Korake ti znam http://www.eurovision.tv/page/news?id=46583
Italië klopt daar dus niet meer in, want dat is een ander nummer nu.quote:1.Iceland 198
2.Spain 185
3.Italy 165
4.Denmark 162
5.Cyprus 155
6.Israel 126
7.Netherlands 116
8.Slovenia 115
9.Norway 100
10.Switzerland 97 (18 voters)
10.Finland 97 (15 voters)
11.Turkey 94
12.France 97
13.Belarus 86
14.Germany 82
15.Macedonia 68
16.Latvia 55
17.Hungary 48 (11 voters)
17.Estonia 48 (10 voters)
18.Austria 46
19.Croatia 39
20.Ireland 36
21.Ukraine 31
22.Bulgaria 27
23.Malta 23 (6 voters)
23.Lithuania 23 (5 voters)
24.Albania 11
25.Georgia 00
Terechte score voor Georgiëquote:Op dinsdag 13 maart 2012 22:33 schreef TheArt het volgende:
Dit zegt helemaal niets, maar wilde het toch even meegeven. Punten op ESCForums gegeven door members van nummers die geselecteerd waren tot 6 maart:
[..]
Italië klopt daar dus niet meer in, want dat is een ander nummer nu.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |