Ik ben langs geweest bij Remkes, afgaande op de website verkoopt Audiohome geen hoofdtelefoons maar ze hebben momenteel wel hele leuke aanbiedingen van het topsegment van allerlei ander spul (voorverstekers, eindversterkers, luidsprekers, ...), bijv. een surroundset van 11000 voor 3000 Euro. Misschien het bekijken waard?quote:Op donderdag 14 februari 2013 22:12 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Deze kwam ik tegen.
http://www.remkesbeeldengeluid.nl/
En deze.
http://www.audiohome.nl/
Dat zijn in ieder geval echt audio zaken. Die derde heb ik niet geplaatst want ik kon zo snel niet achterhalen of hij er nog is. Laat je weten hoe het is gegeaan als je bent geweest ?
Dat klinkt als een mooi ervaring !quote:Op zaterdag 16 februari 2013 17:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik ben langs geweest bij Remkes, afgaande op de website verkoopt Audiohome geen hoofdtelefoons maar ze hebben momenteel wel hele leuke aanbiedingen van het topsegment van allerlei ander spul (voorverstekers, eindversterkers, luidsprekers, ...), bijv. een surroundset van 11000 voor 3000 Euro. Misschien het bekijken waard?
Remkes heeft twee modellen van een open hoofdtelefoon, de DT990 van Beyerdynamics en het topmodel van Sennheiser (winkelprijs rond de 1000 Euro). Ik heb beide hoofdtelefoons uitgeprobeerd met dezelfde muziek, aangesloten op een cd-speler en een voorversterker (4XX Euro). Eerst luisterde ik naar de DT990, daarna naar de Sennheiser, vervolgens nog een keer naar de DT990. De DT990 klinkt zeker niet slecht, alle frequenties die ik heb gehoord worden goed weergegeven. Het verschil met dat model van Sennheiser is echter schrikbaarwekkend groot. Ik zou willen dat ik kon zeggen dat die mensen die zo'n duur model kopen zich aanstellen, dat ze meer geld dan smaak hebben (zal overigens bij sommigen wel het geval zijn) maar ik moet bekennen dat ik teleurgesteld was toen ik daarna nog een keer de DT990 opzette, die overigens volgens mij niet veel beter is dan de Sennheiser HD598 die ik nu heb, rekening houdende met dat ik nu zonder voorversterker luister. Bij de Sennheiser (het topmodel wat ik in de winkel beluisterde) klonk elke toon helder, bij de gitaartonen hoorde ik al de boventonen, de bastonen hadden een stevige impact zonder onnatuurlijk versterkt te klinken. Toen ik vervolgens de DT990 opzette had ik het gevoel naar gedempt geluid te luisteren, alsof het geluid door zo'n papieren toeter heen ging alvorens mijn gehoor te bereiken, ik had direct de neiging om het volume harder te zetten om het beter te horen.
Helaas is het topmodel voor mij nog wat te duur maar het middenklassemodel is voor mij zo ver onder het niveau van dat topmodel dat het weinig verschil lijkt uit te maken of dat ik naar mijn huidige hoofdtelefoon of zo'n DT990 of een vergelijkbaar model luister. Conclusie: ondertussen een voorversterker of een voorversterker en DAC kopen en wachten totdat ik zo'n topmodel tweedehands of in de uitverkoop kan kopen. Als iemand van jullie eens een leuke aanbieding voor het topsegment van een open model ziet liggen laat het dan alsjeblieft even weten.
Ik kreeg trouwens bijna een hartaanval toen ik de folder van aanbiedingen zag van Audiohome. Ik wist dat audio een dure hobby kan zijn maar zo duur...voorlopig mik ik maar op een tophoofdtelefoon en een goede voorversterker, de rest komt later hopelijk ooit nog eens. De kunst is natuurlijk om de topproducten te vinden die weliswaar duur maar niet belachelijk duur zijn, die producten die "punch above their weight". Volgens mij wordt er in dat wereldje ook veel voor een veel te hoge prijs verkocht in verhouding tot de productiekosten, een beetje vergelijkbaar met die HDMI-kabels van honderden Euro's voor een paar meter.![]()
Bij de hoofdtelefoons hoor je echter zeker het verschil tussen het topsegment en een middenklassesegment, of dat de winstmarge nu wel of niet veel te hoog is.
Precies dat bedoel ik ook, koop het voor jou best mogelijke en dan is het goed. Wel proberen zo hoog mogelijk maw liever tweedehands dus de iets in het hogere segment als nieuw middenklasse. Trouwens ook bij versterkers heb je wel degelijk verschillen !quote:Op zaterdag 16 februari 2013 19:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ja, maar je moet het wel kunnen betalen. Zolang je budget beperkt is kan je beter genoegen nemen met een topmodel hoofdtelefoon en bijv. zo'n Dragonfly die als ik de reviewers mag geloven in combinatie met een computer niet slechter werk levert dan een goede voorversterker in combinatie met een goede CD-speler dan dat ik veel geld besteed aan een component wat een hele geringe bijdrage levert. Het lijkt me duidelijk dat mijn hoofdtelefoon momenteel de zwakke schakel is, nadat ik die heb geupgrade is de voorversterker/DAC aan de beurt en pas dan, nadat ik enkele jaren afgestudeerd ben, ga ik eens kijken naar een leuke surround set. en bijbehorende hardware. En dan natuurlijk zoveel mogelijk goed tweedehandsspul van audiofielen. Voor mij echter geen onzin, ik ben ervan overtuigd dat je zeker niet het duurste hoeft te kopen om het best te hebben al blijkt dat bij hoofdtelefoons wel aardig het geval te zijn maar dat is een hele andere markt dan die van bijv. verstekers.
Ik spreek nu als vrijgezel, als ik op een gegeven moment met een vriendin zou samenwonen dan zou ik natuurlijk eerder investeren in aanvaardbare speakers en een versterker maar zonder echt hoog in te zetten en het echt goede spul beetje bij beetje opbouwen. Slecht geluid, daar kan ik gewoon niet tegen.
Welk element kostte 1000 Euro?
Dat geloof ik gelijk dat je dat eruit haalt ! Ik heb het ook zo eens gehoord bij een voorversterker, ik meen dat het een Van de Graaf was, man wat een verschil, het gehele muziekstuk barsten open, alles stond ineens op hoogte, diepte, stemmen los van de achtergrond. In één woord waanzinnig ! Jammer dat ik daar niet het geld voor heb ( en ook de discipline niet om er serieus voor te gaan sparen ) Anders ging ik er om !quote:Op zaterdag 16 februari 2013 19:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik garandeer je dat ik voor die hoofdtelefoons met een dubbelblindtest 10 op 10 keer de juiste er uithaal. Helaas is het voor die hoofdtelefoons om een praktische niet mogelijk om een dubbelblindproef te organiseren (je voelt welke je op je hoofd hebt) maar ik zou het zeker probleemloos kunnen. Als er een goed verschil is dan blijkt dat uit dubbelblindproeven zolang de proefpersoon een voldoende ontwikkeld gehoor heeft. Ik ben dan ook sceptisch of dat er verschil is wanneer het niet blijkt uit dubbelblindproeven. Ik geloof wel dat er verschillen kunnen zijn die niet gemakkelijk te quantificeren zijn. Zie ook deze bijdrage van Riparius: SES / [Bèta overig] Huiswerk- en vragentopic
Hij was mij nog niet eerder opgevallen eigenlijk. Maar altijd mooi om leden te hebben die ergens erg goed in zijn om anderen te helpen beter te worden, daar is het forum een mooie plaats voor !quote:Op zaterdag 16 februari 2013 20:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Yep, hij heeft ook enorm veel verstand van wiskunde (genoeg dat je zou geloven dat hij een wiskundige is, hij beantwoordt veel wiskundevragen, ook van wiskundestudenten) en hij beheerst zijn talen. Een aanwinst voor dit forum.
Zelf kom je ook wel uit de voeten lees ik netquote:Op zaterdag 16 februari 2013 20:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hij reageert vooral in die wiskundedraad.
In vergelijking met hem voel ik me een enorme leek, of dat het nu over wiskunde, techniek of talen gaat en dat zijn slechts de onderwerpen waarvan ik heb vastgesteld dat hij behoorlijk wat kennis heeft. Ach ja, ik heb volgens mij nog flink wat jaren om in te lopen.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 21:03 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Zelf kom je ook wel uit de voeten lees ik netJe bent zelf ook niet echt een leek zogezegd !
Ik heb zo het gevoel dat het wel goed zal komen met jou ! Je hebt een goede intelligentie meegkregen dus met een stuk vlijt van jou kant zal dat zeker mogelijk zijn als ik het zo zie.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 21:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
In vergelijking met hem voel ik me een enorme leek, of dat het nu over wiskunde, techniek of talen gaat. Ach ja, ik heb volgens mij nog flink wat jaren om in te lopen.
http://www.audioxperience.com/quote:Op dinsdag 12 februari 2013 00:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Interessant maar lastig bereikbaar voor mij (OV), het overwegen waard.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |