abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122772255
Het is geen tophoofdtelefoon maar slecht is die zeker ook niet, het is een goede middenklasser die zoals ze dat in het Engels zeggen punches above its weight.
Tips voor betere hoofdtelefoons zijn welkom. Mijn voorkeur gaat sterk uit naar een open model, ik luister graag analytisch en ik heb graag dat alle regionen van de geluidsfrequenties in de juiste mate worden weergegeven (niet een kunstmatig versterkte regio).

Ik heb gelezen dat ook voor deze hoofdtelefoon momenteel veel geluidskaarten die niet optimaal tot haar recht laten komen wegens een te hoge impedantie voor de lage tonen en inderdaad, ik vind de lage tonen ietwat zwak klinken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_122772415
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 22:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het is geen tophoofdtelefoon maar slecht is die zeker ook niet, het is een goede middenklasser die zoals ze dat in het Engels zeggen punches above its weight.
Tips voor betere hoofdtelefoons zijn welkom. Mijn voorkeur gaat sterk uit naar een open model, ik luister graag analytisch en ik heb graag dat alle regionen van de geluidsfrequenties in de juiste mate worden weergegeven (niet een kunstmatig versterkte regio).

Ik heb gelezen dat ook voor deze hoofdtelefoon momenteel veel geluidskaarten die niet optimaal tot haar recht laten komen wegens een te hoge impedantie voor de lage tonen en inderdaad, ik vind de lage tonen ietwat zwak klinken.
Ik zou dan eens voor een Stax gaan kijken, dat is een electrostatische hoofdtelefoon, dat moet je een keer gehoord hebben ! Geweldig als je het kan betalen ! Tweedehands wel eens voor leuke prijzen te vinden ook.

Maar volgens mij niet echt een basspuncher, meer realistsich zeg maar. Maar daar hou ik zelf erg van.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_122772458
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 22:41 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Ik zou dan eens voor een Stax gaan kijken, dat is een electrostatische hoofdtelefoon, dat moet je een keer gehoord hebben ! Geweldig als je het kan betalen ! Tweedehands wel eens voor leuke prijzen te vinden ook.

Maar volgens mij niet echt een basspucher, meer realistsich zeg maar. Maar daar hou ik zelf erg van.
Ik heb zelf ook graag realistisch geluid. Ik luister niet naar house, techno enz.
Ik luister verder wel naar alle stijlen: blues, jazz, pop, rock, soul, ...

Welk model van Stax? Wat kost die nieuw ongeveer? Ik ken inmiddels wel aardig wat merken maar die zegt me nog niets, ik zie het hier ook niet bijstaan: http://www.hoofdtelefoonstore.nl/
Tweedehands zou ik zeker overwegen.
#NoDAPL
pi_122772688
Dan zou ik hem zeker op de lijst zetten als potentiele kandidaat.

Goedkoop zijn ze niet helaas.

Vanaf 800 a 900 nieuw geloof ik. Maar tweedehands zijn er ook wel te vinden voor onder de 500¤

Kijk anders eens op Marktplaats of er iets staat, ze zijn allemaal goed, daar zijn zover ik weet geen slechte modellen van, het is allemaal high end spul.

Zoiets bijvoorbeeld, maar die zit boven jou budget, wat dat betreft moet je net even geluk hebben.

http://www.marktplaats.nl(...)c624&previousPage=lr

Stax staat bij mij ook nog steeds op de verlanglijst ! Ik heb het een paar keer gehoord en ik was echt onder de indruk toen. Ik kon het niet betalen en heb toen een beyer dynamic van 200 euro gekocht, maar die komt niet eens in de buurt wat transparantie betreft, en de algehele soundstage, noem alles maar op... Werkelijk een topproduct.

[ Bericht 20% gewijzigd door Gertje-Plongers op 11-02-2013 22:56:22 ]
pi_122773555
Mijn voorkeur gaat wel sterk uit naar een open model, ik moet dus nog wat extra geluk hebben om die te vinden. ;)
#NoDAPL
pi_122773725
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 23:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Mijn voorkeur gaat wel sterk uit naar een open model, ik moet dus nog wat extra geluk hebben om die te vinden. ;)
Volgens mij zijn het allemaal open systemen, voor zover je daar van kan spreken dan he.
  maandag 11 februari 2013 @ 23:07:54 #107
224960 highender
Travellin' Light
pi_122773736
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 22:41 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Maar volgens mij niet echt een basspuncher, meer realistsich zeg maar. Maar daar hou ik zelf erg van.
Volledig mee eens, ik heb tot vorig jaar nog een STAX SR-Lambda pro Classic + SRM-Xh in gebruik gehad, erg mooi.
pi_122773811
Welke hoofdtelefoons waarvan de nieuwprijs onder de 500 Euro ligt komen in de buurt van die van Stax?
#NoDAPL
  maandag 11 februari 2013 @ 23:10:22 #109
396180 HandigeJoling
Joling, maar dan handig
pi_122773877
Beyer DT770Pro.
pi_122773878
quote:
7s.gif Op maandag 11 februari 2013 23:07 schreef highender het volgende:

[..]

Volledig mee eens, ik heb tot vorig jaar nog een STAX SR-Lambda pro Classic + SRM-Xh in gebruik gehad, erg mooi.
Dat is toevallig dezelfde als die ik toen beluisterd heb, geweldig mooi. Als ik weer eens de fondsen daarvoor heb dan komt er een Stax binnen te staan !
pi_122774113
Ik ga in de toekomst zeker nog eens zo'n topmodel kopen, wat eerder als die tweedhands is en wat later als ik hem nieuw moet kopen. Momenteel neem ik nog even genoegen met second best.
#NoDAPL
pi_122774283
Grado anders misschien ? De Grado Reference 2i

Ook mooi hoor, wel eens op een show gehoord, wel iets donkerder maar toch helder. Ook een poging waard hoor !

Hier te koop nu voor 450,-

http://www.acfaudio.nl/in(...)at_id=10&filter=leeg
pi_122777399
Interessant maar lastig bereikbaar voor mij (OV), het overwegen waard.
#NoDAPL
pi_122857259
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 00:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Deze zal vast ook wel ergens bij jou in de buurt te krijgen zijn. Heb jed aar al voor gekeken ?
pi_122859113
Ik ken weinig winkels in de buurt die hoofdtelefoons verkopen.
#NoDAPL
pi_122884022
Beste (mede-)audiofielen,

Ik heb een vraagje, ik heb op dit moment B&W 601S3's, op roestvrijstalen stands, en wil hier spikes onder monteren. Nou heb ik een laminaatvloer liggen en wil die graag wel een beetje netjes houden.

Weten jullie of de spikes mijn vloer kunnen beschadigen?
pi_122891228
Ja, die spikes kunnen je laminaatvloer zeker beschadigen. Ik heb zelf onder de spikes nog zgn spike shoes gelegd (zoiets als hier ), en dat werkt eigenlijk perfect.
pi_122891526
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 06:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik ken weinig winkels in de buurt die hoofdtelefoons verkopen.
Woon je ergens afgelegen dan ? Er is altijd wel ergens op redelijke afstand wat te vinden dacht ik.
pi_122892606
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:39 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Woon je ergens afgelegen dan ? Er is altijd wel ergens op redelijke afstand wat te vinden dacht ik.
Eindhoven. Er zullen wel winkels zijn maar ik ken ze gewoon niet. Misschien dat ik met googelen of met Google-maps wat winkels kan vinden. De Mediamarkt is niets, enkel assortiment van 200 Euro en lager voor hoofdtelefoons en een flinke winstmarge (10% of meer), ik weet dat de muziekwinkel wat hoofdtelefoons verkoopt maar het assortiment is klein, via Coolblue heb ik een aardige keuze en een redelijke prijs maar zij verkopen niet alle merken (in ieder geval geen Grado).
#NoDAPL
pi_122892904
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Eindhoven. Er zullen wel winkels zijn maar ik ken ze gewoon niet. Misschien dat ik met googelen of met Google-maps wat winkels kan vinden. De Mediamarkt is niets, enkel assortiment van 200 Euro en lager voor hoofdtelefoons en een flinke winstmarge (10% of meer), ik weet dat de muziekwinkel wat hoofdtelefoons verkoopt maar het assortiment is klein, via Coolblue heb ik een aardige keuze en een redelijke prijs maar zij verkopen niet alle merken (in ieder geval geen Grado).
Nee je zult echt bij de speciaalzaken moeten wezen voor zulk spul, maar er zitten er een aantal zag ik op google. Dus er moet vast ergens iets moois te vinden zijn, plus dat je gelijk het één en ander kunt uitproberen, en dat heeft toch altijd de voorkeur.

Leuk om er een dagje van te maken !
pi_122893092
Dat klinkt als een goed plan. :)
Ken jij een of meerdere van die speciaalzaken? Kan jij er een of meerdere aanraden om te starten?
#NoDAPL
pi_122893567
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 22:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat klinkt als een goed plan. :)
Ken jij een of meerdere van die speciaalzaken? Kan jij er een of meerdere aanraden om te starten?
Deze kwam ik tegen.

http://www.remkesbeeldengeluid.nl/

En deze.

http://www.audiohome.nl/

Dat zijn in ieder geval echt audio zaken. Die derde heb ik niet geplaatst want ik kon zo snel niet achterhalen of hij er nog is. Laat je weten hoe het is gegeaan als je bent geweest ?
pi_122893624
Natuurlijk! ;)
#NoDAPL
pi_122893685
Mooi, ik ben echt benieuwd naar je ervaring ermee.
pi_122893726
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:34 schreef De_existentialist het volgende:
Ja, die spikes kunnen je laminaatvloer zeker beschadigen. Ik heb zelf onder de spikes nog zgn spike shoes gelegd (zoiets als hier ), en dat werkt eigenlijk perfect.
Top! Bedankt voor het advies, ga ik binnenkort maar spikes met schoentjes aankopen:)
pi_122955462
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 22:12 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Deze kwam ik tegen.

http://www.remkesbeeldengeluid.nl/

En deze.

http://www.audiohome.nl/

Dat zijn in ieder geval echt audio zaken. Die derde heb ik niet geplaatst want ik kon zo snel niet achterhalen of hij er nog is. Laat je weten hoe het is gegeaan als je bent geweest ?
Ik ben langs geweest bij Remkes, afgaande op de website verkoopt Audiohome geen hoofdtelefoons maar ze hebben momenteel wel hele leuke aanbiedingen van het topsegment van allerlei ander spul (voorverstekers, eindversterkers, luidsprekers, ...), bijv. een surroundset van 11000 voor 3000 Euro. Misschien het bekijken waard?

Remkes heeft twee modellen van een open hoofdtelefoon, de DT990 van Beyerdynamics en het topmodel van Sennheiser (winkelprijs rond de 1000 Euro). Ik heb beide hoofdtelefoons uitgeprobeerd met dezelfde muziek, aangesloten op een cd-speler en een voorversterker (4XX Euro). Eerst luisterde ik naar de DT990, daarna naar de Sennheiser, vervolgens nog een keer naar de DT990. De DT990 klinkt zeker niet slecht, alle frequenties die ik heb gehoord worden goed weergegeven. Het verschil met dat model van Sennheiser is echter schrikbaarwekkend groot. Ik zou willen dat ik kon zeggen dat die mensen die zo'n duur model kopen zich aanstellen, dat ze meer geld dan smaak hebben (zal overigens bij sommigen wel het geval zijn) maar ik moet bekennen dat ik teleurgesteld was toen ik daarna nog een keer de DT990 opzette, die overigens volgens mij niet veel beter is dan de Sennheiser HD598 die ik nu heb, rekening houdende met dat ik nu zonder voorversterker luister. Bij de Sennheiser (het topmodel wat ik in de winkel beluisterde) klonk elke toon helder, bij de gitaartonen hoorde ik al de boventonen, de bastonen hadden een stevige impact zonder onnatuurlijk versterkt te klinken. Toen ik vervolgens de DT990 opzette had ik het gevoel naar gedempt geluid te luisteren, alsof het geluid door zo'n papieren toeter heen ging alvorens mijn gehoor te bereiken, ik had direct de neiging om het volume harder te zetten om het beter te horen.

Helaas is het topmodel voor mij nog wat te duur maar het middenklassemodel is voor mij zo ver onder het niveau van dat topmodel dat het weinig verschil lijkt uit te maken of dat ik naar mijn huidige hoofdtelefoon of zo'n DT990 of een vergelijkbaar model luister. Conclusie: ondertussen een voorversterker of een voorversterker en DAC kopen en wachten totdat ik zo'n topmodel tweedehands of in de uitverkoop kan kopen. Als iemand van jullie eens een leuke aanbieding voor het topsegment van een open model ziet liggen laat het dan alsjeblieft even weten.

Ik kreeg trouwens bijna een hartaanval toen ik de folder van aanbiedingen zag van Audiohome. Ik wist dat audio een dure hobby kan zijn maar zo duur...voorlopig mik ik maar op een tophoofdtelefoon en een goede voorversterker, de rest komt later hopelijk ooit nog eens. De kunst is natuurlijk om de topproducten te vinden die weliswaar duur maar niet belachelijk duur zijn, die producten die "punch above their weight". Volgens mij wordt er in dat wereldje ook veel voor een veel te hoge prijs verkocht in verhouding tot de productiekosten, een beetje vergelijkbaar met die HDMI-kabels van honderden Euro's voor een paar meter. :')
Bij de hoofdtelefoons hoor je echter zeker het verschil tussen het topsegment en een middenklassesegment, of dat de winstmarge nu wel of niet veel te hoog is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bram_van_Loon op 16-02-2013 17:48:59 ]
#NoDAPL
pi_122958282
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 17:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik ben langs geweest bij Remkes, afgaande op de website verkoopt Audiohome geen hoofdtelefoons maar ze hebben momenteel wel hele leuke aanbiedingen van het topsegment van allerlei ander spul (voorverstekers, eindversterkers, luidsprekers, ...), bijv. een surroundset van 11000 voor 3000 Euro. Misschien het bekijken waard?

Remkes heeft twee modellen van een open hoofdtelefoon, de DT990 van Beyerdynamics en het topmodel van Sennheiser (winkelprijs rond de 1000 Euro). Ik heb beide hoofdtelefoons uitgeprobeerd met dezelfde muziek, aangesloten op een cd-speler en een voorversterker (4XX Euro). Eerst luisterde ik naar de DT990, daarna naar de Sennheiser, vervolgens nog een keer naar de DT990. De DT990 klinkt zeker niet slecht, alle frequenties die ik heb gehoord worden goed weergegeven. Het verschil met dat model van Sennheiser is echter schrikbaarwekkend groot. Ik zou willen dat ik kon zeggen dat die mensen die zo'n duur model kopen zich aanstellen, dat ze meer geld dan smaak hebben (zal overigens bij sommigen wel het geval zijn) maar ik moet bekennen dat ik teleurgesteld was toen ik daarna nog een keer de DT990 opzette, die overigens volgens mij niet veel beter is dan de Sennheiser HD598 die ik nu heb, rekening houdende met dat ik nu zonder voorversterker luister. Bij de Sennheiser (het topmodel wat ik in de winkel beluisterde) klonk elke toon helder, bij de gitaartonen hoorde ik al de boventonen, de bastonen hadden een stevige impact zonder onnatuurlijk versterkt te klinken. Toen ik vervolgens de DT990 opzette had ik het gevoel naar gedempt geluid te luisteren, alsof het geluid door zo'n papieren toeter heen ging alvorens mijn gehoor te bereiken, ik had direct de neiging om het volume harder te zetten om het beter te horen.

Helaas is het topmodel voor mij nog wat te duur maar het middenklassemodel is voor mij zo ver onder het niveau van dat topmodel dat het weinig verschil lijkt uit te maken of dat ik naar mijn huidige hoofdtelefoon of zo'n DT990 of een vergelijkbaar model luister. Conclusie: ondertussen een voorversterker of een voorversterker en DAC kopen en wachten totdat ik zo'n topmodel tweedehands of in de uitverkoop kan kopen. Als iemand van jullie eens een leuke aanbieding voor het topsegment van een open model ziet liggen laat het dan alsjeblieft even weten.

Ik kreeg trouwens bijna een hartaanval toen ik de folder van aanbiedingen zag van Audiohome. Ik wist dat audio een dure hobby kan zijn maar zo duur...voorlopig mik ik maar op een tophoofdtelefoon en een goede voorversterker, de rest komt later hopelijk ooit nog eens. De kunst is natuurlijk om de topproducten te vinden die weliswaar duur maar niet belachelijk duur zijn, die producten die "punch above their weight". Volgens mij wordt er in dat wereldje ook veel voor een veel te hoge prijs verkocht in verhouding tot de productiekosten, een beetje vergelijkbaar met die HDMI-kabels van honderden Euro's voor een paar meter. :')
Bij de hoofdtelefoons hoor je echter zeker het verschil tussen het topsegment en een middenklassesegment, of dat de winstmarge nu wel of niet veel te hoog is.
Dat klinkt als een mooi ervaring !

Je hebt gelijk, beter doosparen voor een echt goede koptelefoon als weer een marginaal verschilletje. Ik had eerst ook een DT nogwat van 200 euro maar nu slechts een Marley koptelefoon van de mediamarkt a 120 euro. Hij klinkt zeker niet slecht, maar geen kippenvel materiaal zeg maar.

Als je echt serieus geld uitgeeft is er echt mooi spul te koop inderdaad, veel denken inderdaad het zal allemaal wel, tot je het hoort !

Ik heb zelf ook behoorlijk geïnvesteerd in analoog een tijdje geleden en kocht een element van bijna 1000 euro, maar dat verschil hoor je wel hoor in vergelijking met één van 100 euro.

Dus het heeft zeker zin.

Ik heb alles helaas verkocht, achteraf gezien, wel aan een goede vriend dus wat dat betreft goed terecht gekomen.

Maar ook bij de voorversterker geldt weer hetzelfde, het mooiste is het hoogst haalbare aanschaffen van een bepaald onderdeel, of het nu een DAC is of een versterker/voorversterker dat maakt niet uit. Uiteindelijk bouw je dan wel een echt mooie set op waar je lang plezier van hebt.
pi_122958773
Ja, maar je moet het wel kunnen betalen. Zolang je budget beperkt is kan je beter genoegen nemen met een topmodel hoofdtelefoon en bijv. zo'n Dragonfly die als ik de reviewers mag geloven in combinatie met een computer niet slechter werk levert dan een goede voorversterker in combinatie met een goede CD-speler dan dat ik veel geld besteed aan een component wat een hele geringe bijdrage levert. Het lijkt me duidelijk dat mijn hoofdtelefoon momenteel de zwakke schakel is, nadat ik die heb geupgrade is de voorversterker/DAC aan de beurt en pas dan, nadat ik enkele jaren afgestudeerd ben, ga ik eens kijken naar een leuke surround set. en bijbehorende hardware. En dan natuurlijk zoveel mogelijk goed tweedehandsspul van audiofielen. Voor mij echter geen onzin, ik ben ervan overtuigd dat je zeker niet het duurste hoeft te kopen om het best te hebben al blijkt dat bij hoofdtelefoons wel aardig het geval te zijn maar dat is een hele andere markt dan die van bijv. verstekers.
Ik spreek nu als vrijgezel, als ik op een gegeven moment met een vriendin zou samenwonen dan zou ik natuurlijk eerder investeren in aanvaardbare speakers en een versterker maar zonder echt hoog in te zetten en het echt goede spul beetje bij beetje opbouwen. Slecht geluid, daar kan ik gewoon niet tegen.

Welk element kostte 1000 Euro?
#NoDAPL
pi_122959611
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 19:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ja, maar je moet het wel kunnen betalen. Zolang je budget beperkt is kan je beter genoegen nemen met een topmodel hoofdtelefoon en bijv. zo'n Dragonfly die als ik de reviewers mag geloven in combinatie met een computer niet slechter werk levert dan een goede voorversterker in combinatie met een goede CD-speler dan dat ik veel geld besteed aan een component wat een hele geringe bijdrage levert. Het lijkt me duidelijk dat mijn hoofdtelefoon momenteel de zwakke schakel is, nadat ik die heb geupgrade is de voorversterker/DAC aan de beurt en pas dan, nadat ik enkele jaren afgestudeerd ben, ga ik eens kijken naar een leuke surround set. en bijbehorende hardware. En dan natuurlijk zoveel mogelijk goed tweedehandsspul van audiofielen. Voor mij echter geen onzin, ik ben ervan overtuigd dat je zeker niet het duurste hoeft te kopen om het best te hebben al blijkt dat bij hoofdtelefoons wel aardig het geval te zijn maar dat is een hele andere markt dan die van bijv. verstekers.
Ik spreek nu als vrijgezel, als ik op een gegeven moment met een vriendin zou samenwonen dan zou ik natuurlijk eerder investeren in aanvaardbare speakers en een versterker maar zonder echt hoog in te zetten en het echt goede spul beetje bij beetje opbouwen. Slecht geluid, daar kan ik gewoon niet tegen.

Welk element kostte 1000 Euro?
Precies dat bedoel ik ook, koop het voor jou best mogelijke en dan is het goed. Wel proberen zo hoog mogelijk maw liever tweedehands dus de iets in het hogere segment als nieuw middenklasse. Trouwens ook bij versterkers heb je wel degelijk verschillen !

Ik heb hier bijvoorbeeld een Cambridge A1 versterker staan en een Cyrus Two met een losse voeding beiden zouden hetzelfde moeten doen, maar de Cyrus articuleert veel beter en heeft een beter plaatsing en afbeelding dan de goedkopere Cambridge A1

Dus verschillen zijn er echt. En dat is niet omdat ik dat graag wil horen, want ik ken alle verhalen omtrent dubbel blind testen en dat elektrisch gezien er geen verschillen zijn. Maar toch hoor je het, of dat komt omdat de ene versterker af is zogezegd en de ander niet, geen idee. Maar horen doe je het wel, al is het ook geen wereld van verschil dat niet, Maar wel waarneembaar en dat kan net het verschil tussen middelmatig en goed zijn..

Het element was trouwens de The cartridgeman 'MusicMaker' Mk III
pi_122960288
Ik garandeer je dat ik voor die hoofdtelefoons met een dubbelblindtest 10 op 10 keer de juiste er uithaal. Helaas is het voor die hoofdtelefoons om een praktische niet mogelijk om een dubbelblindproef te organiseren (je voelt welke je op je hoofd hebt) maar ik zou het zeker probleemloos kunnen. Als er een goed verschil is dan blijkt dat uit dubbelblindproeven zolang de proefpersoon een voldoende ontwikkeld gehoor heeft. Ik ben dan ook sceptisch of dat er verschil is wanneer het niet blijkt uit dubbelblindproeven. Ik geloof wel dat er verschillen kunnen zijn die niet gemakkelijk te quantificeren zijn. Zie ook deze bijdrage van Riparius: SES / [Bèta overig] Huiswerk- en vragentopic
#NoDAPL
pi_122962828
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 19:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik garandeer je dat ik voor die hoofdtelefoons met een dubbelblindtest 10 op 10 keer de juiste er uithaal. Helaas is het voor die hoofdtelefoons om een praktische niet mogelijk om een dubbelblindproef te organiseren (je voelt welke je op je hoofd hebt) maar ik zou het zeker probleemloos kunnen. Als er een goed verschil is dan blijkt dat uit dubbelblindproeven zolang de proefpersoon een voldoende ontwikkeld gehoor heeft. Ik ben dan ook sceptisch of dat er verschil is wanneer het niet blijkt uit dubbelblindproeven. Ik geloof wel dat er verschillen kunnen zijn die niet gemakkelijk te quantificeren zijn. Zie ook deze bijdrage van Riparius: SES / [Bèta overig] Huiswerk- en vragentopic
Dat geloof ik gelijk dat je dat eruit haalt ! Ik heb het ook zo eens gehoord bij een voorversterker, ik meen dat het een Van de Graaf was, man wat een verschil, het gehele muziekstuk barsten open, alles stond ineens op hoogte, diepte, stemmen los van de achtergrond. In één woord waanzinnig ! Jammer dat ik daar niet het geld voor heb ( en ook de discipline niet om er serieus voor te gaan sparen ) Anders ging ik er om !

Dat stuk van Riparius ga ik op mijn gemak nog eens lezen, die heeft er zo te lezen serieus verstand van :)
pi_122962960
Yep, hij heeft ook enorm veel verstand van wiskunde (genoeg dat je zou geloven dat hij een wiskundige is, hij beantwoordt veel wiskundevragen, ook van wiskundestudenten) en hij beheerst zijn talen. Een aanwinst voor dit forum.
#NoDAPL
pi_122963291
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 20:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Yep, hij heeft ook enorm veel verstand van wiskunde (genoeg dat je zou geloven dat hij een wiskundige is, hij beantwoordt veel wiskundevragen, ook van wiskundestudenten) en hij beheerst zijn talen. Een aanwinst voor dit forum.
Hij was mij nog niet eerder opgevallen eigenlijk. Maar altijd mooi om leden te hebben die ergens erg goed in zijn om anderen te helpen beter te worden, daar is het forum een mooie plaats voor !
pi_122963494
Hij reageert vooral in die wiskundedraad.
#NoDAPL
pi_122964328
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 20:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hij reageert vooral in die wiskundedraad.
Zelf kom je ook wel uit de voeten lees ik net :P Je bent zelf ook niet echt een leek zogezegd !
pi_122964535
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 21:03 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Zelf kom je ook wel uit de voeten lees ik net :P Je bent zelf ook niet echt een leek zogezegd !
In vergelijking met hem voel ik me een enorme leek, of dat het nu over wiskunde, techniek of talen gaat en dat zijn slechts de onderwerpen waarvan ik heb vastgesteld dat hij behoorlijk wat kennis heeft. Ach ja, ik heb volgens mij nog flink wat jaren om in te lopen.
#NoDAPL
pi_122964797
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 21:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

In vergelijking met hem voel ik me een enorme leek, of dat het nu over wiskunde, techniek of talen gaat. Ach ja, ik heb volgens mij nog flink wat jaren om in te lopen.
Ik heb zo het gevoel dat het wel goed zal komen met jou ! Je hebt een goede intelligentie meegkregen dus met een stuk vlijt van jou kant zal dat zeker mogelijk zijn als ik het zo zie.

Dat gaat mij allemaal ver boven mijn pet. Maar wel leuk om eens mee te lezen !
pi_122978173
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 00:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
http://www.audioxperience.com/

AudioXperience in Nuenen, goed te doen vanuit Eindhoven en een van hun specialisaties is Head-Fi. Heb je wat meer keuze uit koptelefoons.

Ah, zie dat ze Grado, Stax, Sennheiser, Ultrasone, Audio Technica en Ultimate Ears hebben liggen incl. bijbehorende versterkers. Genoeg keuze lijkt me.
pi_123004472
Dat is leuk om het uit te proberen (zeker de moeite waard) maar het leuke van die winkel in de buurt van Dordrect is dat je daar een flinke korting krijgt wegens uitverkoop.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')