abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111138180

quote:
Dimi: Bij het bekijken van de Nederlandse finale was het al snel duidelijk dat er tussen alle veilige nummers slechts eentje zat dat de Noorderburen boven de middelmaat zou kunnen tillen in Bakoe en dat was dit schattig countrynummertje. Ik ben erg blij dat het stemmend publiek de protserige vakjury straal negeerde – op veilig spelen is verliezen en de rest van het deelnemersveld zou hopeloos zijn blijven steken in deze halve finale. Joan Franka en haar nummer daarentegen hebben charme te koop en daar kan geen Goede Stem of Braaf Refrein tegen op. Natuurlijk is er nog een beetje werk op vocaal gebied (die hoge nootjes moeten iets meer zelfzeker en de backings moeten echt veel zuiverder) en natuurlijk moet het visuele aspect wat meer uitgebalanceerd worden (ik zou flink snoeien in het aantal veren bijvoorbeeld) maar als ze die twee punten juist krijgen dan zal heel Europa mee zijn, daarvan ben ik overtuigd. Zolang Joan maar de kans krijgt zichzelf te blijven want dàt is de grote sterkte van ‘You and me’. 16/20

Tim: Het kan een foute indruk zijn, maar ik zie in Joan’s ogen de constante gedachte: “wat een hoopje gelul is dat Songfestival toch…”. Ik zag die blik voor het eerst toen ze als opponente de bedenkelijke performance van Raffaëla zat te aanschouwen. Maar goed, da’s een kwestie van interpretatie. Ik erger me dood aan de invasie van de indianenmeisjes, vooral als de molligste ook nog veel te luid begint mee te kwelen. Het gaat toch enkel over Joan en haar 3-jarige vriendje? Wat mij betreft mag het overbodig pluimvee (inclusief dat op Joan’s hoofd) dus geroosterd worden boven het gezellige kampvuur. Want dat is ‘You & Me’: een onversneden kampvuurliedje met een ontzettend hoge meezingfactor. Daarom bevestig ik het positivisme van Dimi, mits wat gesleutel aan de presentatie is dit een absolute verfrissing die gans Europa kan smaken. Als ik nog wat kritisch mag wezen (vol goeie bedoelingen uiteraard): naar mijn smaak is dit iets te veel gedwongen vrolijkheid met de constante aansporing om mee te tappen met het voetje. Maar stiekem tapt iedereen graag mee en kan het kleinste kind de Nederlandse inzending na één luisterbeurt vlotjes neuriën. Na De Toppers, Sieneke en de 3JS moet dit toch wel perspectieven bieden voor onze Noorderburen. 15/20

Erika: Ik ben er helemaal weg van! Ik hou van Joan haar stemgeluid en haar uitstraling waarbij ze iedereen netjes laat weten dat ze gewoon lekker haar ding doet en geen oren heeft naar wat anderen daar op te zeggen hebben. De indianentooi tot daar aan toe, maar ze hoefde inderdaad haar hele indianenstam niet uit de nodigen op het podium, want daardoor wordt de aandacht net iets te veel afgeleid van wat belangrijk is: het lied! Het is catchy, schattig en klinkt als Amy MacDonald dus het kan niet anders dan scoren toch? Het is torenhoog favoriet in mijn meezinglijst en ik word helemaal warm vanbinnen elke keer ik het hoor. Stiekem hoop ik zelfs dat Nederland heel hoog eindigt en daarmee de geforceerde inzendingen – die vanalles en nog wat uit de kast halen om toch maar stemmen te ronselen – met een welgemeende f*** you naar huis sturen. Dus ja, ik beken met de woorden van Sieneke: ik ben verliefd! 19/20

Totaal: 50/60
http://www.eurosong.be/41215/de-drie-musketiers-7
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 4 mei 2012 @ 18:43:08 #153
163650 Greys
pi_111138660
Awwwww die Belgen! O+

Zó jammer dat ze niet op ons mogen stemmen :')
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_111142989
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 18:43 schreef Greys het volgende:
Awwwww die Belgen! O+

Zó jammer dat ze niet op ons mogen stemmen :')
Jawel heur..in de finale :7 :P
  dinsdag 8 mei 2012 @ 04:27:17 #155
356692 MuscleLover29
Can I touch that?
pi_111277069
Het zegt natuurlijk helemaal niets over de einduitslag, maar Joan is bij de bookmakers inmiddels gestegen naar de 17e plaats. De laatste keer dat ik keek stond ze 21e.
Sieneke, de Toppers en de 3JS vorig jaar bungelden allemaal ergens helemaal onderaan toentertijd, dus dat is een hele verbetering. En de verwachting dat ze een redelijke kans maakt op een finaleplek is bij de gokkers in ieder geval aanwezig :)

http://www.oddschecker.com/specials/tv/eurovision/winner
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 8 mei 2012 @ 08:31:33 #156
163650 Greys
pi_111278032
De zenuwen beginnen al te komen :@ :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 8 mei 2012 @ 09:17:12 #157
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_111278794
Het Zweedse voorbeschouwingsprogramma plaatst haar op een gedeelde 10e plaats in de halve finale.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_111290760
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 09:17 schreef Knutknuttsson het volgende:
Het Zweedse voorbeschouwingsprogramma plaatst haar op een gedeelde 10e plaats in de halve finale.
Maar als je ziet waar zij hoge punten aan geven :X :')
Het is leuk als entertainment, maar geloofwaardig vind ik het niet.
Die Aziatische dame gaf volgens mij de meeste punten aan Joan O+ en verder veel onbegrip (?) voor haar outfit. Tsja, dat kan ik ergens wel begrijpen. Ben dan ook heel nieuwsgierig naar wat ze heeft uitgezocht voor Bakoe. Ik vrees er zo voor he ;(
  dinsdag 8 mei 2012 @ 23:42:37 #159
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_111315974
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 15:14 schreef grazz het volgende:

[..]

Maar als je ziet waar zij hoge punten aan geven :X :')
Het is leuk als entertainment, maar geloofwaardig vind ik het niet.
Die Aziatische dame gaf volgens mij de meeste punten aan Joan O+ en verder veel onbegrip (?) voor haar outfit. Tsja, dat kan ik ergens wel begrijpen. Ben dan ook heel nieuwsgierig naar wat ze heeft uitgezocht voor Bakoe. Ik vrees er zo voor he ;(
Neuh.... Echt representatief is het ook weer niet inderdaad >:)
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 8 mei 2012 @ 23:45:12 #160
163650 Greys
pi_111316092
Ik heb nog steeds stille hoop dat Joan straks met een simpel jurkie en 1 veer in heur haar omringd door kampvuurtjes met haar gitaar op de rand van het podium gaat zitten met haar benen over de rand... :@
Met op de achtergrond groot het jeugdfilmpje. En that's it...
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_111316736
Achtergrondje af en toe vertraagd afspelen (vooral van die 2 jonge kids) en close ups als het kan..ik zie het al helemaal voor me.. heel Europa smelt *O*
Verd*mme TROS mag zich er niet mee bemoeien en het verpesten want die kunnen toch niks :6
pi_111318791
Weer een aantal leuke berichtjes op youtube:

quote:
of my god i so cant stop listening this beautiful song
10000000 points from Macedonia <3

bokimvr 1 dag geleden
quote:
12 points from Spain, super happy song!!! the best!!! winner!!!

Javitxinho 9 uur geleden
quote:
Yeah, Im from Sweden too... and I love this song!

realeted 1 week geleden
quote:
She has turk father and her real name ' Ayten Kalan' turkish name and surname .. doesnt matter her origin ..I I 'm turk and I will vote for her :) Turkey loves Joan franka Good luck during the contest

Kisses from Turkey !!!!! :)

gizem köksal 1 week geleden
quote:
LOVE IT!!! 12p from croatia <3 good luck :)

antoniogrdanic 2 dagen geleden
quote:
I really really really LOVE this song!

(especially in this video without unnecessary hats! This song is too beautiful to be ruined with unnecessary clothes!)

Greetings from Italy!

petitprince2k 1 week geleden
quote:
I WAAAANNNNNNNNNAAAAAAA SO MUCH TO PASS TO FINAL TO VOTE IT IN GRAND FINAL CUZ MY COUNTRY IS IN 1 SEMI FINAL AND I CANT VOTE IT IN SEMI FINAL !

GREETINGS FROM GREECE ;)

852jimmys 6 dagen geleden
quote:
Hello from a fan of eurovision from Romania. I think its something wrong with you people from Netherlands stop bashing this song. This song its way to good for a contest where popularity its better than a good song but we belive in this song and it will make it into finals. It have to . :)

NightHeaven000 2 dagen geleden
quote:
She looks like a n American indians. Whatever i love the melody of this song. good luck Netherlands we love u. Greetings from Azerbaijan.

O, Amerika hinduları kimi görünür. Hər nəysə bu mahnıdakı melodiya mənim xoşuma gəlir. Niderland biz sizi sevirik. Salamlar Azərbaycan'dan.

SuperKaukaz 1 dag geleden
pi_111322513
Toch fijn dat oostblokkers het ook lijken te waarderen :Y
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 13 mei 2012 @ 00:21:27 #164
163650 Greys
pi_111484582
Regina O+
pi_111529767
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 23:45 schreef Greys het volgende:
Ik heb nog steeds stille hoop dat Joan straks met een simpel jurkie en 1 veer in heur haar omringd door kampvuurtjes met haar gitaar op de rand van het podium gaat zitten met haar benen over de rand... :@
Met op de achtergrond groot het jeugdfilmpje. En that's it...
Zolang ze dat gillende wijf in dat dansgroepje maar thuis laten, wat een ellende was dat zeg :')
pi_111554779
Vind het toch wel spannend worden.. :D
Hoe noem je een explosief wat niets durft?.. Dynamietje.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 14:16:12 #168
366773 Al-andalus
Vermoedelijk Noord-Afrikaans.
pi_111578967
Ze is Turks. Ze heeft 1 moeilijke Turkse naam. Ze schaamt zich vast voor haar afkomst dat ze zich nu zelf Joan Franka ofso noemt.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 14:16:55 #169
366773 Al-andalus
pi_111579000
Waarom zijn jullie geobsedeerd door haar? Heb ik wat gemist ofso? ....
pi_111580311
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:16 schreef Al-andalus het volgende:
Ze is Turks. Ze heeft 1 moeilijke Turkse naam. Ze schaamt zich vast voor haar afkomst dat ze zich nu zelf Joan Franka ofso noemt.
Misschien moet je dit interview eerst eens lezen...
http://www.metronieuws.nl(...)rZleh!EsbkuxwC95EEs/
  dinsdag 15 mei 2012 @ 15:33:21 #171
366773 Al-andalus
pi_111582052
Mijn familie kent haar persoonlijk..
pi_111645486
quote:
Wivian Kristiansen uit Noorwegen. Helaas is ze niet erg positief gestemd: ‘Die indianentooi moet af! Ze ziet er veel schattiger uit met alleen die ene lange veer in het haar. Verder ben ik bang dat al die vlammen op het podium afleiden van haar lied, want ze zingt het erg goed en overtuigend. Het zou zelfs zomaar de finale kunnen halen, vooral omdat kinderen het leuk kunnen vinden en het vroeg in de show zit. Persoonlijk heb ik er weinig mee, het is een grappig liedje, maar niet mijn smaak.’
quote:
Elaine van All Kinds Of Everything noemt het ‘vreemd, maar daardoor wel bijzonder memorabel. Ik vind de zekere mate van simpelheid van het liedje erg goed. Ik hoop dat Joan naar de finale gaat.’ Ook haar mannelijke collega Andrew heeft goede woorden over voor “Indian Joan”: ‘Het is erg lief en simpel. Bovendien is het zo aanstekelijk als de hel!’
quote:
Onze Vlaamse collega’s van eurosong vinden het geheel wat te “braaf. ‘De presentatie mist iets van de dynamiek van de nationale finale. Het is minder speels. Ze zingt wel op een rustige en ontspannen manier.’
quote:
Gebruik maken van vuur en vlammen op het festival is vaak niet handig. In de Britse X-Factor gaat het hardnekkige gerucht dat ze die achtergrond gebruiken bij kandidaten die ze willen lozen. Het geeft het gevoel van ‘de hel’ weer, voor veel mensen een negatieve associatie. Een groter probleem is het gebrek aan uitleg over de indianenoutfit. In de nationale finale werkte het, met de jeugdfilmpjes in de achtergrond op de schermen. Nu heeft het geen enkel effect. Nederland heeft duidelijk nagedacht over wat zij willen en dat is goed. Maar er worden wel een aantal missers gepleegd. Als professioneel gokker zet ik mijn geld niet op Nederland in.’
http://www.esfmagazine.nl/?p=10625
pi_111645935
The Netherlands

Joan Franka was my big favourite in 2012 up until this day. I am, frankly, disappointed to say the least. Not because she wears the feathers, that’s the only chance for Netherlands to actually attract some attention. Though, opinions are diverse on whether it’s causing joy or ridicule. I belong(ed) to the first group. What really bothers me is the way they changed the performance. The cheerful (and tacky but that’s why they were remarkable) tambourine ladies got replaced by boooooring (I would like to imitate Martin’s voice there cos he likes to pronounce this word in a special way) guys. Boring.

You And Me lost its dynamics. Its charming fun got replaced by masculine tediousness. Its potential to get very far in the final is gone.
http://esc-chat.com/2012/05/15/rehearsals-day-3/
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 17 mei 2012 @ 00:06:24 #174
163650 Greys
pi_111650013
Mjah. Ik kan me er ergens wel in vinden :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 17 mei 2012 @ 00:09:10 #175
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_111650157
Ik vind het zo schattig dat jullie er nog vertrouwen in hebben. Het zou mij al verbazen als dit lied de eerste semi doorkomt :')
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
  donderdag 17 mei 2012 @ 00:11:27 #176
6941 APK
Factual, I think.
pi_111650285
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 00:09 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Ik vind het zo schattig dat jullie er nog vertrouwen in hebben. Het zou mij al verbazen als dit lied de eerste semi doorkomt :')
Ach, het is volgens mij momenteel een dunne lijn tussen vertrouwen en hoop.
Dat is al iets beter dan de laatste jaren *O*
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 17 mei 2012 @ 00:11:47 #177
163650 Greys
pi_111650302
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 00:09 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Vertrouwen is een groot woord hoor.
Maar hoop houd ik altijd. Elk jaar weer. Want dan kijkt het (voor mij) leuker ;)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 17 mei 2012 @ 00:14:19 #178
6941 APK
Factual, I think.
pi_111650423
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 00:11 schreef Greys het volgende:

[..]

Vertrouwen is een groot woord hoor.
Maar hoop houd ik altijd. Elk jaar weer. Want dan kijkt het (voor mij) leuker ;)
Oh ja en dan zeg ik elk jaar dat het mij geen reet uitmaakt of Nederland het haalt of niet omdat ik het festival anyway leuk vind.
Maar dit jaar moet ze door, zeker als je de meuk in de eerste semi bekijkt :(
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 17 mei 2012 @ 00:18:44 #179
163650 Greys
pi_111650640
quote:
10s.gif Op donderdag 17 mei 2012 00:14 schreef APK het volgende:

[..]

Oh ja en dan zeg ik elk jaar dat het mij geen reet uitmaakt of Nederland het haalt of niet omdat ik het festival anyway leuk vind.
Maar dit jaar moet ze door, zeker als je de meuk in de eerste semi bekijkt :(
Ohhh wat wat het mooi geweest als ze in de eerste semi zat he?
Dan hadden we echt meer kans.

En verder eens. Ik blijf toch wel kijken en het leuk vinden, al gaan we tien jaar achter elkaar niet door. Maar deze keer zou ik wel éxtra teleurgesteld zijn _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 17 mei 2012 @ 00:22:12 #180
6941 APK
Factual, I think.
pi_111650832
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 00:18 schreef Greys het volgende:

En verder eens. Ik blijf toch wel kijken en het leuk vinden, al gaan we tien jaar achter elkaar niet door. Maar deze keer zou ik wel éxtra teleurgesteld zijn _O-
Ik ook, zo sterk is de tweede semi nou ook weer niet en ik ga er maar vanuit dat Nederland momenteel slecht scoort vanwege in het recente verleden behaalde resultaten }:|
  donderdag 17 mei 2012 @ 01:23:18 #181
247887 Takaiki
Obladi, oblada life goes on
pi_111653045
quote:
14s.gif Op donderdag 17 mei 2012 00:22 schreef APK het volgende:

[..]

Ik ook, zo sterk is de tweede semi nou ook weer niet en ik ga er maar vanuit dat Nederland momenteel slecht scoort vanwege in het recente verleden behaalde resultaten }:|
... zijn geen garantie voor de toekomst! *O* w/
Sometimes you're the windshield
Sometimes you're the bug
pi_111653470
Ik heb er soms een dubbel gevoel bij...
We hebben het heel lang slecht gedaan maar eens komt daar een einde aan. Waarom zou dat niet dit jaar kunnen zijn? Men gaat er telkens vanuit dat wij het toch niet halen, omdat we volgens de één geen goed liedje hebben, een ander heeft weer kritiek op haar outfit. Ook zitten we in een semi met veel oost blok landen en hebben we geen gunstige loting. Het lijkt wel alsof alles ons tegen zit. Althans dat maken we ervan. Waarom zoveel schrik en onzekerheid? Dat zal vast te maken hebben met voorgaande jaren en het beeld dat vele mensen hebben dat het ESF nog altijd een oostblok feestje is. Ik denk dat we net als bij het NLs elftal wat meer vertrouwen mogen hebben. Al snap ik ook wel dat we niet al te veel vertrouwen hebben in de TROS :P
Toch zou ik het weer zo voor de hand liggend vinden op de één of andere manier Nederland meteen af te serveren.Ik geloof er eigenlijk toch wel in. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat we het nu weer niet halen. Sorry, ik zie het niet. Waarom mag het nu niet eens anders zijn? Oke startplek zit niet echt mee, maar we hoeven niet bang te zijn dat we niet opvallen. Na twee wat dramatischere nummers, ook nog eens gezongen in een andere taal komt daar het eerste Engelse liedje. Stukje herkenbaarheid. Het is ook nog eens vrolijk, luchtig en iets dat meteen blijft hangen. Het enige wat er nog aan ontbreekt is een leuke act, maar op beeld kan het sterker overkomen. Loreen geeft ook niet echt een optreden weg aan de mensen in de zaal (zoals ze zelf al in een interview zei; zit ze soms in een soort van trance en is ze niet bezig met wat er om haar heen gebeurt), het zijn vooral de beelden die indrukwekkend zijn! Dit zou bij Joan ook het geval kunnen zijn, al verwacht ik dat de zaal hier ook mee zal klappen. We zitten tussen twee zwakkere liedjes in. Als je een recap laat zien, weet ik zeker dat van de drie Macedonie/Nederland/Malta, Joan er het meest uit zal springen. Herinneren we ons het fragmentje met de demo's van de NF liedjes nog? Toen sprong Joan er ook al meteen uit. Macedonie is op het eerste gehoor helemaal niet aanstekelijk en zal vooral met haar stem indruk maken gok ik. Het nummer moet je vaker horen om em echt te waarderen. Malta blijft ook hangen met z'n ey ey ey maar vind ik toch wat wegvallen na Nederland en tis zeker niet bijzonder genoeg. Ohja en Joan heeft iets ehm..likeability....gunfactor? Ik kan me niet voorstellen dat mensen echt denken: dit is vreselijk. Het liedje is te vrolijk om zo te gaan denken.
Misschien probeer ik mezelf voor de gek te houden en is het net als vorig jaar al duidelijk dat het niets wordt. Ik weet het niet, ik zie het nu nog niet. Mijn gevoel zegt dat het dit jaar ander is en zal zijn. Ik weet alleen 1 ding zeker: als Joan zich niet kwalificeert dan ben ik sinds jaren enorm teleurgesteld. ;(
pi_111654329
Ben het met je eens grazz!
  donderdag 17 mei 2012 @ 02:40:24 #184
356692 MuscleLover29
Can I touch that?
pi_111654482
Heb er ook geen vertrouwen meer in eigenlijk, maar toch blijf je tot het laatst een beetje hoop houden. En dat maakt het kijken idd ook leuker.
Maar kan me wel enorm irriteren aan dat amateurisme dat op een of andere manier een Nederlandse inzending altijd omringt. Die repetities zijn er om te oefenen, om de laatste puntjes op de i te zetten. En niet om te zien dat het totaal niet werkt om vervolgens het optreden nog maar eens te veranderen. Het is goed dat het kan natuurlijk, maar het zou weken terug al uitgebreid geoefend en perfect moeten zijn. Levert anders alleen maar stress op.
Ik zou die 4 stijve harken gewoon dumpen, want enig muzikaal gevoel hebben ze niet, alleen de looks. Jammer dan, maar wel leuke vakantie gehad en lekker genieten van wat meer vrije tijd in Baku. En John.... als er nog geld over is (vast wel), graag die Treble meisjes van het NSF in laten vliegen en hun ding laten doen :D
pi_111655523
Ik hoop toch echt dat de act dit jaar eens een keer het niveau van de bonte avond van de plaatselijke speeltuin ontstijgt. Nu hebben we eindelijk eens niet het traditionele achtergrondkoortje, en dan hebben we dansers die de hele tijd niets doen. :D
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 17 mei 2012 @ 10:52:17 #186
163650 Greys
pi_111658192
Een positieve reactie (ja het kan nog hoor) van iemand op esfmagazine.nl

quote:
Interesting discussions to read. With everything said, still it is a very nice song! Endearing, and from everyone I’ve talked to, Europe seems to mostly agree. So here is one more foreign-opinion, and sorry if I repeat anything previously said. I’m trying my best to keep up!

It’s true the act could use a bit of guidance. Mostly, if only, with the backing band-guys. Someone said earlier, I think, they are quite stiff and should move more melodically with the music. I agree.

I don’t see the fire as an issue (maybe just a couple too many), nor the Native American clothing. In regards to the headdress vs a single feather: the headdress we are familiar with is not THE one; I heard her tell that she would be wearing a new “special” headdress – perhaps it is less full and more subtle in resemblance to the lone feather?? Which could be the perfect balance.

One thing I wonder about: I agree with Robert in that all of Europe may not understand the western ‘cowboy & Indian’ theme… so initially, why not include something in the LED screens to really connect it all together? Or someone once thought of children on stage reenacting the video, but that could be too distracting. Really just something to better set the atmosphere, like one of you also mentioned. Then again, the background I think is actually quite nice as it is. So I don’t know how to resolve that, if it even need be.

At this point, I don’t really see any of this as a “deal-breaker”, as after all it is about the music and I think you have a song which many people can connect to (with or without the ‘cowboy & Indian’ theme). It is well thought out, and seeing as there is no “winning formula”, it looks be a smart entry. Now I’m just curious how it will all come together in the dress-rehearsals. But yeah, I hope Netherlands will qualify! I think you have quite a good chance this year, despite all of the debate
  † In Memoriam † donderdag 17 mei 2012 @ 12:25:27 #188
368283 ato
pi_111660550
Je zou zien dat repetitie nummer 2 beter is...
Op de generale repetitie nog beter en dat het gaat knallen op 24 mei... *O*
Life can be a bitch, so like it..
pi_111718732
Eduu_Argentine from Argentina

Wow, she has a beautiful dress and nice taste choosing that color!!! I really love it!
She looks awesome!!!
GO JOAN! ♥ ♥ ♥ LOVE IT!
Good luck Netherlands!!

nikola anicic from Serbia
She is beautiful :D

Performance looks simple,but great....I hope that she will reach the finals...
Good luck from Serbia!!!

Posted on 18/May 2012 at 19:54 by a user

Robster_EurovisionGeek1 (Engeland)
This song is so under-rated. Joan has a fantastic voice & wrote this song! The Song, Outfit & Everything Has A Meaning To It! Please Everyone Vote & Get Netherlands To The Final At Last!

DianaK from Denmark
Like the simplicity of the song, like her energy and really hope the netherlands will go all the way to the final
leven zoals het leven is
pi_111729902
^O^ Jason22

Hier nog een aantal (kan zijn dat enkele al in een ander topic zijn geplaatst)

Well The Netherlands looks even better now. Joan is in a sky blue striking dress with matching colours on the front of the headdress. This adds a much more fun element to the song and you really see the enjoyment in her eyes. The band members to the side of the stage join her earlier now although they could do with being a bit more lively. The backdrop is great with the fire roaring and there will be the fire bowls along the front - great move with Azerbaijan being The Land of Fire. This has a great chance of qualifying now - and i really really hope it does. It has also now made it up into the top 10 in the OGAE poll in the press centre.

Joan is wearing a turquoise dress this time. The background and stage are full of images of fire. Joan’s headdress is on full display of ourse, and her backup band are in Americana styled costumes. She’s interacting well with the camera and this is looking quite good as of now, a possible qualifier for sure!

The Netherlands - Our winsome and very tall Dutch native American wannabe doesn't exactly perform the arse off this. But she sings it nicely. It's got nice running all through it. It's not going to rub people up the wrong way unless maybe you have issues with the plights of native American peoples. Grannies will like it cos it's gentle. Kiddies will like it because she been at the dressing-up box. Everyone in between will be pestered by those older and younger to wote Netherlands to the wonning. Get her through I say.

Couple of dodgy notes at the start from Indiana Joan there ( as she has been christened it seems!) but basically a sound perfomance, and this will get the clapping in the aisles and the homes of Europe - It has that kind of infectious beat that makes you smile, and it's the first Dutch entry in years that isnt up itself, thinks its qualifying or any of that shiz - However, for the record - it probably is qualifying and, dare I say this, If it does get through - its My black horse for winning the contest proper!

Onze zuiderburen:

Ik vind het hele opzet van Nederland geslaagd. De song klinkt leuk, al zal ze toch moeten opletten dat ze hier en daar geen uitschuivers maakt, de pluimen maken haar eigen vind ik, en trouwens voor zover ik weet is het nog steeds een liedjeswedstrijd... Er zijn al ergere dingen geweest dan dat.

Ik begrijp niet dat men zich zo wil opjagen over het ESF? Ik wil echt wel zingende omaatjes zien, een Hollandse met pluimen, een heupwiegende Iraniër, een bejaarde charmezanger, een Vlaams schoolmeisje, een hyperactieve tweeling enz enz. Mega toch! Puur genieten. (niet specifiek over Joan, maar ik denk dat meer mensen zo denken en dus echt niet zullen schrikken van een hoofdtooi)
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 19 mei 2012 @ 11:34:32 #191
163650 Greys
pi_111735746
Wat een toffe reacties! O+
Wat er ook gebeurt, die hebben we in jaaaaaaaaaaren niet gehad zo w/
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_111738013
Van OGAE Germany:

Zweite Probe und Pressekonferenz Niederlande

Die Niederlande haben im Vergleich zur ersten Probe wenig geändert. Nur die Flammen in den auf der Bühne verteilten großen Schalen wurden reduziert, da es für die Musiker zu heiß wurde. Joan steht mit Indianer-Häuptlings-Kopfbedeckung anfangs allein auf der Bühne und wird zum Ende von ihren Musikern mit diversen Instrumenten umringt.
Joan scheint von Probe zu Probe zu wachsen, sie wird immer selbstsicherer und stärker. Der Auftritt ist wunderschön inszeniert (wenn man sich nicht zu sehr an dem Indianerkostüm stört, das dann doch sehr Geschmackssache ist).

Hier im Pressezentrum wird der Titel vor allem bei den aserbaidschanischen Volunteers immer beliebter, von denen viele sofort zu tanzen beginnen, wenn “You And I” gespielt wird. So war die Stimmung bei den Holländern in der Pressekonferenz sehr gelöst und man geht sehr zuversichtlich ins Halbfinale.
Erstaunlich ist das hohe Interesse der niederländsichen Medien an Joan Franka und ihrem Lied. Es sind so viele holländsiche Kamerateams wie lange nicht bei einem ESC vertreten.
pi_111738488
Op escradio wordt "You and I" gezegd in plaats van "You and me" }:|
pi_111742620
quote:
8s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 13:16 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Op escradio wordt "You and I" gezegd in plaats van "You and me" }:|
Dat hoorde ik laatst ook al ergens voorbij komen idd |:(
pi_111742628
Netherlands
There's a growing bandwagon here that not only is this going to sail through the semi, but that's it's looking ever more like a contender for the title. I must admit that I'm beginning to come around to that view. The most likely song this year to do an Olsens.
  ESF Reporter zaterdag 19 mei 2012 @ 15:49:34 #196
87554 Cee
Welluk?
pi_111742998
quote:
The most likely song this year to do an Olsens.
Hou op schei uit straks word ik nog poepiezenuwachtig voor de uitslag donderdag. :o :o
  zaterdag 19 mei 2012 @ 17:09:42 #197
366773 Al-andalus
pi_111745612
Kijk wat jullie bezig houdt..
pi_111748144
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 15:37 schreef grazz het volgende:
Netherlands
There's a growing bandwagon here that not only is this going to sail through the semi, but that's it's looking ever more like a contender for the title. I must admit that I'm beginning to come around to that view. The most likely song this year to do an Olsens.

Dat zijn mensen die het vaker luisteren, de stemmers horen het veelal voor het eerst.. Het is echt een 'groei-nummer' hopelijk is dat positief voor de finale :Y.
dag
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 19 mei 2012 @ 18:42:38 #199
163650 Greys
pi_111748743
quote:
Netherlands

Bwehehehe grappig, ik vond het vanaf het begin ook al een Olsen sound hebben :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 19 mei 2012 @ 18:43:04 #200
163650 Greys
pi_111748757
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 17:09 schreef Al-andalus het volgende:
Kijk wat jullie bezig houdt..
En het houdt jou weer bezig dat het ons bezig houdt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_111754209
quote:
Netherlands

Als dat gebeurt zit ik schreeuwend opde bank :D
  zaterdag 19 mei 2012 @ 21:11:30 #202
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_111755299
Jongens we gaan echt niet door hoor :')
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 19 mei 2012 @ 21:19:01 #203
163650 Greys
pi_111755665
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 21:11 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Dat zal vast niet, maar laat ons maar lekker in die waan dat er een kans is.
Dat kijkt gewoon leuker en spannender donderdag *O* w/
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_111755966
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 21:11 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Wie is jou favoriet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')