abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 2 maart 2012 @ 15:57:03 #76
163650 Greys
pi_108627729
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 15:44 schreef Aoibhin het volgende:
Die van de Wiwi Jury had ik vanochtend toevallig ook al gelezen. Inderdaad overwegend positief, en 1 die het dan weer helemaal niks vind :P
Dat houd je idd altijd, er waren zelfs veel mensen die het Lena nummer afschuwelijk vonden :D

Maar 'we' hebben in elk geval sinds jaaaaaaaren niet zulke positieve reacties gehad w/
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 2 maart 2012 @ 15:58:48 #77
163650 Greys
pi_108627796
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 15:49 schreef Strani het volgende:
Zoals Rinus Michels ooit zei, en op Nederland nog altijd van toepassing: De halve finale, ís de finale. We moeten twee finales spelen.
En dat is inderdaad ook waar voor Nederland.
Zeker weten. Eigenlijk is het zo dat als we de halve finale door komen, we al gewonnen hebben _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 2 maart 2012 @ 16:01:44 #78
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_108627923
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 15:58 schreef Greys het volgende:

[..]

En dat is inderdaad ook waar voor Nederland.
Zeker weten. Eigenlijk is het zo dat als we de halve finale door komen, we al gewonnen hebben _O-
Zo zal het inderdaad voelen :)

Maar ik word ook best optimistisch van wat ik hier lees en ik heb het liedje nog eens teruggeluisterd en het is inderdaad catchy. Áls het de halve finale overleeft zullen meer mensen het ook vaker gaan luisteren (en in de finale natuurlijk). Dit liedje heeft dat nodig, dat mensen het meerdere malen horen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 2 maart 2012 @ 16:07:01 #79
163650 Greys
pi_108628143
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 16:01 schreef Strani het volgende:

[..]

Maar ik word ook best optimistisch van wat ik hier lees en ik heb het liedje nog eens teruggeluisterd en het is inderdaad catchy. Áls het de halve finale overleeft zullen meer mensen het ook vaker gaan luisteren (en in de finale natuurlijk). Dit liedje heeft dat nodig, dat mensen het meerdere malen horen.
Ik denk vaak dat de échte fans, die dus echt het Eurovisie al jaren volgen en dus het grootste deel van de stemmers zijn (denk ik), van te voren ook al het youtubeje horen. Da's ook al goed voor haar. Hoewel het de eerste keer al blijft hangen. Na de korte fragmentjes was het de enige van de zes die ik de volgende dag nog kon fluiten ;)

En wat me ook op valt aan de buitenlandse reacties is dat er heel veel haar zelf zo leuk vinden. Joan is likable. Ze vinden haar mooi, lief, adorable enzo. En dat heeft ze idd ook absoluut mee, dat ze heel zacht en bescheiden overkomt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 2 maart 2012 @ 19:36:40 #80
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_108636447
http://www.ad.nl/ad/nl/56(...)un-Joan-Franka.dhtml

quote:
Turkije blij met inzending van 'hun' Joan Franka

Turkije is blij met de Nederlandse inzending voor het Songfestival; de van oorsprong Turkse Joan Franka. In de Turkse media wordt haar nummer 'You and Me' geprezen en wordt voorspeld dat mede dankzij Franka, echte naam Ayten Kalan, er een Turkse wind gaat waaien op het Eurovisie Songfestival.

Joan is in Nederland geboren, maar haar ouders zijn jaren geleden uit de Turkse stad Adana vertrokken om in Nederland te komen wonen, zo schrijft de Turkse nieuwssite Hurriyet. Naast Nederlands en Frans, speekt ze ook een aardig woordje Turks, melden ze.

Veel mensen in Azerbeidzjan, waar het Songfestival plaatsvindt, spreken Turks, in het liedje van de Bulgaren zitten een aantal Turkse woorden en met de inzending van Franka zal de zangwedstrijd overgoten zijn met een Turks sausje, melden de media blij en enthousiast. Wie weet leveren de fans in Turkije Joan een hoop extra stemmen op.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 2 maart 2012 @ 19:39:21 #81
163650 Greys
pi_108636579
:D Nu is ze ineens van hun, terwijl ze gewoon in Nederland geboren is _O-
Maar wel leuk! Nooit verkeerd, dit! w/
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_108636731
Joan is niet van hen! :( :P
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_108636911
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 19:43 schreef Aoibhin het volgende:
Joan is niet van hen! :( :P
Als ze massaal op haar gaan stemmen wil ik wel een klein stukje afstaan ;)
pi_108637926
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 19:46 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als ze massaal op haar gaan stemmen wil ik wel een klein stukje afstaan ;)
1 veer op haar tooi mogen ze hebben :+
dag
  vrijdag 2 maart 2012 @ 20:09:38 #85
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_108638052
Als ze gaan zeuren, dan claimen wij die Miss Universe-titel van een paar jaar terug. Die was Turkse maar woonde in Nederland.
pi_108638070
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 16:07 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik denk vaak dat de échte fans, die dus echt het Eurovisie al jaren volgen en dus het grootste deel van de stemmers zijn (denk ik), van te voren ook al het youtubeje horen. Da's ook al goed voor haar. Hoewel het de eerste keer al blijft hangen. Na de korte fragmentjes was het de enige van de zes die ik de volgende dag nog kon fluiten ;)
Ik denk toch dat de overgrote meerderheid van de stemmers de liedjes pas op de avond zelf voor het eerst hoort. Even afgezien van liedjes uit buurlanden, met name in Zuid-Oost Europa.

Maar in het geval van Joan hoeft dat zeker niet negatief te zijn. Ze is met een beetje geluk uniek in haar genre in onze halve finale.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_108639535
Ik las eerder al iets van deze strekking:

Het liedje roept extremen op.
Extreem positief en extreem negatief.

En je krijgt alleen stemmen van de extreem positieven.
Als dat 20% is, ben je met gemak een ronde verder.
pi_108640127
http://www.kolumbus.fi/jarpen/

Joan is aan het klimmen *O*
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 2 maart 2012 @ 20:56:59 #89
163650 Greys
pi_108640449
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 20:51 schreef TheVulture het volgende:
http://www.kolumbus.fi/jarpen/

Joan is aan het klimmen *O*
Waar moet ik dan klikken? :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_108640783
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 20:56 schreef Greys het volgende:

[..]

Waar moet ik dan klikken? :@
Highest climber of today: Turkey
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 2 maart 2012 @ 21:20:59 #91
163650 Greys
pi_108641673
Ah, bedankt!
Ik word altijd een pietsie chagrijnig van dat soort polls _O-
Als ik dan zie dat er sommige nummers boven Joan staan die ik echt heel erg vind.
Maar ze gaat vast nog klimmen :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_108642240
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 20:09 schreef Fred_B het volgende:
Ik denk toch dat de overgrote meerderheid van de stemmers de liedjes pas op de avond zelf voor het eerst hoort. Even afgezien van liedjes uit buurlanden, met name in Zuid-Oost Europa.
Daarom moeten er ook honderden NLers door de Oost Europese straten gaan rijden en het liedje non-stop afspelen :Y
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_108642612
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 21:20 schreef Greys het volgende:
Ah, bedankt!
Ik word altijd een pietsie chagrijnig van dat soort polls _O-
Als ik dan zie dat er sommige nummers boven Joan staan die ik echt heel erg vind.
Maar ze gaat vast nog klimmen :+
Die percentages erachter geeft aan hoe lang de liedjes verkiesbaar zijn... Slovenie doet het wel beter dan Joan... maar ze gaat inderdaad nog wel flink stijgen :Y
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_108642911
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 16:01 schreef Strani het volgende:

[..]

Klopt, volgens mij heeft de laatste jaren iedere keer een liedje gewonnen dat ook al in de halve finale stond
pi_108643005
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 21:45 schreef totebel het volgende:

[..]

Klopt, volgens mij heeft de laatste jaren iedere keer een liedje gewonnen dat ook al in de halve finale stond
:D
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 2 maart 2012 @ 21:55:08 #96
163650 Greys
pi_108643443
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 21:47 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

:D
Ik moest het ook zes keer lezen, maar volgens mij bedoelt ze het serieus :P
Want er zijn ook landen die direct al in de finale staan :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 2 maart 2012 @ 22:04:22 #97
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_108643933
Nou, Lena won direct vanuit de finale. Maarrr haar liedje was al wel aardig gepromoot van te voren.
pi_108644728
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 21:55 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik moest het ook zes keer lezen, maar volgens mij bedoelt ze het serieus :P
Want er zijn ook landen die direct al in de finale staan :+
Ah, ik begrijp het nu.
Maar evengoed leest het idd erg grappig :P
pi_108649296
Het is natuurlijk een paar jaar zo geweest dat de top 10 van het jaar ervoor niet in de halve finale hoefde te verschijnen.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_108651802
Van o.a. esctodayforum en youtube:

quote:
I would take this song a lot more seriously if she werent wearing an Indian costume :/
quote:
If Europe still has some sense of taste, Netherlands will be at the final. This song is really beautiful: lyrics, music, melody, all of it are great!! and of course Joan's voice tops it off.
quote:
I spent much of the time curious about the headdress. Ditch it. The song is a real grower. It really needs a solid presentation, something of which the Dutch have been miserable failures recently. Last year was the classic example of good song and rubbish presentation
quote:
I love love love this song. Loose the headdress please it makes a pretty girl look like a gonk. Its you and me for Euro 2012 Totally Brill
quote:
I really like this kooky song. Everyone seems concerned that the costume will work against her - maybe she could retain just one or two feathers in a new costume as a token of the nostalgia behind the song. But if this lovely song fails to qualify it will be seriously unfair.
quote:
She's beautiful and amazing. Her song is very excellent. Joan will stand out among the rest because song is very easy for hear. Good luck, Joan, from Russia with love <3
quote:
ik ben zelf half roemeens, ik denk dat aangezien de muziekkeuze in het oostblok, dat raffaela meer kans zou maken omdat dat dance achtig is. Ben bang dat ze hier niet van houden zonder want het is een goed nummer met een fantastische zangeres!
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')