abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108252930
Wat ik bedoel met vlakke tepels? Ik heb zegmaar niet van die speendoppen erop. :{ Dus voor een baby wordt het best lastig om goed aan te leggen. En het voeden schijnt daardoor pijnlijker en moeilijker te gaan.
pi_108252961
En Linda, heb jij tepelhoedjes oid gebruikt? En hoe gaat dat met kolven?
pi_108252963
Overigens, mijn naar binnengetrokken tepels komen tegenwoordig bij het minste of geringst naar buiten. Dus het wordt ook makkelijker voor je baby, naar mate je langer voed
Lotte!
Noah!
pi_108252977
Nee ik bedoel wat ik in dik gedrukt heb gezet...waarom wil je maar korte tijd borstvoeding geven? heb je het al besloten bedoel ik?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_108253032
Ik heb bij allebei de kindjes een tepelhoedje gebruikt (bij Lotte 6 maanden, bij Noah 4). Na die tijd konden ze ook zonder drinken. Kolven heb ik in het begin vooral gedaan, bij Lotte duurde het 5 dagen eer ze uit de borst dronk, bij Noah 12. Ik heb beide keren niet als pijnlijk ervaren. Ik heb bij Noah wel een flinke kloof gehad, die deed wel zeer. Maar voor ik die had en nadat die weg was, was het niet pijnlijk. Gevoelig, ja. Tenenkrommend pijnlijk niet. Maar zoals ik al zei, dat ervaart iedereen anders..
Lotte!
Noah!
pi_108253067
Ik heb geen vlakke tepels denk ik maar die vacuüm ja daar moeten je tepels aan wennen! dus ik had kloven en blaren gelijk al de eerste avond na de bevalling...kreeg een tepelhoedje in het zh en af en toe met hoedje en af en toe zonder en toen geneesde het...

En inderdaad iedereen ervaart de pijn anders, voor mij was het vreselijk, echt doorbijten maar heb het gedaan! voor een ander is het misschien een reden om te stoppen. Moeilijk van te voren in te schatten hoe het zal gaan...
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_108253159
Dankje voor je reacties Linda, dat stemt op zich hoopvol. :)

bitterend, ik heb altijd gezegd dat ik zeker weten niet wilde voeden, al dat gelurk aan mijn tepels :X
Maar heb er een en ander over gelezen en ben van plan om het in elk geval eens te proberen. Ik zie er het belang wel van om ons kindje die eerste paar weken het beste product te geven om weerstand op te bouwen.
Maar heel eerlijk, ik voorzie dat ik echt geen zin heb in het kolven wanneer ik weer aan het werk zou gaan. Het idee van kolven staat me zo tegen, het kan al niet echt op mijn werk, maar ik zou me volgens mij een beetje een melkkoe voelen. :@
En dat is voor mij de reden om - op dit moment - uit te gaan van max 6-7 weken voeden.
pi_108253293
http://www.borstvoeding.c(...)oeding-te-geven.html

Ik heb de eerste 2-3 keer echt een hekel gehad aan de kolf, vond het echt stom en had er geen geduld voor...nu doe ik het met plezier O+ geef het een kans, je weet niet hoe het zich zal ontwikkelen zal ik maar zeggen...
pi_108253890
Even vooropgesteld dat ik vind dat iedereen zelf moet bepalen hoe lang ze voedt alleen tijdens je verlof en stoppen als je weer aan het werk gaat is ook prima als je je daar het beste bij voelt, maar ik vind kolven ook vreselijk meevallen hoor! Het leek me van te voren ook zó debiel, en inderdaad een melkkoegevoel. Maar ach, eigenlijk voel ik me toch wel een wandelende voedselvoorziening, met of zonder kolf ;) En zo stom vind ik het dus niet. Ik kolf nu één keer per dag en ik vind het eigenlijk juist wel lekker. Even m'n tepels rust gunnen en in 10 minuten klaar zijn in plaats van bijna 40. Ik zit lekker boven, even tijd voor mezelf en leuk tv-programma erbij aan, terwijl mijn man beneden lekker met onze baby aan het tutten is. Je moet de sfeer eromheen ook een beetje creeëren ;) En je hebt recht op een kolfruimte en -tijd he, dus dat het op je werk 'niet echt kan', zou niet zo moeten zijn.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_108254029
Klinkt als een prima plan, Mangostine! Probeer het en neem de beslissing later. Je zou niet de eerste zijn die alsnog gaat kolven. En je zou ook niet de eerste zijn die juist al gauw stopt. Maar hey, statistieken zeggen niets over jouw situatie.

Wat ik je mee zou willen geven is dat de manier waarop je tegen borstvoeding aankijkt samen kan hangen met je verwachtingen van de kraamtijd. Als je het gevoel hebt dat het voeden er telkens tussendoor komt en je ervan weerhoudt om de dingen te doen die je eigenlijk wilt doen dan is het moeilijker om je erbij neer te leggen dat het in het begin gedoe kan zijn. Als je voeden aan de borst ziet als een manier om je kind te leren kennen en er intiem contact mee te hebben, dan wordt het al gauw makkelijker om te berusten in het gedoe.

En wat ik je ook nog mee wil geven: zorg dat je een telefoonnummer paraat hebt van iemand die je in de kraamtijd of erna kan helpen, iemand met verstand van borstvoeding. En beloof jezelf dat je de telefoon meteen oppakt als je tegen de borstvoeding op gaat kijken. Aan blijven modderen kan je kraamtijd verpesten. Wees kordaat en zorg dat je goed advies krijgt!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_108254199
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:35 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik heb dat heul niet meer.. Nooit meer volle borsten gewoon zoals ze waren.. Hij drinkt ook maar twee à drie minuten en de rest tuttert hij soms nog ff.. Moet ik me nu zorgen maken ?
Is er nu over je vraag heen gelezen? Ah, WupWup was er al op ingegaan.

Heb je meer informatie? Hoe oud is hij, krijgt hij al bijvoeding en zo ja, hoeveel? Gaat het drinken moeizaam? Is hij tevreden of ontevreden? Kolf je tussen voedingen door of in plaats van een voeding?
pi_108254265
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 09:24 schreef bitterend het volgende:
TAP waarom dip je zo? :*
Geen idee, afgelopen maandag was het ook al zo. Toen had ik totaal maar 280 ml op een werkdag (vorige week was dit nog 450 ml). Dus moest ik in de avond nog een klein beetje bijkolven om zo 2 volledige voedingen te hebben.
Ik menstrueer niet. Maarja misschien 'gewoon' een dipje, ik weet het niet!
Tralalalaaa
pi_108254285
Dat had ik ook vaak, TAP. Als je het omdraait: het zou missschien gekker zijn als je altijd precies hetzelfde zou kolven. Je bent geen robot. :Y)
pi_108254732
Nou soms wilde ik dat ik wel een robot was hoor. En als ik dan zie hoeveel bitterend kolft, dan ben ik een pietsje jaloers, haha :P

Maar het is wel fijn te lezen dat dit soort dipdagen niet vreemd zijn!
Tralalalaaa
  woensdag 22 februari 2012 @ 10:52:50 #115
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_108254808
[quote]0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 09:59 schreef Mangostine het volgende:
Dankje voor je reacties Linda, dat stemt op zich hoopvol. :)

bitterend, ik heb altijd gezegd dat ik zeker weten niet wilde voeden, al dat gelurk aan mijn tepels :X
Maar heb er een en ander over gelezen en ben van plan om het in elk geval eens te proberen. Ik zie er het belang wel van om ons kindje die eerste paar weken het beste product te geven om weerstand op te bouwen.
Maar heel eerlijk, ik voorzie dat ik echt geen zin heb in het kolven wanneer ik weer aan het werk zou gaan. Het idee van kolven staat me zo tegen, het kan al niet echt op mijn werk, maar ik zou me volgens mij een beetje een melkkoe voelen. :@
En dat is voor mij de reden om - op dit moment - uit te gaan van max 6-7 weken voeden.
[/quote]
Ik wilde ook max 6 a 7 weken borstvoeding geven, tenminste dat was de bedoeling.
Nu is hij al 13 weken oud en geef ik nog steeds borstvoeding om de simpele reden dat hij de fles weigert :{
Dus daar ben je mooi klaar mee.
Als ik straks werk vind en hij naar het KDV moet dan moeten ze daar moeilijk gaan doen om maar genoeg voeding naar binnen te krijgen.
Dus ik zou zeggen, ga voor de borstvoeding, maar als het kan laat hem ook elke dag een beetje uit de fles drinken dan zit je straks niet met problemen.
Rayen 2½ jaar!
pi_108255080
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 10:51 schreef Take_A_Picture het volgende:
Nou soms wilde ik dat ik wel een robot was hoor. En als ik dan zie hoeveel bitterend kolft, dan ben ik een pietsje jaloers, haha :P

Ik was ook altijd stiekem jaloers op mensen die makkelijk konden kolven. Maar met het gemak daarvan hangen vaak allerlei ongemakken samen. Het was ook wel heel fijn dat ik niet gauw overproductie had, vrijwel niet doorlekte, zonder beha en pads kon slapen en dat mijn borsten heel snel gewend waren aan het overslaan van een voeding.
pi_108255112
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 10:52 schreef TimeJumper het volgende:

Dus ik zou zeggen, ga voor de borstvoeding, maar als het kan laat hem ook elke dag een beetje uit de fles drinken dan zit je straks niet met problemen.
Dat is helaas ook geen garantie. Wij hebben vanaf 6 weken elke dag geoefend. In het begin ging het oké maar niet heel goed, maar naarmate de tijd verstreek ging het uit de fles drinken steeds moeizamer. Hier bleek gelukkig een andere fles de oplossing.
pi_108255168
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 10:37 schreef Take_A_Picture het volgende:

[..]

Geen idee, afgelopen maandag was het ook al zo. Toen had ik totaal maar 280 ml op een werkdag (vorige week was dit nog 450 ml). Dus moest ik in de avond nog een klein beetje bijkolven om zo 2 volledige voedingen te hebben.
Ik menstrueer niet. Maarja misschien 'gewoon' een dipje, ik weet het niet!
Tap, ik weet niet hoe oud je kleintje is, maar kan het zo zijn dat jullie in het weekend meer bijvoeding geven dan de opvang doordeweeks doet, waardoor er in het weekend minder vraag naar melk is en je dus op maandag dipt?
Lotte!
Noah!
pi_108255233
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 10:51 schreef Take_A_Picture het volgende:

ja meid om 4uur snachts kolf ik 200ml...terwijl jij lekker ligt te snurken :D dus niet jaloers zijn haha!!
pi_108255281
TimeJumper, ik merk dat je veel post over het flesweigeren van je zoon en de zorgen die je je maakt om weer aan het werk te gaan. Het is duidelijk een groot probleem voor je, is het niet een idee om professionele hulp in te schakelen? Je zou een verwijzing naar een logopedist kunnen regelen (daar is volgens mij tegenwoordig geen verwijzing meer voor nodig) om te zien of die je tips kunnen geven? Sterkte ermee!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_108255288
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 11:04 schreef bitterend het volgende:

[..]

ja meid om 4uur snachts kolf ik 200ml...terwijl jij lekker ligt te snurken :D dus niet jaloers zijn haha!!
Jij hoeft maar 1x te kolven, mijne wilt gewoon 6x drinken :'(...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_108255307
Kind drinkt precies wat hij wil en nodig heeft. Hoeft niemand moeite voor te doen. En zoals ik al eerder heb gezegd is elke dag oefenen ook geen garantie voor niet weigeren. Getuige mijn kind.
pi_108255310
Tico 6x snachts?? :'( :*
pi_108255330
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 10:04 schreef bitterend het volgende:
http://www.borstvoeding.c(...)oeding-te-geven.html

Ik heb de eerste 2-3 keer echt een hekel gehad aan de kolf, vond het echt stom en had er geen geduld voor...nu doe ik het met plezier O+ geef het een kans, je weet niet hoe het zich zal ontwikkelen zal ik maar zeggen...
Ik vind het best leuk om te zien dat ik flesjes vul met melk.. Dat maak ik!
pi_108255343
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 11:06 schreef bitterend het volgende:
Tico 6x snachts?? :'( :*
Ja :'( :'(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')