abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108258670
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 11:58 schreef Mangostine het volgende:
Claudia, dankje voor je input. Ik heb me inderdaad al voorgenomen om indien nodig een lactatiedeskundige in te schakelen (ook overwogen bij het afsluiten van een aanvullende verzekering). En ook qua kraamhulp wil ik aangeven dat ik de voorkeur geef aan iemand die ervaring heeft met borstvoeding.

Clubsoda, mogelijk dat ik in die periode toch af en toe zal kolven, zodat mijn man ook kan voeden. Mede ook door de tips in dit topic om de baby op die manier al aan de fles te laten wennen. Het zal voor ons allebei een kwestie van gewenning zijn.
Dat je werkgever verplicht is om een kolfruimte beschikbaar te stellen is mij bekend, ik ben zelf personeelsfunctionaris :) Er zijn wel afsluitbare ruimtes op kantoor, maar het is een verouderd en slecht geisoleerd pand, dan te warm dan weer te koud, en het lijkt me gewoon niet prettig om zo'n intieme handeling te moeten doen in een oncomfortabele omgeving.
Ok, dan ben je inderdaad op de hoogte ;) ik vind het heel fijn, dat flesje per dag dat mijn man geeft. Niet alleen tegen het flesweigeren, want dat is geen garantie, maar ook omdat hij dan ook een voedingsmoment met onze zoon heeft. Ze redden zich uitstekend samen en het geeft mijn man ook het vertrouwen dat hij ons kind kan troosten en geruststellen als dat nodig is. 't Jonkje kalmeert net zo zeer van een flesje en knuffelen met papa als van aan de borst drinken bij mij en dat vind ik een heel prettige wetenschap.

Overigens merk ik dat kolven al snel veel minder intiem gaat voelen en veel meer een routine wordt. Eigenlijk vind ik dat met veel dingen omtrent zwanger zijn en bevallen en een baby hebben zo; je hebt van te voren allerlei verwachtingen en in de praktijk blijkt alles anders te zijn :+ Gewoon zelf ervaren hoe het voelt en als je kolven niets vindt is het ook goed.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 22 februari 2012 @ 12:53:37 #152
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_108259055
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 12:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vond het te veel gehannes en ontdekte al gauw dat andere mensen minder zagen als ik er geen gedoe van maakte.
En mensen zien toch alleen maar wat ze willen zien...

Ik vond kolven volgens mij helemaal niet erg, ik had me er op voorbereid dat ik zou moeten kolven, had zelfs een lijstje met punten waar kolven verhuurd werden klaarliggen voor manlief en zelfs 2 weken voor de bevalling gebeld met de thuiszorg of ze altijd kolven op voorraad hadden :') . En aangezien mn vader een melkveehhouderij heeft ben ik ermee opgevoed, vond het dus niet raar ofzo.

Ook ik heb vlakke tepels, kindjes nemen de hele tepelhof n hun mond dus op zich maakt het normaal gesproken niet veel uit, aangezien mijn zoon een 5-ponder was ging het te moeizaam voor hem en heb ik 4 maanden met tepelhoedje gevoed.
pi_108262864
Ik kolf nu al bijna 4 maanden 4 dagen per week, 2 keer per dag en het is idd routine geworden. Heb net een week vakantie gehad en genoten van het fulltime live voeden, wat is borstvoeding toch makkelijk dan! Nu helaas even enkelzijdig kolven, er is een onderdeeltje kapot, wat ben ik blij dat ik voor dubbelzijdige kolf heb gekozen. Het scheelt echt veel tijd! Ik heb trouwens dezelfde kolf die Poppedein aanbiedt, Ardo Calypso. Echt een topding (enige minpunt=geen accu maar 6 batterijen dus ik kolf altijd gewoon op stroom).
Deze week trouwens voor het eerst weer ongesteld, meisje is al een half jaar. Zo fijn dat het zo lang heeft geduurd!
Enne, over dat "doorslapen": De vakantie (ander bedje, andere kamer) heeft voor wat ontregeling gezorgd, maar over het algemeen 1 nachtvoeding (ergens tussen 1 en 5 u, geen peil op te trekken dus) en soms een paar keer speentje teruggeven (wat m'n lief doet, ik hoor het pas als hij al bij haar bed staat). Ach, ik functioneer er nu prima op, dit hou ik nog wel even vol!
pi_108263670
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 11:46 schreef Morretje het volgende:

[..]

Minder vaak gaan drinken is idd wel normaal, maar waarom zou het KDV minder bv geven? Vraagt hij er zelf pas na 4 uur om en gaven ze om de 3, of rekken ze het nu? In principe mag borstvoeding onbeperkt, dus ik snap het niet. Maar dat kan ook aan mij liggen :+
Goede vraag. Ze zeiden dat hij na drie uur nog geen honger had en zijn fles dan niet op kreeg. Maar meestal drinkt hij alles gewoon op volgens mij. Het lastige is dat voeden op verzoek op het KDV nauwelijks gaat omdat Joris als hij afgeleid is niet echt hongersignalen laat zien. Thuis voed ik wel op verzoek en is de tijd tussen de voedingen heel verschillend.
Even afwachten hoe het gaat de komende dagen. Ik kan ze altijd vragen om toch om de drie uur te geven.
pi_108264593
Nou, ik heb het geproefd hoor.

Getver! :o :X Ik vond het echt héél vies :@
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_108264704
:D Was het vers of ontdooid?
pi_108264838
Ik vind het helemaal niet vies smaken...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_108264844
Geen van beide. 3 dagen koelkast :+

Zou vers dan wel zoveel lekkerder zijn?
En is het dan niet raar dat wij die melk wel aan onze kinderen geven als het zoveel in smaak scheelt?
Jelte had er minder moeite mee hoor, die klokte het mooi weg en viel toen in slaap. Ik heb het restje geproeft. Maar dat doe ik dus niet nog een keer ;)
pi_108264971
smaakt zoet, beetje waterig....hier tenminste
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_108264994
Heel vet en heel ranzig hier :X
pi_108265012
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 15:28 schreef bitterend het volgende:
smaakt zoet, beetje waterig....hier tenminste
Ja zoetig, maar niet overheersend...
pi_108265121
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 15:29 schreef Vlindur het volgende:
Heel vet en heel ranzig hier :X
wat heb je gegeten? :D
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_108265130
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 15:29 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja zoetig, maar niet overheersend...
Ja! heel licht!
pi_108265148
hmm ik heb alleen wel es een druppel van mijn borst geproefd, ff met de vinger, maar zal ook eens echt proeven.. heb ook geen idee namelijk hoe het echt smaakt, als je er een flinke slok van neemt.

En ik ben nog niet ongesteld geweest; bij Evie ook pas na 10 maanden en we zitten nu op 6, dus we wachten weer af ;) vind het wel ff prima zo.

en o ja, ik heb ook nieuwe stats; zal zo eens curves uploaden.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_108265328
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 15:32 schreef bitterend het volgende:

[..]

wat heb je gegeten? :D
Geen idee meer :D Het was maandag een uur of 11 dat ik kolfde en wat ik zondag heb gegeten?

*denk*
We waren toen bij mn schoonouders, dus de standaard snaaierijen. Kaasje, worstje, frikandellen. Dat soort :')
pi_108265394
Dat verklaart het dus _O-
pi_108265421
Ik drink een liter cola per dag... Komt er dan ook melk met cola smaak uit?
pi_108265429
half jaar check:

lengte is wat twijfelachtig; geloof dat de KA nauwkeuriger meet dan het CB ;)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  woensdag 22 februari 2012 @ 15:42:00 #169
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_108265478
_O- _O-

Ik moest lachen Vlindur....
Nog maar een keer proeven dan, na alleen ontbijt ofzo.
Ik heb ook nog niet meer dan een druppel geproefd, maar ik lust ook geen gewone melk, dus het staat me een beetje tegen. Misschien toch maar een keertje proeven, het is natuurlijk niet te vergelijken met elkaar.
pi_108265499
Het smaakt naar de verste verte niet naar koeienmelk..
  woensdag 22 februari 2012 @ 15:43:50 #171
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_108265541
BJ, wat groeit ze geweldig, wat een mooie lijntjes!
pi_108265632
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 15:40 schreef Ticootje het volgende:
Ik drink een liter cola per dag... Komt er dan ook melk met cola smaak uit?
Dan wil ik best een slokje! :Y)

Mooi BJ! je doet het goed O+
pi_108265661
Kalfjesmelk is ook best lekker hoor...maar alleen van campina O+
pi_108265683
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 15:46 schreef bitterend het volgende:

[..]

Dan wil ik best een slokje! :Y)

Mooi BJ! je doet het goed O+
Je mag altijd even komen sabbelen hoor, als je maar wel een mooie grote hap neemt.
pi_108265701
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 15:46 schreef bitterend het volgende:
Kalfjesmelk is ook best lekker hoor...maar alleen van campina O+
Ik ben echt verzot op melk.. ook op soya melk.. Heerlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')