Bij auto's gaat dat niet op, ik moet ze nog vinden van 30 euro....quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:35 schreef andreas612 het volgende:
jongeh, kabels zijn 't zelfde als met alles, het verschil tussen iets van 30eu en 300eu is heel groot, het verschil tussen iets van 300eu en 3000eu is klein
Wat gebeurt er precies met de eigenschappen van koper als ik het prijskaartje van 30 euro vervang door een prijskaartje van 300 euro?quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:35 schreef andreas612 het volgende:
jongeh, kabels zijn 't zelfde als met alles, het verschil tussen iets van 30eu en 300eu is heel groot, het verschil tussen iets van 300eu en 3000eu is klein
Zuiverder koper, betere isolatie, betere pluggen, ga maar door.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat gebeurt er precies met de eigenschappen van koper als ik het prijskaartje van 30 euro vervang door een prijskaartje van 300 euro?
reken maar dat die spoeltjes een hoge kwaliteit koper hebbenquote:Op donderdag 23 februari 2012 11:52 schreef DS4 het volgende:
Even een foto van mijn crossover, dan zie je hoeveel belang PMC hecht aan kabels, pluggen, enz.
En nee, PMC is niet een stel nitwits bij elkaar...
[ afbeelding ]
De verschillen zijn meetbaar en nihil... Wat nu?quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:48 schreef Bosbeetle het volgende:
Zuiverder koper, betere isolatie, betere pluggen, ga maar door.
Het is onzin, maar wel onzin gebaseerd op feiten als ik het me goed herinner. Er verandert wel iets in de eigenschappen van het koper, maar dat is dan voor audiofielen en hun leveranciers aanleiding om op hol te slaan. Die eigenschappen zijn feitelijk al niet relevant voor het geluid, en als het dat wel zou zijn zou je het beste een oud stofzuigersnoer of grasmaaierkabel kunnen gebruiken. Voor bijna al dat soort eigenschappen van het materiaal geldt dat de 'oplossing' een kwestie is van gewoon meer koper.quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het bekende inspelen... De grootst mogelijke onzin op luidsprekers na. En dan met name de zwaardere woofers. Die willen nog wel iets soepeler worden met gebruik (vergelijk het met de bekende elastiek). Dat is ook gewoon meetbaar. De rest is onzin, net als het warm spelen van de installatie. Buizenversterkers hebben nog wel een minuutje of twee nodig... maar verder... allemaal onzin.
dit soort dingen: http://www.magnet.fsu.edu(...)emagnets/900mhz.html is ook wel iets langere kabel trouwensquote:Op donderdag 23 februari 2012 11:54 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
reken maar dat die spoeltjes een hoge kwaliteit koper hebbenIs nog een vak apart om goede 'spoelen' te maken, hier op de universiteit staan NMR apparaten van 900 MHz die leveren een 'behoorlijke' magnetische kracht daarvan is de spoel maken dan ook het lastigst.
Ik heb het even over de kabels... En kijk nog eens naar de kabelschoentjes... Dan moet je bedenken dat er mensen zijn die aan de andere kant een connector van meer dan 100 euro, want platinum, aan zetten (het beste is vaak GEEN connector, hoewel het meestal wel fraaier is om er wel een connector aan te zetten).quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:54 schreef Bosbeetle het volgende:
reken maar dat die spoeltjes een hoge kwaliteit koper hebbenIs nog een vak apart om goede 'spoelen' te maken, hier op de universiteit staan NMR apparaten van 900 MHz die leveren een 'behoorlijke' magnetische kracht daarvan is de spoel maken dan ook het lastigst.
Dat laatste is o zo waar. Als je je druk maakt om verliezen, neem dan gewoon een wat dikkere kabel.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:54 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is onzin, maar wel onzin gebaseerd op feiten als ik het me goed herinner. Er verandert wel iets in de eigenschappen van het koper, maar dat is dan voor audiofielen en hun leveranciers aanleiding om op hol te slaan. Die eigenschappen zijn feitelijk al niet relevant voor het geluid, en als het dat wel zou zijn zou je het beste een oud stofzuigersnoer of grasmaaierkabel kunnen gebruiken. Voor bijna al dat soort eigenschappen van het materiaal geldt dat de 'oplossing' een kwestie is van gewoon meer koper.
Oke, misschien slecht voorbeeld maar bijv voor headphones en sommige speakers welquote:Op donderdag 23 februari 2012 11:38 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Bij auto's gaat dat niet op, ik moet ze nog vinden van 30 euro....
Hmm sorry, maar ik vind die doodles een stuk leuker dan de muziek. Het is werkelijk niet om aan te horen!quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:48 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb zelf ook wel eens wat 'muziek' gemaak als hier je kopjes niet van mee gaan trillen dan doe je iets fout![]()
Was ook niet echt de bedoelingquote:Op donderdag 23 februari 2012 12:00 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Hmm sorry, maar ik vind de doodles een stuk leuker dan de muziek. Het is werkelijk niet om aan te horen!
Potverdorie DS4, die kabels (de rechtse dan) lijken welhaast hetzelfde als wat hier aan mijn cheapass Eltax Monitor III speakertjes hangen!quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:52 schreef DS4 het volgende:
Even een foto van mijn crossover, dan zie je hoeveel belang PMC hecht aan kabels, pluggen, enz.
En nee, PMC is niet een stel nitwits bij elkaar...
[ afbeelding ]
Vind je het heel erg dat ik 'm na een paar minuten afgezet heb...? Ik heb de laatste tijd nogal vaak last van migraine namelijk.quote:Op donderdag 23 februari 2012 12:01 schreef Bosbeetle het volgende:
Was ook niet echt de bedoeling
Het grote Bosbeetle maakt teringherrie topic
(ik kan generic interview doze off aanraden)
Tuurlijk vind ik dat niet erg...quote:Op donderdag 23 februari 2012 12:09 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Vind je het heel erg dat ik 'm na een paar minuten afgezet heb...? Ik heb de laatste tijd nogal vaak last van migraine namelijk.
Bij luidsprekers is er inderdaad een wezenlijk verschil tussen de verschillende modellen.quote:Op donderdag 23 februari 2012 12:00 schreef andreas612 het volgende:
Oke, misschien slecht voorbeeld maar bijv voor headphones en sommige speakers wel
Ik heb ook ongeveer zoiets betaald voor mijn luidsprekerkabels. Voor dat geld had ik mooi afgewerkte ronde zwarte kabel. Van Damme black series tour grade 4 kwadraat. Gewoon voor de professionele markt. Geen onzin dus, normale prijzen (wel gekocht via de groothandel, winkelwaarde is iets van 10 euro geloof ik).quote:Op donderdag 23 februari 2012 12:07 schreef vosss het volgende:
Potverdorie DS4, die kabels (de rechtse dan) lijken welhaast hetzelfde als wat hier aan mijn cheapass Eltax Monitor III speakertjes hangen!
Ik geloof dat ze nog geen 4 euro de meter waren![]()
!
Denk je niet dat ze het binnenste (slecht materiaal koper) uit de mantel trekken en met een trekveer een veel beter kwaliteit koper door die mantel trekken voordat ze er een ander prijslabeltje aanhangenquote:En zo wordt een kabel duur.
Ik geloof niet in engeltjes. Die oplichters zullen er zelf wel overheen pissenquote:Op donderdag 23 februari 2012 12:26 schreef DS4 het volgende:
Nee, ik denk dat ze er engeltjes over laten pissen, want dat heeft veel meer invloed op de richting van de ionen...
Nou, ook dan komt nog zeker 90% van de ionen de goede richting op, waardoor het geluidsbeeld zeker 5 meter breder en 10 meter dieper wordt. En dat hoor je heel erg goed!quote:Op donderdag 23 februari 2012 12:31 schreef vosss het volgende:
Ik geloof niet in engeltjes. Die oplichters zullen er zelf wel overheen pissen
wat is je prutscombo dan?quote:Op donderdag 23 februari 2012 12:42 schreef Karboenkeltje het volgende:
Ik heb tot mijn volle tevredenheid gemerkt dat ik het verschil tussen een serieuze hifi set en mijn prutscombinatie niet of nauwelijks hoor. Bespaart me weer een paar duizend euro aan speelgoed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |