abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 februari 2012 @ 22:39:32 #101
224960 highender
Travellin' Light
pi_108208370
quote:
2s.gif Op maandag 20 februari 2012 14:58 schreef Bosbeetle het volgende:
... Ik heb zelf soms wel eens het idee dat een audiofiel juist niet houd van geluid omdat elk 'geluid' dat erbij komt als irritant wordt ervaren...
Ik denk dat een audiofiel van mooi geluid en de weergave daarvan houdt, en niet elk geluid is mooi en ook niet elke weergave is mooi... Ik vind een specht die een boomstam aan het bewerken is overigens ook mooi klinken... Wat men mooi vind is subjectief, dat kan 3D weergave zijn, veel detail, een loepzuiver midden, strakke en gedefinieerde bas, grote dynamiek, enzovoorts. En dat hoeft helemaal niet te klinken zoals een live performance, als je er maar van kan genieten. En als je perfectionist bent met voldoende centen kan je deze hobby als therapie gebruiken...
pi_108208615
quote:
2s.gif Op maandag 20 februari 2012 21:36 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb grado sr-60s zo lek als een mandje maar prima geluid, vooral leuk in de trein, dan luistert iedereen mee :') Het lullige als je gesloten hoofdtelefoons wil van dezelfde kwaliteit betaal je 6 keer de prijs.

;( helaas hebben mijn grado's nu wel een kabelbreukje ;(
Voor thuis heb ik de SR-80, heerlijk geluidje. Lekker in your face, zoals Klipsch speakers dat ook een beetje hebben. Het zijn idd wel fragiele dingen, ik ben al bezig aan m'n derde oorschelphoudertje en het snoertje komt ook niet heel sterk over.

Wel een beetje aso om het in bijv de trein te gebruiken imho.
  maandag 20 februari 2012 @ 22:45:57 #103
224960 highender
Travellin' Light
pi_108208759
PMC? Althans die hebben ook zo'n grille
pi_108208879
Mijn luidsprekers...

PMC MB2i.

Ik hou wel van een beetje dynamiek in huis. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_108208935
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 22:46 schreef tjoptjop het volgende:
PMC? Althans die hebben ook zo'n grille
En ze hebben inderdaad die spider...

(maar die andere luidsprekers zijn geen PMC's)
  maandag 20 februari 2012 @ 22:52:45 #107
224960 highender
Travellin' Light
pi_108209075
Is dat een soort van faseplug ofzo, of louter esthetisch?
pi_108209181
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 22:53 schreef tjoptjop het volgende:
Het is versteviging...
  maandag 20 februari 2012 @ 22:55:33 #110
224960 highender
Travellin' Light
pi_108209208
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 22:53 schreef tjoptjop het volgende:
Volgens mij voor de koeling en het voelt en ziet er uit als gietijzer.
  maandag 20 februari 2012 @ 22:57:24 #111
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_108209322

BAM! Alweer een paar weekjes terug, maar goed.
The Outside Agency
pi_108209380
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 22:55 schreef highender het volgende:

Volgens mij voor de koeling
Ook, maar primair ter vesteviging, aldus een van de technische mensen van PMC...
  dinsdag 21 februari 2012 @ 06:32:41 #113
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_108214602
quote:
Waarom haal je het nou weg?
  Moderator dinsdag 21 februari 2012 @ 11:49:15 #114
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108219932
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 22:44 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Voor thuis heb ik de SR-80, heerlijk geluidje. Lekker in your face, zoals Klipsch speakers dat ook een beetje hebben. Het zijn idd wel fragiele dingen, ik ben al bezig aan m'n derde oorschelphoudertje en het snoertje komt ook niet heel sterk over.

Wel een beetje aso om het in bijv de trein te gebruiken imho.
Heb het wel in de trein gebruikt maar dan heel zachtjes gezet en altijd gevraagd aan de mensen om mij heen dat als ze er last van ze het moeten zeggen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_108266851
quote:
Ik denk dat een audiofiel van mooi geluid en de weergave daarvan houdt, en niet elk geluid is mooi en ook niet elke weergave is mooi...
Ik wil zo'n realistisch mogelijke weergave van het geluid, het geluid moet zoveel mogelijk klinken zoals het in het echt klinkt. Bij muziek vind ik het leuk wanneer ik alle instrumenten en overige geluiden kan herkennen en dat ik alle details kan horen. Bij video's zijn het geluiden als zwaarden die tegen elkaar slaan, een cape die beweegt (Batman Begins in gedachten), knisperend vuur, water, pistolen die geladen worden, een holler geluid in een mortuarium enz. die ik interessant vind.
Ik luister automatisch vaak wat analytisch, dan is het interessanter om zoveel mogelijk geluiden zo realistisch mogelijk te horen, net zoals een chefkok een gerecht met veel subtiele smaken in de juiste verhouding meer waardeert dan frietjes.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_108279753
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 16:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik wil zo'n realistisch mogelijke weergave van het geluid, het geluid moet zoveel mogelijk klinken zoals het in het echt klinkt. Bij muziek vind ik het leuk wanneer ik alle instrumenten en overige geluiden kan herkennen en dat ik alle details kan horen.
Dan ben je bij HiFi alvast aan het verkeerde adres vrees ik. Tenminste dat is mijn ervaring tot nu toe. Ik ben wel benieuwd naar de eerder genoemde B&W's en een set XTZ's. Omdat zij er op het oog erg leuk uitzien.
.. was in use.
pi_108280431
Weet iemand hoe de sennheiser HD800 zich verhoudt tot de beyerdynamic DT990 pro? zit een groot prijsverschil tussen maar ik heb zo het idee dat beyerdynamic zich goed staande houd in de top van het segment.

Zijn hier nog cowon gebruikers btw? :P
pi_108283334
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 06:32 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Waarom haal je het nou weg?
Omdat ik toch een beetje mijn privacy en anonimiteit wil waarborgen ;) Leek me daarom beter om ze niet te posten, too much info zeg maar.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  woensdag 22 februari 2012 @ 22:46:27 #119
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_108284437
Niks tegen een puristische benadering van audio, muziek is emotie en hoe beter je het ervaart hoe dieper het gaat, maar je kan ook overdrijven....http://www.kempelektroniks.com/General/Tweaks.aspx

"De Creaktiv CD Optimizer is een gepolijst blokje graniet dat aan de onderzijde is afgewerkt met een aluminium plaat plus voetjes. Tussen aluminium en steen zijn volgens de fabrikant drie zogeheten Tuning Chips aangebracht, die via de steen de storende werking van elektromagnetische velden moeten verminderen. Hoe vaag en onwaarschijnlijk dit ook mag overkomen, hebben wij - zonder spoor van twijfel - vastgesteld dat een CD slechts kort op de Optimizer hoeft te worden gelegd om daadwerkelijk beter te gaan klinken. Het effect is naar aard en orde van grootte zeker vergelijkbaar met wat de Audio Desk en de Nespa Pro doen en zit in de sfeer van minder ruis, meer informatie en een nauwkeuriger en diepere ruimtelijke afbeelding."

"De Akiko Audio GEM 1 is een kistje waarin zich halfedelsteentjes (kristallen) als toermalijn bevinden; het topmodel “Gold” bevat tevens sporen van goud. Het kistje heeft een uitsparing waardoor het precies om een luidsprekerkabel past. Zo dicht mogelijk bij de luidspreker aangebracht, absorberen de kristallen effectief hoogfrequente elektromagnetische straling. De uitwerking kan spectaculair uitvallen. Wij registreren duidelijke verbeteringen op het gebied van helderheid, zuiverheid, timbre, ruimtelijkheid (focussering), dynamiek, verstaanbaarheid enzovoort. Een unieke en essentiële accessoire."

"De YuckFou2000 is een puur Texels schapenwollen afscherming voor uw tri-amped luidspreker connectoren die zowel links- als rechtsdraaiend is te gebruiken, kenmerkend is de fijne gedetaileerde steek die zorgt voor een optimale balans in het oh zo kritische middengebied waarbij de fluweelzachte stemmen nog veel transparanter doorkomen dan uw voorheen met uw zwart zand gevulde stekkers kon beleven, er wordt in het YuckFou-laboratorium op het moment van schrijven gewerkt aan een kashmiren versie voor een nog zuiverder beleving" :') :')
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_108284721
Alle drie onmisbaar...
  donderdag 23 februari 2012 @ 00:32:35 #121
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_108288630
In dit topic zitten allemaal audiofielen die beweren dat al die superdure superkabels geen enkele toegevoegde waarde hebben op het geluid.

Hoe zit dat nou?

:(
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
pi_108289148
quote:
8s.gif Op donderdag 23 februari 2012 00:32 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
In dit topic zitten allemaal audiofielen die beweren dat al die superdure superkabels geen enkele toegevoegde waarde hebben op het geluid.

Hoe zit dat nou?

dat topic :'), sowieso mensen in KLB serieus nemen.. :')
pi_108289425
Als (amateur) muzikant en producer kan ik niks anders doen als mijn diepste respect tonen voor de individuen die echt van kwaliteitsgeluid houden _O_ _O_ _O_ _O_

* Soms vraag ik me af waarom doe ik al die moeite, Het klapvee/volk weet het verschil niet tussen een mp3 en een analoge master tape.

** zelf wil ik eigenlijk (als ik ooit de geldpest krijg) gewoon van alle muziek die ik wil horen de master kopen zodat ik per spoor aanpassingen kan maken naar mijn smaak.
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
  donderdag 23 februari 2012 @ 09:47:49 #124
92926 Joipoidoipoipoi
pi_108292417
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2012 00:54 schreef andreas612 het volgende:
dat topic :'), sowieso mensen in KLB serieus nemen.. :')
Ik neem de mensen achter die posts in dat KLB-topic van:

"Ik heb <insert merk hier> superkabels en nu klinkt alles beter"

juist niet serieus! :D Ik zie heus wel dat die sarcastisch zijn. Vandaar ook dat ik hier in dit topic om opheldering vraag. :)
  Moderator donderdag 23 februari 2012 @ 09:50:18 #125
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108292481
quote:
10s.gif Op woensdag 22 februari 2012 22:46 schreef YuckFou het volgende:
Niks tegen een puristische benadering van audio, muziek is emotie en hoe beter je het ervaart hoe dieper het gaat, maar je kan ook overdrijven....http://www.kempelektroniks.com/General/Tweaks.aspx
[ afbeelding ]
"De Creaktiv CD Optimizer is een gepolijst blokje graniet dat aan de onderzijde is afgewerkt met een aluminium plaat plus voetjes. Tussen aluminium en steen zijn volgens de fabrikant drie zogeheten Tuning Chips aangebracht, die via de steen de storende werking van elektromagnetische velden moeten verminderen. Hoe vaag en onwaarschijnlijk dit ook mag overkomen, hebben wij - zonder spoor van twijfel - vastgesteld dat een CD slechts kort op de Optimizer hoeft te worden gelegd om daadwerkelijk beter te gaan klinken. Het effect is naar aard en orde van grootte zeker vergelijkbaar met wat de Audio Desk en de Nespa Pro doen en zit in de sfeer van minder ruis, meer informatie en een nauwkeuriger en diepere ruimtelijke afbeelding."
[ afbeelding ]
"De Akiko Audio GEM 1 is een kistje waarin zich halfedelsteentjes (kristallen) als toermalijn bevinden; het topmodel “Gold” bevat tevens sporen van goud. Het kistje heeft een uitsparing waardoor het precies om een luidsprekerkabel past. Zo dicht mogelijk bij de luidspreker aangebracht, absorberen de kristallen effectief hoogfrequente elektromagnetische straling. De uitwerking kan spectaculair uitvallen. Wij registreren duidelijke verbeteringen op het gebied van helderheid, zuiverheid, timbre, ruimtelijkheid (focussering), dynamiek, verstaanbaarheid enzovoort. Een unieke en essentiële accessoire."
[ afbeelding ]
"De YuckFou2000 is een puur Texels schapenwollen afscherming voor uw tri-amped luidspreker connectoren die zowel links- als rechtsdraaiend is te gebruiken, kenmerkend is de fijne gedetaileerde steek die zorgt voor een optimale balans in het oh zo kritische middengebied waarbij de fluweelzachte stemmen nog veel transparanter doorkomen dan uw voorheen met uw zwart zand gevulde stekkers kon beleven, er wordt in het YuckFou-laboratorium op het moment van schrijven gewerkt aan een kashmiren versie voor een nog zuiverder beleving" :') :')
_O_ :') _O_
  Moderator donderdag 23 februari 2012 @ 09:51:44 #126
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108292507
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2012 09:47 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Ik neem de mensen achter die posts in dat KLB-topic van:

"Ik heb <insert merk hier> superkabels en nu klinkt alles beter"

juist niet serieus! :D Ik zie heus wel dat die sarcastisch zijn. Vandaar ook dat ik hier in dit topic om opheldering vraag. :)
Er is maar 1 oplossing, het ligt aan je oren, doe een blinde test, hoor je verschil kies dan de beste van de 2 hoor je geen verschil dan maakt het niet uit.

Zo makkelijk is het geen paar oren is hetzelfde.
pi_108292738
quote:
8s.gif Op donderdag 23 februari 2012 00:32 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

Hoe zit dat nou?

Ik heb laatst 30 euro betaald omdat ik 2x12 meter nodig had. Ik vind dat niet superduur, maar met de koperprijzen van de laatste tijd wordt het niet veel goedkoper. Het was bij de Praxis, daar hebben ze van die rollen die elektromonteurs gebruiken voor achter de muur, 2,5 mm massief koper. Installatiekabel heet dat, ironisch genoeg. Je kunt gewoon uitrekenen welke dikte je nodig hebt op basis van de afstand en de weerstand van je luidsprekers.

De rest is in principe onhoorbare onzin. Er is wel iets wat er gebeurt met het koper zodra je er voor eerst stroom doorheen stuurt, ik weet niet meer precies wat, en daardoor zou het beter gaan geleiden, maar dat is dus gewoon een kwestie van in gebruik nemen en dat gaat ook heel snel, als het al hoorbaar zou zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_108293360
quote:

Hoe zit dat nou?

Het is heel simpel: een kabel moet zorgen voor transport. Dat moet een kabel doen zonder (significante) verliezen. Koper is daar uitstekend toe in staat. Je moet alleen zorgen voor de juiste dikte en de kabel moet zijn afgeschermd (gewoon, om geen sluiting te maken). Zo'n kabel hoeft helemaal niet duur te zijn en er is genoeg goede kabel te koop voor weinig geld.

De enige reden om iets meer uit te geven aan kabel is uiterlijk. Goedkopere kabel is meestal koper met een doorzichtige mantel. Dat valt in de woonkamer als er geen kabelgoten zijn oid wat meer op. Je kan dan voor een mooie ronde zwarte mantel kiezen b.v. (wat niet zo opvalt als je een donker vloer hebt).

Kabels van tientallen of zelfs honderden euro's de meter zijn onzin als het gaat om het transporteren van het signaal. Voor de beleving kunnen ze een enorm verschil maken. Uiterlijk kan enorm verschillen (lekker een gifgroene kabel door je huis leggen zodat je veel vragen krijgt en kan vertellen dat die kabel maar liefst 250 euro de meter kost...).

Mijn advies: als je veel geld in je installatie wil stoppen... ga dan niet voor koper de goudprijs betalen.
pi_108293460
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:02 schreef Weltschmerz het volgende:

Er is wel iets wat er gebeurt met het koper zodra je er voor eerst stroom doorheen stuurt, ik weet niet meer precies wat, en daardoor zou het beter gaan geleiden, maar dat is dus gewoon een kwestie van in gebruik nemen en dat gaat ook heel snel, als het al hoorbaar zou zijn.
Het bekende inspelen... De grootst mogelijke onzin op luidsprekers na. En dan met name de zwaardere woofers. Die willen nog wel iets soepeler worden met gebruik (vergelijk het met de bekende elastiek). Dat is ook gewoon meetbaar. De rest is onzin, net als het warm spelen van de installatie. Buizenversterkers hebben nog wel een minuutje of twee nodig... maar verder... allemaal onzin.
  Moderator donderdag 23 februari 2012 @ 10:34:56 #130
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108293554
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:31 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het bekende inspelen... De grootst mogelijke onzin op luidsprekers na. En dan met name de zwaardere woofers. Die willen nog wel iets soepeler worden met gebruik (vergelijk het met de bekende elastiek). Dat is ook gewoon meetbaar. De rest is onzin, net als het warm spelen van de installatie. Buizenversterkers hebben nog wel een minuutje of twee nodig... maar verder... allemaal onzin.
nouja bij naalden van platenspelers lijkt het mij ook niet zo raar, dat ze ze zo maken dat hij na een 100 uur iets beter wordt en dan tussen de 100 - x duizend uur optimaal is.
  donderdag 23 februari 2012 @ 10:39:06 #131
92926 Joipoidoipoipoi
pi_108293700
Nou, het punt is:

Mijn real life vriend - die hier in dit topic post - is heel serieus over superdure superkabels, maar mijn FOK!vriendje - die in het KLB-topic post - zit heel sarcastisch te doen over superdure superkabels.

Zelf heb ik er totaal geen verstand van, maar ik weet dat zowel mijn real life vriend als mijn FOK!vriendje allebei redelijk veel weten van en veel geven om audio en video, dus ik wil gewoon weten wie er gelijk heeft! :D
  Moderator donderdag 23 februari 2012 @ 10:41:00 #132
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108293758
De waarheid ligt in het midden poi!
pi_108293856
quote:
2s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:34 schreef Bosbeetle het volgende:

nouja bij naalden van platenspelers lijkt het mij ook niet zo raar, dat ze ze zo maken dat hij na een 100 uur iets beter wordt en dan tussen de 100 - x duizend uur optimaal is.
Nou, dat kan ik inderdaad niet uitsluiten.
pi_108293966
quote:
3s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:39 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Nou, het punt is:

Mijn real life vriend - die hier in dit topic post - is heel serieus over superdure superkabels, maar mijn FOK!vriendje - die in het KLB-topic post - zit heel sarcastisch te doen over superdure superkabels.

Zelf heb ik er totaal geen verstand van, maar ik weet dat zowel mijn real life vriend als mijn FOK!vriendje allebei redelijk veel weten van en veel geven om audio en video, dus ik wil gewoon weten wie er gelijk heeft! :D
Jouw fok!vriendje (wat ik daar ook onder zou moeten verstaan...) heeft gelijk.

Je kan het gewoon meten. En zelfs relatief goedkope kabel is in staat om zonder verlies het signaal te transporteren. Zo lang als de kabel maar dik genoeg is en voor verreweg de meeste toepassingen is 2,5 kwadraat al ruim voldoende. Dat kun je vaak al voor minder dan een euro per meter kopen.
pi_108293978
quote:
2s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:41 schreef Bosbeetle het volgende:
De waarheid ligt in het midden poi!
NEE!
  Moderator donderdag 23 februari 2012 @ 10:49:04 #136
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108294028
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:47 schreef DS4 het volgende:

[..]

NEE!
Jawel dat zeg je net zelf ook, het hangt af van de dikte, dus als je een koperdraadje van .2mm aan je speaker hangt dan hoor je het verschil wel.

Het is een beetje als bij whiskeys tot een euro of ¤200 proef je het verschil daarboven is het meer de naam/praatje dat je koopt.
  donderdag 23 februari 2012 @ 10:50:51 #137
92926 Joipoidoipoipoi
pi_108294094
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:47 schreef DS4 het volgende:
Jouw fok!vriendje (wat ik daar ook onder zou moeten verstaan...) heeft gelijk.

Je kan het gewoon meten. En zelfs relatief goedkope kabel is in staat om zonder verlies het signaal te transporteren. Zo lang als de kabel maar dik genoeg is en voor verreweg de meeste toepassingen is 2,5 kwadraat al ruim voldoende. Dat kun je vaak al voor minder dan een euro per meter kopen.
Ah, bedankt voor dit antwoord.

Dat betekent dus dat als mijn vriend weer eens aan komt zetten met superdure superkabels, ik ze gewoon terug kan brengen naar de winkel om van dat geld mooie schoenen te kopen voor mezelf. :)
  donderdag 23 februari 2012 @ 10:54:11 #138
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_108294212
quote:
14s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:50 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Dat betekent dus dat als mijn vriend weer eens aan komt zetten met superdure superkabels, ik ze gewoon terug kan brengen naar de winkel om van dat geld mooie schoenen te kopen voor mezelf. :)
Nope. En je kunt het verschil goed horen.
Maar als mensen dat niet willen begrijpen is de discussie verder zinloos.
Er is zelfs verschil tussen heel veel kleine draadjes en 1 dikke draad (kleine draadjes zijn beter)
En dan is er verschil tussen het soort metaal etc.
  Moderator donderdag 23 februari 2012 @ 10:58:02 #139
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108294353
Dan daarbij zijn dure schoenen helemaal onzin. (die lopen vaak zelfs minder lekker)
pi_108294492
quote:
2s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:49 schreef Bosbeetle het volgende:

Jawel dat zeg je net zelf ook, het hangt af van de dikte, dus als je een koperdraadje van .2mm aan je speaker hangt dan hoor je het verschil wel.

Ja, maar dat is iets anders dan dure kabels. Voor een euro de meter koop je nog wel 4 kwadraat...
pi_108294546
quote:
14s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:50 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

Nee. Want dat wordt ruzie vermoed ik... ;)
  Moderator donderdag 23 februari 2012 @ 11:06:10 #142
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108294677
Is dit trouwens niet iets wat heel makkelijk meetbaar zou moeten zijn, 1 bron, 2 kabels, de electrische signalen van elkaar aftrekken en dan kijken of er een 'rest signaal' is dan zou je iig de verschillen moeten kunnen detecteren.
pi_108294801
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:54 schreef Daniel1976 het volgende:

Nope. En je kunt het verschil goed horen.
Behalve als je dubbelblind test. Dan hoort geen mens het... Maar als je van te voren zegt "nu luisteren we naar de goedkope kabel" en "nu luisteren we naar de dure kabel" dan hoort men dat de dure kabel beter is. Ook als je liegt overigens... ;)

quote:
Maar als mensen dat niet willen begrijpen is de discussie verder zinloos.
Er is zelfs verschil tussen heel veel kleine draadjes en 1 dikke draad (kleine draadjes zijn beter)
En dan is er verschil tussen het soort metaal etc.
Luister nou eens... een kabel kan invloed hebben, maar hoort dat niet te hebben. Het gaat maar om één ding en dat is transport van signaal. Bijna alle kabels lukt dat zonder significant verlies. Je hebt sommige dure kabels die daar opzettelijk niet in slagen, maar dat zijn dan wel de mindere kabels. En natuurlijk een kabel die stuk is (kabelbreuk b.v.)... die slaagt er ook niet in.

Nou, wetende dat een kabel van 1 euro de meter er in slaagt om het transport voor elkaar te krijgen zonder verlies... wat is het nut van een duurdere kabel? Je kan geen informatie toevoegen met een kabel (nee, ook geen ruimtelijkheid, diepte, of weet ik wat voor oncontroleerbare term). Je kan alleen filteren. En dat gebeurt soms... maar dat is dus niet goed.

Verder is alles op dit punt MEETBAAR.
pi_108294843
quote:
2s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:58 schreef Bosbeetle het volgende:
Dan daarbij zijn dure schoenen helemaal onzin. (die lopen vaak zelfs minder lekker)
Dure schoenen lopen meestal weldegelijk lekkerder, alleen zijn ze minder duurzaam. Soepeler leer is doorgaans kwetsbaarder, maar het zit wel heerlijk.
pi_108294854
quote:
2s.gif Op donderdag 23 februari 2012 11:06 schreef Bosbeetle het volgende:
Is dit trouwens niet iets wat heel makkelijk meetbaar zou moeten zijn, 1 bron, 2 kabels, de electrische signalen van elkaar aftrekken en dan kijken of er een 'rest signaal' is dan zou je iig de verschillen moeten kunnen detecteren.
Inderdaad. Het is perfect meetbaar.
  Moderator donderdag 23 februari 2012 @ 11:13:56 #146
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108294978
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 11:09 schreef DS4 het volgende:

Nou, wetende dat een kabel van 1 euro de meter er in slaagt om het transport voor elkaar te krijgen zonder verlies...
Dit geloof ik niet, er is altijd verlies, hoe duur de kabel ook. Wet van behoud van energie.
  Moderator donderdag 23 februari 2012 @ 11:15:04 #147
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108295021
Hoe zit het eigenlijk met gekoelde kabels zijn er al audiofielen met LN2 in de weer? Supergeleidende kabels ofzo :D
pi_108295212
quote:
2s.gif Op donderdag 23 februari 2012 11:13 schreef Bosbeetle het volgende:

Dit geloof ik niet, er is altijd verlies, hoe duur de kabel ook. Wet van behoud van energie.
Maar geen significant verlies.

Kijk, het zal misschien wel ergens 0,001 dB kunnen schelen, maar wetende dat ons gehoor maar tot zo'n 2 dB aan verschil kan waarnemen is dat niet zo relevant.

(en dan nog: als scheelt het wel 1 dB... dan draai je de volumeknop net iets verder open...)
  donderdag 23 februari 2012 @ 11:28:44 #149
92926 Joipoidoipoipoi
pi_108295511
quote:
2s.gif Op donderdag 23 februari 2012 10:58 schreef Bosbeetle het volgende:
Vrouwenschoenen lopen nooit lekker, of ze nou duur of goedkoop zijn. ;)
pi_108295810
jongeh, kabels zijn 't zelfde als met alles, het verschil tussen iets van 30eu en 300eu is heel groot, het verschil tussen iets van 300eu en 3000eu is klein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')