Karin van Elswijk uit BB1Geen idee hoe het verder met Karin is afgelopen, toen ze het BB huis inging was ze
''genezen'' van Borstkanker, ze werd ook benoemd to ambassadrice cliniclowns toen
ze werd weggestemd uit het BB huis.
![v2yd1g.jpg]()
Leuk intervieuw met Karin waarom ze het BB huis inging en wat ze er van vond.
Hoe ben je op het idee gekomen om mee te doen aan BB? Ik ben op het idee gekomen door mijn zoon, die zag het op televisie, en die zei:
“Mam, als je honderd dagen in een huis gaat zitten, afgesloten van de buitenwereld,
dan kun je f250.00,- winnen.
” Nou, dat leek me zalig, dus ik zei: “Geef me maar op”. En toen heeft hij opgebeld.
Zo is het dus gekomen.
Hoe verliep de selectieprocedure? Ik kreeg eerst een brief, daar stond in of ik een foto wilde sturen en 20 vragen wilde beantwoorden.
Dat heb ik gedaan, voor de grap eigenlijk. En toen werd ik uitgenodigd voor een screentest, dat was
heel leuk om te doen, leuk om te kijken hoe zoiets in zijn werk gaat. Toen werd ik weer uitgenodigd
voor een psychologische test om te kijken of ik wel of niet sterk genoeg was om het aan te kunnen.
Daarna zijn ze bij me thuis geweest, en daarna kwam een medische test en daarna een antecedentenonderzoek.
Dan moest je een bewijs van goed gedrag van de gemeente krijgen.
En toen kwamen ze opeens langs om te vertellen dat ik erin zat.
Toen dacht ik: “jeetje, wat heb ik gedaan..”
Had je verwacht dat je uitgekozen zou worden?
Ik had eigenlijk niet verwacht dat ik uitgekozen zou worden, het begon eigenlijk als een grapje en
ik kwam steeds verder.
Wat vonden je man en kinderen ervan? Ze stonden niet te springen, mijn oudste zoon en dochter vonden het wel leuk maar mijn jongste
dochter vond het verschrikkelijk. Het kon allemaal geregeld worden, dus ik kon gewoon weg, en
we hadden afgesproken dat ik terug zou komen als het niet goed zou gaan met de kinderen, als
ze er heel verdrietig van werden.
Wat verwachtte je van BB? Ik was een beetje blanco, maar het leek me gewoon heerlijk om een tijdje voor mezelf te hebben.
Was je snel gewend in het BB huis? Het heeft ongeveer twee weken geduurd voordat ik een beetje begon te wennen.
De eerste week vond ik helemaal niet leuk, maar daarna kwam ik in een bepaald ritme en het was
heel gezellig met elkaar. Ik kon ontzettend goed met Bianca en Maurice opschieten, dat klikte heel
goed, en we hadden heel veel steun aan elkaar.
Welke regel van BB vond je het moeilijkste? BB was heel streng, er viel niet te sjoemelen met de regels.
Soms wilde ik iets niet uitgezonden hebben, dan ging ik dat vragen, en dan zeiden ze:
“Je hebt een contract getekend en daar moet je je aan houden, anders stap je maar op.”
Als we bijna niks te eten hadden, en ik daarover ging klagen, dan zeiden ze:
“dan ga je maar naar huis, dat zijn de regels.”
Wat waren de vervelendste momenten? Het was heel leuk als we post kregen, maar dat was eigenlijk ook wel heel vervelend, want dan
wist je weer wat je miste. We mochten niks terug schrijven.
De eerste zeven weken mochten we geen pen hebben, en daarna kregen we een pen in de dagboekkamer,
dan mochten we per dag 5 minuten schrijven. Toen we dat eenmaal mochten
werd het wel een stuk makkelijker, je kon je gedachten eens op papier zetten.
Alles wat je schreef werd wel gelezen, dus je kon niet helemaal eerlijk zijn in wat je schreef.
Ik heb een keer een hele brief helemaal volgeschreven met scheldwoorden, omdat ik zo
verschrikkelijk boos was. Ze zullen wel gedacht hebben: die is gek geworden!
Ben je je altijd bewust geweest van de camera’s? Ja
Wat miste je het meest in het BB huis? M’n familie.
Werd het moeilijker of makkelijker naarmate je in het huis zat? Het werd makkelijker, maar de laatste twee weken was het weer veel moeilijker.
Heb je er wel eens aan gedacht om vrijwillig op te stappen? Ja, dat is een paar keer geweest. De eerste keer was na drie dagen, toen had ik gevraagd of ze
iets niet uit wilden zenden, iets wat ik had verteld. Dat deden ze niet, en toen dacht ik jeetje, waar
slaat dat op. Maar ik vond het wel slap om na drie dagen alweer op te stappen.
Later , heb ik ruzie gekregen met iemand van de redactie, omdat we onze microfoons ’s avonds in
bed niet om hadden gedaan.
En ik heb ruzie met de redactie gekregen toen ze een keer commentaar op ons hadden, toen
de intercom open stond. Maar toen wilden we eigenlijk met z’n allen weg gaan.
Wat vond je de hoogtepunten van het verblijf in het BB huis?De optredens, het bezoek van Anouk, het sinterklaasfeest, de toneelstukjes, de leuke
weekopdrachten: de ballonnen opblazen en cadeautjes maken voor de kinderen, dat vond ik heel
leuk.
Had je verwacht dat je het zo lang zou volhouden? Nee, ik had verwacht dat ik heel snel naar huis zou gaan, maar toen ik het eenmaal naar mijn zin
kreeg wilde ik het juist heel graag volhouden.
Was je blij toen je naar huis mocht, of wilde je liever blijven? Ik was heel blij, want het was net voor kerst, en ik dacht: Bart of Ruud gaat het winnen,
dus die laatste week maakt niet meer uit voor mij.
Was je alweer snel gewend toen je weer thuis was? Het heeft ongeveer zes weken geduurd voordat ik weer gewend was thuis. Ik was ontzettend
ontregeld in het begin.
Hoe vind je het dat je overal herkend wordt en hoe ga je daar mee om? Ik vind het meestal wel leuk dat ik word herkend, soms niet, maar ik probeer gewoon vriendelijk te
zijn en te zwaaien. Ik zal nooit meer anoniem zijn. Dat vind ik soms best vervelend maar soms ook
heel erg leuk. Als je klein bent wil je altijd graag beroemd worden, en dat heb ik eigenlijk bereikt
met niks!
Heb je ooit spijt gehad van je deelname aan BB? Nee. BB heeft een goede invloed op me gehad en mijn leven spannender gemaakt, er zijn veel leuke
dingen uit voortgekomen.
Wat heb je van BB geleerd? Dat ik met heel weinig dingen tevreden kan zijn, dat ik van niks toch nog iets kan maken,
dat ik creatief ben, dat ik een voorbeeld kan zijn voor andere mensen waar zij weer wat aan
hebben gehad.
Heeft BB je leven veranderd? Ja, BB heeft mijn leven op een leuke manier veranderd.
SterrenplaybackshowOp zaterdag 15 april waren Ruud, Bianca, Tara, Anouk, Cyrille, Mona en natuurlijk
Karin te zien in de Sterrenplaybackshow!! Ze deden "Sex Bomb" van Tom Jones.
![ztzsjq.jpg]()
![2uz35fq.jpg]()
De maker van deze ''Fanpagina" had ook een gedicht gemaakt voor Karin
Dit gedicht werd in de late donderdagavond uitzending van 18 november 1999 voorgelezen
door Jan vanVeen van Candlelight, een populaire radio zender in die tijd.
Dit is het gedicht: Lieve Karin,
Vanaf de eerste keer dat ik je zag
keek ik naar Big Brother, iedere dag.
Je bent precies 3x zo oud,
maar ach, dat laat me koud.
Ik herken mezelf in alles wat je doet,
soms doe je het fout, maar meestal heel erg goed.
Je bent zo lief, zo aardig, zo wijs,
jij verdient die Big Brother-prijs.
Misschien zul je het einde niet halen,
maar ik weet dat je daar niet van zult balen.
Dan kan je weer terug naar je kinderen en man,
en daar wordt je ook heel gelukkig van!
Iedere avond zit ik voor de TV,
dan praat ik met je, en denk met je mee.
Je kunt me niet horen, dat weet ik meid,
maar het is gewoon voor de gezelligheid!
Je bent een zorgzame, eerlijke, intelligente vrouw,
Karin...ik hou van jou.