abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 23 februari 2012 @ 11:38:29 #151
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108295930
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2012 11:35 schreef andreas612 het volgende:
jongeh, kabels zijn 't zelfde als met alles, het verschil tussen iets van 30eu en 300eu is heel groot, het verschil tussen iets van 300eu en 3000eu is klein
Bij auto's gaat dat niet op, ik moet ze nog vinden van 30 euro....
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_108296162
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2012 11:35 schreef andreas612 het volgende:
jongeh, kabels zijn 't zelfde als met alles, het verschil tussen iets van 30eu en 300eu is heel groot, het verschil tussen iets van 300eu en 3000eu is klein
Wat gebeurt er precies met de eigenschappen van koper als ik het prijskaartje van 30 euro vervang door een prijskaartje van 300 euro?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  Moderator donderdag 23 februari 2012 @ 11:48:16 #153
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108296315
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 11:44 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat gebeurt er precies met de eigenschappen van koper als ik het prijskaartje van 30 euro vervang door een prijskaartje van 300 euro?
Zuiverder koper, betere isolatie, betere pluggen, ga maar door.

Nou moet ik zeggen dat ik geen idee kwa prijs heb, ik heb geloof ik echt kut kabels aan mijn speakers hangen... het gaat mij meer om de muziek die ik er op afdraai dan dat het helemaal ultra/super/whoeha van kwaliteit hoeft te zijn.

Sterker nog ik luister nog wel eens wat noise platen die fijner klinken op slechte oordoppen, als ik dat op mijn grado's luister dan is het te 'netjes' dat soort muziek moet je tegen vervormen aan spelen. Dat merk je het best als je een keer naar een noise concertje geweest bent, een 'natuurlijke weergave' is juist met extra feedback/oversturing/resonantie etc.

Ik heb zelf ook wel eens wat 'muziek' gemaak als hier je kopjes niet van mee gaan trillen dan doe je iets fout :D

pi_108296458
Even een foto van mijn crossover, dan zie je hoeveel belang PMC hecht aan kabels, pluggen, enz.

En nee, PMC is niet een stel nitwits bij elkaar...

Moderator donderdag 23 februari 2012 @ 11:54:16 #155
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108296555
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 11:52 schreef DS4 het volgende:
Even een foto van mijn crossover, dan zie je hoeveel belang PMC hecht aan kabels, pluggen, enz.

[ afbeelding ]
reken maar dat die spoeltjes een hoge kwaliteit koper hebben :D Is nog een vak apart om goede 'spoelen' te maken, hier op de universiteit staan NMR apparaten van 900 MHz die leveren een 'behoorlijke' magnetische kracht daarvan is de spoel maken dan ook het lastigst.
pi_108296558
quote:
2s.gif Op donderdag 23 februari 2012 11:48 schreef Bosbeetle het volgende:

Zuiverder koper, betere isolatie, betere pluggen, ga maar door.
De verschillen zijn meetbaar en nihil... Wat nu?
pi_108296570
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:31 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het bekende inspelen... De grootst mogelijke onzin op luidsprekers na. En dan met name de zwaardere woofers. Die willen nog wel iets soepeler worden met gebruik (vergelijk het met de bekende elastiek). Dat is ook gewoon meetbaar. De rest is onzin, net als het warm spelen van de installatie. Buizenversterkers hebben nog wel een minuutje of twee nodig... maar verder... allemaal onzin.
Het is onzin, maar wel onzin gebaseerd op feiten als ik het me goed herinner. Er verandert wel iets in de eigenschappen van het koper, maar dat is dan voor audiofielen en hun leveranciers aanleiding om op hol te slaan. Die eigenschappen zijn feitelijk al niet relevant voor het geluid, en als het dat wel zou zijn zou je het beste een oud stofzuigersnoer of grasmaaierkabel kunnen gebruiken. Voor bijna al dat soort eigenschappen van het materiaal geldt dat de 'oplossing' een kwestie is van gewoon meer koper.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator donderdag 23 februari 2012 @ 11:56:57 #158
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108296668
quote:
2s.gif Op donderdag 23 februari 2012 11:54 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

reken maar dat die spoeltjes een hoge kwaliteit koper hebben :D Is nog een vak apart om goede 'spoelen' te maken, hier op de universiteit staan NMR apparaten van 900 MHz die leveren een 'behoorlijke' magnetische kracht daarvan is de spoel maken dan ook het lastigst.
dit soort dingen: http://www.magnet.fsu.edu(...)emagnets/900mhz.html is ook wel iets langere kabel trouwens :D 153 km

21.1 tesla is trouwens een redelijke magnetische kracht :D
pi_108296763
quote:
2s.gif Op donderdag 23 februari 2012 11:54 schreef Bosbeetle het volgende:

Ik heb het even over de kabels... En kijk nog eens naar de kabelschoentjes... Dan moet je bedenken dat er mensen zijn die aan de andere kant een connector van meer dan 100 euro, want platinum, aan zetten (het beste is vaak GEEN connector, hoewel het meestal wel fraaier is om er wel een connector aan te zetten).

Het is een hoop onzin die verkocht wordt. Maar ik heb er wel bewondering voor... Marketingtechnisch is het natuurlijk top.
pi_108296788
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 11:54 schreef Weltschmerz het volgende:

Het is onzin, maar wel onzin gebaseerd op feiten als ik het me goed herinner. Er verandert wel iets in de eigenschappen van het koper, maar dat is dan voor audiofielen en hun leveranciers aanleiding om op hol te slaan. Die eigenschappen zijn feitelijk al niet relevant voor het geluid, en als het dat wel zou zijn zou je het beste een oud stofzuigersnoer of grasmaaierkabel kunnen gebruiken. Voor bijna al dat soort eigenschappen van het materiaal geldt dat de 'oplossing' een kwestie is van gewoon meer koper.
Dat laatste is o zo waar. Als je je druk maakt om verliezen, neem dan gewoon een wat dikkere kabel.
pi_108296802
quote:
2s.gif Op donderdag 23 februari 2012 11:38 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Bij auto's gaat dat niet op, ik moet ze nog vinden van 30 euro....
Oke, misschien slecht voorbeeld maar bijv voor headphones en sommige speakers wel
  donderdag 23 februari 2012 @ 12:00:59 #162
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_108296819
quote:
2s.gif Op donderdag 23 februari 2012 11:48 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb zelf ook wel eens wat 'muziek' gemaak als hier je kopjes niet van mee gaan trillen dan doe je iets fout :D

Hmm sorry, maar ik vind die doodles een stuk leuker dan de muziek. Het is werkelijk niet om aan te horen! :D
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
  Moderator donderdag 23 februari 2012 @ 12:01:31 #163
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108296838
quote:
10s.gif Op donderdag 23 februari 2012 12:00 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Hmm sorry, maar ik vind de doodles een stuk leuker dan de muziek. Het is werkelijk niet om aan te horen! :D
Was ook niet echt de bedoeling :D

Het grote Bosbeetle maakt teringherrie topic

(ik kan generic interview doze off aanraden :D )
pi_108297060
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 11:52 schreef DS4 het volgende:

[ afbeelding ]
Potverdorie DS4, die kabels (de rechtse dan) lijken welhaast hetzelfde als wat hier aan mijn cheapass Eltax Monitor III speakertjes hangen!

Ik geloof dat ze nog geen 4 euro de meter waren _O- :D!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 23 februari 2012 @ 12:09:10 #165
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_108297102
quote:
2s.gif Op donderdag 23 februari 2012 12:01 schreef Bosbeetle het volgende:
Was ook niet echt de bedoeling :D

Het grote Bosbeetle maakt teringherrie topic

(ik kan generic interview doze off aanraden :D )
Vind je het heel erg dat ik 'm na een paar minuten afgezet heb...? Ik heb de laatste tijd nogal vaak last van migraine namelijk. :{
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
  Moderator donderdag 23 februari 2012 @ 12:12:17 #166
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108297223
quote:
15s.gif Op donderdag 23 februari 2012 12:09 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Vind je het heel erg dat ik 'm na een paar minuten afgezet heb...? Ik heb de laatste tijd nogal vaak last van migraine namelijk. :{
Tuurlijk vind ik dat niet erg...

trouwens ik had het over grado's in dit topic, daar kun je ook heel leuk walvis geluiden mee maken :D

http://wtfmusic.org/#music/52/1401

tevens meetril nummer :D
pi_108297238
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2012 12:00 schreef andreas612 het volgende:

Oke, misschien slecht voorbeeld maar bijv voor headphones en sommige speakers wel
Bij luidsprekers is er inderdaad een wezenlijk verschil tussen de verschillende modellen.
pi_108297460
quote:
14s.gif Op donderdag 23 februari 2012 12:07 schreef vosss het volgende:

Potverdorie DS4, die kabels (de rechtse dan) lijken welhaast hetzelfde als wat hier aan mijn cheapass Eltax Monitor III speakertjes hangen!

Ik geloof dat ze nog geen 4 euro de meter waren _O- :D!
Ik heb ook ongeveer zoiets betaald voor mijn luidsprekerkabels. Voor dat geld had ik mooi afgewerkte ronde zwarte kabel. Van Damme black series tour grade 4 kwadraat. Gewoon voor de professionele markt. Geen onzin dus, normale prijzen (wel gekocht via de groothandel, winkelwaarde is iets van 10 euro geloof ik).

Het leuke is dat Bryston deze kabel voorziet van een Bryston merkje en er dan is het al weer 30 dollar de meter... En zo wordt een kabel duur.
pi_108297677
quote:
En zo wordt een kabel duur.
Denk je niet dat ze het binnenste (slecht materiaal koper) uit de mantel trekken en met een trekveer een veel beter kwaliteit koper door die mantel trekken voordat ze er een ander prijslabeltje aanhangen :')
vosss is de naam,
pi_108297747
Nee, ik denk dat ze er engeltjes over laten pissen, want dat heeft veel meer invloed op de richting van de ionen...
pi_108297909
quote:
11s.gif Op donderdag 23 februari 2012 12:26 schreef DS4 het volgende:
Nee, ik denk dat ze er engeltjes over laten pissen, want dat heeft veel meer invloed op de richting van de ionen...
Ik geloof niet in engeltjes. Die oplichters zullen er zelf wel overheen pissen :(
vosss is de naam,
pi_108298140
quote:
9s.gif Op donderdag 23 februari 2012 12:31 schreef vosss het volgende:

Ik geloof niet in engeltjes. Die oplichters zullen er zelf wel overheen pissen :(
Nou, ook dan komt nog zeker 90% van de ionen de goede richting op, waardoor het geluidsbeeld zeker 5 meter breder en 10 meter dieper wordt. En dat hoor je heel erg goed!
pi_108298190
Als het geluidsbeeld 10 meter dieper wordt moet ik buiten gaan zitten. Zo diep is mijn kamer helemaal niet :D!!!
vosss is de naam,
pi_108298332
Ik heb tot mijn volle tevredenheid gemerkt dat ik het verschil tussen een serieuze hifi set en mijn prutscombinatie niet of nauwelijks hoor. Bespaart me weer een paar duizend euro aan speelgoed.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_108298534
quote:
14s.gif Op donderdag 23 februari 2012 12:42 schreef Karboenkeltje het volgende:
Ik heb tot mijn volle tevredenheid gemerkt dat ik het verschil tussen een serieuze hifi set en mijn prutscombinatie niet of nauwelijks hoor. Bespaart me weer een paar duizend euro aan speelgoed.
wat is je prutscombo dan?
pi_108298836
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2012 12:47 schreef andreas612 het volgende:

[..]

wat is je prutscombo dan?
Laptop als multimedia systeem, Kenwood versterker en Akai speakers (waar de kabels uitkomen zonder pluggen of zo). Een beetje zonde want die versterker schijnt een best aardig ding te zijn.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_108298942
quote:
Een beetje zonde want die versterker schijnt een best aardig ding te zijn.
Ik zou zeggen ga eens gezellig een biertje met hem drinken. :)
vosss is de naam,
pi_108299207
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2012 12:55 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Laptop als multimedia systeem, Kenwood versterker en Akai speakers (waar de kabels uitkomen zonder pluggen of zo). Een beetje zonde want die versterker schijnt een best aardig ding te zijn.
dat valt nog best mee niet?

en inderdaad, een biertje samen doen doet wonderen :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2012 13:04:41 ]
  donderdag 23 februari 2012 @ 15:02:49 #179
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_108303414
quote:
2s.gif Op donderdag 23 februari 2012 12:12 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Tuurlijk vind ik dat niet erg...

trouwens ik had het over grado's in dit topic, daar kun je ook heel leuk walvis geluiden mee maken :D

http://wtfmusic.org/#music/52/1401

tevens meetril nummer :D
Die Grado's zien er leuk uit ja. Ben benieuwd waar je ze kunt beluisteren cq. kopen.

Edit: woah 99 euro. Op Amazon kosten ze $79 Link
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_108303799
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 15:02 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Die Grado's zien er leuk uit ja. Ben benieuwd waar je ze kunt beluisteren cq. kopen.

hifi solutions heeft een aantal grado's in de winkel (a'dam)
pi_108304943
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 15:02 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Ja frustrerend altijd om te zien :'(

Maar aan het einde van de rit geeft het wat een vertekend beeld want bovenop die $80 zal iets van $20 shipping komen. $100=¤75 daar de BTW over=¤89 en dan nog eens inklaringskosten van de vervoerder a +/- ¤15

Voor genoeg zaken scheelt het behoorlijk, helaas in dit geval imho niet.
pi_108311479
Heeft iemand ervaring met deze versterker?
http://news.cnet.com/8301-13645_3-20010329-47.html
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_108311540
Ik denk dat je minstens tegen de ¤200 moet betalen als je een goede geluidsweergave wil hebben bij een hoofdtelefoon. Ik hoorde laatst van iemand dat je met Beyerdynamics voor ongeveer die prijs al een uitstekende geluidskwaliteit krijgt (zeer goede transferratio).
#NoDAPL
  donderdag 23 februari 2012 @ 22:22:52 #184
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_108325070
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 15:45 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ja frustrerend altijd om te zien :'(

Maar aan het einde van de rit geeft het wat een vertekend beeld want bovenop die $80 zal iets van $20 shipping komen. $100=¤75 daar de BTW over=¤89 en dan nog eens inklaringskosten van de vervoerder a +/- ¤15

Voor genoeg zaken scheelt het behoorlijk, helaas in dit geval imho niet.
Hai, dat snap ik. Maar de Europese importeur zal toch wel een doorgeefluik zijn. Die het product niet zo duur hoeft te kopen bji de fabrikant? Maar mischien maak ik wel een naieve denkfout.

quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2012 15:14 schreef andreas612 het volgende:

[..]

hifi solutions heeft een aantal grado's in de winkel (a'dam)
Ah bedankt voor de tip.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 09:56:51 #185
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108336459
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 18:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik denk dat je minstens tegen de ¤200 moet betalen als je een goede geluidsweergave wil hebben bij een hoofdtelefoon. Ik hoorde laatst van iemand dat je met Beyerdynamics voor ongeveer die prijs al een uitstekende geluidskwaliteit krijgt (zeer goede transferratio).
Die grado's van om en nabij de 100 - 150 euro zijn anders ook prima, voor een gesloten hoofdtelefoon moet je idd een behoorlijke stap omhoog.
pi_108340466
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 09:56 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Die grado's van om en nabij de 100 - 150 euro zijn anders ook prima, voor een gesloten hoofdtelefoon moet je idd een behoorlijke stap omhoog.
grado's zijn wel heel specifiek, vooral op akoustische geluiden erg goed, maar wil je pop of hiphop draaien dan is imo beyerdynamic een betere keus (daarbij is het draagcomfort ook veel lekkerder)
pi_108349156
Ik hoorde van iemand dat die van Beyerdynamics het meest natuurgetrouw geluid zouden weergeven (meest vlakke grafiekjes waarbij op de x-as de frequentie staat en op de y-as het aantal decibel).
#NoDAPL
pi_108349824
quote:
10s.gif Op woensdag 22 februari 2012 22:46 schreef YuckFou het volgende:
Niks tegen een puristische benadering van audio, muziek is emotie en hoe beter je het ervaart hoe dieper het gaat, maar je kan ook overdrijven....http://www.kempelektroniks.com/General/Tweaks.aspx
Ze raden ook aan om je bril af te zetten. :')

Anyway, niks mis met fatsoenlijke apparatuur maar ik heb inderdaad het idee dat er mensen zijn die redelijk doorslaan. Daarnaast is functie en natuurlijk budget ook wel belangrijk. Heb zelf redelijke speakers staan, maar die worden aangedreven door een receiver omdat ik simpelweg veel apparatuur heb die ik wil aansluiten, waaronder 4 HDMI apparaten.

Heb een set van deze speakers staan (niet mijn eigen foto):
pi_108352776
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik hoorde van iemand dat die van Beyerdynamics het meest natuurgetrouw geluid zouden weergeven (meest vlakke grafiekjes waarbij op de x-as de frequentie staat en op de y-as het aantal decibel).
'k vind 'm iig wel chill idd :D
pi_108352843
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 12:02 schreef andreas612 het volgende:

[..]

grado's zijn wel heel specifiek, vooral op akoustische geluiden erg goed, maar wil je pop of hiphop draaien dan is imo beyerdynamic een betere keus (daarbij is het draagcomfort ook veel lekkerder)
Dat is idd wel een serieus minpunt van Grado, ze zitten niet echt heel fijn. Qua geluid, tja ik houd er wel van.
pi_108352906
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 17:23 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dat is idd wel een serieus minpunt van Grado, ze zitten niet echt heel fijn. Qua geluid, tja ik houd er wel van.
jup, of je moet die grotere van grado hebben, die zitten echt around-ear, maar dan zit je op min 1000eu geloof ik..
  vrijdag 24 februari 2012 @ 18:38:51 #192
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_108355308
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Natuurgetrouw bij een hoofdtelefoon is denk ik bijna onmogelijk. Omdat de speakers zo dicht op je gehoor zitten.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 10:50:28 #193
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_108377167
quote:

Maar het gebruik van ferriet kernen in spoelen maakt het filter nogal on High End wanwege de vervorming die op treed bij gebruik making van dit materiaal

Dit is vaak een goedkopere oplossing omdat luchtspelen van hoog vermogen en lage kantelfrequentie uitermate duur worden

Ook het gebruik van Bi-polaire ELCO's is niet echt een aanrader voor de echte high-end freak

[ Bericht 5% gewijzigd door DeMolay op 25-02-2012 10:55:29 ]
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_108383896
cool topic. ~:)

even een vraagje aan de experts hier, zelf weet ik (nu nog) te weinig van audio, vandaar.

pas een nieuwe stereo receiver gekocht, 2x75 watt op 8 ohm, en mijn (heel erg) oude speakers gaan tot 60 watt op 8 ohm, nu klinkt het geluid heel zacht tenzij ik het volume bijna open draai. ligt dit aan het feit dat deze speakers te zwak zijn?

was sowieso al van plan om binnenkort ook nog nieuwe speakers te halen, maar was toch nieuwsgierig. :)

iemand?
pi_108385708
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 15:02 schreef dawg het volgende:
cool topic. ~:)

even een vraagje aan de experts hier, zelf weet ik (nu nog) te weinig van audio, vandaar.

pas een nieuwe stereo receiver gekocht, 2x75 watt op 8 ohm, en mijn (heel erg) oude speakers gaan tot 60 watt op 8 ohm, nu klinkt het geluid heel zacht tenzij ik het volume bijna open draai. ligt dit aan het feit dat deze speakers te zwak zijn?

was sowieso al van plan om binnenkort ook nog nieuwe speakers te halen, maar was toch nieuwsgierig. :)

iemand?
Dat zo niet heel zacht moeten klinken, alles wel goed aangesloten (of tape monitor aan?)
pi_108386054
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 16:19 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dat zo niet heel zacht moeten klinken, alles wel goed aangesloten (of tape monitor aan?)
zit goed aangesloten, er zit alleen een blu-ray en lcd op aangesloten. aangezien het een stereo apparaat is (deze) is eea aangesloten via reguliere tulpjes. :)

tape monitor staat uit, kan er in elk geval niks over vinden in de handleiding, plus die aansluitingen zijn ook ongebruikt. toonregelingen staan ook uit, als ik bijv loudness aanzet klinkt het natuurlijk wel iets luider, maar ik gebruik eigenlijk altijd pure direct, zonder toonregelingen dus.

speakers zijn bose ml3, maar daar kan ik verder niet zoveel over vinden (ze zijn 23 jaar oud :') ).
pi_108386268
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 16:32 schreef dawg het volgende:

[..]

zit goed aangesloten, er zit alleen een blu-ray en lcd op aangesloten. aangezien het een stereo apparaat is (deze) is eea aangesloten via reguliere tulpjes. :)

tape monitor staat uit, kan er in elk geval niks over vinden in de handleiding, plus die aansluitingen zijn ook ongebruikt. toonregelingen staan ook uit, als ik bijv loudness aanzet klinkt het natuurlijk wel iets luider, maar ik gebruik eigenlijk altijd pure direct, zonder toonregelingen dus.

speakers zijn bose ml3, maar daar kan ik verder niet zoveel over vinden (ze zijn 23 jaar oud :') ).
Klinkt het ook zacht als je de FM gebruikt van de receiver, dus niet een extern apparaat?
pi_108386288
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 16:41 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Klinkt het ook zacht als je de FM gebruikt van de receiver, dus niet een extern apparaat?
jup. :)

nog wat verduidelijking. volume begint op -80dB. hij staat nu op -42dB, en het is nu een volume wat je als achtergrondgeluid kunt kwalificeren. dat lijkt me wat zacht dus, omdat het volume half open staat...
pi_108386342
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 16:41 schreef dawg het volgende:

[..]

jup. :)
Vreemd, heb even snel gekeken naar die speakers maar een gevoeligheid van 85db is ook niet overdreven laag ofzo en voor de rest geen bijzonderheden. Heeft die Denon een mogelijkheid in het menu van een maximaal 'volume'?
pi_108386392
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 16:44 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Vreemd, heb even snel gekeken naar die speakers maar een gevoeligheid van 85db is ook niet overdreven laag ofzo en voor de rest geen bijzonderheden. Heeft die Denon een mogelijkheid in het menu van een maximaal 'volume'?
voor zover ik weet niet. als ik in het menu ga kan ik alleen maar een aansluiting toewijzen voor dat ipod ding van denon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')