quote:Op maandag 20 februari 2012 11:08 schreef Take_A_Picture het volgende:
Vast voedsel lijkt nog zo erg toekomstmuziek maar het komt toch aardig dichtbij! Mupke is nu 5 maandenVind het een raar idee dat ze iets anders gaat krijgen dan mijn melk!
Vraagje: Wanneer zijn de andere mama's begonnen met rijstebloempap? En hoe maak je die? Met je eigen melk of met die opvolgmelk?
quote:Op maandag 20 februari 2012 11:11 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Is het nodig dan die rijstebloem TAP? Het is over het algemeen iets wat je toevoegt aan de kunstvoeding voor de nacht omdat het meer verzadigd en ze dan hopelijk sneller doorslapen.
Biobim mengt goed met moedermelk.
Pap is niet een verplichte stap hè? Je kan ook gewoon direct beginnen met fruit en groente dadelijk.
quote:Op maandag 20 februari 2012 11:12 schreef ferrari_rood het volgende:
rijstebloem van bambix of nestle mengt vaak niet goed met moedermelk.
quote:Op maandag 20 februari 2012 11:18 schreef Take_A_Picture het volgende:
Wat ik al schreef, het idee dat Eva aan de vaste voeding gaat over een tijdje is zo raar. Ze leeft nu van alleen mijn melk en dat is zoiets mooismaar vind het ook grappig als ze aan het fruit gaat enzo.
Maar ik weet niet of ik die pap ga geven. Misschien om alleen te proberen hoe ze daarop reageert? Maar tegelijkertijd wil ik nietM'n baby wordt groot
quote:Op maandag 20 februari 2012 11:58 schreef WupWup het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat als je het zo mooi vindt dat ze van jouw melk leeft, dat je dan graag pap van kunstvoeding geeftGewoon van je eigen melk dus. Mijn tip is wel om even kritisch naar de ingrediënten te kijken. Die zooi van nestlé en co staat vaak stijf van de suiker (vaak onder de noemer maltose).
Ho ho, ik heb nooit gezegd dat ik graag pap van kunstvoeding wil geven. Sterker nog, ik vroeg of ik dat kon maken van mijn eigen moedermelk. Niet lullig bedoeld of wat, maar ik wil helemaal niet dat mijn kind kunstvoeding krijgt. Is een gevoel, dus hopelijk krijg ik met deze opmerking niet allerlei mensen op m'n dak nu...quote:Op maandag 20 februari 2012 11:58 schreef WupWup het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat als je het zo mooi vindt dat ze van jouw melk leeft, dat je dan graag pap van kunstvoeding geeftGewoon van je eigen melk dus. Mijn tip is wel om even kritisch naar de ingrediënten te kijken. Die zooi van nestlé en co staat vaak stijf van de suiker (vaak onder de noemer maltose).
maandelijksquote:Op maandag 20 februari 2012 13:21 schreef Morretje het volgende:
Ander vraagje, hoe lang is het 'normaal' dat je rond je eisprong gevoelige tepels hebt?
Ja, maandelijks wel, maar ik bedoel eigenlijk hoeveel dagen achter elkaarquote:Op maandag 20 februari 2012 13:50 schreef pessie het volgende:
[..]
maandelijks. Maar goed, je dochter is ouder dan mijn zoon dus ik kan helaas geen echt antwoord geven.
TAP, wij zijn met 5.5 maanden begonnen. Reden: ik las in een stuk van Stefan Kleintjes dat kinderen zelf aangeven dat ze er aan toe zijn en dat dat rond 6 maanden is. Eerste was volgens mij een stronk broccoli, hij genoot ervan (helaas weigert hij nu al maanden broccoli dus de liefde is helaas niet gebleven).
Excusez, weinig slaap (kutkriebelhoest al nachten lang aaaarrrggghhh) enzo, ik las het verkeerd!quote:Op maandag 20 februari 2012 13:22 schreef WupWup het volgende:
Eh, dat zeg ik toch precies? Dat ik me niet kan voorstellen dat je dat zo graag zou doen? Niet zo snel steigeren...
Wij zijn op 6 maanden precies begonnen. Eerste hapje was een stuk appel.
Ik had dat in het begin ook steeds. Toen bleek ik m niet goed in elkaar te zetten. Je hebt een witte cirkel met opstaand staafje met 2 verdikkingen. Ik duwde er maar 1 door het gat van het siliconending en dat moest anders, helemaal erin.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:29 schreef Bleie het volgende:
Oeh, op die van Avent (die ik nu te leen heb) scheelt het ook wel een hoop. Maar ik ben blut...
Net trouwens weer een kolfpoging gedaan. Vacuüm krijgen lijkt wel een kwestie van puur toeval. Kan 20 keer pompen en dan gebeurt er niets, en dan een keer (op dezelfde manier) opnieuw tegen m'n borst aan zetten, en dan doet-ie t in één keer. Er gaat ook wel wat melk stromen, maar volgens mij heb ik niet echt een tsr. In elk geval voelt het zeker niet zoals wanneer P zelf drinkt, of bij een spontane tsr. Neem toch aan dat het bij een kolf hetzelfde zou moeten voelen?
Dat past toch ook maar op één manier?quote:Op maandag 20 februari 2012 18:52 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik had dat in het begin ook steeds. Toen bleek ik m niet goed in elkaar te zetten. Je hebt een witte cirkel met opstaand staafje met 2 verdikkingen. Ik duwde er maar 1 door het gat van het siliconending en dat moest anders, helemaal erin.
Scheelde de wereld.
De nieuwe hebben een soort wig, geen ster. Mijn elektrische deed het niet met de ster.quote:Op maandag 20 februari 2012 20:09 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Dat past toch ook maar op één manier?
Maar dat losse dinkje, die moet toch vanaf de onderkant er in? Dat de ster naar bovenwijst toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 20 februari 2012 21:54 schreef pessie het volgende:
Ik ga rammelen van al die kolven
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ben je op zoek? Ik heb nog een tweedehands Freestyle liggen inclusief alles, zelfs de originele doos. Daar zit ook een tasje bij met elementen en zo, en zelfs een handtas om dat weer in te doen.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:29 schreef Bleie het volgende:
Oeh, op die van Avent (die ik nu te leen heb) scheelt het ook wel een hoop. Maar ik ben blut...
Ja, de accu is bizar goed!quote:Op dinsdag 21 februari 2012 06:46 schreef Jipster het volgende:
Ik heb de medela freestyle paar weken terug gekocht en hij bevalt prima! Ook met kolven op werk, ik kan de hele week doen met de opgeladen accu, en dan kolf dan ook nog elke nacht..
Dat merk ik hier ook ja. Het was lang punt 1, maar nu alweer een tijdje punt 2. En dan met een peuter die ook nog wel eens grappen n grollen heeft 's nachts (we hebben echt geen klagen met dr hoor, ze slaapt prima. Maar om 4u 's nachts roepen dat je gepoept hebt, terwijl er niks aan de hand is, vind ik niet zo leuk als ik er om 3u ook al uit wasquote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:01 schreef sverbern het volgende:
Wij hebben gemerkt dat er twee soorten "niet doorslapen" zijn:
1. je kindje slaapt tot ergens midden in de nacht, meldt zich voor voeding, drinkt 20 minuutjes en slaapt tevreden weer verder tot de volgende ochtend.
2. je kindje wordt 3,4,5,6x wakker, is huilerig, heeft geen honger maar wil wel drinken of getroost worden, pakt soms wel de speen soms niet.
1. is geen enkel probleem. 2. is slopend.
Wij hebben meestal 1. dus wat ik antwoord op de "slaapt hij al door"-vraag is:
"hij slaapt heel goed, en meldt zich meestal voor 1 nachtvoeding"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En die grijns die krijg ik exclusiefquote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:49 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik snapte nooit dat hele bijzondere gevoel dat BV zogezegd zou geven, maar wat is het dat toch dat je met je eigen lijf je kind kan voeden en als zijn buikje vol zit je een dikke grijns krijgt
Gebruik je dan wel zoogcompressen? Tip van mij: ik gebruikte in mijn overproductietijd zoogcompressen van pigeon en deed ook nog aan iedere kant een washandje in mijn bh. Gevolg: droog bedquote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:42 schreef bitterend het volgende:
mrien, ik heb 2 nachten geprobeerd het niet te doen maar ik word wakker om 4uur in een natte bed en pyjama en vreselijk veel pijn...in 5 minuten kwam bijna 200ml uit mijn rechter borst
Ligt aan de rest he. Groei plassen poepen alertheid tevredenheidquote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:35 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik heb dat heul niet meer.. Nooit meer volle borsten gewoon zoals ze waren.. Hij drinkt ook maar twee à drie minuten en de rest tuttert hij soms nog ff.. Moet ik me nu zorgen maken ?
Wat bedoel je? en waarom?quote:Op woensdag 22 februari 2012 09:41 schreef Mangostine het volgende:
Zomaar een vraag aan jullie aangezien ik overweeg om, als alles goed gaat, ook (korte tijd) borstvoeding te gaan geven... zijn er hier mensen met "vlakke" tepels?
Ik vraag me af hoe dat nou in werkelijkheid voelt en gaat, qua zuigkracht. Google zegt dat het allemaal wel meevalt, het kan wat pijnlijker zijn, maar dat is een kwestie van gewenning.
Eerlijk gezegd ben ik er toch wel een klein beetje huiverig voor.
Is er nu over je vraag heen gelezen? Ah, WupWup was er al op ingegaan.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:35 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik heb dat heul niet meer.. Nooit meer volle borsten gewoon zoals ze waren.. Hij drinkt ook maar twee à drie minuten en de rest tuttert hij soms nog ff.. Moet ik me nu zorgen maken ?
Geen idee, afgelopen maandag was het ook al zo. Toen had ik totaal maar 280 ml op een werkdag (vorige week was dit nog 450 ml). Dus moest ik in de avond nog een klein beetje bijkolven om zo 2 volledige voedingen te hebben.quote:
Ik was ook altijd stiekem jaloers op mensen die makkelijk konden kolven. Maar met het gemak daarvan hangen vaak allerlei ongemakken samen. Het was ook wel heel fijn dat ik niet gauw overproductie had, vrijwel niet doorlekte, zonder beha en pads kon slapen en dat mijn borsten heel snel gewend waren aan het overslaan van een voeding.quote:Op woensdag 22 februari 2012 10:51 schreef Take_A_Picture het volgende:
Nou soms wilde ik dat ik wel een robot was hoor. En als ik dan zie hoeveel bitterend kolft, dan ben ik een pietsje jaloers, haha
Maar het is wel fijn te lezen dat dit soort dipdagen niet vreemd zijn!
Dat is helaas ook geen garantie. Wij hebben vanaf 6 weken elke dag geoefend. In het begin ging het oké maar niet heel goed, maar naarmate de tijd verstreek ging het uit de fles drinken steeds moeizamer. Hier bleek gelukkig een andere fles de oplossing.quote:Op woensdag 22 februari 2012 10:52 schreef TimeJumper het volgende:
Dus ik zou zeggen, ga voor de borstvoeding, maar als het kan laat hem ook elke dag een beetje uit de fles drinken dan zit je straks niet met problemen.
Tap, ik weet niet hoe oud je kleintje is, maar kan het zo zijn dat jullie in het weekend meer bijvoeding geven dan de opvang doordeweeks doet, waardoor er in het weekend minder vraag naar melk is en je dus op maandag dipt?quote:Op woensdag 22 februari 2012 10:37 schreef Take_A_Picture het volgende:
[..]
Geen idee, afgelopen maandag was het ook al zo. Toen had ik totaal maar 280 ml op een werkdag (vorige week was dit nog 450 ml). Dus moest ik in de avond nog een klein beetje bijkolven om zo 2 volledige voedingen te hebben.
Ik menstrueer niet. Maarja misschien 'gewoon' een dipje, ik weet het niet!
ja meid om 4uur snachts kolf ik 200ml...terwijl jij lekker ligt te snurkenquote:Op woensdag 22 februari 2012 10:51 schreef Take_A_Picture het volgende:
Nou soms wilde ik dat ik wel een robot was hoor. En als ik dan zie hoeveel bitterend kolft, dan ben ik een pietsje jaloers, haha
Maar het is wel fijn te lezen dat dit soort dipdagen niet vreemd zijn!
Jij hoeft maar 1x te kolven, mijne wilt gewoon 6x drinkenquote:Op woensdag 22 februari 2012 11:04 schreef bitterend het volgende:
[..]
ja meid om 4uur snachts kolf ik 200ml...terwijl jij lekker ligt te snurkendus niet jaloers zijn haha!!
Ik vind het best leuk om te zien dat ik flesjes vul met melk.. Dat maak ik!quote:Op woensdag 22 februari 2012 10:04 schreef bitterend het volgende:
http://www.borstvoeding.c(...)oeding-te-geven.html
Ik heb de eerste 2-3 keer echt een hekel gehad aan de kolf, vond het echt stom en had er geen geduld voor...nu doe ik het met pleziergeef het een kans, je weet niet hoe het zich zal ontwikkelen zal ik maar zeggen...
Ik heb gelezen dat rond 3 maanden is het reflex kwijt en een kind kiest zelf waar hij op wil sabelenquote:Op woensdag 22 februari 2012 11:06 schreef WupWup het volgende:
Kind drinkt precies wat hij wil en nodig heeft. Hoeft niemand moeite voor te doen. En zoals ik al eerder heb gezegd is elke dag oefenen ook geen garantie voor niet weigeren. Getuige mijn kind.
Dat weet ik ook welquote:Op woensdag 22 februari 2012 11:04 schreef bitterend het volgende:
[..]
ja meid om 4uur snachts kolf ik 200ml...terwijl jij lekker ligt te snurkendus niet jaloers zijn haha!!
Volgende week 3 maanden , zakte van plus 1 richting -1 tussendoor eerst lijntje gevolgd. Ik Op dieet en dat lijkt nu te kloppen, minder spugen , wel beetjes nog. Krijgt van begin af aan op verzoek en leg bij elke kik aan , hij was ook tevreden toen hij bijna niets was aangekomen.quote:Op woensdag 22 februari 2012 10:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Is er nu over je vraag heen gelezen? Ah, WupWup was er al op ingegaan.
Heb je meer informatie? Hoe oud is hij, krijgt hij al bijvoeding en zo ja, hoeveel? Gaat het drinken moeizaam? Is hij tevreden of ontevreden? Kolf je tussen voedingen door of in plaats van een voeding?
Ik kolf natuurlijk 2 of 3 x in de week, en dan kolf ik 300cc ongeveer (avond en ochtend bij elkaar)... Lijkt mij dat 300cc over een nacht wel genoeg is om gewoon te slapen, en toch doet madam dat niet... Nee het liefste houdt ze een streng haar stevig vast om mee te knuffen of haar neus in te snuiten...quote:Op woensdag 22 februari 2012 11:12 schreef Take_A_Picture het volgende:
[..]
Dat weet ik ook wel![]()
Maar ik wil niet dat mn melk opgaat haha, of dat ze soms zo kut slaapt omdat ik misschien niet genoeg melk heb ofzo.
Heb je eigenlijk ook begeleiding van een lactatiekundige?quote:Op woensdag 22 februari 2012 11:14 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Volgende week 3 maanden , zakte van plus 1 richting -1 tussendoor eerst lijntje gevolgd. Ik Op dieet en dat lijkt nu te kloppen, minder spugen , wel beetjes nog. Krijgt van begin af aan op verzoek en leg bij elke kik aan , hij was ook tevreden toen hij bijna niets was aangekomen.
Plassen is 1 enorm volle en de rest zijn wel nat maar geen plof luiers , geen uraten. Wel enorm dunne ontlasting waterdun en beetje beige en stinkt ipv t zoete wat t zou moeten zijn..
Vorige meting had ik daarvoor nog wel eens Dat t op ontploffen stond , maar net zoals gisteren hij heeft een uurtje geclusterd, maar daar dronk hij telkens om de 8 minuten 30srcondes ofzo. En daarvoor en daarna telkens 2 minuten en klaar en er dan 4 à 5 uur tussen laten en dan maakte ik hem maar wakker..! Want vond het te lang.
Het kolven deed ik tijdens voeden de andere borst hij drinkt er maar 1.
Sabbelen... Of drinken... Geen peil op te trekken...quote:Op woensdag 22 februari 2012 11:22 schreef bitterend het volgende:
Tico dat is echt slopend! drinkt ze echt of is het alleen maar beetje sabbelen?
Nee meissie snap ik! ik zou in paniek raken als ik het gevoel had dat mijn melk opgingquote:Op woensdag 22 februari 2012 11:12 schreef Take_A_Picture het volgende:
[..]
Dat weet ik ook wel![]()
Maar ik wil niet dat mn melk opgaat haha, of dat ze soms zo kut slaapt omdat ik misschien niet genoeg melk heb ofzo.
Minder vaak gaan drinken is idd wel normaal, maar waarom zou het KDV minder bv geven? Vraagt hij er zelf pas na 4 uur om en gaven ze om de 3, of rekken ze het nu? In principe mag borstvoeding onbeperkt, dus ik snap het niet. Maar dat kan ook aan mij liggenquote:Op woensdag 22 februari 2012 08:03 schreef sverbern het volgende:
Iets anders: wij hebben sinds een week of drie geen avondvoeding meer: Joris slaapt van vroeg in de avond tot diep in de nacht. Fijn want daardoor hoef ik niet te kolven als ik 's avonds weg ben.
Nu is deze week het KDV begonnen met experimenteren of Joris een voeding minder nodig heeft overdag. Ze hadden namelijk het idee dat hij op een flesje van 160cc wel 4 uur kan teren ipv 3 uur. Dat bleek maandag inderdaad het geval.
Als ze dit gaan volhouden dan zit Joris op doordeweekse dagen op nog maar vijf voedingen (ontbijt, 2x KDV, thuiskomvoeding, nachtvoeding). En dat terwijl we bij drie maanden nog op 8 voedingen zaten! Hij is nu vijf maanden.
Is het normaal dat kindjes op deze leeftijd minder gaan drinken? We beginnen voorlopig nog niet met bijvoeden.
Als je blijft voeden op verzoek kan het niet opgaan! Heb je standaard minder melk op maandag? Drinkt ze in het weekend minder bij je, dan je normaal kolft, geef je meer bijvoeding?quote:Op woensdag 22 februari 2012 11:12 schreef Take_A_Picture het volgende:
[..]
Dat weet ik ook wel![]()
Nee, valt wel mee, het ligt er eigenlijk wel aan hoe vaak ze 's nachts komt. Nu kwam ze 3 keer. Maar dan nog kolf ik over het algemeen wel meer.quote:Op woensdag 22 februari 2012 11:47 schreef Morretje het volgende:
[..]
Als je blijft voeden op verzoek kan het niet opgaan! Heb je standaard minder melk op maandag? Drinkt ze in het weekend minder bij je, dan je normaal kolft, geef je meer bijvoeding?
Ik wou de eerste keer dat m'n lief er niet bij was, het kolven, om te voorkomen dat hij me als een koe ging zien. Maar hij vond het zelfs tof.quote:Op woensdag 22 februari 2012 11:58 schreef Mangostine het volgende:
Dat je werkgever verplicht is om een kolfruimte beschikbaar te stellen is mij bekend, ik ben zelf personeelsfunctionarisEr zijn wel afsluitbare ruimtes op kantoor, maar het is een verouderd en slecht geisoleerd pand, dan te warm dan weer te koud, en het lijkt me gewoon niet prettig om zo'n intieme handeling te moeten doen in een oncomfortabele omgeving.
Ons kantoor is ook niet echt optimaal en mijn kolfruimte was de kamer die wij als kantine gebruiken. Ik had er 2 A4tjes voor het raam geplakt en de deur kon op de knip (dat hadden ze speciaal geregeld). Uiteindelijk maakte het me eigenlijk weinig uit. Ik installeerde me 2 keer per dag in die kamer met foto's en filmpjes vna mijn meisje en een fijn boek voor als de melk stroomde.quote:Op woensdag 22 februari 2012 11:58 schreef Mangostine het volgende:
Claudia, dankje voor je input. Ik heb me inderdaad al voorgenomen om indien nodig een lactatiedeskundige in te schakelen (ook overwogen bij het afsluiten van een aanvullende verzekering). En ook qua kraamhulp wil ik aangeven dat ik de voorkeur geef aan iemand die ervaring heeft met borstvoeding.
Clubsoda, mogelijk dat ik in die periode toch af en toe zal kolven, zodat mijn man ook kan voeden. Mede ook door de tips in dit topic om de baby op die manier al aan de fles te laten wennen. Het zal voor ons allebei een kwestie van gewenning zijn.
Dat je werkgever verplicht is om een kolfruimte beschikbaar te stellen is mij bekend, ik ben zelf personeelsfunctionarisEr zijn wel afsluitbare ruimtes op kantoor, maar het is een verouderd en slecht geisoleerd pand, dan te warm dan weer te koud, en het lijkt me gewoon niet prettig om zo'n intieme handeling te moeten doen in een oncomfortabele omgeving.
Ow ja, dat eerste, hoe herkenbaarquote:Op woensdag 22 februari 2012 12:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik wou de eerste keer dat m'n lief er niet bij was, het kolven, om te voorkomen dat hij me als een koe ging zien. Maar hij vond het zelfs tof.![]()
Je kunt jezelf nog verbazen. Ik heb mezelf de tweede keer zelfs verbaasd! Bij de eerste wou ik absoluut niet voeden in het openbaar en bij de tweede heb ik me over m'n schroom heengezet en werd het een heel alledaagse handeling.
Ivan was toch een stille verhongeraar? Dat is vaak (uiteindelijk) een combinatie van te weinig vraag, waardoor te weinig aanbod. Ik wist niet dat je nog vraagtekens bij je vorige voedperiode had?quote:Op woensdag 22 februari 2012 11:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heb je eigenlijk ook begeleiding van een lactatiekundige?
Ik vraag me nog steeds af of ik bij Ivan nou last van het onderproductie. Hij was ook zo tevreden terwijl hij niet goed aankwam. Maar bij hem speelde er geen allergieproblematiek.
De eerste keer kolven, dat was bij mij in het ziekenhuis. In het bed, rechtop zittend, met twee van die enorme tetten en dan met beide handen een kolf op de borst gedrukt houden.quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik wou de eerste keer dat m'n lief er niet bij was, het kolven, om te voorkomen dat hij me als een koe ging zien. Maar hij vond het zelfs tof.![]()
Je kunt jezelf nog verbazen. Ik heb mezelf de tweede keer zelfs verbaasd! Bij de eerste wou ik absoluut niet voeden in het openbaar en bij de tweede heb ik me over m'n schroom heengezet en werd het een heel alledaagse handeling.
Ik weet het allemaal niet zo goed. Ik probeer wel eens de feiten te reconstrueren, maar ik weet nu niet meer zo goed wat ik toen allemaal wist.quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:22 schreef WupWup het volgende:
[..]
Ivan was toch een stille verhongeraar? Dat is vaak (uiteindelijk) een combinatie van te weinig vraag, waardoor te weinig aanbod. Ik wist niet dat je nog vraagtekens bij je vorige voedperiode had?
Ik vond het te veel gehannes en ontdekte al gauw dat andere mensen minder zagen als ik er geen gedoe van maakte.quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:03 schreef Mangostine het volgende:
Och, ik kan me nog best voorstellen dat je zo'n kleintje gewoon in de doek voedt.
Ok, dan ben je inderdaad op de hoogtequote:Op woensdag 22 februari 2012 11:58 schreef Mangostine het volgende:
Claudia, dankje voor je input. Ik heb me inderdaad al voorgenomen om indien nodig een lactatiedeskundige in te schakelen (ook overwogen bij het afsluiten van een aanvullende verzekering). En ook qua kraamhulp wil ik aangeven dat ik de voorkeur geef aan iemand die ervaring heeft met borstvoeding.
Clubsoda, mogelijk dat ik in die periode toch af en toe zal kolven, zodat mijn man ook kan voeden. Mede ook door de tips in dit topic om de baby op die manier al aan de fles te laten wennen. Het zal voor ons allebei een kwestie van gewenning zijn.
En mensen zien toch alleen maar wat ze willen zien...quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vond het te veel gehannes en ontdekte al gauw dat andere mensen minder zagen als ik er geen gedoe van maakte.
Goede vraag. Ze zeiden dat hij na drie uur nog geen honger had en zijn fles dan niet op kreeg. Maar meestal drinkt hij alles gewoon op volgens mij. Het lastige is dat voeden op verzoek op het KDV nauwelijks gaat omdat Joris als hij afgeleid is niet echt hongersignalen laat zien. Thuis voed ik wel op verzoek en is de tijd tussen de voedingen heel verschillend.quote:Op woensdag 22 februari 2012 11:46 schreef Morretje het volgende:
[..]
Minder vaak gaan drinken is idd wel normaal, maar waarom zou het KDV minder bv geven? Vraagt hij er zelf pas na 4 uur om en gaven ze om de 3, of rekken ze het nu? In principe mag borstvoeding onbeperkt, dus ik snap het niet. Maar dat kan ook aan mij liggen
Ja zoetig, maar niet overheersend...quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:28 schreef bitterend het volgende:
smaakt zoet, beetje waterig....hier tenminste
wat heb je gegeten?quote:
Ja! heel licht!quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:29 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja zoetig, maar niet overheersend...
Geen idee meerquote:
Dan wil ik best een slokje!quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:40 schreef Ticootje het volgende:
Ik drink een liter cola per dag... Komt er dan ook melk met cola smaak uit?
Je mag altijd even komen sabbelen hoor, als je maar wel een mooie grote hap neemt.quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:46 schreef bitterend het volgende:
[..]
Dan wil ik best een slokje!![]()
Mooi BJ! je doet het goed
Ik ben echt verzot op melk.. ook op soya melk.. Heerlijk.quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:46 schreef bitterend het volgende:
Kalfjesmelk is ook best lekker hoor...maar alleen van campina
Zal eerst op een ballon oefenen. Is wat lang geleden sinds ik een grote hap namquote:Op woensdag 22 februari 2012 15:47 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je mag altijd even komen sabbelen hoor, als je maar wel een mooie grote hap neemt.
Size doesn't matter...quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:49 schreef bitterend het volgende:
[..]
Zal eerst op een ballon oefenen. Is wat lang geleden sinds ik een grote hap nam
He huh, niets mis met mijn tieten hoor!quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:59 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ff aan die theezakkies likken euh!
Jup dat kanquote:Op donderdag 23 februari 2012 20:05 schreef Ticootje het volgende:
Als je veel zout eet, ga je dan vocht vasthouden?? *zoutpot wegschuift.
heb je geen tussenmeting (van thuis?) om te kunnen vergelijken? als ik 't zo zie lijkt 't op de klassieke viermaanden dip ...quote:Op donderdag 23 februari 2012 20:55 schreef Bass-Miss het volgende:
[ afbeelding ]
Deze keer geen dikke baby...
Elodie was op die leeftijd 8640gram en 65 cm en Fonske 7750 en 67 cm.quote:Op donderdag 23 februari 2012 21:06 schreef _evenstar_ het volgende:
ze is een stuk fijner als Fons en Elodie in die tijd is het niet?
Ja, tuurlijk denken ze dat.quote:Op donderdag 23 februari 2012 21:31 schreef DJMO het volgende:
zeggen ze dat niet omdat ze bang zijn dat Elodie alles opdrinkt en er te weinig over zou blijven voor Leonore? (ik weet niet hoe borstvoedingsminded het cb bij jou is?)
Ja, dat is het spijtige eraan, he. Je weet zo dat er moeders daarom gaan overschakelen op kunstvoeding of beginnen met groentepap.quote:Op donderdag 23 februari 2012 21:42 schreef WupWup het volgende:
Gelukkig weten ze jou niet gek te maken BM, maar je zal maar minder stevig in je schoenen staan. Echt stom, dat moeders gewoon betere kennis in huis hebben dan een professionele instantie. Die vervolgens wel pretendeert beter te weten.
Gewoon goed mikken.quote:Op donderdag 23 februari 2012 21:45 schreef Nirak het volgende:
. Lees ik nu goed dat moedermelk de neus kan ontstoppen?! Hoe druppel ik dat in het neusje? En hoeveel druppels? 1 of 2? En mag dat dan gewoon koud uit de koelkast?
Dat lees je ook in de artikelen op bv.com (ook van davinia). Je krijgt fv advies als je bv geeft.quote:Op donderdag 23 februari 2012 21:42 schreef WupWup het volgende:
Gelukkig weten ze jou niet gek te maken BM, maar je zal maar minder stevig in je schoenen staan. Echt stom, dat moeders gewoon betere kennis in huis hebben dan een professionele instantie. Die vervolgens wel pretendeert beter te weten.
0500 uurquote:Op vrijdag 24 februari 2012 09:37 schreef marel88 het volgende:
@Juud, wat lekker! En fijn als je borsten al zo flexibel zijn he![]()
Nirak, hoe heeft jullie vent het op de rijstebloem gedaan?
Geen krampen?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:04 schreef Nirak het volgende:
[..]
0500 uurMaaaarrrr, al het nieuwe moet je een paar dagen proberen schijnt, toch?
En juud, wat fijn!
Heb ik ook bij Mia gedaanquote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:28 schreef _evenstar_ het volgende:
Bij mij hebben ze hem op me gelegd en zelf laten zoeken
wat ik nu ga zeggen wil je niet horen. spoiler is voor eigen risico ..quote:Op zaterdag 25 februari 2012 09:30 schreef Sannne het volgende:
Maar bij mij is het wel tien keer zo erg geloof ik.. Ik heb echt een loedertje op de wereld gezet!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
1 armpje onder het lijfje leggen en het andere handje met zachte dwang vasthouden. Leg jouw duim in het handje en dan leg je de rest van je hand eroverheen. Ik aaide altijd over het handje zodat hij zich uiteindelijk gewoon ontspande. Of zachtjes kietelen in het handje.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 09:14 schreef Sannne het volgende:
Ik heb weer eens een vraag.
Borstvoeding is hier geen zak meer aan. Zodra Elise aanhapt grijpt ze meteen mijn borst vast. Ze begraaft de nagels in mijn huid en knijpt keihard! Ik kan wel 100 keer 'Nee, niet doen!' zeggen, maar het lijkt geen indruk te maken. Een bv-ketting heeft weinig nut want daar slaat ze mij en zichzelf mee voor de kopHaar eraf halen en dan maar niet drinken heeft ook geen nut, dan gaan ze zitten chagerijnen en wil ze de borst helemaal niet meer.
Het is helemaal niet gezellig meer, het is eerder een strijd en mijn borsten zitten vol blauwe plekken en wondjes.
Als ik haar iets in dr handjes geef dan raakt ze afgeleid, en drinkt ze niet meer, als ik haar handje om mijn vinger leg dan wordt ze boos..
Moet ik nou stoppen omdat het mij teveel irriteert/pijn doet? Pff had me het einde toch wel anders voorgesteld, maar zo is dr echt niks meer aan..
Hebben jullie tips?
Dat dus. Ayden heeft de neiging mijn borst uit zijn mond te trekken met zijn handje, niet handig dus.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 10:09 schreef Asyniur het volgende:
[..]
1 armpje onder het lijfje leggen en het andere handje met zachte dwang vasthouden. Leg jouw duim in het handje en dan leg je de rest van je hand eroverheen. Ik aaide altijd over het handje zodat hij zich uiteindelijk gewoon ontspande. Of zachtjes kietelen in het handje.
Gewoon volhouden en haar handjes blijven weghalen/weghouden bij je borst...
Het is gewoon het aanwennen van een nieuw patroon.
quote:
heb je al eens over 'n manueel therapeut of osteopaat gedacht? Zij kunnen dat perfect losmaken, een fysio geeft doorgaans alleen bewegingsoefeningen mee. 't klinkt me verdacht veel als kISS aan de hand ...quote:Op zondag 26 februari 2012 21:55 schreef Sandous het volgende:
NTS, verstopte neus, last van slijm? (rijstebloem/nutriton gebruikt(dit ivm verstoppingen?). Stroomt je melk te snel (kan ze het aan? Hierdoor kan het vele boeren/scheten) Hou het in ieder geval in de gaten, heb hier hetzelfde gehad. En langs cb, huisarts twee keer, heel gedoe.
Hij is in de afgelopen 8 weken, een keer 30 gram aangekomen, een keer 10 gram en de laatste 2 weken niets :/ We zijn eindelijk bij de kinderarts geweest (kon niets vinden).
Vond zn nekje wel stijf/pijnlijk (ja daar zeuren wij ook al 2 maanden over), en lk in het ziekenhuis dacht dat ie daar zo een pijn heeft en dat accosieert met de borst (weigert hier al een tijdje). Geen superoplossing gehad, maar een afspraak met fysio. En ik moet rijstebloem door moedermelk gooien. (vies zeg!)
Hier gooit hij van een flesje 125 zeker 40/50 eruit..
Nirak; tjah rijstebloem, gebruik het nu ook 2 dagen, vind er niks aan, maar gelukkig drinkt ie t wel. Hoevaak en hoeveel geef jij per dag? (ik moet het geven vanwege het vele spugen).
http://kisskids.nl/quote:Op zondag 26 februari 2012 23:02 schreef Sandous het volgende:
NTS, succes morgen, hopen dat je meer te weten komt!
Het is altijd zo lastig met kleintjes, je weet nooit precies wat er aan de hand is.
Nirak tegen het spugen, gebruikte 3 weken terug jbpm maar daar raakte hij verstopt van maar ook niet te eten dat spul (behanglijm). Nu tegen spugen, en dinsdag met het cb weer gewicht checken.
Veel melk krijgt hij ook niet binnen max 750 per 24 uur (en dan nog al dat spugen erbij). Maar meer krijg ik er echt niet in.. DJMO, ja dacht ook aan een osteopaat, als het goed is heb ik deze week fysio en bel dan meteen voor zo een afspraak. (KISS even uitzoeken wat dat allemaal is *googlemodus*)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |