quote:Op maandag 27 februari 2012 20:09 schreef Mar_Sle het volgende:
http://boombangablog.mers(...)-straight-out-o.html
quote:Looking like one of the more oddball moments from The Sonny and Cher Show, Joan sang the indie/folk singalong in a mahoosive Native American headdress and was joined on stage by some backing musicians when the whole production moved up a notch. It got them cheering in the studio and this is just the sort of simple, loveable song that will get an arena reaching as one for a glo-stick to wave with rhythmic abandon.
It was France for a while, now it's the Netherlands sat confidently atop my 2012 Top 10. It'll take a fair bit of shifting as well.
quote:i actually quite like it! every act (look at Jedward last year) is crazy, you have to be crazy if you want to stand out on the ESF! Go Netherlands!
quote:JASON RANFORD [25155]Mon 27 Feb 2012 11:43:00
This is my current No.1 at the moment and who know could even win the contest.
quote:Martin Pugh [61430]Mon 27 Feb 2012 11:32:44
wow.....great job Netherlands - I don't think i've ever had you in my top 5 - but welcome - you're way up there and i'm not counting out possability of esc2013 in Amsterdam xx
quote:Daniel Tew [10608]Mon 27 Feb 2012 11:28:24
The Netherlands could actually achieve a good result with this song. We have to remember that the standard of songs selected so far is not good. Joan has one of the strongest entries to this year's contest.
quote:conor blount [26350]Mon 27 Feb 2012 10:44:53
terrific song netherlands.....well done
quote:SR Jensen [54583]Mon 27 Feb 2012 10:27:16
A dutch squaw? A little strange, but then again - it is always dfficult to figure out the dutch taste. Reminds me a bit of Aura Dione for those of you who knows her. Anyway, probably the first time in years that the Netherlands have a chance to go the final. I don't think there will be many other country songs.
quote:galantis loukakis [10706]Mon 27 Feb 2012 10:25:59
awful ! galantis , athens
quote:Martin Fjellanger [45578]Mon 27 Feb 2012 09:29:15
I like the songBut please change this outfit.
quote:Christophe Lemonnier [44718]Mon 27 Feb 2012 08:50:36
Well I watched the selection yesterday... this song came up, and I was sold.... not so keen on her outfit but this is ny 10 miles the best song so far. Well done Netherlands for putting those juries on the sideline and choose the best song of the evening.... Love it....
quote:ralph dzegniuk [53427]Mon 27 Feb 2012 07:41:01
absolutely love it. my new fav and NED has never been my fav b4!
quote:GREAT SONG Netherlands 12 points from Russia1!!!
Michthemitch 27 minuten geleden
quote:buena suerte de españaa!!...SPAIN 12 POINTS
juanfry88 2 uur geleden
Dit dus.quote:Op maandag 27 februari 2012 14:24 schreef Elfletterig het volgende:
Bij de 3J's was men in het buitenland ook overwegend positief. Het zegt geen reet. De mensen die op YouTube de moeite nemen om songfestivalliedjes te kijken, vormen geen representatieve afspiegeling van de mensen die thuis stemmen. Al is het alleen al vanwege de diaspora-voting.
Heel simpel, ze moet gewoon het verhaal erachter vertellen aan de journalisten op het ESF, dat ze indiaantje speelde met dat jongetje, en het bijbehorende filmpje moet duidelijk getoond worden op het grote scherm.quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:01 schreef grazz het volgende:
Ik lees vooral positieve reacties over het liedjeBaart me zorgen dat veel mensen haar outfit niet begrijpen of waarderen.. zul je straks zien dat elk land iets opvallends heeft qua kleding of act en dan juist dit jaar een lied zonder iets opvallends wint..Duitsland
![]()
Ik vind nog steeds dat Joan zelf moet weten wat ze aantrekt, al vind ik wel dat de focus ook vooral op het lied moet blijven, want dit is een verdomd goed liedje (!). Ik zou het onterecht en zeer jammer vinden mocht men hier niet op stemmen omdat men de boodschap niet begrijpt, dus daar moet John, Joan en de rest echt goed over na gaan denken. Ik denk wel dat ze de hoofdtooi moet houden (of veren in d'r haar aanbrengen), maar in combi met een andere jurk..of iets zoals in The voice en dan zo'n bloemetjeskrans (gemaakt van madeliefjes ofzo) in d'r haar... staat haar ook super
Ik verwacht er niks van, omdat de gevolgde procedure om het liedje te kiezen, niet deugt. Als gevolg daarvan is (bij lange na) niet het beste liedje gekozen.quote:Op woensdag 29 februari 2012 02:53 schreef Madame_Paon het volgende:
Dit dus. Europa lijkt niet zo'n fan te zijn van Nederland.![]()
Ik verwacht er dus niks van. Dan kan het ook geen teleurstelling zijn.
Al zou ik zelf, als ik een buitenlander zou zijn, niet op Joan stemmen.
quote:OMG dough
Is is just me or did the Dutch public actually choose a song with potential to qualify for Euronvision final??? Despite the VAK jury which was as usual total crap.
De Nederlandse vakjury is dus tot over de grens bekendquote:Op woensdag 29 februari 2012 16:24 schreef APK het volgende:
Reactie per email van 'buurman' (een groot ESC-fan) vanuit Engeland:
[..]
Het is ook erg hoorquote:Op woensdag 29 februari 2012 19:06 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De Nederlandse vakjury is dus tot over de grens bekend
Hij woont in Nederland, maar zit nu een paar weken in Engelandquote:Op woensdag 29 februari 2012 19:06 schreef Fred_B het volgende:
De Nederlandse vakjury is dus tot over de grens bekend
quote:Op woensdag 29 februari 2012 16:24 schreef APK het volgende:
Reactie per email van 'buurman' (een groot ESC-fan) vanuit Engeland:
[..]
Hij jaquote:Op woensdag 29 februari 2012 21:27 schreef Greys het volgende:
![]()
Dat zegt best wel wat, als jouw Dè Buurman dat zegt dat het een goed liedje is
Dat is toch die ene die ook altijd zo heel goed voorspelt wie er hoe eindigt enzo? In het Wed-topic?
Ik ook wel een beetje, voor het eerst in jarenquote:Op woensdag 29 februari 2012 21:44 schreef Greys het volgende:
Ik heb jouw buurman in elk geval bij de Js en bij Sieneke niet dit soort dingen horen zeggen over de Nederlandse inzendingHet is weer zover hoor... ik heb weer hoop!
![]()
bij de 3js had ik vantevoren al zoiets van 'flikker maar mooi op als jullie dit mooie lied in het engels gaan verkrachten' en ze kregen wat ze verdienden, de laagste klassering voor Nederland op het ESF ooit.quote:Op woensdag 29 februari 2012 21:54 schreef TheVulture het volgende:
Ik zit ook echt weer helemaal in de hoop-hype
Dat had ik met Sieneke, 3J's en Toppers echt niet... of pas heel laat dat het misschien toch zou kunnen, maar dan echt al tegen beter weten in
quote:1. The Netherlands ( I got "Satelite" vibes .. it is something special with that song and her )
quote:Op maandag 27 februari 2012 21:40 schreef Arcee het volgende:
Indiana Joan.
Nummer doet me qua blijheid wel een beetje denken aan Lena's Satellite.
Whaaaaaaaaaaaaaaaaaquote:Simon Hylands [26600]Wed 29 Feb 2012 23:18:50
Not a hope of doing well IMO :-/ I think most likely winners so far are Ireland, Slovenia, Norway, Iceland or Netherlands - but on the same token, there are no guarantees. Terrible songs have been selected this year and we could see some big guns who always sail through failing to make the final. At the moment, if Azerbaijan keep sending the contemporary sounds they've been sending since 2009, they could do the double with there being no obvious winner....
Komt ook een beetje door haar rare accent denk ikquote:Op woensdag 29 februari 2012 23:23 schreef grazz het volgende:
van escnation
1. The Netherlands ( I got "Satelite" vibes .. it is something special with that song and her )
AAAAAHHHHquote:Op woensdag 29 februari 2012 23:38 schreef Greys het volgende:
Het Bulgaarse nr is net bekend geworden dus ik las dáár de reacties op, en wat zag ik...
[..]
Whaaaaaaaaaaaaaaaaa![]()
Ik had er al weinig mee. Maar dat optreden was idd echt een buitengewoon dieptepunt.quote:Op donderdag 1 maart 2012 00:37 schreef Madame_Paon het volgende:
Bij de 3Js had ik ook goede hoop dat we de finale zouden bereiken.
Maar die hoop was meteen vervlogen toen ik het waardeloze optreden in de halve finale zag.
quote:Such a joyful and happy song and a GREAT victory. I love this song. It's very nice and Joan is nice. I imagine already that people would clap their hands and dance in Baku. Greeting from Serbia.
eurosongfanserbia 10 uur geleden
Oh god ik ben nu al helemaal hyperquote:Op donderdag 1 maart 2012 00:40 schreef Greys het volgende:
Nieuwe buitenlandse reacties op esctoday van vandaagOMG!
Susanne K. [63676]Wed 29 Feb 2012 15:57:19
New No. 1 on my list! I will vote until my fingers fall off! So far. 1. Netherlands, 2. Switzerland, 3. Finnland, 4. Iceland, 5. Hungary, 6. Denmark, 7. Ireland, 8. Albania, 9. Turkey 10. Germany ( not included Israel and Italy, waiting for presentation)
Christophe Lemonnier [44718]Wed 29 Feb 2012 11:11:05
@BM, if it's good, it's good and this is really good.... I will vote like mad to from UK to get lovely Joan in the final....
THIS IS DUTCH YEAR [45967]Wed 29 Feb 2012 09:47:39
IS INCREDIBLE, MORE I LISTEN THE SONG MORE I LIKE , IS THE BEST SONG IN THE ESC IN YEARS ,ABSOLUTELY WINNER , AMSTERDAM 2012 OR ROTTERDAM 2012,
Eurovisionary [61046]Wed 29 Feb 2012 02:58:25
After I posted last night, I continued to listen to this song 10 more times. Easily my favourite this year. Because the Dutch have had such a bad run, I already hope they win regardless of any other song still to come. There's something just so quaint and innocent and charming about it. It reminds me of that Lily Allen song "Not Fair" with a twist of Lena's quirkiness spun in. Joan also has the most prettiest eyes and an elegant poutiness from her high cheekbones. It's very difficult not be entranced by the entire package. Obviously I'm now talking myself into loving this song more and more. I'm thinking now to keep the American Indian outfit. It's working so far.
Matt Feldman [64192]Wed 29 Feb 2012 00:18:04
My heart goes out to the Dutch Royal Family during this difficult time. I will pray for a miracle. Joan has charisma she might do well in the competition.
Chwarae Teg [25827]Tue 28 Feb 2012 22:55:28
I really like this kooky song. Everyone seems concerned that the costume will work against her - maybe she could retain just one or two feathers in a new costume as a token of the nostalgia behind the song. But if this lovely song fails to qualify it will be seriously unfair.
Michael Kenny [53505]Tue 28 Feb 2012 22:42:04
I seriously cannot get enough of this song or get it out of my head. I will be devastated if this doesn't qualify. The best Dutch entry since 2008 for me!
Herkenbaar. Nummer viel mij tijdens de liveshow van het NSF de eerste keer echt tegen. Tweede keer zat ik voornamelijk vreselijk te hopen dat die faalnummers van Pearl en Ivan het niet zouden worden en me daarna gruwelijk op te winden over de jury.quote:Op donderdag 1 maart 2012 15:32 schreef Stranger het volgende:
Heb even op digitalspy.co.uk bijgelezen wat de engelsen er van vinden en wat me opvalt is dat mensen het vooral pas na een paar keer horen of na een poosje een leuk nummer vinden. Da's natuurlijk niet zo positief als we stemmen binnen willen trekken
quote:I give this 10 points because of its sheer simplicity and quirky charm. Nice to listen to while sipping coffee in the morning, then all of a sudden you remember your childhood sweetheart.
Weet je waar je pas hyper van wordt?quote:
Oh wauwquote:Op donderdag 1 maart 2012 15:32 schreef Stranger het volgende:
En hier wat reacties bij een oude poll over je favoriete nummer tot nu toe.
[ afbeelding ]
De wedders geloven er niet zo in, je kunt 260¤ winnen bij een inzet van 1¤ op Betfairquote:Op donderdag 1 maart 2012 23:24 schreef Greys het volgende:
Hebben we uberhaupt OOIT zulke positieve reacties gekregen?![]()
Ik denk dat dat pas komt als er wat meer nummers uit die halve finale bekend zijn, zou het niet?quote:Op donderdag 1 maart 2012 23:28 schreef APK het volgende:
[..]
De wedders geloven er niet zo in, je kunt 260¤ winnen bij een inzet van 1¤ op Betfair
Hoeveel had je gewoon met die 20 euro eigenlijk?quote:Op donderdag 1 maart 2012 23:33 schreef Greys het volgende:
En ik durf niet te wedden op een andere site dan unibet![]()
240 euroquote:Op donderdag 1 maart 2012 23:34 schreef Arcee het volgende:
[..]
Hoeveel had je gewoon met die 20 euro eigenlijk?
Ja, daar kun je al op Joan weddenquote:Op donderdag 1 maart 2012 23:33 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik denk dat dat pas komt als er wat meer nummers uit die halve finale bekend zijn, zou het niet?
/ikhebergeenverstandvan
En ik durf niet te wedden op een andere site dan unibet![]()
Ik ben al blij dat ik weet hoe dat werkt. Of kan ik daar ook al op Joan wedden?
Oh sorryquote:Op donderdag 1 maart 2012 23:42 schreef Greys het volgende:
Oh, wil je dat even in het wedtopic plakken?We raken hier een beetje van koers in het buitenlandse reacties topic zie ik nu
![]()
Ik had het zelf net zo min door dat we niet in het wedtopic zatenquote:
Geloof het wel, zie: [2012] NL: Joan Franka - You and me #3quote:Op donderdag 1 maart 2012 23:46 schreef ato het volgende:
Ik zat ook in de zaal en ook al was Pearl mijn favoriet, toch vond ik meteen het nummer van Joan leuk om te horen. Dat had ik voorgaande jaren niet met onze inzendingen. Ik hoor in het algemeen vrij positieve reacties. Dat is zeker voorgaande jaren niet zo geweest.
Er mag wel iets aan haar act veranderd worden, bv iets meer camera contact of dansers om een 1 0f ander opvallend vuur laten dansen. Wat opvalt, verhaal vertellen etc. Verder hebben wij eens weer een leuk nummer wat zowaar ik weer eens de kansen geef.
Ps is zij van Turkse afkomst? Die geruchten hoorde ik..
Ja, ze heet Ayten Kalan. Begrijp niet waarom dat niet uitgebuit wordt, dat zou veel Turkse en Duitse stemmen opleveren.quote:Op donderdag 1 maart 2012 23:46 schreef ato het volgende:
Ps is zij van Turkse afkomst? Die geruchten hoorde ik..
Ok :-)quote:Op donderdag 1 maart 2012 23:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Geloof het wel, zie: [2012] NL: Joan Franka - You and me #3
Het Joan topic. Daar kan je ook praten over wat ze evt aan haar act moet veranderen.
Dan houden we dit topic voor de buitenlandse reacties op youtube, esctoday etc
quote:@GunStreets Yeah, Joan Franka is Turkish (or Turkish-Dutch anyway). Her real name is Ayten Kalan. I read some Turks commenting on here about it so I did some research on the internet and found that Joan Franka is not her real name (it's her artistic name, if you will)
MrJamietowns 20 minuten geleden
quote:A Turkish girl from the Netherlands dressed as a Native American and singing in English?
MrJamietowns 2 uur geleden 8
Het gaat er niet om hoe Joan gemiddeld scoort. En ook niet hoeveel mensen Joan "wel aardig" vinden of om hoeveel mensen Joan helemaal onderaan plaatsen. Waar het om gaat is dat een bepaalde groep mensen zo enthousiast is over het liedje dat ze ook daadwerkelijk gaan stemmen. Als maar 5% van alle mensen het een tof liedje vindt, en 95% vind het helemaal ruk, maar die 5% wel massaal SMS-en, dan win je het Songfestival! Als 20% je liedje "wel aardig" vindt en niemand daarvan gaat ook daadwerkelijk SMS-en dan eindig je onderaan, zie de 3JS. Ik denk wel dat Joan een stemmentrekker is.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 09:58 schreef Aoibhin het volgende:
Ik lees anders ook vrij veel negatieve en middelmatige reacties. Ook vrij veel positieve (meer dan de afgelopen jaren in ieder geval), maar ik ervaar het zeker niet als dat de meerderheid het helemaal geweldig vindt. Ook zijn er heel veel die het liedje op zich prima vinden, maar de indianenoutfit niet. Op YouTube wordt Joan ook vaak heel laag geplaatst.
Hoewel zulk soort reacties ook helemaal niets zeggen. Het is maar zo'n klein groepje van de miljoenen kijkers straks in mei.
Ja, dat klopt inderdaad wel. Het is sowieso een voordeel om een love/hate liedje te hebben dan iets dat iedereen wel aardig vindt. Iemand die het 'wel aardig' vindt gaat niet stemmen. En als je iets afwijkends hebt zijn er altijd wel mensen die het of helemaal tof vinden, of helemaal niets.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 10:28 schreef CommanderKeen het volgende:
[..]
Het gaat er niet om hoe Joan gemiddeld scoort. En ook niet hoeveel mensen Joan "wel aardig" vinden of om hoeveel mensen Joan helemaal onderaan plaatsen. Waar het om gaat is dat een bepaalde groep mensen zo enthousiast is over het liedje dat ze ook daadwerkelijk gaan stemmen. Als maar 5% van alle mensen het een tof liedje vindt, en 95% vind het helemaal ruk, maar die 5% wel massaal SMS-en, dan win je het Songfestival! Als 20% je liedje "wel aardig" vindt en niemand daarvan gaat ook daadwerkelijk SMS-en dan eindig je onderaan, zie de 3JS. Ik denk wel dat Joan een stemmentrekker is.
Dat houd je idd altijd, er waren zelfs veel mensen die het Lena nummer afschuwelijk vondenquote:Op vrijdag 2 maart 2012 15:44 schreef Aoibhin het volgende:
Die van de Wiwi Jury had ik vanochtend toevallig ook al gelezen. Inderdaad overwegend positief, en 1 die het dan weer helemaal niks vind
En dat is inderdaad ook waar voor Nederland.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 15:49 schreef Strani het volgende:
Zoals Rinus Michels ooit zei, en op Nederland nog altijd van toepassing: De halve finale, ís de finale. We moeten twee finales spelen.
Zo zal het inderdaad voelenquote:Op vrijdag 2 maart 2012 15:58 schreef Greys het volgende:
[..]
En dat is inderdaad ook waar voor Nederland.
Zeker weten. Eigenlijk is het zo dat als we de halve finale door komen, we al gewonnen hebben
Ik denk vaak dat de échte fans, die dus echt het Eurovisie al jaren volgen en dus het grootste deel van de stemmers zijn (denk ik), van te voren ook al het youtubeje horen. Da's ook al goed voor haar. Hoewel het de eerste keer al blijft hangen. Na de korte fragmentjes was het de enige van de zes die ik de volgende dag nog kon fluitenquote:Op vrijdag 2 maart 2012 16:01 schreef Strani het volgende:
[..]
Zo zal het inderdaad voelen
Maar ik word ook best optimistisch van wat ik hier lees en ik heb het liedje nog eens teruggeluisterd en het is inderdaad catchy. Áls het de halve finale overleeft zullen meer mensen het ook vaker gaan luisteren (en in de finale natuurlijk). Dit liedje heeft dat nodig, dat mensen het meerdere malen horen.
quote:Turkije blij met inzending van 'hun' Joan Franka
Turkije is blij met de Nederlandse inzending voor het Songfestival; de van oorsprong Turkse Joan Franka. In de Turkse media wordt haar nummer 'You and Me' geprezen en wordt voorspeld dat mede dankzij Franka, echte naam Ayten Kalan, er een Turkse wind gaat waaien op het Eurovisie Songfestival.
Joan is in Nederland geboren, maar haar ouders zijn jaren geleden uit de Turkse stad Adana vertrokken om in Nederland te komen wonen, zo schrijft de Turkse nieuwssite Hurriyet. Naast Nederlands en Frans, speekt ze ook een aardig woordje Turks, melden ze.
Veel mensen in Azerbeidzjan, waar het Songfestival plaatsvindt, spreken Turks, in het liedje van de Bulgaren zitten een aantal Turkse woorden en met de inzending van Franka zal de zangwedstrijd overgoten zijn met een Turks sausje, melden de media blij en enthousiast. Wie weet leveren de fans in Turkije Joan een hoop extra stemmen op.
1 veer op haar tooi mogen ze hebbenquote:Op vrijdag 2 maart 2012 19:46 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als ze massaal op haar gaan stemmen wil ik wel een klein stukje afstaan
Ik denk toch dat de overgrote meerderheid van de stemmers de liedjes pas op de avond zelf voor het eerst hoort. Even afgezien van liedjes uit buurlanden, met name in Zuid-Oost Europa.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 16:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik denk vaak dat de échte fans, die dus echt het Eurovisie al jaren volgen en dus het grootste deel van de stemmers zijn (denk ik), van te voren ook al het youtubeje horen. Da's ook al goed voor haar. Hoewel het de eerste keer al blijft hangen. Na de korte fragmentjes was het de enige van de zes die ik de volgende dag nog kon fluiten
Waar moet ik dan klikken?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 20:51 schreef TheVulture het volgende:
http://www.kolumbus.fi/jarpen/
Joan is aan het klimmen
Daarom moeten er ook honderden NLers door de Oost Europese straten gaan rijden en het liedje non-stop afspelenquote:Op vrijdag 2 maart 2012 20:09 schreef Fred_B het volgende:
Ik denk toch dat de overgrote meerderheid van de stemmers de liedjes pas op de avond zelf voor het eerst hoort. Even afgezien van liedjes uit buurlanden, met name in Zuid-Oost Europa.
Die percentages erachter geeft aan hoe lang de liedjes verkiesbaar zijn... Slovenie doet het wel beter dan Joan... maar ze gaat inderdaad nog wel flink stijgenquote:Op vrijdag 2 maart 2012 21:20 schreef Greys het volgende:
Ah, bedankt!
Ik word altijd een pietsie chagrijnig van dat soort polls
Als ik dan zie dat er sommige nummers boven Joan staan die ik echt heel erg vind.
Maar ze gaat vast nog klimmen
Klopt, volgens mij heeft de laatste jaren iedere keer een liedje gewonnen dat ook al in de halve finale stondquote:Op vrijdag 2 maart 2012 16:01 schreef Strani het volgende:
[..]
Zo zal het inderdaad voelen
Maar ik word ook best optimistisch van wat ik hier lees en ik heb het liedje nog eens teruggeluisterd en het is inderdaad catchy. Áls het de halve finale overleeft zullen meer mensen het ook vaker gaan luisteren (en in de finale natuurlijk). Dit liedje heeft dat nodig, dat mensen het meerdere malen horen.
quote:Op vrijdag 2 maart 2012 21:45 schreef totebel het volgende:
[..]
Klopt, volgens mij heeft de laatste jaren iedere keer een liedje gewonnen dat ook al in de halve finale stond
Ik moest het ook zes keer lezen, maar volgens mij bedoelt ze het serieusquote:
Ah, ik begrijp het nu.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 21:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik moest het ook zes keer lezen, maar volgens mij bedoelt ze het serieus
Want er zijn ook landen die direct al in de finale staan
quote:I would take this song a lot more seriously if she werent wearing an Indian costume :/
quote:If Europe still has some sense of taste, Netherlands will be at the final. This song is really beautiful: lyrics, music, melody, all of it are great!! and of course Joan's voice tops it off.
quote:I spent much of the time curious about the headdress. Ditch it. The song is a real grower. It really needs a solid presentation, something of which the Dutch have been miserable failures recently. Last year was the classic example of good song and rubbish presentation
quote:I love love love this song. Loose the headdress please it makes a pretty girl look like a gonk. Its you and me for Euro 2012 Totally Brill
quote:I really like this kooky song. Everyone seems concerned that the costume will work against her - maybe she could retain just one or two feathers in a new costume as a token of the nostalgia behind the song. But if this lovely song fails to qualify it will be seriously unfair.
quote:She's beautiful and amazing. Her song is very excellent. Joan will stand out among the rest because song is very easy for hear. Good luck, Joan, from Russia with love <3
quote:ik ben zelf half roemeens, ik denk dat aangezien de muziekkeuze in het oostblok, dat raffaela meer kans zou maken omdat dat dance achtig is. Ben bang dat ze hier niet van houden zonder want het is een goed nummer met een fantastische zangeres!
quote:If this song does not get to the final of some silly contest or does not win who cares my ears have won and if you like beautiful things then your ears will win too.
Dat valt idd op, want ik vond het direct al leuk. Vanaf de eerste noten al. Ik vind het ook typisch een nummer die direct aanspreekt.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 08:56 schreef Rica het volgende:
http://www.esctoday.com/news/read/18427
Valt op dat veel het na een paar keer horen echt leuk gaan vinden.
"The song's starting to grow on me."
quote:Op zaterdag 3 maart 2012 23:36 schreef Eagle_99 het volgende:
Van Turkije kan ze in ieder geval veel stemmen verwachten. Op Turkse media is te lezen dat ze (half-)Turks is dus er is wel veel sympathie nu.
http://www.hurriyet.com.tr/magazin/magazinhatti/20049895.asp
quote:I am 1/4 Cherokee. I'm not offended by the outfit. Why are people who aren't Native American offended?
quote:Well, this song will receive SMS from me, from SERBIA. It's cute, happy, cheerful little song that everybody could sing a long. Believe me. Cross my finger that Netherlands go to Grand Final in Baku! One of the beautiful songs of the Eurovision 2012. GO GO JOAN!
( bovenstaand van iemand uit Valencia, Spanje)quote:Today I have seen Joan Franka in the TV of the bus of my city.
quote:Probably mentioned before, but the Dutch artist was all over the Turkish media in the last 2 days.
Including some TV interviews.If she goes to the final, I expect she will get 10 points from Turkey.
quote:The Netherlands, country represented by three old, silver-dressed gay men, then by 16-year old woman who looked like she was over 30. Next year 3 men named J. And all of them with very bad songs. I hated and I made fun of all of them.
Now the Netherlands is my favourite. I still can't believe it, but I love it! Good luck! Best wishes from PL. Hope Joan wins!
quote:12 points from Azerbaijani Turks <3 to this turkish girl
quote:Wonderfull show, such a good win! I imagine everybody clapping in Baku. It vould be wonderfull and cheerfull athmosphere. BRAVO. Greetings from SERBIA!
quote:vince uit kortrijk schreef op 28/02/2012:
Nog eens geluisterd naar Nederland. Eerlijk, t is verschrikelijk.... T is gewoon een kleuterliedje, sorry
quote:Jan schreef op 28/02/2012:
Nederland heeft een nummer dat je leuk vind of vreselijk. Een nummer dat het goed kan doen of heel slecht. De tijd zal het leren.
quote:Kris schreef op 28/02/2012:
Lieve Nederlandse vrienden, ik heb me alvast gisteren een oranje T-shirt gekocht, mocht Belgie niet doorgaan naar de finale kan ik tenminste voor jullie supporteren... absoluut fantastish nummer....
quote:Paul D uit de kust schreef op 27/02/2012:
Bravo Nederland. Die brengen tenminste enig animo. De voorbije jaren waren de Nederlanders kwaad op de Tros omdat die een nummer inzonden waarbij het schaamrood op de wangen van de modale Nederlander kwam. En terecht. Dus de Tros gooit het roer om zodat de kijker zelf een nummer kan kiezen. En wat doen die brave burgers daar : die kiezen een kalkoen met een nummer die nauwelijks beter is dan hun 2 vorige inzendingen. Het is altijd mogelijk dat dergelijk nummer toch de finale haalt maar meer zit er echt niet in. Maar de show zullen ze wel stelen : na de verlichte pakken en het draaiorgel mogen we nu kijken naar veren, veel veren. Ook eens leuk.
joke uit heers schreef op 27/02/2012:
dag iedereen, and the winner of the Eurovision Songcontest 2012 is...the Netherlands!!! Géweldid die Joan!!!
Els schreef op 27/02/2012:
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar vind het nummer van onze noorderburen wel leuk eigenlijk. Op de kledingkeuze na.
Olivier uit Schaarbeek schreef op 27/02/2012:
Ik heb enkel de 3 finale nummers gezien van Nl en ik koos ook voor Joan, omdat ik gisteren al vermoedde wat vandaag ging gebeuren, nl. dat dat vrolijke deuntje al de hele dag in mijn kop zit. You and me is verdomd catchy, een echte oorwurm. Pearl en Ivan hadden 13-in-een-dozijn liedjes, vooral dat van Pearl was een hopeloos belegen ballade die zou uit het ESF van de jaren 80/90 zou kunnen komen. De Nederlanders hebben het beste lied gekozen, maar de outfit moet idd beter. Dat indianenpakje gaan ze in Europa echt niet begrijpen en er mag ook wel wat kleur bij. Nu keek ik gisteren toch vooral naar een soort "Jomanda op de prairie" en ik had ook een erg groot Treble-gevoel. De backing was ten slotte niet toonvast. Maar het meisje met de trom mag van mij wel mee naar Baku ... 't is eens wat anders dan de bomma van Moldavië.
Helmut uit Roosendaal schreef op 27/02/2012:
Ik vind het jammer dat er over het algemeen niet verder gekeken wordt dan de kleding van Joan. Het Nederlandse publiek had veilig voor Pearl kunnen kiezen maar er zijn al zoveel powerballads op het songfestival. You and Me is zo authentiek en dat geldt hetzelfde voor Joan. Je gelooft haar als zij zingt en haar stemgeluid kom je ook niet iedere dag tegen. Het Nederlandse publiek houdt van haar. Alle nummers die ik tot nu toe gehoord heb zijn dertien in het dozijn. Maar de verwachtingen voor Nederland zijn zowieso niet hoog gespannen omdat wij het slechtst scorende eurovisieland zijn. Ik ben ook zeer benieuwd met welk liedje Iris op de proppen komt. Ik neem aan dat de verwachtingen in België wel hoogespannen zijn na het zeer goede song van Tom Dice. Hij heeft ook zo'n eigen sound en laat zich ook niet gek maken door wat de media zegt.
Kobe uit Antwerpen schreef op 27/02/2012:
Vreemde keuze van onze Nederlandse vrienden, het is een vrolijk lied maar Joan Franka overtuigd helemaal niet. Lijkt een beetje een amateuristische mix van Texas Lightning en Anna Bergendahl. Ik ben echter wel onder de indruk van die Ivan Peroti. Had ik het voor het zeggen gehad dan werd het "Take me as I am" die richting Baku werd gestuurd. Fris, hedendaags nummer met inhoud en een heelm mooi stemgeluid. Werd er over Tom Dice ook niet gezegd dat hij heel bescheiden overkwam? Trouwens wat is de rol van een internationale jury als die straal genegeerd wordt?
Eddy uit Mons schreef op 27/02/2012:
we zitten middenin een crisis en dan hebben mensen nood aan een feelgoodnummer .. in dat opzicht hebben de Nederlanders een prima keuze gemaakt. Uiteraard moet er dringend een stylist en choreograaf aan te pas komen om de heleboel een beetje stijlvol op te pimpen. In vergelijking met de platvloerse vulgariteit dat Oostenrijk durft sturen (by the way, Hitler was ook een oostenrijker) is de nederlandse inzending een pure verademing
quote:Nah... my winner is NL.. dunno about the real thing. So far, they're all so "obvious" and dull. NL is refreshing (escnation)
quote:The singer herself is cute, the song is cute... but what I like most is the story behind the song. Hope, she'll find the friend from her childhood. Good luck, Holland. You're in my top 5 so far!!! (eurovision.tv)
quote:The Turkish Eurovision song this year, is not as good as this one, in order to make a chance the millions of Euro-Turks should consider to vote for Joan, at least than we can say we won 50% the Eurovision song contest 2012.
SuperGaziantepli27 1 minuut geleden (youtube)
quote:Jawel, een vrolijk en apart nummer. Het IAC moest duidelijk niet van haar hebben en ook de vakjury had dit duidelijk niet gewild, maar het Nederlandse volk besliste daar anders over en kiest resoluut voor een country pop nummer met herkenbare strofes idem dito refrein. Een oorwurm van jewelste. Dit lied kan met duizend en één dingen vergeleken worden. De stem van Joan was uniek in de competitie en ik vind het een kruising tussen Amy Macdonald en Soeur Sourire. Tja ieder zijn gedacht hé! Vreemd genoeg, maar meestal staan de backings juister dan de zanger(es). Deze keer waren de rollen omgekeerd. Nieuwe backings zoeken, kind. En die instrumenten op het podium, geeft mij ook een slecht ‘Treble’ gevoel, ze staan op band, dus weg met die handel. Hoe sober, hoe beter. Ik zou zo zeggen, richt de focus op Joan en niet iemand anders, niet veel bewegingen. Het is een blij lied, maar tevens ook een rustpunt, kampvuurlied, vind ik. Het schreeuwt om rust zoals bij Tom Dice en jullie Nederlanders weten hoe dat afgelopen is. Ik hoop het beste voor jullie. (eurosong.be)
3?quote:Op maandag 5 maart 2012 22:18 schreef Jojoke het volgende:
Goed om zulke positieve reacties te lezenIk hoop alleen dat het liedje voor de Europeanen niet te veel een groeier is, want zoveel optredens doet ze ook weer niet (op z'n hoogst 3).
quote:I really like this
What this year's event needed was a 21 year old Dutch TV talent contest winner performing a love-song homage to the indigenous peoples of the Americas.
Srsly tho, if you flick through some of her other stuff on YouTube, it's a bit of a shame they didn't invest in a showstopping ballad for her, as I think she's got a great voice.
But as it stands it's one third Alicia Keys, one third Amy McDonald and one third Chief Sitting Bull.
Eigenlijk moet je met die sombere bookmakers die afgaan op in het verleden behaalde resultaten (sommige liedjes zijn nog niet eens bekendquote:Op maandag 5 maart 2012 22:47 schreef ThinFinn00000 het volgende:
Ja, 3:
Halve finale, dan finale, dan na winst in de finale nog 1 keer natuurlijk
Dus Joan gaat in Bakoe 3 keer spelen. Tenminste daar ga ik vanuit
Dan vind ik wel een beetje triest.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 23:36 schreef Eagle_99 het volgende:
Van Turkije kan ze in ieder geval veel stemmen verwachten. Op Turkse media is te lezen dat ze (half-)Turks is dus er is wel veel sympathie nu.
http://www.hurriyet.com.tr/magazin/magazinhatti/20049895.asp
Is ook zoquote:Op zaterdag 10 maart 2012 19:41 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Dan vind ik wel een beetje triest.
"Ze is half Turks dus ik ga hoe dan ook op haar stemmen."
Daar hoort het helemaal niet om te gaan ...
Helemaal mee eensquote:Op zaterdag 10 maart 2012 19:41 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
In de 'onze' bedoel je?quote:Op zaterdag 10 maart 2012 20:27 schreef Sheepcidus het volgende:
wel handig dat ze in de halve finale zitten.
Maar daar gaat het dus wél om. Zo werkt het nu eenmaal; muziek is bijzaak. Nederland heeft dit jaar geluk. Landen die ons (momenteel) vijandig gezind zijn, mogen niet stemmen: Polen doet niet mee, Griekenland (waar Nederland ook allerminst populair is) zit in de andere halve finale en stemt dus ook niet.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 19:41 schreef Madame_Paon het volgende:
en deze ook:quote:Simply Beautiful. We all have to remember that music is not all about dance routines, fireworks and pyrothecnics. Music can be simple and sweet like this song which is just a lovely story, a catchy chorus and a beautiful voice. I have had enough of the eurovision song contest being more about the music than the lyrics and there meaning, you and me is everything that many songs are not and that is relative understandable and memorable. 12 points to the netherlands from the UK.
britturk123 1 week geleden 17
quote:After i Just have listen to all song there are out atm, the Netherlands are in my top 3
weird because the last 5 years u have been in my buttom 3 lol, but finally good music from The Netherlands gz 8,10 or 12 points from denmark
hamamaxtor 6 uur geleden
Op die tweede is Joan weer aan het zakken, we hebben weer te vroeg gepiekt!quote:Op maandag 12 maart 2012 00:20 schreef grazz het volgende:
Ook wel interessant en leukTwee populaire polls. Al stemmen voornamelijk de echte fans dus veel zegt het niet...
http://www.eurovisioon.ee/eng/voting.php?id=14 (hier zie je de lijstjes van anderen en dus hoe vaak Joan voorkomt in de top 10)
http://www.escstats.com/chart12.htm (door het getal achter chart te wijzigen kun je ook de polls van voorgaande jaren bekijken, ze zitten er niet vaak naast)
Het liedje een beetje pluggen in die landen lijkt me inderdaad wel nuttig. Ik denk niet dat we erg hoge scores gaan krijgen van de oostbloklanden, dus de West-Europese landen zijn wel cruciaal voor die top 10 notering zometeenquote:Op zondag 11 maart 2012 23:22 schreef Elfletterig het volgende:
Daartegenover staat dat Frankrijk, Engeland en Duitsland meestemmen in de halve finale waarin Nederland uitkomt. Actief lobbywerk is nodig. Het zou naïef zijn om dat na te laten!
En 6e van de tweede halve finale.quote:Op maandag 19 maart 2012 19:58 schreef Knipoogje het volgende:
http://www.escstats.com/chart12.htm
Inmiddels worden we dus verwacht 15e te eindigen van de 24 finalisten. Da's toch het beste resultaat van de afgelopen tig jaar
Ik weet niet of iemand het doorheeft maar wat voor ons van belang is,is dat het hete Oostblok ons nummer goed vindt want zoals je weet wordt het ESF de laatste jaren door hun gedomineerd als het om het geven van de stemmen gaat.quote:Op maandag 27 februari 2012 20:04 schreef grazz het volgende:
Wat een werk om al die sites bij langs te gaan. Maar goed, wat mij in het algemeen opvalt:
De meerderheid lijkt het lied goed te vinden. Ook zijn er genoeg 'haters'. Ik denk dat dit op zich goed is, of mensen gaan er straks helemaal voor of juist niet, maar het is in elk geval geen 'veilige' inzending.
Wat buitenlandse fans niet begrijpen is de kleding en de act, sommige fans hebben het idee dat het nu een 'joke entry' is.
Ook is er positief commentaar over de show van gisteravond.
Met behulp van google translator de volgende sites langs gegaan:
Kroatische site (http://www.eurosong.hr)
- Op één na, geen enkele positieve reactie gelezen.
Noorse site (http://www.nrk.no/debatt/index.php?showtopic=94896)
- De reacties zijn verdeeld, de één vindt het wel wat, een ander lijkt er niet echt weg van te zijn. Ook hier veel opmerkingen over de tooi.
Russisch forum (http://www.euroforum.com.ru/read.php?1,646346,page=26)
- Ook hier positieve reacties. Het woordje 'cute' komt een aantal keer voorbij. Er zijn ook Russen die het erg jammer vinden dat Raffaëla niet heeft gewonnen, ze vinden haar lied goed.
Spaanse site:(www.eurovision-spain.com)
- Ook hier zijn de meningen verdeeld en snapt niet iedereen de tooi.
- Verder positief commentaar gelezen over het nummer van Ivan en Pearl. Een aantal mensen zijn blij dat Pearl niet heeft gewonnen omdat dit nummer misschien punten had kunnen afsnoepen van Spanje (wordt waarschijnlijk ook een ballad). Pearl
Love or hate is altijd goed in een wedstrijd waar de love niet tegen de hate wordt weggestreeptquote:Op vrijdag 13 april 2012 20:38 schreef Greys het volgende:
!
Love it or hate it, dat is wel duidelijk...
Er zit wel een leuk hoofdje op maar echt beeldschoon is ze niet. En dan valt ze toch in het niet bij landen als Griekenland, Cyprus, en Italië.quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik verwacht er niks van, omdat de gevolgde procedure om het liedje te kiezen, niet deugt. Als gevolg daarvan is (bij lange na) niet het beste liedje gekozen.
Joan heeft wel haar uiterlijk mee; een ook niet onbelangrijk aspect.
Juist dat ze een (vind ik) benaderbaar sympathiek 'lief meisjeshoofd' heeft, is misschien wel verfrissend tussen alle botox beautiesquote:Op woensdag 2 mei 2012 21:12 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Er zit wel een leuk hoofdje op maar echt beeldschoon is ze niet. En dan valt ze toch in het niet bij landen als Griekenland, Cyprus, en Italië.
Laten we hopen op veel close upsquote:Op woensdag 2 mei 2012 21:14 schreef Greys het volgende:
[..]
Juist dat ze een (vind ik) benaderbaar sympathiek 'lief meisjeshoofd' heeft, is misschien wel verfrissend tussen alle botox beauties
http://www.eurosong.be/41215/de-drie-musketiers-7quote:Dimi: Bij het bekijken van de Nederlandse finale was het al snel duidelijk dat er tussen alle veilige nummers slechts eentje zat dat de Noorderburen boven de middelmaat zou kunnen tillen in Bakoe en dat was dit schattig countrynummertje. Ik ben erg blij dat het stemmend publiek de protserige vakjury straal negeerde – op veilig spelen is verliezen en de rest van het deelnemersveld zou hopeloos zijn blijven steken in deze halve finale. Joan Franka en haar nummer daarentegen hebben charme te koop en daar kan geen Goede Stem of Braaf Refrein tegen op. Natuurlijk is er nog een beetje werk op vocaal gebied (die hoge nootjes moeten iets meer zelfzeker en de backings moeten echt veel zuiverder) en natuurlijk moet het visuele aspect wat meer uitgebalanceerd worden (ik zou flink snoeien in het aantal veren bijvoorbeeld) maar als ze die twee punten juist krijgen dan zal heel Europa mee zijn, daarvan ben ik overtuigd. Zolang Joan maar de kans krijgt zichzelf te blijven want dàt is de grote sterkte van ‘You and me’. 16/20
Tim: Het kan een foute indruk zijn, maar ik zie in Joan’s ogen de constante gedachte: “wat een hoopje gelul is dat Songfestival toch…”. Ik zag die blik voor het eerst toen ze als opponente de bedenkelijke performance van Raffaëla zat te aanschouwen. Maar goed, da’s een kwestie van interpretatie. Ik erger me dood aan de invasie van de indianenmeisjes, vooral als de molligste ook nog veel te luid begint mee te kwelen. Het gaat toch enkel over Joan en haar 3-jarige vriendje? Wat mij betreft mag het overbodig pluimvee (inclusief dat op Joan’s hoofd) dus geroosterd worden boven het gezellige kampvuur. Want dat is ‘You & Me’: een onversneden kampvuurliedje met een ontzettend hoge meezingfactor. Daarom bevestig ik het positivisme van Dimi, mits wat gesleutel aan de presentatie is dit een absolute verfrissing die gans Europa kan smaken. Als ik nog wat kritisch mag wezen (vol goeie bedoelingen uiteraard): naar mijn smaak is dit iets te veel gedwongen vrolijkheid met de constante aansporing om mee te tappen met het voetje. Maar stiekem tapt iedereen graag mee en kan het kleinste kind de Nederlandse inzending na één luisterbeurt vlotjes neuriën. Na De Toppers, Sieneke en de 3JS moet dit toch wel perspectieven bieden voor onze Noorderburen. 15/20
Erika: Ik ben er helemaal weg van! Ik hou van Joan haar stemgeluid en haar uitstraling waarbij ze iedereen netjes laat weten dat ze gewoon lekker haar ding doet en geen oren heeft naar wat anderen daar op te zeggen hebben. De indianentooi tot daar aan toe, maar ze hoefde inderdaad haar hele indianenstam niet uit de nodigen op het podium, want daardoor wordt de aandacht net iets te veel afgeleid van wat belangrijk is: het lied! Het is catchy, schattig en klinkt als Amy MacDonald dus het kan niet anders dan scoren toch? Het is torenhoog favoriet in mijn meezinglijst en ik word helemaal warm vanbinnen elke keer ik het hoor. Stiekem hoop ik zelfs dat Nederland heel hoog eindigt en daarmee de geforceerde inzendingen – die vanalles en nog wat uit de kast halen om toch maar stemmen te ronselen – met een welgemeende f*** you naar huis sturen. Dus ja, ik beken met de woorden van Sieneke: ik ben verliefd! 19/20
Totaal: 50/60
Jawel heur..in de finalequote:Op vrijdag 4 mei 2012 18:43 schreef Greys het volgende:
Awwwww die Belgen!
Zó jammer dat ze niet op ons mogen stemmen
Maar als je ziet waar zij hoge punten aan gevenquote:Op dinsdag 8 mei 2012 09:17 schreef Knutknuttsson het volgende:
Het Zweedse voorbeschouwingsprogramma plaatst haar op een gedeelde 10e plaats in de halve finale.
Neuh.... Echt representatief is het ook weer niet inderdaadquote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:14 schreef grazz het volgende:
[..]
Maar als je ziet waar zij hoge punten aan geven![]()
![]()
Het is leuk als entertainment, maar geloofwaardig vind ik het niet.
Die Aziatische dame gaf volgens mij de meeste punten aan Joanen verder veel onbegrip (?) voor haar outfit. Tsja, dat kan ik ergens wel begrijpen. Ben dan ook heel nieuwsgierig naar wat ze heeft uitgezocht voor Bakoe. Ik vrees er zo voor he
quote:of my god i so cant stop listening this beautiful song
10000000 points from Macedonia <3
bokimvr 1 dag geleden
quote:12 points from Spain, super happy song!!! the best!!! winner!!!
Javitxinho 9 uur geleden
quote:Yeah, Im from Sweden too... and I love this song!
realeted 1 week geleden
quote:She has turk father and her real name ' Ayten Kalan' turkish name and surname .. doesnt matter her origin ..I I 'm turk and I will vote for herTurkey loves Joan franka Good luck during the contest
Kisses from Turkey !!!!!
gizem köksal 1 week geleden
quote:LOVE IT!!! 12p from croatia <3 good luck
antoniogrdanic 2 dagen geleden
quote:I really really really LOVE this song!
(especially in this video without unnecessary hats! This song is too beautiful to be ruined with unnecessary clothes!)
Greetings from Italy!
petitprince2k 1 week geleden
quote:I WAAAANNNNNNNNNAAAAAAA SO MUCH TO PASS TO FINAL TO VOTE IT IN GRAND FINAL CUZ MY COUNTRY IS IN 1 SEMI FINAL AND I CANT VOTE IT IN SEMI FINAL !
GREETINGS FROM GREECE
852jimmys 6 dagen geleden
quote:Hello from a fan of eurovision from Romania. I think its something wrong with you people from Netherlands stop bashing this song. This song its way to good for a contest where popularity its better than a good song but we belive in this song and it will make it into finals. It have to .
NightHeaven000 2 dagen geleden
quote:She looks like a n American indians. Whatever i love the melody of this song. good luck Netherlands we love u. Greetings from Azerbaijan.
O, Amerika hinduları kimi görünür. Hər nəysə bu mahnıdakı melodiya mənim xoşuma gəlir. Niderland biz sizi sevirik. Salamlar Azərbaycan'dan.
SuperKaukaz 1 dag geleden
Zolang ze dat gillende wijf in dat dansgroepje maar thuis laten, wat een ellende was dat zegquote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:45 schreef Greys het volgende:
Ik heb nog steeds stille hoop dat Joan straks met een simpel jurkie en 1 veer in heur haar omringd door kampvuurtjes met haar gitaar op de rand van het podium gaat zitten met haar benen over de rand...
Met op de achtergrond groot het jeugdfilmpje. En that's it...
Misschien moet je dit interview eerst eens lezen...quote:Op dinsdag 15 mei 2012 14:16 schreef Al-andalus het volgende:
Ze is Turks. Ze heeft 1 moeilijke Turkse naam. Ze schaamt zich vast voor haar afkomst dat ze zich nu zelf Joan Franka ofso noemt.
quote:Wivian Kristiansen uit Noorwegen. Helaas is ze niet erg positief gestemd: ‘Die indianentooi moet af! Ze ziet er veel schattiger uit met alleen die ene lange veer in het haar. Verder ben ik bang dat al die vlammen op het podium afleiden van haar lied, want ze zingt het erg goed en overtuigend. Het zou zelfs zomaar de finale kunnen halen, vooral omdat kinderen het leuk kunnen vinden en het vroeg in de show zit. Persoonlijk heb ik er weinig mee, het is een grappig liedje, maar niet mijn smaak.’
quote:Elaine van All Kinds Of Everything noemt het ‘vreemd, maar daardoor wel bijzonder memorabel. Ik vind de zekere mate van simpelheid van het liedje erg goed. Ik hoop dat Joan naar de finale gaat.’ Ook haar mannelijke collega Andrew heeft goede woorden over voor “Indian Joan”: ‘Het is erg lief en simpel. Bovendien is het zo aanstekelijk als de hel!’
quote:Onze Vlaamse collega’s van eurosong vinden het geheel wat te “braaf. ‘De presentatie mist iets van de dynamiek van de nationale finale. Het is minder speels. Ze zingt wel op een rustige en ontspannen manier.’
http://www.esfmagazine.nl/?p=10625quote:Gebruik maken van vuur en vlammen op het festival is vaak niet handig. In de Britse X-Factor gaat het hardnekkige gerucht dat ze die achtergrond gebruiken bij kandidaten die ze willen lozen. Het geeft het gevoel van ‘de hel’ weer, voor veel mensen een negatieve associatie. Een groter probleem is het gebrek aan uitleg over de indianenoutfit. In de nationale finale werkte het, met de jeugdfilmpjes in de achtergrond op de schermen. Nu heeft het geen enkel effect. Nederland heeft duidelijk nagedacht over wat zij willen en dat is goed. Maar er worden wel een aantal missers gepleegd. Als professioneel gokker zet ik mijn geld niet op Nederland in.’
Ach, het is volgens mij momenteel een dunne lijn tussen vertrouwen en hoop.quote:Op donderdag 17 mei 2012 00:09 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Ik vind het zo schattig dat jullie er nog vertrouwen in hebben. Het zou mij al verbazen als dit lied de eerste semi doorkomt
Vertrouwen is een groot woord hoor.quote:Op donderdag 17 mei 2012 00:09 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Ik vind het zo schattig dat jullie er nog vertrouwen in hebben. Het zou mij al verbazen als dit lied de eerste semi doorkomt
Oh ja en dan zeg ik elk jaar dat het mij geen reet uitmaakt of Nederland het haalt of niet omdat ik het festival anyway leuk vind.quote:Op donderdag 17 mei 2012 00:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Vertrouwen is een groot woord hoor.
Maar hoop houd ik altijd. Elk jaar weer. Want dan kijkt het (voor mij) leuker
Ohhh wat wat het mooi geweest als ze in de eerste semi zat he?quote:Op donderdag 17 mei 2012 00:14 schreef APK het volgende:
[..]
Oh ja en dan zeg ik elk jaar dat het mij geen reet uitmaakt of Nederland het haalt of niet omdat ik het festival anyway leuk vind.
Maar dit jaar moet ze door, zeker als je de meuk in de eerste semi bekijkt
Ik ook, zo sterk is de tweede semi nou ook weer niet en ik ga er maar vanuit dat Nederland momenteel slecht scoort vanwege in het recente verleden behaalde resultatenquote:Op donderdag 17 mei 2012 00:18 schreef Greys het volgende:
En verder eens. Ik blijf toch wel kijken en het leuk vinden, al gaan we tien jaar achter elkaar niet door. Maar deze keer zou ik wel éxtra teleurgesteld zijn
... zijn geen garantie voor de toekomst!quote:Op donderdag 17 mei 2012 00:22 schreef APK het volgende:
[..]
Ik ook, zo sterk is de tweede semi nou ook weer niet en ik ga er maar vanuit dat Nederland momenteel slecht scoort vanwege in het recente verleden behaalde resultaten
quote:Interesting discussions to read. With everything said, still it is a very nice song! Endearing, and from everyone I’ve talked to, Europe seems to mostly agree. So here is one more foreign-opinion, and sorry if I repeat anything previously said. I’m trying my best to keep up!
It’s true the act could use a bit of guidance. Mostly, if only, with the backing band-guys. Someone said earlier, I think, they are quite stiff and should move more melodically with the music. I agree.
I don’t see the fire as an issue (maybe just a couple too many), nor the Native American clothing. In regards to the headdress vs a single feather: the headdress we are familiar with is not THE one; I heard her tell that she would be wearing a new “special” headdress – perhaps it is less full and more subtle in resemblance to the lone feather?? Which could be the perfect balance.
One thing I wonder about: I agree with Robert in that all of Europe may not understand the western ‘cowboy & Indian’ theme… so initially, why not include something in the LED screens to really connect it all together? Or someone once thought of children on stage reenacting the video, but that could be too distracting. Really just something to better set the atmosphere, like one of you also mentioned. Then again, the background I think is actually quite nice as it is. So I don’t know how to resolve that, if it even need be.
At this point, I don’t really see any of this as a “deal-breaker”, as after all it is about the music and I think you have a song which many people can connect to (with or without the ‘cowboy & Indian’ theme). It is well thought out, and seeing as there is no “winning formula”, it looks be a smart entry. Now I’m just curious how it will all come together in the dress-rehearsals. But yeah, I hope Netherlands will qualify! I think you have quite a good chance this year, despite all of the debate
Dat hoorde ik laatst ook al ergens voorbij komen iddquote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:16 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Op escradio wordt "You and I" gezegd in plaats van "You and me"
Hou op schei uit straks word ik nog poepiezenuwachtig voor de uitslag donderdag.quote:The most likely song this year to do an Olsens.
Dat zijn mensen die het vaker luisteren, de stemmers horen het veelal voor het eerst.. Het is echt een 'groei-nummer' hopelijk is dat positief voor de finalequote:Op zaterdag 19 mei 2012 15:37 schreef grazz het volgende:
Netherlands
There's a growing bandwagon here that not only is this going to sail through the semi, but that's it's looking ever more like a contender for the title. I must admit that I'm beginning to come around to that view. The most likely song this year to do an Olsens.
Bwehehehe grappig, ik vond het vanaf het begin ook al een Olsen sound hebbenquote:Op zaterdag 19 mei 2012 15:37 schreef grazz het volgende:
Netherlands
There's a growing bandwagon here that not only is this going to sail through the semi, but that's it's looking ever more like a contender for the title. I must admit that I'm beginning to come around to that view. The most likely song this year to do an Olsens.
Als dat gebeurt zit ik schreeuwend opde bankquote:Op zaterdag 19 mei 2012 15:37 schreef grazz het volgende:
Netherlands
Dat zal vast niet, maar laat ons maar lekker in die waan dat er een kans is.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 21:11 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Jongens we gaan echt niet door hoor
Wie is jou favoriet?quote:Op zaterdag 19 mei 2012 21:11 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Jongens we gaan echt niet door hoor
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |