abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108255355
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 11:06 schreef WupWup het volgende:
Kind drinkt precies wat hij wil en nodig heeft. Hoeft niemand moeite voor te doen. En zoals ik al eerder heb gezegd is elke dag oefenen ook geen garantie voor niet weigeren. Getuige mijn kind.
Ik heb gelezen dat rond 3 maanden is het reflex kwijt en een kind kiest zelf waar hij op wil sabelen :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_108255508
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 11:04 schreef bitterend het volgende:

[..]

ja meid om 4uur snachts kolf ik 200ml...terwijl jij lekker ligt te snurken :D dus niet jaloers zijn haha!!
Dat weet ik ook wel ;) :* Maar ik wil niet dat mn melk opgaat haha, of dat ze soms zo kut slaapt omdat ik misschien niet genoeg melk heb ofzo.
Tralalalaaa
  woensdag 22 februari 2012 @ 11:14:38 #128
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_108255580
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 10:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Is er nu over je vraag heen gelezen? Ah, WupWup was er al op ingegaan.

Heb je meer informatie? Hoe oud is hij, krijgt hij al bijvoeding en zo ja, hoeveel? Gaat het drinken moeizaam? Is hij tevreden of ontevreden? Kolf je tussen voedingen door of in plaats van een voeding?
Volgende week 3 maanden , zakte van plus 1 richting -1 tussendoor eerst lijntje gevolgd. Ik Op dieet en dat lijkt nu te kloppen, minder spugen , wel beetjes nog. Krijgt van begin af aan op verzoek en leg bij elke kik aan , hij was ook tevreden toen hij bijna niets was aangekomen.
Plassen is 1 enorm volle en de rest zijn wel nat maar geen plof luiers , geen uraten. Wel enorm dunne ontlasting waterdun en beetje beige en stinkt ipv t zoete wat t zou moeten zijn..
Vorige meting had ik daarvoor nog wel eens Dat t op ontploffen stond , maar net zoals gisteren hij heeft een uurtje geclusterd, maar daar dronk hij telkens om de 8 minuten 30srcondes ofzo. En daarvoor en daarna telkens 2 minuten en klaar en er dan 4 à 5 uur tussen laten en dan maakte ik hem maar wakker..! Want vond het te lang.

Het kolven deed ik tijdens voeden de andere borst hij drinkt er maar 1.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_108255599
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 11:12 schreef Take_A_Picture het volgende:

[..]

Dat weet ik ook wel ;) :* Maar ik wil niet dat mn melk opgaat haha, of dat ze soms zo kut slaapt omdat ik misschien niet genoeg melk heb ofzo.
Ik kolf natuurlijk 2 of 3 x in de week, en dan kolf ik 300cc ongeveer (avond en ochtend bij elkaar)... Lijkt mij dat 300cc over een nacht wel genoeg is om gewoon te slapen, en toch doet madam dat niet... Nee het liefste houdt ze een streng haar stevig vast om mee te knuffen of haar neus in te snuiten...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_108255786
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2012 11:14 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Volgende week 3 maanden , zakte van plus 1 richting -1 tussendoor eerst lijntje gevolgd. Ik Op dieet en dat lijkt nu te kloppen, minder spugen , wel beetjes nog. Krijgt van begin af aan op verzoek en leg bij elke kik aan , hij was ook tevreden toen hij bijna niets was aangekomen.
Plassen is 1 enorm volle en de rest zijn wel nat maar geen plof luiers , geen uraten. Wel enorm dunne ontlasting waterdun en beetje beige en stinkt ipv t zoete wat t zou moeten zijn..
Vorige meting had ik daarvoor nog wel eens Dat t op ontploffen stond , maar net zoals gisteren hij heeft een uurtje geclusterd, maar daar dronk hij telkens om de 8 minuten 30srcondes ofzo. En daarvoor en daarna telkens 2 minuten en klaar en er dan 4 à 5 uur tussen laten en dan maakte ik hem maar wakker..! Want vond het te lang.

Het kolven deed ik tijdens voeden de andere borst hij drinkt er maar 1.
Heb je eigenlijk ook begeleiding van een lactatiekundige?

Ik vraag me nog steeds af of ik bij Ivan nou last van het onderproductie. Hij was ook zo tevreden terwijl hij niet goed aankwam. Maar bij hem speelde er geen allergieproblematiek.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_108255850
Tico dat is echt slopend! drinkt ze echt of is het alleen maar beetje sabbelen?
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_108255878
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 11:22 schreef bitterend het volgende:
Tico dat is echt slopend! drinkt ze echt of is het alleen maar beetje sabbelen?
Sabbelen... Of drinken... Geen peil op te trekken...

Maar ik denk dat ze last heeft van kiezen nu hoor.. Vanmorgen hadden we ons verslapen.. Dus beter gaat het nu wel weer iets beter.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_108256603
quote:

[..]

Nee meissie snap ik! ik zou in paniek raken als ik het gevoel had dat mijn melk opging :X :X
pi_108256636
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 08:03 schreef sverbern het volgende:
Iets anders: wij hebben sinds een week of drie geen avondvoeding meer: Joris slaapt van vroeg in de avond tot diep in de nacht. Fijn want daardoor hoef ik niet te kolven als ik 's avonds weg ben.

Nu is deze week het KDV begonnen met experimenteren of Joris een voeding minder nodig heeft overdag. Ze hadden namelijk het idee dat hij op een flesje van 160cc wel 4 uur kan teren ipv 3 uur. Dat bleek maandag inderdaad het geval.

Als ze dit gaan volhouden dan zit Joris op doordeweekse dagen op nog maar vijf voedingen (ontbijt, 2x KDV, thuiskomvoeding, nachtvoeding). En dat terwijl we bij drie maanden nog op 8 voedingen zaten! Hij is nu vijf maanden.

Is het normaal dat kindjes op deze leeftijd minder gaan drinken? We beginnen voorlopig nog niet met bijvoeden.
Minder vaak gaan drinken is idd wel normaal, maar waarom zou het KDV minder bv geven? Vraagt hij er zelf pas na 4 uur om en gaven ze om de 3, of rekken ze het nu? In principe mag borstvoeding onbeperkt, dus ik snap het niet. Maar dat kan ook aan mij liggen :+
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_108256667
quote:

[..]

Als je blijft voeden op verzoek kan het niet opgaan! Heb je standaard minder melk op maandag? Drinkt ze in het weekend minder bij je, dan je normaal kolft, geef je meer bijvoeding?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 22 februari 2012 @ 11:51:58 #136
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_108256786
Claudia nog niet denk maar ff verwijzing regelen!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_108256816
evenstar zo aanmodderen is klote :*
pi_108256885
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 11:47 schreef Morretje het volgende:

[..]

Als je blijft voeden op verzoek kan het niet opgaan! Heb je standaard minder melk op maandag? Drinkt ze in het weekend minder bij je, dan je normaal kolft, geef je meer bijvoeding?
Nee, valt wel mee, het ligt er eigenlijk wel aan hoe vaak ze 's nachts komt. Nu kwam ze 3 keer. Maar dan nog kolf ik over het algemeen wel meer.
Misschien komt het wel omdat ze toen ze ziekjes was minder goed dronk. Veel korter. Misschien moet het nu weer aanpassen op dat ze weer normaal drinkt? Ik weet t niet. Maar dat klinkt eigenlijk best logisch.
Tralalalaaa
pi_108256992
Claudia, dankje voor je input. Ik heb me inderdaad al voorgenomen om indien nodig een lactatiedeskundige in te schakelen (ook overwogen bij het afsluiten van een aanvullende verzekering). En ook qua kraamhulp wil ik aangeven dat ik de voorkeur geef aan iemand die ervaring heeft met borstvoeding.

Clubsoda, mogelijk dat ik in die periode toch af en toe zal kolven, zodat mijn man ook kan voeden. Mede ook door de tips in dit topic om de baby op die manier al aan de fles te laten wennen. Het zal voor ons allebei een kwestie van gewenning zijn.
Dat je werkgever verplicht is om een kolfruimte beschikbaar te stellen is mij bekend, ik ben zelf personeelsfunctionaris :) Er zijn wel afsluitbare ruimtes op kantoor, maar het is een verouderd en slecht geisoleerd pand, dan te warm dan weer te koud, en het lijkt me gewoon niet prettig om zo'n intieme handeling te moeten doen in een oncomfortabele omgeving.
pi_108257013
TAP als die van mij 3x in een nacht komt kolf ik ook geen 200ml hoor!! dan is het amper 120ml voor allebei de borsten!
Het is echt zoveel want ze slaapt 6 uurtjes en dat is beetje lang voor mijn titties
pi_108257082
Mangostine ik kolf soms in de auto :P de universiteit kolf/ehbo ruimte is ook niet alles...maar vind het erg goed van jou! gewoon proberen en goed informeren dan kom je een einde weg :Y
pi_108257093
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 11:58 schreef Mangostine het volgende:

Dat je werkgever verplicht is om een kolfruimte beschikbaar te stellen is mij bekend, ik ben zelf personeelsfunctionaris :) Er zijn wel afsluitbare ruimtes op kantoor, maar het is een verouderd en slecht geisoleerd pand, dan te warm dan weer te koud, en het lijkt me gewoon niet prettig om zo'n intieme handeling te moeten doen in een oncomfortabele omgeving.
Ik wou de eerste keer dat m'n lief er niet bij was, het kolven, om te voorkomen dat hij me als een koe ging zien. Maar hij vond het zelfs tof. :')

Je kunt jezelf nog verbazen. Ik heb mezelf de tweede keer zelfs verbaasd! Bij de eerste wou ik absoluut niet voeden in het openbaar en bij de tweede heb ik me over m'n schroom heengezet en werd het een heel alledaagse handeling.
pi_108257128
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 11:58 schreef Mangostine het volgende:
Claudia, dankje voor je input. Ik heb me inderdaad al voorgenomen om indien nodig een lactatiedeskundige in te schakelen (ook overwogen bij het afsluiten van een aanvullende verzekering). En ook qua kraamhulp wil ik aangeven dat ik de voorkeur geef aan iemand die ervaring heeft met borstvoeding.

Clubsoda, mogelijk dat ik in die periode toch af en toe zal kolven, zodat mijn man ook kan voeden. Mede ook door de tips in dit topic om de baby op die manier al aan de fles te laten wennen. Het zal voor ons allebei een kwestie van gewenning zijn.
Ons kantoor is ook niet echt optimaal en mijn kolfruimte was de kamer die wij als kantine gebruiken. Ik had er 2 A4tjes voor het raam geplakt en de deur kon op de knip (dat hadden ze speciaal geregeld). Uiteindelijk maakte het me eigenlijk weinig uit. Ik installeerde me 2 keer per dag in die kamer met foto's en filmpjes vna mijn meisje en een fijn boek voor als de melk stroomde.

Ik heb kolven nooit leuk gevonden, maar het ging op die manier prima en het boek maakte dat het toch nog een beetje relaxt was :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_108257177
Och, ik kan me nog best voorstellen dat je zo'n kleintje gewoon in de doek voedt. O+
pi_108257181
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 12:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik wou de eerste keer dat m'n lief er niet bij was, het kolven, om te voorkomen dat hij me als een koe ging zien. Maar hij vond het zelfs tof. :')

Je kunt jezelf nog verbazen. Ik heb mezelf de tweede keer zelfs verbaasd! Bij de eerste wou ik absoluut niet voeden in het openbaar en bij de tweede heb ik me over m'n schroom heengezet en werd het een heel alledaagse handeling.
Ow ja, dat eerste, hoe herkenbaar :D En dat heb ik eigenlijk ook al die tijd volgehouden: ik zat altijd met mijn rug naar B. toe aan tafel als ik ging kolven thuis en ik had dan ook liever niet dat hij dan bij me in de buurt kwam.

Ik vind nog steeds kolven een van de meest onsexy dingen die je kunt doen...behalve pantykousen dragen :+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_108257896
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 11:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Heb je eigenlijk ook begeleiding van een lactatiekundige?

Ik vraag me nog steeds af of ik bij Ivan nou last van het onderproductie. Hij was ook zo tevreden terwijl hij niet goed aankwam. Maar bij hem speelde er geen allergieproblematiek.
Ivan was toch een stille verhongeraar? Dat is vaak (uiteindelijk) een combinatie van te weinig vraag, waardoor te weinig aanbod. Ik wist niet dat je nog vraagtekens bij je vorige voedperiode had?

Evenstar, wanneer heb je een afspraak bij de kinderarts of allergoloog? Ik denk adt het verstandig is om ook een lactatiekundige in de arm te nemen.
  woensdag 22 februari 2012 @ 12:30:35 #147
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_108258206
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 12:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

De eerste keer kolven, dat was bij mij in het ziekenhuis. In het bed, rechtop zittend, met twee van die enorme tetten en dan met beide handen een kolf op de borst gedrukt houden.
Niet mijn meest charmante moment :') , gelukkig kon het mij zo net na een bevalling en alles vrij weinig schelen. Maar wel alleen mijn lief en moeder mochten daar evt bij zijn. :)
Het heeft wel geholpen en daarna heb ik het alleen nog maar thuis gedaan, s' avonds, gewoon voor de tv relaxed in een stoel zittend.

Nu heb ik al 2 maanden niet meer gekolfd, ze drinkt niet uit een fles en eet/drinkt vervangende dingen als ik er even niet ben.
pi_108258455
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 12:22 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ivan was toch een stille verhongeraar? Dat is vaak (uiteindelijk) een combinatie van te weinig vraag, waardoor te weinig aanbod. Ik wist niet dat je nog vraagtekens bij je vorige voedperiode had?
Ik weet het allemaal niet zo goed. Ik probeer wel eens de feiten te reconstrueren, maar ik weet nu niet meer zo goed wat ik toen allemaal wist. :Y) Ik vraag me bijvoorbeeld af of hij effectief dronk aan de borst. Bij Lena wist ik precies hoe ik dat in de gaten kon houden, maar ik weet niet meer of ik dat bij Ivan ookal wist.
pi_108258538
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 12:03 schreef Mangostine het volgende:
Och, ik kan me nog best voorstellen dat je zo'n kleintje gewoon in de doek voedt. O+
Ik vond het te veel gehannes en ontdekte al gauw dat andere mensen minder zagen als ik er geen gedoe van maakte.
pi_108258610
Het gaf me trouwens ook wel een heel trots gevoel, kolven op het werk, mijn melk in de trein meesjouwen, de melk invriezen en bijhouden hoeveel er nog in de vriezer zat. Ik vond het frustrerend dat ik regelmatig mijn werk ervoor moest onderbreken, maar ik deed het toen het nodig was met liefde. En ik vond het ook gewoon tof om te zien dat mijn lichaam dat kon!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')