abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 23 februari 2012 @ 11:38:29 #151
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108295930
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2012 11:35 schreef andreas612 het volgende:
jongeh, kabels zijn 't zelfde als met alles, het verschil tussen iets van 30eu en 300eu is heel groot, het verschil tussen iets van 300eu en 3000eu is klein
Bij auto's gaat dat niet op, ik moet ze nog vinden van 30 euro....
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_108296162
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2012 11:35 schreef andreas612 het volgende:
jongeh, kabels zijn 't zelfde als met alles, het verschil tussen iets van 30eu en 300eu is heel groot, het verschil tussen iets van 300eu en 3000eu is klein
Wat gebeurt er precies met de eigenschappen van koper als ik het prijskaartje van 30 euro vervang door een prijskaartje van 300 euro?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  Moderator donderdag 23 februari 2012 @ 11:48:16 #153
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108296315
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 11:44 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat gebeurt er precies met de eigenschappen van koper als ik het prijskaartje van 30 euro vervang door een prijskaartje van 300 euro?
Zuiverder koper, betere isolatie, betere pluggen, ga maar door.

Nou moet ik zeggen dat ik geen idee kwa prijs heb, ik heb geloof ik echt kut kabels aan mijn speakers hangen... het gaat mij meer om de muziek die ik er op afdraai dan dat het helemaal ultra/super/whoeha van kwaliteit hoeft te zijn.

Sterker nog ik luister nog wel eens wat noise platen die fijner klinken op slechte oordoppen, als ik dat op mijn grado's luister dan is het te 'netjes' dat soort muziek moet je tegen vervormen aan spelen. Dat merk je het best als je een keer naar een noise concertje geweest bent, een 'natuurlijke weergave' is juist met extra feedback/oversturing/resonantie etc.

Ik heb zelf ook wel eens wat 'muziek' gemaak als hier je kopjes niet van mee gaan trillen dan doe je iets fout :D

pi_108296458
Even een foto van mijn crossover, dan zie je hoeveel belang PMC hecht aan kabels, pluggen, enz.

En nee, PMC is niet een stel nitwits bij elkaar...

Moderator donderdag 23 februari 2012 @ 11:54:16 #155
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108296555
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 11:52 schreef DS4 het volgende:
Even een foto van mijn crossover, dan zie je hoeveel belang PMC hecht aan kabels, pluggen, enz.

[ afbeelding ]
reken maar dat die spoeltjes een hoge kwaliteit koper hebben :D Is nog een vak apart om goede 'spoelen' te maken, hier op de universiteit staan NMR apparaten van 900 MHz die leveren een 'behoorlijke' magnetische kracht daarvan is de spoel maken dan ook het lastigst.
pi_108296558
quote:
2s.gif Op donderdag 23 februari 2012 11:48 schreef Bosbeetle het volgende:

Zuiverder koper, betere isolatie, betere pluggen, ga maar door.
De verschillen zijn meetbaar en nihil... Wat nu?
pi_108296570
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:31 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het bekende inspelen... De grootst mogelijke onzin op luidsprekers na. En dan met name de zwaardere woofers. Die willen nog wel iets soepeler worden met gebruik (vergelijk het met de bekende elastiek). Dat is ook gewoon meetbaar. De rest is onzin, net als het warm spelen van de installatie. Buizenversterkers hebben nog wel een minuutje of twee nodig... maar verder... allemaal onzin.
Het is onzin, maar wel onzin gebaseerd op feiten als ik het me goed herinner. Er verandert wel iets in de eigenschappen van het koper, maar dat is dan voor audiofielen en hun leveranciers aanleiding om op hol te slaan. Die eigenschappen zijn feitelijk al niet relevant voor het geluid, en als het dat wel zou zijn zou je het beste een oud stofzuigersnoer of grasmaaierkabel kunnen gebruiken. Voor bijna al dat soort eigenschappen van het materiaal geldt dat de 'oplossing' een kwestie is van gewoon meer koper.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator donderdag 23 februari 2012 @ 11:56:57 #158
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108296668
quote:
2s.gif Op donderdag 23 februari 2012 11:54 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

reken maar dat die spoeltjes een hoge kwaliteit koper hebben :D Is nog een vak apart om goede 'spoelen' te maken, hier op de universiteit staan NMR apparaten van 900 MHz die leveren een 'behoorlijke' magnetische kracht daarvan is de spoel maken dan ook het lastigst.
dit soort dingen: http://www.magnet.fsu.edu(...)emagnets/900mhz.html is ook wel iets langere kabel trouwens :D 153 km

21.1 tesla is trouwens een redelijke magnetische kracht :D
pi_108296763
quote:
2s.gif Op donderdag 23 februari 2012 11:54 schreef Bosbeetle het volgende:

Ik heb het even over de kabels... En kijk nog eens naar de kabelschoentjes... Dan moet je bedenken dat er mensen zijn die aan de andere kant een connector van meer dan 100 euro, want platinum, aan zetten (het beste is vaak GEEN connector, hoewel het meestal wel fraaier is om er wel een connector aan te zetten).

Het is een hoop onzin die verkocht wordt. Maar ik heb er wel bewondering voor... Marketingtechnisch is het natuurlijk top.
pi_108296788
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 11:54 schreef Weltschmerz het volgende:

Het is onzin, maar wel onzin gebaseerd op feiten als ik het me goed herinner. Er verandert wel iets in de eigenschappen van het koper, maar dat is dan voor audiofielen en hun leveranciers aanleiding om op hol te slaan. Die eigenschappen zijn feitelijk al niet relevant voor het geluid, en als het dat wel zou zijn zou je het beste een oud stofzuigersnoer of grasmaaierkabel kunnen gebruiken. Voor bijna al dat soort eigenschappen van het materiaal geldt dat de 'oplossing' een kwestie is van gewoon meer koper.
Dat laatste is o zo waar. Als je je druk maakt om verliezen, neem dan gewoon een wat dikkere kabel.
pi_108296802
quote:
2s.gif Op donderdag 23 februari 2012 11:38 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Bij auto's gaat dat niet op, ik moet ze nog vinden van 30 euro....
Oke, misschien slecht voorbeeld maar bijv voor headphones en sommige speakers wel
  donderdag 23 februari 2012 @ 12:00:59 #162
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_108296819
quote:
2s.gif Op donderdag 23 februari 2012 11:48 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb zelf ook wel eens wat 'muziek' gemaak als hier je kopjes niet van mee gaan trillen dan doe je iets fout :D

Hmm sorry, maar ik vind die doodles een stuk leuker dan de muziek. Het is werkelijk niet om aan te horen! :D
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
  Moderator donderdag 23 februari 2012 @ 12:01:31 #163
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108296838
quote:
10s.gif Op donderdag 23 februari 2012 12:00 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Hmm sorry, maar ik vind de doodles een stuk leuker dan de muziek. Het is werkelijk niet om aan te horen! :D
Was ook niet echt de bedoeling :D

Het grote Bosbeetle maakt teringherrie topic

(ik kan generic interview doze off aanraden :D )
pi_108297060
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 11:52 schreef DS4 het volgende:

[ afbeelding ]
Potverdorie DS4, die kabels (de rechtse dan) lijken welhaast hetzelfde als wat hier aan mijn cheapass Eltax Monitor III speakertjes hangen!

Ik geloof dat ze nog geen 4 euro de meter waren _O- :D!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 23 februari 2012 @ 12:09:10 #165
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_108297102
quote:
2s.gif Op donderdag 23 februari 2012 12:01 schreef Bosbeetle het volgende:
Was ook niet echt de bedoeling :D

Het grote Bosbeetle maakt teringherrie topic

(ik kan generic interview doze off aanraden :D )
Vind je het heel erg dat ik 'm na een paar minuten afgezet heb...? Ik heb de laatste tijd nogal vaak last van migraine namelijk. :{
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
  Moderator donderdag 23 februari 2012 @ 12:12:17 #166
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108297223
quote:
15s.gif Op donderdag 23 februari 2012 12:09 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Vind je het heel erg dat ik 'm na een paar minuten afgezet heb...? Ik heb de laatste tijd nogal vaak last van migraine namelijk. :{
Tuurlijk vind ik dat niet erg...

trouwens ik had het over grado's in dit topic, daar kun je ook heel leuk walvis geluiden mee maken :D

http://wtfmusic.org/#music/52/1401

tevens meetril nummer :D
pi_108297238
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2012 12:00 schreef andreas612 het volgende:

Oke, misschien slecht voorbeeld maar bijv voor headphones en sommige speakers wel
Bij luidsprekers is er inderdaad een wezenlijk verschil tussen de verschillende modellen.
pi_108297460
quote:
14s.gif Op donderdag 23 februari 2012 12:07 schreef vosss het volgende:

Potverdorie DS4, die kabels (de rechtse dan) lijken welhaast hetzelfde als wat hier aan mijn cheapass Eltax Monitor III speakertjes hangen!

Ik geloof dat ze nog geen 4 euro de meter waren _O- :D!
Ik heb ook ongeveer zoiets betaald voor mijn luidsprekerkabels. Voor dat geld had ik mooi afgewerkte ronde zwarte kabel. Van Damme black series tour grade 4 kwadraat. Gewoon voor de professionele markt. Geen onzin dus, normale prijzen (wel gekocht via de groothandel, winkelwaarde is iets van 10 euro geloof ik).

Het leuke is dat Bryston deze kabel voorziet van een Bryston merkje en er dan is het al weer 30 dollar de meter... En zo wordt een kabel duur.
pi_108297677
quote:
En zo wordt een kabel duur.
Denk je niet dat ze het binnenste (slecht materiaal koper) uit de mantel trekken en met een trekveer een veel beter kwaliteit koper door die mantel trekken voordat ze er een ander prijslabeltje aanhangen :')
vosss is de naam,
pi_108297747
Nee, ik denk dat ze er engeltjes over laten pissen, want dat heeft veel meer invloed op de richting van de ionen...
pi_108297909
quote:
11s.gif Op donderdag 23 februari 2012 12:26 schreef DS4 het volgende:
Nee, ik denk dat ze er engeltjes over laten pissen, want dat heeft veel meer invloed op de richting van de ionen...
Ik geloof niet in engeltjes. Die oplichters zullen er zelf wel overheen pissen :(
vosss is de naam,
pi_108298140
quote:
9s.gif Op donderdag 23 februari 2012 12:31 schreef vosss het volgende:

Ik geloof niet in engeltjes. Die oplichters zullen er zelf wel overheen pissen :(
Nou, ook dan komt nog zeker 90% van de ionen de goede richting op, waardoor het geluidsbeeld zeker 5 meter breder en 10 meter dieper wordt. En dat hoor je heel erg goed!
pi_108298190
Als het geluidsbeeld 10 meter dieper wordt moet ik buiten gaan zitten. Zo diep is mijn kamer helemaal niet :D!!!
vosss is de naam,
pi_108298332
Ik heb tot mijn volle tevredenheid gemerkt dat ik het verschil tussen een serieuze hifi set en mijn prutscombinatie niet of nauwelijks hoor. Bespaart me weer een paar duizend euro aan speelgoed.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_108298534
quote:
14s.gif Op donderdag 23 februari 2012 12:42 schreef Karboenkeltje het volgende:
Ik heb tot mijn volle tevredenheid gemerkt dat ik het verschil tussen een serieuze hifi set en mijn prutscombinatie niet of nauwelijks hoor. Bespaart me weer een paar duizend euro aan speelgoed.
wat is je prutscombo dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')